133 in HvHolland.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
op het kaartje van 28 oktober stond de max windstoot op 123 km per uur )en aardig wat schade) en op het kaartje die ik zo straks zag was de max windstoot rond de 90
[ afbeelding ] maargoed wellicht is dat ook weer achterhaald![]()
[/quote]quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[quote]Op donderdag 5 december 2013 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
133 in HvHolland.
28 oktober had Vlieland 152 km/u.quote:
Blijft mooi om te zienquote:
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
28 oktober had Vlieland 152 km/u.
Opvallend ook dat De Bilt, na Limburg, de minst harde windstoten had.
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.quote:
Hier word je ook al niet vrolijk van:quote:
Heel Nederland was heftiger dan 28 oktober, behalve de Wadden, denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.
Gepubliceerd op 5 dec 2013quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
ZES keer omgedraaid, als ik het goed zie!quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link)
OK, geheel volgens verwachtingquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gepubliceerd op 5 dec 2013
Emirates 777 very late go around at BHX due to high winds. Thursday 5 December 2013. This was his first missed approach - he also missed the second and diverted to London Gatwick.
Die manoeuvre heet crabbing. Ik zou er ook niet blij van worden, maar in principe een doodnormale manoeuvre bij crosswind. Een alternatief is een headwind landing, maar daar is niet altijd een baan voor (vrij), of uitwijken. Bij decrabben moet de piloot oppassen dat het vliegtuig niet te veel rolt en dat het landingsgestel niet verkeerd belast wordt.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
Hehe dat is nogal een uitgebreid holding patternquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier word je ook al niet vrolijk van:
[ http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link) ]
Van dichtbij gefilmd:quote:
Weeronline is per definitie onbetrouwbaarquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef aarontje112 het volgende:
Huh? Weeronline geeft voor morgenmiddag zware sneeuwbuien aan in Enschede. Onbetrouwbaar, of?
quote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Ik moet zeggen dat als verzopen waren ik het niet erg zou vindenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Oh jammerquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Weeronline is per definitie onbetrouwbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |