Minister Asscher liet donderdagmiddag al weten dat hij niet gelukkig is met Akgündüz' visie op de Turkse betogers. In de Tweede Kamer zei hij dat de IUR zich voor haar rector zal moeten verantwoorden. Als de instelling dat niet doet, komt ze volgens Asscher in de problemen. De Kamerfracties van VVD, PvdA en CDA willen dat Asscher uitzoekt of er ook 'anti-westerse' geluiden klinken tijdens colleges.quote:
Want?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Als hij de uitingen heeft gedaan vanuit een bepaalde interpretatie van de islam, wat ik van hem gewend ben, heeft hij gelijk en moet hij dit kunnen zeggen. Als hij hiertoe oproept binnen een geboden platform waar hij subsidie voor vangt en hiertoe oproept, heeft hij ongelijk.
We laten alles maar toe. We wringen onzelf in de vreemdste bochten om (gelovige) mensen niet voor het hoofd te stoten. Wellicht dat we een stuk cultuur gaan inleveren omdat mensen butthurt zijn over Sinterklaas. Nederland is zwak. Triestquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Er was een tijd dat dit soort discriminatie in Nederland echt 'not done' was en zo iemand gelijk werd afgestoten na een uitspraak als deze 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.' .
Jij vindt het acceptabel om niet toe te staan dat vrouwen met andere naar hun eigen keuze trouwen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Als hij de uitingen heeft gedaan vanuit een bepaalde interpretatie van de islam, wat ik van hem gewend ben, heeft hij gelijk en moet hij dit kunnen zeggen. Als hij hiertoe oproept binnen een geboden platform waar hij subsidie voor vangt en hiertoe oproept, heeft hij ongelijk.
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Dit, want anders hou je intellectuele vorming tegen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij vindt het acceptabel om niet toe te staan dat vrouwen met andere naar hun eigen keuze trouwen?
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?
Hij is rector van 1 van de 2 Islamitische Universiteiten die Nederland telt. Vanuit zijn functie is hij verantwoordelijk voor het opleiden van imams in Nederland. Dat maakt hem een van de belangrijkste, zo dan niet de belangrijkste persoon, om het Islamdebat te voeren in Nederland.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Als het een uitleg is over hoe binnen bepaalde stromingen gedacht wordt over dit soort zaken, moet dat gezegd kunnen worden. Dat vind ik echter wel wat far-fetched (Triggershot), het lijkt me aannemelijker dat hij dit gewoon vanuit zijn eigen overtuiging zegt gezien het platform waarop hij de uitspraak doet (blogje).
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:17 schreef gelly het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Mooi verhaal hoor, maar ik reageerde slechts op jouw kots-reply richting Triggershot.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is rector van 1 van de 2 Islamitische Universiteiten die Nederland telt. Vanuit zijn functie is hij verantwoordelijk voor het opleiden van imams in Nederland. Dat maakt hem een van de belangrijkste, zo dan niet de belangrijkste persoon, om het Islamdebat te voeren in Nederland.
Als je dan aangeeft niet eens in debat te willen met alle andere stromen van de Islam dan je eigen kleine stroming en zelfs andere stromingen te verachten, dan is dat op zijn zachts gezegd kwalijk.
Of het vanuit persoonlijk perspectief ook strafbaar is, dat valt te bezien, maar dat doet niets af aan de ernst van deze zaak.
Leer lezen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent het eens met de uitlatingen van deze man?
Als hij enkel in die zin als doorgeefluik functioneert, dus jij vraagt mij iets over Wahabitisch Islam en ik zeg daarop homo's X en Y volgens de Wahabieten, is er wmb sprake van dont shoot the messenger?quote:
Hij beweert dat je per definitie niet deftig kan discussiëren met niet-moslims.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als hij enkel in die zin als doorgeefluik functioneert, dus jij vraagt mij iets over Wahabitisch Islam en ik zeg daarop homo's X en Y volgens de Wahabieten, is er wmb sprake van dont shoot the messenger?
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Als het een uitleg is over hoe binnen bepaalde stromingen gedacht wordt over dit soort zaken, moet dat gezegd kunnen worden. Dat vind ik echter wel wat far-fetched (Triggershot), het lijkt me aannemelijker dat hij dit gewoon vanuit zijn eigen overtuiging zegt gezien het platform waarop hij de uitspraak doet (blogje).
Moslima's mogen niet trouwen met niet-moslims. Dat is niet de mening van die rector, maar hoe de islam in elkaar zit. Er is geen sprake van racisme, wel van discriminatie. Net zoals andere religies andersgelovigen discrimineren en naar de hel wensen. Vrijheid van godsdienst. Of anders schaf je vrijheid van godsdienst af, dan weet de hele wereld dat Nederland en Saoedi-Arabië één pot nat zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Er was een tijd dat dit soort discriminatie in Nederland echt 'not done' was en zo iemand gelijk werd afgestoten na een uitspraak als deze 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.' .
Als de Soennitische Islam voorschrift dat je niet in dialoog mag met ongelovigen of aanhangers van een andere Islamitische stroming, en hij is daar aanhanger van, dan hoort hij niet thuis als rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam en de verantwoordelijkheden die die taak met zich meebrengt.quote:
De vraag wmb is, zegt hij dat volgens zichzelf, geeft hij dat door volgens een specifiek islamitisch stroming, of roept hij daartoe op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij beweert dat je per definitie niet deftig kan discussiëren met niet-moslims.
Wat natuurlijk volkomen onzin is. Niet iedere niet-moslim is een schreeuwerige pvv,er.
De soenitische Islam bestaat niet, je hebt er 4 hoofdstromingen een, stroming A zegt dat je een baard moet hebben, stroming B zegt dat je geen baard hoeft te hebben. Als ik stroming B aanhang, en aan jou doorgeef dat je volgens stroming A wel een baard moet hebben, ben ik nog steeds een soeniet, en sta ik nog steeds niet voor stroming A.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als de Soennitische Islam voorschrift dat je niet in dialoog mag met ongelovigen of aanhangers van een andere Islamitische stroming, en hij is daar aanhanger van, dan hoort hij niet thuis als rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam en de verantwoordelijkheden die die taak met zich meebrengt.
Ik hoop verder dat dat jouw gedachtengoed ook niet is.
Dit vind ik echt van die semantische spelletjes waar ik zo op kots. Als hij als islam geleerde alleen maar al aangeeft dat dit de manier is van het interpreteren van de islam, dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Dat staat er niet.
Dus hij heeft nu ook nog eens een fatwa gegeven?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit vind ik echt van die semantische spelletjes waar ik zo op kots. Als hij als islam geleerde alleen maar al aangeeft dat dit de manier is van het interpreteren van de islam, dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |