Minister Asscher liet donderdagmiddag al weten dat hij niet gelukkig is met Akgndz' visie op de Turkse betogers. In de Tweede Kamer zei hij dat de IUR zich voor haar rector zal moeten verantwoorden. Als de instelling dat niet doet, komt ze volgens Asscher in de problemen. De Kamerfracties van VVD, PvdA en CDA willen dat Asscher uitzoekt of er ook 'anti-westerse' geluiden klinken tijdens colleges.quote:
Want?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Als hij de uitingen heeft gedaan vanuit een bepaalde interpretatie van de islam, wat ik van hem gewend ben, heeft hij gelijk en moet hij dit kunnen zeggen. Als hij hiertoe oproept binnen een geboden platform waar hij subsidie voor vangt en hiertoe oproept, heeft hij ongelijk.
We laten alles maar toe. We wringen onzelf in de vreemdste bochten om (gelovige) mensen niet voor het hoofd te stoten. Wellicht dat we een stuk cultuur gaan inleveren omdat mensen butthurt zijn over Sinterklaas. Nederland is zwak. Triestquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Er was een tijd dat dit soort discriminatie in Nederland echt 'not done' was en zo iemand gelijk werd afgestoten na een uitspraak als deze 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.' .
Jij vindt het acceptabel om niet toe te staan dat vrouwen met andere naar hun eigen keuze trouwen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Als hij de uitingen heeft gedaan vanuit een bepaalde interpretatie van de islam, wat ik van hem gewend ben, heeft hij gelijk en moet hij dit kunnen zeggen. Als hij hiertoe oproept binnen een geboden platform waar hij subsidie voor vangt en hiertoe oproept, heeft hij ongelijk.
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Dit, want anders hou je intellectuele vorming tegen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij vindt het acceptabel om niet toe te staan dat vrouwen met andere naar hun eigen keuze trouwen?
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?
Hij is rector van 1 van de 2 Islamitische Universiteiten die Nederland telt. Vanuit zijn functie is hij verantwoordelijk voor het opleiden van imams in Nederland. Dat maakt hem een van de belangrijkste, zo dan niet de belangrijkste persoon, om het Islamdebat te voeren in Nederland.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Als het een uitleg is over hoe binnen bepaalde stromingen gedacht wordt over dit soort zaken, moet dat gezegd kunnen worden. Dat vind ik echter wel wat far-fetched (Triggershot), het lijkt me aannemelijker dat hij dit gewoon vanuit zijn eigen overtuiging zegt gezien het platform waarop hij de uitspraak doet (blogje).
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:17 schreef gelly het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Mooi verhaal hoor, maar ik reageerde slechts op jouw kots-reply richting Triggershot.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is rector van 1 van de 2 Islamitische Universiteiten die Nederland telt. Vanuit zijn functie is hij verantwoordelijk voor het opleiden van imams in Nederland. Dat maakt hem een van de belangrijkste, zo dan niet de belangrijkste persoon, om het Islamdebat te voeren in Nederland.
Als je dan aangeeft niet eens in debat te willen met alle andere stromen van de Islam dan je eigen kleine stroming en zelfs andere stromingen te verachten, dan is dat op zijn zachts gezegd kwalijk.
Of het vanuit persoonlijk perspectief ook strafbaar is, dat valt te bezien, maar dat doet niets af aan de ernst van deze zaak.
Leer lezen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?
Als hij enkel in die zin als doorgeefluik functioneert, dus jij vraagt mij iets over Wahabitisch Islam en ik zeg daarop homo's X en Y volgens de Wahabieten, is er wmb sprake van dont shoot the messenger?quote:
Hij beweert dat je per definitie niet deftig kan discussiren met niet-moslims.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als hij enkel in die zin als doorgeefluik functioneert, dus jij vraagt mij iets over Wahabitisch Islam en ik zeg daarop homo's X en Y volgens de Wahabieten, is er wmb sprake van dont shoot the messenger?
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Als het een uitleg is over hoe binnen bepaalde stromingen gedacht wordt over dit soort zaken, moet dat gezegd kunnen worden. Dat vind ik echter wel wat far-fetched (Triggershot), het lijkt me aannemelijker dat hij dit gewoon vanuit zijn eigen overtuiging zegt gezien het platform waarop hij de uitspraak doet (blogje).
Moslima's mogen niet trouwen met niet-moslims. Dat is niet de mening van die rector, maar hoe de islam in elkaar zit. Er is geen sprake van racisme, wel van discriminatie. Net zoals andere religies andersgelovigen discrimineren en naar de hel wensen. Vrijheid van godsdienst. Of anders schaf je vrijheid van godsdienst af, dan weet de hele wereld dat Nederland en Saoedi-Arabi n pot nat zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Er was een tijd dat dit soort discriminatie in Nederland echt 'not done' was en zo iemand gelijk werd afgestoten na een uitspraak als deze 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.' .
Als de Soennitische Islam voorschrift dat je niet in dialoog mag met ongelovigen of aanhangers van een andere Islamitische stroming, en hij is daar aanhanger van, dan hoort hij niet thuis als rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam en de verantwoordelijkheden die die taak met zich meebrengt.quote:
De vraag wmb is, zegt hij dat volgens zichzelf, geeft hij dat door volgens een specifiek islamitisch stroming, of roept hij daartoe op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij beweert dat je per definitie niet deftig kan discussiren met niet-moslims.
Wat natuurlijk volkomen onzin is. Niet iedere niet-moslim is een schreeuwerige pvv,er.
De soenitische Islam bestaat niet, je hebt er 4 hoofdstromingen een, stroming A zegt dat je een baard moet hebben, stroming B zegt dat je geen baard hoeft te hebben. Als ik stroming B aanhang, en aan jou doorgeef dat je volgens stroming A wel een baard moet hebben, ben ik nog steeds een soeniet, en sta ik nog steeds niet voor stroming A.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als de Soennitische Islam voorschrift dat je niet in dialoog mag met ongelovigen of aanhangers van een andere Islamitische stroming, en hij is daar aanhanger van, dan hoort hij niet thuis als rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam en de verantwoordelijkheden die die taak met zich meebrengt.
Ik hoop verder dat dat jouw gedachtengoed ook niet is.
Dit vind ik echt van die semantische spelletjes waar ik zo op kots. Als hij als islam geleerde alleen maar al aangeeft dat dit de manier is van het interpreteren van de islam, dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Dus hij heeft nu ook nog eens een fatwa gegeven?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit vind ik echt van die semantische spelletjes waar ik zo op kots. Als hij als islam geleerde alleen maar al aangeeft dat dit de manier is van het interpreteren van de islam, dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen.
Mwa, zo iemand moet je echt straffen.quote:
Dat hoeft hij nu niet expliciet te doen. Een fatwa is geen interpretatie maar een decreet die door een islamitische geleerde wordt uitgegeven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus hij heeft nu ook nog eens een fatwa gegeven?
Welke?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vraag wmb is, zegt hij dat volgens zichzelf, geeft hij dat door volgens een specifiek islamitisch stroming, of roept hij daartoe op.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat hoeft hij nu niet expliciet te doen. Een fatwa is geen interpretatie maar een decreet van een islamitische geleerde wordt uitgegeven.
Een decreet berust altijd op een interpretatie, een Islamitisch oproep is altijd een fatwa.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef truthortruth het volgende:
dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen
Maar hij hoeft dus niet op te roepen als hij aangeeft dat dit de enige juiste uitleg is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:54 schreef Triggershot het volgende:
Een decreet berust altijd op een interpretatie, een Islamitisch oproep is altijd een fatwa.
Ik ben de desbetreffende video nu aan het bekijkenquote:
Enige juiste is dan ook weer een toevoeging die aan hem wordt toegeschreven zonder dat dit in de OP te vinden is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar hij hoeft dus niet op te roepen als hij aangeeft dat dit de enige juiste uitleg is.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enige juiste is dan ook weer een toevoeging die aan hem wordt toegeschreven zonder dat dit in de OP te vinden is.
Dus als ik elementen toevoeg aan jouw reactie, wat jij niet hebt geuit, dan is het goed?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]Typische religieuze kut discussies waar je geen stap verder mee kunt.
"Ik bedoel niks, het staat er alleen' ......tief toch op!
Dus zowel het Turkse parlement als Asscher stellen zich aan door kritiek te uiten over zijn uitlatingen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:13 schreef Triggershot het volgende:
Echt een bullshit nieuws weer, hij zegt nota bene dat het verketteren van Alevieten fout is, dat wanneer iemand niet gaat bidden of vast hij fout bezig is, maar je niet kunt zeggen dat ze ongelovig zijn, dat je geen religieus omgang (dialoog *kuch kuch ) moet hebben met niet-moslims omdat ze niet geloven, dat je ze moet respecteren en niet mag ingrijpen, met name als je in een Niet-islamitisch land leeft. Enige wat hij zegt is dat je geen verschillende gebedshuizen/tempels waar verschillende goden, religies samen verering brengen samen moet brengen.
Weet niet echt of je bekend met het Turkse parlement, maar zij is zo seculier als het maar kan en is tegen ieder vorm van geestelijken die uitspraken doen over de politiek, en Asscher gaat af op wat hem wordt voorgeschoteld, ik zie verder niet echt een probleem in het kritisch zijn, maar let op z'n minst wel op wat hij feitelijk heeft gezegd als je hem wilt aanspreken op 'zijn uitspraken'.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dus zowel het Turkse parlement als Asscher stellen zich aan door kritiek te uiten over zijn uitlatingen?
De OP gaat over dit http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112 artikel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weet niet echt of je bekend met het Turkse parlement, maar zij is zo seculier als het maar kan en is tegen ieder vorm van geestelijken die uitspraken doen over de politiek, en Asscher gaat af op wat hem wordt voorgeschoteld, ik zie verder niet echt een probleem in het kritisch zijn, maar let op z'n minst wel op wat hij feitelijk heeft gezegd als je hem wilt aanspreken op 'zijn uitspraken'.
Het gaat erover of je een Alevitisch centrum en moskee samen kunt onderbrengen, hij zegt om dit te bespreken moet je een zuiver islamitisch dialoog opzetten tussen een Soeniet en een Aleviet, een zuiver Alevitische, niet een die is benvloed door Sjamanistische en boeddhistische waarden en een die wordt gepresenteerd als een apart godsdienst.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De OP gaat over dit http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112 artikel.
Hij geeft aan dat beiden, zowel Sunni als Alevi niet hoeven te komen dan voor het opzetten van een dialoog over het samenbrengen van beide 'gebeds'huizen.quote:adı ister snn olsun ister alev olsun, mslman olarak karşımıza diyalog iin ıkması mmkn değildir
quote:Of de naam nu Sunni of Alevi is, als moslim is het onacceptabel dat ze beiden tegenover ons komen te staan voor een dialoog.
Omdat je hier in Nederland vrij bent om een mening te hebben, hoe gestoord anderen die ook vinden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:30 schreef Oud_student het volgende:
Hoe lang moeten we nog geduld hebben met deze mensen?
Waarom sturen we ze niet (terug) naar de grote zandbak waar ze blijkbaar zoveel affiniteit mee hebben
Een dialoog met moslims is onmogelijk
Je hebt niet veel contact met moslims he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die gozer leef wel in de middeleeuwen trouwens met z'n dochters uithuwelijken
Hangt af van je definitie van dialoog, maar dat telt voor wel meer religies.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:33 schreef Triggershot het volgende:
Ik ga nu even de verontwaardigingen tellen nadat iemand zei dat er met moslims geen dialoog mogelijk is.
Geen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je hebt niet veel contact met moslims he?
Dominees worden ook nog altijd op de VU opgeleid... ook bespottelijk, maar goed.quote:
Katholieke Universiteit Tilburg heet ook geen KUT.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dominees worden ook nog altijd op de VU opgeleid... ook bespottelijk, maar goed.
Oorspronkelijke universiteiten hadden iig altijd een faculteit voor godsgeleerdheid, om het geloof te behouden.
Ik geloof niet dat die ooit priesters heeft opgeleid, aangezien het voorheen een zogenaamde hogeschool was (net als Delft en Wageningen) en dat hield in dat er geen godsgeleerdheid werd onderwezen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Katholieke Universiteit Tilburg heet ook geen KUT.
Uithuwelijken is nog best gangbaar onder veel moslims.quote:
Onder middeleeuwse moslims.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Uithuwelijken is nog best gangbaar onder veel moslims.
Lastige definitie die je nu aanhaalt.quote:
Zwarte Piet is geweldig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Deze man bevestigt maar weer eens waarom de Islam nooit binnen een westerse samenleving zal passen. Het is een verwerpelijke ideologie dat andersdenkenden als minderwaardig vee bestempelt.
De ironie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:30 schreef Oud_student het volgende:
Waarom sturen we ze niet (terug) naar de grote zandbak waar ze blijkbaar zoveel affiniteit mee hebben
Hoi propaganda-machine. Word je betaald door extremisten om hun boodschap te verspreiden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Deze man bevestigt maar weer eens waarom de Islam nooit binnen een westerse samenleving zal passen. Het is een verwerpelijke ideologie dat andersdenkenden als minderwaardig vee bestempelt.
quote:
Wat een pannenkoek ben je ook zeg...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoi propaganda-machine. Word je betaald door extremisten om hun boodschap te verspreiden?
watquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
[..]
Wat een pannenkoek ben je ook zeg...
Ooit wel eens gedacht: "Wat als een room blanke meedeelt dat zijn dochter niet met de lokale andersdenkenden mag omgaan."
Racist, xenofoob en intolerant, dat is waar je het dan mee kan doen.
De woorden religie en academisch bijten elkaar, ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om die 2 met elkaar in verbad te krijgen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:20 schreef Bilge het volgende:
'Dialoog' heeft in de religieuze literatuur een andere betekenis dan in het dagelijks spraakgebruik. Het houdt in dat aanhangers van verschillende geloven bij elkaar komen, niet om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk, alswel om de ander te snappen en de wereld vanuit elkaars perspectief te bekijken. Sommige aanhangers van de interreligieuze dialoog gaan zelfs verder door de gedeelde waarden en normen tussen verschillende geloven te onderstrepen en botsende waarden en normen te negeren. Dan kun je betwisten of er niet in wezen een nieuwe religie wordt geschapen door afvalligen.
Asscher mengt zich met een opgeheven vingertje in een academische discussie zonder te weten waar het over gaat. Populisme weegt natuurlijk zwaarder dan onbenulligheden als inhoudelijke kennis, vrije woord en academische vrijheid.
Je hebt dus nog niet de moeite genomen om te lezen wat de man daadwerkelijk heeft gezegd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
[..]
Wat een pannenkoek ben je ook zeg...
Ooit wel eens gedacht: "Wat als een room blanke meedeelt dat zijn dochter niet met de lokale andersdenkenden mag omgaan."
Racist, xenofoob en intolerant, dat is waar je het dan mee kan doen.
Jawel, dat een moslima niet mag trouwen (omgaan) met een andersdenkende....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt dus nog niet de moeite genomen om te lezen wat de man daadwerkelijk heeft gezegd.
Je voelt je benadeeld omdat je een moslima op het oog hebt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jawel, dat een moslima niet mag trouwen (omgaan) met een andersdenkende....
Nee, ik probeer de hypocrisie tentoon te spreiden die door zulke laffe lui gebezigd wordt...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je voelt je benadeeld omdat je een moslima op het oog hebt?
Heb je knipsels in de OP gelezen of heb je zijn artikel gelezen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jawel, dat een moslima niet mag trouwen (omgaan) met een andersdenkende....
Ik heb op de website van deze in Nederland woon-, werkzame man gezocht, maar ik kwam alleen artikelen in het Turks en Arabisch tegen. Is het Nederlandse gedeelte van zijn website afgeschermd ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je knipsels in de OP gelezen of heb je zijn artikel gelezen?
Mag ik hieruit concluderen dat je dus niet zijn artikel hebt gelezen, maar alleen citaten van de OP en vergelijkbare berichten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik heb op de website van deze in Nederland woon-, werkzame man gezocht, maar ik kwam alleen artikelen in het Turks en Arabisch tegen. Is het Nederlandse gedeelte van zijn website afgeschermd ofzo?
Ja, ik spreek helaas geen Turks of Arabisch. Met een artikel van deze man in de taal van dit land (Nederlands) had het wel wat gemakkelijker gemaakt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat je dus niet zijn artikel hebt gelezen, maar alleen citaten van de OP en vergelijkbare berichten?
Laten we het dan persoonlijker maken, als ik een reactie typ van een halve pagina, met meerdere alinea, waarbij staat dat 'de heersende opvatting volgens de Nazi's was dat je joden mag doden om een tal van redenen', je dit zou samenvatten als:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:36 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ja, ik spreek helaas geen Turks of Arabisch. Met een artikel van deze man in de taal van dit land (Nederlands) had het wel wat gemakkelijker gemaakt.
Ik zou in een vreemd land mezelf niet zo durven uitlaten, dus ik begrijp wel waarom deze man geen artikelen in het Nederlands publiceert.
Als je zelf decaan zou zijn op een door de Nazi's gefinancieerde opleidingsinstituut, waar de toekomstige nazi's les nemen? Ja, dan is dat best fout om zulke uitspraken te doen, als je voordoet dat je integratie tussen de Joden en Nazi's voor staat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we het dan persoonlijker maken, als ik een reactie typ van een halve pagina, met meerdere alinea, waarbij staat dat 'de heersende opvatting volgens de Nazi's was dat je joden mag doden om een tal van redenen', je dit zou samenvatten als:
'Triggershot stelt in zijn betoog dat je joden om een tal van redenen mag doden'
En dat wegzetten als mijn opvatting en boodschap, of zou je daarmee je intelligentie een enorm tekort aandoen? Oprecht vraag.
Link?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je knipsels in de OP gelezen of heb je zijn artikel gelezen?
Dan mag dus volgens jouw lezing studenten politicologie geen lesmateriaal krijgen over de donkere pagina's van de Nederlandse geschiedenis, dan wel genformeerd worden over de opvattingen van conservatieven, nationalisten of imperialisten, hmm?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:44 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Als je zelf decaan zou zijn op een door de Nazi's gefinancieerde opleidingsinstituut, waar de toekomstige nazi's les nemen? Ja, dan is dat best fout om zulke uitspraken te doen, als je voordoet dat je integratie tussen de Joden en Nazi's voor staat.
http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112quote:
Sinds wanneer is politicologie een levensopvatting die velen het leven heeft gekost?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan mag dus volgens jouw lezing studenten politicologie geen lesmateriaal krijgen over de donkere pagina's van de Nederlandse geschiedenis, dan wel genformeerd worden over de opvattingen van conservatieven, nationalisten of imperialisten, hmm?
Nomaals...... Ik spreek geen Turks.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112
en een uitgebreid uiteenzetting in :
van minuut 2 tot 15 ongeveer.
Politicologie is een opleiding, en politici hebben op basis van vele verschillende en foute filosofien veel levens geist.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:49 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Sinds wanneer is politicologie een levensopvatting die velen het leven heeft gekost?
Ik dacht dan ook niet dat je binnen 3 minuten Turks had geleerd, maar zG vroeg er specifiek naar, vandaar dat ik het plaatste.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:49 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nomaals...... Ik spreek geen Turks.
De ironie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, ik probeer de hypocrisie tentoon te spreiden die door zulke laffe lui gebezigd wordt...
Ja, dat zou mogen, maar daarbij dien je wel heel duidelijk (in het Nederlands bij voorkeur) te verduidelijken dat dit niet jouw mening is, je zou je leerlingen toch niet met zulke denkbeelden van school af willen zien gaan en preken in de moskee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Politicologie is een opleiding, en politici hebben op basis van vele verschillende en foute filosofien veel levens geist.
Maar zou mijn eerdere vraag van jou mogen of ?
Website krijg ik niet geopend, blijft laden. Bij jou werkt het wel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik dacht dan ook niet dat je binnen 3 minuten Turks had geleerd, maar zG vroeg er specifiek naar, vandaar dat ik het plaatste.
Chapeau! Inhoudelijk, stilistisch en grammaticaal helemaal top deze reactie van jou. Chapeau!!quote:
Waarom geen driewerf chapeau?!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:56 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Chapeau! Inhoudelijk, stilistisch en grammaticaal helemaal top deze reactie van jou. Chapeau!!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:53 schreef De_Coulance het volgende:
Achterlijke uitspraken, erg jammer dit.
quote:Bugnlerde Alevilik ve Cemevleri tartışması yine alevlendi. nce birileri Diyanet İşleri Başkanlığı adına bazı teklifler var diye uydurmalarla ortaya ıktı. Daha sonra finansmanını Hoca Efendi Hizmetinin karşılayacağı ve hatta bugnlerde temeli atılacak olan Cami-Cemevi-Aşevi Kompleksi gndeme getirildi. İster gerek manadaki Aleviler ve isterse Hoca Efendi Hizmeti işin iinde olduğu iin btn Ehl-i Snnet konuyla alakalı soru işaretleri taşıyor ve belli kesimler de bunu kullanıyorlar. Bu sebeple konuyla alakalı kırmızı izgilerimizi tekrar hatırlatmak icabetmektedir.
Evvela şunu belirtmek istiyorum ki, alev-snn diyalogunun yapılabilmesi iin, her ikisinin de ehl-i tevhd manasında ve İslmın glgesi altında dşnlmesi gerekir. Aksi takdirde, bugn Alevliğe, zellikle belli evreler tarafından yle manalar verilmektedir ki, bu manaları, ne Alevliğin ileri gelenleri ve ne de din mensubu bir insanın kabul etmesi mmkn değildir. Mesela “Alevlik bir inan sisteminden ziyde hayt tarzıdır. Alevlik te dnya zerinde değil bu dnya zerine; efsne zerine değil insan zerine kuruludur. Osmanlı değil ve Arap hi değildir. oğunlukla Trk, biraz Krt’tr. Orta Anadolu insanının yaşam tarzıdır. İslmdan etkilenmiştir; ama Şamanist karakter taşır. Kısmen Budizm ve Hıristiyanlığın etkisi altında kalmıştır. Şi` hareketiyle ok az ilgilidir ve soyut bir Ali sevgisi vardır.”[1]. Dikkat edilirse, bu szleri syleyen insan, başta hireti inkr etmektedir; İslmiyetle olan bağını, sadece. Şamanizm kadar grmektedir. Hz. Peygamber’ e uymayı Arap olmak gibi takdim etmektedir. Bu grup ile, adları ne olursa olsun, bizim diyalogumu olamaz; kestikleri yenmez ve kız alınıp verilemez. Buna tarih boyu karşımıza ıkan Drziler, Nusayriler ve kısaca imanın altı esasını ve İslamın beş şartını kabul etmeyen herkes dahildir. Ben Aleviyim dese de farketmez.
İkinci olarak ise, burada şunun tesbit edilmesi gerekir: Tarih boyu, başta Alevlerin ve biz snnlerin hrmet gsterdiği on iki imam olmak zere, alevsi ve snnsiyle btn Mslmanlar, Kur’an ve Snnet’in temel esasları olan Allah’ı bir bilmekte; Hz. Muhammed’i O’nun hak peygamberi olarak kabul etmekte ve Kur’an’ın Allah’ın kelmı olduğuna iman etmekte ittifk halindedirler. Bu nden taviz verenin, adı ister snn olsun ister alev olsun, mslman olarak karşımıza diyalog iin ıkması mmkn değildir. Ancak başka bir dinin mensubu olarak onunla mu`-mele edilir. Zann ediyorum ki, bu noktada, hakiki alevilerden hibirinin itirzı yoktur. Ayrıca başta İmam Ca`fer-i Sdık olarak btn imamlar ve İslm limleri, zarriyt-ı diniye olarak adlandırdıkları namaz, oru ve zekt gibi farzları; iki imemek, fuhuş yapmamak ve kumar oynamamak gibi yasakları, dinin tabi` paraları grmede ittifk halindedirler. Bizim tesbitlerimize gre, bunları yapmamak ayrıdır; reddetmek ayrıdır. Alev veya snn bir insan, bu saydıklarımızı yerine getirmeyebilir; ancak dinde yoktur demeleri mmkn değildir. Byle bir inkr karşısında, alev snn diyalogunun da manası yoktur. Bu grup ile diyalog mmkndr; kestikleri yenilir ve kız alınıp verilebilir. Yeter ki, imanın altı esasını ve İslamın beş şartını kabul etsin. Bize gre, Alevilerle diyalog, İslamın hkmleri erevesinde ve daha mşahhas olarak Bedizzaman’ın telif ettiği Drdnc Lem’anın prensipleri ışığında yapılmalıdır. Aksi takdirde hatalar zincirleme birbirini takip edecektir.
nc olarak, ister Snni ve isterse her iki gruptan Aleviler iddia etsinler; Cemevleri dini ıstılah olarak mabed yahut kanunlarda getiği şeklinde ibadethane kabul edilemez. Zira Cemevi, Osmanlı Devleti’nin 600 yıllık tarihi boyunca zaviyedir ve tekyedir. Tarikatların zikir merkezidir. Resulllah’ı diğer peygamberlerden ayıran beş imtiyazdan biri, btn yeryznn ona mescid kılınmasıdır. Bu manada, her yer ibadet yeridir. Cemevlerinde de namaz kılınabilir; ancak mabed stats verilemez. Bu manada Hoca Efendi Hizmetinin tavrını, asla doğru ve dini bulmuyorum. Diyalog adına dinden taviz verilmez. Her ne kadar, kltr merkezi kasdediliyor dense de, zellikle konuyu suiistimal etmek isteyenler, bunu kullanacaklardır.
O halde bizim diyalogumuz, Allah’a iman eden, Hz. Peygamber’i hak Peygamber kabul eyleyen ve Kur’an ile onun getirdiği emir ve yasakları yaşayamasa bile, reddetmeyen hakiki alevlerle olacaktır. Aksi takdirde biraz sonra arz edeceğimiz gibi, İslmın tasavvuf ve itikd bir kolunun Anadolu detleriyle yoğrulmuş şekli demek olan alevlikle, bahsi edilen ve alevliği yeni bir din gibi kabul eden anlayışı bağdaştırmak mmkn olmayacaktır.
Mijn dank is groot!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:57 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Als jij daargelukkig van wordt.
Chapeau!
Chapeau!
Chapeau!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:55 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ja, dat zou mogen, maar daarbij dien je wel heel duidelijk (in het Nederlands bij voorkeur) te verduidelijken dat dit niet jouw mening is, je zou je leerlingen toch niet met zulke denkbeelden van school af willen zien gaan en preken in de moskee.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:55 schreef Triggershot het volgende:
2:30: "de zaken die ik uit zijn niet volgens Ahmet Akgunduz"
"Niet volgens Ahmet Akgunduz, wie ben ik om een opvatting te hebben"
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:04 schreef Triggershot het volgende:
"met mensen die niet in god geloven, hebben wij geen religieus omgang, maar dat je ongelovig bent, betekent niet dat je geen mens bent, we praten met jullie, we werken met jullie en leven samen met jullie, dit zei ik tegen een Nederlandse man die ongelovig is"
13:00
Geen probs hier:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Website krijg ik niet geopend, blijft laden. Bij jou werkt het wel?
Video van 13 min. duurt me te lang, het onderwerp vind ik niet interessant genoeg om aandachtig te luisteren..
Is goed hoor HM.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mag ik nu wel reageren op een paar losse quote's?
In die zin heeft dialoog weinig zin toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:20 schreef Bilge het volgende:
'Dialoog' heeft in de religieuze literatuur een andere betekenis dan in het dagelijks spraakgebruik. Het houdt in dat aanhangers van verschillende geloven bij elkaar komen, niet om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk, alswel om de ander te snappen en de wereld vanuit elkaars perspectief te bekijken. Sommige aanhangers van de interreligieuze dialoog gaan zelfs verder door de gedeelde waarden en normen tussen verschillende geloven te onderstrepen en botsende waarden en normen te negeren. Dan kun je betwisten of er niet in wezen een nieuwe religie wordt geschapen door afvalligen.
Asscher mengt zich met een opgeheven vingertje in een academische discussie zonder te weten waar het over gaat. Populisme weegt natuurlijk zwaarder dan onbenulligheden als inhoudelijke kennis, vrije woord en academische vrijheid.
Dat is al een heel ander verhaal. Het is een theologische discussie of je alevieten als moslim moet zien of niet.quote:
De vraag was, mag je een Cemevi en Cami samenbrengen binnen een ruimte.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:03 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dat is al een heel ander verhaal. Het is een theologische discussie of je alevieten als moslim moet zien of niet.
Vervang die 2 woorden eens voor bv. jood en moslim, of blanke en neger. Oh nee, het gaat over moslims, die mogen wel uitsluiten en discrimineren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vraag was, mag je een Cemevi en Cami samenbrengen binnen een ruimte.
Enorm uit verband gerukt dus, ik neem mijn woorden terug.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vraag was, mag je een Cemevi en Cami samenbrengen binnen een ruimte.
Cemevi is een sociaal ontmoetingsplaats voor Alevieten, Cami is een gebouw met een doel, het gebed te verrichten, dus een moskee, het gaat hier niet eens om mensen, maar om doeleinden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Vervang die 2 woorden eens voor bv. jood en moslim, of blanke en neger. Oh nee, het gaat over moslims, die mogen wel uitsluiten en discrimineren.
hata hivyo rahisi huh, kuwasiliana kwa Kiholanzi, sisi ni hatimaye kwenye jukwaa Kiholanzi.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cemevi is een sociaal ontmoetingsplaats voor Alevieten, Cami is een gebouw met een doel, het gebed te verrichten, dus een moskee, het gaat hier niet eens om mensen, maar om doeleinden.
Wanneer neem je mij terugquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Enorm uit verband gerukt dus, ik neem mijn woorden terug.
Man, ik dacht wat doe jij nou...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:09 schreef HardMetal het volgende:
[..]
hata hivyo rahisi huh, kuwasiliana kwa Kiholanzi, sisi ni hatimaye kwenye jukwaa Kiholanzi.
Edit: bovenstaande tekst vertaald uit het Swahili:
Toch wel gemakkelijk he, communiceren in het Nederlands, we zijn tenslotte op een Nederlandstalig forum.
Nee, was meer een reactie op het feit dat jij hier met Turkse termen strooit alsof dat hier de voertaal is. Maar ik begrijp wel dat jouw reactie beter voor jouw ego is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Trollen bij gebrek aan inhoudelijkheid.
Jij hebt altijd een speciale plaats in mijn hart.quote:
Ja, mijn ego, hihi super.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:14 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, was meer een reactie op het feit dat jij hier met Turkse termen strooit alsof dat hier de voertaal is. Maar ik begrijp wel dat jouw reactie beter voor jouw ego is.
Word?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:18 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jij hebt altijd een speciale plaats in mijn hart.
Kan je dat wat toelichten, linkje, inhoud etc?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Triggershot en D_C: Wat vinden jullie dan van de uitspraken van deze rector die hij gisteren uitte?
Zijn uitspraken dat de demonstranten tegen Erdogan “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl” zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je dat wat toelichten, linkje, inhoud etc?
Nou Triggershot, kom er maar in!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Partijen willen opheldering over Islamitische Universiteit Rotterdam
De Tweede Kamer wil weten of binnen de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) onverdraagzaamheid wordt gepredikt. Volgens VVD, PvdA en CDA geeft de rector van die universiteit, Ahmet Akgndz, blijk van “anti-westerse waarden”. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag.
PAMFLET VAN RECTOR AKGNDZ
NRC bericht vandaag over een pamflet dat rector Akgndz heeft geschreven over de demonstraties deze zomer in Turkije. In het pamflet schrijft Akgndz dat de betogingen het werk zijn van “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl”. Tegenstanders van de Turkse premier Erdogan noemt hij “vijand” van hun “religie en vaderland”. De IUR, die sinds dit jaar imams opleidt met een nieuwe hbo-opleiding, zegt dat het volledig achter de publicatie staat.
TWEEDE KAMER WIL OPHELDERING
VVD, PvdA en CDA vragen minister Lodelijk Asscher (Integratie, PvdA) vandaag om opheldering tijdens het integratiedebat. De partijen willen weten welke acties de minister gaat ondernemen tegen de universiteit. “De uitspraken van de rector baren mij ernstige zorgen”, zegt VVD-Kamerlid Pieter Duisenberg. Hij wil dat het lesprogramma van de IUR wordt onderzocht, want “voor lesmethodes die eerder segregeren dan integreren is geen plaats in ons onderwijsbestel”.
'PAMFLET RECTORONWAARDIG'
PvdA’er Keklik Ycel noemt het pamflet van Akgndz “rectoronwaardig”, en vindt dat de uitspraken de integratie van moslimstudenten verder weg brengt. “Hiermee krijg je geen polderimams, maar imams met vijandbeelden en anti-westerse waarden.” CDA-Kamerlid Pieter Heerma: “Het kan niet zo zijn dat een imamopleiding ingaat tegen de kernwaarden van de Nederlandse samenleving.”
De IUR voerde deze zomer gesprekken met hogeschool InHolland over het overnemen van imamstudenten, omdat InHolland stopt met haar imamopleiding. Een woordvoerder van InHolland laat echter weten dat het overleg met de IUR is verbroken. Alle huidige imamstudenten maken hun opleiding af op InHolland.
Er is afstand genomen van de gepresenteerde lezing, zelfs door de professor blijkbaar volgens IUR:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn uitspraken dat de demonstranten tegen Erdogan “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl” zijn.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-onverdraagzaamheid/
quote:De afgelopen dagen is er naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad veel commotie ontstaan over mogelijke discriminerende, ‘anti-westerse’ uitspraken en ideen van de rector van de Islamitische Universiteit in Rotterdam, prof. dr. Ahmet Akgndz. Zojuist verspreidde de IUR onderstaand persbericht.
Persbericht
Officile reactie van de Islamitische Universiteit Rotterdam naar aanleiding van Kamervragen die zijn gesteld aan de Minister van Sociale Zaken. Op 17 oktober j.l. werden Kamervragen gesteld aan de Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher, inzake de uitlatingen van de rector Prof. Dr. Ahmet Akgndz. Hierbij volgt een officile reactie van de Islamitische Universiteit Rotterdam.
Het College van Bestuur van de IUR (hierna te noemen: IUR) heeft met teleurstelling kennisgenomen van de onjuiste berichtgeving met betrekking tot haar rector Prof. Dr. Ahmet Akgndz. Hierin heeft de rector, zich beroepende op de vrijheid van meningsuiting, academische onderwerpen vanuit een islamitisch-wetenschappelijk perspectief toegelicht zonder enige vorm van discriminatie, belediging, haat of afkeer jegens (geloofsaspecten van) bevolkingsgroepen tot uiting te hebben gebracht.
De heer Akgndz heeft, als professor zijnde op het gebied van Islamitische wetgeving en Ottomaanse (rechts)geschiedenis, recentelijk academische artikelen gepubliceerd betreffende de ‘Gezi-demonstraties’ in Turkije, en een artikel die betrekking heeft op het Alevitisme. Deze academische artikelen zijn, zonder raadpleging van de academische bronnen, door verscheidene media onjuist gepubliceerd en verveelvoudigd. (Voor de volledige tekst lees op www.ahmetakgunduz.com)
De artikelen van de rector dienen als antwoord op de vele vragen vanuit het sociale domein in een weerbarstige periode waarin een vergelijking werd gemaakt tussen 1909 en de incidenten in het Gezi Park te Istanbul. Vanuit zijn expertise op het gebied van de Ottomaanse (rechts)geschiedenis heeft Prof. Dr. Ahmet Akgndz met de publicatie van zijn artikelen op academische wijze de ‘Gezi-demonstraties’ gevalueerd. De opstand in het Ottomaanse Rijk op 13 april 1909 (ook wel bekend als de Opstand van 31 maart) vergeleek hij met de demonstraties in het Gezi Park. Hierin zijn de demonstranten nimmer als goddelozen omschreven. Wel zijn er enquetes geweest waarin geloof versus ongeloof onder de demonstraten zijn onderzocht. Het concept geloof speelt eenmaal een rol, zoals dat sinds decennia een rol speelt in de Nederlandse context: een academicus moet zich niet onderdrukt voelen om uitleg te geven in religieuze en sociale debatten. Dit behoort tot de fundamentele rechten.
Daarnaast verklaart de IUR, refererend naar de brief van De Federatie van Alevitische Gemeenschap Nederland (HAKDER) aan de Tweede Kamer d.d. 16 oktober 2013, getiteld “Beledigende uitspraken van Prof. Dr. Ahmet Akgndz, rector Islamitische Universiteit te Rotterdam” dat haar rector noch in zijn boeken noch in zijn recente academische publicaties de Alevitische gemeenschap en haar levensbeschouwing heeft gediscrimineerd of heeft beledigd. De IUR verwerpt deze aantijging dan ook en distantieert zich op alle manieren van de uitspraken van HAKDER.
Bovengenoemde academische publicatie van Prof. Dr. Akgndz betreffende de Alevitische gemeenschap en haar levensbeschouwing is tevens door de Turkse media in Turkije gepubliceerd in een onjuiste en verkeerde context. Door de media in Turkije zijn deze incomplete berichtgevingen alsnog gerectificeerd. Als reactie hierop heeft de Turkse media in Nederland een toelichting verzocht, waarop in een persconferentie de rector een feitelijke weergave volgens de correcte academische context heeft geboden. Deze transparante bijeenkomst is nota bene bijgewoond door een journalist uit de Alevitische gemeenschap.
Op de vragen die betrekking hebben op het huwen van een Alevitische met een Soennitische moslim, en het islamitisch perspectief betreffende het eten van vlees dat is geslacht door een Aleviet, heeft de rector als volgt geantwoord:
“Indien iemand niet de eenheid van God, zijn Profeet (en profeten) en de Koran aanvaardt, ongeacht van Soennitische of Alevitische origine, kan deze persoon niet worden aangeduid als moslim. Het huwen met een dergelijke persoon of het eten van zijn/haar geslachte vlees is volgens Islamitische wetgeving niet toegestaan. Doch indien deze persoon, Soennitisch of Alevitisch, gelooft in de eenheid van God, zijn Profeet (en profeten) en de Koran, is het huwen met hem/haar en het eten van zijn/haar geslachte vlees wel degelijk geoorloofd.” (Meer over Alevitisme: Ottoman History, vanaf pag. 167)
De IUR kijkt met verontwaardiging naar de beschuldigingen geadresseerd aan haar rector, temeer daar hij zich anderhalve decennia vol overtuiging probeert in te zetten als een brug tussen de Westerse en Islamitische samenleving. Gedurende zijn academische loopbaan is de rector nooit politiek gengageerd geweest, noch in het Nederlandse noch in het Turkse politieke bestel. Echter als professor in zijn vakgebied levert de rector regelmatig een academische bijdrage aan relevante conferenties op uitnodiging van verscheidene overheden. Zo ook recentelijk op uitnodiging van de Turkse overheid, waar Prof. Dr. Akgndz de openingstoespraak van de ‘World Foundation Conference Istanbul’ heeft verzorgd op 23/24 september 2013. Dat de rector van zijn moederland houdt moge duidelijk zijn.
De IUR staat geheel achter de uitspraken van haar rector. Zij verzoekt middels dit persbericht tot gedegen journalistiek, door diepgaand onderzoek te verrichten voor een objectieve weergave van hetgeen wat geschreven is.
Dat zal wel foutief vertaald zijn (dat is tenminste de standaard reflex).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nou Triggershot, kom er maar in!
Zijn hier ook bronnen van die niet uit eigen nest komen? Op deze manier komt deze verklaring op mij overals een dader die zich vrij probeert te pleiten? Nee, meneer de rechter ik zeg toch dat ik het niet gedaan heb.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is afstand genomen van de gepresenteerde lezing, zelfs door de professor blijkbaar volgens IUR:
[..]
Zowel de beschuldigingen als de verdedigingen zijn gebaseerd op dezelfde columns hoor, wat voor 3e partij info wil je?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:56 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Zijn hier ook bronnen van die niet uit eigen nest komen? Op deze manier komt deze verklaring op mij overals een dader die zich vrij probeert te pleiten? Nee, meneer de rechter ik zeg toch dat ik het niet gedaan heb.
Dus Keklik Ycel, Pieter Duisenberg en Pieter Heerma stellen zich, evenals Asscher volgens jou, aan. En er is volgens jou geen reden om te twijfelen aan de inhoud van de lessen. Zijn school, die onderdeel is van Diyanet word niet gestuurd door de Turkse overheid en Akgndz is al helemaal geen trekpop van Erdogan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is afstand genomen van de gepresenteerde lezing, zelfs door de professor blijkbaar volgens IUR:
[..]
In de tekst staat geschreven dat zelf de Turkse overheid deze man heeft vrij gepleit. Hier moet toch een bron van bestaan? Anders: Wij van WC-Eend......quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zowel de beschuldigingen als de verdedigingen zijn gebaseerd op dezelfde columns hoor, wat voor 3e partij info wil je?
islamitische kwesties zijn gewoon een hot-item, wanneer een moslim iets doet is er een collectiviteitsdrang om het op een heel geloof / gemeenschap te gooien, neem ik de media ook niet kwalijk, de media pikt iets op en gaat dat melden. Daarnaast plaats ik gewoon een stukje als reactie van de Uni en de rector, volgens mij lees je vrij weinig over mijn standpunten in die link?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dus Keklik Ycel, Pieter Duisenberg en Pieter Heerma stellen zich, evenals Asscher volgens jou, aan. En er is volgens jou geen reden om te twijfelen aan de inhoud van de lessen. Zijn school, die onderdeel is van Diyanet word niet gestuurd door de Turkse overheid en Akgndz is al helemaal geen trekpop van Erdogan?
Ik lees toch echt nergens dat hij is vrijgepleit door de overheid, citeer eens?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
In de tekst staat geschreven dat zelf de Turkse overheid deze man heeft vrij gepleit. Hier moet toch een bron van bestaan? Anders: Wij van WC-Eend......
Onze samenleving wordt gedoogd?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:58 schreef HardMetal het volgende:
Het zou ook van wat respect voor de Nederlandse samenleving blijken als deze man zich eens zou uitlaten in de taal van het land waar hij woont / werkt.
Wat ik niet snapt is dat zo'n intelligente jongen zoals jij duidelijk wel bent het opneemt voor absolutisten...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
islamitische kwesties zijn gewoon een hot-item, wanneer een moslim iets doet is er een collectiviteitsdrang om het op een heel geloof / gemeenschap te gooien, neem ik de media ook niet kwalijk, de media pikt iets op en gaat dat melden. Daarnaast plaats ik gewoon een stukje als reactie van de Uni en de rector, volgens mij lees je vrij weinig over mijn standpunten in die link?
Het is niet zo zeer opnemen, ik snap de verontwaardiging niet over de uitspraken, als je aan Hans Jansen of Ayaan Hirsi Ali vraagt of een moslima met een niet-moslim mag trouwen en of ze niet-Halal geslacht vlees mogen eten, zullen beide vragen negatief beantwoord worden, dat is gewoon een constatering van de islamitische wetgeving. Is het zo erg wanneer een moslim dit zegt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet snapt is dat zo'n slimme jongen zoals jij duidelijk wel bent het opneemt voor absolutisten...
Het gaat erom of die rector de facto segregatie kan voorstaan, vanuit zijn absolutistische morele visie, hier in Nederland.... hoe dat onderwijs dan wordt.... hoe de opgeleide imams zich zullen gedragen... welk effect dit heeft op hun gelovigen... en welk effect dit heeft op de samenleving hier.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer opnemen, ik snap de verontwaardiging niet over de uitspraken, als je aan Hans Jansen of Ayaan Hirsi Ali vraagt of een moslima met een niet-moslim mag trouwen en of ze niet-Halal geslacht vlees mogen eten, zullen beide vragen negatief beantwoord worden, dat is gewoon een constatering van de islamitische wetgeving. Is het zo erg wanneer een moslim dit zegt?
Dan moet je daar mijn inziens hele concrete richtlijnen voor opstellen bij het oprichten van zo een universiteit, maar hoe dan ook zou het er op neerkomen dat een moslimgeleerde zulke dingen niet mag zeggen omdat hij dan anders zorgt voor segregatie en integratie belemmert, maar een niet-moslim professor dit mag wel, gezien de academische vrijheid, wel een feitelijke constatering overbrengen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erom of die rector de facto segregatie kan voorstaan, vanuit zijn absolutistische morele visie, hier in Nederland.... hoe dat onderwijs dan wordt.... hoe de opgeleide imams zich zullen gedragen... welk effect dit heeft op hun gelovigen... en welk effect dit heeft op de samenleving hier.
Maar wat zegt dat over mij en mijn geloof?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
Ik kan als autochtoon door bepaalde buurten in een stad hier in de buurt rijden, en iedere allochtoon kijkt me kwaad aan... of at best word ik genegeerd, er wordt niet naar je gekeken... periferie van Nederland h...
Die uitspraak alleen al, anno 2013.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.'
Als hij deze uitlatingen echt heeft gedaan is het weer zo'n typische autist, en dat leidt een universiteitquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PAMFLET VAN RECTOR AKGNDZ
NRC bericht vandaag over een pamflet dat rector Akgndz heeft geschreven over de demonstraties deze zomer in Turkije. In het pamflet schrijft Akgndz dat de betogingen het werk zijn van “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl”. Tegenstanders van de Turkse premier Erdogan noemt hij “vijand” van hun “religie en vaderland”. De IUR, die sinds dit jaar imams opleidt met een nieuwe hbo-opleiding, zegt dat het volledig achter de publicatie staat.
Trigger het zijn geen hoofdstromingen, het zijn wetscholen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De soenitische Islam bestaat niet, je hebt er 4 hoofdstromingen een, stroming A zegt dat je een baard moet hebben, stroming B zegt dat je geen baard hoeft te hebben. Als ik stroming B aanhang, en aan jou doorgeef dat je volgens stroming A wel een baard moet hebben, ben ik nog steeds een soeniet, en sta ik nog steeds niet voor stroming A.
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Trigger het zijn geen hoofdstromingen, het zijn wetscholen.
Hanafisme, Hanbalisme, Malikisme en Shafisme.
Ik ben aanhanger van de Hanafi-wetschool.
Tegenstanders van Erdogan zijn inderdaad allemaal ongelovigen, waar een heilige oorlog tegen gevoerd moet worden. Erdogans regeringsleger moet met deze "kuffar" afrekenen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als hij deze uitlatingen echt heeft gedaan is het weer zo'n typische autist, en dat leidt een universiteit
[quote]quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben de desbetreffende video nu aan het bekijken
Voor de Turkstaligen
2:30: "de zaken die ik uit zijn niet volgens Ahmet Akgunduz"
"Niet volgens Ahmet Akgunduz, wie ben ik om een opvatting te hebben"
Op vrijdag 18 oktober 2013 13:47 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan is een vervloekte taghoet die kafir/ongelovig is omdat hij met democratie regeert en zijn bloed is halal! En wie niet takfir op hem doet is ook kafir nadat wij hem hebben ingelicht! Tfoe !quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Tegenstanders van Erdogan zijn inderdaad allemaal ongelovigen, waar een heilige oorlog tegen gevoerd moet worden. Erdogans regeringsleger moet met deze "kuffar" afrekenen.
Hebben jullie Takfiri95 gemist.![]()
![]()
![]()
ennahda woordvoerder!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdogan is een vervloekte taghoet die kafir/ongelovig is omdat hij met democratie regeert en zijn bloed is halal! En wie niet takfir op hem doet is ook kafir nadat wij hem hebben ingelicht! Tfoe !
Je gooit het toch niet over de racisme boeg?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat zegt dat over mij en mijn geloof?
Ik was zo 'slim' dat ik na 4 jaar in het buitenland meteen met Havo4 mocht beginnen, ik als allochtoon was de enige niet-Nederlander in de klas, jaren later heeft een klasgenoot aan mij verteld dat vrienden van hem boos waren geworden omdat hij met mij praatte.
Wat zegt dat over jou en jouw opvattingen?
Hmm?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je gooit het toch niet over de racisme boeg?
Erdogan heeft een excuus om niet met Shariah te regeren. Want het Turkse en een groot deel van het Koerdische volk zijn gehersenspoeld door 90 jaar secularisme, kemalisme, Turks nationalisme en Koerdische communsime. Dus daarom kan Erdogan de Shariah niet invoeren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdogan is een vervloekte taghoet die kafir/ongelovig is omdat hij met democratie regeert en zijn bloed is halal! En wie niet takfir op hem doet is ook kafir nadat wij hem hebben ingelicht! Tfoe !
Istanbul.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:00 schreef Baklava95 het volgende:
Trigger waar heb je Turks geleerd. Ben echt benieuwd.
Zijn uitlatingen over de anti-Erdogan demonstranten heeft hij gedaan en die ontkent hij ook niet, sterker hij blijft er stevig achter staan. Wel zijn ze volgens hem ' niet discriminerend bedoeld'quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als hij deze uitlatingen echt heeft gedaan is het weer zo'n typische autist, en dat leidt een universiteit
Dat jij zo bejegend bent, heeft niets te maken met racisme.quote:
Die reactie van mij op jouw post was maar een grapje hoor Alulu, dat je het effe weet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt echt moeite met lezen he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar alleen iemand zoals Triggershot gelooft dit en heeft er geen moeite mee
Toch apart dat jij dat denkt beter te weten dan ik, als ik die jongen mag geloven, ging het wel degelijk om mijn afkomst, maar in dit gebeuren zal jij ongetwijfeld meer inzichten hebben?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat jij zo bejegend bent, heeft niets te maken met racisme.
Maar goed, het punt wat ik probeerde te maken ging dan ook ironisch gezien nagenoeg niet over racisme, maar dat zaken die we als een verlicht samenleving niet toejuichen zoals racisme, discriminatie en intolerantie van bepaalde mensen in onze leven, omgeving etc niet representatief zijn om een beeld te vormen van 'de' Islam, 'de Nederlandse samenleving' etc.quote:Mijn moeder ging in RK-territorium wonen in de jaren 50/60, toen er nog verzuiling was, en werd ook totaal genegeerd, met de nek aangekeken, het heeft juist met wrs dat domme geloof te maken en couleur locale.
Ah, tadarruj. Dan moet je bij de Moslimbroederschap departement zijn. Die nu vastzittenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef Baklava95 het volgende:
Erdogan heeft een excuus om niet met Shariah te regeren. Want het Turkse en een groot deel van het Koerdische volk zijn gehersenspoeld door 90 jaar secularisme, kemalisme, Turks nationalisme en Koerdische communsime. Dus daarom kan Erdogan de Shariah niet invoeren.
Erdogan is taghoet, jij bent nog niet goed ingelezen a mattiequote:Tegen de taghout KSA moet wel een heilige oorlog gevoerd worden, maar tegen Erdogan niet.
Snap je het Alulu.
Een typische autist dus inderdaad. Op zijn pik getrapt omdat zijn favoriete Turkse partij het zwaar had waarschijnlijk. Geen probleem, zolang die maar geen rector is van een uni. In die hoedanigheid laat je je niet zo uit over politieke kwesties.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn uitlatingen over de anti-Erdogan demonstranten heeft hij gedaan en die ontkent hij ook niet, sterker hij blijft er stevig achter staan. Wel zijn ze volgens hem ' niet discriminerend bedoeld'![]()
Hoe je dan moet opvatten dat alle demonstranten “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl” zijn, mag je zelf invullen.
Ennahda is slimmer!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
Ennahda is te gematigd om zoiets te zeggen.
Het gaat erom dat een insteek van absolutisme niet kan in een samenleving als de onze...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch apart dat jij dat denkt beter te weten dan ik, als ik die jongen mag geloven, ging het wel degelijk om mijn afkomst, maar in dit gebeuren zal jij ongetwijfeld meer inzichten hebben?
[..]
Maar goed, het punt wat ik probeerde te maken ging dan ook ironisch gezien nagenoeg niet over racisme, maar dat zaken die we als een verlicht samenleving niet toejuichen zoals racisme, discriminatie en intolerantie van bepaalde mensen in onze leven, omgeving etc niet representatief zijn om een beeld te vormen van 'de' Islam, 'de Nederlandse samenleving' etc.
Ik vraag me toch af in welke reactie van mijn kant je daar enig bezwaar op ziet om heel eerlijk te zijn?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een insteek van absolutisme niet kan in een samenleving als de onze...
Bij autochtonen niet, maar ook bij allochtonen niet.
Nee, jij vind zijn woorden over de Erdogan demonstranten kunnen omdat hij, toen er ophef over ontstond, aangaf dat ze niet discriminerend bedoeld waren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt echt moeite met lezen he?
Je neemt het op voor deze rector toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af in welke reactie van mijn kant je daar enig bezwaar op ziet om heel eerlijk te zijn?
Quote mij met mijn reacties waar ik dat zeg en ik ga je nog helemaal gelijk geven ook zonder enig bezwaar, zo niet, maak een onderscheid tussen jouw gebrek aan niet begrijpend kunnen lezen en mijn standpunten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, jij vind zijn woorden over de Erdogan demonstranten kunnen omdat hij, toen er ophef over ontstond, aangaf dat ze niet discriminerend bedoeld waren.
En zijn woorden over de onmogelijkheid om een debat te voeren met iedereen die niet Soennitisch is vind je kunnen omdat hij die over genomen zou hebben van andere Soennitische geleerden.
Of jij ook achter deze woorden staat heb je tot nu toe ontweken, maar je bent op zijn minst hopeloos naief.
Hoe neem ik het op voor de rector?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je neemt het op voor deze rector toch?
Dat lijkt me zonde, een onderzoek zou op zijn minst op zijn plaats zijn...
Ik heb jou niets over dat pamflet horen zeggen...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe neem ik het op voor de rector?
Is het opnemen wanneer ik zeg dat er vooraf nog het een en ander ging of is dat het verhaal aanvullen, is het aanvullen per definitie opnemen, ik laat mijzelf graag wijzen daarop.
Allerlei aanvullingen, maar niets over da pamflet...quote:NRC bericht vandaag over een pamflet dat rector Akgndz heeft geschreven over de demonstraties deze zomer in Turkije. In het pamflet schrijft Akgndz dat de betogingen het werk zijn van “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl”. Tegenstanders van de Turkse premier Erdogan noemt hij “vijand” van hun “religie en vaderland”. De IUR, die sinds dit jaar imams opleidt met een nieuwe hbo-opleiding, zegt dat het volledig achter de publicatie staat.
Dus uiteindelijk trek je je conclusies over mijn standpunten over zaken waar ik over zwijg ipv waar ik over spreek?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb jou niets over dat pamflet horen zeggen...
[..]
Allerlei aanvullingen, maar niets over da pamflet...
http://www.livestream.li/nl/nks300005b0/roma-napoli-live-streamquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:29 schreef Aloulou het volgende:
Iemand hier livestream van AS Roma - Napoli misschien?
Wel als hij rector is van een universiteit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer opnemen, ik snap de verontwaardiging niet over de uitspraken, als je aan Hans Jansen of Ayaan Hirsi Ali vraagt of een moslima met een niet-moslim mag trouwen en of ze niet-Halal geslacht vlees mogen eten, zullen beide vragen negatief beantwoord worden, dat is gewoon een constatering van de islamitische wetgeving. Is het zo erg wanneer een moslim dit zegt?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
http://www.livestream.li/nl/nks300005b0/roma-napoli-live-stream
Mwuah, Hirsi Ali was dan weer een volksvertegenwoordiger, Jansen leraar, Pim Fortuyn beiden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel als hij rector is van een universiteit.
Gelul. Hij heeft op z'n minst een voorbeeld functie. Wat mij betreft is hij vanwege zijn functie een autoriteit. En dan kan je dit soort dingen niet zeggen. Hij constateert niets feitelijks, het is gewoon een onverdraagzame reli-extremist.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, Hirsi Ali was dan weer een volksvertegenwoordiger, Jansen leraar, Pim Fortuyn beiden.
Er is wmb een groot verschil tussen een constatering aankaarten en oproepen tot.
Dan is iedereen die dat zegt een reli-extremist, of een islamofoob, gezien deze man er ook niet toe oproept, maar een vraag daarover beantwoord. Pas gelul om te zeggen dat het een extremist is die feitelijk hetzelfde zou zeggen als wat een niet moslim zegt op dezelfde vraag.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelul. Hij heeft op z'n minst een voorbeeld functie. Wat mij betreft is hij vanwege zijn functie een autoriteit. En dan kan je dit soort dingen niet zeggen. Hij constateert niets feitelijks, het is gewoon een onverdraagzame reli-extremist.
Ayaan en Pimmetje waren er voor Wilders.quote:Politici/volksvertegenwoordigers kunnen sinds Wilders alles zeggen.
Arabist, Hans.quote:En wie is die Jansen?
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zo iemand zich Arabist durft te noemen.
Hij kan vanuit zijn functie dit soort antwoorden niet geven. Het gaat hier niet over oproepen (tot geweld?) maar over het wegzetten van andersdenkenden als minderwaardig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is iedereen die dat zegt een reli-extremist, of een islamofoob, gezien deze man er ook niet toe oproept, maar een vraag daarover beantwoord.
Que?quote:Pas gelul om te zeggen dat het een extremist is die feitelijk hetzelfde zou zeggen als wat een niet moslim zegt op dezelfde vraag.
[..]
Nou en?quote:Ayaan en Pimmetje waren er voor Wilders.
[..]
Oh, die lul. Die mogen ze ophangen van mij.quote:Arabist, Hans.
Bah, wat een walgelijk immoreel kutland is dat Nederland toch hequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.
Vertel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zo iemand zich Arabist durft te noemen.
Ach, dat kan ik nog wel hebben, maar dat zo'n clown ontzettend rare dingen roept en die dingen voor een groot deel als zoete koek geslikt worden door mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah, tadarruj. Dan moet je bij de Moslimbroederschap departement zijn. Die nu vastzitten![]()
Ik ben van de jihadi-salafi department en Erdogan is kafir, hij raadde zelf secularisme voor de Egyptenaren aan! Kufr bi-taghut. En wie ontkent nadat hij is ingelicht hierover dat hij kafir is is ook kaffir! Wie met iets anders dan de Islam regeert is kaffir! Capiche?
Jij bent gewoon Erdohan aan het verdedigen omdat ie jouw volk wat meer rechten geeft, maar islam gaat voor nationalisme broeder!
[..]
Erdogan is taghoet, jij bent nog niet goed ingelezen a mattie
[..]
Een typische autist dus inderdaad. Op zijn pik getrapt omdat zijn favoriete Turkse partij het zwaar had waarschijnlijk. Geen probleem, zolang die maar geen rector is van een uni. In die hoedanigheid laat je je niet zo uit over politieke kwesties.
De Koran met opzet fout vertalen/uitleggen. Of zonder opzet, maar dan moet hij zich hier ver vandaan houden want blijkbaar snapt hij er niks van.quote:
Ok, ik geloof je.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Koran met opzet fout vertalen/uitleggen. Of zonder opzet, maar dan moet hij zich hier ver vandaan houden want blijkbaar snapt hij er niks van.
Sjiaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:10 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.quote:Mijn ideologie is een synthesis van Salafi-Islam, Koerdische nationalisme en Pan-Koerdisme.
hey Akgunduzquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sjia![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.
Dus toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.
Nationalsme en Islam gaan wel samen broeder. Maar alleen als je je eerst als Moslim beschouwt en daarna als Koerd.
Mijn ideologie is een synthesis van Salafi-Islam, Koerdische nationalisme en Pan-Koerdisme.
voor de rest ontopic plsquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heren, kan dat niet beter hier: F&L / De stromingen in de Islam IV
Jullie zijn volkomen off topic..
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Nee. Je begrijpt het verkeerd. Deze man is een groot voorbeeld voor iedere moslim en verkondigt de islam zoals die is. Een dialoog is bij voorbaat uitgesloten. Ironisch? Welnee, totaal niet!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.
Desalniettemin hebben wij binnen de kaders van onze wet nog altijd vrijheid van meningsuiting, zelfs wanneer deze mening ons niet bevalt. Wellicht dat deze rector op basis van zijn functie kan worden aangepakt, we'll see.
Wat een kut leven moet die gast trouwens wel niet hebben. Hij heeft problemen met niet-moslims en met een groot deel v/d moslims, wauw... blijft niet veel over voor hem![]()
Vrijheid van meningsuiting ben ik groot voorstander van, betekent nog niet dat je sommige meningen niet keihard mag bestrijden.... En nee, daar bedoel ik niet mee verbieden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.
Desalniettemin hebben wij binnen de kaders van onze wet nog altijd vrijheid van meningsuiting, zelfs wanneer deze mening ons niet bevalt. Wellicht dat deze rector op basis van zijn functie kan worden aangepakt, we'll see.
Wat een kut leven moet die gast trouwens wel niet hebben. Hij heeft problemen met niet-moslims en met een groot deel v/d moslims, wauw... blijft niet veel over voor hem![]()
(Moet het topic verder nog doorlezen, dus wellicht zeg ik iets wat allang is besproken)
Maar hoe ver wil je daarin gaan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting ben ik groot voorstander van, betekent nog niet dat je sommige meningen niet keihard mag bestrijden.... En nee, daar bedoel ik niet mee verbieden.
We kunnen (of een minister) wel stellen dat iemand met een dergelijke mening geen rector van een universiteit kan of mag zijn. Dan kan hij zijn mening uiten op eigen titel en in zijn eigen tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar hoe ver wil je daarin gaan?
We gaan namelijk al verder dan bijv. in de VS. We verbieden bepaalde uitingen (Mein Kampf), het oproepen tot geweld is strafbaar. Wordt wel heel gevaarlijk als we nog meer meningen gaan verbieden.
Bijvoorbeeld. Ben niet volledig bekend met de wetgeving, maar dat zou een mogelijke oplossing zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We kunnen (of een minister) wel stellen dat iemand met een dergelijke mening geen rector van een universiteit kan of mag zijn. Dan kan hij zijn mening uiten op eigen titel en in zijn eigen tijd.
Dat is een moeilijke, maar iemand die dit soort uitspraken doet mag van mij wel uit die functie gezet worden.quote:
De grens neerleggen qua verbieden bij het oproepen tot geweld vind ik wel voldoende. Maar nogmaals, er is een verschil tussen verbieden en bestrijden. Het feit dat je een mening kan uiten en dat het legaal is, is voor mij voldoende. Echter iemand met een discriminerende mening in vooraanstaande en/of publieke functies laten zitten dan weer niet.quote:We gaan namelijk al verder dan bijv. in de VS. We verbieden bepaalde uitingen (Mein Kampf), het oproepen tot geweld is strafbaar. Wordt wel heel gevaarlijk als we nog meer meningen gaan verbieden.
Haat jij nu sjiieten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sjia![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.
Anti-islamistenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Baklava95 het volgende:
Kun je wat duidelijker uitleggen wat je ideologie/stroming is.
Jou uitleg hierboven is een![]()
waard.
Ik dacht vroeger echt (voordat ik me hier op dit forum registreerde) dat jij ook een Islamistwas en een Nederlandse bekeerling tot de Islam. Jij zei in een andere topic dat je niet van Midden-Oosterse afkomst was.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Anti-islamistenVerbaal en inhoudelijk moeten we die dan ook hard aanpakken, anders denken ze dat ze het echt bij het rechte eind hebben.
Wat voor nuances zou je willen van hem dan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Toch eens een goed gesprek aanknopen met deze man.
Ik was ook zeer sympathiek naar gematigd Islamisme (niet hizb tahrir/salafi roeptoeters). Maar de actualiteiten (dus realiteit ipv theorie) heeft dat 100% omgedraaid inmiddels. De meeste (uitzonderingen daargelaten) Islamisten kunnen gewoon geen land runnen met al haar verschillende opvattingen in de maatschappij, heel wat anders dan een standaard-Islamitische preek houden ergens op bijeenkomst of in Moskee. Ze kunnen een gevaar vormen omdat ze echt denken dat ze het bij het religieuse einde hebben, en daarom moeten ze inhoudelijk maar hard bekritiseerd worden. Vooral op gevoelige thema's die ze ten schande maakt omdat ze middeleeuwse standaarden hebben, bijv doodstraf voor afvalligen of openbare executies. Ervan uitgaande dat ze die overtuigingen hebben, niet alle Islamisten hebben die namelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:20 schreef Baklava95 het volgende:
Ik dacht vroeger echt (voordat ik me hier op dit forum registreerde) dat jij ook een Islamistwas en een Nederlandse bekeerling tot de Islam. Jij zei in een andere topic dat je niet van Midden-Oosterse afkomst was.
Mwoah, dat hij het licht in de ogen van ongelovigen gunt lijkt me wel een redelijke nuance.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor nuances zou je willen van hem dan?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, dat hij het licht in de ogen van ongelovigen gunt lijkt me wel een redelijke nuance.
Zoiets?quote:"met mensen die niet in god geloven, hebben wij geen religieus omgang, maar dat je ongelovig bent, betekent niet dat je geen mens bent, we praten met jullie, we werken met jullie en leven samen met jullie, dit zei ik tegen een Nederlandse man die ongelovig is"
Mja, het maakt het voor mij wat lastiger omdat ik geen Turks kan, maar als ik her en der zo lees zijn de verhalen over deze man nogal gemixed.quote:
Ga alle reacties in dit topic eens na, jij bent een van de weinigen, die er bij stil staat dat het misschien anders is dan overgeleverd, in zijn artikel rept hij namelijk met geen woord over ongelovigen, maar over een islamitisch dialoog wat onmogelijk is met iemand die niet de principes van de Islam accepteert, de vraag waarop hij reageert / schrijft was nml of je een moskee en Alevitisch sociaal ontmoetingsplek samen kunt brengen, absoluut niets met integratie of interactie met ongelovigen te maken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het maakt het voor mij wat lastiger omdat ik geen Turks kan, maar als ik her en der zo lees zijn de verhalen over deze man nogal gemixed.
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga alle reacties in dit topic eens na, jij bent een van de weinigen, die er bij stil staat dat het misschien anders is dan overgeleverd, in zijn artikel rept hij namelijk met geen woord over ongelovigen, maar over een islamitisch dialoog wat onmogelijk is met iemand die niet de principes van de Islam accepteert, de vraag waarop hij reageert / schrijft was nml of je een moskee en Alevitisch sociaal ontmoetingsplek samen kunt brengen, absoluut niets met integratie of interactie met ongelovigen te maken.
2 Punten die naar voren komen, dat je alleen halal geslacht vlees mag eten en dat de gemiddelde moslima niet met een niet-moslim trouwt zijn Islamitische standpunten waar de gemiddelde boer zelfs wel mee bekend is denk ik.
Triggershot vertaalt het verkeerd, ik spreek wat Turks en je kan het ook anders vertalen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Scorpie het volgende:
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.
Dat is het hele punt, slik niets voor zoete koek, en nee ik hoef daarin voor jou geen uitzondering te zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.
hey Abdullah ibn Sabbaquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Triggershot vertaalt het verkeerd, ik spreek wat Turks en je kan het ook anders vertalen.
@ Trig: vertaal het nou eens gewoon correct, we kunnen het toch natrekken
Jij spreekt toch Turks?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij blijft gewoon true aan de islam, of je dat met middelen van de Nederlandse staat moet willen financieren als Nederland zijnde is een tweede.
we hebben helemaal geen chte katholieke universiteit meer man. alleen in naam.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:47 schreef Dagonet het volgende:
De rector van een katholieke universiteit zou dit moeten wagen te zeggen.
Een dialoog met een (echte) gelovige mbt religie is sowieso onmogelijk; de gelovige gaat uit van het bestaan van een opperwezen, die almachig en alziend is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:30 schreef Oud_student het volgende:
Eens, maar waarom lijdzaam toezien tot het hier ook een soort Syri wordt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat dit mensen de ogen openen. Er wordt ons zo vaak voorgespiegeld dat de islam zo'n tolerante en vredelievende religie is, maar in werkelijkheid zal een heel groot deel van de moslims helemaal niet zo tolerant en vredelievend jegens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
Dat zeg ik ook niet. Wat mij betreft, begint de NL overheid met het staken van alle subsidies aan religieuze instanties. Geen belastingvoordelen meer. Ook stoppen van alle positieve media-uitingen over religie op de nationale zenders door de NOS/NTR whatever; zoals die jubel-items over de ramadan / slachtfeest / suikerfeest whatever (hou jeugdjournaal maar eens in de gaten - pure indoctrinatie).quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eens, maar waarom lijdzaam toezien tot het hier ook een soort Syri wordt?
Ja, begin een jihad!quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
ze hebben te weinig ervaring op het gebied. Plus kunnen ze niet zomaar atoombommen gooien. Kruistochten / concentratiekampen zijn ze bekend mee, sneller en effectiever.quote:
Jij hebt weinig vertrouwen in je het westen, h?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Controle is beterquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
Jij hebt weinig vertrouwen in je het westen, h?
Ja, dat vond Stalin ook.quote:
Kapitalisme verslaat jihad in z'n slaap.quote:
Mwah, gezien de angst en daarmee de forse inperkingen van de privacy uit angst voor terrorisme blijkt dat toch vies tegen te vallen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:19 schreef waht het volgende:
[..]
Kapitalisme verslaat jihad in z'n slaap.
De duizenden doden in Afghanistan en omliggende landen die tot geen noemenswaardig resultaat hebben geleid denken daar anders over. En zo'n kapot gepolariseerde maatschappij is ook erg leuk.quote:
Een dialoog met Oud_Student is onmogelijk. Kom, laten we hem terug naar zijn zandbak sturen of gewoon in een of ander kamp stoppen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De duizenden doden in Afghanistan en omliggende landen die tot geen noemenswaardig resultaat hebben geleid denken daar anders over. En zo'n kapot gepolariseerde maatschappij is ook erg leuk.
Idd een dialoog met jullie is niet mogelijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
Een dialoog met Oud_Student is onmogelijk. Kom, laten we hem terug naar zijn zandbak sturen of gewoon in een of ander kamp stoppen.
Zeker niet. Monologen met ons voeren is daarentegen uiterst goed mogelijk. Sterker nog, daar ben jij een kei in.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd een dialoog met jullie is niet mogelijk
Mwuah, Netanyahu voert gesprekken met moslims, Wilders voert gesprekken met moslims, Vlaams Belang voert gesprekken met moslims, Obama voert gesprekken met moslims, beiden werken samen met elkaar waar nodig, maar Oud_Student heeft gelijk hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker niet. Monologen met ons voeren is daarentegen uiterst goed mogelijk. Sterker nog, daar ben jij een kei in.
Iets met self-fulfilling prophecy.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd een dialoog met jullie is niet mogelijk
En het ergste is dat deze man verantwoordelijk voor het opleiden van de toekomstige imams in Nederland.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat dit mensen de ogen openen. Er wordt ons zo vaak voorgespiegeld dat de islam zo'n tolerante en vredelievende religie is, maar in werkelijkheid zal een heel groot deel van de moslims helemaal niet zo tolerant en vredelievend jegens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
Een groot deel van de imams van de aparte 'bewegingen' in Nederland/Europa worden gewoon klaargestoomd in hun 'eigen' opleidingen, waarna ze naar Turkije vertrekken om daar ook les te krijgen en (staats)examens af te leggen. Daarna geven ze meestal les in een moskee van hun eigen beweging, maar dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
egens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
En het ergste is dat deze man verantwoordelijk voor het opleiden van de toekomstige imams in Nederland.
Dezelfde imams die dan weer voor de gematigde moslims in Nederland preken. Die krijgen dus hetzelfde vergif mee dat deze rector aan zijn studenten meegeeft
De leerlingen die op deze universiteit worden opgeleid, worden specifiek getraind om later les te gaan geven in Nederlandse moskees. Of ze daarvoor eerst weer naar Turkije terug moeten om een examen oid te doen weet ik niet, maar de bedoeling is dat ze na hun opleiding imam worden in Nederland.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:32 schreef expans het volgende:
[..]
Een groot deel van de imams van de aparte 'bewegingen' in Nederland/Europa worden gewoon klaargestoomd in hun 'eigen' opleidingen, waarna ze naar Turkije vertrekken om daar ook les te krijgen en (staats)examens af te leggen. Daarna geven ze meestal les in een moskee van hun eigen beweging, maar dat hoeft niet zo te zijn.
De moskeen die onder Diyanet staan krijgen imams vanuit Turkije of dus waarschijnlijk mensen via deze universiteit. Dus je claim is nogal overdreven.
Dit is gewoon simpelweg een leugen, als je geen Turks spreekt, prima, laat je informeren door iemand die het wel spreekt of erken dat je klakkeloos dingen overneemt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren.
In NL, rector Islamitische Uni Rotterdamquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dikke knuffel voor deze man. Zegt gewoon waar het op staat en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Dit is iemand in Turkije toch?
Verander dikke knuffel in een strop. Stop de tijd, geen jokers.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In NL, rector Islamitische Uni Rotterdam
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Verander dikke knuffel in een strop. Stop de tijd, geen jokers.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet weet hoe het zit qua aantallen en het gedeelte dat via Turkije komt onderschat. Maw; misschien zijn maar 1 op de 20 imam's opgeleid in NL.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De leerlingen die op deze universiteit worden opgeleid, worden specifiek getraind om later les te gaan geven in Nederlandse moskees. Of ze daarvoor eerst weer naar Turkije terug moeten om een examen oid te doen weet ik niet, maar de bedoeling is dat ze na hun opleiding imam worden in Nederland.
En uiteraard kunnen ze alleen imam worden in een moskee die bij hun stroming past. Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren. Niet alle imams die in Nederland gaan werken zijn gelukkig hier opgeleid, maar van iedereen die hier opgeleid worden is het wel de bedoeling dat ze imam worden in Nederland.
Daar kan je gelijk in hebben. Ik heb ook meer vertrouwen in de gemiddelde alevi, dan in deze soennitische rector. Wat mij betreft mag Asscher zijn aftreden eisen en anders sancties opleggen voor deze uni.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:48 schreef expans het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet weet hoe het zit qua aantallen en het gedeelte dat via Turkije komt onderschat. Maw; misschien zijn maar 1 op de 20 imam's opgeleid in NL.
De regering die universiteiten gaat censureren, klinkt als een doordacht plan...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar kan je gelijk in hebben. Ik heb ook meer vertrouwen in de gemiddelde alevi, dan in deze soennitische rector. Wat mij betreft mag Asscher zijn aftreden eisen en anders sancties opleggen voor deze uni.
Als je de moeite had gedaan om de OP te lezen dan wist je dat Asscher vind dat de rector zich moet verantwoorden voor zijn uitspraken en als je mijn 2e post had gelezen dan wist je dat er al een onderzoek naar deze rector gaande is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De regering die universiteiten gaat censureren, klinkt als een doordacht plan...
Dit is simpelweg niet waar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
. Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren.
Blijft interessant, hij heeft die uitlatingen gewoon niet gedaan immers.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vind de uitlatingen van deze rector ook niet passen bij zijn rol en functie in Nederland en hoop dat hij ontslagen wordt.
Ik ga af op wat er in de Nederlandse media verschijnt. Het feit dat verschillende partijen in de 2e kamer een onderzoek naar hem hebben ingesteld geeft aan dat er wel degelijk iets aan de hand is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Blijft interessant, hij heeft die uitlatingen gewoon niet gedaan immers.
Wel grappig dat er gewoon gelogen wordt waar we bijstaan en jij dat heel graag wil geloven vanwege je denkbeelden over alevieten en soennieten. Waarom vertrouw je onze vertaling niet?
Jij bent een user die over het algemeen verstandige uitspraken doet. Daarom hecht ik wel waarde aan jouw vertaling.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Blijft interessant, hij heeft die uitlatingen gewoon niet gedaan immers.
Waarom vertrouw je onze vertaling niet?
http://nos.nl/artikel/567747-geen-excuus-rector-imamschool.htmlquote:Ahmet Akgundz, rector van de Islamitische Universiteit in Rotterdam, weigert excuses te maken voor omstreden uitspraken over Turkse demonstranten die zich keerden tegen het beleid van premier Erdogan.
Die demonstranten zouden volgens de de rector goddeloos zijn en "aanhangers van Assad die moslims doden".
Minister Asscher van Sociale Zaken eist dat de Turkse rector dat terugneemt, maar tegenover de NOS zegt de rector dat hij dat niet van plan is. Niet eerder liet Akgndz zich uit over de kwestie, alleen de universiteit reageerde schriftelijk.
Nooit gemengd
Akgndz beweert dat hij foutief is geciteerd en dat hij om die reden geen excuses kan maken. "Sinds wanneer is het zeggen tegen een athest dat hij een athest is een belediging? Ik heb het niet gezegd om hen te beledigen, het was een constatering."
Akgndz zegt dat hij een "eervolle Turkse burger" is die genteresseerd is in de ontwikkelingen in zijn land. "Net zoals ik ook betrokken ben bij de ontwikkelingen in Nederland. Maar als rector heb ik mij nooit gemengd in de politiek."
Rug
Ook beroept Akgndz zich op zijn academische vrijheid. Maar de PvdA heeft daar geen boodschap aan. Keklik Ycel, woordvoerder namens de PvdA-fractie, zegt dat de reactie van de rector haar niet geruststelt, integendeel zelfs.
"We moeten voorkomen dat aan de universiteit in Rotterdam imams worden opgeleid die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan", aldus Ycel.
Haatmails
Het kabinet onderzoekt daarom of de accreditatie, de bevoegdheid om imams op te leiden, van de Islamitische Universiteit moet worden ingetrokken. Daarover is minister Asscher (PvdA) van Sociale Zaken in gesprek met zijn collega Bussemaker (PvdA) van Onderwijs.
Naar aanleiding van de ophef rond de rector heeft de islamitische universiteit veel haatmails ontvangen. Het college van bestuur maakt zich zorgen om de veiligheid van de rector en heeft aangifte bij de politie gedaan.
De hypocrisie spat er echt van af he?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent een user die over het algemeen verstandige uitspraken doet. Daarom hecht ik wel waarde aan jouw vertaling.
Aan een user zoals Triggershot hecht ik geen enkele waarde. Heb je bijvoorbeeld gelezen hoe Turkije omgaat met rectors die niet helemaal doen wat de regering wil?
En hoe tot nu toe alle users daarop reageren, waaronder Triggershot?
NWS / Occupy Gezi #45 Gaat er nog wat gebeuren?!
Dat is voor mij de reden waarom ik geen waarde hecht aan hun vertaling.
Ah zo, iets tussen jou en Trigger dus.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent een user die over het algemeen verstandige uitspraken doet. Daarom hecht ik wel waarde aan jouw vertaling.
Aan een user zoals Triggershot hecht ik geen enkele waarde. Heb je bijvoorbeeld gelezen hoe Turkije omgaat met rectors die niet helemaal doen wat de regering wil?
En hoe tot nu toe alle users daarop reageren, waaronder Triggershot?
NWS / Occupy Gezi #45 Gaat er nog wat gebeuren?!
In Nederland kan een rector door de regering hooguit op het matje worden geroepen wanneer hij zijn leerlingen de mogelijkheid ontzegt om mee te doen aan een legale democratische demonstratie. Hij kan niet zijn baan verliezen of voor de rechter verschijnen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De hypocrisie spat er echt van af he?
Shit zeg, zo blind kan iemand toch niet zijn, juichen dat de Nederlandse politiek een rector op het matje roept, maar wanneer dit in Turkije voorkomt gaan klagen.
Wmb mogen ze Akgunduz een enkeltje Turkije geven wanneer het nieuws waar zou zijn, maar dit is simpelweg niet van toepassing.
Goed, zoals we in de, niet verrassende, ontwikkelingen hebben gelezen bied deze rector geen verontschuldiging aan. De verschillende partijen in de 2e kamer nemen hier geen genoegen mee en gaan nu onderzoeken of deze man zijn accreditatie afgenomen kan worden om imams voor Nederland op te mogen leiden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ah zo, iets tussen jou en Trigger dus.
Maar nee, hij zegt echt niet dat er geen dialoog met alevieten mogelijk is.
Hij zegt gewoon dit:
Omdat Alevieten vanwege (exibit X, Y, Z) zo afwijken van de islamitische leer, kun je met hen geen religieuze dialoog voeren zoals je voert met mede-moslims, maarr je gaat met hen in dialoog zoals je in dialoog gaat met anders-gelovigen of niet-gelovigen.
Daar kun je ook over discussiren (dat deden zij dan ook) maar het is echt niet zo extremistisch als hoe het staat in bepaalde kranten.
Over de andere uitspraken van de man ben ik niet op de hoogte, maar heb dit helemaal gelezen.
Vergelijk geen appels met peren, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Gezi Park demonstraties legale democratische demonstraties waren? De regering heeft politie met man en macht ingezet om het tegen te gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland kan een rector door de regering hooguit op het matje worden geroepen wanneer hij zijn leerlingen de mogelijkheid ontzegt om mee te doen aan een legale democratische demonstratie. Hij kan niet zijn baan verliezen of voor de rechter verschijnen.
De passieve vormen van demonstreren zijn niet aangepakt in Turkije, de straatblokkerende / slopende protesters zijn aangepakt en vervolgd, daarnaast hadden de demonstraties een duidelijk anti-overheidselement in zich. Een rector mag niet partijdig zijn wat betreft het politieke systeem en dan ook niet iets wat met man en macht wordt geprobeerd tegengehouden te worden nog eens extra bemoedigen om mee te doen. Daarnaast gaat in Turkije niet over de rechterlijke macht of over het benoemen / ontslaan van een rector, dat doet de 'YOK' en de President.quote:In Turkije word gewoon iedereen die zijn leerlingen wel de mogelijkheid gegeven heeft om gebruik te maken van het democratische recht om te mogen demonstreren voor de rechter gedaagd.
Meer dan 100 rectors in Ankara alleen, oftewel iedereen die niet precies in de pas van Erdogan heeft gelopen wordt gestraft wanneer de gemoederen enigzins bedaard zijn en kunnen gewoon hun baan verliezen daardoor.
Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?quote:En wat doe jij en iedereen die op dat bericht gereagerd heeft: ' Jullie lopen allemaal te juichen om zo'n bericht
Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed, zoals we in de, niet verrassende, ontwikkelingen hebben gelezen bied deze rector geen verontschuldiging aan. De verschillende partijen in de 2e kamer nemen hier geen genoegen mee en gaan nu onderzoeken of deze man zijn accreditatie afgenomen kan worden om imams voor Nederland op te mogen leiden.
Zo'n stap kan in Nederland alleen genomen worden indien hij wettelijk fout zat en zit. Alleen dmv een uitgebreid objectief onderzoek kan in NL zo'n stap genomen worden.
Maar wat vind jij zelf van die honderden schoolhoofden die in Turkije voor de rechter gedaagd zijn door de Turkse regering? Dat vind ik interessant omdat jij de 1e zou zij die niet om zo'n bericht staat te juichen.
Heb je gelijk in. Ik maak me ook steeds minder druk als ik weer zeer schokkende verhalen uit Turkije lees. Voor mij staat het ook iets verder van me af dan voor sommige users hier. Als ik Turk zou zijn zouden zulke berichtgeving mij meer pijn doen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.
Kan jij ook maar enig nieuws vinden in het Turks over de vervolging van 101 Turkse rectors vanwege Gezi Park?quote:
Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?
Gezi bracht ik op omdat jouw telegraaf link en enkele uitspraken van Akgunduz daar onder meer over gingen, maar je hebt gelijk, niet het topic ervoor.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word dan als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.
Mooi van NOS.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Aloulou het volgende:
De inmiddels befaamde rector in kwestie ontkracht in dit interview met de NOS "krachtig"
de misverstanden:
http://nos.nl/video/56779(...)he-universiteit.html
http://nos.nl/video/567761-turkse-rector-weigert-excuses.html
Overigens heeft ie ook nogal wat haatmails gekregen, misschien Zwarte Piet aanhangers die ook daarachter zitten?
http://nos.nl/video/567769-islamitische-rector-bedreigd.html
zal ik iets vertalen voor je?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus zo een 50+% van de Turkse stemgerechtigden zou dit stukje niet voor jou kunnen vertalen?
Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.
Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.
Ik maak mij dan ook nergens geen zorgen over, laat ik dat wel voor op stellen, maar wat ik gisteren ook zei en waar je overigens niet op hebt gereageerd, namelijk dat wanneer er met geen woord over het Westen, Europa en of Nederland specifiek, laat staan Christenen of Westerlingen wordt gerept dit weg te zetten als 'Anti Westerse uitspraken' is op z'n minst net zo misselijk te noemen, of je nu pro de rector bent of niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.
De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.
Het vertalen laat ik over aan de onderzoekers over die in opdracht van de 2e kamer onderzoek doen naar deze rector. Mochten er strafbare zaken uitspraken uit dat onderzoek komen dan zal deze rector zeker bestraft worden. Ik ben er ook van overtuigd dat als deze man geen strafbare zaken heeft geuit, dat hij dan nooit bestraft zal worden. Als jullie dus overtuigd zijn dat zijn woorden onschuldig zijn, dan hoeven jullie je geen zorgen te maken.
Een simpele Google translate gooit er het volgende uit:quote:Alev veya snn bir insan, bu saydıklarımızı yerine getirmeyebilir; ancak dinde yoktur demeleri mmkn değildir. Byle bir inkr karşısında, alev snn diyalogunun da manası yoktur.
quote:Alevitische of soennitische man, in plaats van deze, misschien niet, maar het is niet mogelijk om te zeggen dat er geen religie. In het gezicht van een dergelijke ontkenning, de soennitische alevitische dialoog is zinloos.
=quote:nc olarak, ister Snni ve isterse her iki gruptan Aleviler iddia etsinler
Hij sluit geen groep specifiek uit, maar mensen uit beide groepen die niet voldoen aan de islamitische fundamenten. Of ze zich nou 'Sunni' of 'Aleviet' noemen.quote:Ten derde kunnen ze beweren dat ze zijn soennieten en alevieten uit beide groepen als
dus?quote:
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.
wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.
Je bedoelt 'islamitische' mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef Burrito het volgende:
We wringen onzelf in de vreemdste bochten om (gelovige) mensen niet voor het hoofd te stoten.
http://www.turks.nl/nieuw(...)ek.html#.Um-kDflWySrquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?
en haar etnisch/cutureel/religieuse achtergrond, want dat is of kan bepalend zijn hoe zij de woorden van die rector interpreteert, dus kan ik me voorstellen, dat TS zegt ,ja maar die Keklik zegt zus en zo en omdat haar interpretatie in het straatje past van TS kan ik me voorstellen, dat TS wel waarde hecht aan haar interpretatie itt de mijne of van een andere "erdogan trekpoppetje"quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:05 schreef expans het volgende:
[..]
http://www.turks.nl/nieuw(...)ek.html#.Um-kDflWySr
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Hoe hij over whatsapp praat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |