De kleurtjes zijn weg!quote:Op maandag 18 november 2013 11:31 schreef Corniel het volgende:
@Levitas: ik ben een cijferfetisjist volgens veel mensen om mij heen, en ik denk dat ze gelijk hebben.@DeeBee, Tieske89 liep relatief nog harder. (f5)
quote:Op maandag 18 november 2013 11:24 schreef Tieske89 het volgende:
Hele mooie tabel Corniel! Mijn GPS data is niet volledig correct, want na '15 kilometer' was ik er nog niet.
Spoiler met KM tijden:Heb even het hoogtekaartje er bij geplakt (amateuristisch).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hierna duurde het nog 43 seconden voor ik daadwerkelijk gefinished was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Daywalk3r op 18-11-2013 12:20:25 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Thanks voor je meedenkenquote:Op maandag 18 november 2013 09:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zie soms wel trainingstempo's voorbij komen die flink dicht op je wedstrijdtempo's liggen volgens mij ja.In de regel is dat natuurlijk wel aardig belastend voor je lichaam.
Hoeft niet erg te zijn, af en toe een fikse training, maar het is bijna meer een 'wedstrijdbelasting' dan, dus moet je er ook wel weer meer van herstellen...
Knie-problemen zijn in ieder geval niet nice, zou dan in eerste instantie je tempo / intensiteit wat omlaag schroeven en als dat ook niet werkt kan je altijd de duur van je loopjes ook nog wat terugschroeven (al is dat wat onhandig in een HM voorbereiding). Mooie tijd gelopen gisteren trouwens!
Het was toendertijd een ontsteking aan spier/peesaanhechting schuin onder mijn knie. Maar mijn eigen gevoel zegt: ik ga al een tijdje qua duurlopen te hard. Daar moest ik de rekening een keertje van gepresenteerd krijgen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is het het gewricht of meer de pezen aan de zijkant (lopersknie)?
quote:Op maandag 18 november 2013 11:12 schreef Corniel het volgende:
Ik heb wat data van lopers van het weekend in twee tabelletjes gezet.
Alle data is genormaliseerd. Dat maakt ook dat het niet meer uitmaakt of je 42 minuten, of 2 uur loopt over de Zevenheuvelenloop.
In de bovenste tabel zijn de tijden genormaliseerd tot 1500, waar door je gemiddeld op 100 per km uitkomt. Zo kan je zien hoe je ronde zich verhield tot je totaal race. Gemiddeld liepen de fok-ers dus 7,88% langzamer over de 11e kilometer, en waren we het snelste over kilometer 14.
In het tweede tabelletje is er verder genormaliseerd. 100 per kilometer, waarbij scores boven de 100 dus betekenen dat je die kilometer ten opzichte van ander fok-ers langzamer hebt gelopen, en scores van onder de 100 dat je relatief sneller was.
Zo valt vrij goed op dat MaleDuck te hard van start is gegaan, en Jeroen* (vriend van Zwabber), en Stevanovic83 in het begin rustiger aan hebben gedaan.
Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal.Wat tof! Mijn data moet ik nog uploaden, maar mag je vanavond zéker toevoegen. Volgens mij was mijn 5km tijd steevast 31minSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan.31:10 - 1:02:xx - 1:32:54.
Zijn er al foto's?![]()
Lopersknie dus eigenlijk. Ik denk dat je 't zelf inderdaad ook al goed doorhebtquote:Op maandag 18 november 2013 12:26 schreef Quoi het volgende:
Het was toendertijd een ontsteking aan spier/peesaanhechting schuin onder mijn knie. Maar mijn eigen gevoel zegt: ik ga al een tijdje qua duurlopen te hard. Daar moest ik de rekening een keertje van gepresenteerd krijgen.
Ik ook de laatste tijd. Af en toe stilstaan om een foto te maken van een mooie paddestoel of landschapquote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef YUR het volgende:
* YUR vindt langzame duurlopen heeeeeeeeeerlijk
Alleen, maar ook samen met anderen zijn ze superfijn. Lekker een beetje ouwehoeren onderweg enzo, en de snelheid lekker laten voor wat het is. Het gaat er dan om dat we lekker onderweg zijn
Ja, super toch? Het vraagt een wat andere mindset, maar dat moet lukkenquote:Op maandag 18 november 2013 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook de laatste tijd. Af en toe stilstaan om een foto te maken van een mooie paddestoel of landschap![]()
Ik hoop loop tegenwoordig op hartslag en niet op snelheid, die zie ik achteraf wel. Ook dat bevalt mij goed.quote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef YUR het volgende:
* YUR vindt langzame duurlopen heeeeeeeeeerlijk
Alleen, maar ook samen met anderen zijn ze superfijn. Lekker een beetje ouwehoeren onderweg enzo, en de snelheid lekker laten voor wat het is. Het gaat er dan om dat we lekker onderweg zijn
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)quote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, super toch? Het vraagt een wat andere mindset, maar dat moet lukken
Ik liep laatst ook wat te keuvelen met een loopvriendin. Gewoon, een uurtje. Uiteindelijk bleek dat we 6.20/6.30 liepen. Maar afgelopen weekend knalde ze er (als 45jarige) wel mooi 3.51 uit in Valencia
Nou, dan gaan we binnenkort samen ff een rondje keuvelenquote:Op maandag 18 november 2013 13:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)
In een loopgroep moet je gewoon serieus trainen, dat ouwehoeren doe je toch lekker met vrienden?quote:Op maandag 18 november 2013 13:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kijk! En daar geloof ik ook helemaal in. Sterker nog: ik verkondig het altijd. Moet alleen een beetje waken voor mijn eigen tempo, en dat komt helemaal door de loopgroep. Die gaan supersnel de laatste tijd! Ik zal es ff afremmen... (en ik vind altijd al dat de trainers hier strenger in mogen zijn)
quote:Op maandag 18 november 2013 13:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Nou, dan gaan we binnenkort samen ff een rondje keuvelen
Het tempo had ik het over. En ik bedoel de duurloopavond-loopgroep. Is toch wat anders als fartlek oid.quote:Op maandag 18 november 2013 13:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een loopgroep moet je gewoon serieus trainen, dat ouwehoeren doe je toch lekker met vrienden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
En zij gaan te hard voor je? Dan loop je toch minder hard.. Of dan ga je niet meer, ga je met YUR en Bob afspreken.quote:Op maandag 18 november 2013 13:21 schreef Quoi het volgende:
Het tempo had ik het over. En ik bedoel de duurloopavond-loopgroep. Is toch wat anders als fartlek oid.
Precies dat!quote:Op maandag 18 november 2013 13:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En zij gaan te hard voor je? Dan loop je toch minder hard.. Of dan ga je niet meer, ga je met YUR en Bob afspreken.
quote:Op maandag 18 november 2013 13:24 schreef Corniel het volgende:
@Hatseflats: Sorry, ze zijn weer terug.
@Daywalk3r: Wat een goed idee, dat heb ik overgenomen!
Update:DankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die heuveltjes erbij is het nog leuker! Geeft een erg mooi inzicht zo. Volgend jaar misschien relatief iets langzamer weg, maar het stuk tussen de 5 en de 10km kan zeker wel sneller. En ik moet me bij die hobbel in km 13 gewoon niet zo aanstellen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |