abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132302530
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Website krijg ik niet geopend, blijft laden. Bij jou werkt het wel?

Video van 13 min. duurt me te lang, het onderwerp vind ik niet interessant genoeg om aandachtig te luisteren. :@.
Geen probs hier:

NWS / Rector Islamitische Universiteit in opspraak
pi_132302536
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mag ik nu wel reageren op een paar losse quote's?
60 HRC
pi_132302556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:00 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Mag ik nu wel reageren op een paar losse quote's?
Is goed hoor HM. :')
pi_132302586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:20 schreef Bilge het volgende:
'Dialoog' heeft in de religieuze literatuur een andere betekenis dan in het dagelijks spraakgebruik. Het houdt in dat aanhangers van verschillende geloven bij elkaar komen, niet om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk, alswel om de ander te snappen en de wereld vanuit elkaars perspectief te bekijken. Sommige aanhangers van de interreligieuze dialoog gaan zelfs verder door de gedeelde waarden en normen tussen verschillende geloven te onderstrepen en botsende waarden en normen te negeren. Dan kun je betwisten of er niet in wezen een nieuwe religie wordt geschapen door afvalligen.

Asscher mengt zich met een opgeheven vingertje in een academische discussie zonder te weten waar het over gaat. Populisme weegt natuurlijk zwaarder dan onbenulligheden als inhoudelijke kennis, vrije woord en academische vrijheid. w/
In die zin heeft dialoog weinig zin toch?
De overwegend à-religieuzen zitten niet te wachten op het bekijken van de wereld vanuit het perspectief van welke religie dan ook, ze zijn niet voor niets à.
De religieuzen hebben wrs weinig geduld voor à-religieuzen, als ze al snappen dat iemand à-religieus is, meestal niet of ze schudden de bekende kaart uit de mouw dat à-religieuzen ook amoreel zijn. Die willen hoogstens slechts met andere religieuzen een dialoog aan gaan, niet met à-religieuzen... ten minste als ze toevallig met die andersoortige religieuzen door dezelfde deur kunnen, wat meestal niet het geval is...
I´m back.
pi_132302593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is goed hoor HM. :')
Niko tayari kwa kila Acorn na kitabu katika mkono wa dini kuishi kama nguruwe.
60 HRC
pi_132302607
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Dat is al een heel ander verhaal. Het is een theologische discussie of je alevieten als moslim moet zien of niet.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132302622
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:03 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dat is al een heel ander verhaal. Het is een theologische discussie of je alevieten als moslim moet zien of niet.
De vraag was, mag je een Cemevi en Cami samenbrengen binnen een ruimte.
pi_132302649
Die man zegt basicly dit: Sommige Alevieten kun je niet meer als moslims zien (vanuit zijn visie dus) dus je kunt niet met in dialoog gaan als zijnde moslim maar je gaat met hen in dialoog als je in dialoog gaat met een anders-gelovige.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132302662
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vervang die 2 woorden eens voor bv. jood en moslim, of blanke en neger. Oh nee, het gaat over moslims, die mogen wel uitsluiten en discrimineren.
60 HRC
pi_132302668
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Enorm uit verband gerukt dus, ik neem mijn woorden terug.
pi_132302701
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Vervang die 2 woorden eens voor bv. jood en moslim, of blanke en neger. Oh nee, het gaat over moslims, die mogen wel uitsluiten en discrimineren.
Cemevi is een sociaal ontmoetingsplaats voor Alevieten, Cami is een gebouw met een doel, het gebed te verrichten, dus een moskee, het gaat hier niet eens om mensen, maar om doeleinden. :')
pi_132302752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cemevi is een sociaal ontmoetingsplaats voor Alevieten, Cami is een gebouw met een doel, het gebed te verrichten, dus een moskee, het gaat hier niet eens om mensen, maar om doeleinden. :')
hata hivyo rahisi huh, kuwasiliana kwa Kiholanzi, sisi ni hatimaye kwenye jukwaa Kiholanzi.

Edit: bovenstaande tekst vertaald uit het Swahili:

Toch wel gemakkelijk he, communiceren in het Nederlands, we zijn tenslotte op een Nederlandstalig forum.
60 HRC
pi_132302776
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Enorm uit verband gerukt dus, ik neem mijn woorden terug.
Wanneer neem je mij terug O+
pi_132302812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:09 schreef HardMetal het volgende:

[..]

hata hivyo rahisi huh, kuwasiliana kwa Kiholanzi, sisi ni hatimaye kwenye jukwaa Kiholanzi.

Edit: bovenstaande tekst vertaald uit het Swahili:

Toch wel gemakkelijk he, communiceren in het Nederlands, we zijn tenslotte op een Nederlandstalig forum.
Man, ik dacht wat doe jij nou... :D.
I´m back.
pi_132302834
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Man, ik dacht wat doe jij nou... :D.
Trollen bij gebrek aan inhoudelijkheid.
pi_132302895
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Trollen bij gebrek aan inhoudelijkheid.
Nee, was meer een reactie op het feit dat jij hier met Turkse termen strooit alsof dat hier de voertaal is. Maar ik begrijp wel dat jouw reactie beter voor jouw ego is.
60 HRC
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:16:34 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_132302968
Dus de universiteit gaat mensen opleiden in het haten van ongelovigen en intolerantie tov andersdenkenden.

Dan zullen ze wel een hoop subsidie krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_132303043
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer neem je mij terug O+
Jij hebt altijd een speciale plaats in mijn hart.
pi_132303426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:14 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nee, was meer een reactie op het feit dat jij hier met Turkse termen strooit alsof dat hier de voertaal is. Maar ik begrijp wel dat jouw reactie beter voor jouw ego is.
Ja, mijn ego, hihi super.

Als er moeite wordt gedaan om uitleg aan jou te geven, nadat je je ongenoegen hebt geuit over dat het onbegrijpelijk is, je appels en peren gaat vergelijken en jij gaat op diezelfde tour door, dan ben je aan het trollen.
pi_132303537
Voor een ieder die het nog steeds niet begrijpen, een vergelijkbaar voorbeeld zou het volgende zijn.

Iemand vraagt aan Dawkins, is het goed om een evolutionistisch en creationistisch museum samen te brengen?

Waarop Dawkins zegt dat dit alleen kan met gelovigen die een academisch en wetenschappelijk methodologie hanteren.

Vervolgens komt er een woordvoerder van een creationistisch beweging en zegt, ja maar uitsluiting boehoe dit dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 19:34:29 ]
pi_132303592
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:18 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Jij hebt altijd een speciale plaats in mijn hart.
Word?
pi_132303869
Triggershot en D_C: Wat vinden jullie dan van de uitspraken van deze rector die hij gisteren uitte?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_132303893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Triggershot en D_C: Wat vinden jullie dan van de uitspraken van deze rector die hij gisteren uitte?
Kan je dat wat toelichten, linkje, inhoud etc?
pi_132303984
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je dat wat toelichten, linkje, inhoud etc?
Zijn uitspraken dat de demonstranten tegen Erdogan “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl” zijn.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-onverdraagzaamheid/
pi_132304055
Partijen willen opheldering over Islamitische Universiteit Rotterdam

De Tweede Kamer wil weten of binnen de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) onverdraagzaamheid wordt gepredikt. Volgens VVD, PvdA en CDA geeft de rector van die universiteit, Ahmet Akgündüz, blijk van “anti-westerse waarden”. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag.

PAMFLET VAN RECTOR AKGÜNDÜZ
NRC bericht vandaag over een pamflet dat rector Akgündüz heeft geschreven over de demonstraties deze zomer in Turkije. In het pamflet schrijft Akgündüz dat de betogingen het werk zijn van “goddelozen”, “moskeevijandige architecten”, “aanhangers van Assad die moslims doden” en “mensen met een westerse levensstijl”. Tegenstanders van de Turkse premier Erdogan noemt hij “vijand” van hun “religie en vaderland”. De IUR, die sinds dit jaar imams opleidt met een nieuwe hbo-opleiding, zegt dat het volledig achter de publicatie staat.

TWEEDE KAMER WIL OPHELDERING
VVD, PvdA en CDA vragen minister Lodelijk Asscher (Integratie, PvdA) vandaag om opheldering tijdens het integratiedebat. De partijen willen weten welke acties de minister gaat ondernemen tegen de universiteit. “De uitspraken van de rector baren mij ernstige zorgen”, zegt VVD-Kamerlid Pieter Duisenberg. Hij wil dat het lesprogramma van de IUR wordt onderzocht, want “voor lesmethodes die eerder segregeren dan integreren is geen plaats in ons onderwijsbestel”.

'PAMFLET RECTORONWAARDIG'
PvdA’er Keklik Yücel noemt het pamflet van Akgündüz “rectoronwaardig”, en vindt dat de uitspraken de integratie van moslimstudenten verder weg brengt. “Hiermee krijg je geen polderimams, maar imams met vijandbeelden en anti-westerse waarden.” CDA-Kamerlid Pieter Heerma: “Het kan niet zo zijn dat een imamopleiding ingaat tegen de kernwaarden van de Nederlandse samenleving.”

De IUR voerde deze zomer gesprekken met hogeschool InHolland over het overnemen van imamstudenten, omdat InHolland stopt met haar imamopleiding. Een woordvoerder van InHolland laat echter weten dat het overleg met de IUR is verbroken. Alle huidige imamstudenten maken hun opleiding af op InHolland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')