Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Ah, mooi.
Ik heb amper kennis van het gevangeniswezen, zo blijkt wel weer.
Mooi toch, in plaats van netto te bezuinigen moeten de wandaden van burgers soelaas bieden.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Geprivatiseerd is niet eens per definitie slecht, zolang de overheid -als eind verantwoordelijke in dit proces- maar strikt de gestelde eisen controleert en handhaaft.
Ik zie het eerder als alle mogelijke manieren gebruiken om geld bij de burger vandaan te halen. Zo'n tendens die je ook in verkeersboetes ziet. Het aantal overtredingen moest omlaag, dus de boetes moesten omhoog. Nu daalt het aantal overtredingen al jaren, maar komen we op de begroting tekort, dus moeten de boetes alsnog omhoog :'D
Zal wel met het bezoeken van familie te maken hebben?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.
Inderdaad, en er was een taalprobleem met de Nederlandse cipiers.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zal wel met het bezoeken van familie te maken hebben?
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Al met al is het dus weer een waardeloos hersenspinsel van Opstelten.
Je kan het zien als een aanbestedingsproject aan een private partij. Je levert de overheid een ruimte, personeel en de hele overhead en krijgt daarvoor een zak geld, maar dan moet je wel aan bepaalde vereisten doen met betrekking tot de afmeting en onderhoud van de cellen, dagbesteding, therapieën recidivepercentage etc. Is er een andere private partij die dat voor minder geld weet te bieden, dan scheelt dat de gemeenschap geld terwijl het verschil in uitkomst, mits goed uitgevoerd, te verwaarlozen valt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is een schande. Een gevangenis die winst moet draaien. Het is gewoon ziek dat winst maken het doel zou moeten zijn bij een gevangenis. Het doel is rehabilitatie. Niet een slaatje uit de gevangenen slaan en ze als moderne slaven te gebruiken voor economisch gewin.
Als een gevangene wil poepen en de cipier staat dit toe, kan dat voor grote hilariteit zorgen, beeld ik mij in.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Inderdaad, en er was een taalprobleem met de Nederlandse cipiers.
Dijenkletser.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als een gevangene wil poepen en de cipier staat dit toe, kan dat voor grote hilariteit zorgen, beeld ik mij in.
Huh?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.
Maar goed, de VVD is ook gewoon een populistische flutpartij blijkt alweer.Lekker schuren tegen Geertje aan.
Daar zitten de stemmen hèquote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat de VVD zo'n ex-Leefbaar Rotterdammer in hun partij wil.
Maar goed, de VVD is ook gewoon een populistische flutpartij blijkt alweer.Lekker schuren tegen Geertje aan.
Een paar jaartjes praktijkervaring zal je inderdaad goed doen. Je continentie mogelijk wat minder, maar dat hoort er dan maar bij.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Ah, mooi.
Ik heb amper kennis van het gevangeniswezen, zo blijkt wel weer.
quote:
Een maatschappelijke stage voor middelbare scholieren is de oplossing.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een paar jaartjes praktijkervaring zal je inderdaad goed doen. Je continentie mogelijk wat minder, maar dat hoort er dan maar bij.
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is overigens niet helemaal onomstreden, alhoewel de gedetineerden meer luxe hebben in Tilburg dan in de meeste Belgische gevangenissen.
Zou je de sfeer als "bourgondisch" kunnen omschrijven?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een maatschappelijke stage voor middelbare scholieren is de oplossing.
Beter dan een klaslokaal, kan ik me inbeelden.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toevallig een keertje binnen geweest. Was wel gezellig.
Nergens word je zo gemoedelijk met een kapotgeslagen fles Trappist bewerkt als daar.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou je de sfeer als "bourgondisch" kunnen omschrijven?
Het zit je nog steeds hoog, he, die avonden in Annie's?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:16 schreef waht het volgende:
Voordeel is dat gevangenen minder pretentieus zijn dan VWO-freules.
Het waren enkel lesbiennes, zo concludeer ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het zit je nog steeds hoog, he, die avonden in Annie's?
In theorie kan dat, maar waarschijnlijk kosten die controles en handhaving dan zo veel dat het niet echt veel scheelt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan het zien als een aanbestedingsproject aan een private partij. Je levert de overheid een ruimte, personeel en de hele overhead en krijgt daarvoor een zak geld, maar dan moet je wel aan bepaalde vereisten doen met betrekking tot de afmeting en onderhoud van de cellen, dagbesteding, therapieën recidivepercentage etc. Is er een andere private partij die dat voor minder geld weet te bieden, dan scheelt dat de gemeenschap geld terwijl het verschil in uitkomst, mits goed uitgevoerd, te verwaarlozen valt.
Het enige dat in zo'n constructie fout kan gaan is dat die eisen niet duidelijk genoeg geformuleerd, gecontroleerd of gehandhaafd worden.
Maar wat te doen met scheefgedetineerden?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:21 schreef GSbrder het volgende:
16 euro per dag is 486,67 p/maand en onder de liberalisatiegrens.
Daar moet op zijn minst huurtoeslag voor komen.
Die worden middels daghuurverhogingen gedwongen een gevangeniscel te kopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat te doen met scheefgedetineerden?
Nouja, nu heb je een ministerie dat 29 PI's beheert. In plaats daarvan zou je met, wat zal het zijn, een stuk of 10/15 controleurs kunnen volstaan om 29 private instellingen aan een regelmatige controle te kunnen onderwerpen. De manuren die er op het ministerie in het ontwerp en de bestuursstructuur van de PI's wordt gestoken worden nu ook al gemaakt, dus daar verwacht ik weinig verschil. Als die 29 PI's gezamenlijk geprivatiseerd een grotere besparing opleveren dan dat die handhaving kost, kan dat zeker op de lange termijn een boel geld schelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In theorie kan dat, maar waarschijnlijk kosten die controles en handhaving dan zo veel dat het niet echt veel scheelt.
Gevangenisstraffen inkomensafhankelijk maken dus. Arme sloebers kunnen zich geen lange gevangenisstraf veroorloven, dus die zouden onevenredig hard gepakt worden. Dat terwijl 16 euro per dag voor de rijkere mensen niets is.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Note.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het waren enkel lesbiennes, zo concludeer ik.
Geen slechte deal.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
NWS / 'Geheime deal kabinet met Rusland' - joh, zou het?
Beetje matties worden met Poetin. Ook interessant.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
En de enige logische verklaring waarom Rutte überhaupt naar Sochi gaat.
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.quote:
Er zullen nog wel en hier daar wat Nederlanders wegkwijnen, die zullen dan waarschijnlijk wel worden vrijgelaten nadat het huwelijk is geconsumeerd.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze riposte kan louter in schatergelach resulteren.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.
Suggereert u nu dat Mark anaal genomen is door Vladimir?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zullen nog wel en hier daar wat Nederlanders wegkwijnen, die zullen dan waarschijnlijk wel worden vrijgelaten nadat het huwelijk is geconsumeerd.
Is hij al mod geweest dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hij heeft altijd al veel noten op zijn zang gehad.
Enige hilariteit zou dan ook niet schaden aan een dag waarop ik voornamelijk kennis vergaard heb over de Bende van Nijvel.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Deze riposte kan louter in schatergelach resulteren.
Is dat die club van Rutte?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Enige hilariteit zou dan ook niet schaden aan een dag waarop ik voornamelijk kennis vergaard heb over de Bende van Nijvel.
Best een goede deal hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:18 schreef remlof het volgende:
NWS / 'Geheime deal kabinet met Rusland' - joh, zou het?
Weet ik niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh dan zal het wel een coffeeshop zijn
"Because he didn't want to know about the cars on the road."quote:
Je bedoelt bears.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Because he didn't want to know about the cars on the road."
Veel treffender.
Neuh. Daarnaast ligt die Greenpeace kwestie toch wat ingewikkelder. Waarbij vooral de rol van Greenpeace wat bijzonder is vanuit het belang van de actievoerders.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Of val jij daar niet op?quote:
Wat zijn wij toch twee fijne homocritici bij elkaar.quote:
Ik ben helemaal geen Turk, gare bi.quote:
Ik ben lang geen bear, zoals in Utrecht zal blijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorzichtige peiling van de heren of ze enigszins kans zouden maken.
Ik hoop niet dat de beide heren zich zouden omschrijven als bear.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorzichtige peiling van de heren of ze enigszins kans zouden maken.
Vertel.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Because he didn't want to know about the cars on the road."
Veel treffender.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |