Welkom bij de 34e editie van Raad de PlaatAllereerst mijn excuses voor het lange wachten

Ik was bezig om zelf alles in te spelen, maar dit bleek toch veel te veel tijd te kosten en daarnaast was ik bang dat het spel er ook niet leuker ging worden. Dus heb ik iets compleet anders gedaan. En om het een beetje goed te maken, krijgen jullie 10 samples meer dan normaal
Wat is de bedoeling?Je download de zip met de mp3 geluidsfragmenten erin via dropbox >>>
Raad de Plaat 34 - by GehennaIk heb 50 originele nummers gezocht die velen malen bekender werden in een cover versie. Jullie taak is om de artiest (1 punt) en titel (1 punt) van de cover achter te halen. In totaal zijn er dus 100 punten te verdienen. Probeer zo volledig mogelijk te antwoorden. Nummer je lijst van 1 t/m 50, zodat ik het prettig kan nakijken, wat je niet weet kan je open laten.
Sommige nummers hebben meerdere bekende covers. Bijvoorbeeld:
Je hoort 'The Dubliners' met 'Whiskey in the Jar'* een mogelijk antwoord zou kunnen zijn:
Thin Lizzy - Whiskey in the Jarmaar ook Metallica zou ik natuurlijk goed rekenen, omdat deze ook een redelijke hit hebben gehad met dit nummer, maar iets als 'Brobdingnagian Bards' is natuurlijk een stuk onbekender dat die van The Dubliners.
Stuur een PM naar mij met je antwoorden erin.Je kan uiterlijk 17 december 2013 je lijstje insturen.
Woensdag 18 december 2013 maak ik de uitslag bekend.
Ik ga ongeveer 3 keer een tussenstand posten, zonder het aantal punten erbij vermeld.
HuisregelsPlaats geen antwoorden in dit topic of in andere topics.
Plaats ook geen hints over bepaalde nummers of artiesten.
Ga niet kijken en luisteren op google, youtube, shazam en soundhound.
Je mag samenwerken met moeders, zoonlief of een ander forumlid, laat het dan wél “effe” weten.
Veel luisterplezier en succes!
Gehenna
*beetje verkeerd voorbeeld, aangezien 'The Dubliners' niet de originele artiesten zijn, maar alleen de eerste waren die dit nummer opnamen[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 05-12-2013 13:11:49 ]