abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2013 @ 09:04:43 #201
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133368537
Ik liep gisteren nog fris van het station naar huis, maar mijn linkerkuit zit nu best wel vast weer. Even kijken of er iemand in de sportschool kan masseren vanmiddag. :X
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133368550
Ja hoe ist met de spiertjes mensen? Wie kan er niet meer lopen? :p

Adviezen voor herstelloopjes zijn welkom! Heb wel zin om nog ff te gaan vanavond :p
  Redactie Frontpage maandag 18 november 2013 @ 09:07:09 #203
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133368556
Geen 7^^ voor mij, maar wel stevige spierpijn. Gistermiddag wezen karten - awesome, echt, maar een aanslag op je spieren :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133368632
Spiertjes zijn prima! Heb wel gerend, natuurlijk, maar ben redelijk soepel en frisch ende fruitig. O+
Ja doei.
pi_133368633
Hier -weer- vooral last van m'n schouders :') Doel voor m'n loopjes (1 lokaal loopje en de Bruggenloop) in december wordt dan ook om lekker ontspannen te lopen en proberen te genieten. Tijd is tot Egmond ondergeschikt.

Verder zijn m'n benen een beetje stijf. Morgen rustig trainen, en dan zit het wel weer goed.
pi_133368647
Ik heb een paar blauwe tenen en gevoelige hamstrings. Verder gaat alles goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 09:16:21 ]
  maandag 18 november 2013 @ 09:18:21 #207
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133368675
Nergens last van, maar ik heb dan ook het hele weekend niet gelopen :P

Vanavond voor het eerst mn Mizuno's uitlaten, ik ben benieuwd!
F means you're fucked
pi_133368971
Hier wel een beetje spierpijn, maar dat mag ook wel. :P

Gisteren al even kort gepost, maar ben nog steeds zo superblij met hoe het ging gisteren. :D
Reis naar Nijmegen is altijd wel lang, maar op zich viel de twee uur in de trein zitten nog wel mee. :+ Net bij aankomst vond ik het nog aardig fris en was net een kwartier later dan zo'n beetje de rest van hier bij de T-shirt uitgifte, dus geen bekenden gezien. Toen spullen gedropt en gaan warmlopen, tijdens het warmlopen kwam ik Dibaba en Adere nog tegen. :D Kwartier voor de start in het startvak, halverwege blauw zoiets en vlak voor het startschot stond ineens toch nog MaleDuck naast mij, bizar hoe je zonder iets af te spreken elkaar in zo'n mensenmassa dan toch nog ineens tegenkomt.

Duurde nog lang voordat ik over de start was in verhouding (toch nog 4 mins) en daarna toch wel aardig hard van start (valsplat naar beneden daar :P). Had qua indeling bedacht dat ik 'langzaamste' - 'sneller' - 'snelst' wilde lopen op de 5 km's, daar is dit parcours gewoon perfect voor. Dus na 3 km niet geforceerd, veel focus op techniek en 5 km gepasseerd in 20:17. Alle mogelijkheden om nog onder het uur te duiken, maar moest wel al weer wat snelheid oppakken op de Derdebaan. Op de Zevenheuvelenweg zijn de heuveltjes dan toch wel pittig, maar heerlijk om na de 8 km dan weer een paar honderd meter te herstellen en tussen 9 en 10 km zelfs een km lang eigenlijk.

Op de 10 km in 40:06 doorgekomen (had geen idee dat ik zo geschaduwd werd door MD :P), zelfs nog wat voor op schema, de laatste 5 hoefden dus 'slechts' in 19:53. Tussen 10 en 11 dat aardige stuk valsplat, maar vooral het stukje na het bochtje naar rechts brak mij een beetje op en zag m'n tempo wegzakken, gelukkig toen naar beneden en even een paar honderd meter m'n adem moeten hervinden. Gelukkig was dat bij 12k weer redelijk gelukt, maar toen nog het laatste stukje omhoog, flink tempo gehouden en in de afdaling echt het gas erop. Toen ook m'n snelste km gelopen tussen 13 en 14 (3:40) en toen ik bij 14 kilometer een paar seconde onder de 56 minuten doorkwam wist ik dat ik het moest halen, ook al deed die laatste kilometer nog wel flink zeer. _O- Superblij met 59:44, onder het uur lopen is een tijdlang een soort 'magisch' doel geweest, dus zoals gisteren ook al zo mooi werd gezegd, ondanks dat ik 810e werd of zo, voelde ik mij gisteren een ontzettende winning Keniaan. :+

Na afloop MD nog even gezien, die was er juist net niet doorheen gekomen in die laatste kilometers, maar tempo wat moeten laten zakken met steken. Maar toch een PR gelopen ook nog en flink sneller dan ik iig liep op mijn eerste 7H. :P Het blijft een flink eind reizen de 7H, maar ik moet zeggen dat het toch wel echt een super wedstrijd is, qua parcours, organisatie en omgeving, was het echt waard weer een keer. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jack does it in real time...
  maandag 18 november 2013 @ 09:44:38 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133368986
Gogo, ben benieuwd hoe je eerste loopje sinds een tijdje ging.

En die heuvels van gister, die zitten best wel in mijn (vooral boven-)benen :X

Intussen bezinnen wat ik voor consequenties ga verbinden aan die zeurknie. Duurloopjes toch een tempootje lager doen, denk ik. Loopgroepen hebben voordelen, maar kunnen je soms ook meeslepen in continu een tempo te hoog.
  maandag 18 november 2013 @ 09:47:06 #210
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133369020
Holy mac, wat loopt iedereen hard :D Mooi hoor.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_133369034
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:44 schreef Quoi het volgende:
Gogo, ben benieuwd hoe je eerste loopje sinds een tijdje ging.

En die heuvels van gister, die zitten best wel in mijn (vooral boven-)benen :X

Intussen bezinnen wat ik voor consequenties ga verbinden aan die zeurknie. Duurloopjes toch een tempootje lager doen, denk ik. Loopgroepen hebben voordelen, maar kunnen je soms ook meeslepen in continu een tempo te hoog.
Zie soms wel trainingstempo's voorbij komen die flink dicht op je wedstrijdtempo's liggen volgens mij ja. :P In de regel is dat natuurlijk wel aardig belastend voor je lichaam. :) Hoeft niet erg te zijn, af en toe een fikse training, maar het is bijna meer een 'wedstrijdbelasting' dan, dus moet je er ook wel weer meer van herstellen...

Knie-problemen zijn in ieder geval niet nice, zou dan in eerste instantie je tempo / intensiteit wat omlaag schroeven en als dat ook niet werkt kan je altijd de duur van je loopjes ook nog wat terugschroeven (al is dat wat onhandig in een HM voorbereiding :P). Mooie tijd gelopen gisteren trouwens!
pi_133369443
Sowieso echt goed gelopen allemaal, en leuke verslagen! O+
Ja doei.
pi_133369510
Gefeliciteerd met het doorbreken van de uur-grens DeeBee! Mooi vlak gelopen ook (jaloers)!
  Redactie Frontpage maandag 18 november 2013 @ 10:24:19 #214
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133369566
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso echt goed gelopen allemaal, en leuke verslagen! O+
absoluut, erg leuk om te lezen allemaal :Y ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133369626
Niet zo`n enerverend verhaal als dat van jullie, met geweldige prestatie's, maar voor mij is het toch weer een stap(je). En oh oh oh, wat was het LEKKER!

Vandaag de hele dag uitgekeken naar het thuiskomen, eigenlijk het hele weekend al uitgekeken naar vandaag. De dag dat ik eindelijk weer een stukje mocht hobbelen. En regenen dat het deed, niet normaal. Het lijkt alsof ik in Nederland zit, zo'n kutweer is het op 't moment.
Thuisgekomen van stage, m`n hardloopspullen gepakt, en daar stond ik dan. In m`n lange tight en m`n windjack. 8x200 meter op een laag tempo, met 1 min. wandelen, puur om te kijken hoe het gaat.

Hoe het ging? Pijnvrij. Ik merk wel dat dat weken "stilzitten" een minder positief effect heeft. De spieren worden weer eens belast en dat voelde ik meteen. Voornamelijk de achillespees was wat gevoelig. Geen pijntjes o.i.d, maar echt het gevoel dat een spier/pees belast na lange tijd weer eens aangesproken werd.
Donderdag ga ik 400 metertjes proberen, om zo rustig het volume weer op te bouwen naar 60 min. aan een stuk lopen.

Letterlijk tot aan m`n onderbroek nat geregend, maar man man, wat was het het waard! Heerlijk om weer eens een stukje gehobbeld te hebben. Heb het echt gemist...
pi_133369908
Fijn dat je weer hebt kunnen lopen Levitas!

Ik ben dus ook weer eens gegaan, had een rondje van ongeveer 4,5 kilometer uitgestippeld. Omdat de laatste keer lopen drie weken geleden was besloten dat ik 10-1-10-1-10-1 zou lopen. Het ging in het begin heel lekker, lekker gelopen,fijn om weer op deze manier in beweging te zijn.. Na vier kilometer merkte ik echter dat mijn lijf het lopen toch wel een beetje ontwend was. Conditioneel kreeg ik het een beetje zwaar en mijn enkel en bovenbenen begonnen te zeuren. Rustig aan naar huis gehobbeld met een extra stukje wandelen en toch nog de vijf kilometer vol gemaakt. Was een fijn rondje!
pi_133369919
Mooi dat je weer pijnvrij hebt gelopen Levitas! Weer kunnen hardlopen na een blessure is nog veel mooier als een PR lopen! Geniet er van en bouw het lekker rustig op.
  maandag 18 november 2013 @ 10:54:53 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133370119
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:44 schreef Quoi het volgende:

Is het het gewricht of meer de pezen aan de zijkant (lopersknie)?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133370432

:')
  maandag 18 november 2013 @ 11:12:47 #220
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_133370474
Ik heb wat data van lopers van het weekend in twee tabelletjes gezet.

Alle data is genormaliseerd. Dat maakt ook dat het niet meer uitmaakt of je 42 minuten, of 2 uur loopt over de Zevenheuvelenloop.

In de bovenste tabel zijn de tijden genormaliseerd tot 1500, waar door je gemiddeld op 100 per km uitkomt. Zo kan je zien hoe je ronde zich verhield tot je totaal race. Gemiddeld liepen de fok-ers dus 7,88% langzamer over de 11e kilometer, en waren we het snelste over kilometer 14.

In het tweede tabelletje is er verder genormaliseerd. 100 per kilometer, waarbij scores boven de 100 dus betekenen dat je die kilometer ten opzichte van ander fok-ers langzamer hebt gelopen, en scores van onder de 100 dat je relatief sneller was.

Zo valt vrij goed op dat MaleDuck te hard van start is gegaan, en Jeroen* (vriend van Zwabber), en Stevanovic83 in het begin rustiger aan hebben gedaan.

Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  maandag 18 november 2013 @ 11:14:07 #221
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133370504
:D
F means you're fucked
pi_133370630
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:12 schreef Corniel het volgende:
Ik heb wat data van lopers van het weekend in twee tabelletjes gezet.

Alle data is genormaliseerd. Dat maakt ook dat het niet meer uitmaakt of je 42 minuten, of 2 uur loopt over de Zevenheuvelenloop.

In de bovenste tabel zijn de tijden genormaliseerd tot 1500, waar door je gemiddeld op 100 per km uitkomt. Zo kan je zien hoe je ronde zich verhield tot je totaal race. Gemiddeld liepen de fok-ers dus 7,88% langzamer over de 11e kilometer, en waren we het snelste over kilometer 14.

In het tweede tabelletje is er verder genormaliseerd. 100 per kilometer, waarbij scores boven de 100 dus betekenen dat je die kilometer ten opzichte van ander fok-ers langzamer hebt gelopen, en scores van onder de 100 dat je relatief sneller was.

Zo valt vrij goed op dat MaleDuck te hard van start is gegaan, en Jeroen* (vriend van Zwabber), en Stevanovic83 in het begin rustiger aan hebben gedaan.

Het lijkt er ook op dat ik het meest constant gelopen heb van allemaal. :)

SPOILER
p.s. als je je data ook opgenomen wilt zien, reageer, of pm dan even. Ik zal vertrouwelijk met je data omgaan. :)
:D Cool! Mooi overzicht zo!
pi_133370714
Hele mooie tabel Corniel! Mijn GPS data is niet volledig correct, want na '15 kilometer' was ik er nog niet.

Spoiler met KM tijden:
SPOILER
Hierna duurde het nog 43 seconden voor ik daadwerkelijk gefinished was.
pi_133370795
Leuk overzicht. :D

Wel apart dat ik relatief de snelste kilometer 11 liep, maar daarna dus langer nodig had in kilometer 12 om te versnellen, want die was weer een stuk trager. :P Daarna kwam ik er wel weer doorheen en ben ik aardig 'gemiddeld' versneld!

Wel mooi om te zien dat de opbouw van een hoop mensen vergelijkbaar is en m'n opbouw wel expres zo geweest is met wat tragere en snellere kilometers hier en daar.
pi_133370815
Tering, dat heeft niks meer met hardlopen te maken haha. Dacht dat ik heel erg gefocussed op cijfertjes van m'n loopjes enzo kon zijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')