Neekloptjehepookgelijk.quote:
Vaker luisteren.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb 'm net weer eens geluisterd, maar ik blijf bij mijn eerdere kritiek: hij kan niet echt mijn aandacht vasthouden.
Blijftquote:
Ik vind 'm maar mwah eerlijk gezegd. Ik vind dat ze wel erg het trucje herhalen van de eerdere twee platen. Dat was ook mijn probleem met Slave Ambient, na een paar nummers wist ik 't wel weer.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:27 schreef Z het volgende:
Dat War On Drugs nummer is fantastisch.
Nogmaals:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beetje opvoeding kan geen kwaadquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Pitchfork vraagt je lijstjes te maken voor 2013
Rare tracks lijst, de helft van de artiesten is daar niet in te vinden waaronder geen Nick Cavequote:Op vrijdag 6 december 2013 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Pitchfork vraagt je lijstjes te maken voor 2013
Inderdaad, en die lijst voor clips bevat al helemaal niks geloof ik. Uiteraard kun je vrij invullen, maar dan zit je met die notatie te klotenquote:Op vrijdag 6 december 2013 14:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rare tracks lijst, de helft van de artiesten is daar niet in te vinden waaronder geen Nick Cave
Geen flauw benul. Ik heb gewoon mijn favoriete albums en tracks ingevuld, daargelaten of er een automatische suggestie kwam.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rare tracks lijst, de helft van de artiesten is daar niet in te vinden waaronder geen Nick Cave
Pitchfork en ik hebben nogal eens een afwijkende mening of interessequote:Op vrijdag 6 december 2013 14:00 schreef Maxerazzi het volgende:
De boodschap van deze opmerking ontgaat mij even.
niet meer indie genoeg?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:
Wat is dat Arctic Monkeys album goed zeg
Waarom heb ik die niet eerder geluisterd?
quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind 'm maar mwah eerlijk gezegd. Ik vind dat ze wel erg het trucje herhalen van de eerdere twee platen. Dat was ook mijn probleem met Slave Ambient, na een paar nummers wist ik 't wel weer.Ik vind het nog wel fijn. Maar ik ken dan ook alleen Slave Ambient, dus misschien krijg ik er bij de volgende plaat wel genoeg van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Nou, ik weet het antwoord zelf wel: ik vond het concert op BKS kut. Maar dit is serieus heel lekkerquote:
Denk je? Ik verwacht bij de trouwe PF-lezertjes eerder AF of VW op 1.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:00 schreef Z het volgende:
[..]
Er komt alleen altijd een heel saaie lijst uit voort. Met Yeezus gegarandeerd op #1.
Ik zet mn geld toch op Yeezus.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:45 schreef DO2 het volgende:
[..]
Denk je? Ik verwacht bij de trouwe PF-lezertjes eerder AF of VW op 1.
Jij startte dan ook al het indie-topic voordat het cool was.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:51 schreef Z het volgende:
DO2 en ik zijn ook enorm hipster natuurlijk.
Heb jij 'm ook op 1 dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:51 schreef Z het volgende:
DO2 en ik zijn ook enorm hipster natuurlijk.
Baardje. Geen bril.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij hebben jullie ook beiden een lange baard en een hipsterbril. Of niet?
Ja, dat is wel ultiem hipster inderdaad. Jij wint.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef DO2 het volgende:
Nee, ik ben ook niet zo van de lijstjes. Da's ook heel hipster, natuurlijk. Om niet van de lijstjes te zijn.
Een baardje is ook heel hipster eigenlijk. Zeker zo'n mooi afgewerkt sikje?quote:
quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Z en DO2 schrijven dan ook vanuit de Starbucks met een frappuccino caramel naast hun Macbook, waarop quasi-nonchalant een venster geopend staat met R.I.P. Nelson.
Neuh, ik neem mijn laptop mee naar Café 1001 in Shoreditch, daar verzamelen zich de echte hipsters.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:03 schreef Norrage het volgende:
Ik zie jou dat ook wel doen Maxi, zeker in Londen. In de Starbucks zitten en op dit forum posten en Bill luisteren.
Valt nog wel mee, toch? De gewone koffie daar is best prima, de prijs daarentegen niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef DO2 het volgende:
Ik heb echt helemaal niets met Starbucks. De koffie is daar niet te zuipen.
Dat is ook niet de bedoeling. je zit daar als een hipster op je macbook air, en te luisteren naar die geniale hipster-playlists van ze.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef DO2 het volgende:
Ik ga dan toch liever naar een oudbollig tentje voor mijn koffie, waar ik in alle rust mijn zonden kan overdenken.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Valt nog wel mee, toch? De gewone koffie daar is best prima, de prijs daarentegen niet.
Ik ben een luie scheerder met uitstekende ogen. En drink mn koffie zwart.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij hebben jullie ook beiden een lange baard en een hipsterbril. Of niet?
Dat sowieso natuurlijk. Het gros van de mensen vergeet dat de echte koffiebeleving een smerig tafeltje met gammele stoel nodig heeft.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:10 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik ga dan toch liever naar een oudbollig tentje voor mijn koffie, waar ik in alle rust mijn zonden kan overdenken.
Thee, he. Thee, thee, thee, thee....quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Valt me overigens op dat de Engelsen geen fuck van koffie weten. Echt driekwart is slootwater.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)mandela-ongeluk-doodquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:16 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Het is pas hipster als je het vorige week al zei.
Ben benieuwd wat hij graag luistert.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)mandela-ongeluk-dood
Duh. Iedereen valt over elkaar heen om respect te betuigen en smijt elkaar nietszeggende quotes in het gezicht, omdat de man zo'n grote inspiratie was, al weet waarschijnlijk 90% niet eens waarom, behalve wat Wikipedia-feitjes. Hij is een gimmick van de 'vrijheid blijheid'-industrie waar alle hipsters zo'n toonbeeld van zijn.quote:
Stop making Senseo.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:18 schreef Tchock het volgende:
In Nederland is 80% van de koffie trouwens ook slootwater. Of nog erger, Senseo.
Aha.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Duh. Iedereen valt over elkaar heen om respect te betuigen en smijt elkaar nietszeggende quotes in het gezicht, omdat de man zo'n grote inspiratie was, al weet waarschijnlijk 90% niet eens waarom, behalve wat Wikipedia-feitjes. Hij is een gimmick van de 'vrijheid blijheid'-industrie waar alle hipsters zo'n toonbeeld van zijn.
Beetje het Cliché Guevara-ideequote:Op vrijdag 6 december 2013 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Duh. Iedereen valt over elkaar heen om respect te betuigen en smijt elkaar nietszeggende quotes in het gezicht, omdat de man zo'n grote inspiratie was, al weet waarschijnlijk 90% niet eens waarom, behalve wat Wikipedia-feitjes. Hij is een gimmick van de 'vrijheid blijheid'-industrie waar alle hipsters zo'n toonbeeld van zijn.
Jep.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje het Cliché Guevara-idee
Ik vind de vergelijking heel bijzonder, maar oké.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje het Cliché Guevara-idee
Tenzij het gaat om het 'omdat de man zo'n grote inspiratie was, al weet waarschijnlijk 90% niet eens waarom'-gedeeltequote:Op vrijdag 6 december 2013 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking heel bijzonder, maar oké.
Lijstjes maken is voor nerds. Is nerd zijn niet meer hipster?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef DO2 het volgende:
Nee, ik ben ook niet zo van de lijstjes. Da's ook heel hipster, natuurlijk. Om niet van de lijstjes te zijn.
Hoezo? Politiek gezien is er weinig te vergelijken, maar ze zijn allebei een commercieel product van zijn jewelste.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking heel bijzonder, maar oké.
Dat is toch fantastisch, zo'n inhoudsloos en eindeloos kneedbaar begrip.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:24 schreef Tchock het volgende:
Wat mij opvalt is dat als genoeg mensen iets vinden, er een andere groep meteen zo hard als het kan moet schreeuwen hoe 'hipster' het wel niet is. De term is compleet onzinnig en betekenisloos maar moet, met een negatieve connotatie natuurlijk, overal opgeplakt worden. Het ironische is dat de mensen die dat soort dingen roepen zich dan beter voelen dan de Starbucksdrinkende Uggsdragende Macbookgebruikende massa en daarmee dus aan hun eigen 'belediging' voldoen.
Álles is hipster. Of het is hipster omdat het onbekend is - en god maak niet de fout iets leuk te vinden wat onbekend is - of het is dat juist absoluut niet en is daarop hipster.
Zoals ik al zei, politiek valt er weinig te vergelijken. Daar gaat 't dan ook niet om.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:
En Mandela vergelijken met Ché is dom en kortzinnig. De enige overeenkomst is dat ze op een punt in hun leven naar wapens hebben gegrepen.
Nee, het gaat om dat mensen in jouw ogen het recht niet hebben iets of iemand te waarderen zonder heel veel over die persoon te kennen. De hele Ché-markt is debiel, dus zijn mensen die Mandela steunen zonder zijn biografie uit hun hoofd te kennen dat ook, is een beetje de gedachtegang.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:27 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, politiek valt er weinig te vergelijken. Daar gaat 't dan ook niet om.
Ik zeg nergens dat ze het recht niet hebben. Neemt niet weg dat het gewoon massahysterie is en Mandela is al jaren een duidelijke exponent van de markt rondom het 'strijd voor je idealen'-gedoe wat ook zo tekenend is voor de commerciële mythe van Guevara.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het gaat om dat mensen in jouw ogen het recht niet hebben iets of iemand te waarderen zonder heel veel over die persoon te kennen. De hele Ché-markt is debiel, dus zijn mensen die Mandela steunen zonder zijn biografie uit hun hoofd te kennen dat ook, is een beetje de gedachtegang.
Dat kun je uit mijn post halen maar ik wilde het bewust niet zeggen omdat ik het zo'n afschuwelijk woord vind. 'Hipster' is iets gaan beteken als 'Kijk mij elitair zijn en niet meedoen aan iets waar anderen wel aan meedoen harharhar'quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:33 schreef Arn0 het volgende:
Samengevat: Hipster schreeuwen over iets is.. Hipster?
Afgezien van de incidentele docu ik ook niet, nee. Maar dat maakt natuurlijk voor het punt ook al helemaal niet uit. Alles waar je het niet mee eens bent is hipster.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:33 schreef cafca het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd nergens waar Nelson Mandela ingezet wordt voor commerciële doeleinden, dus dat lijkt me wel degelijk een verschil met Ché.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik geef toe, Guevara is tegenwoordig beter te vergelijken met de Ramones. Die van de H&M dan.
Dat is wel heel stomquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik geef toe, Guevara is tegenwoordig beter te vergelijken met de Ramones. Die van de H&M dan.
Hipster.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef DO2 het volgende:
Wist je dat atlantische zeekomkommers een andere paringsdans hebben dan de middelandsezeekomkommers, die laatste doen meerdere stapjes naar rechts alvorens tot actie over te gaan.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:21 schreef Moody het volgende:
Mandela, Starbucks, straks gaan we het nog over de paringsdans van zeekommers hebben
Deze man weet!quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef DO2 het volgende:
Het zal wel zeekomkommertijd zijn..quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:21 schreef Moody het volgende:
Mandela, Starbucks, straks gaan we het nog over de paringsdans van zeekommers hebben
quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het zal wel zeekomkommertijd zijn..
Dat is niet des Starbucks, dat is gewoon Amerikaans. Je kan daar niet gewoon een kopje koffie bestellen. Zelfs een espresso is vaak een mok volquote:Op vrijdag 6 december 2013 16:26 schreef Tchock het volgende:
Starbucks is te duur en verkoopt koffie in hoeveelheden die ik helemaal niet drink. Verder weinig mis mee, in elk geval een stuk beter dan de meeste koffie op stations en zo.
Overigens schandalig off-topic dit.
Jaquote:Op vrijdag 6 december 2013 16:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is niet des Starbucks, dat is gewoon Amerikaans. Je kan daar niet gewoon een kopje koffie bestellen. Zelfs een espresso is vaak een mok vol
Nespresso klinkt wel Italiaans!quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaDoe mij maar Italiaanse koffie
(al drink ik thuis Nespresso en dat is absoluut niet Italiaans
)
quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:01 schreef Felagund het volgende:
Hier is instantkoffie de standaard, althans hier op het werk.![]()
Om het nog een beetje ontopic te houden:
(Al is Otis niet echt indie).
Nep-hollander!quote:
quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[hipster-modus]Ik ben ook een wereldburger[/hipster-modus]
Die zou ook in mijn top 10 komen. Als ik een top 10 zou hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:07 schreef Z het volgende:
Eigenlijk had Deerhunter in m'n top 5 gemoeten. Het wordt nooit wat met mij en lijstjes.
Nieuwe album viel me eigenlijk best wel een beetje tegenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:28 schreef ranja het volgende:
Best Coast
http://www.funnyordie.com(...)ning-lyric-video?=fb
Bedoel je de EP? Voel mij niet tegen, blijft heerlijke muziekquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nieuwe album viel me eigenlijk best wel een beetje tegenToch wat gezapiger dan vorig album voor mijn gevoel.
Vond The Only Place leuker dan Fade Awayquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Bedoel je de EP? Voel mij niet tegen, blijft heerlijke muziek
Heb je ze recent live gezien? Vind hun albums wel vet maar de live-act kan nog wat verbetering gebruiken wat mij betreftquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Bedoel je de EP? Voel mij niet tegen, blijft heerlijke muziek
het mag even duren maar uiteindelijk lukt hetquote:Op zaterdag 7 december 2013 01:00 schreef Moody het volgende:
Zijn we het toch nog ergens over eens ranja
Hey, wat toevallig. Ik ben net ook weer helemaal into Pulp geraaktquote:Op zaterdag 7 december 2013 01:00 schreef Moody het volgende:
Zijn we het toch nog ergens over eens ranja
James Blake genomineerd voor de Grammy in de categorie Best New Artist!quote:4. BEST NEW ARTIST
James Blake
Kendrick Lamar
Macklemore & Ryan Lewis
Kacey Musgraves
Ed Sheeran
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
James Blake genomineerd voor de Grammy in de categorie Best New Artist!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wut.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ja die vond ik nog het meest opmerkelijkquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:18 schreef Tchock het volgende:
En Lonerism is een jaar en twee maanden na de release nog genomineerd voor Best Alternative Album van het jaar
[..]
Want Kendrick Lamar is inderdaad ook een new artistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:03 schreef brooklyndodger het volgende:
Was bon iver dat 2 jaar geleden ook al niet
Kijken ze dan ook naar singles die uitgebracht worden? Lijkt mij dat ze kijken naar het algemene beeld toch?quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sowieso die hele lijstMaar 1 artiest die in 2013 het eerste album uitbracht
Album of the Year zelfsquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
was dat ook voor Best New Artist?
http://frontpage.fok.nl/s(...)100-2013-bekend.htmlquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
dat was fantastisch. Ook met AF 2 jaar terug![]()
Hij kende Joy Division ook niet.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
http://frontpage.fok.nl/s(...)100-2013-bekend.html
Past prima bij Vivian Girls inderdaad, erg Superchunk vind ik het niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:05 schreef brooklyndodger het volgende:
Als de hoofdtitel toch verwijst naar superchunk even head up voor deze geweldige plaat. Geweldige pop-punk(ja dat is goed) door de ex-drummer van vivan girls/best coast, heel erg superchunk en andere 90s band achtig maar het knalt zo voorbij.
[..]
Valt me nog mee dat McCartney die titel niet heeft gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen hierom.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:29 schreef Arn0 het volgende:
Dit vond ik nog wel het ergste qua Grammy-incidenten:
http://www.buzzfeed.com/mjs538/who-is-paul-mccartney
De plaat zelf(als je die al heb gehoord) heeft behoorlijk veel latere superchunk momenten. Kreeg soms bijna het gevoel dat ze diggin for something gingen zingenquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Past prima bij Vivian Girls inderdaad, erg Superchunk vind ik het niet eigenlijk.
quote:
Nee, Upset kende ik nog niet dus heb alleen dat clipje gehoordquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:49 schreef brooklyndodger het volgende:
De plaat zelf(als je die al heb gehoord) heeft behoorlijk veel latere superchunk momenten. Kreeg soms bijna het gevoel dat ze diggin for something gingen zingen
quote:Op maandag 2 december 2013 23:08 schreef kciR het volgende:
Wat doet Benedict Cumberbatch tussen die lijst?!
Is hij naast succesvol acteur (Shelock) ook nog actief als muzikant?
Klinkt goed zeg.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:05 schreef BoerBert het volgende:
De comment 'Heavy Tame Impala' vond ik wel raak.
Ik ook niet. Dit is een fantastische opname, bij Jimmy Kimmel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef DO2 het volgende:
Ik ben in 2013 ook op geen enkel nummer zo hard losgegaan als:
[..]
Ed Sheeran is ook niet zo nieuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel goede muziek, James Blake.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
waar?quote:Op zondag 8 december 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
Nicolas Jaar heeft een mix gemaakt van een uur ter ere van John Lennon. Staat net aan, zin in
In de abonnementsservice van zijn labelquote:
quote:Op zondag 8 december 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
In de abonnementsservice van zijn labelmoet me toch maar ns abonnerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx!
[ Bericht 0% gewijzigd door Xrenity op 08-12-2013 21:32:54 ]
Het klinkt echt heel vet tot nu toe. Alleen jammer dat ik denk ik niet genoeg Beatles/Lennon ken om alle verwijzingen op te pikken maar als je iets tofs hoort roep vooral.quote:Op zondag 8 december 2013 21:26 schreef Xrenity het volgende:
[..]
moet me toch maar ns abboneren
Thx!
ja dat ookquote:Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef Tchock het volgende:
Oh nee teruggeluisterd en je bedoelt dat stuk dat hij zegt dat de Beatles misschien weer samen komen
Ik ook nietquote:Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja. Had dat nog nooit gehoord eigenlijk.
Ik kies mijn concerten goed uit kennelijk, alles overtreft elkaar steedsquote:Op zondag 8 december 2013 23:21 schreef Felagund het volgende:
Zei je dat niet twee weken terug ook al?
Ik was aan het zoeken naar mijn post waarin ik zei dat Norrage maar twee standen heeft, pure extase of extreme haat, maar kan hem niet vinden.quote:Op zondag 8 december 2013 23:21 schreef Felagund het volgende:
Zei je dat niet twee weken terug ook al?
Ik ben vaak genoeg neutraal geweest hoorquote:Op zondag 8 december 2013 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was aan het zoeken naar mijn post waarin ik zei dat Norrage maar twee standen heeft, pure extase of extreme haat, maar kan hem niet vinden.
Hij was al 2 en half uur bezig, en hij moest nog zeker 3 nummers. En dat voor 14 euroquote:Op zondag 8 december 2013 23:24 schreef Felagund het volgende:
Treinen rijden toch niet in Nederland. Jullie hadden wel kunnen blijven. Maar er was dus een naprogramma i.p.v. een voorprogramma?
Ah, je refereert naar het nummer. Ik dacht dat je het over een andere band had.quote:Op zondag 8 december 2013 23:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij was al 2 en half uur bezig, en hij moest nog zeker 3 nummers. En dat voor 14 euro
Ik ging ervan uit dat jij het repertoire van Jonathan held nog wel een beetje kentquote:Op zondag 8 december 2013 23:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, je refereert naar het nummer. Ik dacht dat je het over een andere band had.
Ik ken het huidige album beter dan zijn vorige.quote:Op zondag 8 december 2013 23:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat jij het repertoire van Jonathan held nog wel een beetje kent
Ik dacht dat Gentle Spirit ook in jouw top 10 van 2011 stond?quote:Op zondag 8 december 2013 23:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ken het huidige album beter dan zijn vorige.
Ja, klopt dacht ik, maar ik ben gewoon vergeetachtig als het om nummers gaat. Ik onthou goede albums vaak beter.quote:Op zondag 8 december 2013 23:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik dacht dat Gentle Spirit ook in jouw top 10 van 2011 stond?![]()
Maar goed. Geniaal concert. Binnenkort post ik wel ergens mijn top 10 concerten lijstje, dan kunnen jullie het in perspectief zetten. Maar ben serieus niet altijd mateloos positief hoor, maar ik heb wel heeeel erg veel goeds gezien dit jaar. 2013![]()
Het stond in je top 10, maar je hebt het niet onthouden omdat het geen goed album was?quote:Op zondag 8 december 2013 23:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, klopt dacht ik, maar ik ben gewoon vergeetachtig als het om nummers gaat. Ik onthou goede albums vaak beter.
Nee, ik heb wel onthouden dat het een goed album vond, maar niet welke specifieke nummers ik goed vind/vond.quote:Op zondag 8 december 2013 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het stond in je top 10, maar je hebt het niet onthouden omdat het geen goed album was?
Hihi.quote:Op zondag 8 december 2013 23:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel onthouden dat het een goed album vond, maar niet welke specifieke nummers ik goed vind/vond.
Ik heb meerdere albums die in meer of mindere mate verpest zijn door een live-optredenquote:Op zondag 8 december 2013 23:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hihi.
Maar het album verbleekt echt bij dit live-optreden, dat haat ik
Ik heb zoveel artiesten waarbij ik dat heb. Wilco is er ook een van bijvoorbeeld. Gelukkig hebben die Kicking Television. Irritant. Zit niks anders op om ze steeds weer live te gaan zienquote:Op zondag 8 december 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb meerdere albums die in meer of mindere mate verpest zijn door een live-optredenWaarbij The King of Limbs denk ik wel de kroon spant.
Darkside trouwens ook een beetjePas één keer geluisterd sinds ik ze heb gezien.
Zijn RHCP daar een uitzondering op?quote:Op maandag 9 december 2013 00:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Bij mij werkt 't eerder andersom: als een live-optreden ruk is, valt ook een stuk plezier weg bij het luisteren naar een plaat van de desbetreffende artiest. En dan bedoel ik niet zozeer een artiest die een off-day heeft, maar dat het overduidelijk een gebrek aan kwaliteit is.
Ja dat ook inderdaad. Dat je gewoon ziet dat het eigenlijk een waardeloze artiest is. Of dat het een klootzak is ofzo, heeft ook wel wat artiesten voor mij verziekt ja. Zo had ik dat dit jaar bv bij Arctic Monkeys live. Dat vond ik helemaal niks, en sindsdien niet geluisterd. Maar nu heb ik deze week toch dat album opgezet, en oh wat is het goedquote:Op maandag 9 december 2013 00:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Bij mij werkt 't eerder andersom: als een live-optreden ruk is, valt ook een stuk plezier weg bij het luisteren naar een plaat van de desbetreffende artiest. En dan bedoel ik niet zozeer een artiest die een off-day heeft, maar dat het overduidelijk een gebrek aan kwaliteit is.
Geen flauw benul.quote:Op maandag 9 december 2013 00:05 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zijn RHCP daar een uitzondering op?
Mja, kan wel vet zijn:quote:Op maandag 9 december 2013 00:30 schreef Norrage het volgende:
Meezingen vind ik eigenlijk maar irritant, zelfs in die vorm
Maar nog lang niet zo intens als:quote:Op maandag 9 december 2013 00:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kan me overigens voorstellen dat als je hier aanwezig was, dat de versie op OK Computer dan toch misschien net even iets minder intens wordt. Dan doel ik op het moment van 2:37.
Daar was ik bijquote:Op maandag 9 december 2013 01:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar nog lang niet zo intens als:
quote:Op maandag 9 december 2013 02:03 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ken van Radiohead eigenlijk alleen Creep.
Ga je schamen.quote:Op maandag 9 december 2013 02:03 schreef Dagoduck het volgende:
Oh wacht, en: Street Spirit (Fade Out)
Ja, dit dus!quote:Op maandag 9 december 2013 02:12 schreef Arn0 het volgende:
Dan moet je dringend eens wat meer luisteren. Begin maar met In Rainbows, prima plaat om mee te beginnen
Dagoduck een beetje kennende misschien toch wel gewoon OK Computerquote:Op maandag 9 december 2013 02:12 schreef Arn0 het volgende:
Dan moet je dringend eens wat meer luisteren. Begin maar met In Rainbows, prima plaat om mee te beginnen
Goed filmpje trouwensquote:Op maandag 9 december 2013 01:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar nog lang niet zo intens als:
advies: houden zo. de rest valt alleen maar tegen.quote:Op maandag 9 december 2013 02:03 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ken van Radiohead eigenlijk alleen Creep.
quote:Op maandag 9 december 2013 10:10 schreef ranja het volgende:
[..]
advies: houden zo. de rest valt alleen maar tegen.
Het heeft mij nooit zo getrokken. Ik zal wel even wat gaan luisteren een een mening dumpen hier.quote:
doe dan meteen Karma Police, erger wordt het nietquote:Op maandag 9 december 2013 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
Het heeft mij nooit zo getrokken. Ik zal wel even wat gaan luisteren een een mening dumpen hier.
Of een psychologisch meesterspel.quote:Op maandag 9 december 2013 12:11 schreef BoerBert het volgende:
Beetje raar om mensen te laten luisteren naar nummers die jij heel slecht vindt zodat ze er zogenaamd nooit meer naar luisteren.
Dan moet je er wel héél moe van worden als mensen het over Radiohead hebbenquote:Op maandag 9 december 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Of een psychologisch meesterspel.
Die ken ik wel.quote:Op maandag 9 december 2013 12:08 schreef ranja het volgende:
[..]
doe dan meteen Karma Police, erger wordt het niet
je moest eens wetenquote:Op maandag 9 december 2013 12:13 schreef BoerBert het volgende:
Dan moet je er wel héél moe van worden als mensen het over Radiohead hebben.
Als we je willen martelen kunnen we het je beste een uur lang naar Radiohead/Coldplay/Snow patrol laten luisteren?quote:
Dat vindt Geneve nooit goedquote:Op maandag 9 december 2013 12:28 schreef Felagund het volgende:
Als we je willen martelen kunnen we het je beste een uur lang naar Radiohead/Coldplay/Snow patrol laten luisteren?
quote:Op maandag 9 december 2013 12:16 schreef Norrage het volgende:
Ga deze eens luisteren Dagoduck, veel Neil Youngesquer krijg je Radiohead niet
Wat een doosquote:Op maandag 9 december 2013 15:18 schreef brooklyndodger het volgende:
Ze is technisch een heel begaafde bassiste maar het basspel van Deal is echt beginners niveau.
Haha, wat een topwijf is het eigenlijk ookquote:Op maandag 9 december 2013 15:18 schreef brooklyndodger het volgende:
Ze is technisch een heel begaafde bassiste maar het basspel van Deal is echt beginners niveau.
Breeders zijn geweldig in hun simpelheid, ik heb ze eens in paradiso mogen meemaken, dat was erg tof maar ja de band is geen gigantische feestband toch is het heel erg degelijk en tof live. Vooral die eerste plaat staat even hoog als alles wat de pixies hebben gedaan in mijn grote snob boek.quote:Op maandag 9 december 2013 17:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha, wat een topwijf is het eigenlijk ook
Op Lowlands heb ik ooit The Breeders gezien, en dat was eigenlijk qua spel een vrij standaard concert, maar omdat ik mooi vooraan stond, kon ik de interactie tussen de beide zusjes Deal goed zien. En die zijn blijkbaar ontzettend vermakelijk door gewoon wat aan te klooien en hunzelf te zijn.
quote:
quote:Op maandag 9 december 2013 17:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha, wat een topwijf is het eigenlijk ook
Behoorlijk ja, behalve het laatste nummer.quote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
Die laatste plaat van Arcade Fire, is die een beetje goed?
Dat is echt zo vet vind ik, dat we dankzij Rockband / Guitar Hero multi-tracks hebben van zoveel klassieke nummersquote:
Hier hebben we alweer een compleet andere mening overquote:Op maandag 9 december 2013 20:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, behalve het laatste nummer.
quote:Op maandag 9 december 2013 17:17 schreef brooklyndodger het volgende:
Breeders zijn geweldig in hun simpelheid, ik heb ze eens in paradiso mogen meemaken, dat was erg tof maar ja de band is geen gigantische feestband toch is het heel erg degelijk en tof live. Vooral die eerste plaat staat even hoog als alles wat de pixies hebben gedaan in mijn grote snob boek.
Werchter is in elk geval leuk. Veel veel groter en commerciëler dan Pukkelpop maar absoluut geen Pinkpop². Daarvoor is de sfeer te goed, de line-up te leuk.quote:Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef Moody het volgende:
Ik denk erover om Pukkelpop te gaan bezoeken.
Beetje de Lowlands van België toch? (waar Rock Werchter de Pinkpop in het kwadraat van België is)
Ervaringen?
OK BEDANKT!quote:Op maandag 9 december 2013 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Werchter is in elk geval leuk. Veel veel groter en commerciëler dan Pukkelpop maar absoluut geen Pinkpop². Daarvoor is de sfeer te goed, de line-up te leuk.
Maar je vroeg naar Pukkelpop. Geweldig festivalSteunt doorgaans op een paar héle grote namen en een gigantische sloot hele kleine. Vorig jaar 200 acts in drie dagen, dacht ik. Verdeeld over 8 podia waar je er hoogstwaarschijnlijk nog geen 5 van ziet op één editie.
Het fijne aan Pukkelpop - en groot voordeel t.o.v. Werchter - is dat er werkelijk áltijd iets te zien is. Ongeacht je smaak. Er is een podium voor de mainstream dancemuziek, voor de alternatieve 'dance', voor de hardere gitaargenres, voor algemene alternatieve muziek en zelfs een apart podium voor Belgische bands. Komt er dus op neer dat je in de meeste gevallen een paar acts uitkiest die je wil zien, en tussendoor kun je van podium naar podium laveren en je vermaken met allerlei onbekende heerlijkheid
Oké, wat is de typische Lowlandser?quote:Op maandag 9 december 2013 23:14 schreef Tchock het volgende:
Plus dat Belgen heel leuk zijn en je ontsnapt aan de typische 'Lowlandser' = pure winst
quote:Op maandag 9 december 2013 23:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oké, wat is de typische Lowlandser?Ik denk iemand met een knotje, vliegen om 'm heen en een stickie op de lipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze hebben geen 24-uurstent maar wel elke dag muziek tot 3-4 uur. Vind ik goed genoeg.quote:Op maandag 9 december 2013 23:18 schreef ranja het volgende:
Ik ben 1x op Pukkelpop geweest, in 2001 of 2002 dus geen idee wat er sindsdien veranderd is. Toen was het wel echt een familiefestival waar het bijbehorende dorp ook gewoon rondliep met kinderen en alEn geen nachtprogramma. En erg slecht weer maar dat was het dat jaar op Lowlands ook
Gek genoeg niet. Het klopt dat het terrein niet heel erg groot is, maar lijkt er altijd rustiger dan op Werchter bijvoorbeeld (terwijl ik zou zweren dat die meer mensen op niet heel veel meer grond hebben). De verdeling is gewoon heel goed. Uiteraard gebeurt het wel dat er dingen te vol raken (bij de Foo Fighters vorig jaar werd het hoofdpodium afgesloten omdat het vol was met 90.000 man of zoquote:Op maandag 9 december 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
Klopt toch dat Pukkelpop een veel kleiner terrein heeft? Geeft dat geen problemen met al die verschuivingen van mensen? En tevens met het geluid?
oh dat was toen nog niet, zat je om 11 uur gewoon weer op de campingquote:Op maandag 9 december 2013 23:22 schreef Tchock het volgende:
Ze hebben geen 24-uurstent maar wel elke dag muziek tot 3-4 uur. Vind ik goed genoeg.
quote:Op maandag 9 december 2013 23:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oké, wat is de typische Lowlandser?In studentenkringen in mijn stad heerst altijd zo'n naar elitair sfeertje rond Lowlands. Mensen die het alleen maar hebben over er naartoe gaan maar geen idee hebben wat er speelt, bijvoorbeeld, of die vragen of je 'naar Lowlands bent geweest of geen festivals hebt gedaan dit jaar'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat meer om erbij horen en cool zijn, om vervolgens driekwart van de acts te missen omdat je dronken in je tent of een greppel ligt of anders bij rukmuziek staat omdat je eigenlijk helemaal niet naar festivalmuziek luistert.
knotjes waren vooral veel op Best Kept Secretquote:Op maandag 9 december 2013 23:19 schreef Moody het volgende:
Ik denk iemand met een knotje, vliegen om 'm heen en een stickie op de lip
Dat is de ook de hoofdreden dat ik niet meer naar Lowlands ga(laatste keer was 2008) en ik altijd dour of/en pukkelpop verkies. Plus vaak ieper hardcore fest en cry me a river fest erbij.quote:Op maandag 9 december 2013 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
In studentenkringen in mijn stad heerst altijd zo'n naar elitair sfeertje rond Lowlands. Mensen die het alleen maar hebben over er naartoe gaan maar geen idee hebben wat er speelt, bijvoorbeeld, of die vragen of je 'naar Lowlands bent geweest of geen festivals hebt gedaan dit jaar'.Gaat meer om erbij horen en cool zijn, om vervolgens driekwart van de acts te missen omdat je dronken in je tent of een greppel ligt of anders bij rukmuziek staat omdat je eigenlijk helemaal niet naar festivalmuziek luistert.
Jij nog een wijntje bal?quote:
Veel 20-ers in de Randstad hebben geen auto (te duur), dat is het grote voordeelquote:Op maandag 9 december 2013 23:23 schreef brooklyndodger het volgende:
Geen grachtengordel mensen en de sfeermensen zijn Vlamingen dus die zijn vriendelijker dan de Nederlanders.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Plus dat ik altijd het idee heb dat mensen die zoiets roepen absoluut niet uit Amsterdam komen maar dat kan ik mis hebben.quote:
Meeste gaan toch met de trein, maakt ze niet minder irritant. ik heb het niet heel erg op de hoofdstadquote:Op maandag 9 december 2013 23:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Veel 20-ers in de Randstad hebben geen auto (te duur), dat is het grote voordeel
Godver mijn jiskefet refenctie slaat dood. Maar ja klopt, maar wel uit de omgeving. Ik hou ook gewoon niet van het 3fm/sfeer volk, het 'jim(de tmf van Belgie) volk op pukkelpop hangt vooral rond bij de boiler room of dancehall en gaan soms naar het hoofdpodium voor iets als Nero ofzo.quote:Op maandag 9 december 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Plus dat ik altijd het idee heb dat mensen die zoiets roepen absoluut niet uit Amsterdam komen maar dat kan ik mis hebben.
Met de trein naar België is toch wel een stap voor mensen die normaal niet buiten hun provincie komen. Die lui gaan naar Lowlands en Pinkpop...en dat is goed.quote:Op maandag 9 december 2013 23:27 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Meeste gaan toch met de trein, maakt ze niet minder irritant. ik heb het niet heel erg op de hoofdstad
.. grachtengordelmensen ja.quote:Op maandag 9 december 2013 23:27 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Godver mijn jiskefet refenctie slaat dood. Maar ja klopt, maar wel uit de omgeving. Ik hou ook gewoon niet van het 3fm/sfeer volk, het 'jim(de tmf van Belgie) volk op pukkelpop hangt vooral rond bij de boiler room of dancehall en gaan soms naar het hoofdpodium voor iets als Nero ofzo.
Ik ben een Brabander en ik praat perfect ABN, Darkstrah en wat andere hier kunnen dat toelichten. Voor is pukkelpop even ver als lowlands dus de keuze is makkelijkquote:Op maandag 9 december 2013 23:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Met de trein naar België is toch wel een stap voor mensen die normaal niet buiten hun provincie komen. Die lui gaan naar Lowlands en Pinkpop...en dat is goed.
Al stijgt het aantal mensen die ABN (lees: geen n inslikken of met zachte g praten) wel erg op Werchter.
Ik zou graag met je ruilenquote:Op maandag 9 december 2013 23:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik woonde de afgelopen jaren 'binnen' de grachtengordel.Lekker tussen de juppen in de Jordaan, héééwrlijk.
Voor studenten is het leuk. Als je wilt kopen en/of kinderen hebt, moet je daar weg zijn imo.quote:Op maandag 9 december 2013 23:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik woonde de afgelopen jaren 'binnen' de grachtengordel.Lekker tussen de juppen in de Jordaan, héééwrlijk.
Ik ga altijd met Belgen, vorig jaar zelfs met twee Franstalige belgen. Dus ik camoufleer mezelf prima in, voor de rest veel Brabanders en Limburgers dus prima volk.quote:Op maandag 9 december 2013 23:30 schreef Tchock het volgende:
Misschien wel het leukste aan Pukkelpop is drie keer per dag de Belg die verbaasd vraagt óf zomaar opmerkt dat je uit Nederland komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |