En als ze niet betalen?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Op zich is dat betalen voor je celstraf toch niet zo heel gek, of wel?
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Die indruk heb ik altijd bij mijn vriendin.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zeur niet, jij loopt regelmatig tegen een kast te vloeken.
Minder privileges?quote:
Jawel.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Op zich is dat betalen voor je celstraf toch niet zo heel gek, of wel?
En een verwendame.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoals geen bed? en als ik meer betaal krijg ik een bubbelbad en sauna op de cel?
Mwah, ik dacht eerder aan geen TV, kortere luchttijd, geen werk in de gevangenis om "extraatjes" te kunnen betalen maar om bij te dragen aan de detentie. Een bubbelbad en een sauna lijkt me dan weer niet passendquote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoals geen bed? en als ik meer betaal krijg ik een bubbelbad en sauna op de cel?
Dat kun je dan nog een keer terug krijgenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Mocht je achteraf onschuldig blijken heb je voor je verplichte verblijf betaald.
TV e.d. moet je al voor betalen dacht ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, ik dacht eerder aan geen TV, kortere luchttijd, geen werk in de gevangenis om "extraatjes" te kunnen betalen maar om bij te dragen aan de detentie. Een bubbelbad en een sauna lijkt me dan weer niet passend.
Ik denk dat dit het minste "probleem" is; dat kan de overheid (+ wettelijke rente) namelijk prima terugbetalen, het gemis aan vrijheid en het gevoel van onrechtvaardigheid zal voor een onterecht veroordeelde hoogstwaarschijnlijk zwaarder wegen dan die 16 euro p/dag.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Mocht je achteraf onschuldig blijken heb je voor je verplichte verblijf betaald.
Men krijgt dan sowieso een vergoeding.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel.
Dat is nu al zo.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef robin007bond het volgende:
Extra betalen en je krijgt TV. Belachelijk.
Door baantjes in de gevangenis kan je voor dat soort dingen "sparen", naar ik het meen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef Tem het volgende:
[..]
TV e.d. moet je al voor betalen dacht ik.
Het is binnenkort weer verkiezingstijd, dus verwacht meer van dit soort fantastische voorstellen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik vind het toch wel een beetje het failliet van de staat dat we zelfs aan onze gevangen een bijdrage moeten vragen voor hun eigen opsporing, vervolging en uitvoering van de opgelegde sanctie. Ook al die "administratiekosten" die je bij een strafbeschikking krijgt
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het minste "probleem" is; dat kan de overheid (+ wettelijke rente) namelijk prima terugbetalen, het gemis aan vrijheid en het gevoel van onrechtvaardigheid zal voor een onterecht veroordeelde hoogstwaarschijnlijk zwaarder wegen dan die 16 euro p/dag.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.
cheapprisons.nlquote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Gaston van de Postcode loterij : "EN IN DE BIJLMERBAJES KUNT U VOOR SLECHTS 12 EURO PER DAG UW VRIJHEIDSONTNEMENDE STRAF UITZITTEN! WACHT NIET LANGER, BOEK NU!"
Oh dat is wel netjes.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Men krijgt dan sowieso een vergoeding.
Ik verwacht dan ook dat het voor het recidivepercentage weinig gunstig zal zijn. Heb je al een aantal jaar opgesloten gezeten, moeite om een woning en baan te krijgen, weer een beetje te re-integreren. Mag je ook nog even een schuld van een paar duizend euro af gaan lossenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
True, maar principieel vind ik het niet kunnen. De meeste criminelen hebben vaak al weinig geld. Leuk om ze zo trappen na te geven.
Uitstekend idee, de staat kan er een flinke marge op pakken en zo het begrotingstekort terugdringen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Je kan alle kosten voor je bedrijf aftrekken van de belasting.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:49 schreef betyar het volgende:
Zou je die administratiekosten kunnen aftrekken van de belasting?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |