Uiteraard, er is dan ook niets mis met een bepaalde mate van nivellering (een overheid die enkel denivelleert is geen lang leven beschoren). Belangrijk is welke mate en hoe de verkregen middelen vervolgens worden gebruikt.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. het ligt er een beetje aan. Er is wel een correlatie te vinden tussen landen met een hoger GINI-coeffeciënt (?) en met een lagere criminaliteit.
Wat ga je met dat gas doen?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ok mensun. Afzuigkap en gaskookplaat zitten erin. Just so you know.
Alsof Mutant01 voor zichzelf gaat koken.quote:
Leuk dat je zo handig bent.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ok mensun. Afzuigkap en gaskookplaat zitten erin. Just so you know.
Nee, dat gaat hij voor Guido en mij doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:18 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof Mutant01 voor zichzelf gaat koken.
Tajine met kip en saffraansaus hoorde ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, dat gaat hij voor Guido en mij doen.
tozzzquote:Op maandag 13 januari 2014 13:18 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof Mutant01 voor zichzelf gaat koken.
De Oost-Europeanen van Nederland.quote:
Het zonnetje is zo lekker...quote:Op maandag 13 januari 2014 13:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Betyar dus, doe hem de groeten.
Als ze die ¤16 euro per dag kunnen terugverdienen met werken lijkt het me prima. Maar gedetineerden een schuld laten opbouwen lijkt mij een bijzonder slecht plan.quote:
ik heb al meerdere keren 'wat zeg je?' moeten zeggen idd.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
>> C'est moi : google translate... als je iets niet begrijpt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ik heb al meerdere keren 'wat zeg je?' moeten zeggen idd.
Hebben ze een doel na hun vrijlating: schuld terugbetalenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze die ¤16 euro per dag kunnen terugverdienen met werken lijkt het me prima. Maar gedetineerden een schuld laten opbouwen lijkt mij een bijzonder slecht plan.
Take away.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ga je zelf koken, of kunnen we ook nog een magnetron verwachten?
*ping*quote:Op maandag 13 januari 2014 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ga je zelf koken, of kunnen we ook nog een magnetron verwachten?
Waarschijnlijk door te vervallen in hun oude criminele gewoontes, nee echt een topplanquote:Op maandag 13 januari 2014 13:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hebben ze een doel na hun vrijlating: schuld terugbetalen
Waarnee de 16 euro per dag weer begint te tellen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door te vervallen in hun oude criminele gewoontes, nee echt een topplan
Kun je beter drie singles halen, hamburgers en kaas allemaal tussen één broodje douwen, en heb je nog twee gratis broodjes om jam op te smeren en morgen mee te nemen naar je werk!quote:
Hmmm.. je hebt gelijk. Ik ben gevallen voor de marketingtactieken.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kun je beter drie singles halen, hamburgers en kaas allemaal tussen één broodje douwen, en heb je nog twee gratis broodjes om jam op te smeren en morgen mee te nemen naar je werk!
Eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door te vervallen in hun oude criminele gewoontes, nee echt een topplan
Waarschijnlijk. Of waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon afzetterij. Die Triple zou niet boven de 1.75 mogen uitkomen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kun je beter drie singles halen, hamburgers en kaas allemaal tussen één broodje douwen, en heb je nog twee gratis broodjes om jam op te smeren en morgen mee te nemen naar je werk!
Schandalig!quote:Op maandag 13 januari 2014 13:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon afzetterij. Die Triple zou niet boven de 1.75 mogen uitkomen.
Nee. Waterkoker.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus het fornuis is alleen om water te koken
Ik doe dat altijd gewoon via thuisbezorgd.nl. Hoef ik niet steeds naar Plein '44 te lopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:52 schreef remlof het volgende:
Hier net geluncht: www.popolare.nl - aparte tent, je kan met een tablet vanaf je tafel continu bestellen wat je wil eten en dan komen ze het brengen.
Laat deze nieuwe inzichten in je voordeel werken!quote:Op maandag 13 januari 2014 13:48 schreef waht het volgende:
[..]
Hmmm.. je hebt gelijk. Ik ben gevallen voor de marketingtactieken.
hoezo.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:54 schreef GSbrder het volgende:
Wilders met Sharon, dat is ook vermakelijke kost.
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd gewoon via thuisbezorgd.nl. Hoef ik niet steeds naar Plein '44 te lopen.
Niets mis met hamburgers, mits je ze zelf maakt of haalt bij iets wat niet een snackbar is.quote:
Dan betaal je altijd te veel.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd gewoon via thuisbezorgd.nl. Hoef ik niet steeds naar Plein '44 te lopen.
Zo krijg wel respect voor de blauwe brigade.quote:De Haagse politie heeft een diabetespatiënte die in een pashokje van de HEMA zichzelf een insulineshot gaf, gearresteerd en opgesloten als drusgverslaafde. Het tonen van medicijnen leidde tot de opmerking "dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen."
Mooi, ik ga enkel naar fastfoodrestaurants.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets mis met hamburgers, mits je ze zelf maakt of haalt bij iets wat niet een snackbar is.
Doen jullie dat? Rondlopen met insuline om zo eerder vrijgelaten te worden?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zo krijg wel respect voor de blauwe brigade.
Tsja, stelletje mongolen...quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet echt kosher.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef waht het volgende:
[..]
Mooi, ik ga enkel naar fastfoodrestaurants.
Dat heb ik al zeker 20 jaar niet meer.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kennelijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doen jullie dat? Rondlopen met insuline om zo eerder vrijgelaten te worden?
Geen idee. Ik hoor het voor het eerst.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doen jullie dat? Rondlopen met insuline om zo eerder vrijgelaten te worden?
Jawel, ik mail regelmatig met het hoofdkantoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet echt kosher.
Precies, ik maak regelmatig zelf cheeseburgers.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een goede zelfgemaakte hamburger op een lekker broodje is niks mis mee.
In warsaw kreeg ik een hamburger waar ik zelfs bij moest nadenken... Dit kan nooit goed voor mijn hartkleppen zijn. Kon zelfs opgeven hoe ik hem wilde hebben.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets mis met hamburgers, mits je ze zelf maakt of haalt bij iets wat niet een snackbar is.
Je zegt hier iets maar bedoelt duidelijk het tegenovergestelde. Dat doen veel allochtonen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Fetaburgers.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, ik maak regelmatig zelf cheeseburgers.
Wat voor kaas gebruik je?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, ik maak regelmatig zelf cheeseburgers.
Dit gaat over mij.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:04 schreef Veldkamp het volgende:
En de eerste fascist, stalinist en atheïstische extremist komt uit het homo-hol gekropen met een totalitair dictatoriaal voorstel.....![]()
![]()
Ironie, sarcasme. Mooie stijlfiguren inderdaad. Blij dat veel allochtonen ze gebruiken.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je zegt hier iets maar bedoelt duidelijk het tegenovergestelde. Dat doen veel allochtonen.
Ga ik ook eens proberen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Fetaburgers.![]()
Fetakaas vermalen door het gehakt.
Liever niet.quote:
Die individueel verpakte krengen? Die smelten veels te goed.quote:
Je kan inderdaad net zo goed smeerkaas gebruiken.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
Die individueel verpakte krengen? Die smelten veels te goed.
Dat is rotzooi. Je moet het gewoon van de kaas kopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
Yup, op het broodje onder de grill laten smelten. andere helft ook bruin laten worden onder de grill en dan je sla, tomaat, hamburger, partysticks augurk, mayo, ketchup en Amerikaanse mosterd eropquote:Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
Jij snapt er weer niets van.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Amerikaanse mosterd. Doe dan gewoon niets.
Ik ga toch ook voor een continentale variantquote:Op maandag 13 januari 2014 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Amerikaanse mosterd. Doe dan gewoon niets.
Dat wordt zeker een flink gevecht in uw darmen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ga toch ook voor een continentale variant. Dus geen cheddar maar een of ander frans koeien of geitenkaasje en erbij Turkse knoflooksaus en of een lekkere pittige grove mosterd.
Hoe denk je dat mosterdgas gemaakt wordt?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat wordt zeker een flink gevecht in uw darmen.
Wegspoelen met rakı.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef waht het volgende:
[..]
In de darmen van Drenthe, inderdaad.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mosterdgas gemaakt wordt?
Burgertrut is ook wel een leuk tentje in Rotterdam om 's middags eens een burger te happen. Net ff anders allemaal.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Klopt. Een broodje kaas is het hoogtepunt van mijn culinaire kunnen.
Gewoon een stevige maag aanschaffen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef waht het volgende:
[..]
Volgens mij een beetje te vergelijken met de Burgermeesterquote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Burgertrut is ook wel een leuk tentje in Rotterdam om 's middags eens een burger te happen. Net ff anders allemaal.
https://www.facebook.com/Burgertrut
Zoeen?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:50 schreef De_Guidance het volgende:
Een vriend van mij (terug uit Canada) probeerde te bewijzen dat je Canadese Dollars (plastic ipv papier/katoen) niet kon scheuren.
Scheurt ie zo 20 Canadese dollar doormidden.
Ik moet zeggen dat Europese instellingen een goede werkwijze hanteren. Eurofielen zijn dan onuitstaanbare figuren, de EU is zo slecht nog niet.quote:Het Europees Octrooibureau (EOB) heeft een filter geïnstalleerd waardoor e-mails van en naar de vakbond worden geblokkeerd. Het bureau, gevestigd in Rijswijk, wil daarmee de activiteiten van de vakbond sterk inperken.
Dat zijn ook van die jankerds?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef betyar het volgende:
[..]
De bril weglaten en het zijn net mijn kids.
quote:
Nee, ze hebben net een bijdrage van Veldkamp gelezen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mijn Frans is matig, maar zitten ze te huilen om homo's?
Omdat hij zich nu voor de bühne weer Israel-lievend wil profileren.quote:
Staat toch Rooms Katholiek?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Blair
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ze zo staan te janken krijgen ze een tik.
Dat hebben alle helden als ze het beloofde land bezoeken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef Tem het volgende:
Hij heeft wel een keppeltje op bij de begrafenis van Sharon zag ik.
Het beloofde land is net zoiets als het beloofde geld.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Dat hebben alle helden als ze het beloofde land bezoeken.
Daar staat "Blair had a deep feeling for Israel, born in part from his faith".quote:
True.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Mja, Mandela was gewoon Joods natuurlijk.
Niets bijzonders inderdaad. Net zoiets als Beatrix die in bepaalde landen een hoofddoek om deed.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Dat hebben alle helden als ze het beloofde land bezoeken.
Ja, zo doen ze in het geroofde land dan een stuk uitgesneden uit een voetbal op hun hoofd.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Niets bijzonders inderdaad. Net zoiets als Beatrix die in bepaalde landen een hoofddoek om deed.
Corscadden, stoere naam. Verder is hij een belijdend Christen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Blair
Dat is niet eerbiedig, remlofquote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, zo doen ze in het geroofde land dan een stuk uitgesneden uit een voetbal op hun hoofd.
Net als bij de bios met 3D-brillen staat er een bak waar je een keppeltje uit kan pakken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Tem het volgende:
Iedereen krijgt gewoon gratis een keppeltje?
Joden en iets weggeven.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Tem het volgende:
Hierbij zijn de kruisvaarders ontmaskerd als crypto-Joden.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar staat "Blair had a deep feeling for Israel, born in part from his faith".
Ik heb een tyfushekel aan elk geloof maar de abrahamistische zijn wel het ergst.quote:
Bij de Klaagmuur krijg je er een als je er dicht bij wilt komen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Tem het volgende:
Of je wordt gewoon neergeschoten.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef waht het volgende:
[..]
Bij de Klaagmuur krijg je er een als je er dicht bij wilt komen.
Volgens mijn docent penetreerden ze steden.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan anaalridder.
Niet zo ongemakkelijk als met een kogel in je nek.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:39 schreef Tem het volgende:
Zo, kan die wel weer.
Ik zou me ongemakkelijk voelen met een keppeltje, denk ik.
Noem je mij nu een NSB'er?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef waht het volgende:
Jij zou neergeschoten worden idd, zijnde NSB'er.
Voor normale mensen wel degelijk, de morele onderlaag inderdaad niet. Maar dit is in elk land zo.quote:
Zeur niet, jij loopt regelmatig tegen een kast te vloeken.quote:
En als ze niet betalen?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Op zich is dat betalen voor je celstraf toch niet zo heel gek, of wel?
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Die indruk heb ik altijd bij mijn vriendin.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zeur niet, jij loopt regelmatig tegen een kast te vloeken.
Minder privileges?quote:
Jawel.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Op zich is dat betalen voor je celstraf toch niet zo heel gek, of wel?
En een verwendame.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoals geen bed? en als ik meer betaal krijg ik een bubbelbad en sauna op de cel?
Mwah, ik dacht eerder aan geen TV, kortere luchttijd, geen werk in de gevangenis om "extraatjes" te kunnen betalen maar om bij te dragen aan de detentie. Een bubbelbad en een sauna lijkt me dan weer niet passendquote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoals geen bed? en als ik meer betaal krijg ik een bubbelbad en sauna op de cel?
Dat kun je dan nog een keer terug krijgenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Mocht je achteraf onschuldig blijken heb je voor je verplichte verblijf betaald.
TV e.d. moet je al voor betalen dacht ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, ik dacht eerder aan geen TV, kortere luchttijd, geen werk in de gevangenis om "extraatjes" te kunnen betalen maar om bij te dragen aan de detentie. Een bubbelbad en een sauna lijkt me dan weer niet passend.
Ik denk dat dit het minste "probleem" is; dat kan de overheid (+ wettelijke rente) namelijk prima terugbetalen, het gemis aan vrijheid en het gevoel van onrechtvaardigheid zal voor een onterecht veroordeelde hoogstwaarschijnlijk zwaarder wegen dan die 16 euro p/dag.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Mocht je achteraf onschuldig blijken heb je voor je verplichte verblijf betaald.
Men krijgt dan sowieso een vergoeding.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Dat is nu al zo.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef robin007bond het volgende:
Extra betalen en je krijgt TV. Belachelijk.
Door baantjes in de gevangenis kan je voor dat soort dingen "sparen", naar ik het meen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef Tem het volgende:
[..]
TV e.d. moet je al voor betalen dacht ik.
Het is binnenkort weer verkiezingstijd, dus verwacht meer van dit soort fantastische voorstellen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik vind het toch wel een beetje het failliet van de staat dat we zelfs aan onze gevangen een bijdrage moeten vragen voor hun eigen opsporing, vervolging en uitvoering van de opgelegde sanctie. Ook al die "administratiekosten" die je bij een strafbeschikking krijgt
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het minste "probleem" is; dat kan de overheid (+ wettelijke rente) namelijk prima terugbetalen, het gemis aan vrijheid en het gevoel van onrechtvaardigheid zal voor een onterecht veroordeelde hoogstwaarschijnlijk zwaarder wegen dan die 16 euro p/dag.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.
cheapprisons.nlquote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Gaston van de Postcode loterij : "EN IN DE BIJLMERBAJES KUNT U VOOR SLECHTS 12 EURO PER DAG UW VRIJHEIDSONTNEMENDE STRAF UITZITTEN! WACHT NIET LANGER, BOEK NU!"
Oh dat is wel netjes.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Men krijgt dan sowieso een vergoeding.
Ik verwacht dan ook dat het voor het recidivepercentage weinig gunstig zal zijn. Heb je al een aantal jaar opgesloten gezeten, moeite om een woning en baan te krijgen, weer een beetje te re-integreren. Mag je ook nog even een schuld van een paar duizend euro af gaan lossenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.
Uitstekend idee, de staat kan er een flinke marge op pakken en zo het begrotingstekort terugdringen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Je kan alle kosten voor je bedrijf aftrekken van de belasting.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:49 schreef betyar het volgende:
Zou je die administratiekosten kunnen aftrekken van de belasting?
Ik zie het niet als een trap na.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jailmiles.quote:
Een maat van me boekt zijn bekeuringen gewoon in.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je kan alle kosten voor je bedrijf aftrekken van de belasting.
Nu lachen we er om. Nog een paar kabinetten met Opstelten en/of Teeven en het is werkelijkheid.quote:
Inderdaad...quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook dat het voor het recidivepercentage weinig gunstig zal zijn. Heb je al een aantal jaar opgesloten gezeten, moeite om een woning en baan te krijgen, weer een beetje te re-integreren. Mag je ook nog even een schuld van een paar duizend euro af gaan lossen
De gebruiker zou gewoon alle kosten moeten betalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een trap na.
Op zich zijn onze gevangenissen van prima kwaliteit, daar mag best een bijdrage van de gebruiker voor gevraagd worden.
Ik ben het wel met Pokkelmans eens. Daarnaast krijg je dan weer meer verschil tussen de meer gefortuneerde gevangenen en de kleine draaideur criminelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Door baantjes in de gevangenis kan je voor dat soort dingen "sparen", naar ik het meen.
Als je 16,- p/dag niet wil betalen kan je dus gaan werken voor de basis, betaal je dit wel en wil je ook nog eens werken dan krijg je privileges.
Dat deed ik ook maar dat mocht niet van de belastingdienst.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Een maat van me boekt zijn bekeuringen gewoon in.![]()
Zoals gezegd; ik ben niet voor gouden kranen, detentie-hotels en luxe voor de "rijke" witteboordencriminelen, maar Nederland kennende zal er wel weer een betalingsregeling komen zodat ook de armste straatjunk die 16 euro p/dag kan lenen, met de wetenschap dat het in 98% van de gevallen niet wordt terugbetaald.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben het wel met Pokkelmans eens. Daarnaast krijg je dan weer meer verschil tussen de meer gefortuneerde gevangenen en de kleine draaideur criminelen.
Flauw.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat deed ik ook maar dat mocht niet van de belastingdienst.
Als u in een gevangenis, een huis van bewaring, een penitentiaire inrichting of een tbs-kliniek zit, heeft u geen recht op een uitkering. Zodra u gedetineerd raakt, wordt uw uitkering direct stopgezet.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:53 schreef GSbrder het volgende:
Kan iemand die in de gevangenis zit trouwens een uitkering aanvragen?
Klopt, een betalingsregeling werd al genoemdquote:Op maandag 13 januari 2014 15:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoals gezegd; ik ben niet voor gouden kranen, detentie-hotels en luxe voor de "rijke" witteboordencriminelen, maar Nederland kennende zal er wel weer een betalingsregeling komen zodat ook de armste straatjunk die 16 euro p/dag kan lenen, met de wetenschap dat het in 98% van de gevallen niet wordt terugbetaald.
Er zijn echt heel weinig gevangenissen geprivatiseerd in de VS. De overgrote meerderheid wordt beheerd door de overheid.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad...
Ik vrees dat we de kant van de VS opgaan, met geprivatiseerde en mensenrechtenschendende gevangenissen.
Ah, kijk, ik lees niets over de studiefinanciering.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Als u in een gevangenis, een huis van bewaring, een penitentiaire inrichting of een tbs-kliniek zit, heeft u geen recht op een uitkering. Zodra u gedetineerd raakt, wordt uw uitkering direct stopgezet.
http://www.rijksoverheid.(...)n-gevangenis-ga.html
Je bekijkt het erg economisch. De gevangenen zijn consumenten en de gevangenis levert "prima kwaliteit" waarvoor de "consument" mag van betalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een trap na.
Op zich zijn onze gevangenissen van prima kwaliteit, daar mag best een bijdrage van de gebruiker voor gevraagd worden.
Ik kreeg zelf een dwangbrief dat ik het moest inhouden op het loon van mijn medewerkers. Als ik dat niet deed moest ik er ook nog loonkosten over afdragen omdat het dan als loon zou worden gezien.quote:
Als je niet-betalen minder aantrekkelijk maakt, dan gaan de "normale" criminelen er nog wel wat voor aftikken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, een betalingsregeling werd al genoemdWat een gedoe man, levert helemaal niets op deze maatregel. Leuk voor de buhne.
Het feit dat ze alleen al bestaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn echt heel weinig gevangenissen geprivatiseerd in de VS. De overgrote meerderheid wordt beheerd door de overheid.
Waar een prijskaartje aan hangt en waarvoor kwaliteitseisen bestaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je bekijkt het erg economisch. De gevangenen zijn consumenten en de gevangenis levert "prima kwaliteit" waarvoor de "consument" mag van betalen.
Gevangenissen lenen zich niet voor zo'n economische kijk. We hebben het hier over fundamentele onderdelen van ons rechtssysteem.
10%quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn echt heel weinig gevangenissen geprivatiseerd in de VS. De overgrote meerderheid wordt beheerd door de overheid.
En terecht.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kreeg zelf een dwangbrief dat ik het moest inhouden op het loon van mijn medewerkers. Als ik dat niet deed moest ik er ook nog loonkosten over afdragen omdat het dan als loon zou worden gezien.
Prima toch? Meer kwaliteit voor minder geld.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het feit dat ze alleen al bestaan.
Niet helemaal koosjer nee, alhoewel publieke exploitatie ook geen garantie op succes is.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het feit dat ze alleen al bestaan.
Wel een garantie dat het drie keer zo duur is.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:59 schreef waht het volgende:
[..]
Niet helemaal koosjer nee, alhoewel publieke exploitatie ook geen garantie op succes is.
Laten we wel wezen; er moet flink worden bezuinigd.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je bekijkt het erg economisch. De gevangenen zijn consumenten en de gevangenis levert "prima kwaliteit" waarvoor de "consument" mag van betalen.
Gevangenissen lenen zich niet voor zo'n economische kijk. We hebben het hier over fundamentele onderdelen van ons rechtssysteem.
Prima, al waren ze nog iets banger voor The Blair Witch Project.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoe beviel Silence of the Lambs?
De meeste mensenrechten worden nog altijd in publieke gevangenissen geschonden.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad...
Ik vrees dat we de kant van de VS opgaan, met geprivatiseerde en mensenrechtenschendende gevangenissen.
Die worden meestal al leeggetrokken door de FIOD.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je niet-betalen minder aantrekkelijk maakt, dan gaan de "normale" criminelen er nog wel wat voor aftikken.
Uiteindelijk is het hier ook niet zo dat uitsluitend bijstandstrekkers crimineel zijn, je hebt altijd nog fraudeurs en drugsbazen.
Probleem is vooral dat het heeft geleid tot een lobby om steeds meer mensen op te sluiten, hetgeen nogal perverse effecten heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Prima toch? Meer kwaliteit voor minder geld.
Geen idee.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel een garantie dat het drie keer zo duur is.
Denk je dat er alleen de zgn. "kale kippen" in de cel zitten nu?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Die worden meestal al leeggetrokken door de FIOD.
Nee dat niet, maar ik denk dat deze maatregel meer geld zal kosten dan dat het uiteindelijk zal opleveren.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Denk je dat er alleen de zgn. "kale kippen" in de cel zitten nu?
Dat zou zonde zijn en voor mij een reden af te knappen van dit ideetje.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik denk dat deze maatregel meer geld zal kosten dan dat het uiteindelijk zal opleveren.
En je mag ook geen gebruik maken van je actief stemrecht, meen ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Als u in een gevangenis, een huis van bewaring, een penitentiaire inrichting of een tbs-kliniek zit, heeft u geen recht op een uitkering. Zodra u gedetineerd raakt, wordt uw uitkering direct stopgezet.
http://www.rijksoverheid.(...)n-gevangenis-ga.html
Cynisch is ook dat ex-gedetineerden die uiteindelijk wel op het rechte pad komen, nog even extra zullen moeten aftikken, terwijl beroepsgedetineerden vermoedelijk nooit effectief zullen betalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik denk dat deze maatregel meer geld zal kosten dan dat het uiteindelijk zal opleveren.
Al met al is het dus weer een waardeloos hersenspinsel van Opstelten.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Cynisch is ook dat ex-gedetineerden die uiteindelijk wel op het rechte pad komen, nog even extra zullen moeten aftikken, terwijl beroepsgedetineerden vermoedelijk nooit effectief zullen betalen.
Geprivatiseerd is niet eens per definitie slecht, zolang de overheid -als eind verantwoordelijke in dit proces- maar strikt de gestelde eisen controleert en handhaaft.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad...
Het is een schande. Een gevangenis die winst moet draaien. Het is gewoon ziek dat winst maken het doel zou moeten zijn bij een gevangenis. Het doel is rehabilitatie. Niet een slaatje uit de gevangenen slaan en ze als moderne slaven te gebruiken voor economisch gewin.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Prima toch? Meer kwaliteit voor minder geld.
Dat lijkt me een aannemelijk scenario.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Al met al is het dus weer een waardeloos hersenspinsel van Opstelten.
Dat gebeurt al, in Tilburg.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef GSbrder het volgende:
Overigens, ik las laatst dat waar Nederland teveel cellen heeft, Belgie er tekort komt.
Kunnen we de leegstand niet verhuren aan onze zuiderburen?
Gebeurt al. Ik geloof dat Tilburg en Breda een paar honderd Belgen "huisvesten".quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef GSbrder het volgende:
Overigens, ik las laatst dat waar Nederland teveel cellen heeft, Belgie er tekort komt.
Kunnen we de leegstand niet verhuren aan onze zuiderburen?
Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Ah, mooi.
Ik heb amper kennis van het gevangeniswezen, zo blijkt wel weer.
Mooi toch, in plaats van netto te bezuinigen moeten de wandaden van burgers soelaas bieden.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Geprivatiseerd is niet eens per definitie slecht, zolang de overheid -als eind verantwoordelijke in dit proces- maar strikt de gestelde eisen controleert en handhaaft.
Ik zie het eerder als alle mogelijke manieren gebruiken om geld bij de burger vandaan te halen. Zo'n tendens die je ook in verkeersboetes ziet. Het aantal overtredingen moest omlaag, dus de boetes moesten omhoog. Nu daalt het aantal overtredingen al jaren, maar komen we op de begroting tekort, dus moeten de boetes alsnog omhoog :'D
Zal wel met het bezoeken van familie te maken hebben?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.
Inderdaad, en er was een taalprobleem met de Nederlandse cipiers.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zal wel met het bezoeken van familie te maken hebben?
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Al met al is het dus weer een waardeloos hersenspinsel van Opstelten.
Je kan het zien als een aanbestedingsproject aan een private partij. Je levert de overheid een ruimte, personeel en de hele overhead en krijgt daarvoor een zak geld, maar dan moet je wel aan bepaalde vereisten doen met betrekking tot de afmeting en onderhoud van de cellen, dagbesteding, therapieën recidivepercentage etc. Is er een andere private partij die dat voor minder geld weet te bieden, dan scheelt dat de gemeenschap geld terwijl het verschil in uitkomst, mits goed uitgevoerd, te verwaarlozen valt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is een schande. Een gevangenis die winst moet draaien. Het is gewoon ziek dat winst maken het doel zou moeten zijn bij een gevangenis. Het doel is rehabilitatie. Niet een slaatje uit de gevangenen slaan en ze als moderne slaven te gebruiken voor economisch gewin.
Als een gevangene wil poepen en de cipier staat dit toe, kan dat voor grote hilariteit zorgen, beeld ik mij in.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Inderdaad, en er was een taalprobleem met de Nederlandse cipiers.
Dijenkletser.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als een gevangene wil poepen en de cipier staat dit toe, kan dat voor grote hilariteit zorgen, beeld ik mij in.
Huh?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.
Maar goed, de VVD is ook gewoon een populistische flutpartij blijkt alweer.Lekker schuren tegen Geertje aan.
Daar zitten de stemmen hèquote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.
Maar goed, de VVD is ook gewoon een populistische flutpartij blijkt alweer.Lekker schuren tegen Geertje aan.
Een paar jaartjes praktijkervaring zal je inderdaad goed doen. Je continentie mogelijk wat minder, maar dat hoort er dan maar bij.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Ah, mooi.
Ik heb amper kennis van het gevangeniswezen, zo blijkt wel weer.
quote:
Een maatschappelijke stage voor middelbare scholieren is de oplossing.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een paar jaartjes praktijkervaring zal je inderdaad goed doen. Je continentie mogelijk wat minder, maar dat hoort er dan maar bij.
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.
Zou je de sfeer als "bourgondisch" kunnen omschrijven?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een maatschappelijke stage voor middelbare scholieren is de oplossing.
Beter dan een klaslokaal, kan ik me inbeelden.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.
Nergens word je zo gemoedelijk met een kapotgeslagen fles Trappist bewerkt als daar.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou je de sfeer als "bourgondisch" kunnen omschrijven?
Het zit je nog steeds hoog, he, die avonden in Annie's?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:16 schreef waht het volgende:
Voordeel is dat gevangenen minder pretentieus zijn dan VWO-freules.
Het waren enkel lesbiennes, zo concludeer ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het zit je nog steeds hoog, he, die avonden in Annie's?
In theorie kan dat, maar waarschijnlijk kosten die controles en handhaving dan zo veel dat het niet echt veel scheelt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan het zien als een aanbestedingsproject aan een private partij. Je levert de overheid een ruimte, personeel en de hele overhead en krijgt daarvoor een zak geld, maar dan moet je wel aan bepaalde vereisten doen met betrekking tot de afmeting en onderhoud van de cellen, dagbesteding, therapieën recidivepercentage etc. Is er een andere private partij die dat voor minder geld weet te bieden, dan scheelt dat de gemeenschap geld terwijl het verschil in uitkomst, mits goed uitgevoerd, te verwaarlozen valt.
Het enige dat in zo'n constructie fout kan gaan is dat die eisen niet duidelijk genoeg geformuleerd, gecontroleerd of gehandhaafd worden.
Maar wat te doen met scheefgedetineerden?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:21 schreef GSbrder het volgende:
16 euro per dag is 486,67 p/maand en onder de liberalisatiegrens.
Daar moet op zijn minst huurtoeslag voor komen.
Die worden middels daghuurverhogingen gedwongen een gevangeniscel te kopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat te doen met scheefgedetineerden?
Nouja, nu heb je een ministerie dat 29 PI's beheert. In plaats daarvan zou je met, wat zal het zijn, een stuk of 10/15 controleurs kunnen volstaan om 29 private instellingen aan een regelmatige controle te kunnen onderwerpen. De manuren die er op het ministerie in het ontwerp en de bestuursstructuur van de PI's wordt gestoken worden nu ook al gemaakt, dus daar verwacht ik weinig verschil. Als die 29 PI's gezamenlijk geprivatiseerd een grotere besparing opleveren dan dat die handhaving kost, kan dat zeker op de lange termijn een boel geld schelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In theorie kan dat, maar waarschijnlijk kosten die controles en handhaving dan zo veel dat het niet echt veel scheelt.
Gevangenisstraffen inkomensafhankelijk maken dus. Arme sloebers kunnen zich geen lange gevangenisstraf veroorloven, dus die zouden onevenredig hard gepakt worden. Dat terwijl 16 euro per dag voor de rijkere mensen niets is.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Note.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het waren enkel lesbiennes, zo concludeer ik.
Geen slechte deal.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
NWS / 'Geheime deal kabinet met Rusland' - joh, zou het?
Beetje matties worden met Poetin. Ook interessant.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
En de enige logische verklaring waarom Rutte überhaupt naar Sochi gaat.
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.quote:
Er zullen nog wel en hier daar wat Nederlanders wegkwijnen, die zullen dan waarschijnlijk wel worden vrijgelaten nadat het huwelijk is geconsumeerd.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze riposte kan louter in schatergelach resulteren.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.
Suggereert u nu dat Mark anaal genomen is door Vladimir?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zullen nog wel en hier daar wat Nederlanders wegkwijnen, die zullen dan waarschijnlijk wel worden vrijgelaten nadat het huwelijk is geconsumeerd.
Is hij al mod geweest dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.
Enige hilariteit zou dan ook niet schaden aan een dag waarop ik voornamelijk kennis vergaard heb over de Bende van Nijvel.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Deze riposte kan louter in schatergelach resulteren.
Is dat die club van Rutte?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Enige hilariteit zou dan ook niet schaden aan een dag waarop ik voornamelijk kennis vergaard heb over de Bende van Nijvel.
Best een goede deal hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
NWS / 'Geheime deal kabinet met Rusland' - joh, zou het?
Weet ik niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh dan zal het wel een coffeeshop zijn
"Because he didn't want to know about the cars on the road."quote:
Je bedoelt bears.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Because he didn't want to know about the cars on the road."
Veel treffender.
Neuh. Daarnaast ligt die Greenpeace kwestie toch wat ingewikkelder. Waarbij vooral de rol van Greenpeace wat bijzonder is vanuit het belang van de actievoerders.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Of val jij daar niet op?quote:
Wat zijn wij toch twee fijne homocritici bij elkaar.quote:
Ik ben helemaal geen Turk, gare bi.quote:
Ik ben lang geen bear, zoals in Utrecht zal blijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorzichtige peiling van de heren of ze enigszins kans zouden maken.
Ik hoop niet dat de beide heren zich zouden omschrijven als bear.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorzichtige peiling van de heren of ze enigszins kans zouden maken.
Vertel.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Because he didn't want to know about the cars on the road."
Veel treffender.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |