Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
laten we dan meteen elke wereldburger zijn voorkeur vragen. maken we even 4500 nieuwe landjes.
vind het prima maar dan duurt de openingsceremonie van de olympische spelen eindeloos.
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 15:36:19BREAKING New attack on #Yevpatoria military missile regiment has started by #russian commandoes from 76 Pskov Airborne Division -Tymchuk |PR reageer retweet
als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:38 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.
Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Metalfrost het volgende:
Laat heel Oekraïne per autonome staat via een referendum kiezen bij wie ze nou willen horen. Laat de administratie over aan een neutraal land, bijvoorbeeld Zwitserland. Zo kan er ook niet gesjoemeld worden.
Beter nu uitvinden wat Oekraïne qua bevolking nou precies wil, dan later met een megalomane leider een oorlog beginnen waar driekwart van het volk niet mee eens is.
ik denk dan eerder aan bangladesh.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
Mijn politieke overtuiging heeft weinig te maken met de onzin die jij uitkraamt, je negeert informatie die je liever niet ziet, propageerd een hoop zooi tegen de VS en de EU (je mag best feiten noemen, maar alu-hoedje complot verhalen zijn geen feiten), verklaard alles wat Rusland doet als zalig.quote:
Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.
Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
dus je vertrekt uit nl?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.
[..]
Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.
Dat gaat Rusland weer niet zo leuk vinden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Automatisch het volgende:
15.40 uur - Leider betogers gearresteerd
De leider van Pro-Russische betogers is zojuist in zijn appartement in de Oekraïense stad Donetsk gearresteerd. Dat meldt een getuige aan Reuters.
nee die 3 rijden met één auto.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef Kirov het volgende:
Worden onze soldaatjes al ingescheept naar Polen en de Baltische staten?
Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
Alu-hoedjes lui zijn ook echt verschrikkelijk.
Die zouden ze eigenlijk verplicht een paar maanden van het internet moeten verbannen om weer te ontnuchteren en in de realiteit terug te komen van hun wilde gedachten perikels.
Gewoon af en toe een kritische journalist liquideren dan houd de rest zich vanzelf rusting.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Dat is het beste voor iedereen.
of, relevanter, bijv tsetsjeniëquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:
VN resolutie 1514 zegt het volgende:
All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.
http://en.wikisource.org/(...)mbly_Resolution_1514
Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?:quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:
All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.
Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
Ja ik weet dat iedereen in principe dit soort e-mails kan schrijven, maar er zijn er echt genoeg van. Echter zal het volgens de pro-Rusland mensen hier wel weer allemaal door de CIA geschreven zijn.quote:Marina, Kharkiv emails: I was born in Sevastopol and my parents still live here. We are all speak Russian and never feel any difficulty with this in our country. We are all want to live in Ukraine and love it so much, but we are really afraid of Russian occupation and the Russian military with weapons. We don't want to live in Russia, we don't want a war.... Help us to defend our independence in Ukraine and to defend our families from a war and Russian occupation!!!
Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:
Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.quote:
Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.quote:maar in ene democratie gaat het juist niet alleen om 'de meerderheid'.
dat is het probleem met dat recht op zelfbeschikking. was indertijd bedoelt om de kolonies onafhankelijk te maken. zoals wij Indië moesten laten gaan. Nederland drong aan op een federatie omdat er zoveel bevolkingsgroepen zijn. maar Soekarno nam de boel binnen een jaar over.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
quote:
quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:00 schreef BorusBulldog het volgende:
Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?
Ik erken in mijn reactie dat in de realiteit niet alle volkeren recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:
Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
Als ik mij van Nederland wil afscheiden moet dat dus gewoon kunnen? Zijn mijn huis en tuin opeens geen Nederland meer maar grolschanië.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:
ons parlement heeftmet alles ingestemd de laatste 60 jaar. en wij kozen het parlement. dus tja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:04 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.
[..]
Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:32 schreef Mystikvm het volgende:
Jammer dat dit soort topics altijd bevolkt worden door gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda.
Poetin zal ze echt niet weigeren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:09 schreef MouzurX het volgende:
Wat heeft rusland eigenlijk gezegd mbt de "afscheiding van de krim"?
Rusland moet eerst hun toch wel accepteren voordat ze bij rusland horen lijkt me.
In Rusland moeten die lui gewoon werken (desnoods voor een hongerloon) want Poetin heeft het niet zo op uitkeringsgerechtigden want die kunnen volgens hem staatsgevaarlijk worden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
Alu-hoedjes lui zijn ook echt verschrikkelijk.
Die zouden ze eigenlijk verplicht een paar maanden van het internet moeten verbannen om weer te ontnuchteren en in de realiteit terug te komen van hun wilde gedachten perikels.
zou wel een stunt zijn. maar goed, die verklaring kwam uit zijn pen dus helaas.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Poetin zal ze echt niet weigeren.
Weer trek je het in het belachelijke.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Dat is het beste voor iedereen.
Mooi hoor, ik vind die koude oorlog retoriek altijd klinken als twee vechtende kinderenquote:15:09: Russia's foreign ministry says the US is unable to accept that things in Ukraine are not developing as they expected them to, Reuters reports. It was responding to the US state department's publication of President Putin's Fiction: 10 False Claims About Ukraine.
quote:do 06 mrt 2014, 12:44
Hillary Clinton: Poetin heeft 'Hitlermaniertjes'
Hillary Clinton heeft haar eerdere vergelijking tussen Vladimir Poetin en Adolf Hitler een beetje bijgesteld.
Ze maakte de vergelijking tussen de Russische president die de Krim bezet zoals de Duitse dictator in de jaren '30 landen bezette. Clinton stelt nu haar uitspraak iets bij en zegt dat ze eigenlijk bedoelde 'het leren van het feit dat deze tactiek eerder is gebruikt'. 'Het was meer een geschiedenisles dan een vergelijking', aldus Clinton.
Clinton had tegenover de Long Beach Press Telegram gezegd dat Hitler toentertijd 'Duitsers die in andere landen als Polen en Roemenië woonden, wilde beschermen omdat ze daar niet goed werden behandeld. Datzelfde zegt Poetin nu over de Russen.
De Republikeinen waren wel blij met de uitspraken van Clinton want die roepen steeds dat president Obama te soft is tegenover Poetin.
Verder noemt de voormalig minister van Buitenlandse Zaken Poetin een harde vent met een dunne huid. 'Ik heb ervaring met dat soort mensen'.
Clinton is mogelijk kandidaat voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016.
ze heeft wel een punt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:19 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)tlermanieren___.html
[..]
ze hebben wel iets voor op hun broodje onderweg. ja weet het, niet mijn beste ooit. helaas.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Strals kunnen de Tataren weer op vakantie naar siberie.
Weer zo'n figuur met een te grote mond om gepropageerde zieltjes te winnen voor haar achterban. Zodat ze inderdaad succesvol presidentskandidaat wordt in 2016.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:19 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)tlermanieren___.html
[..]
hitler verdedigde de duitsers in het buitenland. net zoals poetin nu met zijn aanval doet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:22 schreef malleable het volgende:
[..]
Hitler viel aan, Poetin verdedigt alleen. Is toch een wezenlijk verschil.
Kuch Polen Kuch.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:22 schreef malleable het volgende:
[..]
Hitler viel aan, Poetin verdedigt alleen. Is toch een wezenlijk verschil.
ja ze hadden gewoon mee kunnen doen. maar ja. dan mag je je eigen land niet leegroven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:23 schreef MouzurX het volgende:
Wat malleable zegt, Rusland is puur defensief bezig tegen een steeds maar groter wordende EU.
Niemand hier zegt go poetin, het enige is dat Rusland eerder defensief bezig is dan met willekeur landen probeert binnen te vallen a la de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede redenatie hier. Klote EU, dus go Poetin.
goh. het rijtje landen dat rusland / sovjetunie binnen is gevallen is nèt wat langer dan dat van de vs. maar niet veel langer. alleen gedroegen ze zich wat slechter doorgaans.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Niemand hier zegt go poetin, het enige is dat Rusland eerder defensief bezig is dan met willekeur landen probeert binnen te vallen a la de VS.
Er is wel iets verandert sinds de Sovjet Unie he.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:27 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
goh. het rijtje landen dat rusland / sovjetunie binnen is gevallen is nèt wat langer dan dat van de vs. maar niet veel langer. alleen gedroegen ze zich wat slechter doorgaans.
die indruk heb ik niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is wel iets verandert sinds de Sovjet Unie he.
Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Niemand hier zegt go poetin, het enige is dat Rusland eerder defensief bezig is dan met willekeur landen probeert binnen te vallen a la de VS.
spot on.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.
Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.
Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
Dit. Bedankt voor het uittypen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.
Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.
Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |