SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Ik vind het vooral brood...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef rawwwrr het volgende:
Mijn lijstje is dus:
2x spelt met kalkoen
griekse yoghurt/appel/kaneel
2x spelt met filet american en sla
4x spelt met 2 eieren/plakje kalkoen/halve prei
qua drinken is het simpel bij mijik lust niet anders dan water, thee & melk.
Is dit lijstje goed? te veel of te weinig? geen sport gedaan oid.
Ja het is vandaag ook voornamelijk brood.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:50 schreef Sjeen het volgende:
Dwars door het slotje
[..]
Ik vind het vooral brood...
Spelt bij de supermarkt schijnt weinig met spelt te maken te hebben, las ik op foodwatch.
Wat eet je normaal als avondeten?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Ja het is vandaag ook voornamelijk brood.
Had niet veel zin in iets anders.
Ik ben best wel een beetje brood freak.
Is spelt van de bakker, geen idee of het wel veel met spelt te maken heeft
Meer dan in de supermarkt waarschijnlijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Genoeg mee te doen hoor, zoek maar eens wat opquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik zago ok kettlebells bij de Action maar wist niet wat ik er mee moest doen
mis je dan niet veel voedingsstoffen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Ik heb toevallig pas gelezen dat het ook goed werkt om *daar beneden* strakker te worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Genoeg mee te doen hoor, zoek maar eens wat op![]()
[ afbeelding ]
Action heeft ze nuquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Leukmisschien als ik ze ooit nog ergens goedkoop zie
Ja maar daar kom ik eigenlijk nooit, maar de yogamatten hadden ze ook heel lang dus wie weetquote:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:11 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Veel groentes & iets van vlees.
Ik eet geen aardappel of pasta.
Pasta eet ik gewoon niet graag & met aardappel kan ik geen maat houdenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik miste nu een beetje de groentes in je lijstmaar als je normaal dat wel eet is er niet veel aan de hand.
Ik heb eens een uitgewoond houten konijnenhok met flink soda zo grondig ontdaan van konijnestank dat het hok daarna als kastje op een studentenkamer kon staan. Soda werkt goed tegen luchtjes. Ik denk dat ik droge soda erin heb uitgestooid en dat eerst maar eens een nacht laten staan. De poedervariant, niet de kristalvariant.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb vandaag een extra workout zegInmiddels 6x op en neer gelopen naar de berging <> huis (3e verdieping), straks allemaal zooi schoonmaken/opruimen voor morgen. Konijnenhok moet helemaal leeg, schoon en geurloos. Prutwerk
oeh dan moet ik eigenlijk echt ff gaan glurenquote:
Weet jij toevallig wat voor contract je tekent bij anytime?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:48 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder heeft echt alle mogelijk fitness apparaten in huis gehad, maar na een week was ze het toch wel weer zat. En een half jaar later koopt ze dan weer een andere.![]()
Een jaarcontract. Maar je betaald per maand.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:34 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wat voor contract je tekent bij anytime?
Ze nemen de telefoon al de hele dag niet op dus ik kan het niet vragen
enig idee welke gewichten en hoeveel ze kosten?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Leukmisschien als ik ze ooit nog ergens goedkoop zie
http://www.action.nl/prod(...)/9/favoritelistid/25quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
enig idee welke gewichten en hoeveel ze kosten?
de action?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
enig idee welke gewichten en hoeveel ze kosten?
Maar in het weekend mag je wel een eierkoek met slagroom.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:52 schreef Qwea het volgende:
!!!!!!! Zit bij een vriendin, die doet Sonja Bakker. Net uitgerekend wat ze binnen krijgt. Meer dan 1100kcal is het niet.
Lunchen met 1 fucking boterham! Crashdieet ftw!!!!
Echt hequote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar in het weekend mag je wel een eierkoek met slagroom.
Ik heb die bende niet in huis hoorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef mrspoeZ het volgende:
5 druppels natrena op je tong en je trek in zoet is geheid een week weg.
Haha, ik had ¤480 betaald voor een half jaar bij Splash. Welgeteld 3 keer gegaanquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:00 schreef rawwwrr het volgende:
Oh nais! geen 2 jaar dus.
Ik ben een paar jaar geleden zo de sjaak geweest bij david lloyd.
2 jaar contract, geen gratis proefperiode krijgen & het beviel totaal niet.
Veel te veel kijken-mijn-dikke-anabolen-spieren mensen.
Vervolgens ging ik dus niet en zat ik 2 jaar lang vast aan een contract van 84,- in de maand.
Ja ja 84 euro![]()
![]()
dat heb ik altijdquote:
Nou ik zat daar dus ook op te wachten tot ie mn intake naar beneden gooit, want als je minder weegt ga je ook minder verbranden zeg maar. Ik vind 1200 calorieën echt belachelijk weinig overigensquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn myfitnesspal deed trouwens achterlijkhij zei iets in de trant van: "Je bent nu 5kg afgevallen, wat goed. Nu wordt het tijd om door te zetten en er nog harder tegenaan te gaan!"
En vervolgens zet hij automatisch mijn calorie intake naar 1200. Ja dikke doei
Je kunt er redelijk licht mee beginnen, 2 kg is de lichtste bij de actionquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:13 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga die kettlebells toch maar scoren bij de Action denk ik! Ik doe nu voornamelijk hardlopen, maar niet echt krachttraining, omdat ik gruwelijk snel last krijg van mijn rug. Misschien dat ik dat met die kettlebells kan vermijden.
Geen chips gehadquote:
Als je ze verkeerd gebruikt, zul je nog meer last krijgen van je rug. Je sport niet in een sportschool, zodat je daar kunt leren er goed mee om te gaan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:13 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga die kettlebells toch maar scoren bij de Action denk ik! Ik doe nu voornamelijk hardlopen, maar niet echt krachttraining, omdat ik gruwelijk snel last krijg van mijn rug. Misschien dat ik dat met die kettlebells kan vermijden.
Ja dat weet ik ook niet haha. Ik heb gewoon mn lengte, gewicht, activiteitenniveau en doelstelling opgegeven en toen kwam dat eruit als calorieëndoel. Hij houdt met al die factoren rekening. Je kan dat getal ook zelf uitrekenen met verschillende formules.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Bananapancake, waarom eigenlijk 1940? Vind het zo'n apart getal..
Inderdaad oppassen daarmeequote:Op zaterdag 11 januari 2014 07:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je ze verkeerd gebruikt, zul je nog meer last krijgen van je rug. Je sport niet in een sportschool, zodat je daar kunt leren er goed mee om te gaan?
Let wel heel erg op je houding tijdens oefeningen met kettlebells, anders ben je nog verder van huis.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:13 schreef Heroinjunk het volgende:
Meestal wel. Succes!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:33 schreef Sarabi het volgende:
En bedenk me net dat mijn sportkleding geen zakken heefthopelijk hebben de apparaten een houder voor mijn telefoon/muziek
Zo'n band die je om je arm doet. Vind ik wel handig. Maar meestal hebben die apparaten dat wel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:33 schreef Sarabi het volgende:
En bedenk me net dat mijn sportkleding geen zakken heefthopelijk hebben de apparaten een houder voor mijn telefoon/muziek
oja die heb ik ook ergensquote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo'n band die je om je arm doet. Vind ik wel handig. Maar meestal hebben die apparaten dat wel.
goed bezig! En inderdaad goed je rust pakkenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Gisteravond 3 km onder de 30 minuten gewandeld op de loopband. Mijn snelheid langzaam opgevoerd van 5,5 km/u naar 6,5 km/u. Ik was naar de kloooooote! Wel een heerlijk tevreden gevoel de rest van de avond.
Vandaag weer een wedstrijd korfballen, tegen de nummer laatst. Vorige keer 19-2 gewonnen. En na vandaag misschien maar mijn rust pakken, want ontstoken rugspier en drie keer per dag diclofenac..
Echt zo slecht inderdaad. Mijn moeder heeft het ook gedaan en die viel er in relatief korte tijd wel 30 kilo mee af, maar je gaat elke dag met honger naar bed (en die kilo's zitten er nu weer bij omdat het niet vol te houden is).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:52 schreef Qwea het volgende:
!!!!!!! Zit bij een vriendin, die doet Sonja Bakker. Net uitgerekend wat ze binnen krijgt. Meer dan 1100kcal is het niet.
Lunchen met 1 fucking boterham! Crashdieet ftw!!!!
Heb je je doel dan niet gewoon te hoog staan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn myfitnesspal deed trouwens achterlijkhij zei iets in de trant van: "Je bent nu 5kg afgevallen, wat goed. Nu wordt het tijd om door te zetten en er nog harder tegenaan te gaan!"
En vervolgens zet hij automatisch mijn calorie intake naar 1200. Ja dikke doei
en omdat je het niet kan volhouden ga je weer meer eten en dan is je stofwisseling fucked en kom je 40 kg aan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt zo slecht inderdaad. Mijn moeder heeft het ook gedaan en die viel er in relatief korte tijd wel 30 kilo mee af, maar je gaat elke dag met honger naar bed (en die kilo's zitten er nu weer bij omdat het niet vol te houden is).
Ik app dr net een foto van mijn bord met 6x spelt, met de vraag wat zei nu luncht. Een krentebol (quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt zo slecht inderdaad. Mijn moeder heeft het ook gedaan en die viel er in relatief korte tijd wel 30 kilo mee af, maar je gaat elke dag met honger naar bed (en die kilo's zitten er nu weer bij omdat het niet vol te houden is).
Strakke actiequote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik app dr net een foto van mijn bord met 6x spelt, met de vraag wat zei nu luncht. Een krentebol (!!!!!!!) en een klein bakje kwark. Goeie lunch hoor
![]()
Nou ik heb dr gewaarschuwd, ze komt er vanzelf wel achter"Sonja bakker voor het gezin deel 2"
Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met je stofwisseling (met name als je komt van een hoog gewicht). Je zal dan naar verhouding minder spieren verliezen dan iemand die crashed vanaf een lager gewicht. Ook dat zal geen 40 kilo duren voor het enigszins hersteld is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:48 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
en omdat je het niet kan volhouden ga je weer meer eten en dan is je stofwisseling fucked en kom je 40 kg aan.
Oh dat geloof ik wel, maar het voedingscentrum heeft ook een boekje met balansdagenreceptjesquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef Sarabi het volgende:
Sommige recepten voor het avondeten zijn erg fijn als n je wilt afvallen.
Ik vind die nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:36 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat toch nergens over...
Die lunch van Woensdag!
Joh, ze heeft die shakes e.d ook gedaan... werkt niet. Ik heb dr gezegd dat ik best een "weekmenu" voor dr wil maken, waarin ze alles op een normaal niveau voldoende binnenkrijgt zonder honger te hebben. Wil ze niet. Ze heeft 400 dieetpogingen gedaan die allemaal stranden. Sportschool abo waar ze niet naar toe gaat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met je stofwisseling (met name als je komt van een hoog gewicht). Je zal dan naar verhouding minder spieren verliezen dan iemand die crashed vanaf een lager gewicht. Ook dat zal geen 40 kilo duren voor het enigszins hersteld is.
In het geval van mijn moeder had ze na het aankomen van 5 kilo echt geen zin meer om opnieuw met Sonja Bakker te beginnen. Zo kwamen de kilo's uiteindelijk terug. Het probleem met Sonja Bakker en crashdieeten is dat je er niks van leert en je 'normale' voedingspatroon in principe hetzelfde blijft als voorheen. Het is iets wat mensen tijdelijk volgen. Door het lange uithongeren ga je overeten als je stopt met het dieet.
Serieus? Ontbijt met 1 boterham en lunch met yoghurt en muesli?!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind die nog wel meevallen eigenlijk.
De ontbijtjes vond ik altijd zo karig. En het totaal aantal kcal natuurlijk.
Ja, of een glas rode wijn als tussendoortje. Wtf, hoe dan?!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Krentebol vult ook zo goed.Die snap ik echt niet. Waarom niet gewoon volkoren of spelt Sonja?
Lunch met yoghurt, muesli en een appel vind ik niet zo heel slecht. Doe ik ook wel eens. Maar dan eet ik in de ochtend en/of avond een stuk meer.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus? Ontbijt met 1 boterham en lunch met yoghurt en muesli?!
Totale inname is over het algemeen nog geen 1200 op een dag
niets mis met de lunch op zich inderdaadquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lunch met yoghurt, muesli en een appel vind ik niet zo heel slecht. Doe ik ook wel eens. Maar dan eet ik in de ochtend en/of avond een stuk meer.
Ja maar dat is dus het hele probleem, je eet meer. Heb je die hoeveelheden van het ontbijt icm het diner en de lunch gezien? Daar ga ik dood op hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lunch met yoghurt, muesli en een appel vind ik niet zo heel slecht. Doe ik ook wel eens. Maar dan eet ik in de ochtend en/of avond een stuk meer.
jij sport ook 100x meer dan de meeste mensen die SB volgenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus het hele probleem, je eet meer. Heb je die hoeveelheden van het ontbijt icm het diner en de lunch gezien? Daar ga ik dood op hoor
Plus, ik vind een appel en yoghurt echt geen lunch
Bohh ja je zou maar sporten en aan SB doen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
jij sport ook 100x meer dan de meeste mensen die SB volgen
Dat!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef Sarabi het volgende:
Sommige recepten voor het avondeten zijn erg fijn als n je wilt afvallen.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bohh ja je zou maar sporten en aan SB doen.
Prima, maar als ik dan bij dr aangeef dat het NIET gezond is en dat ik dr best wil helpen kun je niet zeggen dat het vingerwijzen is. Sorry hoor, maar dit is gedoemd om te falen bij dr.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb altijd wat moeite met die hihaho vingerwijzingen richting een ander die ook maar gewoon met de kennis die zij hebben proberen af te vallen. Mss niet op de beste manier, maar ze proberen het wel. Niet iedereen is behept met hersens of google-kennis...
En qua variatie is met dr eetpatroon niks mis. Ze maakt alleen de verkeerde keuze's telkens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat!
Ik heb het ook even gedaan, say what you want, maar ik ging echt niet met honger naar bed en het heeft mij iig geholpen een heel veel gevarieerder eetpatroon te ontwikkelen dan ik daarvoor deed. Zij het later in andere hoeveelheden.
Ja, en even zoveel mensen doen ook een dikkequote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:40 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik wel, maar het voedingscentrum heeft ook een boekje met balansdagenreceptjes
Staan best wat lekkere dingen in
(er is ook een app van geloof ik, alleen is het wel beperkt)
Ik vertelde dan ook over mijn eigen ervaring er mee.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
En qua variatie is met dr eetpatroon niks mis. Ze maakt alleen de verkeerde keuze's telkens.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vertelde dan ook over mijn eigen ervaring er mee.
Ik denk dat er geen alwetende dieetorganisatie of held isquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, en even zoveel mensen doen ook een dikkeals je het over het voedingscentrum hebt dus ook die zijn verre van heilig en alwetend hierin.
Mijn motivatie raak ik er niet door kwijt, maar ik heb daar ook moeite mee hoor. Iig voelt het voor mij als 'de easy way' terwijl ik ook wel weet dat er flinke risico's aan zitten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef rhubarbje het volgende:
Vriendin van mij doet van die shakes en ze ziet er echt prachtig uit dus ik ben kei jaloers
Hoewel ik weet dat het voor mij niet zou werken omdat ik dan daarnaast nog zou gaan snacken en omdat ik er van overtuigd ben dat het er weer aan komt zodra je weer zelf je eten moet regelen
Maar ik heb toch serieus die dingen gegoogled om te kijken hoe duur ze zijn
Ik merk wel echt dat ik er moeite mee heb als mensen snel afvallen door in mijn ogen te 'smokkelen' (2 mensen in mijn omgeving zijn tientallen kilo's kwijt door maagomleiding/bandjes zooi) en dan raak ik helemaal mijn eigen motivatie kwijt
/lief dagboek
Of de ontbijtkoekmaffiaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, en even zoveel mensen doen ook een dikkeals je het over het voedingscentrum hebt dus ook die zijn verre van heilig en alwetend hierin.
Gaat mij er niet om of het werkt, ik vind het verre van gezond om je eigen uit te hongeren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Of de ontbijtkoekmaffia
Ik heb ook shakes gedaan... 24 kilo eraf, toen 8 erbij, maar weer op de 'normale' manier weer 3 kwijt.... en nu weer in een lekkere flow.....
Geen shakes meer, maar gezond en gevarieerd eten en bewegen (sportschool, hardlopen etc)
Soms moet je gewoon dingen proberen... voor de 1 werkt het wel, voor de ander niet.
Maar deze discussie is toch ook al vaker gevoerd.
Elke discussie hier is al vaker gevoerdquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Of de ontbijtkoekmaffia
Ik heb ook shakes gedaan... 24 kilo eraf, toen 8 erbij, maar weer op de 'normale' manier weer 3 kwijt.... en nu weer in een lekkere flow.....
Geen shakes meer, maar gezond en gevarieerd eten en bewegen (sportschool, hardlopen etc)
Soms moet je gewoon dingen proberen... voor de 1 werkt het wel, voor de ander niet.
Maar deze discussie is toch ook al vaker gevoerd.
Vaste eetmomenten? Je hebt een O, een T, een L, een D en een T. Die heb je toch bij elk ander dieet ook?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:03 schreef douche-eendje het volgende:
Mn collega sport en doet Sb. Ik hoor de hele dag niks anders dam dat ze zo'n honger heeft. Het koud heeft. En het is zooooo zwaar want de hele dag trek in alles.
tsja. Aan de andere kant,, een van mn trainers is ooit succesvol afgevallen en beginnen met Sonja. Volgens hem is het enige positieve eraan dat je echt vaste eetmomenten krijgt door het dagmenu
Dan zal het de 401e manier zijn dat ze er uiteindelijk achterkomt dat het niet gaat werken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gaat mij er niet om of het werkt, ik vind het verre van gezond om je eigen uit te hongeren.
en je kan ook leven op L, T, ongezonde D, teveelT.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Vaste eetmomenten? Je hebt een O, een T, een L, een D en een T. Die heb je toch bij elk ander dieet ook?
Ze luistert toch niet, dus ik heb het opgegeven. Maar ik vind het gewoon zo jammer. Niet naar het strand want ze schaamt zich voor dr buik. Niet naar dit want ze schaamt zich voor dr benen, ect.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:04 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dan zal het de 401e manier zijn dat ze er uiteindelijk achterkomt dat het niet gaat werken.
Je kan je er wel druk om maken maar je gaat zelf harstikke lekker en zij zal dat dan ook wel gaan inzien misschien met een beetje sturing van jou
Ik snap je nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
en je kan ook leven op L, T, ongezonde D, teveelT.
er zijn mensen genoeg die zo'n idioot eetritme hebben dat het omgooien van dat ritme al veel helpt.quote:
True story!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
er zijn mensen genoeg die zo'n idioot eetritme hebben dat het omgooien van dat ritme al veel helpt.
Ik ontbeet met kwark en muesli ennu met 2 spelt. Na de workout neem ik eiwitten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:21 schreef LovelyLady het volgende:
Morgen mooi weer
Mijn voornemen: lopend naar de sportschool, workout, terug lopen...
Wat zou een beetje goed ontbijtje zijn?
Gewoon normaal ontbijten met yoghurt appeltje en all bran, en dan een banaantje mee voor erna?
4x in de week sporten is niet veelquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:57 schreef Serieliefhebber het volgende:
Gisteren ging fout, fameus gevreten. Ik probeer me wat meer te verdiepen in gezonde voeding. Ik hoop zo betere lijstjes te maken zodat de eetbuien wegblijven.
Ghoh Q die vriendin vindt jouw manier misschien ook niet gezond omwille van het vele sporten en ziet jou ook terug bijkomen wanneer je met een blessure zit of geen zin meer hebt om te sporten. Het is geen aanval naar jou. Ik wil gewoon aantonen dat iedereen zijn eigen beeld van gezond "diëten" heeft. Je eigen manier opdringen heeft geen zin, maar leer van elkaar. Je hebt in het begin ook veel voedingsmiddelen gegeten met weinig kcal, misschien helpen deze producten haar.
Wat liefquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik had net Bananapancake op bezoek! Was gezellig en wat heeft ze prachtig haar <3
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef rhubarbje het volgende:
Ik merk wel echt dat ik er moeite mee heb als mensen snel afvallen door in mijn ogen te 'smokkelen' (2 mensen in mijn omgeving zijn tientallen kilo's kwijt door maagomleiding/bandjes zooi) en dan raak ik helemaal mijn eigen motivatie kwijt
Ik vond het echt gezellig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:06 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wat liefJij bent leuk en je hebt ook een leuk gezin
bedankt voor de machine!
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat!
Ik heb het ook even gedaan, say what you want, maar ik ging echt niet met honger naar bed en het heeft mij iig geholpen een heel veel gevarieerder eetpatroon te ontwikkelen dan ik daarvoor deed. Zij het later in andere hoeveelheden.
Ik heb altijd wat moeite met die hihaho vingerwijzingen richting een ander die ook maar gewoon met de kennis die zij hebben proberen af te vallen. Mss niet op de beste manier, maar ze proberen het wel. Niet iedereen is behept met hersens of google-kennis...Help ze dan liever aan goede informatie...
Er zitten hier in het topic ook mensen die ook niet op een normale manier af vallen, maar oh wee als daar iets over gezegd wordt...
je hebt gisteren doorgebracht op de SEH en gaat vandaag weer uren sportenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
4x in de week sporten is niet veelen crashdieet is altijd ongezond.
Daarnaast lig ik er regelmatig uit vanwege m'n reuma, niks aan het handjeik snap je punt, maar crashen isgewoon slecht.
dat heb ik ookquote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:10 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Dat heb ik ook vaakMaar ik denk dat ik zó ongelukkig zou worden van het feit dat ik nooit meer uit de band kan springen
Natuurlijk ben je in eerste instantie gelukkig van hoeveel je afvalt, maar dat je nóóit meer op je verjaardag een stuk taart kan eten, of uitgebreid eten. Dat wil ik gewoon met mate kunnen blijven doen, en daarom benijd ik hen ab-so-luut niet!
Ik ook. Gaat lukken en ik post wel wat foto's als ik m heb uitgeprobeerd. Ben weer lekker thuis nuquote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het echt gezellig.
Veel plezier met de machine, maak er maar lekkere dingen mee!
Wat voor machine heb je?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik ook. Gaat lukken en ik post wel wat foto's als ik m heb uitgeprobeerd. Ben weer lekker thuis nu
Waarom kan je geen taart eten dan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:10 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Dat heb ik ook vaakMaar ik denk dat ik zó ongelukkig zou worden van het feit dat ik nooit meer uit de band kan springen
Natuurlijk ben je in eerste instantie gelukkig van hoeveel je afvalt, maar dat je nóóit meer op je verjaardag een stuk taart kan eten, of uitgebreid eten. Dat wil ik gewoon met mate kunnen blijven doen, en daarom benijd ik hen ab-so-luut niet!
Na een maagverkleining kan je toch superweinig eten? Of het zit gewoon verkeerd in mijn hoofd..Dus ja, misschien kan je wel taart eten, maar dan een inimini stukje zeg maarquote:
Leukquote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:58 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Een blender/keukenmachine/sapcentrifuge
Is verschillend per operatie maar ook per persoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Na een maagverkleining kan je toch superweinig eten? Of het zit gewoon verkeerd in mijn hoofd..Dus ja, misschien kan je wel taart eten, maar dan een inimini stukje zeg maar
Die dag gaat komen. Het is mogelijk zo lang je volhoudt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:08 schreef HiZ het volgende:
Qua broekmaat ben ik trouwens ook 2,5 maat naar beneden. Het is nog een tijdje weg, maar ik zit me echt te verheugen op de dag dat ik gewoon een kledingzaak binnen kan lopen en iets kan vinden wat ik leuk vind en niet dat ik alleen opgelucht ben dat er iets redelijks bijzit in mijn maat (bij de grote maten van C&A).
Ik zou echt nooit overwegen om af te vallen door een of andere slager mijn ingewanden te laten verminken. Dat mag deels zijn door het trauma van iemand verliezen door zo'n prutser, maar ik dacht er niet veel anders over vóór ik mijn zus zag liggen doodgaan in de IC.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:10 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Waarom dacht je er daarvoor ook zo over? Persoonlijk zie ik het niet als 'cheat'. Het is fysiek een stuk zwaarder dan normaal afvallen. Alleen mentaal is het makkelijker omdat je eigenlijk geen keuze hebt, je kan niet meer eten. Als mensen het mentaal niet kunnen opbrengen om blijvend af te vallen, maar toch gezond willen zijn... ik vraag me soms wel af in hoeverre ze alles hebben geprobeerd en doorgezet op een 'normale' manier.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit overwegen om af te vallen door een of andere slager mijn ingewanden te laten verminken. Dat mag deels zijn door het trauma van iemand verliezen door zo'n prutser, maar ik dacht er niet veel anders over vóór ik mijn zus zag liggen doodgaan in de IC.
De mensen die ik ken hebben het echt niet geprobeerd op een 'normale' manierquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom dacht je er daarvoor ook zo over? Persoonlijk zie ik het niet als 'cheat'. Het is fysiek een stuk zwaarder dan normaal afvallen. Alleen mentaal is het makkelijker omdat je eigenlijk geen keuze hebt, je kan niet meer eten. Als mensen het mentaal niet kunnen opbrengen om blijvend af te vallen, maar toch gezond willen zijn... ik vraag me soms wel af in hoeverre ze alles hebben geprobeerd en doorgezet op een 'normale' manier.
Erg van je zus trouwens.
Of milkshakesquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De mensen die ik ken hebben het echt niet geprobeerd op een 'normale' manier
En eten daarna nog hartstikke ongezond, maar dan gewoon in muizenhapjes
Ik vind het proces dat zij daarvoor door moeten bij een arts ook een behoorlijke farce maar goed
Oei, ik dacht dat dat een voorwaarde was. Onder begeleiding van de huisarts of zo. Waarom weet ik niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind het proces dat zij daarvoor door moeten bij een arts ook een behoorlijke farce maar goed
Bij mij zegt echt niemand ietsquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:08 schreef HiZ het volgende:
dat mijn buik veel kleiner is kan iedereen die niet blind is zien, maar het is leuk om de cijfers zo te zien.
Een vriendin van mij met een zelfde figuur als ik wilde ook op dieetquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oei, ik dacht dat dat een voorwaarde was. Onder begeleiding van de huisarts of zo. Waarom weet ik niet.
WTF idd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Een vriendin van mij met een zelfde figuur als ik wilde ook op dieet
Dus zij naar de huisarts, doorverwezen naar een of andere kliniek en die wilde meteen snijden
En zij wilde zelf niet maar toen gingen ze van 'ja mevrouw u heeft geen andere optie'
WTF?!
Dus toen is ze naar zo'n dieetist/therapeute gegaan maar dat heeft ze dus zelf moeten zoeken allemaal omdat haar huisarts en de personen van die kliniek dus meteen een operatie aanbevolen
Ik ken 2 mensen die een maagverkleining hebben gehad en moeiteloos 2 stukken taart vreten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Na een maagverkleining kan je toch superweinig eten? Of het zit gewoon verkeerd in mijn hoofd..Dus ja, misschien kan je wel taart eten, maar dan een inimini stukje zeg maar
Cool!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:58 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Een blender/keukenmachine/sapcentrifuge
Leuk om dit te lezen, want ik heb ook een uitermate lage dunk gekregen van het proces dat vooraf gaat aan de operatie; ik heb het hele onderzoek naar de dood van mijn zus redelijk close gevolgd en het is schokkend om te zien hoe weinig men zich houdt aan de eigen regels.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Knap, die hebben dus het restant van hun maag goed weten oprekken weer.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die een maagverkleining hebben gehad en moeiteloos 2 stukken taart vreten.
Je moet voor de grap eens lezen wat die mensen ervaren na de operaties; maar dan even niet naar hoeveel kilo's eraf vliegen, maar hoe het gaat met het feitelijke eten. Dan is een levenslang crash dieet nog aantrekkelijker.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:57 schreef Zeester het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat ik ooit met een maagbandje zou eindigen. Maar gelukkig bleek het niet nodig. Het lijkt me echt naar dat je nooit meer ff los kunt gaan met eten, dat je vitaminesupplementen nodig hebt en dat het gewoon zo onnatuurlijk is. Ik zie het niet als een zwaktebod, maar wel als een hele slechte oplossing voor een ook al heel slecht probleem.
Mijn schoonvader heeft een maagband en die is er geen kilo mee afgevallen omdat ie zich niet aan de regels houdt en stronteigenwijs isquote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Knap, die hebben dus het restant van hun maag goed weten oprekken weer.
Damn dat begrijp je toch echt niet....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:56 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Mijn schoonvader heeft een maagband en die is er geen kilo mee afgevallen omdat ie zich niet aan de regels houdt en stronteigenwijs is
Maar die bewustwording over zelf-sabotage is wel belangrijk; het is een grote stap die het mogelijk maakt om jezelf dingen te vragen als 'Is dit nou echt zo lekker dat ik het wil eten?' of 'Ben ik nou niet gewoon bezig om het alternatief voor de vuilnisbak te spelen?'.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb soms wel het idee gehad dat mensen erg makkelijk zo'n operatie kregen, maar in mijn omgeving is nu ook iemand die er wel voor afgewezen is(en mij dat ook niet verbaasd, hij lijkt mij ietwat een eetstoornis te hebben).
Ik zou het zelf niet willen, laten snijden in mijn lijf. Ik weet inmiddels wel dat ik nooit superslank zal zijn, maar ik wil eigenlijk wel lichter dan nu. Maar ik blijf mijzelf daarin saboteren. Dus of ik dat zelf ooit voor elkaar krijg om het niet meer te doen of daar nog weer hulp bij zoek weet ik nog niet.
Dat vind ik er ook wel lastig aan. Ik beweeg echt niet te weinig, zeker 's zomers skate ik veel, en dan zijn mensen soms ook verbaasd hoe mijn conditie is. MAar ik schiet soms door in eten. Als ik ergens lees dat noten gezond zijn, dan kan ik ze halen, en ze allemaal in 1 dag opeten. Tja, dan is het misschien wel gezond, maar veel te veel kcal.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar die bewustwording over zelf-sabotage is wel belangrijk; het is een grote stap die het mogelijk maakt om jezelf dingen te vragen als 'Is dit nou echt zo lekker dat ik het wil eten?' of 'Ben ik nou niet gewoon bezig om het alternatief voor de vuilnisbak te spelen?'.
Voor mij is het heel uiteindelijk heel simpel: Hou je genoeg van jezelf om te willen leven? En als het antwoord daarop uit de grond van je hart 'ja' is, dan kun je ook goed voor jezelf zorgen en dan komt dat gewicht ook wel.
Nee idd. Hij is gewoon een zeer koppige man en wil nooit iets van iemand aannemen en dus ook niet als t op eten aankomt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Damn dat begrijp je toch echt niet....
Schrok trouwens wel met welk gewicht je al in aanmerking voor een operatie komt. Daar zat ik geen 3 kilo vanaf.
Noten zijn best prijzig (vandaar de veelgehoorde aanbeveling ze bij de Lidl te halen).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:
Ligt het aan mij of zijn noten prijzig? 100gr walnoten, amandelen en paranoten... 5.19
Dat is mooi inderdaadquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
T frustreert me wel echt af en toe maar hij wilde in t nieuwe jaar wel echt gaan afvallen dus dat vond ik al heel wat.
Jup. Maar die begonnen ook gelijk weer friet te vreten, ook al is het maar 1 of 2 stukjes, nadat ze thuis waren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Knap, die hebben dus het restant van hun maag goed weten oprekken weer.
Maar, bij de lidl zijn ze ook ongebrand?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Noten zijn best prijzig (vandaar de veelgehoorde aanbeveling ze bij de Lidl te halen).
Als je ze biologisch koopt kost 1 ons 6 euro. Die zullen natuurlijk wel nog veel superder zijn..
Eigenlijk mis ik weer de groentequote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:13 schreef rawwwrr het volgende:
Lijstje:
2x spelt pindakaas
griekse yoghurt & passie vrucht
zelfgemaakte broodjes hamburger van grill
en 1 lesje pilates voor beginners
het is nog wel wat weinig denk ik.
nog geen idee wat ik erbij moet eten om het lijstje te vullen
Verder nog iets wat je ergens bij eet maar niet op het lijstje staat? Zo is het lastig om tips te geven.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:19 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Eet ik bij de broodjes hamburger![]()
Zowel rauw als gegrilde groentes
Nee ja dat is het enige wat ik vergat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Verder nog iets wat je ergens bij eet maar niet op het lijstje staat? Zo is het lastig om tips te geven.
Maar misschien iets van kwark, gekookt eitje, stukje ham of noten?
Ik vind dat wel wat kort door de bocht hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar die bewustwording over zelf-sabotage is wel belangrijk; het is een grote stap die het mogelijk maakt om jezelf dingen te vragen als 'Is dit nou echt zo lekker dat ik het wil eten?' of 'Ben ik nou niet gewoon bezig om het alternatief voor de vuilnisbak te spelen?'.
Voor mij is het heel uiteindelijk heel simpel: Hou je genoeg van jezelf om te willen leven? En als het antwoord daarop uit de grond van je hart 'ja' is, dan kun je ook goed voor jezelf zorgen en dan komt dat gewicht ook wel.
Walnoten zijn sowieso ongebrand, dus ook bij de Lidl. Gewoonlijk hebben ze ook ongebrande cashewnoten. Andere ongebrande noten hebben ze volgens mij niet standaard.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, bij de lidl zijn ze ook ongebrand?
Natuurlijk is het kort door de bocht in twee alineas. Maar achter de essentie sta ik wel: leer van jezelf te houden en goed voor jezelf te zorgen. Je gewicht komt dan bijna vanzelf goed.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind dat wel wat kort door de bocht hoor
Ik hou enorm veel van mezelf en heb echt geen doodswens hoor (het is dan ook de enige reden dat ik op dieet ben) maar het is voor mensen heel lastig om gewoontes die ze al hun hele leven hebben te doorbreken
Verder zijn mensen meestal niet opgevoed met gezond eten en doordachte keuzes maken. Natuurlijk hebben de meeste van onze ouders wel geleerd dat je 2 stuks fruit en 3 ons groenten moet eten maar dieper dan dat gingen ze vroeger niet
Soms hebben mensen ook andere dingen aan hun hoofd in het dagelijks leven die er voor zorgen dat gezond leven niet zo makkelijk is. Het is nou eenmaal simpeler om snel even iets te halen op het station dan uitgebreid vooruit te koken
Tel daar bij op dat het voor mensen al helemaal lastig word om elk blokje chocolade in het aanzien van een naderende dood te zien (zo zijn we nou eenmaal niet geprogrammeerd, het is te abstract en de dood willen we niet concretiseren) en dan is het gewoon erg lastig om elke dag, dag in dag uit, de juiste keuzes te maken
Ja in theorie heb je een punt, maar helaas is daar zoiets als de praktijk
Je hebt geen koolhydraten nodig, dus als je eetpatroon van nu je bevalt, lekker zo houdenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:50 schreef Vlinder88 het volgende:
Lijstje:
O. Cruesli Balans naturel + amandelmelk
S. 90 min fitness
L. 2 meergranen boterhammen met gebakken ei en cherrytomaatjes
T. Optimel banaan-karamel (Wat smaakt die trouwens chemisch..)
D. 200gr. wortelen + pangasiusfilet
T. Aardbeienkwark + stukje pure chocolade
Volgende keer wat meer groente en zometeen nog wat stukken fruit..
Sinds ik het South Beach dieet heb gevolgd, eet ik bijna geen koolhydraten bij het avondeten. Soms wel pasta of rijst, maar sowieso geen aardappelen. Moet ik dit toch weer gaan eten of is groente en vlees/vis alleen voldoende?
Vanavond de kroeg in met vrienden. Ik heb gelezen dat qua alcohol rode wijn het minst slecht voor je is, maar dat lust ik niet.. Normaal hou ik wel van een biertje, maar zijn er 'gezondere' alternatieven?
Lol. Voor het cijfer ergens een linkje naar hier:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
Profielwerkstukken nakijken. Leerlingen die denken dat een werkstuk van scholieren.com door googke translate gooien niet wordt opgemerkt door de juf![]()
Ik had ze van de week bij de Jumbo, 2,99 voor 150 gramquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik was bij de tuinen vanmiddag om te kijken of ze gojibessen hadden. 5,19 voor een zakje had ik er niet voor over op het moment.
Je zal maar net de juf hebben die er niet zo goed naar kijkt. Net zoals het echt niet opvalt als je je verslag van een vriendje overschrijft... En dat vriendje dan pislink is, want die ander had toch echt beloofd om alleen maar te kijken hoe het er ongeveer uit moest zien..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
Profielwerkstukken nakijken. Leerlingen die denken dat een werkstuk van scholieren.com door googke translate gooien niet wordt opgemerkt door de juf![]()
mwah, eindversie laat ik ook inleveren via de ELO, dan gaat er nog een automatische controle met heel NL en het hele internet overheen. maar deze zinnen waren zo overduidelijk letterlijk uit het engels dat ik niet anders kon dan even de bron googelen... zucht...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Je zal maar net de juf hebben die er niet zo goed naar kijkt. Net zoals het echt niet opvalt als je je verslag van een vriendje overschrijft... En dat vriendje dan pislink is, want die ander had toch echt beloofd om alleen maar te kijken hoe het er ongeveer uit moest zien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ah dat zal ik daar van de week ook eens kijken. Bij welke producten liggen ze ongeveer?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik had ze van de week bij de Jumbo, 2,99 voor 150 gram
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mwah, eindversie laat ik ook inleveren via de ELO, dan gaat er nog een automatische controle met heel NL en het hele internet overheen. maar deze zinnen waren zo overduidelijk letterlijk uit het engels dat ik niet anders kon dan even de bron googelen... zucht...
plusJa, daar kwamen ze er bij mij ook altijd wel uit. Dit zijn altijd de groepjes waar ik heel blij ben als ze klaar zijn. En die dan vaak het examen ook niet doorkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij die van mij op een aparte krat bij de groente/fruitquote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ah dat zal ik daar van de week ook eens kijken. Bij welke producten liggen ze ongeveer?
Ik ga hopen dat ze ze hier bij de jumbo ook hebben!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:25 schreef Bamba het volgende:
[..]
Bij die van mij op een aparte krat bij de groente/fruit
Ik hoop het ook voor je! Ik vind ze eigenlijk best lekker. En sinds mijn man weet dat het libido verhogend werkt, zet 'ie iedere keer het bakje met goji bessen voor m'n neusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga hopen dat ze ze hier bij de jumbo ook hebben!
http://www.goji-bes.nl/Goede_redenen_om_Goji_bessen_te_eten.htmlquote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:35 schreef Mirjam het volgende:
zijn die goji bessen ook nog ergens anders goed voor, behalve het libido?
Ja maar dat is een geval ' wij van wc-eend' ... Zijn er ook onderbouwde gegevens?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:36 schreef Bamba het volgende:
[..]
http://www.goji-bes.nl/Goede_redenen_om_Goji_bessen_te_eten.html
Geen idee eerlijk gezegd. Maar ik probeer gewoon 1 zo'n potje. Als ik geen verschil merk, dan koop ik er niet nog 1quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja maar dat is een geval ' wij van wc-eend' ... Zijn er ook onderbouwde gegevens?
Ik vrees dat ik onderweg ben naar een goede verkoudheidquote:
Mijn tweede hotel afgelopen week had gewoon een schaaltje bij het ontbijt bij de granen etc. staan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:43 schreef Mirjam het volgende:
als ik ze eens voor een acceptabel bedrag zal ik ze ook proberen, al snap ik niet waarom ze zo idioot duur zijn.
Ik voel me ook een beetje verkouden-gammel. Gister toch maar keihard wezen sporten en dat ging gelukkig aardig. Het ontbrak me wat aan explosieve kracht.quote:Op zondag 12 januari 2014 06:24 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ook mega verkouden. Niet heel fijn als je om kwart over 6 op een zondag op moet om te werken. Hopelijk is het snel over want voel me echt niet super.
http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/acm.2008.0004?2"e:Op zaterdag 11 januari 2014 22:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja maar dat is een geval ' wij van wc-eend' ... Zijn er ook onderbouwde gegevens?
Nou die amandelen zit weinig smaak aan hoor. Ga ze ook niet meer op de markt halen.quote:Op zondag 12 januari 2014 07:00 schreef Claudia_x het volgende:
Qwea, noten zijn duur, maar het loont wel echt om ze bij de notenboer te halen! Veel lekkerder.En je moet er toch niet te veel van eten. Walnoten en cashewnoten van de supermarkt vind ik nog wel acceptabel.
Gezond eten is duidelijk niet goed voor mijn portemonnee. De kwark die ik nu eet, vind ik ook behoorlijk duur. Maar het is wel een groot succes trouwens! Pas at ik eens muesli met magere yoghurt omdat m'n kwak op was en ik vond het veel minder lekker.
Hier sinds ik sport en kei gezond eet ( voldoende groente en fruit) al ruim 1,5 jaar niet ziek geweest. Zit aan de immunosuppressiva en voorheen elke maand bagger ziek en strontverkoudenquote:Op zondag 12 januari 2014 07:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds ik aan de multivitamines zit, ben ik veel minder vaak ziek, dat wel. Ik kan natuurlijk niet helemaal zeker weten dat het daaraan ligt, maar ik heb toch wel sterk die indruk.
Ziek is griep of algehele malaise.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:14 schreef LovelyLady het volgende:
Sja wat is ziek?
Ik vind een verkoudheidje of een keelpijntje niet echt ziek. De laatste keer dat ik met koort op bed lag was ook in 2006.
Verder: elk jaar buikgriepMaar ja als er 1 begint in het gezin kan je er donder op zeggen dat de rest dan ook volgt
Beck... Die ga ik ook weer eens zoeken inderdaadquote:Op zondag 12 januari 2014 10:44 schreef Sarabi het volgende:
Morning
Gisteren een superavond gehad met mijn nichtje en haar vriend.
Helaas door de hoeveelheid alcohol aan het eind van de avond wel weer pizza's besteld en gedeeld.
Dus besloten dat dat vanaf nu weer helemaal over moet zijn.
Ik denk dat ik bepaalde opdrachten van Beck weer ga uitvoeren, het hele boek werkt niet voor mij maar sommige dingen zijn wel goed voor me.
Echt? Ik vind eierkoeken altijd van die droge troep, kan me niet voorstellen dat slagroom daarmee combineert.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:00 schreef rhubarbje het volgende:
Nou zeg
Ik heb nog nooit een eierkoek met slagroom op maar sinds die hier genoemd is wil ik er kei graag een proeven
hmmm een echte eierkoek van de bakker vind ik echt heerlijk!quote:Op zondag 12 januari 2014 12:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Echt? Ik vind eierkoeken altijd van die droge troep, kan me niet voorstellen dat slagroom daarmee combineert.
Nee johquote:Op zondag 12 januari 2014 12:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Echt? Ik vind eierkoeken altijd van die droge troep, kan me niet voorstellen dat slagroom daarmee combineert.
Lijkt me geen lekkere combi....maar goed ik lust ook geen slagroom.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:00 schreef rhubarbje het volgende:
Nou zeg
Ik heb nog nooit een eierkoek met slagroom op maar sinds die hier genoemd is wil ik er kei graag een proeven
Gelukkig want ik moet zo iemand gaan helpen met een opdracht die ik zelf al af heb en die persoon woont in de middle of fucking nowherequote:Op zondag 12 januari 2014 12:46 schreef Sarabi het volgende:
Wat is het mooi weer trouwens
Klein rondje door het bos gelopen, echt heerlijk.
+1quote:Op zondag 12 januari 2014 12:46 schreef Sarabi het volgende:
Wat is het mooi weer trouwens
Klein rondje door het bos gelopen, echt heerlijk.
Hopelijk is het morgen ook nog zo'n weer, dan ga ik lopend naar mijn werk.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:00 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
+1
Het is heerlijk buiten,
Ik heb heerlijk naar de sportschool gelopen, workout gedaan, crosstrainertje nog gedaan en daarna was ik wel een beetje kapot
Vanmiddag nog even lekker naar buiten
Ik hoop het ook voor jequote:Op zondag 12 januari 2014 13:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hopelijk is het morgen ook nog zo'n weer, dan ga ik lopend naar mijn werk.
Ja want wat je gisteren deed heeft meteen dat effectquote:Op zondag 12 januari 2014 13:01 schreef HiZ het volgende:
114 rond vandaag, niet verrassend als je bedenkt dat ik gisteren alleen binnen heb rondgehangen. Gelukkig voel ik me vandaag al een stuk beter, dus ik ga vandaag wel naar buiten, een beetje rustig aan en dan zal het vast wel gaan.
Hmm ik zie het inderdaad. Heb ook nog de optie fiets of autoquote:Op zondag 12 januari 2014 13:04 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor jeIk las dat het eerst ging (motregenen) maar daarna wel weer ging opklaren.
En waaien![]()
Dit weer mag van mij de hele winter wel aanhouden, lekker zonnetje, lekker fris. (mag van mij nog wel iets kouder)
Okee het was iets minder vroeg dan ik dacht, maar wow!quote:Op zondag 12 januari 2014 13:36 schreef Tink89 het volgende:
Heb wel al een hoop nuttige dingen gedaan. Was opgehangen, nieuwe aangezet en ook weer opgehangen, een handwas gedaan, warmtekanon op zolder geïnstalleerd en aangezet, vissenbak leeggemaakt en opgeruimd, twee jurkjes gepast voor de bruiloft van m'n broer en zo nog even de bank en kamer stofzuigen, even dweilen, de kattenbak verschonen en misschien nog even het raam aan de voorkant wassen. Eerst even kijken hoe ik me voel na een grote kop thee en een stukje nougat.
Anders eens meerijden met de FNS in Amsterdam? Houden ze het verkeer voor je tegen. Ze rijden volgens mij ook wel eens op zondagmiddag, ik heb een paar jaar geleden eens op een zondag meegedaan. Wel lastig met je enkels trouwens, helpt goed dichtdoen van je schoenen niet?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:24 schreef Zeester het volgende:
Skaten is ook fijne activiteit! Ik krijg alleen zo last van m'n enkels ervan, en in het drukke Amsterdamse verkeer vind ik het maar eng! Jammer!
Werk is niet leuk met het mooie zonnetje dat schijnt. En krijg van al het snot in m'n hoofd beetje hoofdpijn. Maar eten gaan wel ok, ik proef toch niets ;¤
Mooi resultaat!quote:Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef Vlinder88 het volgende:
Na de eerste week gewogen en de kop is eraf: -1,6kg!
Vandaag een wat mindere dag, laat wakker, dus ontbijt en lunch in één en vanavond met familie naar het pannenkoekenhuis. Gelukkig hebben ze ook heerlijke pannenkoeken met veel groente, dus er moet vast een verantwoorde variant bij zitten.
Nicequote:Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef Vlinder88 het volgende:
Na de eerste week gewogen en de kop is eraf: -1,6kg!
Vandaag een wat mindere dag, laat wakker, dus ontbijt en lunch in één en vanavond met familie naar het pannenkoekenhuis. Gelukkig hebben ze ook heerlijke pannenkoeken met veel groente, dus er moet vast een verantwoorde variant bij zitten.
De eerste regel die ik weer ga invoeren: ga zitten als je eet.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Beck... Die ga ik ook weer eens zoeken inderdaad
Dat is beter dan andersomquote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De eerste regel die ik weer ga invoeren: ga zitten als je eet.
Wat heb je er in gedaan?quote:Op zondag 12 januari 2014 16:30 schreef BananaPancake het volgende:
Brr net mn eerste zelfgemaakte groentesapje achterover gegooid.. Zal er wel aan moeten wennen maar ik voel me erg gezond wel!
In ieder geval veel vitamientjesquote:Op zondag 12 januari 2014 16:56 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Komkommer
Bleekselderij
Rode biet
Worteltjes
Citroensap
Jaquote:
Planken!quote:Op zondag 12 januari 2014 16:47 schreef Sarabi het volgende:
Netjes Be! Hoe werk je aan je core stability?
Core-oefeningen vind je inderdaad in planken/zijwaartse plank. Mocht je je core-oefeningen wat willen verzwaren kun je ook eens een hoge plank proberen, of van lage plank naar hoge plank en dat een tijdje herhalen. Bij de zijwaartse plank kun je ook eens proberen om 10x je heup naar beneden en weer omhoog te duwen. Push-ups zijn ook altijd heel goed voor je core en met burpees kun je het leuk combineren met cardioquote:Op zondag 12 januari 2014 17:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Planken!
Het simpelst is dat met je tenen op de grond a la push ups en dan met je onderarmen op de grond je lichaam stijf als een plank vand e grond houden. Zo train je je spiercorset rond je rug en middel.
Zijwaarts kan ook geloof ik. Dus met je voeten op de grond en dan op 1 onderarm leunend je heup van de grond.
(Er zijn vast mensen die het beter uit leggen, maar bijv die jillian oefening waarbij je van onderarmen naar handen en terug moet afwisselen is een planking oefeningn.)
Alleen yoghurt met spinazie?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:33 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier die een simpel en lekker recept met makreel weet?
Ik maakte net yoghurt met spinazie smoothie
Oja dat heb ik ook een tijdje in de ochtend gedaan. Zou ik eigenlijk weer moeten inplannenquote:Op zondag 12 januari 2014 17:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Planken!
Het simpelst is dat met je tenen op de grond a la push ups en dan met je onderarmen op de grond je lichaam stijf als een plank vand e grond houden. Zo train je je spiercorset rond je rug en middel.
Zijwaarts kan ook geloof ik. Dus met je voeten op de grond en dan op 1 onderarm leunend je heup van de grond.
(Er zijn vast mensen die het beter uit leggen, maar bijv die jillian oefening waarbij je van onderarmen naar handen en terug moet afwisselen is een planking oefeningn.)
http://www.ah.nl/allerhan(...)?rq=makreel+stamppotquote:Op zondag 12 januari 2014 17:33 schreef Qwea het volgende:
Je lunch is een appel met wat nootjes?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:
O: Magere kwark met muesli en een zonnevolkorenbroodje met pindakaas
T: Cappuccino
L: Appel en 30 gr cashews
T: Oploskoffie en augurkjes
D: Aardappels, sla, gekookt eitje en vegetarisch
Jaquote:Op zondag 12 januari 2014 17:40 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Alleen yoghurt met spinazie?
Ja dan snap ik diewel
Ik hou alleen niet van stamppotquote:Op zondag 12 januari 2014 18:39 schreef Zeester het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/allerhan(...)?rq=makreel+stamppot
Ik zou wel iets meer tomaten erbij doen, want lekker!
Je eet elke dag gekookte aardappels en lust geen stamppot? Das net zoiets als wel van pindakaas en brood houden, maar niet van broodje pindakaasquote:
Ik moet mijn aardappels echt niet geprakt hebben met groente hoorquote:Op zondag 12 januari 2014 18:46 schreef Zeester het volgende:
[..]
Je eet elke dag gekookte aardappels en lust geen stamppot? Das net zoiets als wel van pindakaas en brood houden, maar niet van broodje pindakaas!
Mieperdquote:Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moet mijn aardappels echt niet geprakt hebben met groente hoorDan hoef ik het niet meer
Ja, ik had niks bij me verder. Was ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je lunch is een appel met wat nootjes?
Aardappels met bietjesquote:Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moet mijn aardappels echt niet geprakt hebben met groente hoorDan hoef ik het niet meer
Aardappels.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aardappels met bietjes![]()
Aardappels als hutspot![]()
Aardappels en boerenkool
Ik heb net nog aardappels met bietjes gegetenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aardappels met bietjes![]()
Aardappels als hutspot![]()
Aardappels en boerenkool
Mijn vriend ook. Die doet ook overal standaard appelmoes bijquote:Op zondag 12 januari 2014 18:52 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Aardappels.![]()
Ik moet alles geprakt hebben.Ik eet altijd stamppot.
Of de rucola met makreel en er rijst oid naastquote:Op zondag 12 januari 2014 18:55 schreef Zeester het volgende:
Je zou trouwens ook gewoon de aardappels met de makreel kunnen mixen, en er groente bij kunnen eten natuurlijk.
Denk dat dat een beetje een droge bedoening wordt, zo zonder sausje!quote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Of de rucola met makreel en er rijst oid naast
Je doet toch dressing door de rucolaquote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Zeester het volgende:
[..]
Denk dat dat een beetje een droge bedoening wordt, zo zonder sausje!
Ik denk dat onze smaak qua eten misschien wel precies 2 rechttegenovergestelde dingen zijn. Ik moet niet denken aan rijst zonder saus, jus uit een pakje of varkenshaas (en al HELEMAAAAL NIET ZONDER OLIE!). Qwea, je mag NOOIT komen eten!quote:Op zondag 12 januari 2014 18:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je doet toch dressing door de rucolaIk eet mijn rijst altijd puur
Dat doe ik dan weer niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn vriend ook. Die doet ook overal standaard appelmoes bij
Toch lastiger dan het lijkt....tijdens het koken een hapje gegeten.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De eerste regel die ik weer ga invoeren: ga zitten als je eet.
Varkenshaas hoor je naturel te eten, zonder olie, bestreken met wat sambal en wat thijm eropquote:Op zondag 12 januari 2014 18:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk dat onze smaak qua eten misschien wel precies 2 rechttegenovergestelde dingen zijn. Ik moet niet denken aan rijst zonder saus, jus uit een pakje of varkenshaas (en al HELEMAAAAL NIET ZONDER OLIE!). Qwea, je mag NOOIT komen eten!
Nee, heb wel tonijn in blik, maar ik heb zo'n hele gerookte makreel gehaald.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef Sjeen het volgende:
Makreel uit een blikje Qwea? Ik lunch regelmatig mee, blikje makreel, Griekse yoghurt, appel in blokjes, augurk in stukjes, als ik het heb wat bleekselderij in stukjes, beetje mayo, citroensap, peper en zout.
OVERAL gewoon he.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:00 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat doe ik dan weer niet.Appelmoes alleen bij dingen die ik droog vind (klein beetje bij de boerenkool bijvoorbeeld) aangezien ik jus niet lekker vind.
Gewoon stukjes makreel door de yoghurt? En dan alles erbij? Hmm, ik weet wat ik morgenvroeg op brood ga proberenquote:Op zondag 12 januari 2014 19:09 schreef Sjeen het volgende:
Hele gerookte makreel maak ik wat los en meng het met wat griekse yoghurt, beetje mayo, citroensap en peper en zout. Kan prima bij gekookte aardappel en rucola volgens mij... En anders lekker op een snee geroosterd brood.
Zo uit het handje is dat ook heerlijk, vind ik
Sorry, ik maak dingen altijd veel te veel door elkaar gemengd voor jouw smaak vrees ikquote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Varkenshaas hoor je naturel te eten, zonder olie, bestreken met wat sambal en wat thijm eropff onder de grill, hoppa, sappige haas
Wel flauw dat ik niet mag komen eten
![]()
[..]
Nee, heb wel tonijn in blik, maar ik heb zo'n hele gerookte makreel gehaald.
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gewoon stukjes makreel door de yoghurt? En dan alles erbij? Hmm, ik weet wat ik morgenvroeg op brood ga proberen
couscous, zooi groente (aubergine, courgette, paprika), stukjes gerookte makreel.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:33 schreef Qwea het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar die film. Maar ik haat de bios dus ik wacht wel tot hij uitkomt op Bluray.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Qwea het volgende:
Mijn god, zit in de bios bij "the wolf of wallstreet" geniale film
Oeh die wil ik ook nog zien!quote:Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Qwea het volgende:
Fijn he, die voorpretquote:Op zondag 12 januari 2014 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
NiceEn eet smakelijk!
Ik ga volgende week zaterdag, heb de menukaart al even zitten te bekijken![]()
Rozijnen met banaan en stroop![]()
Spek, rozijnen,champignons, paprika en ui
Of ik stel er zelf 1 samen met rozijnen, spek, kaas, champignons, banaan, paprika, ui en appel
Echt leuke film. 3u waren zo voorbijquote:Op zondag 12 januari 2014 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar die film. Maar ik haat de bios dus ik wacht wel tot hij uitkomt op Bluray.
Brie???? Op een pannenkoek?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Fijn he, die voorpretBij mij is het er een geworden met spinazie, prei, brie en walnoten, heerlijk!
quote:Op zondag 12 januari 2014 18:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk dat onze smaak qua eten misschien wel precies 2 rechttegenovergestelde dingen zijn. Ik moet niet denken aan rijst zonder saus, jus uit een pakje of varkenshaas (en al HELEMAAAAL NIET ZONDER OLIE!). Qwea, je mag NOOIT komen eten!
Misschien ben ik nu een enorme mieperd, maar je zit bij een geniale film en gaat dan zitten fokken? Ik stoor me altijd enorm aan mensen die in de rij voor je opeens licht gaan zitten geven met hun telefoon...quote:Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Qwea het volgende:
Ik vind het te weinig als je 45 minuten flink gaat sporten. Probeer anders eens wat noten ofzo toe te voegen tussendoor? Ligt ook aan de hoeveelheden natuurlijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Oeh die wil ik ook nog zien!
Ik werk nu een tosti ham kaas met curry weg.Schandalig weinig gegeten vandaag, en gisteren teveel. Morgen maar weer normaal doen.
Ik zal eens mijn planning voor morgen posten:
O: 2 volkoren met kipfilet
T: 2 mandarijntjes
L: 2 volkoren met pindakaas, schaaltje kwark
T: appel
D: Maaltijdsalade met kipfilet en fusilli
S: eens kijken of Xco leuk is(groeples met gewichten gericht op je 'core' ). 45 minuten
T: weet ik nog niet
Kritiek is welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |