SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 17-11-2013 17:01:39 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
En ondertussen verbetert Molly Huddle het record voor de 12k bij vrouwen naar 37.50
Holy MolyHaar heb ik ook ontmoet, echt zo'n klein dun meisje wat je normaal nooit op zou vallen
Ben wel benieuwd naar de tijd van SEM!
Hats ook super gedaan!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo weer in de trein naar huis! Mooie 7^^ en een tijd om trots op te zijn 1:08:53!
Hoe heeft iedereen het beleefd? Ik zelf vond het aantal wc's bij het startvak erg karrig, verder alles top geregeld!![]()
Terwijl iedereen de grote 7^^ aan het rennen is en wel zo'n beetje binnen is, schrijf ik mijn verslagje over de 7^^nacht.SPOILER: pas op, láng verslag!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
1:18 nog iets. Ruim boven vverwachting! Doen we nog meeten?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo, weer in de trein terug, echt super super blij!
Zal nieuwe doelen moeten gaan stellen, want 15k binnen het uur lopen kan van de to-do list.
Kwam in het startvak (en na de finish) MaleDuck nog tegen, maar heb daarna de race gelopen zoals ik hem voor ogen had met uiteindelijk 59:44 als officiele eindtijd!![]()
Zo blij dat het gelukt is, 2.5 minuut van m'n PR.
Jack does it in real time...![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Terwijl iedereen de grote 7^^ aan het rennen is en wel zo'n beetje binnen is, schrijf ik mijn verslagje over de 7^^nacht.Goed verslag weer Gup!SPOILER: pas op, láng verslag!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toch goed gelopen al vond je er onderweg niets aan, goed doorgezet! Lijkt me toch ook wel leuk in de nacht!
Aandenken ben ik al weer kwijt denk ik, volgens mij ligt ie nog in t café...Stom stom stom...
DeeBee wat een mooie verbetering! Gefeliciteerd met een hele mooie mijlpaal! Prachtige tijd!
Daywalk3r ook ontzettend goed gelopen! Mag je zeker blij mee zijn! Helaas voor mij niet meer meeten. Zit al weer lekker warm thuis.
AtseBenjamin ook nog natuurlijk!. Lekker gedaan!
![]()
1:19:05. De 10km zat duidelijk nog in de benen. Voortvarend van start gegaan maar na een km of 4 kreeg ik enorme papbenen. Tandje terug en ik zag Semmie steeds verder weglopen. Die had zo te zien goede benen! Het zag er bij haar heel makkelijk en ontspannen uit. Tot een km of 13 was het op de tanden bijten. Daarna ging het naar beneden en ging het weer. Daywalk3r kwam me nog voorbij gestoomd. De finish voelde als een bevrijding. Het was uiteindelijk wel leuk, maar ik had toch liever mijn vriendin gehaast in haar eerste 7^^. Helaas komen blessures altijd op een beroerd moment.![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 16:10 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Aandenken ben ik al weer kwijt denk ik, volgens mij ligt ie nog in t café...Stom stom stom...
Misschien even bellen naar het café? Stel dat ze hem nog vinden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Misschien wel een idee inderdaad. Had ook al op dat andere forum gevraagd of er nog iemand zat. Mja, kan ook zijn dat hij onderweg naar de auto uit mijn zak is gevallen ofzo. Nou ja, wacht even dat forum af. Anders is het ook wel een beetje pech, volgende keer toch maar weer een medaille, die kunnen tenminste om je nek!quote:Op zondag 17 november 2013 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]Misschien even bellen naar het café? Stel dat ze hem nog vinden!
Stipstreep jammer dat het niet zo ging als je wou, maar toch nette tijd! Blessures zijn sowieso rot ja, volgende keer beter! Wel knap zo na de 10k van gister ja!![]()
![]()
1:14:57.Het ging inderdaad lekker! Veeeel beter dan vorig jaar. Ik vreesde al voor het vals plat en de steile heuvels, maar die vielen reuze mee. Straks lekker Indisch eten
Oh ja en ff snel een handje gegeven en gekeuveld met Daywalker en Stipstreeppannekoekenbuik
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wauw wat een prachtige tijden komen er langs!quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Terwijl iedereen de grote 7^^ aan het rennen is en wel zo'n beetje binnen is, schrijf ik mijn verslagje over de 7^^nacht.Mooi verslag en heel herkenbaar!SPOILER: pas op, láng verslag!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook wat pijntjes onderweg en vroeg me af waarom ik dit in godsnaam leuk vond en 10 minuten na de finish was alles eig wel weer ok.Ik moet alleen echt enorm gaan planken want ik heb echt heel erg last van de alleronderste hele diepliggende schuine buikspieren (voor de moeders onder ons, bandenpijn!
![]()
)
Wat was jouw tijd uiteindelijk? Ik heb je nog gezocht, in het vak en onderweg, maar niet gevonden.***![]()
Ik zit inmiddels in de trein naar huis. Heb nog een tijd bij de finish gekeken of ik nog mensen zag, maar toen kreeg ik het koud![]()
![]()
Ik had uiteindelijk 1:14:59quote:Op zondag 17 november 2013 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi verslag en heel herkenbaar!
Ik had ook wat pijntjes onderweg en vroeg me af waarom ik dit in godsnaam leuk vond en 10 minuten na de finish was alles eig wel weer ok.Ik moet alleen echt enorm gaan planken want ik heb echt heel erg last van de alleronderste hele diepliggende schuine buikspieren (voor de moeders onder ons, bandenpijn!
![]()
)
Wat was jouw tijd uiteindelijk? Ik heb je nog gezocht, in het vak en onderweg, maar niet gevonden.Da's twee seconden langzamer dan SEMTEX, alleen liep die de 15km
![]()
Maar goed, dat maakt niet meer uit. Ik vond het leuk, en ik heb het toch maar mooi gedaanvolgende keer weer sneller, met een betere voorbereiding!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik sta weer op station. Wist niet of we gingen meeten n internet deed niet.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wat een goede tijden allemaal!
Ik vond het vandaag heerlijk loopweer, wel wat koud voor de start maar als je eenmaal bezig bent zo opgewarmd. De eerste 5 kilometer gingen aardig, toch viel het klimmen me daar zwaar. De tweede 5 kilometer wist ik niet zo goed hoe het verder zou gaan. Af en toe op mijn horloge kijkend leek de pace wel goed. Bij het 10 kilometerpunt voor het eerst officieel onder de 40 minuten op een 10 kilometer (en dik ook).
De kilometer tussen 10 en 11, wat over het algemeen de zwaarste is vond ik meevallen in vergelijking met de steile klim die op de zevenheuvelenweg zit. Was wel bang dat mijn benen er geen zin meer in hadden. Naar beneden ging echter heerlijk!
Eindresultaat: Paar seconden boven de 58 minuten. Erg onverwacht na de 1e 5 kilometer en 2 minuten sneller dan vorig jaar.
![]()
Goeie tijden en leuke verslagen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Tussen 12-15 km (15.1 gelogd in totaal) gewoon 11:16 (3:53/3:40/3:43) gelopen en daardoor net onder het uur kunnen duiken. Zag het bij 11.5 km even niet meer zitten mentaal, maar kwam er doorheen gelukkig al doen die laatste km's altijd flink zeer bij de 7H.
Mooi om te lezen dat anderen ook zulke goede races hebben gehad! Net onder de 1:15 is ook een mooie mijlpaal.
Haha, dat is geen vergelijk joh! Wel een PR voor jou toch?quote:Op zondag 17 november 2013 16:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik had uiteindelijk 1:14:59Da's twee seconden langzamer dan SEMTEX, alleen liep die de 15km
![]()
Maar goed, dat maakt niet meer uit. Ik vond het leuk, en ik heb het toch maar mooi gedaanvolgende keer weer sneller, met een betere voorbereiding!
Hoorde je ook toen we nog in het vak stonden te wachten voor we weg mochten de uitslag van de 5? in 15.34 de nummer 1 geloof ik.*slik*
***![]()
Wat een leuk verslag, Gup! Ik maak me van te voren juist best zorgen of ik 't wel voor de bezemwagen ga redden, en als ik eenmaal loop, gaat het meestal juist lekker.. zo hebben we allemaal wat, ik vraag me af of er eigenlijk mensen bestaan die zich van te voren totaal nergens druk om maken, heerlijk lopen én achteraf ook helemaal tevreden zijn?
En wil je me in de OP zetten, ik denk dat Brighteyes me in het vorige draadje over het hoofd heeft gezien. Bij de N201 run, 14 Dec Aalsmeer, die staat er al:
1 * Sheriam - 15km
Oh en dikke faal van Google text ads, ik kijk al de hele week dagelijks op de site van de N201 run omdat ik moeilijk kon beslissen of ik de 15 wilde lopen of toch de 10 (zie boven) en kreeg wel de banners, maar geen text ad gespot. Nu een dag nadat ik me heb ingeschreven en met Google maar zonder resultaat op "N201 aktiecode" gezocht had, zie ik steeds '10% korting op de N201 run, gebruik kortingcode GNOV1'! Grrrrrr.... Nou ja ik post 'm wel hier, misschien heeft iemand anders er nog iets aan
![]()
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 16:57 schreef Sheriam het volgende:
Wat een leuk verslag, Gup! Ik maak me van te voren juist best zorgen of ik 't wel voor de bezemwagen ga redden, en als ik eenmaal loop, gaat het meestal juist lekker.. zo hebben we allemaal wat, ik vraag me af of er eigenlijk mensen bestaan die zich van te voren totaal nergens druk om maken, heerlijk lopen én achteraf ook helemaal tevreden zijn?
En wil je me in de OP zetten, ik denk dat Brighteyes me in het vorige draadje over het hoofd heeft gezien. Bij de N201 run, 14 Dec Aalsmeer, die staat er al:
[ code verwijderd ]
Oh en dikke faal van Google text ads, ik kijk al de hele week dagelijks op de site van de N201 run omdat ik moeilijk kon beslissen of ik de 15 wilde lopen of toch de 10 (zie boven) en kreeg wel de banners, maar geen text ad gespot. Nu een dag nadat ik me heb ingeschreven en met Google maar zonder resultaat op "N201 aktiecode" gezocht had, zie ik steeds '10% korting op de N201 run, gebruik kortingcode GNOV1'! Grrrrrr.... Nou ja ik post 'm wel hier, misschien heeft iemand anders er nog iets aan
Sorry, ik post niet superveel meer en vnml op de ipad en dan werkt de quote alert niet.
***![]()
Het is geen PR voor mij, m'n beste tijd op de 10km heb ik in juni 2012 gelopen, dat was 1:08:nogwat. Zat ik dus een aardig eind vanaf. Maar ik ga daar wel weer bij in de buurt komen, en overheenquote:Op zondag 17 november 2013 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Haha, dat is geen vergelijk joh! Wel een PR voor jou toch?
Hoorde je ook toen we nog in het vak stonden te wachten voor we weg mochten de uitslag van de 5? in 15.34 de nummer 1 geloof ik.*slik*
![]()
En die uitslagen op de 5km waren inderdaad bizar snel!
Sheriam, je staat erin![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Check! Today was a good day.quote:Op zondag 17 november 2013 16:57 schreef Sheriam het volgende:
Wat een leuk verslag, Gup! Ik maak me van te voren juist best zorgen of ik 't wel voor de bezemwagen ga redden, en als ik eenmaal loop, gaat het meestal juist lekker.. zo hebben we allemaal wat, ik vraag me af of er eigenlijk mensen bestaan die zich van te voren totaal nergens druk om maken, heerlijk lopen én achteraf ook helemaal tevreden zijn?![]()
[ code verwijderd ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh, dan verwar ik je met iemand anders.quote:Op zondag 17 november 2013 17:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is geen PR voor mij, m'n beste tijd op de 10km heb ik in juni 2012 gelopen, dat was 1:08:nogwat. Zat ik dus een aardig eind vanaf. Maar ik ga daar wel weer bij in de buurt komen, en overheen![]()
En die uitslagen op de 5km waren inderdaad bizar snel!
Sheriam, je staat erin!Heb ik jou dan niet als vriendje op Endomondo?
![]()
En ach... PR-SchmeeR, ik haalde het ook niet hoor.![]()
Maar we komen er wel!
***![]()
Is okayquote:Op zondag 17 november 2013 17:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Sorry, ik post niet superveel meer en vnml op de ipad en dan werkt de quote alert niet.
Ja alerts en sowieso soms edit'en met Ipad is lastig, ik zit zelf ook veel op Ipad maar vermijd gewoon zorgvuldig de LP
En bedankt Gup!![]()
![]()
Dit topic is leuker dan de runnersworld met al die ervaringen.
Goed verhaal Gup!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kennelijk niet, je zit niet in m'n timeline!quote:Op zondag 17 november 2013 17:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, dan verwar ik je met iemand anders.Heb ik jou dan niet als vriendje op Endomondo?
![]()
En ach... PR-SchmeeR, ik haalde het ook niet hoor.![]()
Maar we komen er wel!ik ga je even opzoeken! invite gestuurd!
Thanks!quote:Op zondag 17 november 2013 17:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Dit topic is leuker dan de runnersworld met al die ervaringen.
Goed verhaal Gup!
![]()
Voordeel van je doelstelling onder het uur niet halen: Een bekertje in Endomondo op 'One hour'! Welgeteld 178.43 m verder dan tijdens mijn PR race op de 10 EM
http://www.endomondo.com/workouts/269874561/2924303
Mooie resultaten, blijf het herhalen, maar het is ook gewoon zo, er komen steeds meer mooie resultaten te staan!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
In de auto naar huis! Thuis ff een verslagje tikken.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zag trouwens tijdens het inlopen Dibaba ook nog inlopen, dwergje dat ze is.
Wel een heel snel dwergje, dat dan weer wel!![]()
Vangt weinig wind, is daarom snelquote:Op zondag 17 november 2013 17:32 schreef DeeBee het volgende:
Zag trouwens tijdens het inlopen Dibaba ook nog inlopen, dwergje dat ze is.
Wel een heel snel dwergje, dat dan weer wel!![]()
![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Thom de Graaf nog gespot trouwens, langs de kant
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb nog wat woorden gewisseld met held Erben Wennemars. Hij had ook onder het uur gelopen en hij nam even rust van de marathons. Sympathieke kerel, maar hij zal wel vaak worden aangesproken. Was dus ook maar een kort gesprekje![]()
![]()
Hoe vaak hetzelfde woord?quote:Op zondag 17 november 2013 17:44 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik heb nog wat woorden gewisseld met held Erben Wennemars. Hij had ook onder het uur gelopen en hij nam even rust van de marathons. Sympathieke kerel, maar hij zal wel vaak worden aangesproken. Was dus ook maar een kort gesprekjeJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Liep Swets nu ook? Ben benieuwd of het hem nog is gelukt de nachtversie van 't shirt te krijgen nee dus(de shirts waren trouwens blauw, had ze zwart verwacht). Ook benieuwd naar de tijden van Moblo en Wolve000.
[ Bericht 23% gewijzigd door SEMTEX op 17-11-2013 18:19:19 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mooie verhalen en briljanten tijden zeg!![]()
Ik heb genoten onderwegLekker veel publiek, nergens te druk, prachtige omgeving. Officiele richttijd was onder de 1.25, stiekem hoopte ik op 1.20. Loop ik gewoon 1.14.51
![]()
![]()
Deed wel flink pijn, maar dit was genieten![]()
Ik moet de stats nog checken maar ik heb een stuk of 3-4 PR's binnen geloof ik.
Heuvelop kon ik nog onder het mijn richttempo van 5.20 blijven, heuvelaf vaak rond de 4.40 ofzo. Vliegeeeee.![]()
Bij km 11 was het kaarsje op zich wel op, maar doordat het allemaal afliep kon ik goed tempo houden. Bij km 12 dacht ik dat bij 11 zou zijn (hoezo mentale boost) en bij km 14 stond er 1.10.30 op mn Garmin. Nog even vol gas gegeven laatste stukje, en zeer voldaan over de finish!
Bruut man, wedstrijden lopenMaar snel de volgende prikken
![]()
![]()
voor Guppie...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
But... I did![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wow, wat een mooie tijden zijn er allemaal gelopen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Teveel lopers om allemaal even persoonlijk te feliciteren, maar jullie zijn allemaal helden !!![]()
yes, you did! especially the first kilometer!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
alle verslagen teuglezend is het weer een fantastisch loopweekend geweest voor iedereen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nu op TV Gelderland een reportage van de 7H
Ik zit - nog steeds - in de trein. Straks tijdens het eten Gup dr verslag lezen en mijn eigen stats bekijken![]()
![]()
ik ookquote:Op zondag 17 november 2013 17:40 schreef SEMTEX het volgende:
Thom de Graaf nog gespot trouwens, langs de kant![]()
![]()
Grappig, net na de start als we die bocht uit kwamen zag ik Jero finishen
Straks komt een groter verslag![]()
Mijn verslagje.. Ik heb eerst anderhalf uur met de neiging om alles eruit te gooien in de trein gezeten en na aankomst in Nijmegen niet ingelopen omdat dat te veel koppijn opleverde.. kortom, ik leed aan een echt flinke kater.
Toen na twijfel of ik wel moest starten toch het startvak ingegaan met drie loopmaatjes die 1:05 wilden lopen. Ik wenste ze net voor de start succes, want verwachtte ze verder niet meer te zien. Dat liep gelukkig anders, want ik liep 500 meter met ze mee en voelde me opeens weer vrij goed. Na 3km moest eentje lossen, maar tot 10km fantastisch met de andere twee samen gelopen. De laatste 5km toen 'alleen' gedaan, met gelukkig wel wat supporters langs de kant. Het ging nog steeds heerlijk, en uiteindelijk 1:03:40 eruit geperst. Ik heb genoten van de race en ook nog eens lekker doorgerend. Volgend jaar weer!![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 18:36 schreef linebear het volgende:
Grappig, net na de start als we die bocht uit kwamen zag ik Jero finishenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
leuke verslagen en mooie prestaties.
Zit nu het item op Omroep GLD te kijken. Leuk stukje.Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
ik ook, op hun websitequote:Op zondag 17 november 2013 18:42 schreef Mascleta het volgende:
leuke verslagen en mooie prestaties.
Zit nu het item op Omroep GLD te kijken. Leuk stukje.
mooie uitspraak..."hardlopen zit in mijn hart"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat eind van item op Omroep Gelderland.
Niet goed gepresteerd? drink volgende keer bietensap!
Slecht hersteld? drink geen bier naar afloop!
Geen geld voor dure sportdrank? neem alcoholvrij bier!Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Totaal pretentieloos gelopen, rustig aan, zoals gepland. GenotenTijd 1u32
![]()
(ik dacht, ik post ff een normale tijd)
![]()
Goed gedaan hoor Quoi! Mooi dat het ging zoals gepland!quote:Op zondag 17 november 2013 18:54 schreef Quoi het volgende:
![]()
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hier een LDL van 19km. Nu na meer dan 30 km dit weekend lekker met de beentjes omhoog.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 16:02 schreef Daywalk3r het volgende:
1:18 nog iets. Ruim boven vverwachting! Doen we nog meeten?quote:Op zondag 17 november 2013 16:03 schreef DeeBee het volgende:
Zo, weer in de trein terug, echt super super blij!
Zal nieuwe doelen moeten gaan stellen, want 15k binnen het uur lopen kan van de to-do list.
Kwam in het startvak (en na de finish) MaleDuck nog tegen, maar heb daarna de race gelopen zoals ik hem voor ogen had met uiteindelijk 59:44 als officiele eindtijd!![]()
Zo blij dat het gelukt is, 2.5 minuut van m'n PR.quote:Op zondag 17 november 2013 16:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:19:05. De 10km zat duidelijk nog in de benen. Voortvarend van start gegaan maar na een km of 4 kreeg ik enorme papbenen. Tandje terug en ik zag Semmie steeds verder weglopen. Die had zo te zien goede benen! Het zag er bij haar heel makkelijk en ontspannen uit. Tot een km of 13 was het op de tanden bijten. Daarna ging het naar beneden en ging het weer. Daywalk3r kwam me nog voorbij gestoomd. De finish voelde als een bevrijding. Het was uiteindelijk wel leuk, maar ik had toch liever mijn vriendin gehaast in haar eerste 7^^. Helaas komen blessures altijd op een beroerd moment.quote:Op zondag 17 november 2013 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
1:14:57.Het ging inderdaad lekker! Veeeel beter dan vorig jaar. Ik vreesde al voor het vals plat en de steile heuvels, maar die vielen reuze mee. Straks lekker Indisch eten
Oh ja en ff snel een handje gegeven en gekeuveld met Daywalker en Stipstreeppannekoekenbuik![]()
![]()
Ik liet me trouwens even gaan, heuvelaf, en kwam tot maximaal 3.30. Dat voelde echt alsof ik elk moment op mijn muil kon gaan. Dan te bedenken dat de elite renners dat gewoon op de Marathon lopen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is normaal gesproken geen probleem. Maar ik ga morgen wel hardlopen, want ik ben niet meer vooruit te branden.quote:Op zondag 17 november 2013 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
2x per dag sporten? Als je nu al moe bent, kun je misschien beter op een andere dag gaan lopen?![]()
Vandaag was het eindelijk zo ver, richting Nijmegen voor de 7Heuvelenloop. 15 km over de heuvels, dat moet ik wel kunnen. Ik had al vernomen dat het dat het een gekkenhuis zou worden met de trein. Het was dus waar, volgens mij had ik op het CS de laatste stoel in de trein. Zeer blij, want 1,5 uur staan zag ik niet zitten.
Het werd flink warm in de trein. Dus iedereen was blij er uit te kunnen. Het was al druk in Nijmegen en we liepen op ons gemak richting de bagage inname. Ondertussen nog even langs de expo. Omkleden en op mijn gemak naar het startvak. Na een vertraging van zeker 20 minuten mogen we van start. Ondanks de drukte kan ik redelijk goed van start gaan. Er hoeft niet gezigzagd te worden. De eerste km's gaan redelijk omhoog, maar is goed te doen. Daarna gaat het wat op en neer. Om met nog 2 km naar beneden te vliegen. Toch knap dat mijn laatste km de snelste is vandaag. Met 4.57 over de finish gevlogen. Hoop dat ik nu nog wel een beetje goed te zien bent op de finishfoto's/video's.
Uiteindelijk een zeer fijne tijd neer gezet, namelijk 1.21:45. Zeer trots op.
En om eerlijk te zijn vond ik het eigenlijk helemaal niet echt zwaar. Zal vast komen omdat ik niet opgejaagd werd door prestatiedrang. Maar gewoon heerlijk gelopen en genoten van de omgeving![]()
![]()
Ik moet dit topic nog lezen maar Gup en komen bij 4:18 al klappend de wielrenners voorbij rennen bij de special van tv Gelderlandquote:![]()
hier is de special te zien![]()
Wat, echt?? Ik heb net zitten kijkenquote:Op zondag 17 november 2013 19:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik moet dit topic nog lezen maar Gup en komen bij 4:18 al klappend de wielrenners voorbij rennen bij de special van tv Gelderland![]()
hier is de special te zieneven terugkijken! We hebben volgens mij bij alle wielrenners geklapt
- edit - Oooh jaaa!! Dat zijn wijDat je dat zag!
![]()
Nee hoor, die lopen nog onder de 3'/km...quote:Op zondag 17 november 2013 19:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik liet me trouwens even gaan, heuvelaf, en kwam tot maximaal 3.30. Dat voelde echt alsof ik elk moment op mijn muil kon gaan. Dan te bedenken dat de elite renners dat gewoon op de Marathon lopenPas als je zelf hardloopt merk je pas echt hoe snel dat eigenlijk is ja, heel erg ziek...
![]()
Thanksquote:Op zondag 17 november 2013 18:59 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor Quoi! Mooi dat het ging zoals gepland!Jij ook hoor, toptijd!
![]()
Om half 11 vertrokken vanmorgen. Lekker even een appelflapgegeten bij mijn schoonoma in Zwanenveld, rond enen ri. Station Dukenburg gesjokt. Daar stonden al wat andere lopers te wachten.
Het was een heerlijk kort treinritje en aangekomen op Station Nijmegen was het al lekker druk en gezellig. Bij de standjes bij de Schouwburg mijn shirt opgehaald, nummer opgespeld en spibelt omgedaan. Daarna rustig naar 't startvak gesjokt met eegaIk vreesde al voor een bottleneck daar, want het roze startvak lag achter het rode vak, alleen stond iedereen van het rode vak al stil en moest het roze vak zich over de stoep heen wurmen. Ook mocht mijn man niet mee het vak in
Daar dus maar afscheid genomen.
Ik was om 13:36 in het vak en herinnerde me van vorig jaar dat ik ruim drie kwartier gewacht heb. Dit keer verliep het beter en ik denk dat we rond 14:09 op weg waren (originele starttijd: 13:55-14:05). Ik had me al naar voren gewurmd, want had al aan een pacer gezien dat het vak trager was dan ik zelf zou lopen. Vlak bij de start gaven stipstreepje en Daywalker me een hand en vertrokken we. Meteen lekker op tempo en daar was -gelukkig- ook voldoende ruimte voor. Eenmaal op de Groesbeekseweg krijg ik altijd zo'n euforisch gevoel: "Nu begint het echt!"en het staat er ook altijd vol met publiek. Stipstreepje en ik gingen de eerste paar kilometers behoorlijk gelijk op en heb hem nog wat stukjes gehaastToen ik merkte dat het vals plat een stuk beter te doen was dan vorig jaar ben ik tempo gaan maken en mensen gaan inhalen. De kilometers vlogen toen ook voorbij. De eerste keer dat ik op mijn horloge keek, zat er ineens al 4km op en voor ik 't wist gingen we de bottleneck van de derdebaan op en was het vals plat alweer voorbij
Vervolgens de drinkpost overgeslagen (geen dorst) en de mooie omgeving bewonderd en het hoekje om. De Zevenheuvelenweg op
![]()
Vorig jaar vond ik dit echt zo'n sloper. Ik dacht in 2012 slim te zijn en het fietspad te pakken naast de weg, maar dat is nóg steiler dan de weg. Dit keer dus de weg gepakt. De eerste helling viel me echter alleszins mee in vergelijking met vorig jaar. Beter ge(kracht)traind denk ik. Ook herinnerde ik me dat ik me elke daling (die ook behoorlijk pittig waren) gewichtsloos moest maken en me moest laten vallen/meevoeren. Ook dat scheelde behoorlijk en kostte 0 energie. Het verbaasde me dan ook dat ik op een gegeven moment de Meerwijkselaan al zag, want ik vind dat je dan het 'ergste' wel gehad hebt. Nog wat duimpjes gegeven aan de camera en weer lekker verder gelopen.
Nog steeds niet moe en daarom in flink tempo doorgelopen. Tot mijn grote vreugde kwam ik op 13km weer twee LOGO-lopers tegendie ik weer met plezier heb ingehaald
. De laatste kilometers gingen ook nog lekker en ik vond het echt een stimulans dat de laatste kilometers met duidelijke borden staat aangegeven: Nog 1km -nog 750m- nog 500m en daarna na elke 100 meter...
Ik klokte de finish op mijn Garmin op precies 1:15:00, ik bleek officieel over de finish in 1:14:57. Had echt nóóit gedacht dat ik zo'n tijd zou halen, zeker omdat ik er vorig jaar zo'n enorme moeite mee had en ik tijdens trainingen nog steeds moeite heb met heuvels op. Op de Halve Marathon van Eindhoven liep ik nog 11,8km p/u, de 7H heb ik op gemiddeld 12km/u gelopen. Nieuw PR op de 10km en 2 bekertjes bij Endo.Blij mee!
Ik ben na de drinkpost bij de finish ook nog even blijven staan, speurend naar Fokkers, echter heb ik naast stipstreep en Daywalker niemand gezien. Bij mijn schoonoma 's avonds nog heerlijk Indisch gegeten. En nu voel ik mijn hamstrings wel
![]()
Ik weet nog steeds niet of dit nou voor herhaling vatbaar was. Het wordt elk jaar drukker en massaler. Ik denk dat ik volgend jaar net als dit jaar op het laatste moment beslis
Huidige rekjesstand(het zakje heb ik er ook aan gehangen
)
Als ik mijn eerste marathon heb gelopen, wil ik deze erbij![]()
Zeer, zeer benieuwd naar de rest van de verslaagjes
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik de vele drumbands en famfares erg gezellig vond
Hoe stoer SEMTEX![]()
en we hebben bijna dezelfde tijd, op twee verschillende afstanden!zelf vind ik dat dan wel weer erg grappig
Ik zag dat Hats ook een hele mooie tijd heeft gelopenquote:Op zondag 17 november 2013 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe stoer SEMTEX![]()
en we hebben bijna dezelfde tijd, op twee verschillende afstanden!zelf vind ik dat dan wel weer erg grappig
Ja! Waar blijft het verslag van Hats?quote:Op zondag 17 november 2013 19:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag dat Hats ook een hele mooie tijd heeft gelopen
was tof ja!quote:Op zondag 17 november 2013 19:32 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik de vele drumbands en famfares erg gezellig vond
En nette tijd ook! Mooi in lijn met je HM-prestatie.
Ergo ik wil nu ook onder de 1.50 een HM lopen, want rekenkundig gezien kan het![]()
Welke berg vonden jullie het zwaarst? Ik vond de 2e echt ellendig. Steil en net iets te lang, toen begonnen mn kuiten wel te branden. Lekkere motivator na 3 km ofzoEn tussen km 10 en 11 was ook wel zuur. Daar moest je echt geduld hebben.
De rest was wel goed te doen vond ik. Omhoog wat minder leuk, maar daarna wel volle bak naar beneden![]()
![]()
Dus, zeven heuveltjes. Vanmorgen om ff voor half 9 op het fietsje om me door de trein naar Nijmegen te laten brengen. Gelukkig gaat die rechtstreeks vanaf Alkmaar, iets minder gelukkig waren er werkzaamheden. In plaats van ruim 2 uur, mocht ik ruim 2,5 uur in de trein zitten. Maar, zoals m'n oma altijd zei "je ken het zittend redde", dus nouja, prima.
In Nijmegen even gebruik gemaakt van de best wel fijne stationswc - kost 50 cent, maar dan heb je ook wat. Een "knusse" en schone wc, met beeldjes bij de wasbakken en waar warm water uit de kraan komt. Daarna shirt opgehaald, omgekleed en ging ik op weg naar het startvak. Onderweg Quoi tegengekomen, dat was wel weer even leuk.
Nouja, blabla, klaar voor de start en af! Duurde nog even voordat de startstreep in zich was, maar nadat ik die gepasseerd had was het vrij snel duidelijk: zo'n trechterstart is awesome! Ik had gewoon nagenoeg geen last van mensen tot het 6km punt. Vlak na de start achter zo'n oude grijze baas aan gaan lopen, maar die liep toch wel hard. Toen dacht ik achter zo'n oude grijze bazin aan te gaan lopen, maar die liep toch wel weer erg langzaam. Nouja, uiteindelijk dus maar gewoon zelf een beetje gelopen. Te hard gestart, 2e 5km rustig aan gedaan, want ik wilde de laatste 4 woooeeeiiiii de berg af. Bij het 10km punt voelde ik me conditioneel eigenlijk nog wel gewoon fris, klein beetje zeurende benen door heuvels. Na 11km begonnen m'n benen toch wat meer te zeuren dat ze moe werden, en na 14km werden ze een beetje papperig. Niks wat niet opgelost kan worden door een wat betere voorbereiding (duurtraining, ofzo). Ik vond de heuveltjes wel fijn, beetje afwisseling.
Na 1:16:45 dus over de finish. Ik vond het een fijne loop. Ondanks dat er veel mensen meededen was het niet te druk, en de omgeving was mooi. Volgend jaar sub 1:12.SPOILER: Garmin bakt weinig van m'n snelheidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik was aan het tikken, joh! Ik ben net thuis uit dat o zo verre Nijmegen.quote:Op zondag 17 november 2013 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Waar blijft het verslag van Hats?![]()
Ik zie op de kaart dat het de postweg heet (Voorbij het Afrika museum). Je denkt dan al alles gehad te hebben, je bent al op de weg terug naar de finish en dan komt daar ineens nog zo'n stiekem licht hellinkje. Ik denk dat ik dat de zwaarste vondquote:Op zondag 17 november 2013 19:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
was tof ja!
En nette tijd ook! Mooi in lijn met je HM-prestatie.
Ergo ik wil nu ook onder de 1.50 een HM lopen, want rekenkundig gezien kan het![]()
Welke berg vonden jullie het zwaarst? Ik vond de 2e echt ellendig. Steil en net iets te lang, toen begonnen mn kuiten wel te branden. Lekkere motivator na 3 km ofzoEn tussen km 10 en 11 was ook wel zuur. Daar moest je echt geduld hebben.
De rest was wel goed te doen vond ik. Omhoog wat minder leuk, maar daarna wel volle bak naar beneden
Hey, jou 'heb' ik nog nietquote:Op zondag 17 november 2013 19:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hier nog mn Endomondo ding trouwenshttp://www.endomondo.com/workouts/269904950/10842966
*add*
Maar dan heb je ook wat! Netjes gedaan!quote:Op zondag 17 november 2013 19:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik was aan het tikken, joh! Ik ben net thuis uit dat o zo verre Nijmegen.
Die wc is al een attractie op zich. Had je ook Nederlandstalige muziek er bij die door de mannelijke helft van het uitbatende echtpaar wordt meegezongen?quote:Op zondag 17 november 2013 19:39 schreef hatsaflats het volgende:
In Nijmegen even gebruik gemaakt van de best wel fijne stationswc - kost 50 cent, maar dan heb je ook wat. Een "knusse" en schone wc, met beeldjes bij de wasbakken en waar warm water uit de kraan komt.
Mooi gelopen trouwens. Volgend jaar doe ik mee voor sub 1:12, misschien wel sub 1:10.![]()
Basisconditie zit wel goed, maar mijn trainingsarbeid slaat de laatste tijd inderdaad helemaal nergens opquote:Op zondag 17 november 2013 19:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
bazige tijd voor iemand met jouw trainingsarbeidKnap!
Nee, hij was erg stilquote:Op zondag 17 november 2013 19:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die wc is al een attractie op zich. Had je ook Nederlandstalige muziek er bij die door de mannelijke helft van het uitbatende echtpaar wordt meegezongen?
Mooi gelopen trouwens. Volgend jaar doe ik mee voor sub 1:12, misschien wel sub 1:10.
En dankje! Sub 1:10 is vooralsnog geen streven![]()
![]()
hier nog een verslagje van zevenheuvelennacht!
de auto geparkeerd op nijmegen-dukenburg en daarna met de trein naar centraal.
meteen naar de tshirt uitgifte gelopen en het tshirt opgehaald. daarna een groepssmsje eruit gegooid.
en naar de expo gelopen. even gekwijld bij alle standjes en gupke en ma tegengekomen.
samen weer terug naar de tshirtuitgifte en daar kwam serinde en co en archeon. .---.kwam ons voorbij gewandeld en we zaten al te kijken. zevenheuvelenshirt check! virrata??? Yup!
nog even de tijd gezellig doorgebracht en daarna naar de startvakken.
en daar gingen we! mijn doel was om het uit te lopen en mijn achillespees heel te houden.
startte weer eens veels te hard maar op zich was het goed vol te houden.
het vals plat en de lichte heuvels waren wel pittig en in het donker met zoveel mensen en de uitstekende hekken is altijd een uitdaging. maar ik bleef heel en bleef mensen inhalen.
geweldig hoe ze de lampen brandend hielden(veel geklapt naar de wielrenners) en de chipmat beat met enge syntheziser was briljant!!!
op een gegeven moment achter een running blind team blijven hangen die een enorm tempo erin hadden . en de laatste kilometers toch nog aangezet. mijn achilles vond dat wat minder grappig maar holding... in een pr van 55.34 binnengekomen. waanzinnig!!
nog even gemeet met allemaal richting trein gelopen. die pas 40 minuten later vertrokken.
daardoor pas om twaalf uur in uden en na een kort nachtje naar snow world vertrokken(kwart voor 5 op)
heerlijk geskate! en 15 kilometer gerolskied. en nu helemaal de pijp leeg! maar voldaan op de bank.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
De oogst van dit weekend:
Plus twee T-shirts, twee veiligheidshesjes en een aantal leuke Fok!kers de hand geschud. Het was geslaagd!![]()
Alleen Hats gezien (dank aan haarzelf, want ik liep weer eens stoïcijns rond) en MoBlo. Na de race was mijn foon leeg (had muziek op), dus kwam het niet meer van meeten. Het groepje waarmee ik was kostte me eerlijk gezegd al energie genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Netjes!quote:Op zondag 17 november 2013 19:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
Plus twee T-shirts, twee veiligheidshesjes en een aantal leuke Fok!kers de hand geschud. Het was geslaagd!zag een man op TV Gelderland die de 5,10 en 15 liep (sorry for raining on your parade
)
Ik had er nog over gedacht, maar uiteindelijk loop ik voor mezelf en niet voor het circusquote:Op zondag 17 november 2013 20:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Netjes!zag een man op TV Gelderland die de 5,10 en 15 liep (sorry for raining on your parade
)
. Je liep trouwens erg makkelijk. Zo zag het er teminste uit. Lekker krachtige passen en mooi ontspannen.
![]()
die gedachte had ik ook bij het zien van dat filmpje... als je perse de nachtloop wil doen en de 15km oke ,maar moet dat derde loopje er ook bij? voor wie wil je je bewijzen?...maar goed, ieder zijn dingquote:Op zondag 17 november 2013 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik had er nog over gedacht, maar uiteindelijk loop ik voor mezelf en niet voor het circus'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Was na afloop ook helemaal niet moe, heb fijn gelopen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik had er nog over gedacht, maar uiteindelijk loop ik voor mezelf en niet voor het circus. Je liep trouwens erg makkelijk. Zo zag het er teminste uit. Lekker krachtige passen en mooi ontspannen.
heerlijk die loopjes waarbij alles lijkt te lukken!!quote:Op zondag 17 november 2013 20:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Was na afloop ook helemaal niet moe, heb fijn gelopen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor mij dan ook nog maar een verslagje van het dagje Nijmegen. Naarmate de heenreis vorderde nam het aantal lopers in de trein exponentieel toe, wat me al het gevoel ging geven dat het druk zou zijn. Wat leuke praatjes gemaakt met wat mede lopers, waardoor de kleine 2 uur die ik onderweg was eigenlijk best snel gingen.
Ik had thuis uitgevogeld dat ik qua accommodatie verwacht werd in de ROC van Nijmegen, waar voor mijn bedrijfsteam een hele tafel met 2 banken stond, die ik voor mezelf alleen had, want ik heb daar geen collega gezien. Lang zitten dubben of ik mijn thermoshirt aan zou houden of niet, uiteindelijk uitgedaan en voor de warmte voor de start mn poncho (tegen de mist) aangedaan en rustig richting start/finish gebied gelopen. Buiten het startvak nog wat warmgelopen en tegen 12.40 rustig aan het startvak ingelopen, rustig om me heen kijkend of ik nog bekende gezichten zou spotten. Maar niemand bekends tot aan het startschot. Toen de meute in ons vak in beweging kwam zag ik ineens 2 meter naast me DeeBee staan, dus hem nog even gedag gezegd.
Toen na een kleine 4 minuten na het startschot onder de startvlag doorgegaan en bewust de eerste km veel op mn klok gekeken om te zorgen dat ik niet hard zou starten. Daarna zag ik DeeBee de hele tijd een meter of 20 voor me lopen en die afstand bleef gelijk, verder was het een beetje inhalen en ingehaald worden. Grappig trouwens dat er zoveel 'oudjes' in het grijze startvak mochten starten (handig dat die gasten ook nummers op hun rug droegen), die we toen ook al begonnen in te halen. De eerste 5 kilometer gingen goed en volgens plan, ik kwam in 20.19 door (plan was tussen de 20.00 en 20.30) en eigenlijk ging dat de kilometers die volgenden ook goed, maar in km 7 en 8 zaten er wat pittige klimmetjes in die ik begon te voelen, maar naar beneden vloog ik. Eerste drankpost wel wat gedronken, maar voelde meteen dat het niet lekker viel. Tweede drinkpost daarom overgeslagen en netjes in 40:09 doorgekomen op de 10 (wat eigenlijk 20 seconden langzamer dan het plan was
), maar ik had nog goede moed, maar km 10 en 11 hakten er echt in. Km 10 was nog mijn snelste km geweest met 3:50, maar na het 10 km punt gingen we een bocht om en kwam er een stekend gevoel rechts net onder mijn ribben, wat steeds erger werd en de heuvels in die kilometer hielpen ook niet echt mee, waardoor die km in 4:35 ging, oeps, autch. Daarna eigenlijk alleen maar tegen die pijn in mijn zij gevochten en het inhalen ging over in ingehaald worden. Veel vechten tegen het gevoel om even te gaan wandelen en ik was blij dat het grotendeels afliep. Nog af en toe geprobeerd om aan te haken bij mensen die ik eerder rustig had ingehaald, maar helaas kwam de snelheid niet terug en kon ik fluiten naar die tijd onder het uur. DeeBee na het 10 km punt ook niet meer gezien, behalve toen ik net de finish over gekomen was. Het was wel een vaag gezicht om vlak voor de finish nog een hele meute te zien die net gestart waren
.
En dus met 1:01:24 over de finish gekomen, had die handgeklokt, maar het bleek ook echt mijn netto tijd te zijn. Het was een minuut sneller dan mijn doorkomst op de 15 km bij de 10 EM wedstrijd in de voorbereiding voor de Roparun, dus het voelde gelukkig ook echt nog wel als een PR.
Na de finish rustig mee opgelopen en tas opgehaald samen met DeeBee en ook nog 1 collega en 2 oud-collega's gezien waarmee ik de Roparun had gelopen, leuk!
Al met al een geslaagde dag en nu voel ik mn benen toch wel...
Al met al denk ik dat ik vooral moet blijven investeren in mijn duurvermogen voor dit soort wedstrijden, want mijn hartslag was vrij laag en de snelheid kwam in het eerste deel ook gemakkelijk, dus wat huiswerk...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Je vertelt het echt alsof het helemaal niet meer volgens plan ging die laatste 5km, maar je hebt maar een minuut verval t.o.v. de eerste 2 5kms... In mijn ogen juist best wel vlak gelopen dus?quote:Op zondag 17 november 2013 20:19 schreef MaleDuck het volgende:
Voor mij dan ook nog maar een verslagje van het dagje Nijmegen. Naarmate de heenreis vorderde nam het aantal lopers in de trein exponentieel toe, wat me al het gevoel ging geven dat het druk zou zijn. Wat leuke praatjes gemaakt met wat mede lopers, waardoor de kleine 2 uur die ik onderweg was eigenlijk best snel gingen.
Ik had thuis uitgevogeld dat ik qua accommodatie verwacht werd in de ROC van Nijmegen, waar voor mijn bedrijfsteam een hele tafel met 2 banken stond, die ik voor mezelf alleen had, want ik heb daar geen collega gezien. Lang zitten dubben of ik mijn thermoshirt aan zou houden of niet, uiteindelijk uitgedaan en voor de warmte voor de start mn poncho (tegen de mist) aangedaan en rustig richting start/finish gebied gelopen. Buiten het startvak nog wat warmgelopen en tegen 12.40 rustig aan het startvak ingelopen, rustig om me heen kijkend of ik nog bekende gezichten zou spotten. Maar niemand bekends tot aan het startschot. Toen de meute in ons vak in beweging kwam zag ik ineens 2 meter naast me DeeBee staan, dus hem nog even gedag gezegd.
Toen na een kleine 4 minuten na het startschot onder de startvlag doorgegaan en bewust de eerste km veel op mn klok gekeken om te zorgen dat ik niet hard zou starten. Daarna zag ik DeeBee de hele tijd een meter of 20 voor me lopen en die afstand bleef gelijk, verder was het een beetje inhalen en ingehaald worden. Grappig trouwens dat er zoveel 'oudjes' in het grijze startvak mochten starten (handig dat die gasten ook nummers op hun rug droegen), die we toen ook al begonnen in te halen. De eerste 5 kilometer gingen goed en volgens plan, ik kwam in 20.19 door (plan was tussen de 20.00 en 20.30) en eigenlijk ging dat de kilometers die volgenden ook goed, maar in km 7 en 8 zaten er wat pittige klimmetjes in die ik begon te voelen, maar naar beneden vloog ik. Eerste drankpost wel wat gedronken, maar voelde meteen dat het niet lekker viel. Tweede drinkpost daarom overgeslagen en netjes in 40:09 doorgekomen op de 10 (wat eigenlijk 20 seconden langzamer dan het plan was
), maar ik had nog goede moed, maar km 10 en 11 hakten er echt in. Km 10 was nog mijn snelste km geweest met 3:50, maar na het 10 km punt gingen we een bocht om en kwam er een stekend gevoel rechts net onder mijn ribben, wat steeds erger werd en de heuvels in die kilometer hielpen ook niet echt mee, waardoor die km in 4:35 ging, oeps, autch. Daarna eigenlijk alleen maar tegen die pijn in mijn zij gevochten en het inhalen ging over in ingehaald worden. Veel vechten tegen het gevoel om even te gaan wandelen en ik was blij dat het grotendeels afliep. Nog af en toe geprobeerd om aan te haken bij mensen die ik eerder rustig had ingehaald, maar helaas kwam de snelheid niet terug en kon ik fluiten naar die tijd onder het uur. DeeBee na het 10 km punt ook niet meer gezien, behalve toen ik net de finish over gekomen was. Het was wel een vaag gezicht om vlak voor de finish nog een hele meute te zien die net gestart waren
.
En dus met 1:01:24 over de finish gekomen, had die handgeklokt, maar het bleek ook echt mijn netto tijd te zijn. Het was een minuut sneller dan mijn doorkomst op de 15 km bij de 10 EM wedstrijd in de voorbereiding voor de Roparun, dus het voelde gelukkig ook echt nog wel als een PR.
Na de finish rustig mee opgelopen en tas opgehaald samen met DeeBee en ook nog 1 collega en 2 oud-collega's gezien waarmee ik de Roparun had gelopen, leuk!
Al met al een geslaagde dag en nu voel ik mn benen toch wel...
Al met al denk ik dat ik vooral moet blijven investeren in mijn duurvermogen voor dit soort wedstrijden, want mijn hartslag was vrij laag en de snelheid kwam in het eerste deel ook gemakkelijk, dus wat huiswerk...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Blijft toch mooi hoe iedereen op zn eigen niveau sport en presteert
Maleduck loopt slecht en gaat compleet kapot op een pace wat ik alleen de laatste km kon overtreffen![]()
Mooie sport dat hardlopenIemand zei laatst "maar je wint toch nooit?" Nou, gelukkig bepalen we dat helemaal zelf
![]()
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 20:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
Iemand zei laatst "maar je wint toch nooit?" Nou, gelukkig bepalen we dat helemaal zelf![]()
![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat is 12 seconden per kilometer....dat is best een hoop als je hoopt een PR te lopen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je vertelt het echt alsof het helemaal niet meer volgens plan ging die laatste 5km, maar je hebt maar een minuut verval t.o.v. de eerste 2 5kms... In mijn ogen juist best wel vlak gelopen dus?
Buiten dat om, een fantastische prestatie van MD!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Grenzen verleggenquote:Op zondag 17 november 2013 20:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
Mooie sport dat hardlopenIemand zei laatst "maar je wint toch nooit?" Nou, gelukkig bepalen we dat helemaal zelf
Die hang ik boven mijn bedquote:Op zondag 17 november 2013 20:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
![]()
![]()
Ik blijf het niet winnen een van de prettigste dingen van hardlopen vinden
Vandaag ben ik 538e van de 2937 in mijn categorie geworden. En dat is prima![]()
![]()
Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."quote:Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef hatsaflats het volgende:
Vandaag ben ik 538e van de 2937 in mijn categorie geworden. En dat is primaIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
vaak is dit tegen een betonnen muur praten...mensen die niet hardlopen begrijpen dit maar moeilijkquote:Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik blijf het moeilijk vindenquote:Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef hatsaflats het volgende:
Vandaag ben ik 538e van de 2937 in mijn categorie geworden. En dat is primaHaat aan laatste worden van het groepje waar je mee bent
![]()
![]()
Gelukkig vergelijk jij jouw prestaties ook nooit met die van een anderquote:Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."
Maar ik vind dat vergelijken ook juist wel leuk hoor. Motiveert me ook wel. Maar met voetbal/tennis/etc gaat het altijd om het winnen, en met hardlopen kán dat gewoon niet.![]()
Dank je. Ik begon me al bijna debiel te voelen.quote:Op zondag 17 november 2013 18:54 schreef Quoi het volgende:
![]()
Geen wonder dat de titel is aangepast en niet meer voor beginners is.
Ik heb heel erg prettig gelopen, ging voor mijn gevoel te snel van start, maar tegenhouden lukte ook niet. Dan maar gewoon gaan zoals het gaat. Op de heuveltjes voelde ik het even branden, maar ik was verrassend fit en krachtig en liep best wat mensen voorbij, ook grote mannen met lange benen.
Dacht daarom dat ik zeker onder de 1:30 zou zitten, maar helaas net niet.![]()
Met de vorige 2 7H's in het achterhoofd was ik bang voor de man met de hamer, dus ben niet voluit gegaan, of veel te laat. Na de finish even gestretcht en ik was veel sneller weer op adem dan tijdens trainingen. Zelfs geen spatje spierpijn nu. Heb nog nooit zo makkelijk gelopen.
Ach, lekker lopen en meedoen is voor mij sowieso belangrijker dan het wedstrijdelement. En ik heb voor volgend jaar in ieder geval weer een doel en motivatie.
Mensen aan de kant, muziekmakers, heel erg bedankt voor weer een geweldig evenement!![]()
SPLITS
LAPS
KILOMETER TIME CHANGE AVG PACE AVERAGE HR
1
5:36 -- 5'36"/km 180bpm
2
11:01 - 0:11 (3%) 5'25"/km 185bpm
3
16:41 + 0:15 (-5%) 5'40"/km 190bpm
4
22:16 - 0:05 (1%) 5'35"/km 188bpm
5
28:00 + 0:09 (-3%) 5'44"/km 192bpm
6
34:24 + 0:40 (-12%) 6'24"/km 176bpm
7
40:03 - 0:45 (11%) 5'39"/km 184bpm
8
45:27 - 0:15 (4%) 5'24"/km 187bpm
9
50:36 - 0:15 (4%) 5'09"/km 191bpm
10
*Fastest
55:39 - 0:06 (1%) 5'03"/km N/A
redelijk stabiel qua hartslag en redelijk qua tempo. 6.24 was ook door de drankpost en dat het weggetje aardig smal werd zodat ik niet kon inhalen.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Gelukkig vergelijk jij jouw prestaties ook nooit met die van een ander
Maar ik vind dat vergelijken ook juist wel leuk hoor. Motiveert me ook wel. Maar met voetbal/tennis/etc gaat het altijd om het winnen, en met hardlopen kán dat gewoon niet.![]()
Ik zal ook zeker mijn resultaten blijven vergelijken met anderen, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik het allemaal voor mezelf doe en als ik dan weer eens langzamer ben dan jij dan kan ik mezelf altijd nog op de schouders kloppen omdat ik toch weer beter was dan mezelf of ondanks alles toch de finish heb bereikt.
Met teamsporten wil ik ook winnen, dat is zeker. Altijd.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
haha stoer!quote:Op zondag 17 november 2013 20:46 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb trouwens elke 5km harder gelopenEn dat voor een afstand die ik nog nooit gelopen heb.
Ik loop nu 1,5 jaar en heb 3x een negatieve split gelopen, waarvan 2x in een wedstrijd (en ik heb maar 3 wedstrijden gelopen). Ook zo'n apart statistiekje![]()
Vandaag was mijn laatste 3km het snelst ook mijn snelste, terwijl ik echt kapot ging na 11 km.. (lang leve een aflopend parcours)![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Alleen Hats gezien (dank aan haarzelf, want ik liep weer eens stoïcijns rond) en MoBlo. Na de race was mijn foon leeg (had muziek op), dus kwam het niet meer van meeten. Het groepje waarmee ik was kostte me eerlijk gezegd al energie genoeg
Dat is ook niet zo leuk van je groepje... Maar toch supergoed gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, ik heb sinds kort ook zo'n hartslagding, puur omdat een digitaal horloge van Cresta me betrouwbaarder leek dan een brak plastic ding van dezelfde lage prijs bij de Kijkshop.
Vroeger schoot mijn hartslag omhoog boven de 180, richting 200, zodra ik een voet op de crosstrainer had gezet. Nu zie ik dat ik rond de 175 kom als ik me keihard inspan (sprintje heuvel op na gewone training).
Ik kom dus niet aan mijn maximale hartslag, maar verzuur eerder al (kan dat?).![]()
Misschien al eens eerder gepost
http://www.spa-francorchampsrun.eu/
al een heel druk weekend met de CPC maar misschien is er toch iemand geintresseerd'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 17 november 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Quoi; je hebt SUPER gelopen! 15 km, dat zou ik never nooit redden in die tijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een leuke verslagen, en wat een mooie tijden allemaal. Bijna iedereen heeft zichzelf verbeterd als ik het zo lees. DAAR doe je het toch voor (ik wel) jezelf verbeteren/verslaan/overwinnen.
Het was een bijzondere ervaring! Mijn eerste 15 kilometer-wedstrijd ging bijna geheel als gepland, hoewel ik graag net onder het uur had gelopen ben ik ook met 1:01:02 dik tevreden. Dat je daarmee dan maar gedeeld 1095e t/m 1101e mee bent van de ruim 26 duizend lopers, mag de pret niet drukken.
's Ochtends was ik behoorlijk gespannen. Feitelijk was mijn richttijd nogal ambitieus (mijn p.r.'s op de 10 en 15 waren gelopen tijdens trainingen en stonden op 42:38 en 1:05:31), dus ik had me nogal wat in mijn hoofd gehaald. Tel daar bij op dat het terugvinden van je hardloopmaatjes op een bommetje vol Utreg CS geen sinecure is, en ik nog op het laatste moment moest zorgen in een vroeg startvak te belanden...
Enfin, Zwabber was (meer geluk dan wijsheid) snel gevonden, en ook het gele-startvak-stickertje bleek makkelijk te regelen. Het aftellen kon beginnen...
Een aantal mensen om mijn heen waren gekleed om Antarctica-expedities te ondernemen, maar dat weerhield mij er niet van om 15 minuten voor de start mijn trainingsbroek en 5 minuten later mijn trui aan het Heras-hekwerk te knopen en mouwloos, en kortbebroekt tussen de lopers warm te blijven.
Na het startschot vond ik verrassend snel mijn draai, en wist ik te voorkomen als een dolle te vertrekken, en daar later de prijs dik voor te betalen.
Na kilometer 3 echter moest ik het schema van 4:00/km voor het eerst licht laten lopen, en het duurde lang voor ik daar weer voorzichtig iets op terug pakte. Onderwijl slalomde ik zo nu en dan om mensen heen waarvan ik mij afvroeg hoe het kon dat ik hen nu pas inhaalde, gezien het niet al te hoge tempo dat zij er op na hielden.
Het water en AA-drink drinken na 5 km was een domme beslissing, met lichte buikpijn moest ik verder. Zo'n race is veel te kort, en het tempo veel te hoog, niet meer doen.
Het tempo bleef goed, de hartslag hoog, en toen na kilometer 11 de ergste hoogtemeters geleden waren kon er nog wat tijd worden goed gemaakt. Ik rekende uit dat ik net in de 1:00 kon blijven of net 1:01 zou aantikken, en zo geschiedde.
Omdat Zwabber en Jeroen (vriend van Zwabber) veel later gestart waren (later bleek toen ik binnenkwam) had ik tijd om mijn grote schrijfidool Abdelkader Benali op te zoeken, en het boek dat hij daar promootte te laten signeren.
Wat een aardige man is dat! Hij vertelde over het p.r. dat hij ooit liep op de 15 km (54 minuten, mind you!) en dat ik vandaag maar 22 seconde langzamer was dan hij. Helaas mocht hij vooraan starten, waardoor ik hem niet zag (al hoewel, anders had ik wellicht als een groopy om hem heen gedarteld)
Het eten na afloop in Utrecht was top, en de terugreis met een spontane ontmoeting Ruben en zijn ega een leuke afsluiter.
http://www.endomondo.com/workouts/269927494/3683849
De laptijden
01: 4:02
02: 4:00
03: 4:05
04: 4:08
05: 4:08
06: 4:07
07: 4:01
08: 4:13
09: 4:12
10: 3:55
11: 4:21
12: 3:59
13: 4:03
14: 3:50
15: 3:49
15+: 2:56 (55 meter lang, maar toch)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.quote:Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vaak is dit tegen een betonnen muur praten...mensen die niet hardlopen begrijpen dit maar moeilijk
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Circuitruns lijken me heel saai, net zoals die N201.
De CPC wil ik wel doen, verder ook eens de gewone Dam tot Dam, en een halve marathon in het buitenland. Verkapte vakantie.![]()
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
hmm wel cool! Mooie omgeving daar. Hoogtemeters-technisch wel een uitdagingquote:Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
al een heel druk weekend met de CPC maar misschien is er toch iemand geintresseerd![]()
Ik onthou m iig. Ga de CPC toch niet doen dus ik heb dat weekend nietsquote:Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.baasje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.Stoer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet als je bedenkt dat de eerste 2 5 kms heuvelop en wat meer op en neer warenquote:Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je vertelt het echt alsof het helemaal niet meer volgens plan ging die laatste 5km, maar je hebt maar een minuut verval t.o.v. de eerste 2 5kms... In mijn ogen juist best wel vlak gelopen dus?
En ik eigenlijk de laatste 5 km het snelst wilde lopenEn psst... het was een PR, wilde alleen meteen binnen het uurquote:Op zondag 17 november 2013 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat is 12 seconden per kilometer....dat is best een hoop als je hoopt een PR te lopen.
Buiten dat om, een fantastische prestatie van MD!![]()
Thanks voor de complimenten van overzee
Spaquote:Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
al een heel druk weekend met de CPC maar misschien is er toch iemand geintresseerd
Kut.. Cookie van mijn eega
So pardon me while I burn and rise above the flame.![]()
Ik postte het ook voor het algemeen belang..quote:Op zondag 17 november 2013 21:06 schreef wyccie het volgende:
Circuitruns lijken me heel saai, net zoals die N201.
De CPC wil ik wel doen, verder ook eens de gewone Dam tot Dam, en een halve marathon in het buitenland. Verkapte vakantie.
ieder zijn ding, het zou mij ook niets lijken maar dat zeggen anderen waarschijnlijk over trail running'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Eerlijk gezegd lijkt een loop waar je bijvoorbeeld 4x hetzelfde rondje moet lopen me nog erger dan een circuit. Tenzij je daar ook 4 rondjes op moet
Jaaaaa en ik zag Serinde en Gups voorbijlopen bij de compilatie van TV Gelderlandtoch?
Gup + Gogo:thanks!
Oja, Corniel: ik ben jaloersWil het boek ooooooook!
[ Bericht 20% gewijzigd door Quoi op 17-11-2013 21:30:30 ]![]()
Nee, een beetje natuur is wel zo prettig.
Er zijn ook marathons waar je twee keer het rondje van de halve moet doen. In Salzburg bijvoorbeeld. Dat lijkt me vooral mentaal erg zwaar.
Die van Egmond lijkt me wel leuk eigenlijk, maar waarschijnlijk is het beter om eerst met de 10 km te beginnen gezien de zwaarte van het parcours.![]()
Ghehe, ik was wel de nummer 1 van mijn bedrijventeam
StartNr Categorie Netto5 Netto10 NettoTijd Score Plaats PlaatsCat
31108 MSR 20:17 40:19 1:01:24 72,96 1171 541<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Gefeliciteerd met de toptijden bij 7^^! Had zelf geen startnummer dus heb maar lekker in Zuid Holland een rondje gedaan. Geen heuvels dus dan maar een extra kilometertje.
16 km LDL op babbeltempo in 1:35. Gevoel op het eind dat de een HM uitlopen ook wel was gelukt maar ja, als je zegt dat je met anderhalf uur terug komt moet je dat ook doen.If at first you fail, re-define your objective.![]()
Het is vooral het strand dat wat zwaar is. Dit jaar is het tijdens de HM vloed, dus smal strand. Je kunt ook een maand later een HM in Schoorl lopen, is ook heel mooi, wat rustiger en geen strand.quote:Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef wyccie het volgende:
Nee, een beetje natuur is wel zo prettig.
Er zijn ook marathons waar je twee keer het rondje van de halve moet doen. In Salzburg bijvoorbeeld. Dat lijkt me vooral mentaal erg zwaar.
Die van Egmond lijkt me wel leuk eigenlijk, maar waarschijnlijk is het beter om eerst met de 10 km te beginnen gezien de zwaarte van het parcours.![]()
De Zevenheuvelenloop 2013:
Wat een mooi nieuw PR had moeten worden bij de Zevenheuvelenloop liep toch iets anders toen ik 2 weken geleden ineens stilstond met een acute vorm van lopersknie. Toen ik daar ineens een dag lang mank door liep na een redelijk vlotte training heb ik meteen besloten om niet meer te lopen tot de 7heuvelenloop en deze misschien zelfs over te slaan. Gelukkig voelde het na een week al een heel stuk beter en liep ik 1 testrondje van 3.5km, dit ging redelijk goed, maar de dag erna was het wel wat gevoelig. Nog maar een weekje rust dus.
Na dat weekje was het weekend aangebroken voor de zevenheuvelenloop, de benen voelden toen eigenlijk heel erg goed en sterk. Daardoor toch maar besloten om wel te lopen en maar te zien hoe het ging. Vanochtend dus lekker op pad gegaan samen met mijn vriendin, schoonmoeder en schoonzus. Om 10 voor 12 even het shirt opgehaald en gezellig even met Moblo en Wolve gepraat, leuk om hun eens te zien in het echie!
Daarna doorlopen naar het startvak en daar lekker rustig even inlopen en nog maar eens het toilet bezoeken. Toen we nog zo'n 25 minuten te gaan hadden maar op mijn plek gaan staan en daar afgewacht tot het tijd was.
Toen het startschot ging liepen we al snel naar voren en kwam binnen 44 seconden al over de startlijn. Lekker vroeg vertrokken dus en het liep ook meteen erg lekker. De eerste kilometers gingen in 3'46 en dat liep ook gewoon redelijk rustig. Zelfs de ademhaling was toch nog dik in orde. Daarna kwam het vals plat en daar kreeg ik het al iets lastiger, maar kon het tempo nog redelijk hooghouden. Pas bij km 7 kreeg ik echt het idee dat de voorbereiding toch echt niet goed was geweest. Bijna instant steken in de zij en toen het tempo iets omlaag gegooid. De knie had ik toen op km 6 ook al iets voelen trekken, maar dat was gelukkig weer weggegaan, hierdoor wel een beetje schrikkerig geworden. Wou echt niet dat hij vastliep tijdens de loop.![]()
Gelukkig kon ik redelijk bijkomen weer toen we weer iets naar beneden gingen, maar heuvelop kreeg ik meteen weer last van de zij en moest ik weer wat rustiger aan doen. Ik was eigenlijk echt wel een beetje aan het balen en probeerde toch zo hard mogelijk te lopen zonder de steek te laten verergeren. Ook erg goed op mijn houding en ademhaling gelet toen en dat hielp wel iets gelukkig. Na km 12 ging het gelukkig bijna alleen omlaag en kon in de 14e km zelfs nog mijn snelste km eruit persen, maar moest daar toch weer de prijs voor betalen in de laatste km. Gelukkig was ik er toen bijna, dus voelde het als uithobbelen naar de finish.
Ondanks dat de tijd 40 seconden minder snel was dan vorig jaar ben ik naar omstandigheden toch tevreden met een tijd van 59.08. Ik heb mezelf erg goed onder mijn kont kunnen schoppen en laten zien dat ik toch kan doorzetten ondanks dat het al snel minder goed gaat en ik al helemaal stuk zit. Ook blij dat de knie zich tijdens de loop goed heeft gehouden, al was hij naderhand wel iets gevoelig. Nu even afwachten hoe hij zich hersteld in de loop van de week.
Jammer alleen dat ik daarna eigenlijk niemand meer gezien heb en al redelijk snel weer weg moest. Dat gaan we volgende keer toch weer beter doen. Toch een hele mooie dag gehad!
http://www.endomondo.com/workouts/269939666/2368823![]()
top hoor Jero! het gaat erom dat je hem toch maar mooi hebt uitgelopen en niet onverdienstelijk!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ik ben de 7^^ documentaire van Gelderland TV aan het bekijken, wel erg gaaf!. Bij die man die de 5, de 10 en de 15 heeft gelopen (Hans Dickhout) heb ik trouwens menig hardloopschoen gekocht.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2013 21:57:56 ]![]()
Mooi dat de knie zich goed hield Jero!![]()
die van mij speelde trouwens na 10 km op en ik heb de laatste km's goed gelopen, maar wel met knie iets naar binnen leunend om het te ontlasten. Niet zo heel goed en stiekem eigenlijk ook een domper. Ik ga maar weer stabiliteitsoefeningen doen (al zijn die natuurlijk preventief)
Ik had me trouwens die heuvels als bultjes voorgesteld, na alle ervaringen die ik van iedereen hoorde. Misschien daardoor vond ik eigenlijk die heuvels nog stiekem best pittig man![]()
![]()
Ook maar even mee uitkijken met die knie inderdaad!quote:Op zondag 17 november 2013 21:58 schreef Quoi het volgende:
Mooi dat de knie zich goed hield Jero!![]()
die van mij speelde trouwens na 10 km op en ik heb de laatste km's goed gelopen, maar wel met knie iets naar binnen leunend om het te ontlasten. Niet zo heel goed en stiekem eigenlijk ook een domper. Ik ga maar weer stabiliteitsoefeningen doen (al zijn die natuurlijk preventief)
Ik had me trouwens die heuvels als bultjes voorgesteld, na alle ervaringen die ik van iedereen hoorde. Misschien daardoor vond ik eigenlijk die heuvels nog stiekem best pittig manMaar jij ook lekker gelopen!
Ik was een van degene die zei dat het niets voorstelde, maar vond het vandaag toch ook best pittig. Had het heel anders in gedachten. Maar vorig jaar liep ik ook een stuk lekkerder.![]()
![]()
En dan kijk je naar die eindtijdquote:Op zondag 17 november 2013 21:55 schreef winterstorm666 het volgende:
top hoor Jero! het gaat erom dat je hem toch maar mooi hebt uitgelopen en niet onverdienstelijk!![]()
![]()
Op een wedstrijdje in Londen en Zandvoort na, liep ik nog nooit eerder buiten Zuid-Holland. Vanochtend ging de reis naar Duitsland (voor Randstedelijke begrippen althans).
Ik voelde me prima. Wel een gebroken nacht gehad, maar dat is nu eenmaal mijn slaappatroon. Geen pijntjes. Geen echt grote vermoeidheid. Redelijk tot goed getraind. Ik had ook geen zenuwen. Ik zou het wel gaan zien.
Op Utrecht ontmoette ik de snelle Corniel. De trein naar Nijmegen gaf me al een heel fijn knus kerstgevoel, want het zat ouderwets bomvol. Staan is beter dan zitten voor de doorbloeding, dus we hadden in dat opzicht mazzel. Het gebrek aan zuurstof was daarnaast een mooie hoogtestage.
Je kunt veel zeggen van Corniel, maar niet dat hij verlegen is. Hij maakte met iedereen een praatje in het gedeelte waar wij opgestapeld stonden en daardoor vloog de reis voorbij.
Corniel zou een uur eerder starten dan Jeroen (een vriend van mij) en ik. Sterker nog, het ging allemaal zo langzaam in vak rood dat Corniel al binnen was toen wij nog moesten starten. Ik zag ook dat de winnaar iets van 42:15 gelopen had, dus ik had een goede richttijd (die ik na 2 stappen weer los moest laten).
De zandloperstart werkte echt heel goed. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kilometer meteen in mijn eigen tempo kon lopen. De eerste 5k kwam ik door onder de 27 en toen wist ik dat een PR ging komen. De eerste serieuze heuvel had zich toen net aangediend.
De tweede beproeving vond halvewege plaats op de Zevenheuvelenweg. Dit is een mooi gedeelte van de route. Wel viel me op dat veel mensen wel erg enthousiast het gas loslieten. Vaak kon ik er dan ook nog eens niet voorbij, waardoor ik moest inhouden. Wellicht had ik daardoor nog iets sneller gekund, maar misschien was dat ook wel een goede strategie.
De twee 5k gingen een minuutje langzamer, maar ik zat nog dik op PR-koers. Een heus Red Bull-gevoel (maar dan zonder dat je glazuur van je tanden afrot na zo'n mierzoet blikje).
We liepen daar door een bosrijk gebied en toen rook ik uitlaatgassen. Ik was even bang dat de grijze massa een loopje met me nam, maar het bleek de ambulancemotor te zijn. Langs de kant zat een meisje op de grond, opgerold in het aluminiminiimniumfolie.
Na 11 km zou het omlaag gaan. Dat wist ik. Maar daarvoor is het wel een lastig en vrij lang stuk dat nog omhoog gaat. Toch kwam er rond 12k alsnog een onverwacht en juist daardoor venijnig stukje.
De laatste kilometers wist ik dat ik met 5:30's makkelijk een PR ging halen. Complimenten voor de afstandaanduidingen op het laatst, 750-500-400-300-200-100. Die bordjes zogen je echt door de finish.
In het kleedhok zag ik iemand die wel heel erg op Quoi leek. Ik maakte oogcontact, maar haar reactie was heel snel totáál negeren en vervolgens weglopen. Tja. Ik heb nog overwogen om heel hard "Quoi!, Quoi! Quoi!" te roepen, maar dat leek me enigszins genant.
Ik weet het niet met die 7HL. Het is een groots evenement, maar het is wel een erg lange reis en veel wachten. Wellicht over een paar jaar weer.
Bring on the Bruggenloop!!
(Ik ben niet met Benali op de foto geweest).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vond de heuvels echt erg meevallen. 1 heuvel vond ik wat vervelend, en die lichte stijging na het 11km punt vond ik wat vervelend, want dat paste even niet zo in m'n mindset.
O, een zwabberverslag![]()
![]()
![]()
Er waren toch 2 vervelende rond 7 en 8km?quote:Op zondag 17 november 2013 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vond de heuvels echt erg meevallen. 1 heuvel vond ik wat vervelend, en die lichte stijging na het 11km punt vond ik wat vervelend, want dat paste even niet zo in m'n mindset.
O, een zwabberverslag![]()
![]()
Miniem zevenheuvelen verslagje van mij. Al maanden aan het kwakkelen met een blessure, die me echt de lol een beetje ontneemt in het lopen. Daarom ook niet veel meer hier.
Tegen advies in van de fysio vandaag toch maar afgereisd naar Nijmegen. Bij inschrijven had ik ingezet op 1:15, maar door de ellende in de voorbije maanden was ik al blij als ik onder de 1:24.35 zou komen, mijn vorige 7H tijd.
Het lopen zelf ging best lekker, heb vooral heuvelop erg rustig gedaan en ondanks dat ik voortdurend voel dat mijn blessure me snelheid kost (nog afgezien van het verlies aan vermogen doordat ik gewoon veel minder kan trainen) liep ik verder eigenlijk pijnloos, tot ik moest hoesten op de 12 km.
Daarna gewoon uitgelopen. Tijd van 1:22.34, waar ik in deze omstandigheden heel blij mee ben. Stijfheid is wel enorm en voel wat schrijnende pijn, maar daar ga ik komende week weer aan werken. Eindelijk weer eens een overwegend fijne loopervaring; dat had ik even nodig.Life is what you make it.![]()
Na de golfbaan waren er twee redelijke heuvels, en dat traag oplopende stuk op de Postweg. Dat zijn de enige waar het even aanpoten was.![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Op een wedstrijdje in Londen en Zandvoort na, liep ik nog nooit eerder buiten Zuid-Holland. Vanochtend ging de reis naar Duitsland (voor Randstedelijke begrippen althans).
Ik voelde me prima. Wel een gebroken nacht gehad, maar dat is nu eenmaal mijn slaappatroon. Geen pijntjes. Geen echt grote vermoeidheid. Redelijk tot goed getraind. Ik had ook geen zenuwen. Ik zou het wel gaan zien.
Op Utrecht ontmoette ik de snelle Corniel. De trein naar Nijmegen gaf me al een heel fijn knus kerstgevoel, want het zat ouderwets bomvol. Staan is beter dan zitten voor de doorbloeding, dus we hadden in dat opzicht mazzel. Het gebrek aan zuurstof was daarnaast een mooie hoogtestage.
Je kunt veel zeggen van Corniel, maar niet dat hij verlegen is. Hij maakte met iedereen een praatje in het gedeelte waar wij opgestapeld stonden en daardoor vloog de reis voorbij.
Corniel zou een uur eerder starten dan Jeroen (een vriend van mij) en ik. Sterker nog, het ging allemaal zo langzaam in vak rood dat Corniel al binnen was toen wij nog moesten starten. Ik zag ook dat de winnaar iets van 42:15 gelopen had, dus ik had een goede richttijd (die ik na 2 stappen weer los moest laten).
De zandloperstart werkte echt heel goed. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kilometer meteen in mijn eigen tempo kon lopen. De eerste 5k kwam ik door onder de 27 en toen wist ik dat een PR ging komen. De eerste serieuze heuvel had zich toen net aangediend.
De tweede beproeving vond halvewege plaats op de Zevenheuvelenweg. Dit is een mooi gedeelte van de route. Wel viel me op dat veel mensen wel erg enthousiast het gas loslieten. Vaak kon ik er dan ook nog eens niet voorbij, waardoor ik moest inhouden. Wellicht had ik daardoor nog iets sneller gekund, maar misschien was dat ook wel een goede strategie.
De twee 5k gingen een minuutje langzamer, maar ik zat nog dik op PR-koers. Een heus Red Bull-gevoel (maar dan zonder dat je glazuur van je tanden afrot na zo'n mierzoet blikje).
We liepen daar door een bosrijk gebied en toen rook ik uitlaatgassen. Ik was even bang dat de grijze massa een loopje met me nam, maar het bleek de ambulancemotor te zijn. Langs de kant zat een meisje op de grond, opgerold in het aluminiminiimniumfolie.
Na 11 km zou het omlaag gaan. Dat wist ik. Maar daarvoor is het wel een lastig en vrij lang stuk dat nog omhoog gaat. Toch kwam er rond 12k alsnog een onverwacht en juist daardoor venijnig stukje.
De laatste kilometers wist ik dat ik met 5:30's makkelijk een PR ging halen. Complimenten voor de afstandaanduidingen op het laatst, 750-500-400-300-200-100. Die bordjes zogen je echt door de finish.
In het kleedhok zag ik iemand die wel heel erg op Quoi leek. Ik maakte oogcontact, maar haar reactie was heel snel totáál negeren en vervolgens weglopen. Tja. Ik heb nog overwogen om heel hard "Quoi!, Quoi! Quoi!" te roepen, maar dat leek me enigszins genant.
Ik weet het niet met die 7HL. Het is een groots evenement, maar het is wel een erg lange reis en veel wachten. Wellicht over een paar jaar weer.
Bring on the Bruggenloop!!
(Ik ben niet met Benali op de foto geweest).Neeeeeeee!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het was, ik bedoelde het niet zo![]()
Hats weet hoe blind ik rond kan lopen. Was zo langs haar gelopen als ze me niet bijna letterlijk had getackeld
Jammer, hadden we ff kunnen babbelenLeuk verslag, goed gelopen!
![]()
Top gelopen Jero! Ik ben zo goed als tegelijk met je gestart (misschien 2 seconden verschil), maar jij bent flink van mij weg gelopen in de 1e 5km zie ik aan de kilometertijden (mijn opbouw klopte ook van geen kant 5-10km 1:06 sneller dan de 0-5, om over de laatste 5 maar te zwijgen). Met de twijfel van een blessure en minder training een lage 59'er lopen echt chapeau!
Zwabberhark gefeliciteerd met je PR (net als alle anderen overigens, wil niemand tekort doen maar zoveel verslagen hier!). Heel mooi verslag ook, lijkt mij overigens een vreemd gevoel als je nog moet starten als anderen al gefinished zijn.
![]()
@Quoi, een keer bij Bertus dan maar. Het was trouwens achterin de parkeergarage van de lage startnummers.![]()
En dan noemde ik je ook nog bij je eigen naamquote:Op zondag 17 november 2013 22:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!
Als ik het was, ik bedoelde het niet zo![]()
Hats weet hoe blind ik rond kan lopen. Was zo langs haar gelopen als ze me niet bijna letterlijk had getackeld
Jammer, hadden we ff kunnen babbelenLeuk verslag, goed gelopen!
![]()
![]()
O, kan niet anders dan! (om maar even voor Quoi te spreken).quote:Op zondag 17 november 2013 22:18 schreef Zwabberhark het volgende:
@Quoi, een keer bij Bertus dan maar. Het was trouwens achterin de parkeergarage van de lage startnummers.
Ik ben daar ook nog even geweest. En een knaap met heel veel compressiespul en eventjes een blote piemel ook. Dat was wel een beetje storend, maar blijkbaar is een onderbroek vervelend onder je bunhugger. dat was jij toch niet?![]()
Ik denk juist dat dat veel slimmer is om rustiger te starten. Vooral omdat de eerste 5 bijna allemaal omhoog lopen. Dan kan je daarna echt heel veel goedmaken vooral als je nog genoeg over hebt met de afdalingen. Maar dan heb je mij dus ook weer ergens ingehaald, volgende keer maar even gedag zeggenquote:Op zondag 17 november 2013 22:15 schreef Tieske89 het volgende:
Top gelopen Jero! Ik ben zo goed als tegelijk met je gestart (misschien 2 seconden verschil), maar jij bent flink van mij weg gelopen in de 1e 5km zie ik aan de kilometertijden (mijn opbouw klopte ook van geen kant 5-10km 1:06 sneller dan de 0-5, om over de laatste 5 maar te zwijgen). Met de twijfel van een blessure en minder training een lage 59'er lopen echt chapeau!
Zwabberhark gefeliciteerd met je PR (net als alle anderen overigens, wil niemand tekort doen maar zoveel verslagen hier!). Heel mooi verslag ook, lijkt mij overigens een vreemd gevoel als je nog moet starten als anderen al gefinished zijn.
. Prachtige prestatie!
![]()
![]()
De Zevenheuvelenloop - De Revange
5 jaar geleden, in de 25e editie, deed ik ook mee met dit evenement. Overgehaald door collega's in een bedrijfsteam, en trainen maar. Ik liep al niet zo snel, en ben toentertijd in mijn training niet verder dan 11km gekomen.
De dag van de race. We woonden nog in Nijmegen toen, dus fietsen naar de stad. En rennen. Als een van de laatsten in de laatste startgroep. Het liep toen lekker rustig, maar bij de finish was er ook nog weinig over. 1.42.xx liep ik toen. En daarna gestopt met lopen. Ik kon 4 dagen niet lopen daarna, naar het toilet gaan, opstaan van een stoel of bank waren een hel.. die heuvels? Sterf. Stik er maar in.
En vandaag stond ik er weer, bij de start van diezelfde Zevenheuvelenloop.
De aanloop was één en al spanning. Eigenlijk. Wel heel veel zin, om weer in mijn favoriete Nederlandse stadje te rennen, maar ook bang dat het niet heel veel beter zou gaan, óndanks alle training die ik dit keer wel heb gehad; een halve marathon zelfs, vorige maand. Dus tsja... het zou goed moeten komen.
Gisteravond al leuk in de sfeer gekomen met de 5 en de 10km aanmoedigen, en daarna lekker rustig op de bank met thee gevegeteerd om goed te hydrateren en tot rust te komen. Op tijd slapen en lekker uitslapen zodat we uitgerust aan de start zouden verschijnen. Tot nu toe was de gehele voorbereiding al 1024x beter dan mijn voorbereiding 5 jaar geleden._!
Wolve startte in startvak roze, ik in startvak rood, en mocht dus een minuut of 10 eerder vertrekken. 13.50 uiterlijk, volgens het schema. Uiteindelijk is dat 14.05 geworden, maar het was wel gezellig. Gezellig met ene Willem staan praten, die de race voor de eerste keer liep. Nog wat tips gegeven over de route, en daarna, bij de start, scheidden onze wegen; hij liep wat sneller dan ik, en mikte op 1.20 - 1.25Ik mikte op 1.30. Veilig, toch een ruime verbetering ten opzichte van 5 jaar geleden, maar toch ook wel haalbaar.
![]()
Maargoed, we waren onderweg! Leuk! Veel mensen, veel blije gezichten, en een leuke sfeer.
Het was even zoeken naar het juiste tempo en het slalommen was af en toe wat hinderlijk, maar uiteindelijk wat mensen gezocht om (grofweg) bij aan te haken richting Groesbeek. Nog onbedoeld ruzie gemaakt (nou ja, het was eenzijdig, ik had geen ruzie) met een loopster die ik per ongeluk in de voet een beetje raakte. Gebeurde niets ergs, 1337x verontschuldigd, maar ze bleef maar schelden. Nou ja, toen ben ik maar doorgelopen na haar een fijne race gewenst te hebben. Als je na 2km al zo nors bent... Mén. Dus, lach weer op 't gezicht en doorrennen. Tot ik bij 5km wat last van de pootjes begon te krijgen: de bekende blarenpunten. Maargoed, afgelopen weken vooral wat pijn gehad en geen echte blaren, dus maar gewoon doorgerend. Het ging ook nog wel prima, dus gewoon genoten van de omgeving en de mooie herfstkleuren en doorgerend. Toen gingen we linksaf, op naar de eerste drankpost. Even snel een AA'tje naar binnen gewerkt (na eerst de helft over m'n hand te hebben gegooid.. fijn, kleefzooi), en weer door. Was ik wel aan toe toen, eigenlijk, dus kwam precies op 't goede moment. Aanpakken ging soepel, en doorlopen daarna ook. Vanaf dat punt konden mijn schoonpaps + vriendin ergens staan, dus beetje extra opletten, maar kon ze maar niet vinden.
Toen linksaf de 7^^weg op. En eigenlijk waren het maar 2 redelijke bulten. Wat een verschil met 5 jaar geleden. Toen leken ze op Mount Everest, of Kilimanjaro op z'n minst! Maar nu... 'everyday stuff'!Dus pas aangepast en al inhalend naar boven gebuffeld.
![]()
Nog steeds had ik de schoonpaps niet gezien, dus ik dacht dat ik ze gemist had, want ze zouden rondom halverwege staan, dus daarna weer met blank stare doorgerend, genietend, lachend, en de pijn van de pootjes wegdenkend. En toen ineens, uit 't niets, vlakbij 10K: "GAAABYYYYYYY!!!!!!!!"
En daar stonden ze! En ze maakten een fotoniet zo heel goed
maar toch een foto:
Dat gaf even een extra mooie boost, zo vlak voor de 10KM, voor we aan de 'klim' naar km 11, Hotel Erica, gingen beginnen. En dát vond ik inmiddels toch een deceptie. Dat was écht geen heuvel. Althans, hij was lang, maar ik was er lang niet zo bang voor als dat ik er 5 jaar geleden voor was. Lekker doorgebuffeld. Nog wat mensen aangemoedigd die gingen lopen, geprobeerd mee te slepen, mensen bedankt die stonden te klappen en op naar km 11, vanaf waar we naar beneden mochten![]()
En toen ging het gas er íets meer op. Had tot die tijd redelijk constant rond de 6min/km gelopen, maar toen mocht 't wel wat harder. En genieten! Ge-nie-ten!Veel mensen, ook op naam aangemoedigd, veel mensen ingehaald en op naar km 12, 13, en 14. Vooral de km's 13 en 14 gingen heel snel, voor m'n gevoel, en ik hoopte dat m'n ouders bij de start zouden zijn. Die hadden een hockewedstrijd van m'n zusje in Nijmegen, en moesten nog richting parcours komen, maar waar zouden ze dan staan? Geen idee!
Km 14. Nog 1km. Gás erop en gaan! En ineens, bij het 'nog 750m punt' hoorde ik wederom "GEEEEEEEEEEEEB!!!!!!!!" en daar stonden m'n ouders! Nog net blij kunnen zwaaien en "HOOOOOI!!!!" kunnen roepen, en toen de laatste 750m knallen, voor zover dat kon. Er liepen veel mensen 'in de weg' en kon niet de sprint trekken die ik wilde zonder ellenbogenwerk, en ik mag dan wel een keiharde zijn, maar dat doe ik dan weer echt nietdus waar ik kon ingehaald en toch nog een zo goed mogelijke eindsprint ingezet. En toen stond er 1.27.41 op mijn klok. 1.27.41! Onder de 1.30! RUIM! RUIM! Zó ontzettend blij! Met handjes omhoog de finish over.
Dit was gewoon 15 minuten sneller dan 5 jaar geleden. 15 hele minuten!
Daarna snel via de drankjes (waar ik m'n drankje van een bekende kreeg, verrassing van beide kanten![]()
) en het beeldje weer richting ons logeeradres om een jasje en lange broek te halen voor mij en Wolve, en snel weer terug naar de finish om dat jasje en die broek aan Wolve te geven zodat ook hij niet te snel af zou koelen.
Tot grote vreugde was zijn nichtje (van wie de kamer was) ook net thuisgekomen, dus die kon ook nog meedelen in onze vreugde, en net voordat mijn ouders het opgaven om ons te vinden kwamen ze ons ook nog tegenen kregen we een Sinterklaasoverlevingspakket met allerlei kruid- en pepernoten en chocolade ipv een bloemetje.
Ik vond het een geweldige revange (-15 minuten!!!) en wederom een geweldig evenement en parcours. Heb van elke seconde genoten en met een smile op m'n gezicht rondgerend volgens mij. Wel zaten op beide pootjes bloedblaren, waarvan ik de pijn nu aan het wegdrinken ben met wijn
Volgend jaar echter niet weer, misschien de volgende jubileumeditie, bij de 35e, want ik vond het tóch wel heel druk. Heb nu ook wel een extra 'reden' om niet in de laatste loting voor de London Marathon mee te doen, omdat ik 42km met zulke slalomdrukte écht niet zou trekken. Maar voor deze 15km was het toch wel prima te overleven. Endomondolinkje komt nog later. Ben ik ook wel benieuwd naar
maar mijn laptop is niet meer werkende omdat ik geen UK-NL verloopstekker heb meegenomen
![]()
Tof, was hetFIjn dat we erbij waren!
En Wolve z'n tijd en verslagje mag hij zelf tikken
Ja doei.![]()
Bunhugger?
Ben weer de reportage op Omroep Gelderland aan het kijken en had mezelf al even kort gespot.![]()
![]()
Daar was ik, klopt. Bertus doen wequote:Op zondag 17 november 2013 22:18 schreef Zwabberhark het volgende:
@Quoi, een keer bij Bertus dan maar. Het was trouwens achterin de parkeergarage van de lage startnummers.![]()
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
O, kan niet anders dan! (om maar even voor Quoi te spreken).
Ik ben daar ook nog even geweest. En een knaap met heel veel compressiespul en eventjes een blote piemel ook. Dat was wel een beetje storend, maar blijkbaar is een onderbroek vervelend onder je bunhugger. dat was jij toch niet?![]()
Schokkende beelden idd in die parkeergarage.
![]()
Ik draag geen compressiekousen, maar heb wel een piemel. (En jou zou ik nu wel herkend hebben).quote:Op zondag 17 november 2013 22:21 schreef hatsaflats het volgende:Ik ben daar ook nog even geweest. En een knaap met heel veel compressiespul en eventjes een blote piemel ook. Dat was wel een beetje storend, maar blijkbaar is een onderbroek vervelend onder je bunhugger. dat was jij toch niet?
![]()
Moblo en zwabberhark prachtige verslagen ook!![]()
![]()
![]()
Lekker gelopen allebei! En gaaf die foto's Mo! Al zijn ze wel iets bewogen ja. Goed bezig!
![]()
![]()
Sorry voor het korte verslag.
Gister als voorbereiding geheel onverwachts in een tapasrestaurant gegeten. Ik hoopte dat het niet verkeerd zou gaan vallen met al dat exotische voedsel. Dat deed het gelukkig niet dus vroeg het bed in en heerlijk geslapen, en wakker geweest, en geslapen en en.. Normaal heb ik dit niet zo maar ik had wat hogere verwachtingen gesteld vanwege een goede voorbereiding dit keer.
Vanmorgen vroeg eruit en rustig alles bij elkaar gezocht en in een tas gedaan. Ontbijtje gehad en richting trein. Tot aan Zwolle heerlijk rustig, en in Zwolle gelukkig alleen het perron over de trein naar Nijmegen in. Toen kwamen de andere treinen en liep de trein snel vol. Ik zat in ieder geval. In de trein wat geappt met Corniel maar op een gegeven moment geen bericht meer gehad. In Nijmegen ook geen verbinding meer dus verder kon ik het qua contact wel vergeten. Bij de garderobe zag ik iemand die verdomt veel op Corniel leek. Ik wou snel mijn tas en jas afgeven zodat ik het kon verifiëren, maar toen ik mijn spul had op laten hangen waren hun helaas weg.
Toen naar het startvak gelopen zodat ik mooi vooraan stond. Een poosje met een man staan praten die vanaf Maart bezig was met lopen en nu LDL's rond de 21K loopt. Op een gegeven moment zag ik iemand met een 7^^ shirt, een spibelt en bibbits maar ik kon de naam op het startnummer niet goed zien. Hij keek wat om zich heen en was op zijn telefoon bezig. Ik keek dus maar even op mijne en had een bericht van stipstreep. Voorzichtig benaderd (we blijven fokkers) en het was hem ook nog. Poosje gepraat en toen op een gegeven moment van start. Vlak voor de start dacht stipstreep dat hij semtex zag, en dat was ook zo. Even handjes geschud en toen de start over. Semtex en stip liepen gelijk van me weg. Beetje slalommend mensen in blijven halen en in het begin een beetje een gevoelige knie gehad. Op een gegeven moment was dat over en kreeg ik wat steek. Met wat letten op de ademhaling (3x in, 4x uit.. tip van hier) was het op een gegeven moment wel weer weg en liep ik lekker door. Bij 8km ofzo kreeg ik het zwaar en na een beetje een opstopping bij het drinken kwam ik moeilijk op gang. Maar al wetende dat het bij 11k omlaag ging gewoon verstand op 0 en doorgegaan. Op een gegeven moment zag ik een bekend persoon in de vorm van stipstreep die ik even "aanmoedigde", waarop hij mij "aanmoedigde" en omlaag gestoomd naar de finish. Ik liep steeds tegen een kramp in mijn linker kuit te vechten en heb tijdens de laatste km's een gevecht met mezelf gehad of ik even zou rekken of door zou gaan. Ik ben dus gewoon doorgegaan. (dont cry, run). De laatste km was echt fijn zoals hier aangegeven met al die bordjes en massa's mensen. Afgeklokt op 1:18:24. (echte tijd 1:18:13).
Na de finish medaille opgehaald en drinken opgedronken en toen snel mijn broek gepakt en richting garderobe gegaan want ik had het KOUD. Aantal keer op de telefoon geprobeerd om een verbinding te krijgen en wat geappt met Jero maar een meet zat er niet in. Op station Nijmegen heerlijk koffie gekocht om het warm te krijgen, een frikadelbroodje gekocht omdat ik honger had en 2 blikken grolsch herfstbock gekocht omdat ik toch iets van speciaal bier wou (en een twentsche alcoholist ben).
Thuis broodje knakworst, witvis en kwaRRRk gehad en nu alle verslagen gelezen en mijne getypt.
The end.
Linkje:
http://www.endomondo.com/workouts/269933905/7102294
[ Bericht 2% gewijzigd door Daywalk3r op 17-11-2013 22:45:04 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
"iets"quote:Op zondag 17 november 2013 22:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Moblo en zwabberhark prachtige verslagen ook!![]()
![]()
![]()
Lekker gelopen allebei! En gaaf die foto's Mo! Al zijn ze wel iets bewogen ja. Goed bezig!
!
En alle anderen ook superleuke verslagen! Ben ze nu aan het lezen terwijl Wolve en schoonpaps aan het afwassen zijnEn SEMTEX! Wát een tijd! HELDIN!
![]()
Ja doei.![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:
Thuis broodje knakworst, witvis en kwak gehad en nu alle verslagen gelezen en mijne getypt.
The end.of 'eiwitten'?
Ja doei.![]()
Ik werd ook een keer persoonlijk aangemoedigd, zo leuk!Een wildvreemde met een megafoon, was meteen niet meer moe haha.
Echt cool ook, al die mensen die naar wildvreemden komen kijken en aanmoedigen enzo![]()
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[ afbeelding ] of 'eiwitten'?![]()
![]()
doet me denken aan het nummer van Harrie Jekkersquote:Op zondag 17 november 2013 22:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
O, kan niet anders dan! (om maar even voor Quoi te spreken).
Ik ben daar ook nog even geweest. En een knaap met heel veel compressiespul en eventjes een blote piemel ook. Dat was wel een beetje storend, maar blijkbaar is een onderbroek vervelend onder je bunhugger. dat was jij toch niet?quote:Zo stond je zomers op het strand
Met je zwembroek in 't zand
Heel onhandig op een been
Met een handdoek om je heen
Bij het onderbroek uittrekken
Je je-weet-wel te bedekken
Niemand zag een stukje bloot
Maar je schaamde je toch dood
Omdat je onder je handdoek geen onderbroek aan had
En dan dat panische moment
Dat je in je blote krent
Door je knieen moest zakken
Om die zwembroek op te pakken
Wat stond je hem te knijpen
Zoekend naar de juiste pijpen
Angstig kijkend, wild gebarend
En je evenwicht bewarend
Tot die rotbroek eindelijk om je krent heenzat
Maar het kwam ook weleens voor
Dat je je evenwicht verloor
En dan struikelend in je pijpen
Je probeerde vast te grijpen
Aan een paal die er niet stond
En dan lag je in het zand
En dan zag het hele strand
Tjonge, jonge eventjes een stukje van je blote je-weet-wel
Dat was de schaamte
Je niet schamen was taboe
Iedereen die schaamde zich
Tot aan de kleinste schaamluis toe
Alles was taboe, vreselijk taboe'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Kort verslag zegt ie dan..!quote:Op zondag 17 november 2013 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:
Sorry voor het korte verslag.
Gister als voorbereiding geheel onverwachts in een tapasrestaurant gegeten. Ik hoopte dat het niet verkeerd zou gaan vallen met al dat exotische voedsel. Dat deed het gelukkig niet dus vroeg het bed in en heerlijk geslapen, en wakker geweest, en geslapen en en.. Normaal heb ik dit niet zo maar ik had wat hogere verwachtingen gesteld vanwege een goede voorbereiding dit keer.
Vanmorgen vroeg eruit en rustig alles bij elkaar gezocht en in een tas gedaan. Ontbijtje gehad en richting trein. Tot aan Zwolle heerlijk rustig, en in Zwolle gelukkig alleen het perron over de trein naar Nijmegen in. Toen kwamen de andere treinen en liep de trein snel vol. Ik zat in ieder geval. In de trein wat geappt met Corniel maar op een gegeven moment geen bericht meer gehad. In Nijmegen ook geen verbinding meer dus verder kon ik het qua contact wel vergeten. Bij de garderobe zag ik iemand die verdomt veel op Corniel leek. Ik wou snel mijn tas en jas afgeven zodat ik het kon verifiëren, maar toen ik mijn spul had op laten hangen waren hun helaas weg.
Toen naar het startvak gelopen zodat ik mooi vooraan stond. Een poosje met een man staan praten die vanaf Maart bezig was met lopen en nu LDL's rond de 21K loopt. Op een gegeven moment zag ik iemand met een 7^^ shirt, een spibelt en bibbits maar ik kon de naam op het startnummer niet goed zien. Hij keek wat om zich heen en was op zijn telefoon bezig. Ik keek dus maar even op mijne en had een bericht van stipstreep. Voorzichtig benaderd (we blijven fokkers) en het was hem ook nog. Poosje gepraat en toen op een gegeven moment van start. Vlak voor de start dacht stipstreep dat hij semtex zag, en dat was ook zo. Even handjes geschud en toen de start over. Semtex en stip liepen gelijk van me weg. Beetje slalommend mensen in blijven halen en in het begin een beetje een gevoelige knie gehad. Op een gegeven moment was dat over en kreeg ik wat steek. Met wat letten op de ademhaling (3x in, 4x uit.. tip van hier) was het op een gegeven moment wel weer weg en liep ik lekker door. Bij 8km ofzo kreeg ik het zwaar en na een beetje een opstopping bij het drinken kwam ik moeilijk op gang. Maar al wetende dat het bij 11k omlaag ging gewoon verstand op 0 en doorgegaan. Op een gegeven moment zag ik een bekend persoon in de vorm van stipstreep die ik even "aanmoedigde", waarop hij mij "aanmoedigde" en omlaag gestoomd naar de finish. Ik liep steeds tegen een kramp in mijn linker kuit te vechten en heb tijdens de laatste km's een gevecht met mezelf gehad of ik even zou rekken of door zou gaan. Ik ben dus gewoon doorgegaan. (dont cry, run). De laatste km was echt fijn zoals hier aangegeven met al die bordjes en massa's mensen. Afgeklokt op 1:18:24. (echte tijd 1:18:13).
Na de finish medaille opgehaald en drinken opgedronken en toen snel mijn broek gepakt en richting garderobe gegaan want ik had het KOUD. Aantal keer op de telefoon geprobeerd om een verbinding te krijgen en wat geappt met Jero maar een meet zat er niet in. Op station Nijmegen heerlijk koffie gekocht om het warm te krijgen, een frikadelbroodje gekocht omdat ik honger had en 2 blikken grolsch herfstbock gekocht omdat ik toch iets van speciaal bier wou (en een twentsche alcoholist ben).
Thuis broodje knakworst, witvis en kwak gehad en nu alle verslagen gelezen en mijne getypt.
The end.![]()
Maar ook erg lekker gelopen en een prachtige tijd neergezet! Inderdaad jammer dat er geen meet meer was naderhand, maar het is allemaal wel erg massaal enzo. Goed bezig!![]()
![]()
Oh, en in de geweldige Sambaband bij de start én de finish speelde FOK!ster morgane mee:Ik heb haar nog wel gespot, met een big smile spelendquote:Op donderdag 14 november 2013 06:35 schreef morgane het volgende:
[..]
Yay, hoeveel km loop je? Ik sta zondag weer langs de route met de sambabandsupertof
en supertof dat ze er waren!
Ja doei.![]()
Bij het startvak bedoel je die?quote:Op zondag 17 november 2013 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en in de geweldige Sambaband bij de start én de finish speelde FOK!ster morgane mee:
[..]
Ik heb haar nog wel gespot, met een big smile spelendsupertof
![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij het startvak bedoel je die?
Ja doei.![]()
Ik vind die trommelgroepjes heel erg leuk, maar ben ook altijd weer blij dat ik er met een flink tempo voorbij ga.Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
-----![]()
Bij het startvak en onderweg ook 2 keer ofzo. Ik heb voor die mensen geklapt, waarna er bij 1 band ook weer 1 helemaal vrolijk naar mij deed. Ook handjes klappen bij kids enzo. Prachtig
Fixed ma'am.quote:Op zondag 17 november 2013 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[ afbeelding ] of 'eiwitten'?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Leuke verslagen allemaal! Ik heb alles inmiddels gelezen.
En niet te vergeten: wat heeft iedereen goed gelopen!!![]()
een druk loopweekend is een niet zo productieve maandagmorgen met al die verslagenquote:Op zondag 17 november 2013 22:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Leuke verslagen allemaal! Ik heb alles inmiddels gelezen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga planken nu. Slaap lekker toppers! Iedereen heeft het geweldig gedaan!
Dan heb ik toch een Fokker gespot denk ikquote:Als het ten minste die vrouw met donker, lang haar in het midden van die groep was die met haar kont stond te zwaaien
![]()
![]()
Ik heb 1 kindje heel hard gemeptquote:Op zondag 17 november 2013 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij het startvak en onderweg ook 2 keer ofzo. Ik heb voor die mensen geklapt, waarna er bij 1 band ook weer 1 helemaal vrolijk naar mij deed. Ook handjes klappen bij kids enzo. PrachtigSorry, bij deze
![]()
![]()
Leukste opmerking van een toeschouwster, die voor iedereen aan het applaudisseren (dubbel p, dubbel s, ik moest dat echt opzoeken) was: "Jullie hebben straks geen benen meer en ik geen armen!".![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
De Zevenheuvelenloop - De Revange
5 jaar geleden, in de 25e editie, deed ik ook mee met dit evenement. Overgehaald door collega's in een bedrijfsteam, en trainen maar. Ik liep al niet zo snel, en ben toentertijd in mijn training niet verder dan 11km gekomen.
De dag van de race. We woonden nog in Nijmegen toen, dus fietsen naar de stad. En rennen. Als een van de laatsten in de laatste startgroep. Het liep toen lekker rustig, maar bij de finish was er ook nog weinig over. 1.42.xx liep ik toen. En daarna gestopt met lopen. Ik kon 4 dagen niet lopen daarna, naar het toilet gaan, opstaan van een stoel of bank waren een hel.. die heuvels? Sterf. Stik er maar in.
En vandaag stond ik er weer, bij de start van diezelfde Zevenheuvelenloop.
De aanloop was één en al spanning. Eigenlijk. Wel heel veel zin, om weer in mijn favoriete Nederlandse stadje te rennen, maar ook bang dat het niet heel veel beter zou gaan, óndanks alle training die ik dit keer wel heb gehad; een halve marathon zelfs, vorige maand. Dus tsja... het zou goed moeten komen.
Gisteravond al leuk in de sfeer gekomen met de 5 en de 10km aanmoedigen, en daarna lekker rustig op de bank met thee gevegeteerd om goed te hydrateren en tot rust te komen. Op tijd slapen en lekker uitslapen zodat we uitgerust aan de start zouden verschijnen. Tot nu toe was de gehele voorbereiding al 1024x beter dan mijn voorbereiding 5 jaar geleden._!
Wolve startte in startvak roze, ik in startvak rood, en mocht dus een minuut of 10 eerder vertrekken. 13.50 uiterlijk, volgens het schema. Uiteindelijk is dat 14.05 geworden, maar het was wel gezellig. Gezellig met ene Willem staan praten, die de race voor de eerste keer liep. Nog wat tips gegeven over de route, en daarna, bij de start, scheidden onze wegen; hij liep wat sneller dan ik, en mikte op 1.20 - 1.25Ik mikte op 1.30. Veilig, toch een ruime verbetering ten opzichte van 5 jaar geleden, maar toch ook wel haalbaar.
![]()
Maargoed, we waren onderweg! Leuk! Veel mensen, veel blije gezichten, en een leuke sfeer.
Het was even zoeken naar het juiste tempo en het slalommen was af en toe wat hinderlijk, maar uiteindelijk wat mensen gezocht om (grofweg) bij aan te haken richting Groesbeek. Nog onbedoeld ruzie gemaakt (nou ja, het was eenzijdig, ik had geen ruzie) met een loopster die ik per ongeluk in de voet een beetje raakte. Gebeurde niets ergs, 1337x verontschuldigd, maar ze bleef maar schelden. Nou ja, toen ben ik maar doorgelopen na haar een fijne race gewenst te hebben. Als je na 2km al zo nors bent... Mén. Dus, lach weer op 't gezicht en doorrennen. Tot ik bij 5km wat last van de pootjes begon te krijgen: de bekende blarenpunten. Maargoed, afgelopen weken vooral wat pijn gehad en geen echte blaren, dus maar gewoon doorgerend. Het ging ook nog wel prima, dus gewoon genoten van de omgeving en de mooie herfstkleuren en doorgerend. Toen gingen we linksaf, op naar de eerste drankpost. Even snel een AA'tje naar binnen gewerkt (na eerst de helft over m'n hand te hebben gegooid.. fijn, kleefzooi), en weer door. Was ik wel aan toe toen, eigenlijk, dus kwam precies op 't goede moment. Aanpakken ging soepel, en doorlopen daarna ook. Vanaf dat punt konden mijn schoonpaps + vriendin ergens staan, dus beetje extra opletten, maar kon ze maar niet vinden.
Toen linksaf de 7^^weg op. En eigenlijk waren het maar 2 redelijke bulten. Wat een verschil met 5 jaar geleden. Toen leken ze op Mount Everest, of Kilimanjaro op z'n minst! Maar nu... 'everyday stuff'!Dus pas aangepast en al inhalend naar boven gebuffeld.
![]()
Nog steeds had ik de schoonpaps niet gezien, dus ik dacht dat ik ze gemist had, want ze zouden rondom halverwege staan, dus daarna weer met blank stare doorgerend, genietend, lachend, en de pijn van de pootjes wegdenkend. En toen ineens, uit 't niets, vlakbij 10K: "GAAABYYYYYYY!!!!!!!!"
En daar stonden ze! En ze maakten een fotoniet zo heel goed
maar toch een foto:
[ afbeelding ]
Dat gaf even een extra mooie boost, zo vlak voor de 10KM, voor we aan de 'klim' naar km 11, Hotel Erica, gingen beginnen. En dát vond ik inmiddels toch een deceptie. Dat was écht geen heuvel. Althans, hij was lang, maar ik was er lang niet zo bang voor als dat ik er 5 jaar geleden voor was. Lekker doorgebuffeld. Nog wat mensen aangemoedigd die gingen lopen, geprobeerd mee te slepen, mensen bedankt die stonden te klappen en op naar km 11, vanaf waar we naar beneden mochten![]()
En toen ging het gas er íets meer op. Had tot die tijd redelijk constant rond de 6min/km gelopen, maar toen mocht 't wel wat harder. En genieten! Ge-nie-ten!Veel mensen, ook op naam aangemoedigd, veel mensen ingehaald en op naar km 12, 13, en 14. Vooral de km's 13 en 14 gingen heel snel, voor m'n gevoel, en ik hoopte dat m'n ouders bij de start zouden zijn. Die hadden een hockewedstrijd van m'n zusje in Nijmegen, en moesten nog richting parcours komen, maar waar zouden ze dan staan? Geen idee!
Km 14. Nog 1km. Gás erop en gaan! En ineens, bij het 'nog 750m punt' hoorde ik wederom "GEEEEEEEEEEEEB!!!!!!!!" en daar stonden m'n ouders! Nog net blij kunnen zwaaien en "HOOOOOI!!!!" kunnen roepen, en toen de laatste 750m knallen, voor zover dat kon. Er liepen veel mensen 'in de weg' en kon niet de sprint trekken die ik wilde zonder ellenbogenwerk, en ik mag dan wel een keiharde zijn, maar dat doe ik dan weer echt nietdus waar ik kon ingehaald en toch nog een zo goed mogelijke eindsprint ingezet. En toen stond er 1.27.41 op mijn klok. 1.27.41! Onder de 1.30! RUIM! RUIM! Zó ontzettend blij! Met handjes omhoog de finish over.
Dit was gewoon 15 minuten sneller dan 5 jaar geleden. 15 hele minuten!
Daarna snel via de drankjes (waar ik m'n drankje van een bekende kreeg, verrassing van beide kanten![]()
) en het beeldje weer richting ons logeeradres om een jasje en lange broek te halen voor mij en Wolve, en snel weer terug naar de finish om dat jasje en die broek aan Wolve te geven zodat ook hij niet te snel af zou koelen.
Tot grote vreugde was zijn nichtje (van wie de kamer was) ook net thuisgekomen, dus die kon ook nog meedelen in onze vreugde, en net voordat mijn ouders het opgaven om ons te vinden kwamen ze ons ook nog tegenen kregen we een Sinterklaasoverlevingspakket met allerlei kruid- en pepernoten en chocolade ipv een bloemetje.
Ik vond het een geweldige revange (-15 minuten!!!) en wederom een geweldig evenement en parcours. Heb van elke seconde genoten en met een smile op m'n gezicht rondgerend volgens mij. Wel zaten op beide pootjes bloedblaren, waarvan ik de pijn nu aan het wegdrinken ben met wijn
Volgend jaar echter niet weer, misschien de volgende jubileumeditie, bij de 35e, want ik vond het tóch wel heel druk. Heb nu ook wel een extra 'reden' om niet in de laatste loting voor de London Marathon mee te doen, omdat ik 42km met zulke slalomdrukte écht niet zou trekken. Maar voor deze 15km was het toch wel prima te overleven. Endomondolinkje komt nog later. Ben ik ook wel benieuwd naar
maar mijn laptop is niet meer werkende omdat ik geen UK-NL verloopstekker heb meegenomen
![]()
Tof, was hetFIjn dat we erbij waren!
En Wolve z'n tijd en verslagje mag hij zelf tikken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
super meis!
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Leukste was 'Jullie zijn de toekomst van Nederland!'quote:Op zondag 17 november 2013 23:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Leukste opmerking van een toeschouwster, die voor iedereen aan het applaudisseren (dubbel p, dubbel s, ik moest dat echt opzoeken) was: "Jullie hebben straks geen benen meer en ik geen armen!"._
![]()
Jero, waarschijnlijk heb je dit al langs zien komen maar toch maar even hier posten.
http://www.mudsweattrails.nl/trailrunning_met_stokken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
15 jaar geleden trainde ik al met stokken. als onderdeel van de langlauftraining.
nadat nordic walken populair is geworden was het opeens een vreselijke bedoening.
het is zo`n nuttige trainingsvorm.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Langlaufen heeft in Nederland anders toch ook al een suffig imago?quote:Op zondag 17 november 2013 23:30 schreef winterstorm666 het volgende:
15 jaar geleden trainde ik al met stokken. als onderdeel van de langlauftraining.
nadat nordic walken populair is geworden was het opeens een vreselijke bedoening.
het is zo`n nuttige trainingsvorm.![]()
tsja meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Zag hem al langskomen op FB van MST inderdaad. Daar ook al op gereageerdquote:Op zondag 17 november 2013 23:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jero, waarschijnlijk heb je dit al langs zien komen maar toch maar even hier posten.
http://www.mudsweattrails.nl/trailrunning_met_stokken. Goed verhaal in ieder geval. Ik wil nog stokken halen!
![]()
nav dat bericht ben jij nog niet om?quote:Op zondag 17 november 2013 23:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/trailrunning_met_stokkenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
@ levitas, bijna en dan mag je weer!
@mascletta, mooie tijd
@male duck, deebee, PR’s zijn altijd leuk
@jeronimo, ik doe het je niet na, en veel anderen ook niet
@corniel, jammer dat je net niet onder het uur uit kon komen, maar toch een goede tijd!
@hatsaflats, kun je trots op zijn, mooie tijd![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Terwijl iedereen de grote 7^^ aan het rennen is en wel zo'n beetje binnen is, schrijf ik mijn verslagje over de 7^^nacht.idd heel herkenbaarSPOILER: pas op, láng verslag!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoezo is hardlopen verslavend![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"iets"!
En alle anderen ook superleuke verslagen! Ben ze nu aan het lezen terwijl Wolve en schoonpaps aan het afwassen zijnEn SEMTEX! Wát een tijd! HELDIN!
![]()
ik heb nog gekeken of ik jullie oranje hesjes zag... niks
jij heb echt alles uit de kast gehaald, top!quote:Op zondag 17 november 2013 19:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
Plus twee T-shirts, twee veiligheidshesjes en een aantal leuke Fok!kers de hand geschud. Het was geslaagd!![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 23:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
nav dat bericht ben jij nog niet om?zoals ik eerder al postte, lopen met stokken is denk ik echt iets "Europeaans", ik heb hier nog nooit iemand met stokken gezien en ik denk dat dat komt omdat wij hier "altijd" in de heuvels en/of bergen lopen.quote:“hoe verder van de bergen woonachtig de weerstand tegen poles exponentieel toeneemt èn dat je, des te verder je van de echte toppen afwoont, je er des te meer mee kunt winnen”
Daar komt bij dat heuvelop me aardig goed afgaat, beter dan heuvelaf, dan zitten mijn lange benen in de weg.
Lijkt me echter wel eens leuk om te proberen tijdens een trainingsrun om te kijken of je er echt veel voordeel van hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje over de verslagen heen gescrolld heb, maar iedereen die gelopen heeft, top gedaan!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef Quoi het volgende:
Jaaaaa en ik zag Serinde en Gups voorbijlopen bij de compilatie van TV Gelderlandtoch?
![]()
Wij zaten te eten en ik riep heel hard: "hé dat was ik"![]()
![]()
Vriend schrok zich kapot![]()
Wat een toffe verslagen!
Mijn 7^^nacht:
Ik was niet nerveus want ik was ontzettend verkouden geweest, nog nooit verder gerend dan zo'n 7,5 km en slecht voorbereid dus het werd toch niks!
Lekker bij een vriend in Nijmegen gegeten, bus naar het station en heerlijk via de verwarmde Expo richting de tshirt uitgifte. Daar vonden we al gauw Gup&mamaGup en winterstorm. Leuk om elkaar weer te zien![]()
Shirtje opgehaald en toen zagen we stipstreep lopen (wel getwijfeld inderdaad: wel, niet.... Wat voor schoenen heeft hij aan?!). Later kwam Acheron ook nog even gedag zeggen.
Langzaam richting start en voor de afslag naar de startvakken mijn tas achtergelaten bij mijn tassendrageren geheel in stijl in een roze poncho naar het startvak! De pijlen waren wat dubieus van kleur maar gelukkig konden de running blind mensen ons helpen. Achteraf een komisch moment want wij vertelden dat we het echt niet konden zien..... Nog niet door hebbend dat we met running blind koppels stonden te praten.... Nogal wiedes dat zij het niet zagen
![]()
Ik had me voorbereid op heel lang wachten in het startvak (met de marikenloop in herinnering) maar het viel heel erg mee! We zagen vriend L. nog aan wie ik ook dankbaar mijn poncho afgaf (tof dat ik hem meteen na de finish weer zag dus ik heb mijn iets duurdere dan wegwerpponcho gewoon weer terug). Ik kwam ook mijn stokoude hardlooptrainer tegen van toen ik nog in Beuningen woonde die me al allemaal complimenten gaf en succes wenste. Lief!
Na de trechter Garmin aan, 100m te vroeg maar who cares, ik ben begonnen aan mijn eerste 10 km ooit, ik voel een PR aankomen![]()
Ik vond het hele parcours tof, leuke mensen langs de kant, lekker rustig op de weg (voordeel 1 van niet snel lopen) en de temperatuur was zwaar oké. Bij de 5 km dacht ik echt dat ik nog uren door kon lopen, het ging heerlijk! De muziekjes gemaakt met de chipgeluidjes waren heel gaaf inderdaad.
Gup en ik hebben voor alle wielrenners geklapt, bewijs kunnen jullie bekijken in de special van tv Gelderland![]()
Bij 8 km heb ik afscheid genomen van Gup, ze had het zwaar en ik had nog wel iets over. Mijn negende km was 20 sec sneller dan die ervoor en de laatste km was zelfs de snelste. De laatste paar 100m nog wat versneld, ik vond het zo gaaf, ik had het gewoon gedaan!! Ik heb alleen gewandeld om de AA drink op te drinken, toen het bekertje leeg was, meteen door.
Het ging goed, het was leuk en ik ben gefinishte in 1:13:20. Inderdaad een PR![]()
Voordeel twee van langzaam lopen: ik kon na de finish zonder moeite mijn vriend weer vinden.
Nog even gemeet met winterstorm, die met moblo en wolve na de finish stond en stipstreep. Was gezellig!, we hebben nog een tijd bij de ABN staan wachten maar het werd erg koud dus toch maar naar huis gegaan, we moesten nog een uurtje rijden. Thuis heerlijk gedoucht en na een beker thee op bed gegaan. Nu beetje last van mijn kuiten maar übertrots![]()
![]()
Wow je hebt echt goed gelopen zo te lezen, congrats! En graag gedaanquote:Op zondag 17 november 2013 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en in de geweldige Sambaband bij de start én de finish speelde FOK!ster morgane mee:
[..]
Ik heb haar nog wel gespot, met een big smile spelendsupertof
is elk jaar weer een tof optreden. Ik heb je nog gezocht maar zonder succes dus :p
![]()
ik liep bij de finish Helemaal rechts, en er liepen zoveel mensen tussen ons in dat ik maar niet ben gaan roepen... Vraag me ook af of je het uberhaupt gehoord zou hebben met al dat getrommel! Maar was echt leuk!quote:Op maandag 18 november 2013 08:22 schreef morgane het volgende:
[..]
Dank je!! En graag gedaanis elk jaar weer een tof optreden. Ik heb je nog gezocht maar zonder succes dus :p
Ja doei.![]()
Mis! Kort blond haar, 20 jaar jonger en aan de zijkant van de band :pquote:Op zondag 17 november 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dan heb ik toch een Fokker gespot denk ikAls het ten minste die vrouw met donker, lang haar in het midden van die groep was die met haar kont stond te zwaaien
![]()
Ik denk het niet neequote:Op maandag 18 november 2013 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik liep bij de finish Helemaal rechts, en er liepen zoveel mensen tussen ons in dat ik maar niet ben gaan roepen... Vraag me ook af of je het uberhaupt gehoord zou hebben met al dat getrommel! Maar was echt leuk!dank je!
![]()
Bedankt hequote:Swingt altijd lekker
Goed om te horenquote:Op maandag 18 november 2013 08:31 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Bedankt heSwingt altijd lekker
we zijn er elk jaar bij!
![]()
De schade de volgende ochtend: wijsteen is pijnlijk, verder heel klein beetje stijve bovenbenen. Eigenlijk valt het dus mee. Altijd vreselijk als mensen dat zo nodig moeten posten op een forum (kijk mij eens sterk zijn), en nu doe ik het verdorie zelf.![]()
Wat een toffe verslagen! Ik ga zo voor het eerst in drie weken weer lopen. Heb nog geen zin, hopelijk komt dat als ik onderweg ben. Ga maar een klein rondje, meer om er weer even in te komen dan iets anders.![]()
Ik liep gisteren nog fris van het station naar huis, maar mijn linkerkuit zit nu best wel vast weer. Even kijken of er iemand in de sportschool kan masseren vanmiddag.
Ja hoe ist met de spiertjes mensen? Wie kan er niet meer lopen? :p
Adviezen voor herstelloopjes zijn welkom! Heb wel zin om nog ff te gaan vanavond :p![]()
Geen 7^^ voor mij, maar wel stevige spierpijn. Gistermiddag wezen karten - awesome, echt, maar een aanslag op je spieren
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
Spiertjes zijn prima! Heb wel gerend, natuurlijk, maar ben redelijk soepel en frisch ende fruitig.
Ja doei.![]()
Hier -weer- vooral last van m'n schoudersDoel voor m'n loopjes (1 lokaal loopje en de Bruggenloop) in december wordt dan ook om lekker ontspannen te lopen en proberen te genieten. Tijd is tot Egmond ondergeschikt.
Verder zijn m'n benen een beetje stijf. Morgen rustig trainen, en dan zit het wel weer goed.![]()
Ik heb een paar blauwe tenen en gevoelige hamstrings. Verder gaat alles goed.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 09:16:21 ]![]()
Nergens last van, maar ik heb dan ook het hele weekend niet gelopen
Vanavond voor het eerst mn Mizuno's uitlaten, ik ben benieuwd!F means you're fucked![]()
Hier wel een beetje spierpijn, maar dat mag ook wel.
Gisteren al even kort gepost, maar ben nog steeds zo superblij met hoe het ging gisteren.
Reis naar Nijmegen is altijd wel lang, maar op zich viel de twee uur in de trein zitten nog wel mee.Net bij aankomst vond ik het nog aardig fris en was net een kwartier later dan zo'n beetje de rest van hier bij de T-shirt uitgifte, dus geen bekenden gezien. Toen spullen gedropt en gaan warmlopen, tijdens het warmlopen kwam ik Dibaba en Adere nog tegen.
Kwartier voor de start in het startvak, halverwege blauw zoiets en vlak voor het startschot stond ineens toch nog MaleDuck naast mij, bizar hoe je zonder iets af te spreken elkaar in zo'n mensenmassa dan toch nog ineens tegenkomt.
Duurde nog lang voordat ik over de start was in verhouding (toch nog 4 mins) en daarna toch wel aardig hard van start (valsplat naar beneden daar). Had qua indeling bedacht dat ik 'langzaamste' - 'sneller' - 'snelst' wilde lopen op de 5 km's, daar is dit parcours gewoon perfect voor. Dus na 3 km niet geforceerd, veel focus op techniek en 5 km gepasseerd in 20:17. Alle mogelijkheden om nog onder het uur te duiken, maar moest wel al weer wat snelheid oppakken op de Derdebaan. Op de Zevenheuvelenweg zijn de heuveltjes dan toch wel pittig, maar heerlijk om na de 8 km dan weer een paar honderd meter te herstellen en tussen 9 en 10 km zelfs een km lang eigenlijk.
Op de 10 km in 40:06 doorgekomen (had geen idee dat ik zo geschaduwd werd door MD), zelfs nog wat voor op schema, de laatste 5 hoefden dus 'slechts' in 19:53. Tussen 10 en 11 dat aardige stuk valsplat, maar vooral het stukje na het bochtje naar rechts brak mij een beetje op en zag m'n tempo wegzakken, gelukkig toen naar beneden en even een paar honderd meter m'n adem moeten hervinden. Gelukkig was dat bij 12k weer redelijk gelukt, maar toen nog het laatste stukje omhoog, flink tempo gehouden en in de afdaling echt het gas erop. Toen ook m'n snelste km gelopen tussen 13 en 14 (3:40) en toen ik bij 14 kilometer een paar seconde onder de 56 minuten doorkwam wist ik dat ik het moest halen, ook al deed die laatste kilometer nog wel flink zeer.
Superblij met 59:44, onder het uur lopen is een tijdlang een soort 'magisch' doel geweest, dus zoals gisteren ook al zo mooi werd gezegd, ondanks dat ik 810e werd of zo, voelde ik mij gisteren een ontzettende winning Keniaan.
Na afloop MD nog even gezien, die was er juist net niet doorheen gekomen in die laatste kilometers, maar tempo wat moeten laten zakken met steken. Maar toch een PR gelopen ook nog en flink sneller dan ik iig liep op mijn eerste 7H.Het blijft een flink eind reizen de 7H, maar ik moet zeggen dat het toch wel echt een super wedstrijd is, qua parcours, organisatie en omgeving, was het echt waard weer een keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...![]()
Gogo, ben benieuwd hoe je eerste loopje sinds een tijdje ging.
En die heuvels van gister, die zitten best wel in mijn (vooral boven-)benen
Intussen bezinnen wat ik voor consequenties ga verbinden aan die zeurknie. Duurloopjes toch een tempootje lager doen, denk ik. Loopgroepen hebben voordelen, maar kunnen je soms ook meeslepen in continu een tempo te hoog.![]()
Holy mac, wat loopt iedereen hardMooi hoor.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox![]()
Zie soms wel trainingstempo's voorbij komen die flink dicht op je wedstrijdtempo's liggen volgens mij ja.quote:Op maandag 18 november 2013 09:44 schreef Quoi het volgende:
Gogo, ben benieuwd hoe je eerste loopje sinds een tijdje ging.
En die heuvels van gister, die zitten best wel in mijn (vooral boven-)benen
Intussen bezinnen wat ik voor consequenties ga verbinden aan die zeurknie. Duurloopjes toch een tempootje lager doen, denk ik. Loopgroepen hebben voordelen, maar kunnen je soms ook meeslepen in continu een tempo te hoog.In de regel is dat natuurlijk wel aardig belastend voor je lichaam.
Hoeft niet erg te zijn, af en toe een fikse training, maar het is bijna meer een 'wedstrijdbelasting' dan, dus moet je er ook wel weer meer van herstellen...
Knie-problemen zijn in ieder geval niet nice, zou dan in eerste instantie je tempo / intensiteit wat omlaag schroeven en als dat ook niet werkt kan je altijd de duur van je loopjes ook nog wat terugschroeven (al is dat wat onhandig in een HM voorbereiding). Mooie tijd gelopen gisteren trouwens!
absoluut, erg leuk om te lezen allemaalquote:Op maandag 18 november 2013 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso echt goed gelopen allemaal, en leuke verslagen!![]()
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
Niet zo`n enerverend verhaal als dat van jullie, met geweldige prestatie's, maar voor mij is het toch weer een stap(je). En oh oh oh, wat was het LEKKER!
Vandaag de hele dag uitgekeken naar het thuiskomen, eigenlijk het hele weekend al uitgekeken naar vandaag. De dag dat ik eindelijk weer een stukje mocht hobbelen. En regenen dat het deed, niet normaal. Het lijkt alsof ik in Nederland zit, zo'n kutweer is het op 't moment.
Thuisgekomen van stage, m`n hardloopspullen gepakt, en daar stond ik dan. In m`n lange tight en m`n windjack. 8x200 meter op een laag tempo, met 1 min. wandelen, puur om te kijken hoe het gaat.
Hoe het ging? Pijnvrij. Ik merk wel dat dat weken "stilzitten" een minder positief effect heeft. De spieren worden weer eens belast en dat voelde ik meteen. Voornamelijk de achillespees was wat gevoelig. Geen pijntjes o.i.d, maar echt het gevoel dat een spier/pees belast na lange tijd weer eens aangesproken werd.
Donderdag ga ik 400 metertjes proberen, om zo rustig het volume weer op te bouwen naar 60 min. aan een stuk lopen.
Letterlijk tot aan m`n onderbroek nat geregend, maar man man, wat was het het waard! Heerlijk om weer eens een stukje gehobbeld te hebben. Heb het echt gemist...![]()
Fijn dat je weer hebt kunnen lopen Levitas!
Ik ben dus ook weer eens gegaan, had een rondje van ongeveer 4,5 kilometer uitgestippeld. Omdat de laatste keer lopen drie weken geleden was besloten dat ik 10-1-10-1-10-1 zou lopen. Het ging in het begin heel lekker, lekker gelopen,fijn om weer op deze manier in beweging te zijn.. Na vier kilometer merkte ik echter dat mijn lijf het lopen toch wel een beetje ontwend was. Conditioneel kreeg ik het een beetje zwaar en mijn enkel en bovenbenen begonnen te zeuren. Rustig aan naar huis gehobbeld met een extra stukje wandelen en toch nog de vijf kilometer vol gemaakt. Was een fijn rondje!![]()
Mooi dat je weer pijnvrij hebt gelopen Levitas! Weer kunnen hardlopen na een blessure is nog veel mooier als een PR lopen! Geniet er van en bouw het lekker rustig op.![]()
Is het het gewricht of meer de pezen aan de zijkant (lopersknie)?quote:Op maandag 18 november 2013 09:44 schreef Quoi het volgende:
Intussen bezinnen wat ik voor consequenties ga verbinden aan die zeurknie. Duurloopjes toch een tempootje lager doen, denk ik. Loopgroepen hebben voordelen, maar kunnen je soms ook meeslepen in continu een tempo te hoog.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb wat data van lopers van het weekend in twee tabelletjes gezet.
Alle data is genormaliseerd. Dat maakt ook dat het niet meer uitmaakt of je 42 minuten, of 2 uur loopt over de Zevenheuvelenloop.
In de bovenste tabel zijn de tijden genormaliseerd tot 1500, waar door je gemiddeld op 100 per km uitkomt. Zo kan je zien hoe je ronde zich verhield tot je totaal race. Gemiddeld liepen de fok-ers dus 7,88% langzamer over de 11e kilometer, en waren we het snelste over kilometer 14.
In het tweede tabelletje is er verder genormaliseerd. 100 per kilometer, waarbij scores boven de 100 dus betekenen dat je die kilometer ten opzichte van ander fok-ers langzamer hebt gelopen, en scores van onder de 100 dat je relatief sneller was.
Zo valt vrij goed op dat MaleDuck te hard van start is gegaan, en Jeroen* (vriend van Zwabber), en Stevanovic83 in het begin rustiger aan hebben gedaan.
Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 11:12 schreef Corniel het volgende:
Alle data is genormaliseerd. Dat maakt ook dat het niet meer uitmaakt of je 42 minuten, of 2 uur loopt over de Zevenheuvelenloop.
In de bovenste tabel zijn de tijden genormaliseerd tot 1500, waar door je gemiddeld op 100 per km uitkomt. Zo kan je zien hoe je ronde zich verhield tot je totaal race. Gemiddeld liepen de fok-ers dus 7,88% langzamer over de 11e kilometer, en waren we het snelste over kilometer 14.
In het tweede tabelletje is er verder genormaliseerd. 100 per kilometer, waarbij scores boven de 100 dus betekenen dat je die kilometer ten opzichte van ander fok-ers langzamer hebt gelopen, en scores van onder de 100 dat je relatief sneller was.
Zo valt vrij goed op dat MaleDuck te hard van start is gegaan, en Jeroen* (vriend van Zwabber), en Stevanovic83 in het begin rustiger aan hebben gedaan.
Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan.Cool! Mooi overzicht zo!
![]()
Hele mooie tabel Corniel! Mijn GPS data is niet volledig correct, want na '15 kilometer' was ik er nog niet.
Spoiler met KM tijden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hierna duurde het nog 43 seconden voor ik daadwerkelijk gefinished was.![]()
Leuk overzicht.
Wel apart dat ik relatief de snelste kilometer 11 liep, maar daarna dus langer nodig had in kilometer 12 om te versnellen, want die was weer een stuk trager.Daarna kwam ik er wel weer doorheen en ben ik aardig 'gemiddeld' versneld!
Wel mooi om te zien dat de opbouw van een hoop mensen vergelijkbaar is en m'n opbouw wel expres zo geweest is met wat tragere en snellere kilometers hier en daar.Jack does it in real time...![]()
Tering, dat heeft niks meer met hardlopen te maken haha. Dacht dat ik heel erg gefocussed op cijfertjes van m'n loopjes enzo kon zijn![]()
![]()
@Levitas: ik ben een cijferfetisjist volgens veel mensen om mij heen, en ik denk dat ze gelijk hebben.@DeeBee, Tieske89 liep relatief nog harder. (f5)
De kleurtjes zijn weg!quote:Op maandag 18 november 2013 11:31 schreef Corniel het volgende:
@Levitas: ik ben een cijferfetisjist volgens veel mensen om mij heen, en ik denk dat ze gelijk hebben.@DeeBee, Tieske89 liep relatief nog harder. (f5)
![]()
ik ben weer helemaal bij.
leuke verslagen, top prestaties!
fijn dat het goed ging levitas en gogo!
nu op zoek naar een nieuw doel...
helaas zijn er weinig loopjes in de buurt en die er wel zijn kan ik niet
dat is wel jammer maar voor 2014 maar beter gaan plannen, want vind het toch wel leuk om ergens naartoe te trainen.
de laatste weken van dit jaar ga ik proberen mijn km's nog wat uit te bouwen en dus ook nieuwe routes lopen door het bos![]()
![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 11:24 schreef Tieske89 het volgende:
Hele mooie tabel Corniel! Mijn GPS data is niet volledig correct, want na '15 kilometer' was ik er nog niet.
Spoiler met KM tijden:Heb even het hoogtekaartje er bij geplakt (amateuristisch).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hierna duurde het nog 43 seconden voor ik daadwerkelijk gefinished was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Daywalk3r op 18-11-2013 12:20:25 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Thanks voor je meedenkenquote:Op maandag 18 november 2013 09:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zie soms wel trainingstempo's voorbij komen die flink dicht op je wedstrijdtempo's liggen volgens mij ja.In de regel is dat natuurlijk wel aardig belastend voor je lichaam.
Hoeft niet erg te zijn, af en toe een fikse training, maar het is bijna meer een 'wedstrijdbelasting' dan, dus moet je er ook wel weer meer van herstellen...
Knie-problemen zijn in ieder geval niet nice, zou dan in eerste instantie je tempo / intensiteit wat omlaag schroeven en als dat ook niet werkt kan je altijd de duur van je loopjes ook nog wat terugschroeven (al is dat wat onhandig in een HM voorbereiding). Mooie tijd gelopen gisteren trouwens!
En je hebt gelijk. En dank voor je compliment!
Het was toendertijd een ontsteking aan spier/peesaanhechting schuin onder mijn knie. Maar mijn eigen gevoel zegt: ik ga al een tijdje qua duurlopen te hard. Daar moest ik de rekening een keertje van gepresenteerd krijgen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is het het gewricht of meer de pezen aan de zijkant (lopersknie)?quote:Op maandag 18 november 2013 11:12 schreef Corniel het volgende:
Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal.Wat tof! Mijn data moet ik nog uploaden, maar mag je vanavond zéker toevoegen. Volgens mij was mijn 5km tijd steevast 31minSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan.31:10 - 1:02:xx - 1:32:54.
Zijn er al foto's?![]()
![]()
Gefeliciteerd iedereen met de mooie tijden bij de zevenheuvelenloop. tof om al die leuke verslagen te lezen.![]()
tof Levitas! toch een mooi begin weer.
en Gogo hoe bevalt het om in Den Bosch te lopen?home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Lopersknie dus eigenlijk. Ik denk dat je 't zelf inderdaad ook al goed doorhebtquote:Op maandag 18 november 2013 12:26 schreef Quoi het volgende:
Het was toendertijd een ontsteking aan spier/peesaanhechting schuin onder mijn knie. Maar mijn eigen gevoel zegt: ik ga al een tijdje qua duurlopen te hard. Daar moest ik de rekening een keertje van gepresenteerd krijgen.Ik loop mijn 22km-trainingen ook vaak op >6min/km en niet sneller. Snelheid trainen kun je leuk doen op een 5km bijv, maar bij duurloopjes wordt dat een aanslag op je benen. Ik heb zelf ook veel baat bij krachttraining
* YUR vindt langzame duurlopen heeeeeeeeeerlijk
Alleen, maar ook samen met anderen zijn ze superfijn. Lekker een beetje ouwehoeren onderweg enzo, en de snelheid lekker laten voor wat het is. Het gaat er dan om dat we lekker onderweg zijn
F means you're fucked![]()
Ik ook de laatste tijd. Af en toe stilstaan om een foto te maken van een mooie paddestoel of landschapquote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef YUR het volgende:
Alleen, maar ook samen met anderen zijn ze superfijn. Lekker een beetje ouwehoeren onderweg enzo, en de snelheid lekker laten voor wat het is. Het gaat er dan om dat we lekker onderweg zijn![]()
Ja, super toch? Het vraagt een wat andere mindset, maar dat moet lukkenquote:Op maandag 18 november 2013 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook de laatste tijd. Af en toe stilstaan om een foto te maken van een mooie paddestoel of landschap![]()
Ik liep laatst ook wat te keuvelen met een loopvriendin. Gewoon, een uurtje. Uiteindelijk bleek dat we 6.20/6.30 liepen. Maar afgelopen weekend knalde ze er (als 45jarige) wel mooi 3.51 uit in Valencia
Dat zijn eigenlijk de lekkerste ontspannen loopjes, als je met vriendjes de hort op gaat en maar wat gaat lopen zonder op je klok te kijken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik hoop loop tegenwoordig op hartslag en niet op snelheid, die zie ik achteraf wel. Ook dat bevalt mij goed.quote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef YUR het volgende:
Alleen, maar ook samen met anderen zijn ze superfijn. Lekker een beetje ouwehoeren onderweg enzo, en de snelheid lekker laten voor wat het is. Het gaat er dan om dat we lekker onderweg zijn
Alleen mijn LDL is wel erg langzaam, 8.min/km , echt joggen dus om maar die hartslag in D1 te houden. Dan mag ik best na 60 minuten even nog doorlopen om toch nog een gevoel van hartlopen te ervaren
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)quote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, super toch? Het vraagt een wat andere mindset, maar dat moet lukken
Ik liep laatst ook wat te keuvelen met een loopvriendin. Gewoon, een uurtje. Uiteindelijk bleek dat we 6.20/6.30 liepen. Maar afgelopen weekend knalde ze er (als 45jarige) wel mooi 3.51 uit in Valencia![]()
Nou, dan gaan we binnenkort samen ff een rondje keuvelenquote:Op maandag 18 november 2013 13:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)
In een loopgroep moet je gewoon serieus trainen, dat ouwehoeren doe je toch lekker met vrienden?quote:Op maandag 18 november 2013 13:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 13:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Nou, dan gaan we binnenkort samen ff een rondje keuvelenIk kan de komende 2 weken niet op dinsdagavond trainen (work
) en zoek dus nog op maandag- of (deze week) woensdagavonden een trainingsmaatje. Anders is een andere keer ook leuk, in het weekend oid.
![]()
Het tempo had ik het over. En ik bedoel de duurloopavond-loopgroep. Is toch wat anders als fartlek oid.quote:Op maandag 18 november 2013 13:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een loopgroep moet je gewoon serieus trainen, dat ouwehoeren doe je toch lekker met vrienden?![]()
@Hatseflats: Sorry, ze zijn weer terug.
@Daywalk3r: Wat een goed idee, dat heb ik overgenomen!
Update:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
En zij gaan te hard voor je? Dan loop je toch minder hard.. Of dan ga je niet meer, ga je met YUR en Bob afspreken.quote:Op maandag 18 november 2013 13:21 schreef Quoi het volgende:
Het tempo had ik het over. En ik bedoel de duurloopavond-loopgroep. Is toch wat anders als fartlek oid.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Precies dat!quote:Op maandag 18 november 2013 13:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En zij gaan te hard voor je? Dan loop je toch minder hard.. Of dan ga je niet meer, ga je met YUR en Bob afspreken.![]()
![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 13:24 schreef Corniel het volgende:
Update:DankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die heuveltjes erbij is het nog leuker! Geeft een erg mooi inzicht zo. Volgend jaar misschien relatief iets langzamer weg, maar het stuk tussen de 5 en de 10km kan zeker wel sneller. En ik moet me bij die hobbel in km 13 gewoon niet zo aanstellen![]()
![]()
Het is wel duidelijk dat MaleDuck het diepste is gegaan, die laatste 5 km's moeten niet makkelijk zijn geweest, letterlijk en figuurlijk in het rood.
Lange duurlopen let ik ook nooit op tempo, alleen op m'n hartslag.Heb m'n hele marathonvoorbereiding gerust op 5:40 / km gelopen of zo, niks aan het handje en perfecte trainingstempo's. Nu loop ik vaak zat ook nog traag met inlopen en alles, prima, want daar is het voor.
Rem mijzelf best vaak af in training, maar dat werkt voor mij goed, want zorgt ervoor dat ik mij niet overbelast en blesseer.
Zo! Wij zijn weer op de boot! 2 uur in de auto zitten maakt de spiertjes iets stijver, maar na een eindje lopen toch ook weer gewoon soepel. Nu nog weer wachten tot de blaren zijn bijgekomenBliksembezoek, maar 't was het wel waard
![]()
In het verschiet liggen veel LDL's in de aanloop naar onze HM begin februari en natuurlijk de 25km op het sallandtrail![]()
Zoveel zin in!
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 11:12 schreef Corniel het volgende:
Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal.Ik wil er ook wel bij! Wat heb je nodig? Startnummer? 3730SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan.
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 13:24 schreef Corniel het volgende:
Update:Ik ben echt te stom hiervoor, ondanks mijn bèta-achtergrond. Wat betekent het concreet dat bij mij km 2 t/m 5 groen zijn? Ik denk te snappen dat ik verhoudingsgewijs de snelste kilometers toen gelopen heb, maar dus niet genoeg ben ingestort om er ook 4 rode kilometers tegenover te stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iedereen is diep gegaan bij de 7Hquote:Op maandag 18 november 2013 13:39 schreef DeeBee het volgende:
Het is wel duidelijk dat MaleDuck het diepste is gegaan,
Je hebt niet de vier langzaamste km's gelopen. Die eer is aan MD.quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ben echt te stom hiervoor, ondanks mijn bèta-achtergrond. Wat betekent het concreet dat bij mij km 2 t/m 5 groen zijn? Ik denk te snappen dat ik verhoudingsgewijs de snelste kilometers toen gelopen heb, maar dus niet genoeg ben ingestort om er ook 4 rode kilometers tegenover te stellen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat ik van je nodig hebt motorbloempje zijn je splittijden per kilometer. Als je die zelf niet gelogd hebt (gps-horloge/mobiele app) zal je niet hebben logischer wijze.quote:Op maandag 18 november 2013 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil er ook wel bij! Wat heb je nodig? Startnummer? 3730Ja, dat klopt. Je bent ten opzichte van je eindtijd harder van start gegaan dan de rest. In km 6 en 10 was je de (relatief) langzaamste van allemaal. Je had ook de laatste kilometers downhill ook minder over om te versnellen zoals de rest dat deed.quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben echt te stom hiervoor, ondanks mijn bèta-achtergrond. Wat betekent het concreet dat bij mij km 2 t/m 5 groen zijn? Ik denk te snappen dat ik verhoudingsgewijs de snelste kilometers toen gelopen heb (..)Dat denk ik niet. Er zijn vast mensen die het voor hun doen rustig aan hebben gedaan. Dat kan je met dit type data overigens niet ontdekken.quote:
die heb ik toevallig net ingeladen in Endomondo. Zal ze zo even posten!quote:Op maandag 18 november 2013 13:55 schreef Corniel het volgende:
[..]
Wat ik van je nodig hebt motorbloempje zijn je splittijden per kilometer. Als je die zelf niet gelogd hebt (gps-horloge/mobiele app) zal je niet hebben logischer wijze.
[..]
Ja, dat klopt. Je bent ten opzichte van je eindtijd harder van start gegaan dan de rest. In km 6 en 10 was je de (relatief) langzaamste van allemaal. Je had ook de laatste kilometers downhill ook minder over om te versnellen zoals de rest dat deed.
[..]
Dat denk ik niet. Er zijn vast mensen die het voor hun doen rustig aan hebben gedaan. Dat kan je met dit type data overigens niet ontdekken.
Ja doei.![]()
Zeker! Denk dat nagenoeg iedereen echt maximaal gepresteerd heeft, bijna iedereen met PR's.quote:
Het was ook wel echt het doel van dit jaar voor mij eigenlijk, dus wel echt tof dat het dan lukt.3 jaar terug werd ik bijv. precies in de week van te voren ziekig, toen baalde ik zo ontzettend...
Daarom ben ik zelf niet zo'n fan van cijfertjes, maar meer van verhalen. In de cijfertjes zijn de persoonlijke omstandigheden niet meegeteldquote:Op maandag 18 november 2013 13:55 schreef Corniel het volgende:
Dat denk ik niet. Er zijn vast mensen die het voor hun doen rustig aan hebben gedaan. Dat kan je met dit type data overigens niet ontdekken.
Mijn km-tijden:
1. 6.00
2. 5.47
3. 5.58
4. 6.06
5. 6.05
6. 6.03
7. 5.51
8. 6.02
9. 5.50
10. 5.40
11. 6.06
12. 5.39
13. 5.42
14. 5.19
15. 5.16Heb me aan mijn belofte gehouden: rustig beginnen en vanaf km 11 't gas er wat op!
Ja doei.![]()
@SEMTEX: True, en er zijn ook heel veel verhalen rond gegaan. (Die ik allemaal heb gelezen)
Maar er zijn meer cijferfetisjisten, want MaleDuck heeft mij de data van motorbloempje, STING en Arguela aangedragen, deze zijn verwerkt.
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!
[ Bericht 5% gewijzigd door Corniel op 18-11-2013 14:20:38 (reactie op motorbloempje toegevoegd) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 13:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je hebt niet de vier langzaamste km's gelopen. Die eer is aan MD.Heerlijk dit soort posts over mij, eindelijk een keer (in verhouding) het langzaamst gelopen
Echt een vet overzicht trouwens, Corniel!
Ik had ook nog wat uitslag analyse gedaan:
Totaaluitslag: 1141 / 26378 (bij de eerste 4.3%)
Categorie: 543/5180 (bij de eerste 10.5%)
Bedrijventeams: 395 / 732 (bij de eerste 54%)
Bedrijf: 1/5 (bij de eerste 20%)
Achternaam: 1 / 2 (bij de eerste 50%)
Voornaam: 11 / 171 (bij de eerste 6.4%)
Ik vind het ronduit fascinerend. Ik ben overigens van het verhaal én de cijfertjes, dus ik zit hier al sinds gisteravond kwijlend mee te lezen.![]()
quote:Op maandag 18 november 2013 14:18 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: True, en er zijn ook heel veel verhalen rond gegaan. (Die ik allemaal heb gelezen)
Maar er zijn meer cijferfetisjisten, want MaleDuck heeft mij de data van motorbloempje, STING en Arguela aangedragen, deze zijn verwerkt.
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.Neee!! M'n relatief snelste eerste km is niet meer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!
Ik ben dol op cijfertjes![]()
En ik ben overigens ook zeker niet diep gegaan. Zodra ik moe werd nam ik gewoon even een beetje gas terug![]()
![]()
Haha, stelletje cijferfetisjisten!
Leuke data inderdaad. Voor mij de volgende keer toch relatief iets rustiger beginnen denk ik. Vandaag trouwens alleen een beetje last van mijn linkerbovenbeen die een beetje stijf is. Helemaal geen reactie van de knie eigenlijk, dus top!
![]()
Ik ben verder wel erg diep gegaan, had op dat moment niet echt sneller gekund denk ik. Had af en toe echt het idee waarom ik dit ook alweer deed.
![]()
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.Dit waren alle Fok!ers die ik in mijn Endomondo lijstje tegenkwamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!Alleen van 1 kon ik er geen nickname bij vinden
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.Mooi tabelletje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!
Mag ik er ook bij?
Wat kan ik aanleveren?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Van mijn woonplaats hield ik er maar 3 onder mequote:Op maandag 18 november 2013 14:20 schreef MaleDuck het volgende:
![]()
Ik zie nu dat ik ook m'n relatief langzaamste kilometer heb moeten afstaan aan Arquero. Nu heb ik geen kleurtjes meer
Dit is gebaseerd op je kilometertijdenquote:Op maandag 18 november 2013 14:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Mooi tabelletje!
Mag ik er ook bij?
Wat kan ik aanleveren?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.Wat cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kleurtjes zijn eigenlijk in deze tabel niet gunstig, want groen of rood, het geeft aan wat de hoogste afwijking naar boven of beneden is, dus hoe minder kleurtjes hoe vlakker je de race hebt gelopenquote:Op maandag 18 november 2013 14:28 schreef hatsaflats het volgende:
Ik zie nu dat ik ook m'n relatief langzaamste kilometer heb moeten afstaan aan Arquero. Nu heb ik geen kleurtjes meer
In de officiële uitslag staan jullie geregistreerd in Den Haag...quote:Op maandag 18 november 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wij waren de nummers 1 en 2 van onze woonplaats
Weet ikquote:Op maandag 18 november 2013 14:33 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Kleurtjes zijn eigenlijk in deze tabel niet gunstig, want groen of rood, het geeft aan wat de hoogste afwijking naar boven of beneden is, dus hoe minder kleurtjes hoe vlakker je de race hebt gelopenMaar een vlakke race lopen was sowieso niet het doel, en ik vind kleurtjes nou eenmaal leuk
![]()
![]()
Dan volgend jaar gewoon heel rustig de afdalingen nemen en keihard de heuvels opsprinten, denk dat je dan wel een mooi kleurrijk geheel krijgt!quote:Op maandag 18 november 2013 14:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Weet ikMaar een vlakke race lopen was sowieso niet het doel, en ik vind kleurtjes nou eenmaal leuk
![]()
![]()
Is dit een format waar je wat mee kan, Corniel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindsprintje...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik overweeg trouwens dat loopje op Circuit Spa FranchorchampsDe HM-afstand dan
Spaquote:Op maandag 18 november 2013 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik overweeg trouwens dat loopje op Circuit Spa FranchorchampsDe HM-afstand dan
Al beperk ik mijn tochtjes die kant op tot de Formule 1, eerst recht omhoog en daarna dat ellenlange rechte stuk vind ik voorlopig te eng.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Ik moet dit plaatje goed bewaren, voor het geval dat ik hem nog een keer loop, dan kan ik mijn kmtijden beter uitrekenen aan de hand van de tijd die ik wil lopen
En dan vooral km 5, 8, 11 qua snelheid omhoog en km 10 voor omlaag en dan km 13-15 freewheelend naar beneden met wat er nog qua inhoud over is
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?quote:Op maandag 18 november 2013 14:50 schreef MaleDuck het volgende:
Ik moet dit plaatje goed bewaren, voor het geval dat ik hem nog een keer loop, dan kan ik mijn kmtijden beter uitrekenen aan de hand van de tijd die ik wil lopen
En dan vooral km 5, 8, 11 qua snelheid omhoog en km 10 voor omlaag en dan km 13-15 freewheelend naar beneden met wat er nog qua inhoud over is![]()
![]()
De meeste loopjes zijn vlak bij mij, dus dan is het wat makkelijker uit te rekenenquote:Op maandag 18 november 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?
Yep,quote:Op maandag 18 november 2013 14:39 schreef Wolve000 het volgende:
Is dit een format waar je wat mee kan, Corniel?Dat kan je wel zeggen! Ik zou zeggen dat je te veel overhad, je hebt tijd laten liggen met de ze opbouw, wel een indrukwekkende versnelling.quote:Eindsprintje...quote:Op maandag 18 november 2013 14:50 schreef MaleDuck het volgende:
En dan vooral km 5, 8, 11 qua snelheid omhoog en km 10 voor omlaag en dan km 13-15 freewheelend naar beneden met wat er nog qua inhoud over isJe kan dit niet zomaar op elk loopje toepassen, en je hebt data nodig van precies het parcours waar je op loopt. Sowieso is bij de meeste loopjes in NL het devies dat elk rondje ongeveer even snel moet.quote:Op maandag 18 november 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?
Wat bedoel je met "precies het parcours"? Wat ik uit je uitleg begreep was dat gewoon de afstand. Nu is uitgegaan van een gemiddelde pace van 100. Maar als je niet normaliseert tot 1500 over het totaal, maar 100 van de gemiddelde pace als uitgangspunt neemt, kun je toch ook heel gemakkelijk de afwijking per kilometer ten opzichte van die 100 uitrekenen? Nu kan ik dit als semi-alfa slecht uitleggen, maar volgens mij zou het op zo'n manier ook best bruikbaar zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 15:03 schreef Corniel het volgende:
[..]
Yep,
[..]
Dat kan je wel zeggen! Ik zou zeggen dat je te veel overhad, je hebt tijd laten liggen met de ze opbouw, wel een indrukwekkende versnelling.
[..]
[..]
Je kan dit niet zomaar op elk loopje toepassen, en je hebt data nodig van precies het parcours waar je op loopt. Sowieso is bij de meeste loopjes in NL het devies dat elk rondje ongeveer even snel moet.
Dat met dat elk rondje ongeveer even snel moet ben ik met je eens, maar mij is dat nog nooit echt geluktIk ga zelf ook wel eens wat knutselen in Excel. Voor mij zou het denk ik heel bruikbaar zijn om op deze manier naar verschillende loopjes te kijken en te vergelijken. Ook als voer om mezelf onderweg wel eens op m'n flikker te geven dat ik me niet aan moet stellen, maar door moet lopen.
![]()
@YUR: Dat vind ik prima hoor.
@hatsaflats: Op een vlak (sowieso elk ander) parcours zal je een andere karakteristiek zien, dus het heeft geen zin om die met elkaar te vergelijken. Bij de 7^^ zie je bij iedereen een dipje in km 11, omdat de je daar de meeste hoogtemeters wint, en een piek bij km 14, omdat je daar heel veel voordeel hebt van de afdaling. Op een ander parcours is dat heel anders.
Neem de afgelopen LVML, daar zal je de laatste 3 kilometers bij de 10 km zien dat er enorme dips zitten bij het strand (tegenwind ook). Je kan daar dan al niet zomaar die van 2012 en 2013 samenvoegen, want in 2012 stond er minder wind en was het strand iets minder zacht.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dat is wel tof om te vergelijken jaquote:Op maandag 18 november 2013 15:34 schreef YUR het volgende:
Ik zou bijna mijn 7H van vorig jaar toevoegen
Je pakt toch de gemiddelde pace van een persoon en stelt dat als baseline (100) en alles wat sneller is is < 100 en alles wat langzamer is > 100. Waarom zou je dat niet voor elk loopje kunnen doen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Heb m alleen dit jaar niet gelopenquote:Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat is wel tof om te vergelijken jaMaar zal zo thuis ff kijken
Over vergelijken gesproken.
In een half jaar nagenoeg met dezelfde snelheid gelopen, alleen is dit 5km langer en qua route is de 7^^ ook zwaarder. Dus dat is mooie progressie
quote:Op maandag 18 november 2013 15:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb m alleen dit jaar niet gelopenMaar zal zo thuis ff kijken
Dôh!
Omdat het dus achteraf pas zin heeft om met meerdere mensen te vergelijken. Een loopje van te voren precies plannen is niet heel nuttig, omdat je van tevoren niet goed weet waar de zwaardere stukken zitten.quote:Op maandag 18 november 2013 15:40 schreef slacker_nl het volgende:
Je pakt toch de gemiddelde pace van een persoon en stelt dat als baseline (100) en alles wat sneller is is < 100 en alles wat langzamer is > 100. Waarom zou je dat niet voor elk loopje kunnen doen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zevenheuvelen met een vlak parcours vergelijken lijkt me inderdaad zinloos, en natuurlijk heb je altijd te maken met variabelen als wind, regen, training, of je goed geslapen hebt, etc, maar dan nog denk ik dat het voor mij juist voor vlakke loopjes wel een beetje met elkaar te verglijken. Vooral omdat het bij mij met name op mentaal vlak "mis" gaat, en niet op lichamelijk vlak.quote:Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef Corniel het volgende:
@YUR: Dat vind ik prima hoor.
@hatsaflats: Op een vlak (sowieso elk ander) parcours zal je een andere karakteristiek zien, dus het heeft geen zin om die met elkaar te vergelijken. Bij de 7^^ zie je bij iedereen een dipje in km 11, omdat de je daar de meeste hoogtemeters wint, en een piek bij km 14, omdat je daar heel veel voordeel hebt van de afdaling. Op een ander parcours is dat heel anders.
Neem de afgelopen LVML, daar zal je de laatste 3 kilometers bij de 10 km zien dat er enorme dips zitten bij het strand (tegenwind ook). Je kan daar dan al niet zomaar die van 2012 en 2013 samenvoegen, want in 2012 stond er minder wind en was het strand iets minder zacht.
Maar ik wil ook Egmond 2013 met Egmond 2014 vergelijken. Gewoon, omdat het leuk is. Dit gaat dan om de bovenste tabel, niet de onderste.![]()
Ja, maar wat is het probleem dan, voor de BtB kan je toch ook dit soort zaken doen. Je kan twee lopen nooit 1 op 1 vergelijken, want de omstandigheden zijn altijd ongelijk. Maar het geeft wel een indicatie van waar de pijnpunten kunnen zitten. Vooral als je het gaat koppelen aan hoogtemeters en eventueel windrichting en -kracht.quote:Op maandag 18 november 2013 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Omdat het dus achteraf pas zin heeft om met meerdere mensen te vergelijken. Een loopje van te voren precies plannen is niet heel nuttig, omdat je van tevoren niet goed weet waar de zwaardere stukken zitten.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Potverdikkie, ik ben de video's aan het bekijken. Wát veel mensen!!! Lijkt op de video erger dan ik heb ervaren![]()
![]()
De bovenste is heel nuttig om een schema op op te stellen op hetzelfde parcours, het onderste is nuttig om te bepalen hoe jij je race hebt ingedeeld t.o.v. anderen. En je kan idd ook dergelijke data verzamelen over Egmond, of een andere race. Je moet je alleen goed beseffen dat het alleen nuttig is voor parcoursen die veel 'last' hebben, van heuvels of ondergrond. Wind/regen e.d. maakt vergelijken over verschillende jaren lastiger, en dus moelijker in te zetten om een schema op te plannen.
Ik heb vooral altijd veel 'last' van mezelfquote:Op maandag 18 november 2013 15:52 schreef Corniel het volgende:
De bovenste is heel nuttig om een schema op op te stellen op hetzelfde parcours, het onderste is nuttig om te bepalen hoe jij je race hebt ingedeeld t.o.v. anderen. En je kan idd ook dergelijke data verzamelen over Egmond, of een andere race. Je moet je alleen goed beseffen dat het alleen nuttig is voor parcoursen die veel 'last' hebben, van heuvels of ondergrond. Wind/regen e.d. maakt vergelijken over verschillende jaren lastiger, en dus moelijker in te zetten om een schema op te plannen.![]()
![]()
Mooie prestaties allemaal![]()
![]()
![]()
Mijn hardloopmaatje heeft voor mij gelopen. Trots op hem. In 1.09.21 met een negatieve split![]()
Ik heb met een dubbel gevoel zitten kijken. Maar so be it.
Genoten van de leuke, mooie en grappige verslagen. Zo is iedereen op zijn eigen manier een echte winnaar
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: