abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133361937
quote:
17s.gif Op zondag 17 november 2013 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
De Zevenheuvelenloop - De Revange

5 jaar geleden, in de 25e editie, deed ik ook mee met dit evenement. Overgehaald door collega's in een bedrijfsteam, en trainen maar. Ik liep al niet zo snel, en ben toentertijd in mijn training niet verder dan 11km gekomen.
De dag van de race. We woonden nog in Nijmegen toen, dus fietsen naar de stad. En rennen. Als een van de laatsten in de laatste startgroep. Het liep toen lekker rustig, maar bij de finish was er ook nog weinig over. 1.42.xx liep ik toen. En daarna gestopt met lopen. Ik kon 4 dagen niet lopen daarna, naar het toilet gaan, opstaan van een stoel of bank waren een hel.. die heuvels? Sterf. Stik er maar in.

En vandaag stond ik er weer, bij de start van diezelfde Zevenheuvelenloop.
De aanloop was één en al spanning. Eigenlijk. Wel heel veel zin, om weer in mijn favoriete Nederlandse stadje te rennen, maar ook bang dat het niet heel veel beter zou gaan, óndanks alle training die ik dit keer wel heb gehad; een halve marathon zelfs, vorige maand. Dus tsja... het zou goed moeten komen.

Gisteravond al leuk in de sfeer gekomen met de 5 en de 10km aanmoedigen, en daarna lekker rustig op de bank met thee gevegeteerd om goed te hydrateren en tot rust te komen. Op tijd slapen en lekker uitslapen zodat we uitgerust aan de start zouden verschijnen. Tot nu toe was de gehele voorbereiding al 1024x beter dan mijn voorbereiding 5 jaar geleden. :')_!

Wolve startte in startvak roze, ik in startvak rood, en mocht dus een minuut of 10 eerder vertrekken. 13.50 uiterlijk, volgens het schema. Uiteindelijk is dat 14.05 geworden, maar het was wel gezellig. Gezellig met ene Willem staan praten, die de race voor de eerste keer liep. Nog wat tips gegeven over de route, en daarna, bij de start, scheidden onze wegen; hij liep wat sneller dan ik, en mikte op 1.20 - 1.25 :) Ik mikte op 1.30. Veilig, toch een ruime verbetering ten opzichte van 5 jaar geleden, maar toch ook wel haalbaar. :Y

Maargoed, we waren onderweg! Leuk! Veel mensen, veel blije gezichten, en een leuke sfeer. *O*
Het was even zoeken naar het juiste tempo en het slalommen was af en toe wat hinderlijk, maar uiteindelijk wat mensen gezocht om (grofweg) bij aan te haken richting Groesbeek. Nog onbedoeld ruzie gemaakt (nou ja, het was eenzijdig, ik had geen ruzie) met een loopster die ik per ongeluk in de voet een beetje raakte. Gebeurde niets ergs, 1337x verontschuldigd, maar ze bleef maar schelden. Nou ja, toen ben ik maar doorgelopen na haar een fijne race gewenst te hebben. Als je na 2km al zo nors bent... Mén. Dus, lach weer op 't gezicht en doorrennen. Tot ik bij 5km wat last van de pootjes begon te krijgen: de bekende blarenpunten. Maargoed, afgelopen weken vooral wat pijn gehad en geen echte blaren, dus maar gewoon doorgerend. Het ging ook nog wel prima, dus gewoon genoten van de omgeving en de mooie herfstkleuren en doorgerend. Toen gingen we linksaf, op naar de eerste drankpost. Even snel een AA'tje naar binnen gewerkt (na eerst de helft over m'n hand te hebben gegooid.. fijn, kleefzooi), en weer door. Was ik wel aan toe toen, eigenlijk, dus kwam precies op 't goede moment. Aanpakken ging soepel, en doorlopen daarna ook. Vanaf dat punt konden mijn schoonpaps + vriendin ergens staan, dus beetje extra opletten, maar kon ze maar niet vinden.
Toen linksaf de 7^^weg op. En eigenlijk waren het maar 2 redelijke bulten. Wat een verschil met 5 jaar geleden. Toen leken ze op Mount Everest, of Kilimanjaro op z'n minst! Maar nu... 'everyday stuff'! :D Dus pas aangepast en al inhalend naar boven gebuffeld. :D *)

Nog steeds had ik de schoonpaps niet gezien, dus ik dacht dat ik ze gemist had, want ze zouden rondom halverwege staan, dus daarna weer met blank stare doorgerend, genietend, lachend, en de pijn van de pootjes wegdenkend. En toen ineens, uit 't niets, vlakbij 10K: "GAAABYYYYYYY!!!!!!!!"

En daar stonden ze! En ze maakten een foto :P niet zo heel goed :D maar toch een foto:

[ afbeelding ]

Dat gaf even een extra mooie boost, zo vlak voor de 10KM, voor we aan de 'klim' naar km 11, Hotel Erica, gingen beginnen. En dát vond ik inmiddels toch een deceptie. Dat was écht geen heuvel. Althans, hij was lang, maar ik was er lang niet zo bang voor als dat ik er 5 jaar geleden voor was. Lekker doorgebuffeld. Nog wat mensen aangemoedigd die gingen lopen, geprobeerd mee te slepen, mensen bedankt die stonden te klappen en op naar km 11, vanaf waar we naar beneden mochten O+ O+

En toen ging het gas er íets meer op. Had tot die tijd redelijk constant rond de 6min/km gelopen, maar toen mocht 't wel wat harder. En genieten! Ge-nie-ten! O+ Veel mensen, ook op naam aangemoedigd, veel mensen ingehaald en op naar km 12, 13, en 14. Vooral de km's 13 en 14 gingen heel snel, voor m'n gevoel, en ik hoopte dat m'n ouders bij de start zouden zijn. Die hadden een hockewedstrijd van m'n zusje in Nijmegen, en moesten nog richting parcours komen, maar waar zouden ze dan staan? Geen idee!

Km 14. Nog 1km. Gás erop en gaan! En ineens, bij het 'nog 750m punt' hoorde ik wederom "GEEEEEEEEEEEEB!!!!!!!!" en daar stonden m'n ouders! Nog net blij kunnen zwaaien en "HOOOOOI!!!!" kunnen roepen, en toen de laatste 750m knallen, voor zover dat kon. Er liepen veel mensen 'in de weg' en kon niet de sprint trekken die ik wilde zonder ellenbogenwerk, en ik mag dan wel een keiharde zijn, maar dat doe ik dan weer echt niet ;) dus waar ik kon ingehaald en toch nog een zo goed mogelijke eindsprint ingezet. En toen stond er 1.27.41 op mijn klok. 1.27.41! Onder de 1.30! RUIM! RUIM! Zó ontzettend blij! Met handjes omhoog de finish over.

Dit was gewoon 15 minuten sneller dan 5 jaar geleden. 15 hele minuten!

Daarna snel via de drankjes (waar ik m'n drankje van een bekende kreeg, verrassing van beide kanten _O- O+ ) en het beeldje weer richting ons logeeradres om een jasje en lange broek te halen voor mij en Wolve, en snel weer terug naar de finish om dat jasje en die broek aan Wolve te geven zodat ook hij niet te snel af zou koelen.

Tot grote vreugde was zijn nichtje (van wie de kamer was) ook net thuisgekomen, dus die kon ook nog meedelen in onze vreugde, en net voordat mijn ouders het opgaven om ons te vinden kwamen ze ons ook nog tegen O+ en kregen we een Sinterklaasoverlevingspakket met allerlei kruid- en pepernoten en chocolade ipv een bloemetje. *O*

Ik vond het een geweldige revange (-15 minuten!!! *O* ) en wederom een geweldig evenement en parcours. Heb van elke seconde genoten en met een smile op m'n gezicht rondgerend volgens mij. Wel zaten op beide pootjes bloedblaren, waarvan ik de pijn nu aan het wegdrinken ben met wijn O+ Volgend jaar echter niet weer, misschien de volgende jubileumeditie, bij de 35e, want ik vond het tóch wel heel druk. Heb nu ook wel een extra 'reden' om niet in de laatste loting voor de London Marathon mee te doen, omdat ik 42km met zulke slalomdrukte écht niet zou trekken. Maar voor deze 15km was het toch wel prima te overleven. Endomondolinkje komt nog later. Ben ik ook wel benieuwd naar :P maar mijn laptop is niet meer werkende omdat ik geen UK-NL verloopstekker heb meegenomen |:(

Tof, was het O+ FIjn dat we erbij waren!

En Wolve z'n tijd en verslagje mag hij zelf tikken ;)
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ super meis!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_133362117
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Leukste opmerking van een toeschouwster, die voor iedereen aan het applaudisseren (dubbel p, dubbel s, ik moest dat echt opzoeken) was: "Jullie hebben straks geen benen meer en ik geen armen!".
Leukste was 'Jullie zijn de toekomst van Nederland!' :')_
  zondag 17 november 2013 @ 23:22:53 #178
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133362840
Jero, waarschijnlijk heb je dit al langs zien komen maar toch maar even hier posten.
http://www.mudsweattrails.nl/trailrunning_met_stokken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133363101
15 jaar geleden trainde ik al met stokken. als onderdeel van de langlauftraining.
nadat nordic walken populair is geworden was het opeens een vreselijke bedoening.

het is zo`n nuttige trainingsvorm.
pi_133363227
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:30 schreef winterstorm666 het volgende:
15 jaar geleden trainde ik al met stokken. als onderdeel van de langlauftraining.
nadat nordic walken populair is geworden was het opeens een vreselijke bedoening.

het is zo`n nuttige trainingsvorm.
Langlaufen heeft in Nederland anders toch ook al een suffig imago?
pi_133363347
tsja meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
pi_133363805
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jero, waarschijnlijk heb je dit al langs zien komen maar toch maar even hier posten.
Zag hem al langskomen op FB van MST inderdaad. Daar ook al op gereageerd ;). Goed verhaal in ieder geval. Ik wil nog stokken halen!
  zondag 17 november 2013 @ 23:47:42 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133363858
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
nav dat bericht ben jij nog niet om?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133363903
@ levitas, bijna en dan mag je weer!

@mascletta, mooie tijd
@male duck, deebee, PR’s zijn altijd leuk
@jeronimo, ik doe het je niet na, en veel anderen ook niet
@corniel, jammer dat je net niet onder het uur uit kon komen, maar toch een goede tijd!
@hatsaflats, kun je trots op zijn, mooie tijd
pi_133364301
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Terwijl iedereen de grote 7^^ aan het rennen is en wel zo'n beetje binnen is, schrijf ik mijn verslagje over de 7^^nacht.

SPOILER: pas op, láng verslag!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd heel herkenbaar
hoezo is hardlopen verslavend
pi_133364426
Leuke verslagen en wat een goede tijden zijn er gelopen door iedereen!!
  maandag 18 november 2013 @ 00:09:52 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133364655
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"iets" :D!

En alle anderen ook superleuke verslagen! Ben ze nu aan het lezen terwijl Wolve en schoonpaps aan het afwassen zijn :@ En SEMTEX! Wát een tijd! HELDIN! _O_ _O_
O+ ik heb nog gekeken of ik jullie oranje hesjes zag... niks :(
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133364862
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De oogst van dit weekend:

[ afbeelding ]

Plus twee T-shirts, twee veiligheidshesjes en een aantal leuke Fok!kers de hand geschud. Het was geslaagd!
jij heb echt alles uit de kast gehaald, top!
  maandag 18 november 2013 @ 01:47:02 #189
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133366585
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 23:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

nav dat bericht ben jij nog niet om?
quote:
“hoe verder van de bergen woonachtig de weerstand tegen poles exponentieel toeneemt èn dat je, des te verder je van de echte toppen afwoont, je er des te meer mee kunt winnen”
zoals ik eerder al postte, lopen met stokken is denk ik echt iets "Europeaans", ik heb hier nog nooit iemand met stokken gezien en ik denk dat dat komt omdat wij hier "altijd" in de heuvels en/of bergen lopen.
Daar komt bij dat heuvelop me aardig goed afgaat, beter dan heuvelaf, dan zitten mijn lange benen in de weg.
Lijkt me echter wel eens leuk om te proberen tijdens een trainingsrun om te kijken of je er echt veel voordeel van hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133367097
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje over de verslagen heen gescrolld heb, maar iedereen die gelopen heeft, top gedaan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133367409
Jezus allemachtig, wat hebben jullie allemaal SUPER gelopen. Ik kan niks anders zeggen dan _O_ _O_
pi_133367962
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef Quoi het volgende:
Jaaaaa en ik zag Serinde en Gups voorbijlopen bij de compilatie van TV Gelderland *O* toch?
*O*
Wij zaten te eten en ik riep heel hard: "hé dat was ik" :o :')
Vriend schrok zich kapot _O-

Wat een toffe verslagen! *O*

Mijn 7^^nacht:

Ik was niet nerveus want ik was ontzettend verkouden geweest, nog nooit verder gerend dan zo'n 7,5 km en slecht voorbereid dus het werd toch niks!

Lekker bij een vriend in Nijmegen gegeten, bus naar het station en heerlijk via de verwarmde Expo richting de tshirt uitgifte. Daar vonden we al gauw Gup&mamaGup en winterstorm. Leuk om elkaar weer te zien O+
Shirtje opgehaald en toen zagen we stipstreep lopen (wel getwijfeld inderdaad: wel, niet.... Wat voor schoenen heeft hij aan?! :D ). Later kwam Acheron ook nog even gedag zeggen.

Langzaam richting start en voor de afslag naar de startvakken mijn tas achtergelaten bij mijn tassendrager *; en geheel in stijl in een roze poncho naar het startvak! De pijlen waren wat dubieus van kleur maar gelukkig konden de running blind mensen ons helpen. Achteraf een komisch moment want wij vertelden dat we het echt niet konden zien..... Nog niet door hebbend dat we met running blind koppels stonden te praten.... Nogal wiedes dat zij het niet zagen :')

Ik had me voorbereid op heel lang wachten in het startvak (met de marikenloop in herinnering) maar het viel heel erg mee! We zagen vriend L. nog aan wie ik ook dankbaar mijn poncho afgaf (tof dat ik hem meteen na de finish weer zag dus ik heb mijn iets duurdere dan wegwerpponcho gewoon weer terug). Ik kwam ook mijn stokoude hardlooptrainer tegen van toen ik nog in Beuningen woonde die me al allemaal complimenten gaf en succes wenste. Lief!

Na de trechter Garmin aan, 100m te vroeg maar who cares, ik ben begonnen aan mijn eerste 10 km ooit, ik voel een PR aankomen 8-)

Ik vond het hele parcours tof, leuke mensen langs de kant, lekker rustig op de weg (voordeel 1 van niet snel lopen) en de temperatuur was zwaar oké. Bij de 5 km dacht ik echt dat ik nog uren door kon lopen, het ging heerlijk! De muziekjes gemaakt met de chipgeluidjes waren heel gaaf inderdaad.

Gup en ik hebben voor alle wielrenners geklapt, bewijs kunnen jullie bekijken in de special van tv Gelderland :P

Bij 8 km heb ik afscheid genomen van Gup, ze had het zwaar en ik had nog wel iets over. Mijn negende km was 20 sec sneller dan die ervoor en de laatste km was zelfs de snelste. De laatste paar 100m nog wat versneld, ik vond het zo gaaf, ik had het gewoon gedaan!! Ik heb alleen gewandeld om de AA drink op te drinken, toen het bekertje leeg was, meteen door.

Het ging goed, het was leuk en ik ben gefinishte in 1:13:20. Inderdaad een PR :+

Voordeel twee van langzaam lopen: ik kon na de finish zonder moeite mijn vriend weer vinden.

Nog even gemeet met winterstorm, die met moblo en wolve na de finish stond en stipstreep. Was gezellig!, we hebben nog een tijd bij de ABN staan wachten maar het werd erg koud dus toch maar naar huis gegaan, we moesten nog een uurtje rijden. Thuis heerlijk gedoucht en na een beker thee op bed gegaan. Nu beetje last van mijn kuiten maar übertrots *O*
  maandag 18 november 2013 @ 08:22:24 #193
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_133368163
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en in de geweldige Sambaband bij de start én de finish speelde FOK!ster morgane mee:

[..]

Ik heb haar nog wel gespot, met een big smile spelend O+ supertof O+ en supertof dat ze er waren! O+
Wow je hebt echt goed gelopen zo te lezen, congrats! En graag gedaan ;) is elk jaar weer een tof optreden. Ik heb je nog gezocht maar zonder succes dus :p
pi_133368197
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 08:22 schreef morgane het volgende:

[..]

Dank je!! En graag gedaan ;) is elk jaar weer een tof optreden. Ik heb je nog gezocht maar zonder succes dus :p
ik liep bij de finish Helemaal rechts, en er liepen zoveel mensen tussen ons in dat ik maar niet ben gaan roepen... Vraag me ook af of je het uberhaupt gehoord zou hebben met al dat getrommel! Maar was echt leuk!
Ja doei.
  maandag 18 november 2013 @ 08:28:32 #195
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_133368222
quote:
17s.gif Op zondag 17 november 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dan heb ik toch een Fokker gespot denk ik :') Als het ten minste die vrouw met donker, lang haar in het midden van die groep was die met haar kont stond te zwaaien :D
Mis! Kort blond haar, 20 jaar jonger en aan de zijkant van de band :p
  maandag 18 november 2013 @ 08:29:48 #196
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_133368244
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 08:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik liep bij de finish Helemaal rechts, en er liepen zoveel mensen tussen ons in dat ik maar niet ben gaan roepen... Vraag me ook af of je het uberhaupt gehoord zou hebben met al dat getrommel! Maar was echt leuk!
Ik denk het niet nee ;) dank je!
  maandag 18 november 2013 @ 08:31:26 #197
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133368264
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 08:29 schreef morgane het volgende:

[..]

Ik denk het niet nee ;) dank je!
Bedankt he :D Swingt altijd lekker ;)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 18 november 2013 @ 08:34:41 #198
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_133368284
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:31 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Bedankt he :D Swingt altijd lekker ;)
Goed om te horen :) we zijn er elk jaar bij!
pi_133368522
De schade de volgende ochtend: wijsteen is pijnlijk, verder heel klein beetje stijve bovenbenen. Eigenlijk valt het dus mee. Altijd vreselijk als mensen dat zo nodig moeten posten op een forum (kijk mij eens sterk zijn), en nu doe ik het verdorie zelf.
pi_133368528
Wat een toffe verslagen! Ik ga zo voor het eerst in drie weken weer lopen. Heb nog geen zin, hopelijk komt dat als ik onderweg ben. Ga maar een klein rondje, meer om er weer even in te komen dan iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')