Hier wel een beetje spierpijn, maar dat mag ook wel.

Gisteren al even kort gepost, maar ben nog steeds zo superblij met hoe het ging gisteren.

Reis naar Nijmegen is altijd wel lang, maar op zich viel de twee uur in de trein zitten nog wel mee.

Net bij aankomst vond ik het nog aardig fris en was net een kwartier later dan zo'n beetje de rest van hier bij de T-shirt uitgifte, dus geen bekenden gezien. Toen spullen gedropt en gaan warmlopen, tijdens het warmlopen kwam ik Dibaba en Adere nog tegen.

Kwartier voor de start in het startvak, halverwege blauw zoiets en vlak voor het startschot stond ineens toch nog MaleDuck naast mij, bizar hoe je zonder iets af te spreken elkaar in zo'n mensenmassa dan toch nog ineens tegenkomt.
Duurde nog lang voordat ik over de start was in verhouding (toch nog 4 mins) en daarna toch wel aardig hard van start (valsplat naar beneden daar

). Had qua indeling bedacht dat ik 'langzaamste' - 'sneller' - 'snelst' wilde lopen op de 5 km's, daar is dit parcours gewoon perfect voor. Dus na 3 km niet geforceerd, veel focus op techniek en 5 km gepasseerd in 20:17. Alle mogelijkheden om nog onder het uur te duiken, maar moest wel al weer wat snelheid oppakken op de Derdebaan. Op de Zevenheuvelenweg zijn de heuveltjes dan toch wel pittig, maar heerlijk om na de 8 km dan weer een paar honderd meter te herstellen en tussen 9 en 10 km zelfs een km lang eigenlijk.
Op de 10 km in 40:06 doorgekomen (had geen idee dat ik zo geschaduwd werd door MD

), zelfs nog wat voor op schema, de laatste 5 hoefden dus 'slechts' in 19:53. Tussen 10 en 11 dat aardige stuk valsplat, maar vooral het stukje na het bochtje naar rechts brak mij een beetje op en zag m'n tempo wegzakken, gelukkig toen naar beneden en even een paar honderd meter m'n adem moeten hervinden. Gelukkig was dat bij 12k weer redelijk gelukt, maar toen nog het laatste stukje omhoog, flink tempo gehouden en in de afdaling echt het gas erop. Toen ook m'n snelste km gelopen tussen 13 en 14 (3:40) en toen ik bij 14 kilometer een paar seconde onder de 56 minuten doorkwam wist ik dat ik het moest halen, ook al deed die laatste kilometer nog wel flink zeer.

Superblij met 59:44, onder het uur lopen is een tijdlang een soort 'magisch' doel geweest, dus zoals gisteren ook al zo mooi werd gezegd, ondanks dat ik 810e werd of zo, voelde ik mij gisteren een ontzettende winning Keniaan.

Na afloop MD nog even gezien, die was er juist net niet doorheen gekomen in die laatste kilometers, maar tempo wat moeten laten zakken met steken. Maar toch een PR gelopen ook nog en flink sneller dan ik iig liep op mijn eerste 7H.

Het blijft een flink eind reizen de 7H, maar ik moet zeggen dat het toch wel echt een super wedstrijd is, qua parcours, organisatie en omgeving, was het echt waard weer een keer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jack does it in real time...