Ah, net te laat met m'n edit!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:24 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar waarom zou ook maar een van beide partijen de boel op willen hitsen dan?
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, net te laat met m'n edit!
Maar het kan voor beide partijen een voordeel zijn als de tegenstander als eerste het vuur opent. Als de Russen als eerste het vuur openen, zal Oekraïne erop wijzen dat het nu overduidelijk is dat Rusland hen de oorlog heeft verklaard en dat ze helemaal geen stabiliteit brengen. Andersom zou Rusland kunnen zeggen dat Oekraïne de drang van de Krim om Russische te worden met bloedvergieten probeert te onderdrukken.
Het is een beetje speculeren.
Het Oekraïense parlement heeft gewoon voor de complegers gekozen en yanukovich weggestuurd. Al kan het parlement de president volgens de grondwet niet wegsturen, maar volgens de grondwet kan de Krim zich ook niet eigenhandig onafhankelijk stemmen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies. Degene op de Krim zijn juist degene die wel democratisch gekozen zijn ipv de coupplegers in Kiev
Hmmm, ik weet het nog niet. Het is een risico, maar het zou voor Rusland best goed uit kunnen pakken. Op dit moment zullen ze waarschijnlijk de boel liever even door laten gaan zoals het gaat, maar dat kan zo weer veranderen als het Kievregime wat beter georganiseerd en rustiger wordt. Als Oekraïne het vuur opent, zal de politieke wil in West-Europa om Oekraïne daadkrachtig te steunen nog wel eens af kunnen nemen. Ik kan mij voorstellen dat ze dan Kiev onder druk zouden zetten om zich in ieder geval tijdelijk terug te trekken en een staakt-het-vuren te tekenen, waarbij de Russen in ieder geval tot een eventuele vredesconferentie geaccepteerd wordt als handhaver in de Krim.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:31 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.
Het hangt ook af van Poetins gedachtegang.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:31 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.
Welke grondwet wordt op dit moment in Kiev erkend eigenlijk? Die uit 2004?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het Oekraïense parlement heeft gewoon voor de complegers gekozen en Jankovic weggestuurd. Al kan het parlement de president volgens de grondwet niet wegsturen, maar volgens de grondwet kan de Krim zich ook niet eigenhandig onafhankelijk stemmen.
Oekraïne zal nooit en te nimmer het vuur openen. Dan zijn zij immers de agressor en hoeven, in ieder geval, van de EU zijde geen hulp te verwachten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hmmm, ik weet het nog niet. Het is een risico, maar het zou voor Rusland best goed uit kunnen pakken. Op dit moment zullen ze waarschijnlijk de boel liever even door laten gaan zoals het gaat, maar dat kan zo weer veranderen als het Kievregime wat beter georganiseerd en rustiger wordt. Als Oekraïne het vuur opent, zal de politieke wil in West-Europa om Oekraïne daadkrachtig te steunen nog wel eens af kunnen nemen. Ik kan mij voorstellen dat ze dan Kiev onder druk zouden zetten om zich in ieder geval tijdelijk terug te trekken en een staakt-het-vuren te tekenen, waarbij de Russen in ieder geval tot een eventuele vredesconferentie geaccepteerd wordt als handhaver in de Krim.
Ik acht de kans ook klein. 'Niet geschoten is altijd mis', zullen de Russen wel denken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:42 schreef Dyll het volgende:
[..]
Oekraïne zal nooit en te nimmer het vuur openen. Dan zijn zij immers de agressor en hoeven, in ieder geval, van de EU zijde geen hulp te verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook klein. 'Niet geschoten is altijd mis', zullen de Russen wel denken.Ahh zat er zelf ook nog aan te denken haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook. Als daar nog grotere protesten komen met bezetting door Rusland tot gevolg, dan gaat het goed mis.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:54 schreef schvvmert het volgende:
De Krim wordt vrij simpel terug gehaald, ben benieuwd wat er met Oost Oekraine gaat gebeuren.
Aan een beroep op zelfbeschikkingsrecht zitten wel wat voorwaarden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:38 schreef kossikvassik het volgende:
Echt bizar dat mensen die helemaal
niets van de Krim afweten denken dat de Krim door Rusland wordt bezet. Bezetting is iets wat tegen de wil van de mensen gebeurt, dit is eerder bevrijding.
Stel je voor dat ten tijde van Hitlers Duitsland Brabant aan Belgie zou zijn geschonken.... en het er nu nog steeds bij Belgie zou moeten horen... nu zou er in Brussel zonder dat iemand in Branant dat wilde een anti-Nederlandse regering komen die Nederlanders haat en het Nederlands ook nog eens zou hebben verboden.
Dit is dus precies de situatie op de Krim. Omdat ooit een Sovjet dictator het leuk vond om die Russische provincie aan Oekraine te geven betekent toch niet dat die mensen maar moeten lijden?
Russische militairen werden als helden ontvangen op de Krim. En waarom mag Kiev wel in opstand komen en de Krim
niet? Waarom zouden mensen op de Krim geen zelfbeschikkingsrecht hebben terwijl ze ook nog eens keihard gediscrimineerd en gepakt worden vanuit Kiev?
Laat die mensen nou gewoon lekker bij Rusland gaan als ze dat willen. En ze zouden wel gek zijn om het niet te willen met alle chaos in Oekraine en een GDP per capita dat 3 keer lager is dan in Rusland...
Vertel die eens.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:55 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Aan een beroep op zelfbeschikkingsrecht zitten wel wat voorwaarden.
Propaganda machine draait voluit.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:52 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)schuwt_Europa__.html
Dezelfde strategie. Russen daar naartoe verplaatsen en zeggen dat je die russen gaat helpen tegen het Oekraïense leger en neo nazi'squote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:51 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is een verdeelde natie, Kiev vertegenwoordigt slechts een deel.
Ik vrees dat Maarten van Rossem gelijk gaat krijgen met zijn verhaal dat splitsing van Oekraine onvermijdbaar is.
Poetin speelt dat slim, eerst De Krim terug maar dat was simpel.
Er ligt nu een grotere uitdaging om te kijken hoever hij richting westen kan gaan.
Ik niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Hehe..ik heb liever een Amerikaanse drone boven mijn hoofd vliegen als back-up dan een Russische..
Niet. Het bestaat voor het grootste deel uit bijna-fascistische extreem-rechtse parlementariërs, die er ongrondwettig zijn gekomen. Bizar dat de EU en VS dit steunen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:01 schreef schvvmert het volgende:
Het oosten van Oekraine is niet het land dat wij op TV zien, in Kiev is er nieuwe regering maar hoe legitiem is die?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |