Vervolgens kreeg ik een schema en had ik nog meer vragen:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Volgens mij heb ik die eerder gezien, maar dankquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:18 schreef Peunage het volgende:
Even tussendoor. Misschien vaker gepost, maar dit is echt een toffe peer.
Ok, vertel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:19 schreef expans het volgende:
Dom/slecht gedrag tegenover vrouwen heeft meer te maken met cultuur dan met de Islam.
Ja, dat is een globaal domme-mannen ding iddquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef Triggershot het volgende:
Vrouwen moeten gewoon gehoorzamen, in de keuken staan en de man tevreden houden, wereldwijd hoort het zo, ongeacht je stroming.
Ik beschik niet over genoeg kennis om dingen te kunnen citeren, maar wat ik weet is dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, zo niet juist een 'hogere' positie hebben en ten alle tijden met respect behandelt dienen te worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, vertel.
Meer een plaatselijk/cultureel iets?
Vandaar ook de verschillen tussen de landen?
En zoals vrouwenbesnijdenis, dat is een lokaal/regionaal ding, niet aan de islam of een ander geloof gebonden.
Bedoel je dat?
Dom ? Natuurwetten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat is een globaal domme-mannen ding idd
En dan je afstandbediening opeisen? Hell no.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Peunage het volgende:
Persoonlijk denk ik dat in 2013 vrouwen ook in de woonkamer mogen.
Er zijn regels natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan je afstandbediening opeisen? Hell no.
Gewoon vastketenen thuis, worden ze ook niet onrustig omdat ze de benen kunnen strekkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Peunage het volgende:
Persoonlijk denk ik dat in 2013 vrouwen ook in de woonkamer mogen.
Nou had ik persoonlijk ook al het idee dat in alle 3 de ibrahimische godsdiensten de vrouw eigenlijk veel hoger wordt geplaatst dan in de praktijk soms het geval is/was..quote:
Seksistquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een daarvan is dus uit woonkamer houden.
Zoals ik net zei, ik heb dat idee ook. Dat de vrouw feitelijk (volgens de geschriften) in alle drie de godsdiensten helemaal niet lager staat dan de man. Soms zelfs "hoger" (in de zin van moeder als levengevend etc), maar minimaal "gelijk". Dat is er in de praktijk echter vaak niet van gekomen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef expans het volgende:
[..]
Ik beschik niet over genoeg kennis om dingen te kunnen citeren, maar wat ik weet is dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, zo niet juist een 'hogere' positie hebben en ten alle tijden met respect behandelt dienen te worden.
Ik vind het een beetje moeilijk om een voorbeeld te kunnen verzinnen om dit verschil tussen cultuur/geloof uit te leggen. In SA mogen vrouwen niet auto rijden, terwijl ze dat in andere islamitische landen wel mogen, ligt ook een beetje aan het land zelf en de mentaliteit van die mensen; zijn ze progressief ingesteld of leven ze nog twee eeuwen terug la de Amish.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |