Crisiscentrum wordt bemand, vanwege de mogelijk grote hoeveelheid gestrande reizigers denk ikquote:
Er wordt +385 cm NAP voorspeld. Nummer twee in Vlissingen is +394 cm NAP. 10 cm hoger dan verwacht geeft dus een nieuwe tweede plaats. Komt +385 cm NAP uit, dan is het de op 4 na hoogste waterstand.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef Keano het volgende:
Dat van die een na hoogste stand in Vlissingen ooit is dat serieus waar?
Thanks voor de infoquote:Op donderdag 5 december 2013 15:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er wordt +385 cm NAP voorspeld. Nummer twee in Vlissingen is +394 cm NAP. 10 cm hoger dan verwacht geeft dus een nieuwe tweede plaats. Komt +385 cm NAP uit, dan is het de op 4 na hoogste waterstand.
Die held krijgt vast gevarengeldquote:Op donderdag 5 december 2013 15:12 schreef Postbus100 het volgende:
D'r loopt hier een postbode over straat
Schrok me de tandjes...quote:Op donderdag 5 december 2013 15:12 schreef Pandaplint het volgende:
Keiharde donder hier in ZW Groningen.
Of ontslag bij werkweigering, 'voor jou honderd anderen'.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die held krijgt vast gevarengeld!
Uit ervaring (twee periodes bij PostNL gewerkt) kan ik zeggen dat dit idd zo isquote:Op donderdag 5 december 2013 15:14 schreef superworm het volgende:
[..]
Of ontslag bij werkweigering, 'voor jou honderd anderen'.
Hij wil vast iets in je stoppen.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:12 schreef Postbus100 het volgende:
D'r loopt hier een postbode over straat
O daar heb je die troll die vond dat dit topic zijn naam geen eer aan deedquote:
Arme heldquote:Op donderdag 5 december 2013 15:14 schreef superworm het volgende:
[..]
Of ontslag bij werkweigering, 'voor jou honderd anderen'.
De posts daarna waren best serieus.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
O daar heb je die troll die vond dat dit topic zijn naam geen eer aan deed
In Haren goed te horen, zware dreunen. De wind begint nu ook aan te trekken, ik dacht even dat het misschien mee zou vallen.quote:
1 2 3 4 5 | Stormvloedkeringen | Open | Gesloten | Sector ------------------------------------------------------------------------------- Oosterscheldekering | * | | Schelde Maeslant- en Hartelkering| * | | West-Holland Hollandse IJssel kering | * | | West-Holland |
Wat.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:17 schreef Keano het volgende:
Bij de Belgen nemen ze ook geen halve maatregelen vandaag:
"In Bredene wordt een volledige woonwijk preventief ontruimd voor het naderende stormweer. In de woonwijk Bredene-Sas wonen ongeveer 2.000 mensen. Ook de school Koninklijk Werk Ibis wordt preventief ontruimd."
bron: HLN.be
Het toppunt is ook nog helemaal niet bereikt.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:19 schreef Slobeend het volgende:
Met alle respect, maar dit is verre van een level 3 storm.
Achter het koufront zie ik ook geen windkracht 10 of hoger ontstaan, misschien vanavond nog? In Groningen nog steeds 7.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het toppunt is ook nog helemaal niet bereikt.
ze zullen die dicht gooien als het eb wordt denk ik. Vanavond hoor ik overal.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:17 schreef Kowloon het volgende:
Uit het bericht van de SVSD:
[ code verwijderd ]
De Zeeuwse en Zuid-Hollandse keringen zijn dus nog gewoon open. Jammer ik had wel even willlen gaan kijken.
Die fietsers die met 50km/u langs komen knallenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:22 schreef GekkePoes het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/
mensen hier waaien over de kop. waarom gaan ze dan ook springen
Waarom ga je dan ook naar het strandquote:Op donderdag 5 december 2013 15:22 schreef GekkePoes het volgende:
Pak de dweil maar vast!quote:Op donderdag 5 december 2013 15:24 schreef ViezeOuweMan het volgende:
Mijn hond durft niet meer naar buiten, ze kwam heel blij aangerend om naar buiten te gaan en toen ik de deur open deed kwam de wind er tussen en maakte zo'n woei geluid, hond schrok zich helemaal kapot en weigert nu naar buiten te gaan
Ben benieuwd hoe hoog het water vannacht komt. Weet iemand of het wel eens tot aan de boulevard gekomen is?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:22 schreef GekkePoes het volgende:
Met alle respect maar die level 3 gaat niet over de hele storm en daaarbij een level 3 storm volgens estofex betekent gewoon dat er 15% kans is op extreem zwaar weerquote:Op donderdag 5 december 2013 15:19 schreef Slobeend het volgende:
Met alle respect, maar dit is verre van een level 3 storm.
Die webcam is vel leuker, lekker warm binnen zitten en de golven bekijken.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook naar het strand
Paar jaar geleden nog.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe hoog het water vannacht komt. Weet iemand of het wel eens tot aan de boulevard gekomen is?
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:24 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Het hele wegdek waait gewoon omver!
Niet mee eens.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:25 schreef GekkePoes het volgende:
Die webcam is vel leuker, lekker warm binnen zitten en de golven bekijken.
Nee, dan zie je de mensen maar als piepkleine stipjes.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Die webcam is vel leuker, lekker warm binnen zitten en de golven bekijken.
Dat koufront stelde hier in Groningen-Stad heel weinig voor, maar ik zie dat het nu weer wat meer activeert in Friesland en Oost-Groningen. Ik zal wel voorbarig zijn ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Met alle respect maar die level 3 gaat niet over de hele storm en daaarbij een level 3 storm volgens estofex betekent gewoon dat er 15% kans is op extreem zwaar weer
De level 3 gaat voornamelijk over het koufront waar zeer zware windstoten of tornado's op kunnen ontstaan.
Wat er vanavond komt is dus niet van belang.
Haha, toch mooi dat ik met de Auto werd opgehaaldquote:Op donderdag 5 december 2013 15:32 schreef CartWOman het volgende:
Chaos op station Groningen. Mensen durfden niet te gaan schuilen voor de hagel omdat ze bang zijn de bus te missen. Toch sneu.
Perfect moment om leuke, natte en hulpeloze studentjes op te pikkenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:32 schreef CartWOman het volgende:
Chaos op station Groningen. Mensen durfden niet te gaan schuilen voor de hagel omdat ze bang zijn de bus te missen. Toch sneu.
Het beste vermaak is leedvermaakquote:Op donderdag 5 december 2013 15:32 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Haha, toch mooi dat ik met de Auto werd opgehaald.
Dan heb je inderdaad mazzel.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:32 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Haha, toch mooi dat ik met de Auto werd opgehaald.
twitter:bbcweather twitterde op donderdag 05-12-2013 om 15:38:07One of Europe's longest bridges -- connecting Sweden to Denmark -- is to close due to #gale force winds. Jo W #storm reageer retweet
Bel de krantquote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef d4v1d het volgende:
Een P2000 melding van de brandweer over stormschade hier niet zo ver vandaan
Die van The Bridge?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:bbcweather twitterde op donderdag 05-12-2013 om 15:38:07One of Europe's longest bridges -- connecting Sweden to Denmark -- is to close due to #gale force winds. Jo W #storm reageer retweet
Hier (Twenterand) ook. Stilte voor de storm die bij de buienlijn hoort?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:47 schreef Spockjuh_ het volgende:
Apeldoorn is de wind nu ook enigszins gaan liggen valt me op.
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:49 schreef ViezeOuweMan het volgende:
Enschede - Een boom is vanmiddag omgevallen op een busje van de bomen-opruimploeg in Enschede. Dit gebeurde aan de Schukkingweg in Enschede. Niemand raakte gewond. Het busje heeft grote schade opgelopen.
Foto: Carline Stokvis
Read more at http://112twente.nl/16705/#KdxBkPLGhyViKZeT.99
Gewoon gaan dus...quote:Op donderdag 5 december 2013 15:54 schreef MaLo het volgende:
Ik zit in dubio, als ik nu wegrijd weet ik niet of ik de buienlijn voor blijf. Als ik wacht, kom ik zo laat voor het Heerlijk Avondje
Da's wel zuur als je gevel gewoon omvalt.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:56 schreef aloa het volgende:
Rond het IJsselmeer de zwaarste windstoten.
Koudum
[ afbeelding ]
Rukwindje... klinkt ranzig.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:43 schreef kiwiko het volgende:
Hier bij Gouda is er af en toe een verdwaald rukwindje, maar meer dan dat ook niet
Moet je je omdraaien, dan is het een windstootje...quote:
Zwaarste windstoten in die buurt.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Da's wel zuur als je gevel gewoon omvalt.
quote:Op donderdag 5 december 2013 16:00 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Moet je je omdraaien, dan is het een windstootje...
Het huis laten luchten is geen probleem meer nu.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:56 schreef aloa het volgende:
Rond het IJsselmeer de zwaarste windstoten.
Koudum
[ afbeelding ]
En vanacht koud in koudum.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:05 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het huis laten luchten is geen probleem meer nu.
Ach ach ach, dat is wel een arremoe hoor, je huisje uit moeten als oudjequote:
En het dondert ook.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef MaLo het volgende:
Het lijkt hier nu wel nacht en het bliksemt.
Wat had je willen hebben dan?quote:Op donderdag 5 december 2013 16:12 schreef Greys het volgende:
Stiekem valt het allemaal wel een pietsie tegen he?
Het gaat hier nu anders enorm tekeer. Regent klettert keihard tegen het raam en heel frequent donder en bliksem. En keiharde windstoten.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:12 schreef Greys het volgende:
Alleen geen uurgemiddelde windkracht 11, verder volgens verwachting.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:12 schreef Greys het volgende:
Geen slachtoffers uiteraard, maar gewoon iets meer 'oehoehoeh spannend' gevoelquote:
Ja dat had ik stiekem ook wel even een half uurtje willen hebbenquote:Op donderdag 5 december 2013 16:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het gaat hier nu anders enorm tekeer. Regent klettert keihard tegen het raam en heel frequent donder en bliksem. En keiharde windstoten.
Voor binnenlandse begrippen best heavy
Hier(kralingsezoom 5 hoog) gaat t anders goed hard, hele gebouw rammeltquote:Op donderdag 5 december 2013 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen slachtoffers uiteraard, maar gewoon iets meer 'oehoehoeh spannend' gevoel
Maar ik woonde bij deze storm gewoon op de verkeerde plek (R'dam)![]()
Al heb ik ook niet het idee dat ze in Den Helder nou echt spannende dingen hebben gehad...
Baasquote:Op donderdag 5 december 2013 15:46 schreef Yi-Long het volgende:
Begint hier in Alkmaar nu aardig te stormen...Hopelijk blijft dit gammele huis staan. Mocht het toch wegvliegen, dan graag neer laten komen in Hong Kong.
in Oz is t ook wel aardig warm wat ik er van begreep..quote:Op donderdag 5 december 2013 15:46 schreef Yi-Long het volgende:
Begint hier in Alkmaar nu aardig te stormen...Hopelijk blijft dit gammele huis staan. Mocht het toch wegvliegen, dan graag neer laten komen in Hong Kong.
Vooral een stevig windje inderdaad. Weinig spannends hier verder. Één dakpan op de weg. En twee hagelbuitjes.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Al heb ik ook niet het idee dat ze in Den Helder nou echt spannende dingen hebben gehad...
Lijntje is al gepasseerd inderdaad denk ik (Westpoort).quote:Op donderdag 5 december 2013 16:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Amsterdam, donder en regen, net even storm maar is al weer over geloof ik
Enige spannende was dat ik bijna de vijver in werd geblazen. Maar dat is zo'n beetje standaard bij elke storm, dus het is hier idd niet boeiend.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
05-12-13. Never forgetquote:Op donderdag 5 december 2013 16:26 schreef pvdplanet het volgende:
Onweer, wind, hagelbuien en stortregens in Ouder-Amstel
[ afbeelding ]
twitter:liesjeklomp twitterde op donderdag 05-12-2013 om 16:36:24Trein rijdt stapvoets tussen Leiden en Haarlem, omdat er volgens de machinist mensen van perron op station Lisse afwaaien!!! #brekend #storm reageer retweet
Ja regen en hagel maar sneeuw ?temp is alweer aan het stijgenquote:Op donderdag 5 december 2013 16:14 schreef aloa het volgende:
Vanavond en vannacht buien.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 december 2013 16:37 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:liesjeklomp twitterde op donderdag 05-12-2013 om 16:36:24Trein rijdt stapvoets tussen Leiden en Haarlem, omdat er volgens de machinist mensen van perron op station Lisse afwaaien!!! #brekend #storm reageer retweet
Laatste keer dat er een beetje een leuk front over Breda trok is volgend jaar ook alweer 70 jaar geleden.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:44 schreef Rabieluh het volgende:
Een wijnfles van het balkon gewaaid!
Maar de wind trekt wel ietsjes aan in Breda, ik wil ook een beetje van het front hier
Wat betreft haags_kwartiertje heb ik wel een vermoeden..quote:Op donderdag 5 december 2013 16:47 schreef Greys het volgende:
Doe af en toe voor de gein nog eens roepen waar jullie 'hier' is
Ik weet dat nog niet voor iedereen uit mijn hoofd
Ja check, die ging nog welquote:Op donderdag 5 december 2013 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat betreft haags_kwartiertje heb ik wel een vermoeden..
Sesamstraatquote:Op donderdag 5 december 2013 16:47 schreef Greys het volgende:
Doe af en toe voor de gein nog eens roepen waar jullie 'hier' is
Ik weet dat nog niet voor iedereen uit mijn hoofd
Cam schudt nogal nu.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:45 schreef Rabieluh het volgende:
http://cu2030.nl/page/webcams
Je ziet het front hier aankomen, net een lekkere bliksem op de plaat
En nog een flits! Jottem.
Ik denk een kwestie van verschillende luchtlagen. De wind 'aan de grond' is volgens mij nu ook noordwestelijk aan het worden.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:47 schreef zyx1981 het volgende:
Misschien een rare vraag hoor, maar waarom waaien die wolken haaks op de windrichting? Het is nu in Utrecht bezig, waarbij de wollken uit het noordwesten komen. De wind komt echter uit het Zuidoosten????
Goed punt.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk een kwestie van verschillende luchtlagen. De wind 'aan de grond' is volgens mij nu ook noordwestelijk aan het worden.
Valt hier in Twente nog mee. Een stevige storm vind ik het nog.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onweer? Dit is een orkaan geworden.
Zo!quote:Op donderdag 5 december 2013 16:53 schreef Fred0w het volgende:
Katwijk:
[ afbeelding ]
A7 Middenmeer:
[ afbeelding ]
Koudum:
[ http://img163.imageshack.us/img163/8633/0emx.jpg (copy/paste deze link) ]
Neequote:Op donderdag 5 december 2013 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onweer? Dit is een orkaan geworden.
Bij Breda zal het wel weer een lauwfront zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:55 schreef Fred0w het volgende:
Koufront komt binnen enkele minuten over hier in Zeeland.
In welke plaats zit je?quote:Op donderdag 5 december 2013 16:57 schreef Nattekat het volgende:
H eruit, 3G eruit, stroom eruit. Gvd
Sinds wanneer ligt Utrecht in een kustprovincie dan?quote:Op donderdag 5 december 2013 17:02 schreef zyx1981 het volgende:
15 minuten, langer duurde het niet in Utrecht. Hebben we daar nu de hele dag op zitten wachten?
Vanaf de maan gezien is heel Europa een kustprovinciequote:Op donderdag 5 december 2013 17:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Utrecht in een kustprovincie dan?
Nog niets gehoordquote:Op donderdag 5 december 2013 16:54 schreef Barbaaf het volgende:
Greys, dekking zoeken! Over 5 minuten krijg je onweer, 't is net hier (Leiden) overgekomen.
quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
En de windturbines in Schotland maken overuren:
[ afbeelding ]
Oud plaatje.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
De hele dag windkracht 5-6 is ook al heel wat voor hierquote:Op donderdag 5 december 2013 17:02 schreef zyx1981 het volgende:
15 minuten, langer duurde het niet in Utrecht. Hebben we daar nu de hele dag op zitten wachten?
Het bleek mee te vallen, de westkant van de buienlijn/koufront dat net hier overtrok haalde jouw woonplaats net niet, kijk maar op buienradarquote:Op donderdag 5 december 2013 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog niets gehoord
Zou het hier (Bleiswijk) wel komen??
Ah ik zie het, mooi net bovenlangs naar rechtsquote:Op donderdag 5 december 2013 17:10 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het bleek mee te vallen, de westkant van de buienlijn/koufront dat net hier overtrok haalde jouw woonplaats net niet, kijk maar op buienradar
Stoere fietsquote:Op donderdag 5 december 2013 17:09 schreef Nattekat het volgende:
En nu tijd om mijn fiets in het zonnetje te zetten, hij staat nog steeds overeind.
Begint nu iets af te zwakken.
Onzin, die foto is van 2011quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe, kan me voorstellen dat je ter plekke wegstuiterde van de schrik.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:13 schreef tralalala het volgende:
Bliksem sloeg net in op een boom waar ik precies naar aan het kijken was 50 meter verderop.
Schrok mij kapot.![]()
Rhenen btw
Oef, sterkte!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:16 schreef zyx1981 het volgende:
En nu gaan we patatjes halen! Zit ziek thuis (gisteren door een scooter hard van mijn fiets gereden), dus koken slaan we over vanaaf.
Edit: ben nu net zo zwart/blauw als mijn avatar.
Thanxquote:
zou wel eens tijdelijk kunnen zijn.....quote:Op donderdag 5 december 2013 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
En nu de stilte NA de storm.
Echt extreem rustig ineens.
Was dat al af?quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Beun de Haas heeft ook een dakkie aangelegd hoor. Kan niet eens een windkracht 7-8 aan
dat moet een modern, goed onderhouden(!), dak gewoon kunnen hebben inderdaad!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Beun de Haas heeft ook een dakkie aangelegd hoor. Kan niet eens een windkracht 7-8 aan
Op hoeken van dakvlakken (nok/dakrand/dakkapel) waait het altijd net iets harder, dan midden op het dakvlak. Ook windzuiging speelt hierin een grote rol: de wind waait een dak voorbij waardoor een vacuum ontstaat, en een dak aan 1 zijde wordt weggerukt. Dat lijkt ook te zijn gebeurt op de foto die jij laat zien. (Daarom zit de andere helft van het dak er nog op).quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik bij deze antwoord op de vraag wat er gebeurt als je een dakraam niet dichtdoet bij storm.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
De A44 is de laatste weg waar ik wil rijden op dit soort dagen, gebeuren normaal al zoveel ongelukken.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Daarstraks reed ik op de A44, Wassenaar richting Amsterdam (moest naar Oude Wetering) en op een gegeven moment knalde er toch een storm over de weg heen! Bulderende hagel sloeg tegen de auto aan, eng en fel onweer... Ben echt wel wat gewend opde snelweg maar dit was echt eng.
Ik stel gewoon hoge eisen.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ondertussen heeft Gilze Rijen al wel een Hellmangetal van 1, door de koude derde december.
Dat is bijna Breda, dus niet meer klagen dat daar nooit wat gebeurt!
Zeker! daar gaat de fruitoogstquote:Op donderdag 5 december 2013 17:46 schreef Lemans24 het volgende:
Die windkracht 8 in de Betuwe is best bijzonder.
pecies zoals verwacht dusquote:Op donderdag 5 december 2013 17:44 schreef YokiKater het volgende:
Tot zover de stilte na de storm, het begint hier (IJmuiden) gewoon weer opnieuw. Windstoten, hagel.
Het idee was toch al om van al dat fruit Jam, te maken, nu allicht alleen wat sneller dan bedoeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zeker! daar gaat de fruitoogst
fruit hangt er niet meer aan, de bomen gaan nu om ben ik bang.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:50 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Het idee was toch al om van al dat fruit Jam, te maken, nu allicht alleen wat sneller dan bedoeld.
Het was geen orkaan...quote:Op donderdag 5 december 2013 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Die orkaan is nu wel afgelopen, de extreem harde wind is wel gebleven.
Ik liep net buiten toen die buienlijn over kwam. Onweer hagel regen windstoten. Was geen pretje.quote:
Ik heb nu een ruim hogere windstoot gemeten dan de vorige keer, de vorige keer was het continu blazen, nu is het vlagerig met zo nu en dan een gigantische uitschieter.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:41 schreef michiel_merk het volgende:
het gaat hier in drachten weer lekker los tijdens de buien die nu passeren , maar goed een storm zoals 28 oktober ? of erger wat her en der werd gespeculeerd
Zo ver het binnenland in is uitzonderlijk inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:46 schreef Lemans24 het volgende:
Die windkracht 8 in de Betuwe is best bijzonder.
Valt op zich wel mee, ik had niet liever op de A4 gereden, dat is veel meer een open veld dan de A44.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:29 schreef byah het volgende:
[..]
De A44 is de laatste weg waar ik wil rijden op dit soort dagen, gebeuren normaal al zoveel ongelukken.
op het kaartje van 28 oktober stond de max windstoot op 123 km per uur )en aardig wat schade) en op het kaartje die ik zo straks zag was de max windstoot rond de 90quote:Op donderdag 5 december 2013 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nu een ruim hogere windstoot gemeten dan de vorige keer, de vorige keer was het continu blazen, nu is het vlagerig met zo nu en dan een gigantische uitschieter.
133 in HvHolland.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
op het kaartje van 28 oktober stond de max windstoot op 123 km per uur )en aardig wat schade) en op het kaartje die ik zo straks zag was de max windstoot rond de 90
[ afbeelding ] maargoed wellicht is dat ook weer achterhaald![]()
[/quote]quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[quote]Op donderdag 5 december 2013 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
133 in HvHolland.
28 oktober had Vlieland 152 km/u.quote:
Blijft mooi om te zienquote:
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
28 oktober had Vlieland 152 km/u.
Opvallend ook dat De Bilt, na Limburg, de minst harde windstoten had.
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.quote:
Hier word je ook al niet vrolijk van:quote:
Heel Nederland was heftiger dan 28 oktober, behalve de Wadden, denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.
Gepubliceerd op 5 dec 2013quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
ZES keer omgedraaid, als ik het goed zie!quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link)
OK, geheel volgens verwachtingquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gepubliceerd op 5 dec 2013
Emirates 777 very late go around at BHX due to high winds. Thursday 5 December 2013. This was his first missed approach - he also missed the second and diverted to London Gatwick.
Die manoeuvre heet crabbing. Ik zou er ook niet blij van worden, maar in principe een doodnormale manoeuvre bij crosswind. Een alternatief is een headwind landing, maar daar is niet altijd een baan voor (vrij), of uitwijken. Bij decrabben moet de piloot oppassen dat het vliegtuig niet te veel rolt en dat het landingsgestel niet verkeerd belast wordt.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
Hehe dat is nogal een uitgebreid holding patternquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier word je ook al niet vrolijk van:
[ http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link) ]
Van dichtbij gefilmd:quote:
Weeronline is per definitie onbetrouwbaarquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef aarontje112 het volgende:
Huh? Weeronline geeft voor morgenmiddag zware sneeuwbuien aan in Enschede. Onbetrouwbaar, of?
quote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Ik moet zeggen dat als verzopen waren ik het niet erg zou vindenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Oh jammerquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Weeronline is per definitie onbetrouwbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |