Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."quote:Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef hatsaflats het volgende:
Ik blijf het niet winnen een van de prettigste dingen van hardlopen vinden
Vandaag ben ik 538e van de 2937 in mijn categorie geworden. En dat is prima
vaak is dit tegen een betonnen muur praten...mensen die niet hardlopen begrijpen dit maar moeilijkquote:Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."
Ik blijf het moeilijk vindenquote:Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef hatsaflats het volgende:
Ik blijf het niet winnen een van de prettigste dingen van hardlopen vinden
Vandaag ben ik 538e van de 2937 in mijn categorie geworden. En dat is prima
Gelukkig vergelijk jij jouw prestaties ook nooit met die van een anderquote:Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grappig, ik zat dat net tegen een vriend van m'n ouders te vertellen "Je loopt niet voor een ander, je loopt niet tegen een ander, je loopt tegen jezelf. It is just you."
Dank je. Ik begon me al bijna debiel te voelen.quote:Op zondag 17 november 2013 18:54 schreef Quoi het volgende:
Totaal pretentieloos gelopen, rustig aan, zoals gepland. GenotenTijd 1u32
![]()
(ik dacht, ik post ff een normale tijd)
quote:Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Gelukkig vergelijk jij jouw prestaties ook nooit met die van een ander
Maar ik vind dat vergelijken ook juist wel leuk hoor. Motiveert me ook wel. Maar met voetbal/tennis/etc gaat het altijd om het winnen, en met hardlopen kán dat gewoon niet.
haha stoer!quote:Op zondag 17 november 2013 20:46 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb trouwens elke 5km harder gelopenEn dat voor een afstand die ik nog nooit gelopen heb.
quote:Op zondag 17 november 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Alleen Hats gezien (dank aan haarzelf, want ik liep weer eens stoïcijns rond) en MoBlo. Na de race was mijn foon leeg (had muziek op), dus kwam het niet meer van meeten. Het groepje waarmee ik was kostte me eerlijk gezegd al energie genoeg
Dat is ook niet zo leuk van je groepje... Maar toch supergoed gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op zondag 17 november 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Alleen Hats gezien (dank aan haarzelf, want ik liep weer eens stoïcijns rond) en MoBlo. Na de race was mijn foon leeg (had muziek op), dus kwam het niet meer van meeten. Het groepje waarmee ik was kostte me eerlijk gezegd al energie genoeg
Quoi; je hebt SUPER gelopen! 15 km, dat zou ik never nooit redden in die tijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.quote:Op zondag 17 november 2013 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vaak is dit tegen een betonnen muur praten...mensen die niet hardlopen begrijpen dit maar moeilijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
home is where doghair sticks to anything but the dog!
hmm wel cool! Mooie omgeving daar. Hoogtemeters-technisch wel een uitdagingquote:Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Misschien al eens eerder gepost
http://www.spa-francorchampsrun.eu/
al een heel druk weekend met de CPC maar misschien is er toch iemand geintresseerd
[..]
Mijn zoontje dreigde laatst af te haken voor een kidsrun omdat ie bang was om laatste te worden.
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.baasje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Een van onze trainers zei toen dat de laatste altijd het meeste applaus krijgt. En toen heeft ie toch gelopen.Stoer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Niet als je bedenkt dat de eerste 2 5 kms heuvelop en wat meer op en neer warenquote:Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je vertelt het echt alsof het helemaal niet meer volgens plan ging die laatste 5km, maar je hebt maar een minuut verval t.o.v. de eerste 2 5kms... In mijn ogen juist best wel vlak gelopen dus?
En psst... het was een PR, wilde alleen meteen binnen het uurquote:Op zondag 17 november 2013 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat is 12 seconden per kilometer....dat is best een hoop als je hoopt een PR te lopen.
Buiten dat om, een fantastische prestatie van MD!
Spaquote:Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Misschien al eens eerder gepost
http://www.spa-francorchampsrun.eu/
al een heel druk weekend met de CPC maar misschien is er toch iemand geintresseerd
Ik postte het ook voor het algemeen belang..quote:Op zondag 17 november 2013 21:06 schreef wyccie het volgende:
Circuitruns lijken me heel saai, net zoals die N201.
De CPC wil ik wel doen, verder ook eens de gewone Dam tot Dam, en een halve marathon in het buitenland. Verkapte vakantie.
Het is vooral het strand dat wat zwaar is. Dit jaar is het tijdens de HM vloed, dus smal strand. Je kunt ook een maand later een HM in Schoorl lopen, is ook heel mooi, wat rustiger en geen strand.quote:Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef wyccie het volgende:
Nee, een beetje natuur is wel zo prettig.
Er zijn ook marathons waar je twee keer het rondje van de halve moet doen. In Salzburg bijvoorbeeld. Dat lijkt me vooral mentaal erg zwaar.
Die van Egmond lijkt me wel leuk eigenlijk, maar waarschijnlijk is het beter om eerst met de 10 km te beginnen gezien de zwaarte van het parcours.
Ook maar even mee uitkijken met die knie inderdaad!quote:Op zondag 17 november 2013 21:58 schreef Quoi het volgende:
Mooi dat de knie zich goed hield Jero!![]()
die van mij speelde trouwens na 10 km op en ik heb de laatste km's goed gelopen, maar wel met knie iets naar binnen leunend om het te ontlasten. Niet zo heel goed en stiekem eigenlijk ook een domper. Ik ga maar weer stabiliteitsoefeningen doen (al zijn die natuurlijk preventief)
Ik had me trouwens die heuvels als bultjes voorgesteld, na alle ervaringen die ik van iedereen hoorde. Misschien daardoor vond ik eigenlijk die heuvels nog stiekem best pittig man
En dan kijk je naar die eindtijdquote:Op zondag 17 november 2013 21:55 schreef winterstorm666 het volgende:
top hoor Jero! het gaat erom dat je hem toch maar mooi hebt uitgelopen en niet onverdienstelijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren toch 2 vervelende rond 7 en 8km?quote:Op zondag 17 november 2013 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vond de heuvels echt erg meevallen. 1 heuvel vond ik wat vervelend, en die lichte stijging na het 11km punt vond ik wat vervelend, want dat paste even niet zo in m'n mindset.
O, een zwabberverslag![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Op een wedstrijdje in Londen en Zandvoort na, liep ik nog nooit eerder buiten Zuid-Holland. Vanochtend ging de reis naar Duitsland (voor Randstedelijke begrippen althans).
Ik voelde me prima. Wel een gebroken nacht gehad, maar dat is nu eenmaal mijn slaappatroon. Geen pijntjes. Geen echt grote vermoeidheid. Redelijk tot goed getraind. Ik had ook geen zenuwen. Ik zou het wel gaan zien.
Op Utrecht ontmoette ik de snelle Corniel. De trein naar Nijmegen gaf me al een heel fijn knus kerstgevoel, want het zat ouderwets bomvol. Staan is beter dan zitten voor de doorbloeding, dus we hadden in dat opzicht mazzel. Het gebrek aan zuurstof was daarnaast een mooie hoogtestage.
Je kunt veel zeggen van Corniel, maar niet dat hij verlegen is. Hij maakte met iedereen een praatje in het gedeelte waar wij opgestapeld stonden en daardoor vloog de reis voorbij.
Corniel zou een uur eerder starten dan Jeroen (een vriend van mij) en ik. Sterker nog, het ging allemaal zo langzaam in vak rood dat Corniel al binnen was toen wij nog moesten starten. Ik zag ook dat de winnaar iets van 42:15 gelopen had, dus ik had een goede richttijd (die ik na 2 stappen weer los moest laten).
De zandloperstart werkte echt heel goed. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kilometer meteen in mijn eigen tempo kon lopen. De eerste 5k kwam ik door onder de 27 en toen wist ik dat een PR ging komen. De eerste serieuze heuvel had zich toen net aangediend.
De tweede beproeving vond halvewege plaats op de Zevenheuvelenweg. Dit is een mooi gedeelte van de route. Wel viel me op dat veel mensen wel erg enthousiast het gas loslieten. Vaak kon ik er dan ook nog eens niet voorbij, waardoor ik moest inhouden. Wellicht had ik daardoor nog iets sneller gekund, maar misschien was dat ook wel een goede strategie.
De twee 5k gingen een minuutje langzamer, maar ik zat nog dik op PR-koers. Een heus Red Bull-gevoel (maar dan zonder dat je glazuur van je tanden afrot na zo'n mierzoet blikje).
We liepen daar door een bosrijk gebied en toen rook ik uitlaatgassen. Ik was even bang dat de grijze massa een loopje met me nam, maar het bleek de ambulancemotor te zijn. Langs de kant zat een meisje op de grond, opgerold in het aluminiminiimniumfolie.
Na 11 km zou het omlaag gaan. Dat wist ik. Maar daarvoor is het wel een lastig en vrij lang stuk dat nog omhoog gaat. Toch kwam er rond 12k alsnog een onverwacht en juist daardoor venijnig stukje.
De laatste kilometers wist ik dat ik met 5:30's makkelijk een PR ging halen. Complimenten voor de afstandaanduidingen op het laatst, 750-500-400-300-200-100. Die bordjes zogen je echt door de finish.
In het kleedhok zag ik iemand die wel heel erg op Quoi leek. Ik maakte oogcontact, maar haar reactie was heel snel totáál negeren en vervolgens weglopen. Tja. Ik heb nog overwogen om heel hard "Quoi!, Quoi! Quoi!" te roepen, maar dat leek me enigszins genant.
Ik weet het niet met die 7HL. Het is een groots evenement, maar het is wel een erg lange reis en veel wachten. Wellicht over een paar jaar weer.
Bring on the Bruggenloop!!
(Ik ben niet met Benali op de foto geweest).Neeeeeeee!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het was, ik bedoelde het niet zo![]()
Hats weet hoe blind ik rond kan lopen. Was zo langs haar gelopen als ze me niet bijna letterlijk had getackeld
Jammer, hadden we ff kunnen babbelenLeuk verslag, goed gelopen!
En dan noemde ik je ook nog bij je eigen naamquote:Op zondag 17 november 2013 22:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!
Als ik het was, ik bedoelde het niet zo![]()
Hats weet hoe blind ik rond kan lopen. Was zo langs haar gelopen als ze me niet bijna letterlijk had getackeld
Jammer, hadden we ff kunnen babbelenLeuk verslag, goed gelopen!
O, kan niet anders dan! (om maar even voor Quoi te spreken).quote:Op zondag 17 november 2013 22:18 schreef Zwabberhark het volgende:
@Quoi, een keer bij Bertus dan maar. Het was trouwens achterin de parkeergarage van de lage startnummers.
Ik denk juist dat dat veel slimmer is om rustiger te starten. Vooral omdat de eerste 5 bijna allemaal omhoog lopen. Dan kan je daarna echt heel veel goedmaken vooral als je nog genoeg over hebt met de afdalingen. Maar dan heb je mij dus ook weer ergens ingehaald, volgende keer maar even gedag zeggenquote:Op zondag 17 november 2013 22:15 schreef Tieske89 het volgende:
Top gelopen Jero! Ik ben zo goed als tegelijk met je gestart (misschien 2 seconden verschil), maar jij bent flink van mij weg gelopen in de 1e 5km zie ik aan de kilometertijden (mijn opbouw klopte ook van geen kant 5-10km 1:06 sneller dan de 0-5, om over de laatste 5 maar te zwijgen). Met de twijfel van een blessure en minder training een lage 59'er lopen echt chapeau!
Zwabberhark gefeliciteerd met je PR (net als alle anderen overigens, wil niemand tekort doen maar zoveel verslagen hier!). Heel mooi verslag ook, lijkt mij overigens een vreemd gevoel als je nog moet starten als anderen al gefinished zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |