Vervolgens kreeg ik een schema en had ik nog meer vragen:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Volgens mij heb ik die eerder gezien, maar dankquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:18 schreef Peunage het volgende:
Even tussendoor. Misschien vaker gepost, maar dit is echt een toffe peer.
Ok, vertel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:19 schreef expans het volgende:
Dom/slecht gedrag tegenover vrouwen heeft meer te maken met cultuur dan met de Islam.
Ja, dat is een globaal domme-mannen ding iddquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef Triggershot het volgende:
Vrouwen moeten gewoon gehoorzamen, in de keuken staan en de man tevreden houden, wereldwijd hoort het zo, ongeacht je stroming.
Ik beschik niet over genoeg kennis om dingen te kunnen citeren, maar wat ik weet is dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, zo niet juist een 'hogere' positie hebben en ten alle tijden met respect behandelt dienen te worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, vertel.
Meer een plaatselijk/cultureel iets?
Vandaar ook de verschillen tussen de landen?
En zoals vrouwenbesnijdenis, dat is een lokaal/regionaal ding, niet aan de islam of een ander geloof gebonden.
Bedoel je dat?
Dom ? Natuurwetten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat is een globaal domme-mannen ding idd
En dan je afstandbediening opeisen? Hell no.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Peunage het volgende:
Persoonlijk denk ik dat in 2013 vrouwen ook in de woonkamer mogen.
Er zijn regels natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan je afstandbediening opeisen? Hell no.
Gewoon vastketenen thuis, worden ze ook niet onrustig omdat ze de benen kunnen strekkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:27 schreef Peunage het volgende:
Persoonlijk denk ik dat in 2013 vrouwen ook in de woonkamer mogen.
Nou had ik persoonlijk ook al het idee dat in alle 3 de ibrahimische godsdiensten de vrouw eigenlijk veel hoger wordt geplaatst dan in de praktijk soms het geval is/was..quote:
Seksistquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een daarvan is dus uit woonkamer houden.
Zoals ik net zei, ik heb dat idee ook. Dat de vrouw feitelijk (volgens de geschriften) in alle drie de godsdiensten helemaal niet lager staat dan de man. Soms zelfs "hoger" (in de zin van moeder als levengevend etc), maar minimaal "gelijk". Dat is er in de praktijk echter vaak niet van gekomen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:24 schreef expans het volgende:
[..]
Ik beschik niet over genoeg kennis om dingen te kunnen citeren, maar wat ik weet is dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, zo niet juist een 'hogere' positie hebben en ten alle tijden met respect behandelt dienen te worden.
Ik vind het een beetje moeilijk om een voorbeeld te kunnen verzinnen om dit verschil tussen cultuur/geloof uit te leggen. In SA mogen vrouwen niet auto rijden, terwijl ze dat in andere islamitische landen wel mogen, ligt ook een beetje aan het land zelf en de mentaliteit van die mensen; zijn ze progressief ingesteld of leven ze nog twee eeuwen terug la de Amish.
Kracht enzo? Ga jij maar eens een kind barenquote:
Enige wat een vrouw echt kan en zelfs dan praten ze er eeuwen over.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kracht enzo? Ga jij maar eens een kind baren
Ja vastquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enige wat een vrouw echt kan en zelfs dan praten ze er eeuwen over.
Info waarover?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja vast ;*
Leuk gedold.. Nu gewoon info graag..
Of stereotype uitdragen, mag ook hoor
Lan Trigger!quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enige wat een vrouw echt kan en zelfs dan praten ze er eeuwen over.
De positie van de vrouw in (jouw stroming van/culturele visie mbt) de islam.quote:
Wat mis ik? C.q. vertaling?quote:
In geen enkel cultuur hebben vrouwen een goede positie helaas, in mijn stroming, net zoals elk ander stroming in de Islam is de vrouw geerd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De positie van de vrouw in (jouw stroming van/culturele visie mbt) de islam.
Klinkt tegenstrijdig?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In geen enkel cultuur hebben vrouwen een goede positie helaas, in mijn stroming, net zoals elk ander stroming in de Islam is de vrouw geerd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_area_networkquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Pff, hoe leg je 'lan' uit...
quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_area_network
Waarom, mijn stroming is geen cultuur? Vaker dan niet, verzet de Islam zich juist tegen culturele elementen.quote:
Lan..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_area_network
Volgens de Islam toch echt Adem a.s. hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:47 schreef Peunage het volgende:
De eerste moslim was trouwens een moslima.
Khadija.
Ja, maar de eerste die zich bekeerde om het maar zo te zeggen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de Islam toch echt Adem a.s. hoor.
Ibrahim a.s.?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar de eerste die zich bekeerde om het maar zo te zeggen.
Adam?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de Islam toch echt Adem a.s. hoor.
De drie (je weet) lijken ook erg op elkaar, al zijn er ook duidelijke verschillen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Si, de mensheid wordt in de Koran dan ook 'Bani Adem' genoemd, kinderen van Adam.
Iwzquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De drie (je weet) lijken ook erg op elkaar, al zijn er ook duidelijke verschillen..
Owh? Was een Jood toch?quote:
Ja, leefde lang voor jouw godsdienst ook maar bestond.. Net als Isaquote:
Dan zou ik in die context toch bij Adam blijven als eerste moslimquote:
Het jodendom begint volgens de Torah met Isaak, niet met Abraham.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, leefde lang voor jouw godsdienst ook maar bestond.. Net als Isa
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregenquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan zou ik in die context toch bij Adam blijven als eerste moslim
Maar je weet wat ik bedoelde, de eerste die zich bekeerde tot de Islam, na de openbaringen
Deze man.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregen
Ik ben niet Joods, en de Thorah en de bijbel beginnen met Adam en Eva (genesis) toch? Nou, de Thorah kan een andere volgorde hebben, maar de bijbel iig..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het jodendom begint volgens de Torah met Isaak, niet met Abraham.
Mozes ook hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregen
Want in de Torah spreekt god niet over Ismael, de eerstgeborene van Abraham, 'een eerstgeborene' die volgens JHWH alles erft?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben niet Joods, en de Thorah en de bijbel beginnen met Adam en Eva (genesis) toch? Nou, de Thorah kan een andere volgorde hebben, maar de bijbel iig..
De islam ontstond zo veel later dat ze echt alles gejat hebben..
Is irritant..quote:
Wat boeit dat?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want in de Torah spreekt god niet over Ismael, de eerstgeborene van Abraham, 'een eerstgeborene' die volgens JHWH alles erft?
Het Jodendom vetoed het christendom en vice versa. De Islam keert juist terug naar een zuiver monothesme, over gejat gesproken, de Islam is gewoon zuiver gebleven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is irritant..
Jullie hebben gewoon veel gejat van het jodendom en het christendom maar moesten ook zo nodig een eigen profeet
Daar werd NIET op geschreven? De 10 geboden zijn NIET belangrijk?quote:
Jezus, heeft de wet vervuld, Paulus heeft de Torah overruled, groot verschil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat boeit dat?
Jezus heeft het OT/de Thorah overrulled
Dat kan helemaal niet sjappie, want die is de laatste van de driequote:Op maandag 7 oktober 2013 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Jodendom vetoed het christendom en vice versa. De Islam keert juist terug naar een zuiver monothesme, over gejat gesproken, de Islam is gewoon zuiver gebleven.
Paulus had zijn grote mond moeten houden. Rotvent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus, heeft de wet vervuld, Paulus heeft de Torah overruled, groot verschil.
In de kerken niet iig :quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar werd NIET op geschreven? De 10 geboden zijn NIET belangrijk?
quote:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
En niet waar. Dubbelgebod van de liefde komt van Jezus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus, heeft de wet vervuld, Paulus heeft de Torah overruled, groot verschil.
Zonder enige twijfel heeft Islams godsbeeld een zwaarder claim op monotheisme dan het jodendom of christendom.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet sjappie, want die is de laatste van de drie
Zie vorige topic. 4e gebod.quote:
Jezus bad door zijn gezicht ter aarde te werpen, jezus at geen varkensvlees, jezus was besneden, jezus was joods.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En niet waar. Dubbelgebod van de liefde komt van Jezus.
En Mohammed dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder enige twijfel heeft Islams godsbeeld een zwaarder claim op monotheisme dan het jodendom of christendom.
En zoveel meer dingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie vorige topic. 4e gebod.
Maar wij houden ons er niet aan nee, klopt..
Wat lul ik nou, ik ben wel gelovig opgevoed, maar ik ben het niet meer echt
Was ja.. Tot hij ouder en wijzer werdquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus bad door zijn gezicht ter aarde te werpen, jezus at geen varkensvlees, jezus was besneden, jezus was joods.
Stel nou dat voor argument sake de Koran door Mohammed is geschreven ipv god zelf, de koran beperkt Mohammeds macht en zegt dat hij niets meer dan menselijk is.quote:
3 dagen voordat Jezus werd gekruisigd wierp hij nog steeds zijn gezicht ter aarde, rare god dat het van gedachten veranderd, niet hijzelf, maar via een Paulus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was ja.. Tot hij ouder en wijzer werd
En zo veel meer dingen inderdaad. Want wij (in Europa, en dan nog niet iedereen) geloven dat veel dingen die in de tijd van Isa zinvol waren dat nu niet meer zijn. Zoals spijswetten..quote:
Koosjer is halal voor de moslims en ten alle tijden de norm wanneer er geen moslimslagers of moslimvoedsel is. Sterker nog, de Islam heeft enorm veel wetten wmb het nuttigen van voedsel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En zo veel meer dingen inderdaad. Want wij (in Europa, en dan nog niet iedereen) geloven dat veel dingen die in de tijd van Isa zinvol waren dat nu niet meer zijn. Zoals spijswetten..
En jullie vinden dat ook maar deels, want jullie hebben NIET dezelfde spijswetten als de Joden (die spijswetten zijn veel strenger)
Boeit niet. Mohammed is gewoon heel belangrijk in de islam (niet onterecht), en Allah is nog veel belangrijker.. Maar zo mono is het nu ook weer niet he? En er zijn nog meer profeten die als belangrijk gezien worden (deels al eerder genoemd). Nee, die zijn niet Allah, maar zo is dat bij de Joden en de christenen niet anders.. Nou ja, ok chtristenen kennen "heiligen" en negelen etc. Behlave misschien die heiligen kent de islam die ook..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel nou dat voor argument sake de Koran door Mohammed is geschreven ipv god zelf, de koran beperkt Mohammeds macht en zegt dat hij niets meer dan menselijk is.
Wij knielen als we bidden, want stof eten is wat overbodigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
3 dagen voordat Jezus werd gekruisigd wierp hij nog steeds zijn gezicht ter aarde, rare god dat het van gedachten veranderd, niet hijzelf, maar via een Paulus.
Ja, maar niet zo streng als de Joden, met hun 2 keukens en serviezen etc.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koosjer is halal voor de moslims en ten alle tijden de norm wanneer er geen moslimslagers of moslimvoedsel is. Sterker nog, de Islam heeft enorm veel wetten wmb het nuttigen van voedsel.
In het christendom kan je niet tot god komen zonder eerst langs Jezus te gaan, dit idee is verwerpelijk in de Islam, je hebt niets en niemand nodig om tot god te komen, in het christendom / jodendom kan je god niet eens aanbidden buiten een synagoge / kerk, in de Islam kan je je overal tot god richten en hem aanbidden. Iets tussen jou en god zetten is blasfemie in de Islam.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boeit niet. Mohammed is gewoon heel belangrijk in de islam (niet onterecht), en Allah is nog veel belangrijker.. Maar zo mono is het nu ook weer niet he? En er zijn nog meer profeten die als belangrijk gezien worden (deels al eerder genoemd). Nee, die zijn niet Allah, maar zo is dat bij de Joden en de christenen niet anders.. Nou ja, ok chtristenen kennen "heiligen" en negelen etc. Behlave misschien die heiligen kent de islam die ook..
Jezus deed het wel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij knielen als we bidden, want stof eten is wat overbodig
Joden hebben strengere spijswetten dus dat is niet zo raar. Behalve dat Allah niet is geerd bij het slachten (al is het dezelfde god als Jahweh)quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef De_Ilias het volgende:
Ik haal mijn vlees bij een Joodse slager..... Bij andere slagers niet uiteraard.
Whut?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In het christendom kan je niet tot god komen zonder eerst langs Jezus te gaan, dit idee is verwerpelijk in de Islam, je hebt niets en niemand nodig om tot god te komen, in het christendom / jodendom kan je god niet eens aanbidden buiten een synagoge / kerk, in de Islam kan je je overal tot god richten en hem aanbidden. Iets tussen jou en god zetten is blasfemie in de Islam.
De Islam is een praktisch geloof, niet een die het leven hoort moeilijk te maken, veel toegestaan, anderen ook niet, wat jij met streng bedoelt in het jodendom is niet verboden, maar externe instrumenten benodigd om het te overbruggen, daarbuiten zijn de regels van Koosjer en Halal hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo streng als de Joden, met hun 2 keukens en serviezen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |