Als je dat hebt, graagquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wil je een overzichtje van Islamitische stromingen en (sub) sektes?
Waarom zou iemand je hierom uitlachen? Het is verder duidelijk dat balaklava een semi-terroristisch sharia-sympathisant is. Tot welke 'sub-stroming' hij behoort is verder niet relevant mijns inziens. Same shit, different name.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Pffff, vertalingen, schema's, uitleg. Veeleisendquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Wacht ik maak even wat in Word. Zal hier wat posten zo.quote:
Dank alvast, lief van je!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wacht ik maak even wat in Word. Zal hier wat posten zo.
Het gaat meer over externe partijen dan syrie zelf hoor de laatste tijd, vooral om complotten aan te dikken. Illuminati, joodse lobby en arabieren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je het over Syrië wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabië en Turkije.
Jij mag dat natuurlijk af doen als propaganda en complotten en zo, maar dat moet je zelf weten.
Het is wel handig (voor mij dus) als je het topic kunt blijven volgenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom zou iemand je hierom uitlachen? Het is verder duidelijk dat balaklava een semi-terroristisch sharia-sympathisant is. Tot welke 'sub-stroming' hij behoort is verder niet relevant mijns inziens. Same shit, different name.
Ja, maar over Syrië zelf raak je op een bepaald moment ook uitgepraat. En de externe partijen zijn nogal bepalend voor wat er in Syrië gebeurt. Ik zou zeggen dat zij belangrijker zijn dan Assad en de FSA.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat meer over externe partijen dan syrie zelf hoor de laatste tijd, vooral om complotten aan te dikken.
Zie mijn uitleg hierboven. Of wil je ALLES weten?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is wel handig (voor mij dus) als je het topic kunt blijven volgen
Dat eerste wist ik al (zou wel erg zijn als dat niet zo was)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Pffff, vertalingen, schema's, uitleg. Veeleisend
Binnen de Islam heb je 2 grote scholen.
Soennieten en Sjiieten.
Soennieten kun je weer verder verdelen in 4 wetscholen/Imams(Hanafi, Shafi'i, Hanbali, Maliki).
Even kort door de bochtSjiieten kun je ook weer onderverdelen maar dat gaat weer anders.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik al (zou wel erg zijn als dat niet zo was)
Alles natuurlijk, duhquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie mijn uitleg hierboven. Of wil je ALLES weten?
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?quote:
Zie hierboven. Ik zie alleen niet hoe het je gaat helpen, tenzij je het plaatje er altijd bij houdtquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles natuurlijk, duh![]()
Zo weet ik alleen 4 stromingen meer dan ik eerst wist..
Adhv dat plaatje kan ik het verder uitzoekenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie hierboven. Ik zie alleen niet hoe het je gaat helpen, tenzij je het plaatje er altijd bij houdt
het wahabisme is gebaseerd op de hanbalitische schoolquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?
En verder zal ik er maar even over ophouden, het is het Syrië-topic, geen les over de islam![]()
Goede vraag. Er is niet echt een officieel iets of zo waar dit wordt vastgelegd. Over het algemeen zijn Wahhabieten volgers van de Hanbali wetsschool. Maar daarnaast houden ze er ideeën op na van ene meneer Mohammed Ibn Abd-Alwahhab.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank. Maar waar vallen de Wahabieten (schrijf ik dat goed) nu onder?
En verder zal ik er maar even over ophouden, het is het Syrië-topic, geen les over de islam![]()
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
het wahabisme is gebaseerd op de hanbalitische school
Dank!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vraag. Er is niet echt een officieel iets of zo waar dit wordt vastgelegd. Over het algemeen zijn Wahhabieten volgers van de Hanbali wetsschool. Maar daarnaast houden ze er ideeën op na van ene meneer Mohammed Ibn Abd-Alwahhab.
Vaak worden ze ook als aparte school binnen het soennisme gezien.
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.quote:
Evenals alle andere gelovigen en hun stromingenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.
Ja, maar mainstream soennisme en sjiisme zegt dat er ook ruimte is voor andere ideeën. Je kunt met hetzelfde onderzoek 2 verschillende conclusies trekken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En al deze groepen denken dat zij gelijk hebben. De wereld blijft een hilarische speeltuin.
Ja ik weet het. Ben islamitisch opgevoed.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar mainstream soennisme en sjiisme zegt dat er ook ruimte is voor andere ideeën. Je kunt met hetzelfde onderzoek 2 verschillende conclusies trekken.
De wat meer extreme stromingen vinden dat zij, en alleen zij, juist zijn.
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Evenals alle andere gelovigen en hun stromingen
Het verschil is niet zo groot dat je mensen kunt verketteren of zo. Maar de extremen schreeuwen natuurlijk het hardst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.
Maar de belangrijkste factor voor iemand godsdienst is de godsdienst van zijn ouders. Dus ja.
Dat klopt. Je wordt zo opgevoed. Echter: onder de christelijken in Nederland is inmiddels veel uitval te zien (hangt ook af van de stroming overigens).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zeker, daarom trok ik het ook zo breed met 'de wereld'.
Maar de belangrijkste factor voor iemand godsdienst is de godsdienst van zijn ouders. Dus ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |