Vergelijk geen appels met peren, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Gezi Park demonstraties legale democratische demonstraties waren? De regering heeft politie met man en macht ingezet om het tegen te gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland kan een rector door de regering hooguit op het matje worden geroepen wanneer hij zijn leerlingen de mogelijkheid ontzegt om mee te doen aan een legale democratische demonstratie. Hij kan niet zijn baan verliezen of voor de rechter verschijnen.
De passieve vormen van demonstreren zijn niet aangepakt in Turkije, de straatblokkerende / slopende protesters zijn aangepakt en vervolgd, daarnaast hadden de demonstraties een duidelijk anti-overheidselement in zich. Een rector mag niet partijdig zijn wat betreft het politieke systeem en dan ook niet iets wat met man en macht wordt geprobeerd tegengehouden te worden nog eens extra bemoedigen om mee te doen. Daarnaast gaat in Turkije niet over de rechterlijke macht of over het benoemen / ontslaan van een rector, dat doet de 'YOK' en de President.quote:In Turkije word gewoon iedereen die zijn leerlingen wel de mogelijkheid gegeven heeft om gebruik te maken van het democratische recht om te mogen demonstreren voor de rechter gedaagd.
Meer dan 100 rectors in Ankara alleen, oftewel iedereen die niet precies in de pas van Erdogan heeft gelopen wordt gestraft wanneer de gemoederen enigzins bedaard zijn en kunnen gewoon hun baan verliezen daardoor.
Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?quote:En wat doe jij en iedereen die op dat bericht gereagerd heeft: ' Jullie lopen allemaal te juichen om zo'n bericht
Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed, zoals we in de, niet verrassende, ontwikkelingen hebben gelezen bied deze rector geen verontschuldiging aan. De verschillende partijen in de 2e kamer nemen hier geen genoegen mee en gaan nu onderzoeken of deze man zijn accreditatie afgenomen kan worden om imams voor Nederland op te mogen leiden.
Zo'n stap kan in Nederland alleen genomen worden indien hij wettelijk fout zat en zit. Alleen dmv een uitgebreid objectief onderzoek kan in NL zo'n stap genomen worden.
Maar wat vind jij zelf van die honderden schoolhoofden die in Turkije voor de rechter gedaagd zijn door de Turkse regering? Dat vind ik interessant omdat jij de 1e zou zij die niet om zo'n bericht staat te juichen.
Heb je gelijk in. Ik maak me ook steeds minder druk als ik weer zeer schokkende verhalen uit Turkije lees. Voor mij staat het ook iets verder van me af dan voor sommige users hier. Als ik Turk zou zijn zouden zulke berichtgeving mij meer pijn doen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik probeer mij er zo weinig mogelijk mee bezig mee te houden eerlijk gezegd, de Turkse politiek is vermoeiend, altijd al geweest.
Kan jij ook maar enig nieuws vinden in het Turks over de vervolging van 101 Turkse rectors vanwege Gezi Park?quote:
Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja waarom niet, als Akgunduz schuldig is mag hij wmb ophoepelen, zonder enige compromis, hetzelfde met de schuldige rector in Turkije, werkt schuld maar een kant op?
Gezi bracht ik op omdat jouw telegraaf link en enkele uitspraken van Akgunduz daar onder meer over gingen, maar je hebt gelijk, niet het topic ervoor.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat je in Nederland als onschuldige niet zo makkelijk veroordeeld word dan als in Turkije. Maar als je een uitgebreidde reactie van mij wilt dan kun je dat beter in de Occupy Gezi reeks vragen. Anders krijg je hier een hele offtopic discussie.
Mooi van NOS.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Aloulou het volgende:
De inmiddels befaamde rector in kwestie ontkracht in dit interview met de NOS "krachtig"
de misverstanden:
http://nos.nl/video/56779(...)he-universiteit.html
http://nos.nl/video/567761-turkse-rector-weigert-excuses.html
Overigens heeft ie ook nogal wat haatmails gekregen, misschien Zwarte Piet aanhangers die ook daarachter zitten?
http://nos.nl/video/567769-islamitische-rector-bedreigd.html
zal ik iets vertalen voor je?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is voor mij de reden waarom ik geen waarde hecht aan hun vertaling.
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus zo een 50+% van de Turkse stemgerechtigden zou dit stukje niet voor jou kunnen vertalen?
Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.
Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet serieus niet erger is, er van uit gaan dat omdat iemand Pro Erdogan is dat ze het opzettelijk onjuist zullen vertalen, of iemand die pro-Erdogan is en daarom het verkeerd gaat vertalen. Beiden zijn misselijke opvattingen / daden.
Ik maak mij dan ook nergens geen zorgen over, laat ik dat wel voor op stellen, maar wat ik gisteren ook zei en waar je overigens niet op hebt gereageerd, namelijk dat wanneer er met geen woord over het Westen, Europa en of Nederland specifiek, laat staan Christenen of Westerlingen wordt gerept dit weg te zetten als 'Anti Westerse uitspraken' is op z'n minst net zo misselijk te noemen, of je nu pro de rector bent of niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blij dat je het 2e ook een misselijke actie vind. Het is vooral dat er verschillende interpretaties zijn van wat hij precies heeft gezegd. Want wat hij heeft gezegd en geschreven dat is makkelijk op te zoeken.
De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.
Het vertalen laat ik over aan de onderzoekers over die in opdracht van de 2e kamer onderzoek doen naar deze rector. Mochten er strafbare zaken uitspraken uit dat onderzoek komen dan zal deze rector zeker bestraft worden. Ik ben er ook van overtuigd dat als deze man geen strafbare zaken heeft geuit, dat hij dan nooit bestraft zal worden. Als jullie dus overtuigd zijn dat zijn woorden onschuldig zijn, dan hoeven jullie je geen zorgen te maken.
Een simpele Google translate gooit er het volgende uit:quote:Alev veya snn bir insan, bu saydıklarımızı yerine getirmeyebilir; ancak dinde yoktur demeleri mmkn değildir. Byle bir inkr karşısında, alev snn diyalogunun da manası yoktur.
quote:Alevitische of soennitische man, in plaats van deze, misschien niet, maar het is niet mogelijk om te zeggen dat er geen religie. In het gezicht van een dergelijke ontkenning, de soennitische alevitische dialoog is zinloos.
=quote:nc olarak, ister Snni ve isterse her iki gruptan Aleviler iddia etsinler
Hij sluit geen groep specifiek uit, maar mensen uit beide groepen die niet voldoen aan de islamitische fundamenten. Of ze zich nou 'Sunni' of 'Aleviet' noemen.quote:Ten derde kunnen ze beweren dat ze zijn soennieten en alevieten uit beide groepen als
dus?quote:
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het kunnen is niet het probleem bij de Erdogan trekpoppetjes.
wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De verschillende interpretaties van het gezegde verschillen daarentegen nogal. Zo heeft Keklik Ycel een hele andere mening over het gezegde dan jullie.
Je bedoelt 'islamitische' mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef Burrito het volgende:
We wringen onzelf in de vreemdste bochten om (gelovige) mensen niet voor het hoofd te stoten.
http://www.turks.nl/nieuw(...)ek.html#.Um-kDflWySrquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie/wat is die keklik? wat is haar achtergrond?
en haar etnisch/cutureel/religieuse achtergrond, want dat is of kan bepalend zijn hoe zij de woorden van die rector interpreteert, dus kan ik me voorstellen, dat TS zegt ,ja maar die Keklik zegt zus en zo en omdat haar interpretatie in het straatje past van TS kan ik me voorstellen, dat TS wel waarde hecht aan haar interpretatie itt de mijne of van een andere "erdogan trekpoppetje"quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:05 schreef expans het volgende:
[..]
http://www.turks.nl/nieuw(...)ek.html#.Um-kDflWySr
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Hoe hij over whatsapp praat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |