abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135359518
Ik heb soms wel het idee gehad dat mensen erg makkelijk zo'n operatie kregen, maar in mijn omgeving is nu ook iemand die er wel voor afgewezen is(en mij dat ook niet verbaasd, hij lijkt mij ietwat een eetstoornis te hebben).

Ik zou het zelf niet willen, laten snijden in mijn lijf. Ik weet inmiddels wel dat ik nooit superslank zal zijn, maar ik wil eigenlijk wel lichter dan nu. Maar ik blijf mijzelf daarin saboteren. Dus of ik dat zelf ooit voor elkaar krijg om het niet meer te doen of daar nog weer hulp bij zoek weet ik nog niet.
pi_135359528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:57 schreef Zeester het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat ik ooit met een maagbandje zou eindigen. Maar gelukkig bleek het niet nodig. Het lijkt me echt naar dat je nooit meer ff los kunt gaan met eten, dat je vitaminesupplementen nodig hebt en dat het gewoon zo onnatuurlijk is. Ik zie het niet als een zwaktebod, maar wel als een hele slechte oplossing voor een ook al heel slecht probleem.
Je moet voor de grap eens lezen wat die mensen ervaren na de operaties; maar dan even niet naar hoeveel kilo's eraf vliegen, maar hoe het gaat met het feitelijke eten. Dan is een levenslang crash dieet nog aantrekkelijker.
pi_135359557
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Knap, die hebben dus het restant van hun maag goed weten oprekken weer.
Mijn schoonvader heeft een maagband en die is er geen kilo mee afgevallen omdat ie zich niet aan de regels houdt en stronteigenwijs is :')
My salvation lies in your love..
pi_135359597
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:56 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Mijn schoonvader heeft een maagband en die is er geen kilo mee afgevallen omdat ie zich niet aan de regels houdt en stronteigenwijs is :')
Damn dat begrijp je toch echt niet....

Schrok trouwens wel met welk gewicht je al in aanmerking voor een operatie komt. Daar zat ik geen 3 kilo vanaf.
pi_135359620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb soms wel het idee gehad dat mensen erg makkelijk zo'n operatie kregen, maar in mijn omgeving is nu ook iemand die er wel voor afgewezen is(en mij dat ook niet verbaasd, hij lijkt mij ietwat een eetstoornis te hebben).

Ik zou het zelf niet willen, laten snijden in mijn lijf. Ik weet inmiddels wel dat ik nooit superslank zal zijn, maar ik wil eigenlijk wel lichter dan nu. Maar ik blijf mijzelf daarin saboteren. Dus of ik dat zelf ooit voor elkaar krijg om het niet meer te doen of daar nog weer hulp bij zoek weet ik nog niet.
Maar die bewustwording over zelf-sabotage is wel belangrijk; het is een grote stap die het mogelijk maakt om jezelf dingen te vragen als 'Is dit nou echt zo lekker dat ik het wil eten?' of 'Ben ik nou niet gewoon bezig om het alternatief voor de vuilnisbak te spelen?'.

Voor mij is het heel uiteindelijk heel simpel: Hou je genoeg van jezelf om te willen leven? En als het antwoord daarop uit de grond van je hart 'ja' is, dan kun je ook goed voor jezelf zorgen en dan komt dat gewicht ook wel.
pi_135359863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maar die bewustwording over zelf-sabotage is wel belangrijk; het is een grote stap die het mogelijk maakt om jezelf dingen te vragen als 'Is dit nou echt zo lekker dat ik het wil eten?' of 'Ben ik nou niet gewoon bezig om het alternatief voor de vuilnisbak te spelen?'.

Voor mij is het heel uiteindelijk heel simpel: Hou je genoeg van jezelf om te willen leven? En als het antwoord daarop uit de grond van je hart 'ja' is, dan kun je ook goed voor jezelf zorgen en dan komt dat gewicht ook wel.
Dat vind ik er ook wel lastig aan. Ik beweeg echt niet te weinig, zeker 's zomers skate ik veel, en dan zijn mensen soms ook verbaasd hoe mijn conditie is. MAar ik schiet soms door in eten. Als ik ergens lees dat noten gezond zijn, dan kan ik ze halen, en ze allemaal in 1 dag opeten. Tja, dan is het misschien wel gezond, maar veel te veel kcal.

En mijn zelfbeeld, tja, dat is erg wankel. Ik vind mijzelf vaak de moeite niet waard. En ik ben me er wel van bewust dat ik daar echt wat aan moet veranderen als ik het afvallen wil laten slagen. Maar dat zal een gevecht met mijzelf blijven met vlagen. Al merk ik vooruitgang de laatste maanden.
pi_135359869
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Damn dat begrijp je toch echt niet....

Schrok trouwens wel met welk gewicht je al in aanmerking voor een operatie komt. Daar zat ik geen 3 kilo vanaf.
Nee idd. Hij is gewoon een zeer koppige man en wil nooit iets van iemand aannemen en dus ook niet als t op eten aankomt.
Hij vond dus dat ie wel gewoon mocht drinken tijdens het eten terwijl dat 1 van de regels was.
Hij houdt ook hardnekkig vol dat hij niet veel groenten nodig heeft omdat hij in zn diensttijd (100 jaar geleden) 200km liep op 2 overlevingspakketten.

T frustreert me wel echt af en toe maar hij wilde in t nieuwe jaar wel echt gaan afvallen dus dat vond ik al heel wat.
pi_135359960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:
Ligt het aan mij of zijn noten prijzig? 100gr walnoten, amandelen en paranoten... 5.19
Noten zijn best prijzig (vandaar de veelgehoorde aanbeveling ze bij de Lidl te halen).
Als je ze biologisch koopt kost 1 ons 6 euro. Die zullen natuurlijk wel nog veel superder zijn..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135360014
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:05 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

T frustreert me wel echt af en toe maar hij wilde in t nieuwe jaar wel echt gaan afvallen dus dat vond ik al heel wat.
Dat is mooi inderdaad :)
pi_135360132
Lijstje:

2x spelt pindakaas
griekse yoghurt & passie vrucht
zelfgemaakte broodjes hamburger van grill

en 1 lesje pilates voor beginners

het is nog wel wat weinig denk ik.
nog geen idee wat ik erbij moet eten om het lijstje te vullen
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:16:43 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135360255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Knap, die hebben dus het restant van hun maag goed weten oprekken weer.
Jup. Maar die begonnen ook gelijk weer friet te vreten, ook al is het maar 1 of 2 stukjes, nadat ze thuis waren.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:18:01 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135360303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Noten zijn best prijzig (vandaar de veelgehoorde aanbeveling ze bij de Lidl te halen).
Als je ze biologisch koopt kost 1 ons 6 euro. Die zullen natuurlijk wel nog veel superder zijn..
Maar, bij de lidl zijn ze ook ongebrand?
pi_135360319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:13 schreef rawwwrr het volgende:
Lijstje:

2x spelt pindakaas
griekse yoghurt & passie vrucht
zelfgemaakte broodjes hamburger van grill

en 1 lesje pilates voor beginners

het is nog wel wat weinig denk ik.
nog geen idee wat ik erbij moet eten om het lijstje te vullen
Eigenlijk mis ik weer de groente
pi_135360346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Eigenlijk mis ik weer de groente
Eet ik bij de broodjes hamburger :P
Zowel rauw als gegrilde groentes
pi_135360392
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:19 schreef rawwwrr het volgende:

[..]

Eet ik bij de broodjes hamburger :P
Zowel rauw als gegrilde groentes
Verder nog iets wat je ergens bij eet maar niet op het lijstje staat? Zo is het lastig om tips te geven.
Maar misschien iets van kwark, gekookt eitje, stukje ham of noten?
pi_135360532
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Verder nog iets wat je ergens bij eet maar niet op het lijstje staat? Zo is het lastig om tips te geven.
Maar misschien iets van kwark, gekookt eitje, stukje ham of noten?
Nee ja dat is het enige wat ik vergat.
Ik ben gek op noten :9 kan ik zo wel even halen ja.

Onze groenteboer verkoopt allerlei noten gebrand & ongebrand :9 wel prijzig inderdaad.
Maar die van de Lidl vind ik minder lekker.
pi_135360665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vind dat wel wat kort door de bocht hoor
Ik hou enorm veel van mezelf en heb echt geen doodswens hoor (het is dan ook de enige reden dat ik op dieet ben) maar het is voor mensen heel lastig om gewoontes die ze al hun hele leven hebben te doorbreken
Verder zijn mensen meestal niet opgevoed met gezond eten en doordachte keuzes maken. Natuurlijk hebben de meeste van onze ouders wel geleerd dat je 2 stuks fruit en 3 ons groenten moet eten maar dieper dan dat gingen ze vroeger niet
Soms hebben mensen ook andere dingen aan hun hoofd in het dagelijks leven die er voor zorgen dat gezond leven niet zo makkelijk is. Het is nou eenmaal simpeler om snel even iets te halen op het station dan uitgebreid vooruit te koken
Tel daar bij op dat het voor mensen al helemaal lastig word om elk blokje chocolade in het aanzien van een naderende dood te zien (zo zijn we nou eenmaal niet geprogrammeerd, het is te abstract en de dood willen we niet concretiseren) en dan is het gewoon erg lastig om elke dag, dag in dag uit, de juiste keuzes te maken

Ja in theorie heb je een punt, maar helaas is daar zoiets als de praktijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135361691
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, bij de lidl zijn ze ook ongebrand?
Walnoten zijn sowieso ongebrand, dus ook bij de Lidl. Gewoonlijk hebben ze ook ongebrande cashewnoten. Andere ongebrande noten hebben ze volgens mij niet standaard.
Bij de notenboer heb je meer keus, en ik vind ze lekkerder. Maar prijzig!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135362288
Aldi heeft paranoten! Ook lekker!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:37:20 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135363369
Aldi ende lidl dus! Thnx!!
pi_135364621
Ik was bij de tuinen vanmiddag om te kijken of ze gojibessen hadden. 5,19 voor een zakje had ik er niet voor over op het moment.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_135365337
Ik heb ze laatst gekocht online in de aanbieding. De incabessen ook. Ben er nog op aan t wachten
pi_135366952
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik vind dat wel wat kort door de bocht hoor
Ik hou enorm veel van mezelf en heb echt geen doodswens hoor (het is dan ook de enige reden dat ik op dieet ben) maar het is voor mensen heel lastig om gewoontes die ze al hun hele leven hebben te doorbreken
Verder zijn mensen meestal niet opgevoed met gezond eten en doordachte keuzes maken. Natuurlijk hebben de meeste van onze ouders wel geleerd dat je 2 stuks fruit en 3 ons groenten moet eten maar dieper dan dat gingen ze vroeger niet
Soms hebben mensen ook andere dingen aan hun hoofd in het dagelijks leven die er voor zorgen dat gezond leven niet zo makkelijk is. Het is nou eenmaal simpeler om snel even iets te halen op het station dan uitgebreid vooruit te koken
Tel daar bij op dat het voor mensen al helemaal lastig word om elk blokje chocolade in het aanzien van een naderende dood te zien (zo zijn we nou eenmaal niet geprogrammeerd, het is te abstract en de dood willen we niet concretiseren) en dan is het gewoon erg lastig om elke dag, dag in dag uit, de juiste keuzes te maken

Ja in theorie heb je een punt, maar helaas is daar zoiets als de praktijk
Natuurlijk is het kort door de bocht in twee alineas. Maar achter de essentie sta ik wel: leer van jezelf te houden en goed voor jezelf te zorgen. Je gewicht komt dan bijna vanzelf goed.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat er handige tips zijn om je te helpen om beter voor jezelf bezig te zijn.
pi_135366973
Lijstje:

O. Cruesli Balans naturel + amandelmelk
S. 90 min fitness
L. 2 meergranen boterhammen met gebakken ei en cherrytomaatjes
T. Optimel banaan-karamel (Wat smaakt die trouwens chemisch..)
D. 200gr. wortelen + pangasiusfilet
T. Aardbeienkwark + stukje pure chocolade

Volgende keer wat meer groente en zometeen nog wat stukken fruit..

Sinds ik het South Beach dieet heb gevolgd, eet ik bijna geen koolhydraten bij het avondeten. Soms wel pasta of rijst, maar sowieso geen aardappelen. Moet ik dit toch weer gaan eten of is groente en vlees/vis alleen voldoende?

Vanavond de kroeg in met vrienden. Ik heb gelezen dat qua alcohol rode wijn het minst slecht voor je is, maar dat lust ik niet.. Normaal hou ik wel van een biertje, maar zijn er 'gezondere' alternatieven?
pi_135367439
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:50 schreef Vlinder88 het volgende:
Lijstje:

O. Cruesli Balans naturel + amandelmelk
S. 90 min fitness
L. 2 meergranen boterhammen met gebakken ei en cherrytomaatjes
T. Optimel banaan-karamel (Wat smaakt die trouwens chemisch..)
D. 200gr. wortelen + pangasiusfilet
T. Aardbeienkwark + stukje pure chocolade

Volgende keer wat meer groente en zometeen nog wat stukken fruit..

Sinds ik het South Beach dieet heb gevolgd, eet ik bijna geen koolhydraten bij het avondeten. Soms wel pasta of rijst, maar sowieso geen aardappelen. Moet ik dit toch weer gaan eten of is groente en vlees/vis alleen voldoende?

Vanavond de kroeg in met vrienden. Ik heb gelezen dat qua alcohol rode wijn het minst slecht voor je is, maar dat lust ik niet.. Normaal hou ik wel van een biertje, maar zijn er 'gezondere' alternatieven?
Je hebt geen koolhydraten nodig, dus als je eetpatroon van nu je bevalt, lekker zo houden :Y!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')