abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137449248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

laten we dan meteen elke wereldburger zijn voorkeur vragen. maken we even 4500 nieuwe landjes.

vind het prima maar dan duurt de openingsceremonie van de olympische spelen eindeloos.
Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.
Google is your friend, abuse your friends
pi_137449249
EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 15:36:19 BREAKING New attack on #Yevpatoria military missile regiment has started by #russian commandoes from 76 Pskov Airborne Division -Tymchuk |PR reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:40:01 #153
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:38 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.
als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:40:49 #154
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137449296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Metalfrost het volgende:
Laat heel Oekraïne per autonome staat via een referendum kiezen bij wie ze nou willen horen. Laat de administratie over aan een neutraal land, bijvoorbeeld Zwitserland. Zo kan er ook niet gesjoemeld worden.

Beter nu uitvinden wat Oekraïne qua bevolking nou precies wil, dan later met een megalomane leider een oorlog beginnen waar driekwart van het volk niet mee eens is.
Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
The view from nowhere.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:41:37 #155
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
ik denk dan eerder aan bangladesh.
pi_137449440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ga jij d66 stemmen straks?
Mijn politieke overtuiging heeft weinig te maken met de onzin die jij uitkraamt, je negeert informatie die je liever niet ziet, propageerd een hoop zooi tegen de VS en de EU (je mag best feiten noemen, maar alu-hoedje complot verhalen zijn geen feiten), verklaard alles wat Rusland doet als zalig.

Nee, denk niet dat mijn politieke overtuiging (is overigens niet D66) hier iets mee te maken heeft, maar meer jouw subjectieve wereldbeeld.
pi_137449455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.
Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.
pi_137449474
15.40 uur - Leider betogers gearresteerd
De leider van Pro-Russische betogers is zojuist in zijn appartement in de Oekraïense stad Donetsk gearresteerd. Dat meldt een getuige aan Reuters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:47:24 #159
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.

[..]

Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.
dus je vertrekt uit nl?

maar in ene democratie gaat het juist niet alleen om 'de meerderheid'.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:49:48 #160
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_137449557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Automatisch het volgende:
15.40 uur - Leider betogers gearresteerd
De leider van Pro-Russische betogers is zojuist in zijn appartement in de Oekraïense stad Donetsk gearresteerd. Dat meldt een getuige aan Reuters.
Dat gaat Rusland weer niet zo leuk vinden.
pi_137449678
Worden onze soldaatjes al ingescheept naar Polen en de Baltische staten?
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:53:56 #162
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef Kirov het volgende:
Worden onze soldaatjes al ingescheept naar Polen en de Baltische staten?
nee die 3 rijden met één auto.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:55:53 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137449752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
Alu-hoedjes lui zijn ook echt verschrikkelijk.

Die zouden ze eigenlijk verplicht een paar maanden van het internet moeten verbannen om weer te ontnuchteren en in de realiteit terug te komen van hun wilde gedachten perikels.
Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Dat is het beste voor iedereen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:57:04 #164
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_137449785
quote:
8s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Dat is het beste voor iedereen.
Gewoon af en toe een kritische journalist liquideren dan houd de rest zich vanzelf rusting.
pi_137449801
VN resolutie 1514 zegt het volgende:

All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.
http://en.wikisource.org/(...)mbly_Resolution_1514

Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
-
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:59:50 #166
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:

All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.

Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
of, relevanter, bijv tsetsjenië
pi_137449904
quote:

Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?:

quote:
Marina, Kharkiv emails: I was born in Sevastopol and my parents still live here. We are all speak Russian and never feel any difficulty with this in our country. We are all want to live in Ukraine and love it so much, but we are really afraid of Russian occupation and the Russian military with weapons. We don't want to live in Russia, we don't want a war.... Help us to defend our independence in Ukraine and to defend our families from a war and Russian occupation!!!
Ja ik weet dat iedereen in principe dit soort e-mails kan schrijven, maar er zijn er echt genoeg van. Echter zal het volgens de pro-Rusland mensen hier wel weer allemaal door de CIA geschreven zijn.
Net zoals die brief die was geschreven waar op werd gereageerd met "zal wel niemand gelezen hebben voor ze het ondertekenden".

Waar het om gaat is dat het Krimm van Oekraine is en de hoeveelheid mensen die onafhankelijk willen zijn, zijn niet van dusdanige meerderheid dat het de afscheiding zonder enig vorm van overleg kan rechtvaardigen op basis van het recht van zelfbeschikking omdat je waarschijnlijk gewoon bereidt bent het zelf-beschikkingsrechts van zo'n 40-50% van de mensen te negeren.
pi_137449981
quote:

Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
pi_137450068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:47 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

dus je vertrekt uit nl?
Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.

quote:
maar in ene democratie gaat het juist niet alleen om 'de meerderheid'.
Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:05:32 #170
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
dat is het probleem met dat recht op zelfbeschikking. was indertijd bedoelt om de kolonies onafhankelijk te maken. zoals wij Indië moesten laten gaan. Nederland drong aan op een federatie omdat er zoveel bevolkingsgroepen zijn. maar Soekarno nam de boel binnen een jaar over.

het werkt alleen in een volstrekt homogene groep. want anders blijf je steds minderheden hebben..en die willen dan ook weer zelfbesxchikking...etc. het is tragisch maar niet op te lossen vrees ik.
pi_137450159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
of, relevanter, bijv tsetsjenië
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:00 schreef BorusBulldog het volgende:
Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:
Ik erken in mijn reactie dat in de realiteit niet alle volkeren recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht.

Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it.
-Malcolm X
-
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:08:29 #172
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137450224
quote:

Als ik mij van Nederland wil afscheiden moet dat dus gewoon kunnen? Zijn mijn huis en tuin opeens geen Nederland meer maar grolschanië.
Ik ridiculiseer het nu, maar dat is om aan te geven dat dit artikel interpreteren als het onafhankelijk mogen verklaren van ieder stuk land ook niet helemaal klopt.
Waar leg je namelijk de grens? Dat een huis niet mag oke! Maar een straat? Dorp? Eiland? Schiereiland? Heuvel?
Op basis waarvan mag de Krim zich wel bij Rusland voegen, terwijl een groot deel van de bevolking het daar zelfs me oneens is (die worden dus ongewild opeens bij een ander land gevoegd).
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:09:22 #173
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137450250
Wat heeft rusland eigenlijk gezegd mbt de "afscheiding van de krim"?
Rusland moet eerst hun toch wel accepteren voordat ze bij rusland horen lijkt me.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:12:27 #174
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.

[..]

Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.
ons parlement heeftmet alles ingestemd de laatste 60 jaar. en wij kozen het parlement. dus tja.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:13:43 #175
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137450411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:32 schreef Mystikvm het volgende:
Jammer dat dit soort topics altijd bevolkt worden door gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')