abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132423388
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:11 schreef waht het volgende:
Netanyahu. _O_
Commando, alumni van MIT en leider van een koningenland in de wereld van de R&D _O_
pi_132425282
quote:
15s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat vond Stalin ook.
En Ronald Reagan.
pi_132513484
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat dit mensen de ogen openen. Er wordt ons zo vaak voorgespiegeld dat de islam zo'n tolerante en vredelievende religie is, maar in werkelijkheid zal een heel groot deel van de moslims helemaal niet zo tolerant en vredelievend jegens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
En het ergste is dat deze man verantwoordelijk voor het opleiden van de toekomstige imams in Nederland.
Dezelfde imams die dan weer voor de gematigde moslims in Nederland preken. Die krijgen dus hetzelfde vergif mee dat deze rector aan zijn studenten meegeeft. :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_132515015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
egens anderen zijn als ons wordt voorgehouden.
En het ergste is dat deze man verantwoordelijk voor het opleiden van de toekomstige imams in Nederland.
Dezelfde imams die dan weer voor de gematigde moslims in Nederland preken. Die krijgen dus hetzelfde vergif mee dat deze rector aan zijn studenten meegeeft
Een groot deel van de imams van de aparte 'bewegingen' in Nederland/Europa worden gewoon klaargestoomd in hun 'eigen' opleidingen, waarna ze naar Turkije vertrekken om daar ook les te krijgen en (staats)examens af te leggen. Daarna geven ze meestal les in een moskee van hun eigen beweging, maar dat hoeft niet zo te zijn.

De moskeen die onder Diyanet staan krijgen imams vanuit Turkije of dus waarschijnlijk mensen via deze universiteit. Dus je claim is nogal overdreven.
pi_132515305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:32 schreef expans het volgende:

[..]

Een groot deel van de imams van de aparte 'bewegingen' in Nederland/Europa worden gewoon klaargestoomd in hun 'eigen' opleidingen, waarna ze naar Turkije vertrekken om daar ook les te krijgen en (staats)examens af te leggen. Daarna geven ze meestal les in een moskee van hun eigen beweging, maar dat hoeft niet zo te zijn.

De moskeen die onder Diyanet staan krijgen imams vanuit Turkije of dus waarschijnlijk mensen via deze universiteit. Dus je claim is nogal overdreven.
De leerlingen die op deze universiteit worden opgeleid, worden specifiek getraind om later les te gaan geven in Nederlandse moskees. Of ze daarvoor eerst weer naar Turkije terug moeten om een examen oid te doen weet ik niet, maar de bedoeling is dat ze na hun opleiding imam worden in Nederland.

En uiteraard kunnen ze alleen imam worden in een moskee die bij hun stroming past. Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren. Niet alle imams die in Nederland gaan werken zijn gelukkig hier opgeleid, maar van iedereen die hier opgeleid worden is het wel de bedoeling dat ze imam worden in Nederland.
pi_132515407
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren.
Dit is gewoon simpelweg een leugen, als je geen Turks spreekt, prima, laat je informeren door iemand die het wel spreekt of erken dat je klakkeloos dingen overneemt.
pi_132516702
Dikke knuffel voor deze man. Zegt gewoon waar het op staat en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Dit is iemand in Turkije toch?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132516743
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dikke knuffel voor deze man. Zegt gewoon waar het op staat en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Dit is iemand in Turkije toch?
In NL, rector Islamitische Uni Rotterdam
pi_132516798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In NL, rector Islamitische Uni Rotterdam
Verander dikke knuffel in een strop. Stop de tijd, geen jokers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132516820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Verander dikke knuffel in een strop. Stop de tijd, geen jokers.
:')
pi_132519321
quote:

[..]

De leerlingen die op deze universiteit worden opgeleid, worden specifiek getraind om later les te gaan geven in Nederlandse moskees. Of ze daarvoor eerst weer naar Turkije terug moeten om een examen oid te doen weet ik niet, maar de bedoeling is dat ze na hun opleiding imam worden in Nederland.

En uiteraard kunnen ze alleen imam worden in een moskee die bij hun stroming past. Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren. Niet alle imams die in Nederland gaan werken zijn gelukkig hier opgeleid, maar van iedereen die hier opgeleid worden is het wel de bedoeling dat ze imam worden in Nederland.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet weet hoe het zit qua aantallen en het gedeelte dat via Turkije komt onderschat. Maw; misschien zijn maar 1 op de 20 imam's opgeleid in NL.
pi_132520300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:48 schreef expans het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet weet hoe het zit qua aantallen en het gedeelte dat via Turkije komt onderschat. Maw; misschien zijn maar 1 op de 20 imam's opgeleid in NL.
Daar kan je gelijk in hebben. Ik heb ook meer vertrouwen in de gemiddelde alevi, dan in deze soennitische rector. Wat mij betreft mag Asscher zijn aftreden eisen en anders sancties opleggen voor deze uni.
pi_132520497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar kan je gelijk in hebben. Ik heb ook meer vertrouwen in de gemiddelde alevi, dan in deze soennitische rector. Wat mij betreft mag Asscher zijn aftreden eisen en anders sancties opleggen voor deze uni.
De regering die universiteiten gaat censureren, klinkt als een doordacht plan...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132520745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De regering die universiteiten gaat censureren, klinkt als een doordacht plan...
Als je de moeite had gedaan om de OP te lezen dan wist je dat Asscher vind dat de rector zich moet verantwoorden voor zijn uitspraken en als je mijn 2e post had gelezen dan wist je dat er al een onderzoek naar deze rector gaande is.

Ik vind de uitlatingen van deze rector ook niet passen bij zijn rol en functie in Nederland en hoop dat hij ontslagen wordt. Dat is uiteindelijk een keuze van de universiteit zelf, maar als die niets doen aan zijn uitlatingen dan zijn er genoeg sancties die Asscher op kan leggen.
pi_132638026
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_132638370
quote:

. Volgens deze rector mogen imams van een andere stroming niet eens hun moskees binnengaan of een religieuze dialoog met hun voeren.
Dit is simpelweg niet waar.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132638435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik vind de uitlatingen van deze rector ook niet passen bij zijn rol en functie in Nederland en hoop dat hij ontslagen wordt.
Blijft interessant, hij heeft die uitlatingen gewoon niet gedaan immers.

Wel grappig dat er gewoon gelogen wordt waar we bijstaan en jij dat heel graag wil geloven vanwege je denkbeelden over alevieten en soennieten. Waarom vertrouw je onze vertaling niet?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132638656
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:20 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar.
Jij bent echt dom, de-niet-Turks-sprekende weet het echt wel beter dan jij hoor.
pi_132638787
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Wel grappig dat er gewoon gelogen wordt waar we bijstaan en jij dat heel graag wil geloven vanwege je denkbeelden over alevieten en soennieten. Waarom vertrouw je onze vertaling niet?
Ik ga af op wat er in de Nederlandse media verschijnt. Het feit dat verschillende partijen in de 2e kamer een onderzoek naar hem hebben ingesteld geeft aan dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Ook Asscher zijn harde woorden komen echt niet zomaar.

Feit blijft dat ik geen Turks kan en daardoor nooit precies kan beoordelen wat er nou wel of niet gezegd is.
pi_132638993
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Waarom vertrouw je onze vertaling niet?
Jij bent een user die over het algemeen verstandige uitspraken doet. Daarom hecht ik wel waarde aan jouw vertaling.
Aan een user zoals Triggershot hecht ik geen enkele waarde. Heb je bijvoorbeeld gelezen hoe Turkije omgaat met rectors die niet helemaal doen wat de regering wil?
En hoe tot nu toe alle users daarop reageren, waaronder Triggershot?
NWS / Occupy Gezi #45 Gaat er nog wat gebeuren?!

Dat is voor mij de reden waarom ik geen waarde hecht aan hun vertaling.
pi_132639348
quote:
Ahmet Akgundz, rector van de Islamitische Universiteit in Rotterdam, weigert excuses te maken voor omstreden uitspraken over Turkse demonstranten die zich keerden tegen het beleid van premier Erdogan.

Die demonstranten zouden volgens de de rector goddeloos zijn en "aanhangers van Assad die moslims doden".

Minister Asscher van Sociale Zaken eist dat de Turkse rector dat terugneemt, maar tegenover de NOS zegt de rector dat hij dat niet van plan is. Niet eerder liet Akgndz zich uit over de kwestie, alleen de universiteit reageerde schriftelijk.
Nooit gemengd

Akgndz beweert dat hij foutief is geciteerd en dat hij om die reden geen excuses kan maken. "Sinds wanneer is het zeggen tegen een athest dat hij een athest is een belediging? Ik heb het niet gezegd om hen te beledigen, het was een constatering."

Akgndz zegt dat hij een "eervolle Turkse burger" is die genteresseerd is in de ontwikkelingen in zijn land. "Net zoals ik ook betrokken ben bij de ontwikkelingen in Nederland. Maar als rector heb ik mij nooit gemengd in de politiek."
Rug

Ook beroept Akgndz zich op zijn academische vrijheid. Maar de PvdA heeft daar geen boodschap aan. Keklik Ycel, woordvoerder namens de PvdA-fractie, zegt dat de reactie van de rector haar niet geruststelt, integendeel zelfs.

"We moeten voorkomen dat aan de universiteit in Rotterdam imams worden opgeleid die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan", aldus Ycel.
Haatmails

Het kabinet onderzoekt daarom of de accreditatie, de bevoegdheid om imams op te leiden, van de Islamitische Universiteit moet worden ingetrokken. Daarover is minister Asscher (PvdA) van Sociale Zaken in gesprek met zijn collega Bussemaker (PvdA) van Onderwijs.

Naar aanleiding van de ophef rond de rector heeft de islamitische universiteit veel haatmails ontvangen. Het college van bestuur maakt zich zorgen om de veiligheid van de rector en heeft aangifte bij de politie gedaan.
http://nos.nl/artikel/567747-geen-excuus-rector-imamschool.html
pi_132639434
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij bent een user die over het algemeen verstandige uitspraken doet. Daarom hecht ik wel waarde aan jouw vertaling.
Aan een user zoals Triggershot hecht ik geen enkele waarde. Heb je bijvoorbeeld gelezen hoe Turkije omgaat met rectors die niet helemaal doen wat de regering wil?

De hypocrisie spat er echt van af he?
Shit zeg, zo blind kan iemand toch niet zijn, juichen dat de Nederlandse politiek een rector op het matje roept, maar wanneer dit in Turkije voorkomt gaan klagen.

Wmb mogen ze Akgunduz een enkeltje Turkije geven wanneer het nieuws waar zou zijn, maar dit is simpelweg niet van toepassing.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2013 22:41:12 ]
pi_132639528
quote:

[..]

Ah zo, iets tussen jou en Trigger dus. :P

Maar nee, hij zegt echt niet dat er geen dialoog met alevieten mogelijk is.
Hij zegt gewoon dit:

Omdat Alevieten vanwege (exibit X, Y, Z) zo afwijken van de islamitische leer, kun je met hen geen religieuze dialoog voeren zoals je voert met mede-moslims, maarr je gaat met hen in dialoog zoals je in dialoog gaat met anders-gelovigen of niet-gelovigen.

Daar kun je ook over discussiren (dat deden zij dan ook) maar het is echt niet zo extremistisch als hoe het staat in bepaalde kranten.

Over de andere uitspraken van de man ben ik niet op de hoogte, maar heb dit helemaal gelezen.
pi_132639763
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De hypocrisie spat er echt van af he?
Shit zeg, zo blind kan iemand toch niet zijn, juichen dat de Nederlandse politiek een rector op het matje roept, maar wanneer dit in Turkije voorkomt gaan klagen.

Wmb mogen ze Akgunduz een enkeltje Turkije geven wanneer het nieuws waar zou zijn, maar dit is simpelweg niet van toepassing.
In Nederland kan een rector door de regering hooguit op het matje worden geroepen wanneer hij zijn leerlingen de mogelijkheid ontzegt om mee te doen aan een legale democratische demonstratie. Hij kan niet zijn baan verliezen of voor de rechter verschijnen.

In Turkije word gewoon iedereen die zijn leerlingen wel de mogelijkheid gegeven heeft om gebruik te maken van het democratische recht om te mogen demonstreren voor de rechter gedaagd.
Meer dan 100 rectors in Ankara alleen, oftewel iedereen die niet precies in de pas van Erdogan heeft gelopen wordt gestraft wanneer de gemoederen enigzins bedaard zijn en kunnen gewoon hun baan verliezen daardoor.

En wat doe jij en iedereen die op dat bericht gereagerd heeft: ' Jullie lopen allemaal te juichen om zo'n bericht :r
pi_132640085
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:42 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ah zo, iets tussen jou en Trigger dus. :P

Maar nee, hij zegt echt niet dat er geen dialoog met alevieten mogelijk is.
Hij zegt gewoon dit:

Omdat Alevieten vanwege (exibit X, Y, Z) zo afwijken van de islamitische leer, kun je met hen geen religieuze dialoog voeren zoals je voert met mede-moslims, maarr je gaat met hen in dialoog zoals je in dialoog gaat met anders-gelovigen of niet-gelovigen.

Daar kun je ook over discussiren (dat deden zij dan ook) maar het is echt niet zo extremistisch als hoe het staat in bepaalde kranten.

Over de andere uitspraken van de man ben ik niet op de hoogte, maar heb dit helemaal gelezen.
Goed, zoals we in de, niet verrassende, ontwikkelingen hebben gelezen bied deze rector geen verontschuldiging aan. De verschillende partijen in de 2e kamer nemen hier geen genoegen mee en gaan nu onderzoeken of deze man zijn accreditatie afgenomen kan worden om imams voor Nederland op te mogen leiden.

Zo'n stap kan in Nederland alleen genomen worden indien hij wettelijk fout zat en zit. Alleen dmv een uitgebreid objectief onderzoek kan in NL zo'n stap genomen worden.

Maar wat vind jij zelf van die honderden schoolhoofden die in Turkije voor de rechter gedaagd zijn door de Turkse regering? Dat vind ik interessant omdat jij de 1e zou zij die niet om zo'n bericht staat te juichen.
pi_132640216
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In Nederland kan een rector door de regering hooguit op het matje worden geroepen wanneer hij zijn leerlingen de mogelijkheid ontzegt om mee te doen aan een legale democratische demonstratie. Hij kan niet zijn baan verliezen of voor de rechter verschijnen.
Vergelijk geen appels met peren, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Gezi Park demonstraties legale democratische demonstraties waren? De regering heeft politie met man en macht ingezet om het tegen te gaan.

quote:
In Turkije word gewoon iedereen die zijn leerlingen wel de mogelijkheid gegeven heeft om gebruik te maken van het democratische recht om te mogen demonstreren voor de rechter gedaagd.
Meer dan 100 rectors in Ankara alleen, oftewel iedereen die niet precies in de pas van Erdogan heeft gelopen wordt gestraft wanneer de gemoederen enigzins bedaard zijn en kunnen gewoon hun baan verliezen daardoor.
De passieve vormen van demonstreren zijn niet aangepakt in Turkije, de straatblokkerende / slopende protesters zijn aangepakt en vervolgd, daarnaast hadden de demonstraties een duidelijk anti-overheidselement in zich. Een rector mag niet partijdig zijn wat betreft het politieke systeem en dan ook niet iets wat met man en macht wordt geprobeerd tegengehouden te worden nog eens extra bemoedigen om mee te doen. Daarnaast gaat in Turkije niet over de rechterlijke macht of over het benoemen / ontslaan van een rector, dat doet de 'YOK' en de President.

quote:
En wat doe jij en iedereen die op dat bericht gereagerd heeft: ' Jullie lopen allemaal te juichen om zo'n bericht :r

Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?
pi_132640287
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goed, zoals we in de, niet verrassende, ontwikkelingen hebben gelezen bied deze rector geen verontschuldiging aan. De verschillende partijen in de 2e kamer nemen hier geen genoegen mee en gaan nu onderzoeken of deze man zijn accreditatie afgenomen kan worden om imams voor Nederland op te mogen leiden.

Zo'n stap kan in Nederland alleen genomen worden indien hij wettelijk fout zat en zit. Alleen dmv een uitgebreid objectief onderzoek kan in NL zo'n stap genomen worden.

Maar wat vind jij zelf van die honderden schoolhoofden die in Turkije voor de rechter gedaagd zijn door de Turkse regering? Dat vind ik interessant omdat jij de 1e zou zij die niet om zo'n bericht staat te juichen.
Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.

Het lijkt er gewoon op dat de ene machtsstructuur de andere aan het vervangen is. Beide hebben positieve en negatieve aspecten. Ik hoop dat de EU onderhandelingen blijven lopen om zo uiteindelijk tot meer mensenrechten te komen.
pi_132640442
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:58 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.
Heb je gelijk in. Ik maak me ook steeds minder druk als ik weer zeer schokkende verhalen uit Turkije lees. Voor mij staat het ook iets verder van me af dan voor sommige users hier. Als ik Turk zou zijn zouden zulke berichtgeving mij meer pijn doen.
pi_132640453
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:58 schreef De_Coulance het volgende:

Kan jij ook maar enig nieuws vinden in het Turks over de vervolging van 101 Turkse rectors vanwege Gezi Park?
pi_132640696
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]

Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?
Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.
pi_132640771
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word dan als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.
Gezi bracht ik op omdat jouw telegraaf link en enkele uitspraken van Akgunduz daar onder meer over gingen, maar je hebt gelijk, niet het topic ervoor.

OT: Als een lezing over een Islamitisch dialoog met Alevieten en Soenieten gaat en dat wordt weggezet als "Turkse rector doet anti-Westerse uitspraken", terwijl daar met geen woord over wordt gerept, dan ben ik daar nog niet zo zeker van om heel eerlijk te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2013 23:09:27 ]
pi_132657305
De inmiddels befaamde rector in kwestie ontkracht in dit interview met de NOS "krachtig"
de misverstanden:
http://nos.nl/video/56779(...)he-universiteit.html

http://nos.nl/video/567761-turkse-rector-weigert-excuses.html

Overigens heeft ie ook nogal wat haatmails gekregen, misschien Zwarte Piet aanhangers die ook daarachter zitten?
http://nos.nl/video/567769-islamitische-rector-bedreigd.html
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132657632
quote:
5s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Aloulou het volgende:
De inmiddels befaamde rector in kwestie ontkracht in dit interview met de NOS "krachtig"
de misverstanden:
http://nos.nl/video/56779(...)he-universiteit.html

http://nos.nl/video/567761-turkse-rector-weigert-excuses.html

Overigens heeft ie ook nogal wat haatmails gekregen, misschien Zwarte Piet aanhangers die ook daarachter zitten?
http://nos.nl/video/567769-islamitische-rector-bedreigd.html
Mooi van NOS.
pi_132662277
En nu wachten op het weerwoord van Asscher, die heel toevallig vast niks van hem laat horen :d.
pi_132666430
quote:

zal ik iets vertalen voor je? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_132667540
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

zal ik iets vertalen voor je? :P
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

BAAS erdogan _O_
Wat denk je zelf?
pi_132667629
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Wat denk je zelf?
Dus zo een 50+% van de Turkse stemgerechtigden zou dit stukje niet voor jou kunnen vertalen?
pi_132667838
quote:
5s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus zo een 50+% van de Turkse stemgerechtigden zou dit stukje niet voor jou kunnen vertalen?
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.
pi_132667922
Is dit topic waarin e.e.a. behoorlijk overdreven blijkt nog steeds bezig?
pi_132667924
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.
pi_132668399
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.
Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.

De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.

Het vertalen laat ik over aan de onderzoekers over die in opdracht van de 2e kamer onderzoek doen naar deze rector. Mochten er strafbare zaken uitspraken uit dat onderzoek komen dan zal deze rector zeker bestraft worden. Ik ben er ook van overtuigd dat als deze man geen strafbare zaken heeft geuit, dat hij dan nooit bestraft zal worden. Als jullie dus overtuigd zijn dat zijn woorden onschuldig zijn, dan hoeven jullie je geen zorgen te maken.
pi_132669169
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.

De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.

Het vertalen laat ik over aan de onderzoekers over die in opdracht van de 2e kamer onderzoek doen naar deze rector. Mochten er strafbare zaken uitspraken uit dat onderzoek komen dan zal deze rector zeker bestraft worden. Ik ben er ook van overtuigd dat als deze man geen strafbare zaken heeft geuit, dat hij dan nooit bestraft zal worden. Als jullie dus overtuigd zijn dat zijn woorden onschuldig zijn, dan hoeven jullie je geen zorgen te maken.
Ik maak mij dan ook nergens geen zorgen over, laat ik dat wel voor op stellen, maar wat ik gisteren ook zei en waar je overigens niet op hebt gereageerd, namelijk dat wanneer er met geen woord over het Westen, Europa en of Nederland specifiek, laat staan Christenen of Westerlingen wordt gerept dit weg te zetten als 'Anti Westerse uitspraken' is op z'n minst net zo misselijk te noemen, of je nu pro de rector bent of niet.

Keklik zelf is een Aleviet, dus in die zin snap ik volledig dat zij zich aangesproken voelt en wellicht zelfs beledigd, vaker dan niet zie je dan ook een trend dat wanneer mensen geconfronteerd worden met theologische vraagstukken, maar geen achtergrond hebben, vrijwel alles verkeerd genterpreteerd kan worden. Sterker nog, in het stukje van Akgunduz staat letterlijk, letterlijk dat je dan geen dialoog kunt hebben of je nou een Soeniet bent of een Aleviet, betekent het dan ook dat hij zijn eigen groep aan het discrimineren is? Sterker nog, Soenieten kunnen het exact hetzelfde lezen als Yucel en dan zeggen dat de rector hen uitsluit.

quote:
Alev veya snn bir insan, bu saydıklarımızı yerine getirmeyebilir; ancak dinde yoktur demeleri mmkn değildir. Byle bir inkr karşısında, alev snn diyalogunun da manası yoktur.
Een simpele Google translate gooit er het volgende uit:

quote:
Alevitische of soennitische man, in plaats van deze, misschien niet, maar het is niet mogelijk om te zeggen dat er geen religie. In het gezicht van een dergelijke ontkenning, de soennitische alevitische dialoog is zinloos.
quote:
nc olarak, ister Snni ve isterse her iki gruptan Aleviler iddia etsinler
=

quote:
Ten derde kunnen ze beweren dat ze zijn soennieten en alevieten uit beide groepen als
Hij sluit geen groep specifiek uit, maar mensen uit beide groepen die niet voldoen aan de islamitische fundamenten. Of ze zich nou 'Sunni' of 'Aleviet' noemen.

Als Keklik hier uit haalt dat de rector Alevieten discrimineert, is het duidelijk dat zij niet kan lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2013 20:22:57 ]
pi_132685721
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Wat denk je zelf?
dus?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_132685742
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:') :') :')
-Rabia Al-Basri
pi_132685800
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?
-Rabia Al-Basri
pi_132685937
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef Burrito het volgende:
We wringen onzelf in de vreemdste bochten om (gelovige) mensen niet voor het hoofd te stoten.
Je bedoelt 'islamitische' mensen.

Noem het beestje toch gewoon bij de naam!!
pi_132686134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bedoelt 'islamitische' mensen.
Nou, dat blijkt wel gezien de genuanceerde woorden waar alles in verpakt wordt. Oh wacht...
pi_132688108
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?
http://www.turks.nl/nieuw(...)ek.html#.Um-kDflWySr
pi_132689619
quote:
en haar etnisch/cutureel/religieuse achtergrond, want dat is of kan bepalend zijn hoe zij de woorden van die rector interpreteert, dus kan ik me voorstellen, dat TS zegt ,ja maar die Keklik zegt zus en zo en omdat haar interpretatie in het straatje past van TS kan ik me voorstellen, dat TS wel waarde hecht aan haar interpretatie itt de mijne of van een andere "erdogan trekpoppetje"
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 januari 2014 @ 11:45:07 #300
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136000331
quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Yasser Al-Habib ken je vast wel :P

quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:07 schreef Peunage het volgende:

[..]