Mwuah, Hirsi Ali was dan weer een volksvertegenwoordiger, Jansen leraar, Pim Fortuyn beiden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel als hij rector is van een universiteit.
Gelul. Hij heeft op z'n minst een voorbeeld functie. Wat mij betreft is hij vanwege zijn functie een autoriteit. En dan kan je dit soort dingen niet zeggen. Hij constateert niets feitelijks, het is gewoon een onverdraagzame reli-extremist.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, Hirsi Ali was dan weer een volksvertegenwoordiger, Jansen leraar, Pim Fortuyn beiden.
Er is wmb een groot verschil tussen een constatering aankaarten en oproepen tot.
Dan is iedereen die dat zegt een reli-extremist, of een islamofoob, gezien deze man er ook niet toe oproept, maar een vraag daarover beantwoord. Pas gelul om te zeggen dat het een extremist is die feitelijk hetzelfde zou zeggen als wat een niet moslim zegt op dezelfde vraag.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelul. Hij heeft op z'n minst een voorbeeld functie. Wat mij betreft is hij vanwege zijn functie een autoriteit. En dan kan je dit soort dingen niet zeggen. Hij constateert niets feitelijks, het is gewoon een onverdraagzame reli-extremist.
Ayaan en Pimmetje waren er voor Wilders.quote:Politici/volksvertegenwoordigers kunnen sinds Wilders alles zeggen.
Arabist, Hans.quote:En wie is die Jansen?
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zo iemand zich Arabist durft te noemen.
Hij kan vanuit zijn functie dit soort antwoorden niet geven. Het gaat hier niet over oproepen (tot geweld?) maar over het wegzetten van andersdenkenden als minderwaardig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is iedereen die dat zegt een reli-extremist, of een islamofoob, gezien deze man er ook niet toe oproept, maar een vraag daarover beantwoord.
Que?quote:Pas gelul om te zeggen dat het een extremist is die feitelijk hetzelfde zou zeggen als wat een niet moslim zegt op dezelfde vraag.
[..]
Nou en?quote:Ayaan en Pimmetje waren er voor Wilders.
[..]
Oh, die lul. Die mogen ze ophangen van mij.quote:Arabist, Hans.
Bah, wat een walgelijk immoreel kutland is dat Nederland toch hequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.
Vertel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zo iemand zich Arabist durft te noemen.
Ach, dat kan ik nog wel hebben, maar dat zo'n clown ontzettend rare dingen roept en die dingen voor een groot deel als zoete koek geslikt worden door mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een land waar anorexia chicks 'model' zijn en fags fashiondesigner he.
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah, tadarruj. Dan moet je bij de Moslimbroederschap departement zijn. Die nu vastzitten![]()
Ik ben van de jihadi-salafi department en Erdogan is kafir, hij raadde zelf secularisme voor de Egyptenaren aan! Kufr bi-taghut. En wie ontkent nadat hij is ingelicht hierover dat hij kafir is is ook kaffir! Wie met iets anders dan de Islam regeert is kaffir! Capiche?
Jij bent gewoon Erdohan aan het verdedigen omdat ie jouw volk wat meer rechten geeft, maar islam gaat voor nationalisme broeder!
[..]
Erdogan is taghoet, jij bent nog niet goed ingelezen a mattie
[..]
Een typische autist dus inderdaad. Op zijn pik getrapt omdat zijn favoriete Turkse partij het zwaar had waarschijnlijk. Geen probleem, zolang die maar geen rector is van een uni. In die hoedanigheid laat je je niet zo uit over politieke kwesties.
De Koran met opzet fout vertalen/uitleggen. Of zonder opzet, maar dan moet hij zich hier ver vandaan houden want blijkbaar snapt hij er niks van.quote:
Ok, ik geloof je.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Koran met opzet fout vertalen/uitleggen. Of zonder opzet, maar dan moet hij zich hier ver vandaan houden want blijkbaar snapt hij er niks van.
Sjiaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:10 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.quote:Mijn ideologie is een synthesis van Salafi-Islam, Koerdische nationalisme en Pan-Koerdisme.
hey Akgunduzquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sjia![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.
Dus toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben ook van de Salafi kant broeder. Ik vind alleen dat je geen onschuldige sjiieten en alawieten moet onthoofden.
Nationalsme en Islam gaan wel samen broeder. Maar alleen als je je eerst als Moslim beschouwt en daarna als Koerd.
Mijn ideologie is een synthesis van Salafi-Islam, Koerdische nationalisme en Pan-Koerdisme.
voor de rest ontopic plsquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heren, kan dat niet beter hier: F&L / De stromingen in de Islam IV
Jullie zijn volkomen off topic..
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef truthortruth het volgende:
Er was een tijd dat dit soort discriminatie in Nederland echt 'not done' was en zo iemand gelijk werd afgestoten na een uitspraak als deze 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.' .
Nee. Je begrijpt het verkeerd. Deze man is een groot voorbeeld voor iedere moslim en verkondigt de islam zoals die is. Een dialoog is bij voorbaat uitgesloten. Ironisch? Welnee, totaal niet!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.
Desalniettemin hebben wij binnen de kaders van onze wet nog altijd vrijheid van meningsuiting, zelfs wanneer deze mening ons niet bevalt. Wellicht dat deze rector op basis van zijn functie kan worden aangepakt, we'll see.
Wat een kut leven moet die gast trouwens wel niet hebben. Hij heeft problemen met niet-moslims en met een groot deel v/d moslims, wauw... blijft niet veel over voor hem![]()
Vrijheid van meningsuiting ben ik groot voorstander van, betekent nog niet dat je sommige meningen niet keihard mag bestrijden.... En nee, daar bedoel ik niet mee verbieden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Feit dat 'zelfs' de minister zich ermee boeit, geeft aan dat het nu nog steeds not done is.
Desalniettemin hebben wij binnen de kaders van onze wet nog altijd vrijheid van meningsuiting, zelfs wanneer deze mening ons niet bevalt. Wellicht dat deze rector op basis van zijn functie kan worden aangepakt, we'll see.
Wat een kut leven moet die gast trouwens wel niet hebben. Hij heeft problemen met niet-moslims en met een groot deel v/d moslims, wauw... blijft niet veel over voor hem![]()
(Moet het topic verder nog doorlezen, dus wellicht zeg ik iets wat allang is besproken)
Maar hoe ver wil je daarin gaan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting ben ik groot voorstander van, betekent nog niet dat je sommige meningen niet keihard mag bestrijden.... En nee, daar bedoel ik niet mee verbieden.
We kunnen (of een minister) wel stellen dat iemand met een dergelijke mening geen rector van een universiteit kan of mag zijn. Dan kan hij zijn mening uiten op eigen titel en in zijn eigen tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar hoe ver wil je daarin gaan?
We gaan namelijk al verder dan bijv. in de VS. We verbieden bepaalde uitingen (Mein Kampf), het oproepen tot geweld is strafbaar. Wordt wel heel gevaarlijk als we nog meer meningen gaan verbieden.
Bijvoorbeeld. Ben niet volledig bekend met de wetgeving, maar dat zou een mogelijke oplossing zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We kunnen (of een minister) wel stellen dat iemand met een dergelijke mening geen rector van een universiteit kan of mag zijn. Dan kan hij zijn mening uiten op eigen titel en in zijn eigen tijd.
Dat is een moeilijke, maar iemand die dit soort uitspraken doet mag van mij wel uit die functie gezet worden.quote:
De grens neerleggen qua verbieden bij het oproepen tot geweld vind ik wel voldoende. Maar nogmaals, er is een verschil tussen verbieden en bestrijden. Het feit dat je een mening kan uiten en dat het legaal is, is voor mij voldoende. Echter iemand met een discriminerende mening in vooraanstaande en/of publieke functies laten zitten dan weer niet.quote:We gaan namelijk al verder dan bijv. in de VS. We verbieden bepaalde uitingen (Mein Kampf), het oproepen tot geweld is strafbaar. Wordt wel heel gevaarlijk als we nog meer meningen gaan verbieden.
Haat jij nu sjiieten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sjia![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben mix van niet-biddende god vervloekende Ali met beetje agressie als ze mijn profeet uitschelden en dan verbrand ik auto's. En een klein beetje shirk als ik dua doe voordat ik het voetbalveld opga.
Anti-islamistenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Baklava95 het volgende:
Kun je wat duidelijker uitleggen wat je ideologie/stroming is.
Jou uitleg hierboven is een![]()
waard.
Ik dacht vroeger echt (voordat ik me hier op dit forum registreerde) dat jij ook een Islamistwas en een Nederlandse bekeerling tot de Islam. Jij zei in een andere topic dat je niet van Midden-Oosterse afkomst was.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Anti-islamistenVerbaal en inhoudelijk moeten we die dan ook hard aanpakken, anders denken ze dat ze het echt bij het rechte eind hebben.
Wat voor nuances zou je willen van hem dan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Toch eens een goed gesprek aanknopen met deze man.
Ik was ook zeer sympathiek naar gematigd Islamisme (niet hizb tahrir/salafi roeptoeters). Maar de actualiteiten (dus realiteit ipv theorie) heeft dat 100% omgedraaid inmiddels. De meeste (uitzonderingen daargelaten) Islamisten kunnen gewoon geen land runnen met al haar verschillende opvattingen in de maatschappij, heel wat anders dan een standaard-Islamitische preek houden ergens op bijeenkomst of in Moskee. Ze kunnen een gevaar vormen omdat ze echt denken dat ze het bij het religieuse einde hebben, en daarom moeten ze inhoudelijk maar hard bekritiseerd worden. Vooral op gevoelige thema's die ze ten schande maakt omdat ze middeleeuwse standaarden hebben, bijv doodstraf voor afvalligen of openbare executies. Ervan uitgaande dat ze die overtuigingen hebben, niet alle Islamisten hebben die namelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:20 schreef Baklava95 het volgende:
Ik dacht vroeger echt (voordat ik me hier op dit forum registreerde) dat jij ook een Islamistwas en een Nederlandse bekeerling tot de Islam. Jij zei in een andere topic dat je niet van Midden-Oosterse afkomst was.
Mwoah, dat hij het licht in de ogen van ongelovigen gunt lijkt me wel een redelijke nuance.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor nuances zou je willen van hem dan?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, dat hij het licht in de ogen van ongelovigen gunt lijkt me wel een redelijke nuance.
Zoiets?quote:"met mensen die niet in god geloven, hebben wij geen religieus omgang, maar dat je ongelovig bent, betekent niet dat je geen mens bent, we praten met jullie, we werken met jullie en leven samen met jullie, dit zei ik tegen een Nederlandse man die ongelovig is"
Mja, het maakt het voor mij wat lastiger omdat ik geen Turks kan, maar als ik her en der zo lees zijn de verhalen over deze man nogal gemixed.quote:
Ga alle reacties in dit topic eens na, jij bent een van de weinigen, die er bij stil staat dat het misschien anders is dan overgeleverd, in zijn artikel rept hij namelijk met geen woord over ongelovigen, maar over een islamitisch dialoog wat onmogelijk is met iemand die niet de principes van de Islam accepteert, de vraag waarop hij reageert / schrijft was nml of je een moskee en Alevitisch sociaal ontmoetingsplek samen kunt brengen, absoluut niets met integratie of interactie met ongelovigen te maken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het maakt het voor mij wat lastiger omdat ik geen Turks kan, maar als ik her en der zo lees zijn de verhalen over deze man nogal gemixed.
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga alle reacties in dit topic eens na, jij bent een van de weinigen, die er bij stil staat dat het misschien anders is dan overgeleverd, in zijn artikel rept hij namelijk met geen woord over ongelovigen, maar over een islamitisch dialoog wat onmogelijk is met iemand die niet de principes van de Islam accepteert, de vraag waarop hij reageert / schrijft was nml of je een moskee en Alevitisch sociaal ontmoetingsplek samen kunt brengen, absoluut niets met integratie of interactie met ongelovigen te maken.
2 Punten die naar voren komen, dat je alleen halal geslacht vlees mag eten en dat de gemiddelde moslima niet met een niet-moslim trouwt zijn Islamitische standpunten waar de gemiddelde boer zelfs wel mee bekend is denk ik.
Triggershot vertaalt het verkeerd, ik spreek wat Turks en je kan het ook anders vertalen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Scorpie het volgende:
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.
Dat is het hele punt, slik niets voor zoete koek, en nee ik hoef daarin voor jou geen uitzondering te zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan geen Turks, dus kan ik ook moeilijk oordelen over zijn woorden en de bedoeling daarvan. No offense tegenover jou, maar jouw vertaling ga ik niet voor zoete koek slikken.
hey Abdullah ibn Sabbaquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Triggershot vertaalt het verkeerd, ik spreek wat Turks en je kan het ook anders vertalen.
@ Trig: vertaal het nou eens gewoon correct, we kunnen het toch natrekken
Jij spreekt toch Turks?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij blijft gewoon true aan de islam, of je dat met middelen van de Nederlandse staat moet willen financieren als Nederland zijnde is een tweede.
we hebben helemaal geen échte katholieke universiteit meer man. alleen in naam.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:47 schreef Dagonet het volgende:
De rector van een katholieke universiteit zou dit moeten wagen te zeggen.
Een dialoog met een (echte) gelovige mbt religie is sowieso onmogelijk; de gelovige gaat uit van het bestaan van een opperwezen, die almachig en alziend is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:30 schreef Oud_student het volgende:
Hoe lang moeten we nog geduld hebben met deze mensen?
Waarom sturen we ze niet (terug) naar de grote zandbak waar ze blijkbaar zoveel affiniteit mee hebben
Een dialoog met moslims is onmogelijk
Eens, maar waarom lijdzaam toezien tot het hier ook een soort Syrië wordt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat dit mensen de ogen openen. Er wordt ons zo vaak voorgespiegeld dat de islam zo'n tolerante en vredelievende religie is, maar in werkelijkheid zal een heel groot deel van de moslims helemaal niet zo tolerant en vredelievend jegens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
Dat zeg ik ook niet. Wat mij betreft, begint de NL overheid met het staken van alle subsidies aan religieuze instanties. Geen belastingvoordelen meer. Ook stoppen van alle positieve media-uitingen over religie op de nationale zenders door de NOS/NTR whatever; zoals die jubel-items over de ramadan / slachtfeest / suikerfeest whatever (hou jeugdjournaal maar eens in de gaten - pure indoctrinatie).quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eens, maar waarom lijdzaam toezien tot het hier ook een soort Syrië wordt?
Ja, begin een jihad!quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
ze hebben te weinig ervaring op het gebied. Plus kunnen ze niet zomaar atoombommen gooien. Kruistochten / concentratiekampen zijn ze bekend mee, sneller en effectiever.quote:
Jij hebt weinig vertrouwen in je het westen, hè?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Controle is beterquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
Jij hebt weinig vertrouwen in je het westen, hè?
Ja, dat vond Stalin ook.quote:
Kapitalisme verslaat jihad in z'n slaap.quote:
Mwah, gezien de angst en daarmee de forse inperkingen van de privacy uit angst voor terrorisme blijkt dat toch vies tegen te vallen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:19 schreef waht het volgende:
[..]
Kapitalisme verslaat jihad in z'n slaap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |