quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
En de windturbines in Schotland maken overuren:
[ afbeelding ]
Oud plaatje.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
De hele dag windkracht 5-6 is ook al heel wat voor hierquote:Op donderdag 5 december 2013 17:02 schreef zyx1981 het volgende:
15 minuten, langer duurde het niet in Utrecht. Hebben we daar nu de hele dag op zitten wachten?
Het bleek mee te vallen, de westkant van de buienlijn/koufront dat net hier overtrok haalde jouw woonplaats net niet, kijk maar op buienradarquote:Op donderdag 5 december 2013 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog niets gehoord
Zou het hier (Bleiswijk) wel komen??
Ah ik zie het, mooi net bovenlangs naar rechtsquote:Op donderdag 5 december 2013 17:10 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het bleek mee te vallen, de westkant van de buienlijn/koufront dat net hier overtrok haalde jouw woonplaats net niet, kijk maar op buienradar
Stoere fietsquote:Op donderdag 5 december 2013 17:09 schreef Nattekat het volgende:
En nu tijd om mijn fiets in het zonnetje te zetten, hij staat nog steeds overeind.
Begint nu iets af te zwakken.
Onzin, die foto is van 2011quote:Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe, kan me voorstellen dat je ter plekke wegstuiterde van de schrik.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:13 schreef tralalala het volgende:
Bliksem sloeg net in op een boom waar ik precies naar aan het kijken was 50 meter verderop.
Schrok mij kapot.![]()
Rhenen btw
Oef, sterkte!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:16 schreef zyx1981 het volgende:
En nu gaan we patatjes halen! Zit ziek thuis (gisteren door een scooter hard van mijn fiets gereden), dus koken slaan we over vanaaf.
Edit: ben nu net zo zwart/blauw als mijn avatar.
Thanxquote:
zou wel eens tijdelijk kunnen zijn.....quote:Op donderdag 5 december 2013 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
En nu de stilte NA de storm.
Echt extreem rustig ineens.
Was dat al af?quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Beun de Haas heeft ook een dakkie aangelegd hoor. Kan niet eens een windkracht 7-8 aan
dat moet een modern, goed onderhouden(!), dak gewoon kunnen hebben inderdaad!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Beun de Haas heeft ook een dakkie aangelegd hoor. Kan niet eens een windkracht 7-8 aan
Op hoeken van dakvlakken (nok/dakrand/dakkapel) waait het altijd net iets harder, dan midden op het dakvlak. Ook windzuiging speelt hierin een grote rol: de wind waait een dak voorbij waardoor een vacuum ontstaat, en een dak aan 1 zijde wordt weggerukt. Dat lijkt ook te zijn gebeurt op de foto die jij laat zien. (Daarom zit de andere helft van het dak er nog op).quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik bij deze antwoord op de vraag wat er gebeurt als je een dakraam niet dichtdoet bij storm.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
De A44 is de laatste weg waar ik wil rijden op dit soort dagen, gebeuren normaal al zoveel ongelukken.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Daarstraks reed ik op de A44, Wassenaar richting Amsterdam (moest naar Oude Wetering) en op een gegeven moment knalde er toch een storm over de weg heen! Bulderende hagel sloeg tegen de auto aan, eng en fel onweer... Ben echt wel wat gewend opde snelweg maar dit was echt eng.
Ik stel gewoon hoge eisen.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ondertussen heeft Gilze Rijen al wel een Hellmangetal van 1, door de koude derde december.
Dat is bijna Breda, dus niet meer klagen dat daar nooit wat gebeurt!
Zeker! daar gaat de fruitoogstquote:Op donderdag 5 december 2013 17:46 schreef Lemans24 het volgende:
Die windkracht 8 in de Betuwe is best bijzonder.
pecies zoals verwacht dusquote:Op donderdag 5 december 2013 17:44 schreef YokiKater het volgende:
Tot zover de stilte na de storm, het begint hier (IJmuiden) gewoon weer opnieuw. Windstoten, hagel.
Het idee was toch al om van al dat fruit Jam, te maken, nu allicht alleen wat sneller dan bedoeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zeker! daar gaat de fruitoogst
fruit hangt er niet meer aan, de bomen gaan nu om ben ik bang.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:50 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Het idee was toch al om van al dat fruit Jam, te maken, nu allicht alleen wat sneller dan bedoeld.
Het was geen orkaan...quote:Op donderdag 5 december 2013 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Die orkaan is nu wel afgelopen, de extreem harde wind is wel gebleven.
Ik liep net buiten toen die buienlijn over kwam. Onweer hagel regen windstoten. Was geen pretje.quote:
Ik heb nu een ruim hogere windstoot gemeten dan de vorige keer, de vorige keer was het continu blazen, nu is het vlagerig met zo nu en dan een gigantische uitschieter.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:41 schreef michiel_merk het volgende:
het gaat hier in drachten weer lekker los tijdens de buien die nu passeren , maar goed een storm zoals 28 oktober ? of erger wat her en der werd gespeculeerd
Zo ver het binnenland in is uitzonderlijk inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:46 schreef Lemans24 het volgende:
Die windkracht 8 in de Betuwe is best bijzonder.
Valt op zich wel mee, ik had niet liever op de A4 gereden, dat is veel meer een open veld dan de A44.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:29 schreef byah het volgende:
[..]
De A44 is de laatste weg waar ik wil rijden op dit soort dagen, gebeuren normaal al zoveel ongelukken.
op het kaartje van 28 oktober stond de max windstoot op 123 km per uur )en aardig wat schade) en op het kaartje die ik zo straks zag was de max windstoot rond de 90quote:Op donderdag 5 december 2013 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nu een ruim hogere windstoot gemeten dan de vorige keer, de vorige keer was het continu blazen, nu is het vlagerig met zo nu en dan een gigantische uitschieter.
133 in HvHolland.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
op het kaartje van 28 oktober stond de max windstoot op 123 km per uur )en aardig wat schade) en op het kaartje die ik zo straks zag was de max windstoot rond de 90
[ afbeelding ] maargoed wellicht is dat ook weer achterhaald![]()
[/quote]quote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[quote]Op donderdag 5 december 2013 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
133 in HvHolland.
28 oktober had Vlieland 152 km/u.quote:
Blijft mooi om te zienquote:
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
28 oktober had Vlieland 152 km/u.
Opvallend ook dat De Bilt, na Limburg, de minst harde windstoten had.
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.quote:
Hier word je ook al niet vrolijk van:quote:
Heel Nederland was heftiger dan 28 oktober, behalve de Wadden, denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het een stuk heftiger geweest. Hangt er maar net van af waar je zit.
Gepubliceerd op 5 dec 2013quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
ZES keer omgedraaid, als ik het goed zie!quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link)
OK, geheel volgens verwachtingquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gepubliceerd op 5 dec 2013
Emirates 777 very late go around at BHX due to high winds. Thursday 5 December 2013. This was his first missed approach - he also missed the second and diverted to London Gatwick.
Die manoeuvre heet crabbing. Ik zou er ook niet blij van worden, maar in principe een doodnormale manoeuvre bij crosswind. Een alternatief is een headwind landing, maar daar is niet altijd een baan voor (vrij), of uitwijken. Bij decrabben moet de piloot oppassen dat het vliegtuig niet te veel rolt en dat het landingsgestel niet verkeerd belast wordt.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Goeie beslissing van de piloot, maar die hele eerste poging vind k eigenlijk totaal onverantwoord. Ik ben helemaal niet bang qua vliegen, maar in zo'n situatie (scheef in de wind) zou ik niet blij zijn als passagier.
Is hij uiteindelijk nog geland op Schiphol?
Hehe dat is nogal een uitgebreid holding patternquote:Op donderdag 5 december 2013 18:34 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier word je ook al niet vrolijk van:
[ http://img823.imageshack.us/img823/57/7w8x.jpg (copy/paste deze link) ]
Van dichtbij gefilmd:quote:
Weeronline is per definitie onbetrouwbaarquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef aarontje112 het volgende:
Huh? Weeronline geeft voor morgenmiddag zware sneeuwbuien aan in Enschede. Onbetrouwbaar, of?
quote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Ik moet zeggen dat als verzopen waren ik het niet erg zou vindenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
Die windsurfers bij Scheveningen. Gewoon méters de lucht in bij een sprong
Oh jammerquote:Op donderdag 5 december 2013 18:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Weeronline is per definitie onbetrouwbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |