Denk dat je als stateloze burger lekker naar het europees hof oid kan gaanquote:
Maar hoe zit dat dan met landen met een dienstplicht?quote:Nederlanders die in militaire dienst gaan bij een vreemde mogendheid, verliezen hierbij hun Nederlanderschap. Nederlanders die bijvoorbeeld in de Tweede Wereldoorlog in dienst gingen bij de nazis werd na de oorlog hun Nederlanderschap ontnomen. Ook Poncke Princen, een Nederlander die deserteerde tijdens de Politionele Acties in Nederlands Indi, verloor zijn Nederlanderschap. Hij verkreeg echter het Indonesisch staatsburgerschap waardoor hij niet staatloos bleef.
Je aansluiten bij de rebellen in Syri telt niet als "in dienst gaan bij een vreemde mogendheid"quote:Op zondag 29 september 2013 19:18 schreef expans het volgende:
Laatste post;
[..]
Denk dat je als stateloze burger lekker naar het europees hof oid kan gaan
Wiki zegt dit;
[..]
Maar hoe zit dat dan met landen met een dienstplicht?
Wat als er een oorlog uitbreekt en ik m'n land ga verdedigen (tevens bondgenoot)?
Wat als m'n land geen bondgenoot is?
Hoe wil de AIVD berhaupt bijhouden wie waar bezig is en hoe hij zich inzet? Als vrijwilliger bij de grens of echt als extremist.
Nog niet.quote:Op zondag 29 september 2013 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je aansluiten bij de rebellen in Syri telt niet als "in dienst gaan bij een vreemde mogendheid"
Dus het is niet aan de ordequote:
Klopt, "mogendheid" is een staat.quote:Op zondag 29 september 2013 19:27 schreef Peunage het volgende:
Blijkbaar is de FSA geen 'mogendheid' of zo.
Veel te simpele uitleg. Hier zit vast een samenzwering achter.quote:Op zondag 29 september 2013 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, "mogendheid" is een staat.
Volgens mij ging men bij het schrijven van de wet (logischerwijs) uit van de wereld zoals die toen was, en is er dus geen optie opgenomen voor dit soort gevallen.
Vastquote:Op zondag 29 september 2013 19:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Veel te simpele uitleg. Hier zit vast een samenzwering achter.
quote:Ontevreden rebellen vormen Leger van de Islam - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]
Tientallen rebellengroepen in Syri hebben zich verenigd in het Leger van de Islam. Dat bleek zondag uit een video die de islamitische rebellen publiceerden van hun oprichtingsconferentie. Het gaat in totaal om 42 groeperingen.
Afgelopen week keerden de belangrijkste gewapende groeperingen zich al af van de Syrische Nationale Coalitie (SNC). Ze voelen zich niet vertegenwoordigd door de coalitie, een vooral door westerse mogendheden gesteund overkoepelend politiek orgaan van bewegingen die zich verzetten tegen het regime van president Bashar al-Assad in Damascus.
De voorzitter van het nieuwe verband is Sahran Allush, aanvoerder van de Liwa al-Islam (Islambrigade), een relatief gematigde militie.
Bron: www.telegraaf.nl
Ze hebben geluisterd kennelijk, al was dat anders dan bedoeld wasquote:Op zondag 29 september 2013 19:46 schreef Peunage het volgende:
42 freaking groeperingen. Democratie incoming.
quote:VN-chef maant Syrische oppositie eenheid te smeden
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon heeft zaterdag in New York een ontmoeting gehad met het hoofd van de Syrische Nationale Coalitie (SNC), Ahmad Jarba. Hij heeft hem aangemoedigd deel te nemen aan de geplande vredesconferentie over Syri. Ban heeft de leider met klem verzocht de hand te reiken aan andere oppositiegroepen in Syri.
De SNC werpt zich op het internationale toneel op als belangrijkste vertegenwoordiger van de oppositie, maar ontbeert de steun van veel rebellengroepen die vechten tegen het regime van president Bashar al-Assad. Veel strijders willen een islamistische koers en zien niets in de seculiere SNC.
Ban Ki-moon verzocht Jarba zich in te spannen om de oppositie te verenigen. Het doel moet zijn om met n gemeenschappelijke delegatie naar de vredesconferentie in Genve te komen, zei de secretaris-generaal van de VN.
Jarba zelf heeft zijn komst al toegezegd. De voorzitter van de SNC had eerder laten weten dat hij zo snel mogelijk terug wil naar Syri om de leegloop van zijn coalitie een halt toe te brengen.
De ontmoeting van Ban Ki-Moon met Jarba kan mogelijk de woede wekken van het regime in Syri. President Assad beschouwt de coalitie als 'terroristen'.
De vredesconferentie staat gepland voor half november, zo heeft Ban Ki-moon vrijdag bekend gemaakt. In juni 2012 vond al een eerste conferentie plaats.
Bron: Volkskrant
quote:Syri wil enkel vredesplan met rol voor president Assad
De Syrische regering zal geen enkel vredesplan accepteren dat president Bashar al-Assad buitensluit. Dat heeft de minister van Buitenlandse Zaken Wallid al-Moallem zaterdag gezegd in een interview met persbureau AP.
Hij sprak met AP in de marge van de Algemene Vergadering van de VN, een dag nadat de Veiligheidsraad een resolutie heeft aangenomen die Syri verplicht mee te werken aan de vernietiging van het chemische-wapenarsenaal. Volgens de resolutie moet er ook verder worden gewerkt aan een overgangsregering. Dat moet een vervolg zijn op de conferentie van juni 2012 in Genve, waar de regering en oppositiepartijen dit hebben besproken.
De Syrische oppositie heeft altijd gezegd dat het geen deel uit wil maken van een regering waarin Assad een rol speelt. De oppositie voert nu 2,5 jaar een bloedige strijd tegen de president en zijn bewind.
Al-Moallem zei dat Assad de gekozen president van Syri is 'tot in elk geval midden 2014, wanneer er presidentsverkiezingen worden gehouden'. Volgens de minister zijn andere kandidaten welkom om dan mee te doen.
Voor dienstplicht wordt een uitzondering gemaakt. En je hebt toch een dubbel paspoort.quote:Op zondag 29 september 2013 19:18 schreef expans het volgende:
Laatste post;
[..]
Denk dat je als stateloze burger lekker naar het europees hof oid kan gaan
Wiki zegt dit;
[..]
Maar hoe zit dat dan met landen met een dienstplicht?
Wat als er een oorlog uitbreekt en ik m'n land ga verdedigen (tevens bondgenoot)?
Wat als m'n land geen bondgenoot is?
Hoe wil de AIVD berhaupt bijhouden wie waar bezig is en hoe hij zich inzet? Als vrijwilliger bij de grens of echt als extremist.
Wat hebben die Al-Qaida terroristen te zoeken in mijn land.quote:Op zondag 29 september 2013 19:56 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens Iraakse bronnen heeft ISIS (ook actief in Syri) de aanslagen van vanochtend in Iraaks-Koerdistan opgeist.
Ban en zijn opdrachtgever, de VS, SMEKEN de 'rebellen' om te doen alsof ze normale mensen zijn. Maar vanaf het allereerste begin rolden ze al (letterlijk!) vechtend over straat buiten de gratis beschikbaar gestelde conferentiezalen, in Caro en Istanbul. Die hele 'regime-change' operatie was van het begin af aan een fiasco.quote:Op zondag 29 september 2013 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon heeft zaterdag in New York een ontmoeting gehad met het hoofd van de Syrische Nationale Coalitie (SNC), Ahmad Jarba. Hij heeft hem aangemoedigd deel te nemen aan de geplande vredesconferentie over Syri. Ban heeft de leider met klem verzocht de hand te reiken aan andere oppositiegroepen in Syri.
De SNC lijkt weinig aanhang meer te hebben (gezien het "rebellen-unite" bericht)..quote:Op zondag 29 september 2013 20:23 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ban en zijn opdrachtgever, de VS, SMEKEN de 'rebellen' om te doen alsof ze normale mensen zijn. Maar vanaf het allereerste begin rolden ze al (letterlijk!) vechtend over straat buiten de gratis beschikbaar gestelde conferentiezalen, in Caro en Istanbul. Die hele 'regime-change' operatie was van het begin af aan een fiasco.
Het was, van het begin af, een in de VS uitgedacht uithangbord. Dood geboren. Zeker nu het ook de Saoedi's en de Qatari duidelijk is, dat die afspraak met de VS uit de jaren zeventig, die ons de 'petrodollar' bracht, geen ruk meer waard is.quote:Op zondag 29 september 2013 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
De SNC lijkt weinig aanhang meer te hebben (gezien het "rebellen-unite" bericht)..
quote:Op zondag 29 september 2013 20:35 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Netanyahu is onderweg naar Washington, waar hij Obama de 'waarheid over Iran' gaat vertellen, zo liet hij de pers weten. Als laatste zal hij de VN toespreken. En reken maar dat de MSM weer aan zijn lippen zullen hangen!
Dat gaat een beetje misquote:
Inmiddels aangepastquote:
Koerden worden als kafirs afgezet door extremisten. Het zijn geen arabieren he.quote:Op zondag 29 september 2013 20:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat hebben die Al-Qaida terroristen te zoeken in mijn land.
Koerden zijn duivelsaanbidders!!11!1!1!quote:Op zondag 29 september 2013 22:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden worden als kafirs afgezet door extremisten. Het zijn geen arabieren he.
Tsjetsjenen, Dagestani's, Berbers, Nederlanders, etc. zijn ook geen Arabieren, maar je kunt ze ook bij de jihadisten vinden. Hetzelfde geldt ook voor de Koerden. Waarom hebben alle Koerdische partijen de Koerdische jongeren opgeroepen om zich niet aan te sluiten bij Jabhat al-Nusra? Omdat er ook Koerden te vinden zijn die zich bij hen hebben aangesloten. Degenen die de aanslagen van vandaag hebben gepleegd, misschien zijn het wel Koerdische leden van de jihadistische groeperingen en zijn ze ingezet omdat ze zich makkelijker kunnen voortbewegen binnen Iraaks Koerdistan en minder opvallen?quote:Op zondag 29 september 2013 22:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel in vinden.quote:Op zondag 29 september 2013 22:38 schreef Charismatisch het volgende:
How 5 Countries Could Become 14 - SYRIA: THE TRIGGER?
http://www.nytimes.com/in(...)-become-14.html?_r=0
[ afbeelding
Dit zou misschien te overwegen zijn...quote:Op zondag 29 september 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
Ik kan persoonlijk niet wachten tot dat paarse gedeelte in Irak eenmaal bestaat. De enige haven in Irak, olie, miljoenen pelgrims uit Iran, landbouwgrond, etc.
Voorstel is vaker gemaakt, maar dan krijg je van die ubernationalisten die zich gaan uitsloven voor de 'nheid' van Irakquote:Op zondag 29 september 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit zou misschien te overwegen zijn...
Eenheid stief met Saddamquote:Op zondag 29 september 2013 22:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Voorstel is vaker gemaakt, maar dan krijg je van die ubernationalisten die zich gaan uitsloven voor de 'nheid' van Irak
De Turkmenen krijgen helemaal niks, nada, noppes.quote:Op zondag 29 september 2013 23:25 schreef expans het volgende:
Als we landen gaan opdelen![]()
[ afbeelding ]
Afsplitsing behoort niet tot hun doelen, maar mocht het ooit zover komen dan hoop ik dat we er zijn om ze te helpen.quote:Op zondag 29 september 2013 23:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Turkmenen krijgen helemaal niks, nada, noppes.
Die pakken hun koffers maar en gaan kamperen in de achtertuin van hun maatje Tayyip.
Alsof zo'n kleine minderheid de hele Eufraat-vallei kan claimenquote:Op zondag 29 september 2013 23:35 schreef expans het volgende:
[..]
Afsplitsing behoort niet tot hun doelen, maar mocht het ooit zover komen dan hoop ik dat we er zijn om ze te helpen.
3+ mil, 13% van de Iraakse bevolking.quote:Op zondag 29 september 2013 23:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alsof zo'n kleine minderheid de hele Eufraat-vallei kan claimen.
Nee, ik zie niet in hoe dit werkbaar blijft. Sommige mensen willen gewoon niet samen in een land wonen en doen hun best om alles te saboteren.quote:Op zondag 29 september 2013 22:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Eenheid stief met Saddam.
Misschien jammer dat het zo is vergaan maar toch.
Maar misschien is de huidige situatie wel werkbaar gewoon?
En daarna? Anschluss met Iranquote:Op zondag 29 september 2013 23:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ik zie niet in hoe dit werkbaar blijft. Sommige mensen willen gewoon niet samen in een land wonen en doen hun best om alles te saboteren.
Nee, is nergens voor nodig. Het is groot genoeg om een land op zich te worden. En genoeg grondstoffen en andere kansen om zich goed te ontwikkelen. Het heeft alles om een sterk land te worden.quote:
Oh kom op man...quote:Op maandag 30 september 2013 00:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, is nergens voor nodig. Het is groot genoeg om een land op zich te worden. En genoeg grondstoffen en andere kansen om zich goed te ontwikkelen. Het heeft alles om een sterk land te worden.
Dat willen ze niet. Het blijven nog altijd Arabieren en Perzen.quote:Op maandag 30 september 2013 00:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oh kom op man...
The Two Towers Koepels; Najaf en Qom en zo.
Al is het maar om de Saoedische ratten te trollen.
Dat snap ik haha. Het was dan ook een poging tot humor.quote:Op maandag 30 september 2013 00:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Het blijven nog altijd Arabieren en Perzen.
Nee, dan krijg je mensen met visie die inzien dat de Iraakse soennieten geen genoegen zullen nemen met een ingesloten, afgedankt stuk woestijn en je dan echt oorlog en genocide krijgt.quote:Op zondag 29 september 2013 22:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Voorstel is vaker gemaakt, maar dan krijg je van die ubernationalisten die zich gaan uitsloven voor de 'nheid' van Irak
Het zal inderdaad een rijk en ontwikkeld (mits ze het geld goed investeren) land worden. Haven kunnen ze ook goed gebruiken als poort naar dat toekomstige Kurdistan of dat Soennitisch stuk. Beetje als Rotterdamquote:Op zondag 29 september 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
Ik kan persoonlijk niet wachten tot dat paarse gedeelte in Irak eenmaal bestaat. De enige haven in Irak, olie, miljoenen pelgrims uit Iran, landbouwgrond, etc.
Geef die Koerden in Turkije hen stuk grond dan ook. 20+ mil, 25% van de Turkse bevolking.quote:Op zondag 29 september 2013 23:55 schreef expans het volgende:
[..]
3+ mil, 13% van de Iraakse bevolking.
Al die verzetsbewegingen en partijen zijn opgericht om zich te verdedigen tegen de Baath-partij en later de Koerden.
Ik denk dat niet, want er zitten helaas ook Koerden bij die terroristen. Ze hadden het denk ik gemunt op onze veiligheidsdiensten. Maar waarom plegen die KSA-slaven niet meer aanslagen in Irak of Syri, waarom plegen ze aanslagen op Soennitische Koerden. Ze mogen zich van mij ook tegen Turkije afzetten. Waarom laten die terroristen ons gewoon niet onafhankelijk worden .quote:Op zondag 29 september 2013 22:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden zijn geen duivelsaanbidders. De meesten zijn Soennitische moslims (maar zijn gematigd).quote:Op zondag 29 september 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden zijn duivelsaanbidders!!11!1!1!
Ik als Koerdische nationalist heb belang bij een verdeeld Irak. Een stuk voor Koerden, een stuk voor Soennieten en een stuk voor Sjiieten. En daarna West-Koerdistan/Noord-Syri toevoegen bij die onafhankelijke Koerdische staat. Daarna Iran destabiliseren zodat we ook Oost-Koerdistan krijgen en voor Noord-Koerdistan moeten we andere strategie bedenken.quote:Op zondag 29 september 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
Die kaart over die Turmenen klopt totaal niet. Arbil en Kerkuk zijn Koerdische steden, Mosul vroeger ook maar daaruit zijn de Koerden grotendeels verdreven.quote:Op zondag 29 september 2013 23:25 schreef expans het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn al 18 Turkse landen op de wereld, waarom gaan die Turkmeense nationalisten niet naar die landen verhuizen. De meesten Turkmenen in de KRG zijn tevreden over hun leven. Ze hebben daar alle culturele vrijheden.quote:Op zondag 29 september 2013 23:25 schreef expans het volgende:
[ afbeelding ]
De Koerden hebben zich alleen verzet tegen Saddam Hussein, de Turkmenen collaboreerden juist met Saddam omdat ze niet onder Koerdische heerschappij wouden even.quote:Op zondag 29 september 2013 23:55 schreef expans het volgende:
[..]
3+ mil, 13% van de Iraakse bevolking.
Al die verzetsbewegingen en partijen zijn opgericht om zich te verdedigen tegen de Baath-partij en later de Koerden.
Dan is de volgende vraag die mij boeit of het een (sjitische) religieuze staat gaat worden, a-la Iran. Zeker als de soennie's en Koerden gedumpt zijn en je 80/90% sjia hebt. Karbala, Najaf, Basra zijn de centra van shia-Islam, en dus heeft religie veel invloed. Ben benieuwd hoe de mensen daar in staan dan. Daarnaast zullen de Golflanden, Turkije, Amerika, Israel (coalitie die nu Syrie aanvalt) tegen het oprichten van zo'n staat zijn. Dat zou betekenen dat Iran een nieuwe (sterkere) coalitiegenooit erbij heeft, dat willen de golfratten natuurlijk niet he. Dan liever Irak in puinhoop zoals het nu is, zolang de "shia crescent" maar in toom wordt gehoudenquote:Op maandag 30 september 2013 00:05 schreef Peunage het volgende:
Nee, is nergens voor nodig. Het is groot genoeg om een land op zich te worden. En genoeg grondstoffen en andere kansen om zich goed te ontwikkelen. Het heeft alles om een sterk land te worden.
Van mij maakt het allemaal niet uit hoor. Als Koerd heb ik juist belang bij een verdeeld Irak.quote:Op maandag 30 september 2013 11:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag die mij boeit of het een (sjitische) religieuze staat gaat worden, a-la Iran. Zeker als de soennie's en Koerden gedumpt zijn en je 80/90% sjia hebt. Karbala, Najaf, Basra zijn de centra van shia-Islam, en dus heeft religie veel invloed. Ben benieuwd hoe de mensen daar in staan dan. Daarnaast zullen de Golflanden, Turkije, Amerika, Israel (coalitie die nu Syrie aanvalt) tegen het oprichten van zo'n staat zijn. Dat zou betekenen dat Iran een nieuwe (sterkere) coalitiegenooit erbij heeft, dat willen de golfratten natuurlijk niet he. Dan liever Irak in puinhoop zoals het nu is, zolang de "shia crescent" maar in toom wordt gehouden![]()
Had je al zo lang kunnen verwachten: Koerden = marxisten/commies (politieke tak die Koerden leidt) = kafir (ongelovig). Zowel in Syrisch-Koerdistan als Irak. Daarnaast zijn Koerden te "cultureel" voor die jihadies, moeten ze niets van hebben en is allemaal tegen de "zuivere" Islam die zij voorstaan.quote:Op zondag 29 september 2013 20:22 schreef Baklava95 het volgende:
Wat hebben die Al-Qaida terroristen te zoeken in mijn land.
Jij zou juist Peunage in een "Basra-staat" in Zuid-Irak moeten steunen als Koerd! Vervolgens roepen de Koerden ook de onafhankelijkheid uit, want als Zuid-Irak dat mag volgt Noord-Irak vanzelf.quote:Op maandag 30 september 2013 11:43 schreef Baklava95 het volgende:
Van mij maakt het allemaal niet uit hoor. Als Koerd heb ik juist belang bij een verdeeld Irak.
Turken zijn ook erg cultureel en seculier zelfs!!!!!!(nog erger). Waarom vermoordden ze geen Turken.quote:Op maandag 30 september 2013 11:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Had je al zo lang kunnen verwachten: Koerden = marxisten/commies (politieke tak die Koerden leidt) = kafir (ongelovig). Zowel in Syrisch-Koerdistan als Irak. Daarnaast zijn Koerden te "cultureel" voor die jihadies, moeten ze niets van hebben en is allemaal tegen de "zuivere" Islam die zij voorstaan.
Nee jo die Soennieten zijn mijn broeders. Als er straks een Groot-Koerdistan is (alle delen van Koerdistan verenigd tot een staat) dan gaan we die soennieten helpen door van midden-Irak een soort vazalstaat of autonoom gebied binnen Groot-Koerdistan te maken. Die Basra-staat gaat zich denk ik verenigen met Iran, dus die hebben toch geen hulp nodig.quote:Op maandag 30 september 2013 11:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij zou juist Peunage in een "Basra-staat" in Zuid-Irak moeten steunen als Koerd! Vervolgens roepen de Koerden ook de onafhankelijkheid uit, want als Zuid-Irak dat mag volgt Noord-Irak vanzelf.![]()
En die zandhappers in het droge midden van Irak mogen lekker zand vreten daar, geen olie, geen water, geen haven en alleen maar 50 graden en droogteWellicht dat ze bij de Saoedische broeders kunnen aankloppen om daar aan het infuus te liggen via wat "aid" dat ze ontvangen.
Ik praat vanuit perspectief van jihadies, Koerden en ook Turken zijn veel te cultureel voor hen. Niet verarabiseert zoals Noord-Afrikanen bijv. Maar omdat de Koerden in "Arabisch" land wonen clasht dat meer, dat vreemde gedoe vinden jihadies maar niets. En helemaal omdat de Koerden een andere beleving hebben van de Islam en niet zo warm worden van binnen van politieke Islam.quote:Op maandag 30 september 2013 11:47 schreef Baklava95 het volgende:
Turken zijn ook erg cultureel en seculier zelfs!!!!!!(nog erger). Waarom vermoordden ze geen Turken.
En Barzani is liberaal-conservatief en niet communistisch. En veel Koerden zijn geen communisten.
En trouwens bij die jihadisten zitten ook veel Koerden, waarom plegen die een aanslag in eigen land.
In politiek bestaat broederschap niet, broederschap is voor in de Moskee. Samen vasten verbreken enzo. In politiek moet je idealisme laten varen; broederschap dus. Lijkt me dat Koerden die les wel hebben geleerd toch? Na Saddam enzo? Hoe populair die kerel (nog steeds) niet is in Arabisch-soennitische landen is het perfecte bewijs voor "broederschap", naar soennitische Koerden toe.quote:Op maandag 30 september 2013 11:49 schreef Baklava95 het volgende:
Nee jo die Soennieten zijn mijn broeders. Als er straks een Groot-Koerdistan is (alle delen van Koerdistan verenigd tot een staat) dan gaan we die soennieten helpen door van midden-Irak een soort vazalstaat of autonoom gebied binnen Groot-Koerdistan te maken. Die Basra-staat gaat zich denk ik verenigen met Iran, dus die hebben toch geen hulp nodig.
Ga lekker in de riolen wonen met je achterlijke 'destabiliseren'.quote:
Nou, dat blijkt helaas niet als ik eerdere boodschappen van je lees.quote:Op maandag 30 september 2013 08:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Koerden zijn geen duivelsaanbidders. De meesten zijn Soennitische moslims (maar zijn gematigd).
Er zitten Sjiieten en Alevieten tussen en ook christenen, Joden Athesten en Yezidis die de reuze-pauw aanbidden, maar het zijn geen duivelsaanbidders.
Ik heb zelf respect voor de religieuze diversiteit onder Koerden.
Inderdaad. Daarbij zijn de Koerden zelf een deel van de Iraanse volken. En veel Koerden in Iran mogen dan soennitisch zijn, er zijn evenveel sjiitische Koerden (die geraniseerd werden) in Iraans Koerdistan.quote:Op maandag 30 september 2013 12:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ga lekker in de riolen wonen met je achterlijke 'destabiliseren'.
Wat een gekke reactie van je, op de Koerdische Yazidi's (Yeziden, Jesiden).quote:Op zondag 29 september 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden zijn duivelsaanbidders!!11!1!1!
Er zijn inderdaad ook Koerdische en Arabisch-Koerdische huurlingen bij de islamistische terroristen van VSL en Jabhat al Nusra. Zeker ook bij Ansar al Sham, maar zij zijn gearabiseerd.quote:Op maandag 30 september 2013 08:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet, want er zitten helaas ook Koerden bij die terroristen.
"Soennitische" Koerden. Weer je sektarisme. Er zijn ook sjiitische Koerden (in Iran), yezidische Koerden (in Syri, Irak, Turkije). En natuurlijk athestische marxistische Koerden (in sommige partijen).quote:Ze hadden het denk ik gemunt op onze veiligheidsdiensten. Maar waarom plegen die KSA-slaven niet meer aanslagen in Irak of Syri, waarom plegen ze aanslagen op Soennitische Koerden. Ze mogen zich van mij ook tegen Turkije afzetten. Waarom laten die terroristen ons gewoon niet onafhankelijk worden .
Het Turkse volk is een product van de gedwongen islamisering en soennificatie van Armenen, Grieken, Lazen, Georgirs, Azerbaidzjanen, Koerden. Slechts 20 % van het Turkse DNA is van Turkmeense en Turkisch-Aziatische afkomst.quote:Op maandag 30 september 2013 06:21 schreef Djibril het volgende:
[..]
Geef die Koerden in Turkije hen stuk grond dan ook. 20+ mil, 25% van de Turkse bevolking.
En waar haal jij 3+ vandaan? Turkemenen zijn veelal geassimileerd en zijn ook gaan trouwen met Koerden of Arabieren, dus 3 mil? Naah. Als we half bloedjes bij gaan tellen is 50% van Turkije Koerdisch. 25% half Armeeens of half Laz en dan houdt je maar 25 % puur Turks over.
Turkemenen zullen op een tweede plek komen wat betreft Irak voor Turkije. Ze gebruiken liever Barzani, niemand kijkt om naar de Turkemenen.
Een sjiitisch Zuid-Irak onder totale invloed van Iran en met een sterke eenheid zal nooit door Saoedi-Arabi, Bahrein, Verenigde Staten en Isral worden toegestaan.quote:Op zondag 29 september 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
Of het een autocratie wordt? Denk het niet, hoop het ook niet. Religieuze partijen hebben tot nu toe veel kansen gehad, maar elke keer een puintje van gemaakt. Mensen hebben er geen zin in. Onafhankelijken maken nu gelukkig steeds meer kans.quote:Op maandag 30 september 2013 11:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag die mij boeit of het een (sjitische) religieuze staat gaat worden, a-la Iran. Zeker als de soennie's en Koerden gedumpt zijn en je 80/90% sjia hebt. Karbala, Najaf, Basra zijn de centra van shia-Islam, en dus heeft religie veel invloed. Ben benieuwd hoe de mensen daar in staan dan. Daarnaast zullen de Golflanden, Turkije, Amerika, Israel (coalitie die nu Syrie aanvalt) tegen het oprichten van zo'n staat zijn. Dat zou betekenen dat Iran een nieuwe (sterkere) coalitiegenooit erbij heeft, dat willen de golfratten natuurlijk niet he. Dan liever Irak in puinhoop zoals het nu is, zolang de "shia crescent" maar in toom wordt gehouden![]()
Geloof het of niet, maar bij die massademonstraties(in de soennitische provincies) een tijdje geleden was dit 1 van de geluiden die gehoord werd, samengaan met Syri. En zo'n gek idee is dat helemaal niet als je kijkt naar wat er in Syri gaande is. Ik denk dat het op een bepaald moment wel verdeeld gaat worden.quote:Op maandag 30 september 2013 04:51 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je mensen met visie die inzien dat de Iraakse soennieten geen genoegen zullen nemen met een ingesloten, afgedankt stuk woestijn en je dan echt oorlog en genocide krijgt.
Deze man snapt het.quote:Op maandag 30 september 2013 11:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In politiek bestaat broederschap niet, broederschap is voor in de Moskee. Samen vasten verbreken enzo. In politiek moet je idealisme laten varen; broederschap dus. Lijkt me dat Koerden die les wel hebben geleerd toch? Na Saddam enzo? Hoe populair die kerel (nog steeds) niet is in Arabisch-soennitische landen is het perfecte bewijs voor "broederschap", naar soennitische Koerden toe.
Hoe bedoel je gearabiseerd, dat ze geen Koerdisch meer spreken. De meest van die Koerdische huurlingen spreken gewoon Koerdisch hoor, en beseffen dat ze Koerd zijn.quote:Op maandag 30 september 2013 12:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad ook Koerdische en Arabisch-Koerdische huurlingen bij de islamistische terroristen van VSL en Jabhat al Nusra. Zeker ook bij Ansar al Sham, maar zij zijn gearabiseerd.
[..]
"Soennitische" Koerden. Weer je sektarisme. Er zijn ook sjiitische Koerden (in Iran), yezidische Koerden (in Syri, Irak, Turkije). En natuurlijk athestische marxistische Koerden (in sommige partijen).
De Saoedisch-Qatarees-Turkse islamistische vriendschap duurt nog voort.
Overigens staat Turkije op de rand van de afgrond. In de zuidelijke provincie Hatay, maar ook in centraal-Turkije dreigt een alawitisch-soennitische en een alevitisch-soennitische burgeroorlogstoestand, terwijl ook de (veelal soennitische, maar gematigde rationele) Koerden in Turkije een opstand wensen.
En dan zijn in de grote steden en Westelijk Turkije nog enorm veel secularisten, Turkse nationalisten in het noorden, Turkse socialisten, Turkse communisten en de Turkse secularistische legerleiding (voor zover niet opgesloten door Erdogan). Dit in combinatie met Turkse economische zeepbel die leegloopt, kan een burgeroorlog uitlokken. Een vreselijk scenario voor Turkije, met nieuwe genocides en massamoorden.
Erdogan rekent op de Amerikanen, Saoedi's en Qatari's. De goudstavenhandel met Iran is inmiddels afgenomen, Iran handelt nu liever met (soennitisch) Pakistan, China, India en het opkomende neutrale (ibaditisch-islamitische) Oman.
Islamitisch Koerden die tegen Koerden vechten vind ik ook al behoorlijk gearabiseerd. Islam wordt in veel gevallen gebruikt voor Arabische imperialisme, dat is de enige manier om de Koerdische cultuur kapot te maken.quote:Op maandag 30 september 2013 15:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je gearabiseerd, dat ze geen Koerdisch meer spreken. De meest van die Koerdische huurlingen spreken gewoon Koerdisch hoor, en beseffen dat ze Koerd zijn.
De enige Koerden in de wereld die geassimileerd zijn zijn een kleine minderheid onder de Turkse Koerden die niet meer bewust is van hun identiteit en alleen Turks kunnen spreken. Dat zijn landverraders en wonen meestal in de grote steden zoals Ankar.istanbul en Izmir.
Hier heb je wel gelijk Veldkamp. Turken bestaan niet. Als er echt Turken waren in Turkije was het nu een China-Japanachtige land geweest. Turken zijn genetisch gezien erg gemixt.quote:Op maandag 30 september 2013 12:46 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het Turkse volk is een product van de gedwongen islamisering en soennificatie van Armenen, Grieken, Lazen, Georgirs, Azerbaidzjanen, Koerden. Slechts 20 % van het Turkse DNA is van Turkmeense en Turkisch-Aziatische afkomst.
Bovendien zijn er Krim-Goten (oude Oost-Germanen van de Krim die onder islamitische Tataren kwamen), Tataren, Kaukasirs, Tsjerkessen en Bulgaren (islamitische Pomaken) in het Turkse volk opgegaan.
In Turkije zelf is de religieuze identiteit wel weer in opkomst. Zowel de Turkse als de Koerdische etnische groep worden opgedeeld door de alevitisch-soennitische tegenstelling. Zeker de helft van de Koerden is alevitisch (vooral Zaza-bevolking) in Anatoli/Turkije, terwijl ook de soennieten verdeeld zijn in secularisten en islamisten. De Turkse nationalisten zijn ook verdeeld in soennitische islamitische nationalisten en strenge secularisten.
De economische neergang zal de oude sociaaldemocratische kemalistisch-seculiere Turkse legertop weer meer macht geven. En of Fetullah Glen en R.T. Erdogan nog door n islamisatiedeur kunnen gaan met elkaar?
Overigens zijn ook de Syrische Arabieren, de Koerdische bevolking (talloze geslamiseerde Armeense christenen en Aramese christenen, vaak gemengd gehuwd met Koerdische vrouwen of mannen en moslim geworden voor verlichting Ottomaans-islamitische kuffar-belastingdruk onder de cizye) en de Irakezen en Libanezen zeer gemengde bevolkingen. De islamisering heeft met geweld en ook veel etnische meerderheid en minderheden doen opgaan.
De Turkse Oeghoez- en Ottomaanse elites hebben met 20 % Turkse invasiepopulatie wel 80 % van de (minder militante) Byzantijnse en Armeense bevolking langzaam kunnen koloniseren, huwen, islamiseren. Doorheen enkele eeuwen, maar relatief snel. Wel zijn er nog veel cryptochristenen onder zowel soennitische als alevitische moslims in Turkije en Syri. Dat bestond en bestaat ook in Albani en Albanese delen van de provincie Kosovo. (Albanezen hebben de katholieke ex-moslim en ex-janitsaar Skanderbeg tot nationale held verklaard immers.)
Geassimileerd ben je als je de moedertaal niet meer spreekt. Snap je dat.quote:Op maandag 30 september 2013 15:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Islamitisch Koerden die tegen Koerden vechten vind ik ook al behoorlijk gearabiseerd. Islam wordt in veel gevallen gebruikt voor Arabische imperialisme, dat is de enige manier om de Koerdische cultuur kapot te maken.
En Arabische imperialisten en nationalisten zoals Assad en Saddam zijn juist seculier en Anti-Islam.quote:Op maandag 30 september 2013 15:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Islamitisch Koerden die tegen Koerden vechten vind ik ook al behoorlijk gearabiseerd. Islam wordt in veel gevallen gebruikt voor Arabische imperialisme, dat is de enige manier om de Koerdische cultuur kapot te maken.
Dat is vandaag de dag vaak zo, maar dan hebben we het over Saudische Islam invloeden waar een smak van oliedollars tegen is aan gegooid om het verspreiden. Zowel boeken vertalen als imam's daar opgeleid. Dat zijn inderdaad cultuurimperialisten, vermomd in een religieus sausje.quote:Op maandag 30 september 2013 15:45 schreef Djibril het volgende:
Maar dat is hier het probleem, h? Als het aan de Saoedi's, Qatar, de VS en hun bondgenoten ligt, hebben ze niks te willen.quote:Op maandag 30 september 2013 16:25 schreef Aloulou het volgende:
Zelf geloof ik dat de meeste Syriers daar veel te beschaafd voor zijn, een land met zo'n grote historie gaat zich niet naar de middeleeuwen terug laten gooien.
Als het aan Rusland, Iran of wie dan ook ligt net zo min.quote:Op maandag 30 september 2013 17:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar dat is hier het probleem, h? Als het aan de Saoedi's, Qatar, de VS en hun bondgenoten ligt, hebben ze niks te willen.
Dat valt is waar, maar de VS wil geen Talibanstaat in een Assad na Syrie. En met de saoediers valt ook wel zaken te doen daarin. Neemt niet weg dat op de grond daar wel enige dreiging van is nu ze (die neanderthalers) sterker zijn geworden. Toch gaan omringende landen dat nooit toelaten.quote:Op maandag 30 september 2013 17:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Maar dat is hier het probleem, h? Als het aan de Saoedi's, Qatar, de VS en hun bondgenoten ligt, hebben ze niks te willen.
Maar een van de namen van de reuzenpauw is Shaytan en daarom worden ze duivelsaanbidders genoemd. In hun religie is deze reuzenpauw echter Gods eerste emanatie.quote:Op maandag 30 september 2013 08:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Koerden zijn geen duivelsaanbidders. De meesten zijn Soennitische moslims (maar zijn gematigd).
Er zitten Sjiieten en Alevieten tussen en ook christenen, Joden Athesten en Yezidis die de reuze-pauw aanbidden, maar het zijn geen duivelsaanbidders.
Ik heb zelf respect voor de religieuze diversiteit onder Koerden.
Tsja, mijn Koerdische contact in Damascus stelde dat de Soennitische en Alawitische Arabieren hen uitmaken voor duivelsaanbidders. Alle Koerden worden dus blijkbaar over n kam geschoren met die pauw aanbidders.quote:Op maandag 30 september 2013 12:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Wat een gekke reactie van je, op de Koerdische Yazidi's (Yeziden, Jesiden).
Vermoord of gedood?quote:Op maandag 30 september 2013 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik zou graag willen weten(schattingen) hoeveel mensen al vermoord zijn door het Syrische leger. Heeft iemand hier een betrouwbare bron voor?
nee, als het om een gevechtssituatie gaat dan spreek je over gedood, daarbuiten spreek je over vermoordquote:Op maandag 30 september 2013 19:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vermoord of gedood?
Vermoord = burgers.
Gedood = rebellen/strijders.
quote:'Westerse landen leveren chemische wapens aan rebellen'
Rebellen en terroristische groeperingen in Syri krijgen grondstoffen voor chemische wapens van diverse partijen, waaronder westerse landen.
Dat zei de Syrische minister van Buitenlandse Zaken Walid Muallem maandag bij zijn toespraak voor de Verenigde Naties.
Muallem herhaalde tijdens zijn toespraak dat de Syrische overheid geen chemische wapens heeft ingezet. "De rebellen doen dat wel. En zij krijgen de grondstoffen aangeleverd door verschillende partijen, waaronder enkele westerse landen die we allemaal goed kennen."
"In Syri is geen burgeroorlog gaande, maar een oorlog tussen de overheidstroepen en terroristische groeperingen", stelde Muallem.
Volgens de minister vechten de Syrische troepen vooral tegen strijders van al Qaeda. "De gevaarlijkste terroristische organisatie ter wereld. Daar zijn diverse andere organisatie bij aangesloten, zoals Jabat-al-Nusra."
"In totaal zijn er terroristen uit meer dan 83 landen die betrokken zijn bij het uitmoorden van de Syrische bevolking", vervolgde hij. "Dit is niet alleen de oorlog van Syri. Deze terroristen keren terug naar hun thuisland, waardoor geen land immuun zal zijn voor oorlog. Dit conflict kent geen grenzen."
Gruweldaden
Muallem haalde enkele voorbeelden aan van vermeende gruweldaden die aan de kant van de rebellen zijn gepleegd. "De terroristen die vechten in Syri eten het hart van onze dode soldaten. Ze hakken soldaten in stukken terwijl ze nog in leven zijn en sturen de ledematen naar hun familie."
Volgens Muallem is een politieke oplossing voor het langslepende conflict in Syri alleen mogelijk als de rebellen niet langer worden gesteund. "Verkiezingen zijn de enige manier om duidelijk te maken wat het volk wil."
Gewacht op missie
"Wij gaan de overeengekomen resolutie aangaande chemische wapens volledig steunen. We hebben eerder vijf maanden moeten wachten op de VN-missie die onderzoek deed naar de inzet van dergelijke wapens", zei Muallem.
"Deze werd helaas teruggetrokken voor het onderzoek was afgerond. Toen sloegen enkele landen de oorlogstrom", aldus de minister, die claimde dat de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittanni hebben geblokkeerd dat naar buiten kwam welke partijen er achter de aanvallen met chemische wapens zaten.
Bron: nu.nl
Daar ben ik absoluut niet van overtuigd. Ze zeggen dat wel, de VS. Maar zoals ik eerder al schreef, ligt er een 'timeline' die een tamelijk kille berekening laat zien.quote:Op maandag 30 september 2013 17:49 schreef Aloulou het volgende:
Dat valt is waar, maar de VS wil geen Talibanstaat in een Assad na Syrie.
(Bijdrage 74, vorige pagina, met links).quote:De overweldigende behoefte in westerse landen om het Midden-Oosten opnieuw in te richten, en dan bij voorkeur langs etnisch/religieuze lijnen, is ronduit perfide. En historici zullen teruggrijpen op de plannen die Lieutenant-Colonel Ralph Peters in 2006 ontvouwde, om duidelijk te maken dat de huidige teringzooi in de wereld de wens van de VS en haar partner, Isral, was. ZIE HIER voor het hele verhaal.
In 2006 werd in de VS ook een begin gemaakt met het voorbereiden van de 'regime change' operatie in Syri, zoals HIER te lezen valt.
Wat weer naadloos aansluit bij de REDIRECTION, die inhield dat de VS nog onder Bush Al Qaida in de armen vlogen. Ook al vergaten ze het de Amerikanen, en bondgenoten in Europa te vertellen.
Maar er is een verschil tussen een verschuiving langs religieuze-etnische lijnen willen bewerktstelligen en een Talibanstaat. Het eerste (etnisch-religieuze lijn) zou Amerika best goed uit kunnen komen, het tweede is een no-no. Geen enkel invloedrijk land in het Syrische conflict laat een Talibanstaat ontstaan daar, tenzij het een tweede Saudie Arabie wordt. Dat betekent een "talibanstaat" dat wel aan het Westerse lijntje ligt, eigen bevolking tovenaars van onthoofden enzo, maar buitenlands beleid strak aan het Amerikaanse leibandje liggen. Een hardcore jihadi staat zoals in Somalie (Shabaab), Noord-Mali of Afghanistan voor 9/11 heeft niemand baadt bij. Alle invloedrijke landen zijn namelijk doelwit van zo'n staat.quote:Op maandag 30 september 2013 20:18 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Daar ben ik absoluut niet van overtuigd. Ze zeggen dat wel, de VS. Maar zoals ik eerder al schreef, ligt er een 'timeline' die een tamelijk kille berekening laat zien.
Eens, op al je punten. Maar dat staat los van de ongewenstheid dat er een Talibanstaat in Syrie komt dat het Assad regime vervangt. Om duidelijker te zijn: een Moslimbroeder-influenced staat is dan weer minder onwensbaar voor de yanks, maar nog steeds een groot gevaar voor de Saudies. Ze hebben net Sisi omgekocht om de Moslimbroeders af te zetten; ze motten hen gewoon niet aan de macht in het M-O. Een "gematigde" Saudische staatssalafist moet het zijn (die haten sjieten tenminste), zoals Saudie Arabie zelf. Of een seculiere mongool die zich bij de Saudisch-Amerikaanse coalitie aansluit en niet Iran. Zoals koning Abdallah in Jordanie of een leider uit het FSA die enigzins seculier-nationalistisch is, Idris Salim misschien als toekomstige president? Dat is ook het probleem met Assad, als Assad 180% draaide al eerder en net voor het conflict had dit nooit zo erg geworden. En hadden de Saudiers Assad gesteund en voor de buhne wat "hervormen", zoals in Bahrein nu.quote:Het probleem is natuurlijk altijd, dat we hier noodzakelijk spreken over 'de VS', terwijl dat geen homogene groep is. Dictaturen als Saoedi Arabi en Qatar, maar zelfs Isral, waar Netanyahu zijn kabinet uitdrukkelijk de mond snoert, en een spreekverbod op heeft gelegd nadat Obama met Rouhani belde, hebben het relatief makkelijk. Waarmee overigens niet gezegd is dat de uitkomst die zij voorstaan ook overeenkomt met wat ze wereldkundig maken. Maar kijk naar Colin Powell, die in de VN vurig die oorlog tegen Irak stond te bepleiten. Het geldt nog steeds, wereldwijd, als zijn leugen. Maar ik ben er voor mijzelf vrij zeker van dan hij geloofde wat hij daar allemaal stond uit te kramen aan onzin. Dat hij eigenlijk een goedgelovige sul was, die door een volstrekt cynische Cheney zonder enig mededogen voor de leeuwen werd geworpen.
Dat maakt het dus lastig om keihard te zeggen dat de VS van het begin in Syri aanstuurden op een 'regime change' met de inzet van Al Qaida als stormram. De 'Salvador-option' dus. Het komt er meer op aan dat je moet zien te doorgronden wie er in de VS de dienst uitmaken. Daarom zul je mij ook nog wel eens zien schrijven dat Cheney de president was voor Obama. Niet Bush. En ook Obama is niet zijn 'eigen man'. Alleen is daar geen sterke tweede man die hem 'de weg wijst', maar een diffuus samenraapsel van types die uiteindelijk nog steeds worden aangestuurd door de kliek rond Cheney. En dat blijkt dan vooral uit de praktijk.
Zoals sp3c zegt. Daarbij is daar geen enkele betrouwbare schatting van te maken. In de berichtgeving 'bij ons' domineren de schattingen die een Syrisch/Engelse onruststoker in Coventry uit zijn dikke duim zuigt. Waarbij de ondertoon is, dat alle doden op het conto van Assad geschreven dienen te worden, omdat hij het verrot plaats te maken voor Al Qaida. Maar dat is objectief niet vol te houden.quote:Op maandag 30 september 2013 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik zou graag willen weten(schattingen) hoeveel mensen al vermoord zijn door het Syrische leger. Heeft iemand hier een betrouwbare bron voor?
Dat kan je natuurlijk vergeten he, betrouwbare bron in huidige Syrische conflict over "hoeveel doden" is onmogelijk gewoon. Slechts schattingen, nat vingerwerk.quote:Op maandag 30 september 2013 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Er was een (gebrekkige) vertegenwoordiging op het politiek-militaire niveau waarin alle etnisch/religieuze groepen vertegenwoordigd waren. Behoudens de groepen (Moslimbroeders/Jihadi's) die onder geen beding met de 'wereldse' Assad samen wilden werken. In de praktijk leidde dat tot een relatief grote macht voor de Alewieten. Maar er waren, en ZIJN wel degelijke vooraanstaande Soennieten die met Assad samen willen werken. En ook de Koerden hadden van Assad uiteindelijk minder te duchten dan hun Koerdische broeders in Turkije. Waarmee ik niet zeg dat Assad stond te springen van enthousiasme bij het vooruitzicht van een Koerdische staat, waar Syri een deel van haar grondgebied voor af zou moeten staan. Maar de conflicten tussen Erdogan en Assad voeren deels ook terug op de spanningen die voortvloeiden uit dat 'dossier'.quote:Op maandag 30 september 2013 20:26 schreef Aloulou het volgende:
Maar er is een verschil tussen een verschuiving langs religieuze-etnische lijnen willen bewerktstelligen en een Talibanstaat.
De basis van de Assad dynastie heeft altijd bij de eigen achterban gelegen, logisch want in het sektarisch verdeelde Midden-Oosten gaat het om loyaliteit. En waar kan je die als eerste vinden? Juistquote:Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Er was een (gebrekkige) vertegenwoordiging op het politiek-militaire niveau waarin alle etnisch/religieuze groepen vertegenwoordigd waren. Behoudens de groepen (Moslimbroeders/Jihadi's) die onder geen beding met de 'wereldse' Assad samen wilden werken. In de praktijk leidde dat tot een relatief grote macht voor de Alewieten.
Natuurlijk, 80% is soenniet. En is ook begrijpelijk, je roeit met de riemen die je hebt. Als je dus wil overleveren in Syrie doe je zaken met Assad. Heel simpel. Er is niemand die ontkent dat er soennieten zijn die het regime steunen, hoewel dat misschien wat onderbelicht wordt inderdaad. In ieder geval weet ik echt wel dat er flink wat soennieten zijn die heel veel te verliezen ook hebben bij dit conflict en als Assad verdreven wordt.quote:Maar er waren, en ZIJN wel degelijke vooraanstaande Soennieten die met Assad samen willen werken.
Hoe heb je nou contact met die Koerd uit Damascus.quote:Op maandag 30 september 2013 18:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar een van de namen van de reuzenpauw is Shaytan en daarom worden ze duivelsaanbidders genoemd. In hun religie is deze reuzenpauw echter Gods eerste emanatie.
[..]
Tsja, mijn Koerdische contact in Damascus stelde dat de Soennitische en Alawitische Arabieren hen uitmaken voor duivelsaanbidders. Alle Koerden worden dus blijkbaar over n kam geschoren met die pauw aanbidders.
Yezidi's...
Voor de mensen die Alawieten al gestoord vinden; Google hen eens.
Ik zweer op jullie enge reuzenpauw dat ik de waarheid spreek.quote:Op maandag 30 september 2013 20:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe heb je nou contact met die Koerd uit Damascus.![]()
Of verzin je maar wat.
Hmm. Pappa Assad haalde zich de woede van de Moslimbroeders op de hals, omdat hij alle openbare ambten openstelde voor kandidaten van alle gezindten, inclusief ongelovigen. En omdat hij vrouwen gelijke rechten gaf aan mannen. En nog zo wat van die 'moderne' regels die volledig tegen de idealen van die Wahabieten indruisen. Voor mij is het eerder zo, dat die groepen zichzelf buiten de macht plaatsten. Ze gingen nog liever als martelaar dood, dan met zo'n 'ongelovige hond' zaken te doen. En daar is nog steeds weinig verandering in gekomen. Behalve dan dat die sectie van Moslim-geloof tegenwoordig enthousiast wordt gesteund, met geld, wapens en diplomatiek, door de 'Obama's' en de 'Timmermansen' van deze wereld. Waar die daar vroeger ook niet echt voor terugschrokken, als het geld opleverde. Maar dan toch met iets van zorgvuldig gekoesterde schaamte. En in Syri lag de VS, tot 2007, openlijk met Assad in bed. Dat ze ijskoud een mes in zijn rug plantten, net zoals ze met Gaddafi hebben gedaan, is huiveringwekkend cynisch.quote:Op maandag 30 september 2013 20:55 schreef Aloulou het volgende:
De basis van de Assad dynastie heeft altijd bij de eigen achterban gelegen
Je bent geen haar beter dan die al nusra gasten gezien hoe jij praat over een groep dat gewoon zijn cultuur wil behouden.quote:Op maandag 30 september 2013 21:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zweer op jullie enge reuzenpauw dat ik de waarheid spreek.
Ik reageer dom op een domme opmerking.quote:Op maandag 30 september 2013 21:17 schreef Djibril het volgende:
[..]
Je bent geen haar beter dan die al nusra gasten gezien hoe jij praat over een groep dat gewoon zijn cultuur wil behouden.
Oke even serieusquote:Op maandag 30 september 2013 21:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zweer op jullie enge reuzenpauw dat ik de waarheid spreek.
Dat snap ik toch! Maar jullie Koerden worden vanwege die reuzenpauw dus blijkbaar als duivelsaanbidders gezien. Volkomen absurd, maar dat beweerde die Koerd in Damascus dus.quote:Op maandag 30 september 2013 21:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Oke even serieus![]()
, maar hoe heb je contact met die Koerd.
En trouwens ik ben Moslim, dus waarom zeg je niet, ik zweer op Allah.
O oke oke, sorry hoor het was maar een vraag. Hoe heet die forum eigenlijk.quote:Op maandag 30 september 2013 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat snap ik toch! Maar jullie Koerden worden vanwege die reuzenpauw dus blijkbaar als duivelsaanbidders gezien. Volkomen absurd, maar dat beweerde die Koerd in Damascus dus.
Via een internationaal, Engelstalig forum als je dat zo graag weten wilt.
Vind je het heel erg als ik dat priv houdt?quote:Op maandag 30 september 2013 21:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O oke oke, sorry hoor het was maar een vraag. Hoe heet die forum eigenlijk.
Oke,oke ik ga niets meer vragen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik dat priv houdt?
Je kent het vast niet en het gaat om een bepaalde reeks videospellen...
Weinig spannende dingen verder, maar ik vroeg hem soms dingen te bevestigen uit het nieuws.quote:Op maandag 30 september 2013 22:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Oke,oke ik ga niets meer vragen.
Ah man sommige Koerden overdrijven een beetje over die rebellen. Er zitten veel Koerden bij FSA en Al-Nusra. Daar zitten Koerden ook in leiderschapsposities. Ik denk dat hij naar die Syrische staatstelevisie kijkt. Assad is veel erger voor de Koerden.quote:Op maandag 30 september 2013 22:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weinig spannende dingen verder, maar ik vroeg hem soms dingen te bevestigen uit het nieuws.
Verder vertelde hij ook dat hij geen Assad fan was maar de rebellen nog tien keer zo erg vindt en dat hij zich vooral druk maakt om de Koerden en de rest hem steeds minder begint te boeien (daar waar hij voor de oorlog een trotse Syrirs was).
Bron: http://nieuwsuur.nl/live/quote:Na weken van diplomatiek getouwtrek over ingrijpen in Syri wordt morgen definitief een nieuwe weg ingeslagen. Inspecteurs van de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) beginnen aan hun missie die uiteindelijk moet leiden tot de vernietiging van alle chemische wapens van president Assad. Is de missie te ambitieus?
Twijfels
Is het haalbaar dat midden volgend jaar al die chemische wapens vernietigd zijn? Nieuwsuur spreekt met Oostenrijker Dieter Rothbacher, voormalig wapeninspecteur in onder andere Irak. Nu traint hij mensen die met chemische wapens te maken krijgen, zoals inspecteurs en medewerkers van explosieve opruimingsdiensten. Hij heeft zijn twijfels over de missie van de OPCW. Het tijdspad van de inspecties is volgens Rothbacher zeer ambitieus.
Resolutie
Vrijdag nam de VN-Veiligheidsraad een resolutie aan waarin staat dat alle chemische wapens in Syri op 1 juli 2014 vernietigd moeten zijn. Alle productiefaciliteiten voor chemische wapens moeten voor 1 november van dit jaar zijn ontmanteld. Een belangrijke doorbraak: het is de eerste resolutie over Syri die is aangenomen sinds het begin van de burgeroorlog in 2011.
Het tijdplan van de resolutie werd eerder al goedgekeurd door de OPCW. Volgens de organisatie kunnen de chemische wapens snel worden vernietigd, omdat ze nog niet gebruiksklaar zijn. Een deel van het arsenaal ligt in onderdelen opgeslagen.
Vrije wil
Die resolutie is volgens president Assad niet bepalend bij het vernietigen van de chemische wapens. In een interview met de Italiaanse tv zegt hij dat hij uit vrije wil heeft besloten tot de ontmanteling. "Het heeft niets te maken met de resolutie. In werkelijkheid willen we dit zelf." Ook zei Assad dat hij volledig zal meewerken.
Als Syri niet meewerkt heeft dat consequenties, staat in de resolutie. Maar die treden niet automatisch in werking. Voor een eventuele militaire actie of sancties moet te zijner tijd weer een nieuwe resolutie worden aangenomen door de Veiligheidsraad.
Vragen en/of opmerkingen? Mail: Eelco.Bosch.van.Rosenthal@Nieuwsuur.nl
Meer over dit onderwerp lezen
Syri doet mee; so far so good (NOS)
De persoon in kwestie is een Soennitische Koerd met een seculiere mentaliteit. Hij is zelf socialist/communist en zal dus wel een beetje een PKK/YPD fan zijn denk ik.quote:Op maandag 30 september 2013 22:05 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ah man sommige Koerden overdrijven een beetje over die rebellen. Er zitten veel Koerden bij FSA en Al-Nusra. Daar zitten Koerden ook in leiderschapsposities. Ik denk dat hij naar die Syrische staatstelevisie kijkt. Assad is veel erger voor de Koerden.![]()
Is toch nergens voor nodig? Als Assad slim is, en dat is hij wel, geeft hij die wapens gewoon weg. "Hier, neem ze allemaal mee en tot nooit meer ziens".quote:Op maandag 30 september 2013 22:24 schreef remlof het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat er iets gruwelijks gaat gebeuren met een van die VN-inspectieteams. En dan geven Syri en Rusland de rebellen de schuld en het Westen Assad...
Het zou mij (helaas) ook niets verbazen als daar nog iets raars gebeurt..quote:Op maandag 30 september 2013 22:24 schreef remlof het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat er iets gruwelijks gaat gebeuren met een van die VN-inspectieteams. En dan geven Syri en Rusland de rebellen de schuld en het Westen Assad...
Dat doet hij toch al?quote:Op maandag 30 september 2013 22:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is toch nergens voor nodig? Als Assad slim is, en dat is hij wel, geeft hij die wapens gewoon weg. "Hier, neem ze allemaal mee en tot nooit meer ziens".
Als hij ze echt nodig heeft komt er een week later een nieuwe lading.
Die PKK'ers denken dat zij alleen de Koerden vertegenwoordigen. Het zijn niet meer dan drugsdealers en vrouwenhandelaars met een communistische tintje. Ze staan erom bekend heel veel propeganda te verspreiden.quote:Op maandag 30 september 2013 22:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De persoon in kwestie is een Soennitische Koerd met een seculiere mentaliteit. Hij is zelf socialist/communist en zal dus wel een beetje een PKK/YPD fan zijn denk ik.
Hij was in ieder geval gn fan van islamisme, bekrompen religieus gedrag en ook niet zo van de overdreven tribale Koerdische mentaliteit.
Zoals het er staat: vermoord(of gedood). Burgers die iig zijn omgebracht door het Syrische leger.quote:Op maandag 30 september 2013 19:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vermoord of gedood?
Vermoord = burgers.
Gedood = rebellen/strijders.
Hij hekeld zich vooral aan de Koerdische zelfisolatie, het niet toestaan van trouwen buiten de eigen clan en zo.quote:Op maandag 30 september 2013 22:45 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben zelf helemaal geen fan van tribaal gedrag/mentalitiet (tribalisme en alles wat er bij hoort, zoals eerwraak en gedwongen uithuwelijking). Maar ik ben ook fel tegen communisme/socialisme en ultra-secularisme (van de PKK).
Daar heb je wel een punt, viel mij ook al op dat hier veel Koerden zitten.quote:Op maandag 30 september 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Anders openen jullie een Koerden topic, volgens mij had computerprobleem zo een al geopend
Computerprobleem
Nou, die hebben er (helaas) wel mee te maken he?quote:Op maandag 30 september 2013 22:55 schreef firefly3 het volgende:
Teveel over Koerden, maar ook teveel over Obama, VS, Saudi Arabie en Qatar vind ik.
Ja, laten we het ook meteen niet over Arabieren of over Assad hebben. Sterker nog, laten we dit topic fquote:Op maandag 30 september 2013 22:55 schreef firefly3 het volgende:
Teveel over Koerden, maar ook teveel over Obama, VS, Saudi Arabie en Qatar vind ik.
Precies.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, laten we het ook meteen niet over Arabieren of over Assad hebben. Sterker nog, laten we dit topic f
dichtgooien.
Alle landen en groepen die jij genoemd hebt zijn partij in Syri.
Ja waar blijft computerprobleemquote:Op maandag 30 september 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Anders openen jullie een Koerden topic, volgens mij had computerprobleem zo een al geopend
Computerprobleem
Kopiren en de quoteknop er op loslaten OFquote:Op maandag 30 september 2013 23:35 schreef Baklava95 het volgende:
Hey jongens hoe quote je een nieuwsbericht van een online krant hier.
Ok, een woord dan: Arabs = fucking -->quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, laten we het ook meteen niet over Arabieren hebben....
quote:ISIL threatens Erdoğan with suicide bombings in Ankara, İstanbul - Today's Zaman, your gateway to Turkish daily news
According to a statement attributed to the radical extremist al-Qaeda-linked group, ISIL has given Erdoğan's government a deadline of no later than next Monday, Oct. 7, to open the border crossings.
The organization also claimed responsibility for twin car bombings in the town of Reyhanlı in the southern province of Hatay which killed 53 people and wounded more than 100 in May. Reyhanlı is an important refuge point for Syrian refugees who have fled the violence in their country.
The confrontation in the town of Azaz in mid-September that preceded the closures was one of the most serious clashes between the al-Qaeda affiliate, made up mostly of foreign fighters, and the more ideologically moderate homegrown opposition forces trying to topple President Bashar al-Assad.
The struggle of ISIL, however, is less about ideology and more about a fight for territory, resources and the spoils of war -- with armed ISIL fighters positioned to defend the town and a nearby opposition brigade trying to broker a cease-fire.
Turkey has been one of the strongest backers of the opposition forces in the two-and-a-half-year uprising against Assad. While it denies arming them, fighters including extremists have been able to cross its border into Syria.
Bron: www.todayszaman.com
Vreemd dat je daar blij mee bent en dat je dat hoopt, sowieso als mens, maar ook omdat de meeste slachtoffers dan Koerden zullen zijn.quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Baklava95 het volgende:
De oorlog gaat ook overslaan naar Turkije.
Zegt wie?quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Baklava95 het volgende:
De oorlog gaat ook overslaan naar Turkije.
Dat is geen woordquote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok, een woord dan: Arabs = fucking -->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een of andere Koerd met een racistische afkeer voor Turken begrijp ik uit zijn posts?quote:
Waar heb ik gezegd dat ik blij was hiervoor.quote:Op maandag 30 september 2013 23:41 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Vreemd dat je daar blij mee bent en dat je dat hoopt, sowieso als mens, maar ook omdat de meeste slachtoffers dan Koerden zullen zijn.
Overigens denk ik niet dat het gaat gebeuren.
Precies.quote:Op maandag 30 september 2013 23:44 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Een of andere Koerd met een racistische afkeer voor Turken begrijp ik uit zijn posts?
Sowieso racismeof het nou van Turken, Koerden of een Duitser komt, allemaal achterlijk.
Door je PI lijkt dat wel zo, meneertje.quote:Op maandag 30 september 2013 23:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik blij was hiervoor.![]()
Dat wordt een fail. Die Nothern Alliance waren drugsdealers allemaal.quote:Op maandag 30 september 2013 23:44 schreef expans het volgende:
Gezien we nu blijkt dat de situatie er minder rooskleurig uitziet en het Westen geen zin heeft heel toevallig geconfronteerd worden met al die jihadi nieuwsberichten;
Is er geen mogelijkheid om bij een eventuele val van Assad a la Afghanistan (Northern Alliance) samen te werken met de rebellen in het zuiden? Tot nu toe lijken de extremisten meer in het Noorden te zitten.
Ik wil dat Assad blijft.quote:Op maandag 30 september 2013 23:44 schreef expans het volgende:
Gezien we nu blijkt dat de situatie er minder rooskleurig uitziet en het Westen geen zin heeft heel toevallig geconfronteerd worden met al die jihadi nieuwsberichten;
Is er geen mogelijkheid om bij een eventuele val van Assad a la Afghanistan (Northern Alliance) samen te werken met de rebellen in het zuiden? Tot nu toe lijken de extremisten meer in het Noorden te zitten.
Die PI is altijd standaard zo bij mij, weet niet hoe ik het moet veranderen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Door je PI lijkt dat wel zo, meneertje.
Zo moeilijk is dat niet..quote:Op maandag 30 september 2013 23:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die PI is altijd standaard zo bij mij, weet niet hoe ik het moet veranderen.
Nou Al-Qaida had gedreigd met aanslagen in Turkije, als Erdogan de grensovergang met Syrie niet heropent.quote:
O zo, dan neem ik het terug wat ik zei. Overigens is dat heel makkelijk.quote:Op maandag 30 september 2013 23:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die PI is altijd standaard zo bij mij, weet niet hoe ik het moet veranderen.
Ja en?quote:Op maandag 30 september 2013 23:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nou Al-Qaida had gedreigd met aanslagen in Turkije, als Erdogan de grensovergang met Syrie niet heropent.
Ik haat geen Turken, wie zei dat!!!quote:Op maandag 30 september 2013 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet..
En laten we elkaar (al ben ik niet Turks) als mensen aub niet irreel gaan haten enzo
Ik ben NIET Turks.. Erger nog: ik ben een witte Nederlandse..quote:Op maandag 30 september 2013 23:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik haat geen Turken, wie zei dat!!!
Ik denk niet dat Turkije met de PYD wil afrekenen. Als Turkije de PYD-gebieden aanvalt kan de PKK de armed struggle met Turkije weer herstarten. En dat is nu niet in belang van Turkije.quote:Op maandag 30 september 2013 23:51 schreef expans het volgende:
Oorlog die overslaat op grote schaal is nonsens maar het zou wel de ultieme smoes zijn om even een goede bufferzone te creeren.
Denk dat zelfs Assad wel blij zou zijn, en ISIL en PYD die dan eventueel aangepakt word.
Dat + mensenrechten gelul + druk uit eu + mensen die niks van regionale conflicten snappen etc waardoor het niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 30 september 2013 23:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Turkije met de PYD wil afrekenen. Als Turkije de PYD-gebieden aanvalt kan de PKK de armed struggle met Turkije weer herstarten. En dat is nu niet in belang van Turkije.
En ISIL wordt toch gesteund door Turkije. Alhoewel ze Turkije wel bedreigd hebben.
Klik op de neutrale PI linksboven in het reageervenster(die staat bij iedereen als standaard-PI). Blijf met je muis boven de PI en rechts zie je 'standaardPI-instellen' staan. Klik erop en je hebt weer de neutrale PI als standaard PI.quote:Op maandag 30 september 2013 23:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Turkije met de PYD wil afrekenen. Als Turkije de PYD-gebieden aanvalt kan de PKK de armed struggle met Turkije weer herstarten. En dat is nu niet in belang van Turkije.
En ISIL wordt toch gesteund door Turkije. Alhoewel ze Turkije wel bedreigd hebben.
quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok, een woord dan: Arabs = fucking -->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat postte ik (eer?)gisteren al..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:08 schreef De_Ilias het volgende:
43 rebellen groepjes hebben zich samengevoegd in 1 groep genaamd جيش الاسلام !!!
Ik kwam er vandaag pas achter, lol.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat postte ik (eer?)gisteren al..
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
En kap met dat Arabisch (of wat voor taal dan ook) zonder vertaling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:14 schreef Peunage het volgende:
[..]Ja wat? Ik ben geen talenwonder.. VERTAALSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ik krijg de indruk dat iedereen in deze topic een pseudo arabist is, dan mag je ook van me verwachten dat ik dan te lui wordt om iets te vertalen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
En kap met dat Arabisch (of wat voor taal dan ook) zonder vertaling
Er staat; 'death to americaaaaa'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja wat? Ik ben geen talenwonder.. VERTAAL
Ik ben een witte Nederlandse. Ik spreek of lees het NIET.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat iedereen in deze topic een pseudo arabist is, dan mag je ook van me verwachten dat ik dan te lui wordt om iets te vertalen.
Daar staat ook 'death to americaaaaa'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben een witte Nederlandse. Ik spreek of lees het NIET.
Bedankt voor de vertaling alsvast
Dank je. Ik zal vast irritant zijn, maar ik kan het simpelweg niet lezen..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daar staat ook 'death to americaaaaa'.
Nee grapje, in de tekst van Ilias staat Jaish(leger) Alislam(van de Islam).
Dat staat er niet hoorquote:
Nee hoorquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal vast irritant zijn, maar ik kan het simpelweg niet lezen..
Ik kan het niet controleren he, dus dat is nogal makkelijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat staat er niet hoor
Als ik het naar het Engels vertaal is het zoiets
'Oh the disappointment of the Arabs'.
Het is een beetje een flauw grapje, Arabieren kunnen er zelf wel om lachen.
[..]
Nee hoor
Je kunt het altijd hier door heen gooien. Soms komt er wat zinnigs uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan het niet controleren he, dus dat is nogal makkelijk
quote:A Syrian solution to civil conflict? The Free Syrian Army is holding talks with Assad's senior staff
Secret approach to the President could reshape the whole war
Six weeks ago, a two-man delegation arrived in secret in Damascus: civilians from Aleppo who represented elements of the Free Syrian Army, the rebel group largely composed of fighters who deserted the regime’s army in the first year of the war. They came under a guarantee of safety, and met, so I am told, a senior official on the staff of President Bashar al-Assad. And they carried with them an extraordinary initiative – that there might be talks between the government and FSA officers who “believed in a Syrian solution” to the war.
The delegation made four points: that there must be an “internal Syrian dialogue”; that private and public properties must be maintained; that there must be an end to – and condemnation of – civil, sectarian, ethnic strife; and that all must work for a democratic Syria where the supremacy of law would be dominant. There was no demand – at least at this stage – for Assad’s departure.
The reply apparently came promptly. There should indeed be “a dialogue within the Syrian homeland”; no preconditions for the dialogue; and a presidential guarantee of safety for any FSA men participating. And now, it seems, another remarkable development is under way: in seven rebel-held areas of Aleppo, most of them under the control of the FSA, civil employees can return to work in their offices, and government institutions and schools can reopen. Students who have become militiamen over the past two years will be disarmed and return to their classrooms.
Some members of the FSA have formed what they call the “National Union for Saving Syria”, although members of the political opposition in areas outside government control disrupted meetings by condemning the government army and, according to those involved in the “Union”, making sectarian comments and condemning Shiites and Iran. Last week there were several defections of FSA units to the al-Qa’ida-linked al-Nusra Front, which has complicated matters still further. If the FSA is prepared to talk to the regime, how many are now left to take part in future agreements between the two sides?
For months now, pro-regime officials have explored how they might win the army defectors back to their side – and the growth of al-Nusra and other Islamist groups has certainly disillusioned many thousands of FSA men who feel that their own revolution against the government has been stolen from them. And in areas of Homs province, it is a fact that fighting between the FSA and the army has virtually ceased. In some government-held villages and towns the FSA are already present without being molested.
And the advantages to Assad are clear. If FSA men could be persuaded to return to the ranks of the regime’s army in complete safety, large areas of rebel-held territory would return to government control without a shot being fired. An army reinforced by its one-time deserters could then be turned against al-Nusra and its al-Qa’ida affiliates in the name of national unity.
The Islamist fighters in the Syrian opposition are certainly a source of deep concern to everyone involved in the war – not least, of course, the Americans, who continue to dither over whether they should give weapons to the rebels. Had the US administration followed John McCain’s advice, for example, some of the arms that might have been given to the FSA would already be in the hands of al-Nusra now that three units within the FSA have gone across to the Islamists.The Islamist fighters in Syria are meanwhile turning into a serious threat to the very existence of the country’s Christians. Bishops and patriarchs from across the region met in Beirut last Friday to lament the exodus of the Christians of the Middle East; Catholic Maronite Cardinal Bechara Rai of Lebanon described how for Christians, “the ‘Arab Spring’ had turned to winter, to iron and fire”.
The prelates were particularly upset at the massive damage to churches in Raqqa – now under the control of the al-Nusra group – and at the al-Nusra attack on Maaloula. I saw myself last week how perverse was this assault on the largely Christian Syrian town north of Damascus. In Christian homes, crucifixes had been smashed, but the al-Nusra invaders seemed to take a perverse pleasure in wrecking their homes. In one basement flat they had emptied the fridge of food and stuffed it full of shoes.
Now that’s something to bend your mind!
The Independent
Daar komt NOOIT iets zinnigs uit..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je kunt het altijd hier door heen gooien. Soms komt er wat zinnigs uit.
http://translate.google.nl/
Pseudo-Takfiri wil ik wel spelen hoorquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat iedereen in deze topic een pseudo arabist is, dan mag je ook van me verwachten dat ik dan te lui wordt om iets te vertalen.
Dat laat je dan maar lekker, want ik wil vertalingenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Pseudo-Takfiri wil ik wel spelen hoor.
Leer Arabisch!!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laat je dan maar lekker, want ik wil vertalingen
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:
Wel waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
Ik ben geen pseudo arabist.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laat je dan maar lekker, want ik wil vertalingen
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wel waar
VERTALINGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
En ik ben geen "ik ken de taal niet, maar ik snap het wel."-istquote:
https://translate.google.(...)20%D8%AC%D8%AF%D8%A7quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
يلزمنا نعترف حاجة: للاسف أحنا متخلفين جدا
"we moeten erkennen dat arabieren spijtig genoeg gewoon erg achterlijk zijn"quote:
Ik wil een vertaling, da's niet te moeilijk voor jullie he?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:42 schreef De_Ilias het volgende:
Als je echt Arabisch wilt leren dan kom je er wel uit.
Is net zo kut als de vertaling van andere talen. Waardeloos!!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
https://translate.google.(...)20%D8%AC%D8%AF%D8%A7
Doe maar naar het Engels, vrij accuraatquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is net zo kut als de vertaling van andere talen. Waardeloos!!
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wel waar
لم يعتبر لهجتك كلاما عند اهل النحوSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VERTAALquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
لم يعتبر لهجتك كلاما عند اهل النحو
Deze kan ik zelfs niet vertalenquote:
Ja. graagquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Deze kan ik zelfs niet vertalen
Maar laten we teruggaan naar Nederlands voordat we in het Arabisch gaan discusseren. Niet eens met Illias namelijk.
Dialect + officiele (Arabische) taal is een verschil. Ene wordt thuis/straat gesproken, andere alleen voor officiele media/kranten/tv-discussies gebruikt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
لم يعتبر لهجتك كلاما عند اهل النحو
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dit was laatste keer dan. Nu terug naar NLs.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
Dankquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:55 schreef Specularium het volgende:
Kap eens met die posts die niemand kan lezen.
Wie hangt er de Arabist uit dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:58 schreef De_Ilias het volgende:
Ja sorry hoor, als mensen zo graag de Arabist willen uithangen hier op FOK! dan mogen ze maar lekker cursus Arabisch nemen vindt je niet?
Sjaak, er staat ook gewoon een grammatica fout in jouw schrijfsel, maar wilde ik verder niet op inquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:58 schreef De_Ilias het volgende:
Ja sorry hoor, als mensen zo graag de Arabist willen uithangen hier op FOK! dan mogen ze maar lekker cursus Arabisch nemen vindt je niet?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dialect + officiele (Arabische) taal is een verschil. Ene wordt thuis/straat gesproken, andere alleen voor officiele media/kranten/tv-discussies gebruikt.Ik als non Arab vind toch de Marokkaanse dialect (waar amper Arabisch inzit tegenwoordig) het leukst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dit was laatste keer dan. Nu terug naar NLs.
Ga er verder in op de DM want ik ben benieuwd naar die "fout"?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sjaak, er staat ook gewoon een grammatica fout in jouw schrijfsel, maar wilde ik verder niet op in
Whatever, je bent in NL,en het is wel zo fijn als ik het ook kan volgen..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:59 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik als non Arab vind toch de Marokkaanse dialect (waar amper Arabisch inzit tegenwoordig) het leukst!
Kom ik morgen op terug. Ga nu slapen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ga er verder in op de DM want ik ben benieuwd naar die "fout"?
Wannabe orintalist presentquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie hangt er de Arabist uit dan?
Dan vertaal je maar knulquote:
Dat toont wel de wanhoop van het 'Vrije Syrische Leger' en de (door Qatar en Franse geheime diensten omgekochte, miljoen voor elke prominente generaal, kolonel of openbaar bestuurder) defecteurs/overlopers/landverraders. Assad heeft allang een amnestie- en verzoeningsregeling opgezet. Al in 2012. Maar pas nu het Syrische Arabische regeringsleger in opmars is, gebieden zuivert en herovert en buitenlandse bombardementen uitblijven, sluiten ze zich terug bij de regering aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:27 schreef Aloulou het volgende:
Slimme zet van Assad, hier valt wel enigewinst te halen namelijk, aangezien de rebellen steeds verder versplinteren en elkaar bevechten langs ideologische lijnen. Van de hand van Robert Fisk in The Independent:
[..]
Dit toont precies aan wat ik zei. Ik had dus in mei gewoon gelijk.quote:
Ik bedoelde dat al qaida zelf zich tegen erdogan en tegen het turkse leger kan keren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dit toont precies aan wat ik zei. Ik had dus in mei gewoon gelijk.
Dat Jabhat al Nusra en/of ISIS-terroristen achter de bomaanslagen in Reyhanli (Zuid-Turkse provincie Hatay) zaten. Dat zeiden de inwoners van de grensstad allang overigens. (Een soennitische grensstad, maar de inwoners daar haten nu - evenals de alawieten van Hatay - het regime van Erdogan.)
En niet, zoals Erdogan en de Turkse regimejustitie beweerden, "de Syrische Moekharabat (Geheime dienst) van president Assad". Alsof Syri de veelal pro-Assad-Turken in Hatay zou gaan aanvallen....
Eerder die maand mei 2013 waren al Libische terroristen in Adana opgepakt met saringas.
Dezelfde terroristische elementen zaten ook achter de gifgasaanval op achtergebleven burgers en enkele VSL-rivalen-rebellen in oostelijk Ghouta nabij Damascus.
Het wordt wel spannend nu Turkije zelf geviseerd zal worden door de extremistische terroristen en deserteurs die altijd sinds 2011 door Erdogan gesteund, gefinancierd, gevoed en bewapend zijn.
Langs de geopende Turkse grens en met steun van de Turkse geheime dienst naar seculier Syri binnendrongen om daar dood en verderf te zaaien in bijv. alawitische dorpen of sjiitische dorpen en christelijke kloosters.
Als christen moet ik het goede hopen, maar alle onthoofde christenen, druzen, sjiitische moslims, onthoofde alawieten in het Turks-Syrische grensgebied rusten als wraakroepende misdaad op het hoofd R.T. Erdogan en het criminele AKP-regime dat Turkije steeds verder inperkt op dit moment. De AKP-prominent zijn aan deze takfiri- en sektarische misdaden schuldig. Zij steunen de terroristen bij het binnendringen.
Turkije staat op de rand van een totale burgeroorlog, tussen soennieten en alevieten, tussen secularisten en islamisten, tussen legertop en politieke (AKP-)top, tussen socialisten en islamisten.
De pro-terreurjournalisten van NOS, CNN, BBC, TRT, Al Jazeera en Al Arabiya mogen van mij gerust tussen de vuren in komen te staan. Geen medelijden meer met die leugenpropagandisten en hun sympathie voor islamistische criminele extremisten en voor deserteurs die hun eigen vaderland Syri verwoest hebben op buitenlands bevel (en voor buitenlandse valuta).
Ilias wat is dan je achtergrond.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:59 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik als non Arab vind toch de Marokkaanse dialect (waar amper Arabisch inzit tegenwoordig) het leukst!
quote:Op maandag 30 september 2013 23:59 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Klik op de neutrale PI linksboven in het reageervenster(die staat bij iedereen als standaard-PI). Blijf met je muis boven de PI en rechts zie je 'standaardPI-instellen' staan. Klik erop en je hebt weer de neutrale PI als standaard PI.
Kijk expans, ik weet wel dat Turikje de pkk haat (want ik haat ze ook), maar nu is het niet de juiste moment om met de PYD af te rekenen. Anders gaat het vredesproces in Turkije stuk. Erdogan had gister al een democratiseringspakket aangekondigd.quote:Op maandag 30 september 2013 23:57 schreef expans het volgende:
[..]
Dat + mensenrechten gelul + druk uit eu + mensen die niks van regionale conflicten snappen etc waardoor het niet gaat gebeuren.
Liever jihadi's laten rondkloten met de PYD, ondertussen vriendjes worden met invloedrijke FSA brigades en vanaf de zijlijn toekijken. Zelfs Assad zal het niet zo erg vinden dat er gevochten word onderling, hoe zwakker de rebellen (en Koerden) hoe beter het is voor hem.
Dit topic is ook wel een mooi voorbeeld in dit conflict, over lijken gaan en aan eigen belang denken terwijl de normale burgers in Syrie het meest lijden.
Het is Assad die verantwoordelijk is voor de verwoesting van zijn vaderland. Niet de rebellen. Het was immers Assad die in 2011 begon met het doodschieten van vreedzame demonstranten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dit toont precies aan wat ik zei. Ik had dus in mei gewoon gelijk.
Dat Jabhat al Nusra en/of ISIS-terroristen achter de bomaanslagen in Reyhanli (Zuid-Turkse provincie Hatay) zaten. Dat zeiden de inwoners van de grensstad allang overigens. (Een soennitische grensstad, maar de inwoners daar haten nu - evenals de alawieten van Hatay - het regime van Erdogan.)
En niet, zoals Erdogan en de Turkse regimejustitie beweerden, "de Syrische Moekharabat (Geheime dienst) van president Assad". Alsof Syri de veelal pro-Assad-Turken in Hatay zou gaan aanvallen....
Eerder die maand mei 2013 waren al Libische terroristen in Adana opgepakt met saringas.
Dezelfde terroristische elementen zaten ook achter de gifgasaanval op achtergebleven burgers en enkele VSL-rivalen-rebellen in oostelijk Ghouta nabij Damascus.
Het wordt wel spannend nu Turkije zelf geviseerd zal worden door de extremistische terroristen en deserteurs die altijd sinds 2011 door Erdogan gesteund, gefinancierd, gevoed en bewapend zijn.
Langs de geopende Turkse grens en met steun van de Turkse geheime dienst naar seculier Syri binnendrongen om daar dood en verderf te zaaien in bijv. alawitische dorpen of sjiitische dorpen en christelijke kloosters.
Als christen moet ik het goede hopen, maar alle onthoofde christenen, druzen, sjiitische moslims, onthoofde alawieten in het Turks-Syrische grensgebied rusten als wraakroepende misdaad op het hoofd R.T. Erdogan en het criminele AKP-regime dat Turkije steeds verder inperkt op dit moment. De AKP-prominent zijn aan deze takfiri- en sektarische misdaden schuldig. Zij steunen de terroristen bij het binnendringen.
Turkije staat op de rand van een totale burgeroorlog, tussen soennieten en alevieten, tussen secularisten en islamisten, tussen legertop en politieke (AKP-)top, tussen socialisten en islamisten.
De pro-terreurjournalisten van NOS, CNN, BBC, TRT, Al Jazeera en Al Arabiya mogen van mij gerust tussen de vuren in komen te staan. Geen medelijden meer met die leugenpropagandisten en hun sympathie voor islamistische criminele extremisten en voor deserteurs die hun eigen vaderland Syri verwoest hebben op buitenlands bevel (en voor buitenlandse valuta).
"Vreedzame" gewapende demonstranten.... Jaja, natuurlijk. De wekenlang doodgeschoten agenten en ambtenaren waren zeker een "set-up" van de seculiere Assad-regering?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het is Assad die verantwoordelijk is voor de verwoesting van zijn vaderland. Niet de rebellen. Het was immers Assad die in 2011 begon met het doodschieten van vreedzame demonstranten.
Dat is de 'Westerse'-versie. Syri betwist dat. En er zijn volop beelden, hier al meerdere malen gepost, van 'vreemde snoeshanen' die vanaf daken, of over muurtjes, op alles schieten wat beweegt. Demonstranten, maar ook politieagenten, rechercheurs en militairen. Dat heet de 'Salvador-optie'. Een specialisme van John Negroponte, en zijn tovenaarsleerling Robert Stephen Ford, die geheel toevallig net tot ambassadeur in Damascus was benoemd, toen de stront tegen de fan sloeg.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:33 schreef Baklava95 het volgende:
Het is Assad die verantwoordelijk is voor de verwoesting van zijn vaderland. Niet de rebellen. Het was immers Assad die in 2011 begon met het doodschieten van vreedzame demonstranten.
Ga toch een eind weg met je bevooroordeeldheid.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:47 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
"Vreedzame" gewapende demonstranten.... Jaja, natuurlijk. De wekenlang doodgeschoten agenten en ambtenaren waren zeker een "set-up" van de seculiere Assad-regering?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echte lieverds inderdaad.
Waar zijn trouwens de FSA-vrouwen en Nusra-vrouwelijke demonstrantes?
Assad-meiden:
[ afbeelding ]
Raqqa wordt binnenkort gezuiverd en bevrijd!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:37 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ga toch een eind weg met je bevooroordeeldheid.
Zeker veertien doden door bombardement school Syri
Bij een bombardement op een school in de Noordoost-Syrische stad Raqqa zijn zondag zeker veertien doden gevallen, voornamelijk middelbare scholieren.
Volgens de Syrische oppositie raakten zeker dertig anderen gewond.
Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten kan het dodental nog stijgen, omdat de toestand van sommige gewonden nog kritiek is.
Raqqa is sinds maart in handen van de opstandelingen, maar de 200.000 zielen tellende stad is nog regelmatig doelwit van luchtaanvallen van de strijdkrachten van president Bashar al-Assad.
Sinds 2011 zijn in Syri meer dan 100.000 mensen omgekomen vanaf de oorspronkelijk vreedzame betogingen tegen het regime van Assad, die uitmondden in een bloedige burgeroorlog.
Je bent zo subjectief dat ik geen enkel woord van je serieus neem.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Raqqa wordt binnenkort gezuiverd en bevrijd!
De VSL en Jabhat al Nusra bevechten elkaar daar allang. Bovendien staat Al Qada er te paraderen in geschonden Armeense en Oud-Syrische parochiekerken....de hoofden van vermoorde regimetrouwe christenen opgespietst op stokken....
De 'middelbare scholieren' waren daar niet anders dan als menselijk schild voor terrorisme.
quote:Poetin voorgedragen voor Nobelprijs voor de Vrede
De Russische president Vladimir Poetin is voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede. Dat heeft Georgi Trapeznikov, de voorzitter van een Russische vereniging voor internationale samenwerking, bekendgemaakt.
Trapeznikov heeft tegen het persbureau Itar-Tass gezegd dat zijn vereniging Poetin voordraagt omdat hij zich actief inzet voor vrede in conflictgebieden. Poetin heeft volgens de vereniging onder meer in Syri alles in het werk gesteld om tot vrede te komen.
De populaire Russische zanger Iosif Kobzon schaart zich achter het initiatief. Hij vindt het vreemd dat Poetins Amerikaanse ambtgenoot Barack Obama een Nobelprijs voor de Vrede heeft gekregen. Obama is volgens hem een man die oorlog voert in Irak en Afghanistan en die Syri wilde aanvallen. 'Onze president probeert het bloedvergieten juist te stoppen', aldus Kobzon.
Volgende week vrijdag wordt bekend of Poetin de prijs heeft gewonnen.
Heb je wel eens onderzocht wie dat zijn?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:37 schreef DeToffifee het volgende:
het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten
Die mogelijkheid hoor ik al langer voorbijkomen. De rebellen in het zuiden worden nogal onderbelicht. Vrij sterk en aan het oprukken, maar wel voor het grootste deel AQ vrij, in tegenstelling tot het noorden en oosten waar veel jihadisten zitten. Zijn veelal ook loyaal aan generaal Idris, wat het Westen en de golflanden graag willen hebben. Ze zitten ook vrij dichtbij Damascus. Mochten ze versterkt worden dan zou daarmee hetzelfde kunnen gebeuren als in Libi in 2011, waar de onderbelichte berberrebellen uit het Nafusagebergte de hoofdstad innamen, in plaats van de Misrati's.quote:Op maandag 30 september 2013 23:44 schreef expans het volgende:
Niet echt betrouwbaar, maar sinds ik dit over hem heb gelezen heb ik wel meer respect voor de man.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je wel eens onderzocht wie dat zijn?
quote:'Frankrijk was klaar voor militaire actie Syri, maar toen belde Obama'
Franse gevechtsvliegtuigen stonden op 31 augustus jongstleden klaar om op te stijgen en hun bommen af te werpen boven Syri. Tot verbazing van president Francois Hollande belde de Amerikaanse president Barack Obama echter niet om groen licht te geven, maar om de aanval af te blazen. Obama wilde eerst overleg met het Congres, zo blijkt uit een reconstructie van het Franse weekblad Le Nouvel Observateur.
Het magazine beschrijft hoe Hollande op het verkeerde been werd gezet door de aankondiging dat hij een telefoontje van Obama zou krijgen. Franse ambtenaren vertellen aan het weekblad dat het kantoor van Hollande om 3.00 uur 's ochtends op 31 augustus bericht van Amerikaanse ambtenaren ontving. De Franse president zou diezelfde dag om 18.15 uur gebeld worden door Obama op de directe en veilige verbinding tussen het Elyse en het Witte Huis. Dat kan maar n ding betekenen, meent Hollande: een Amerikaans-Franse interventie in Syri.
Om 8.00 uur 's ochtends, die zaterdag, arriveert de diplomatiek adviseur van Hollande op zijn kantoor en ziet het bericht uit Amerika. Hij licht Hollande in, die vervolgens een kleine raad organiseert die na het telefoontje van Obama moet plaatsvinden. Uitgenodigd zijn de ministers van Defensie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken, een aantal hoge ambtenaren en medewerkers van de militaire inlichtingendienst. Bij deze oorlogsraad zal de president aankondigen dat Franse gevechtsvliegtuigen zullen opstijgen richting Syri. Althans, daarvan is iedereen aan het begin van die dag van overtuigd.
Franse leger maakt zich op
Het Elyse vraagt het leger om zich op te maken voor luchtaanvallen in den nacht van zaterdag op zondag. De aanval zou worden uitgevoerd door Rafele-gevechtsvliegtuigen vanaf de Middellandse Zee. Vanaf die afstand zouden de Franse raketten alleen het westen van Syri bereiken, de Amerikanen zouden zich ontfermen over de rest van het land, denkt men dan nog.
De internationale ontwikkelingen voorafgaande aan het telefoontje van Obama lijken allemaal in de richting van een interventie te wijzen. Een week eerder, vier dagen na de chemische aanval, bespraken Obama en Hollande de mogelijkheid van militaire vergelding. De maandag daarop begonnen Amerikaanse en Franse ambtenaren gezamenlijk aan een aanvalsplan.
Het internationale krachtenveld verandert echter drastisch in de week van 26 augustus tot 1 september. Het Britse Lagerhuis stemt op woensdag tegen Britse participatie in een aanval. Internationale steun voor militair ingrijpen brokkelt vervolgens snel af. De oorlogsmoeheid in het eigen land drukte zwaar op Obama's schouders. In de VN-veiligheidsraad blijven Rusland en China dwarsliggen, een mandaat is dus onmogelijk te verkrijgen.
De Amerikanen houden echter de banden met de Fransen warm. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry spreekt meerdere keren met zijn Franse collega Laurent Fabius. Kerry zou, zegt een Franse ambtenaar tegen Le Nouvel Observateur, de opdracht hebben gekregen van Obama om het publiek warm te maken voor militair ingrijpen.
'Snelle aanval mogelijk'
Op vrijdag is er weer overleg tussen Obama en Hollande. De Amerikaanse president laat weten nog geen beslissing te hebben genomen, maar dat wel binnenkort te zullen doen. Aanvallen zouden snel kunnen plaatsvinden, mogelijk het aanstaande weekend al, zou Obama hebben gezegd.
De Amerikaanse president is vastberaden om in te grijpen, maar luistert naar het Congres dat hem vraagt om inspraak. Op het laatste moment kiest hij alsnog in te zetten op binnenlands politiek mandaat. In het telefoontje aan Hollande om 18.15 uur, zegt Obama: 'Ik ben van plan om aan te vallen, maar ik zoek eerst goedkeuring van het Congres.' De verbaasde president Hollande probeert vergeefs Obama op andere gedachten te brengen.
De kans om in te grijpen glipt uit Hollandes handen. De week daarop grijpt de Russische president Poetin een uitspraak van Kerry aan om een nieuwe diplomatieke oplossing te piloteren: chemische ontwapening. Syri hapt gretig toe en een interventie is voorlopig van de baan.
Dat zeiden velen ook toen Obama werd voorgedragen. En die werd het zelfs zonder dat hij ooit iets voor welke vrede dan ook had betekend. Van Poetin kun je in elk geval zeggen dat hij voorkomen heeft dat Syri nog verder in puin werd geschoten. Terwijl we achteraf toch ook kunnen concluderen dat zijn verzet tegen die 'regime-change' operatie in Libi volkomen juist was.quote:
De gifgas-gooiers en orgaan-peuzelaars zitten overal.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Waar die Hollande mee bezig is........ ?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Frankrijk was klaar voor militaire actie Syri, maar toen belde Obama'
Het blijft toch fascinerend, die support van extreem-rechts en links aan gekke terreurstaatjes in het Midden-Oostenquote:Are Greek Neo-Nazi Mercenaries Fighting for Assad in Syria?
Not every report to emerge from Syria is bad news for Bashar al-Assad. Yes, the world's jihadists may be flying from Accrington to Aleppo to fillet his soldiers with bullets. But it turns out Bashar has violent friends in far-off places, too.
Since the conflict began in 2011, far-right groups from across the world have been courting the Syrian government. There are those, like Nick Griffin, who seem more like weird tourists than anything else, the BNP leader riding into Damascus a few months back to have his photo taken with the prime minister and slag off the Free Syrian Army. More worryingly, fascist Greek mercenaries may now be training in Syria to help defend Assad, and have formed a European support network to spread pro-regime propaganda.
Just over a month ago, the Irish-Greek blogger Glykosymoritis sent me an article translated from one that ran in the right-wing Greek newspaper, Democratia. The clipping contained an interview with an obscure far-right group called Black Lily, who were making bold claims about having a "whole platoon of volunteers [who] are fighting side by side with Assad's government forces".
I spent the subsequent weeks emailing the group, looking for pictures or video evidence to prove that Black Lily really are fighting in Syria. The group's responses were guarded – apparently they were worried for the safety of their members – but their claims weren't totally implausible. "These days, more Greeks are in Syria with the Syrian Armed Forces," they told me. "Very soon we are going to have news."
Although it might seem odd, the story isn't particularly shocking; Assad's door has been open to far-right groups for years. In 2005, five years after Bashar had assumed power, American white nationalist and KKK grand wizard David Duke visited Damascus to give a televised speech where he attacked Israel and told the Syrian leader, "Your fight for freedom is the same as our fight for freedom." The regime was charmed, and clearly happy to play host to an American Holocaust denier who would back their dislike of Israel.
Unfortunately, any similar kind of direct link between Assad and Black Lily was hard to establish; my contact was cagey, using the pseudonym Sebastian Fulidis – taken from a Greek soldier who'd fought for the Nazi special forces. When I asked if I could travel to meet the group in person as they trained for the war in Syria, the idea was swiftly shut down.
The newspaper clipping had talked Black Lily up, claiming that the "Greek nationalist socialists […] fighting alongside Assad's regime are far more dangerous than the Golden Dawn". So, given what we now know about the Golden Dawn's side line in being genuinely dangerous, I wanted to find out whether Black Lily live up to the hype.
The group subscribe to autonomous nationalism, a postmodern far-right concept that often blends anarchist aesthetics with militant far-right and anti-capitalist rhetoric, focusing heavily on direct action instead of electoralism. As Third Positionists, they see themselves as being beyond the notions of left and right, and offer support to separatist movements in the hope that we can all one day end up living in a world with rigidly defined ethnic and nationalist boundaries.
The newspaper clipping I was sent claimed that Black Lily have been in touch with their "Syrian brothers in arms" for years, before describing how they have now joined the fight alongside the regime: “Fighters from all over Europe joined the ranks of the Syrian Army and civil defence in mass," it read, "among them many Greeks. Greek fighters have participated in all major battles that commenced in [the] south and west of the country [over] the last two years, and so far no casualties have been reported. It's not a coincidence that, in the fierce battle that took place in al-Qusayr, beside the praise for the heroic Hezbollah, the Greek fighters received credit for their bravery as well."
The chest-beating rhetoric doesn't end there – Black Lily are keen to prove their kinship with Syria, pointing to the fact that the largest Christian group in the country is the Greek Orthodox Church. When pushed on the number of fighters they have there, they told me that they have a platoon fighting in Syria and that thousands of Russians, Ukrainians and Polish nationalists have declared themselves ready to defend Assad. These might seem like the words of a fantasist, but could have some basis in truth; a rebel blogger recently wrote that he'd encountered mercenary military advisers from Russia and Eastern Europe. "They are not sent by the armies of these countries," he said, "but they have a military background. This is what is making things in Ghouta so hard – they can attack from so many areas because of their large numbers, and when we kill some of them, more want to come to Syria and fight."
My Black Lily contact also claimed that they are part of the European Solidarity Front for Syria. The ESFS is a group that has organised protests and rallies in support of Assad across the continent, many of which have been exposed as fronts for fascist Third Positionist meet-ups. In June, the ESFS held a talk in Rome hosted by the Italian fascist group CasaPound, at which Belgian Third Positionist Ruben Sosiers was listed as the main speaker. Flags from CasaPound, the ESFS-affiliated Sempre Domani and the fascist-inspired group Zenit were all on display at a later meeting.
But the ESFS don't seem so keen to be associated with Black Lily. When I contacted them to ask whether I could use this photo from their trip to meet Syria's prime minister, I was told that they didn't wan't to be associated with any claims that there were fascists supporting the Syrian government. Perhaps they would have preferred the term Nationalist, or neo-Nazi, or Third Positionist. "We are Syrians and we know what is going on in Syria and we know who we support," they told me.
If my source at Black Lily is telling the truth, and the two groups are linked, then it would certainly improve the former's reach. The ESFS boasts of having erected 17 pro-Assad billboards in Greece, and their Facebook shows all the slick merchandise that is available to their supporters. They have branches in France, Spain and the Czech Republic, and have been invited into Italian schools to speak about the situation in Syria.
Scratching beyond the rhetoric, it's clear that the one thing European fascists most have in common with Assad is anti-Zionism – their shared hatred of Israelis. Tellingly, Black Lily’s interview in the newspaper clipping ends with a call to action for "ZOG" (Zionist Occupation Government), an anti-Semitic conspiracy that claims Jews run the world. "We call all these people with open minds to support by all means the patriotic forces of Syria," it reads, "and understand that they have to ready themselves for the incoming storm that is approaching towards them fast because of the plans of the local Zionist occupation government back home."
The fact that neo-Nazi mercenaries might be travelling to Syria is currently one of the region's smallest problems – there are a myriad of shadowy groups and political motivations at play in the conflict. But as Assad becomes more desperate, the presence of idealistic Europeans with large networks of activists could become a much larger concern.
quote:Dispelling the illusions about Syria
The United Nations Security Council has adopted a resolution requiring the Syrian regime of Bashar al-Assad to give up its chemical weapons, after a Russian offer to negotiate an agreement with its allies in the dictatorship headed off--for now--the threat of a U.S. military attack. The outcome of the latest saber rattling has highlighted the real interests of the U.S. government and its allies--above all, their strong opposition to any genuine representative of the now two-and-a-half-year-old uprising against Assad coming to power. It has also exposed those on the "left" who have defended--in the name of opposing imperialism--the regime and all its barbarism against the Syrian revolution.
In an article for his blog that was re-published by the Links International Journal of Socialist Renewal, Australian socialist Michael Karadjis contributes to the debate on the left about Syria with an analysis of the U.S. threats, the Russian-U.S. deal and the record of a section of the left in defending dictatorship against the people's uprising in Syria.
In suggestief rood en groen...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien handig voor de OP?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In suggestief rood en groen...
quote:Inspecteurs OPCW komen aan in Syri
De inspecteurs van de OPCW in Den Haag die in Syri gaan toezien op vernietiging van de chemische wapens zijn in het land aangekomen.
Dat meldt de BBC dinsdag.
De experts van de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens hebben een zware klus voor de boeg. Ze moeten tal van locaties in Syri bezoeken om het land van chemische wapens te kunnen ontdoen.
Onder de locaties zijn ook gebieden waar nog gevochten wordt en die onder controle zijn van rebellen.
Getouwtrek
Het is de eerste keer dat de OPCW is gevraagd het arsenaal chemische wapens van een land te vernietigen tijdens een oorlog.
De VN-Veiligheidsraad nam vrijdag na lang diplomatiek getrouwtrek tussen de Verenigde Staten en Rusland een resolutie aan over het opruimen van de chemische wapens.
Onderzoek
Een andere groep inspecteurs verliet maandag Syri. Die VN-wapeninspecteurs hebben op zeven plekken onderzoek gedaan naar de inzet van chemische wapens.
Het was hun tweede missie in korte tijd. Onlangs deden ze al onderzoek naar gifgasaanvallen bij Damascus op 21 augustus waarbij honderden slachtoffers vielen. Daaruit kwam vast te staan dat het zenuwgas sarin was gebruikt.
Bron: nu.nl
Oh ik neem het hele nobelprijs gebeuren al een tijdje niet meer serieus. Maar om Poetin een nobelprijs te willen geven...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat zeiden velen ook toen Obama werd voorgedragen. En die werd het zelfs zonder dat hij ooit iets voor welke vrede dan ook had betekend. Van Poetin kun je in elk geval zeggen dat hij voorkomen heeft dat Syri nog verder in puin werd geschoten. Terwijl we achteraf toch ook kunnen concluderen dat zijn verzet tegen die 'regime-change' operatie in Libi volkomen juist was.
Maar maak je geen zorgen. Die 'Nobel-prijs-jury' is al decennia 'in the pocket' van de 'powers that be'. Alfred Nobel zal zich al wel heel wat keren in zijn graf hebben omgedraaid, bij het zien van de namen die met zijn prijs mochten gaan strijken!
Hezbollah vecht wel tegen de Koerden maar niet tegen al-Nusra?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien handig voor de OP?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kom ik morgen op terug. Ga nu slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omdat ik ك idaaf had gebruikt was ik vergeten dat de masdar een ta marbota heeft en daarom ook vrouwelijk is. Eigenlijk zouden we een Arabisch only topic moeten openen op FOK!, zou dat mogen van de Moderators?quote:
Ik zie een pijl die de gehele Assad regime cirkel omvat wijzen naar de Koerden en Al-Nusra. Waarom hij/zij een extra pijl bij Hezbollah en de Koerden zet snap ik ook niet, misschien een foutje.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hezbollah vecht wel tegen de Koerden maar niet tegen al-Nusra?
Ik heb wel eens een topic voor Arabieren gemaakt(aangezien er ook een slowchat voor Turkse en 1 voor Marokkaanse gebruikers is), maar dat ging snel dicht. Er is gewoon geen belangstelling voor denk ik, zeker niet 1 puur in het Arabischquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:03 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Omdat ik ك idaaf had gebruikt was ik vergeten dat de masdar een ta marbota heeft en daarom ook vrouwelijk is. Eigenlijk zouden we een Arabisch only topic moeten openen op FOK!, zou dat mogen van de Moderators?
Ga na arabsounds.nl en ga dan naar de forum. Daar zijn bijna alleenmaal Arabieren actief (en een paar Berbers, Turken en koerden).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een topic voor Arabieren gemaakt(aangezien er ook een slowchat voor Turkse en 1 voor Marokkaanse gebruikers is), maar dat ging snel dicht. Er is gewoon geen belangstelling voor denk ik, zeker niet 1 puur in het Arabisch
Ik kan me voorstellen dat fok! dat liever ook niet heeft, je weet niet wat er allemaal beraamd wordt.
Voordat de PKK zich zogenaamd terugtrok naar Irak (om direct naar Syri te gaan) kon je af en toe al wat berichten lezen van onderlinge spanningen, voornamelijk mensen die het niet zo leuk vonden dat de PYD direct alle macht naar zich toetrok. En dan heb je ook nog de Koerden die vechten bij de FSA, en de Koerden die vechten bij de jihadisten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk expans, ik weet wel dat Turikje de pkk haat (want ik haat ze ook), maar nu is het niet de juiste moment om met de PYD af te rekenen. Anders gaat het vredesproces in Turkije stuk. Erdogan had gister al een democratiseringspakket aangekondigd.
Jullie kunnen beter de PYD onder druk zetten, over dat ze de macht moeten delen met andere Koerden (en rebellen).
Ik kan me er ook inderdaad in vinden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:12 schreef De_Ilias het volgende:
Het is alsof er geronseld wordt in je eigen huiskamer, LOL!
Zo moet dat voor veel FOK!ers voelen denk ik.
Nieuws: "Het nieuwe gevormde "Djaishul Islaam" Legen van Islaam noemt ISIS een organisatie van Takfir(Groepje dat andere moslims verketterd) en zij zijn vijanden van het Syrische volk! "
Eindelijk een standpunt waarin ik me wel in kan vinden!
Inderdaad zo wil ik het ook, FSA is een flop geworden en de schuld daarvan zijn de secularistische zakkenvullers.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kan me er ook inderdaad in vinden.
Ik wil een islamitische staat in Syri, maar dan zonder Takfir-groeperingen als ISIS (al-qaida).
Ik denk dat de PYD zich gewoon moet aansluiten bij de FSA en dat ze samen tegen Assad gaan vechten. Daarna kunnen ze na Assad oderhandelen over autonomie en dat ze dan ook andere Koerdische partijen moeten toelaten in hun autonome gebied.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:17 schreef expans het volgende:
[..]
Voordat de PKK zich zogenaamd terugtrok naar Irak (om direct naar Syri te gaan) kon je af en toe al wat berichten lezen van onderlinge spanningen, voornamelijk mensen die het niet zo leuk vonden dat de PYD direct alle macht naar zich toetrok. En dan heb je ook nog de Koerden die vechten bij de FSA, en de Koerden die vechten bij de jihadisten.
De KRG stond toch al lang klaar om in te grijpen maar werden teruggefloten omdat de partijen in Syri daar juist geen zin in hadden? Noord-Irak is nu wel 'rustig' maar daar was er vroeger onderling ook geruzie.
Punt is alleen dat de PYD zich niet expliciet tegen Assad of de FSA keert en de partijen elkaar niet vertrouwen. Vanaf het begin van het conflict dachten ze aan zichzelf / autonomie en wouden ze met rust gelaten worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat de PYD zich gewoon moet aansluiten bij de FSA en dat ze samen tegen Assad gaan vechten. Daarna kunnen ze na Assad oderhandelen over autonomie en dat ze dan ook andere Koerdische partijen moeten toelaten in hun autonome gebied.
Geen rust voor de Wahabiyyaquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vraag maar in Tsjenie en Dagestan, of Poetin echt een lieverd en vredesstichter is.
Maar ze wijzen ook democratie en een dialoog met seculieren af, en zijn voor een vergaande vorm van Sharia, dus wat mij betreft mag er alsnog een bom op die hangar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:12 schreef De_Ilias het volgende:
Het is alsof er geronseld wordt in je eigen huiskamer, LOL!
Zo moet dat voor veel FOK!ers voelen denk ik.
Nieuws: "Het nieuwe gevormde "Djaishul Islaam" Legen van Islaam noemt ISIS een organisatie van Takfir(Groepje dat andere moslims verketterd) en zij zijn vijanden van het Syrische volk! "
Eindelijk een standpunt waarin ik me wel in kan vinden!
Waarom? De Koerden hebben hun autonomie al door Assad eruit te schoppen en de rebellen hebben ze niks te bieden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat de PYD zich gewoon moet aansluiten bij de FSA en dat ze samen tegen Assad gaan vechten. Daarna kunnen ze na Assad oderhandelen over autonomie en dat ze dan ook andere Koerdische partijen moeten toelaten in hun autonome gebied.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:14 schreef Peunage het volgende:
Het domste wat de Syrische Koerden nu kunnen doen is partij kiezen. Nergens voor nodig. Net als hun broeders in Irak kunnen ze hun eigen zaakjes en belangen regelen terwijl de rest van het land in puin ligt. Die kans wordt ze op een gouden plaat aangereikt.
Yallah trap af becha, ik join je wel. En zal Triggah ook opsporen dat die zich laat zien, niet zoals in dit Syrie topic expres afwezig blijvenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een topic voor Arabieren gemaakt(aangezien er ook een slowchat voor Turkse en 1 voor Marokkaanse gebruikers is), maar dat ging snel dicht. Er is gewoon geen belangstelling voor denk ik, zeker niet 1 puur in het Arabisch
Ik kan me voorstellen dat fok! dat liever ook niet heeft, je weet niet wat er allemaal beraamd wordt.
Laten we het hebben over Syrie. Waar heel deze oorlog begon omdat assad zijn eigen burger bevolking begon af te slachten. Nog voordat al qaeda handig gebruik maakte van de situatie. De tijd toen al nusra ontstond vanwege de haat dat ontstond van ouders die hun familie hadden verloren.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, laten we het ook meteen niet over Arabieren of over Assad hebben. Sterker nog, laten we dit topic f
dichtgooien.
Alle landen en groepen die jij genoemd hebt zijn partij in Syri.
Ik zeg dan ook tegen de YPG, sluit je aan bij de FSA en ga vechten tegen Assad. Dan vallen de jihadisten je ook niet meer aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:38 schreef expans het volgende:
[..]
Punt is alleen dat de PYD zich niet expliciet tegen Assad of de FSA keert en de partijen elkaar niet vertrouwen. Vanaf het begin van het conflict dachten ze aan zichzelf / autonomie en wouden ze met rust gelaten worden.
Waarom zou de FSA dan toestaan dat de Koerden autonomie krijgen of geheel onafhankelijk worden terwijl ze niet veel hebben gedaan?
Er wordt al vaker gerept over deals waardoor ze zich niet populair maken..
Laatst had ik bv iets gelezen over dat de ze cordinaten doorgaven zodat de SAA de FSA/jihadisten kon bombarderen; waar de YPG zelf ook baat bij had omdat ze dan hun eigen positie konden versterken.
Voor degenen die liever niet onder de laars van Al Qaida hun leven slijten, was hij wel een verlosser, in Tsjetjeni. Onder Yeltsin was het 'voortmodderen', en volop kommer en kwel. Toen Poetin ingreep, deed hij dat zonder mededogen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:07 schreef Baklava95 het volgende:
Vraag maar in Tsjenie en Dagestan, of Poetin echt een lieverd en vredesstichter is.
Haters haten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:31 schreef firefly3 het volgende:
Leuk, nog meer propaganda plaatjes. Ik verzamel ze allemaal
Ik hoop echt dat ze die Ramazan Kadyrrov gaan onthoofden.quote:
Insha'allah, broeder!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze die Ramazan Kadyrrov gaan onthoofden.
Yupsquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is denk ik de Grandmufti van de KSA. Scheick a al scheick.
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?quote:
Hoeft niet, als je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?
Ben ik wahabiyya dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?
Ik snap wat je bedoelt, dat doen ze zelf al met hun mislukte tanden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoeft niet, als je snapt wat ik bedoel
En je bent gewoon een brave Shafi'iquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
Achja, mensen in dit forum beschuldigen me van allerlei dingen. Van Takfiri/wahabiyya tot turkenhater en anti-koerd.![]()
Als je het over Syri wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabi en Turkije.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Laten we het hebben over Syrie. Waar heel deze oorlog begon omdat assad zijn eigen burger bevolking begon af te slachten. Nog voordat al qaeda handig gebruik maakte van de situatie. De tijd toen al nusra ontstond vanwege de haat dat ontstond van ouders die hun familie hadden verloren.
Ik volg trouwens niet de Shafi wetschool maar die van de Hanafi.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En je bent gewoon een brave Shafi'i.
Preciesquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je het over Syri wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabi en Turkije.
Jij mag dat natuurlijk af doen als propaganda en complotten en zo, maar dat moet je zelf weten.
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik volg trouwens niet de Shafi wetschool maar die van de Hanafi.
Wil je een overzichtje van Islamitische stromingen en (sub) sektes?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Als je dat hebt, graagquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wil je een overzichtje van Islamitische stromingen en (sub) sektes?
Waarom zou iemand je hierom uitlachen? Het is verder duidelijk dat balaklava een semi-terroristisch sharia-sympathisant is. Tot welke 'sub-stroming' hij behoort is verder niet relevant mijns inziens. Same shit, different name.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Pffff, vertalingen, schema's, uitleg. Veeleisendquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wacht ik maak even wat in Word. Zal hier wat posten zo.quote:
Dank alvast, lief van je!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wacht ik maak even wat in Word. Zal hier wat posten zo.
Het gaat meer over externe partijen dan syrie zelf hoor de laatste tijd, vooral om complotten aan te dikken. Illuminati, joodse lobby en arabieren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je het over Syri wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabi en Turkije.
Jij mag dat natuurlijk af doen als propaganda en complotten en zo, maar dat moet je zelf weten.
Het is wel handig (voor mij dus) als je het topic kunt blijven volgenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom zou iemand je hierom uitlachen? Het is verder duidelijk dat balaklava een semi-terroristisch sharia-sympathisant is. Tot welke 'sub-stroming' hij behoort is verder niet relevant mijns inziens. Same shit, different name.
Ja, maar over Syri zelf raak je op een bepaald moment ook uitgepraat. En de externe partijen zijn nogal bepalend voor wat er in Syri gebeurt. Ik zou zeggen dat zij belangrijker zijn dan Assad en de FSA.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat meer over externe partijen dan syrie zelf hoor de laatste tijd, vooral om complotten aan te dikken.
Zie mijn uitleg hierboven. Of wil je ALLES weten?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is wel handig (voor mij dus) als je het topic kunt blijven volgen
Dat eerste wist ik al (zou wel erg zijn als dat niet zo was)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Pffff, vertalingen, schema's, uitleg. Veeleisend
Binnen de Islam heb je 2 grote scholen.
Soennieten en Sjiieten.
Soennieten kun je weer verder verdelen in 4 wetscholen/Imams(Hanafi, Shafi'i, Hanbali, Maliki).
Even kort door de bochtSjiieten kun je ook weer onderverdelen maar dat gaat weer anders.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik al (zou wel erg zijn als dat niet zo was)
Alles natuurlijk, duhquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie mijn uitleg hierboven. Of wil je ALLES weten?
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?quote:
Zie hierboven. Ik zie alleen niet hoe het je gaat helpen, tenzij je het plaatje er altijd bij houdtquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles natuurlijk, duh![]()
Zo weet ik alleen 4 stromingen meer dan ik eerst wist..
Adhv dat plaatje kan ik het verder uitzoekenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie hierboven. Ik zie alleen niet hoe het je gaat helpen, tenzij je het plaatje er altijd bij houdt
het wahabisme is gebaseerd op de hanbalitische schoolquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?
En verder zal ik er maar even over ophouden, het is het Syri-topic, geen les over de islam![]()
Goede vraag. Er is niet echt een officieel iets of zo waar dit wordt vastgelegd. Over het algemeen zijn Wahhabieten volgers van de Hanbali wetsschool. Maar daarnaast houden ze er ideen op na van ene meneer Mohammed Ibn Abd-Alwahhab.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?
En verder zal ik er maar even over ophouden, het is het Syri-topic, geen les over de islam![]()
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
het wahabisme is gebaseerd op de hanbalitische school
Dank!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vraag. Er is niet echt een officieel iets of zo waar dit wordt vastgelegd. Over het algemeen zijn Wahhabieten volgers van de Hanbali wetsschool. Maar daarnaast houden ze er ideen op na van ene meneer Mohammed Ibn Abd-Alwahhab.
Vaak worden ze ook als aparte school binnen het soennisme gezien.
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.quote:
Evenals alle andere gelovigen en hun stromingenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.
Ja, maar mainstream soennisme en sjiisme zegt dat er ook ruimte is voor andere ideen. Je kunt met hetzelfde onderzoek 2 verschillende conclusies trekken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.
Ja ik weet het. Ben islamitisch opgevoed.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar mainstream soennisme en sjiisme zegt dat er ook ruimte is voor andere ideen. Je kunt met hetzelfde onderzoek 2 verschillende conclusies trekken.
De wat meer extreme stromingen vinden dat zij, en alleen zij, juist zijn.
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Evenals alle andere gelovigen en hun stromingen
Het verschil is niet zo groot dat je mensen kunt verketteren of zo. Maar de extremen schreeuwen natuurlijk het hardst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.
Maar de belangrijkste factor voor iemand godsdienst is de godsdienst van zijn ouders. Dus ja.
Dat klopt. Je wordt zo opgevoed. Echter: onder de christelijken in Nederland is inmiddels veel uitval te zien (hangt ook af van de stroming overigens).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.
Maar de belangrijkste factor voor iemand godsdienst is de godsdienst van zijn ouders. Dus ja.
Maar daarom blijft het raar om te denken dat jouw religie wel de juiste zal zijn, omdat je ouders toevallig die religie hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Je wordt zo opgevoed. Echter: onder de christelijken in Nederland is inmiddels veel uitval te zien (hangt ook af van de stroming overigens).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |