abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:49:42 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132293712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:30 schreef BlauweTijger het volgende:
Ophangen
Mwa, zo iemand moet je echt straffen.
Verblinden en daarnaast de tong afsnijden lijkt me passende straf.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132293791
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus hij heeft nu ook nog eens een fatwa gegeven?
Dat hoeft hij nu niet expliciet te doen. Een fatwa is geen interpretatie maar een decreet die door een islamitische geleerde wordt uitgegeven.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_132293836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag wmb is, zegt hij dat volgens zichzelf, geeft hij dat door volgens een specifiek islamitisch stroming, of roept hij daartoe op.
Welke?
pi_132293844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat hoeft hij nu niet expliciet te doen. Een fatwa is geen interpretatie maar een decreet van een islamitische geleerde wordt uitgegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef truthortruth het volgende:
dan is dat impliciet een oproep om daar aan te voldoen
Een decreet berust altijd op een interpretatie, een Islamitisch oproep is altijd een fatwa.
pi_132293868
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:54 schreef Triggershot het volgende:
Een decreet berust altijd op een interpretatie, een Islamitisch oproep is altijd een fatwa.
Maar hij hoeft dus niet op te roepen als hij aangeeft dat dit de enige juiste uitleg is.
pi_132293903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke?
Ik ben de desbetreffende video nu aan het bekijken

Voor de Turkstaligen

2:30: "de zaken die ik uit zijn niet volgens Ahmet Akgunduz"
"Niet volgens Ahmet Akgunduz, wie ben ik om een opvatting te hebben"
pi_132293927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar hij hoeft dus niet op te roepen als hij aangeeft dat dit de enige juiste uitleg is.
Enige juiste is dan ook weer een toevoeging die aan hem wordt toegeschreven zonder dat dit in de OP te vinden is.
pi_132294052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enige juiste is dan ook weer een toevoeging die aan hem wordt toegeschreven zonder dat dit in de OP te vinden is.
:') Typische religieuze kut discussies waar je geen stap verder mee kunt.

"Ik bedoel niks, het staat er alleen' ......tief toch op!
pi_132294096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:') Typische religieuze kut discussies waar je geen stap verder mee kunt.

"Ik bedoel niks, het staat er alleen' ......tief toch op!
Dus als ik elementen toevoeg aan jouw reactie, wat jij niet hebt geuit, dan is het goed?

Tief zelf toch op met je woorden in zijn mond te leggen, ik ben nu verdomme zelf zijn lezing aan het bekijken hierover. :')
pi_132294167
"met mensen die niet in god geloven, hebben wij geen religieus omgang, maar dat je ongelovig bent, betekent niet dat je geen mens bent, we praten met jullie, we werken met jullie en leven samen met jullie, dit zei ik tegen een Nederlandse man die ongelovig is"

13:00

Tot zoverre dat Akgunduz zegt "geen dialoog" :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 14:04:52 ]
pi_132294180
Mag hij helemaal zelf vinden en zeggen. Als hij er beleid naar maakt, moet hij ophoepelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_132294437
Echt een bullshit nieuws weer, hij zegt nota bene dat het verketteren van Alevieten fout is, dat wanneer iemand niet gaat bidden of vast hij fout bezig is, maar je niet kunt zeggen dat ze ongelovig zijn, dat je geen religieus omgang (dialoog *kuch kuch ) moet hebben met niet-moslims omdat ze niet geloven, dat je ze moet respecteren en niet mag ingrijpen, met name als je in een Niet-islamitisch land leeft. Enige wat hij zegt is dat je geen verschillende gebedshuizen/tempels waar verschillende goden, religies samen verering brengen samen moet brengen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 14:17:12 ]
pi_132294604
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:13 schreef Triggershot het volgende:
Echt een bullshit nieuws weer, hij zegt nota bene dat het verketteren van Alevieten fout is, dat wanneer iemand niet gaat bidden of vast hij fout bezig is, maar je niet kunt zeggen dat ze ongelovig zijn, dat je geen religieus omgang (dialoog *kuch kuch ) moet hebben met niet-moslims omdat ze niet geloven, dat je ze moet respecteren en niet mag ingrijpen, met name als je in een Niet-islamitisch land leeft. Enige wat hij zegt is dat je geen verschillende gebedshuizen/tempels waar verschillende goden, religies samen verering brengen samen moet brengen.
Dus zowel het Turkse parlement als Asscher stellen zich aan door kritiek te uiten over zijn uitlatingen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:23:00 #39
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132294699
Nog een grotere extremist dus dan de soennitische sektariërs van de regering-Erdogan zelf zijn....

En dat in Nederland....
pi_132294720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus zowel het Turkse parlement als Asscher stellen zich aan door kritiek te uiten over zijn uitlatingen?
Weet niet echt of je bekend met het Turkse parlement, maar zij is zo seculier als het maar kan en is tegen ieder vorm van geestelijken die uitspraken doen over de politiek, en Asscher gaat af op wat hem wordt voorgeschoteld, ik zie verder niet echt een probleem in het kritisch zijn, maar let op z'n minst wel op wat hij feitelijk heeft gezegd als je hem wilt aanspreken op 'zijn uitspraken'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 14:24:26 ]
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:24:04 #41
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132294725
Standaard Islam denkwijze. Niks nieuws :O
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_132295305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet niet echt of je bekend met het Turkse parlement, maar zij is zo seculier als het maar kan en is tegen ieder vorm van geestelijken die uitspraken doen over de politiek, en Asscher gaat af op wat hem wordt voorgeschoteld, ik zie verder niet echt een probleem in het kritisch zijn, maar let op z'n minst wel op wat hij feitelijk heeft gezegd als je hem wilt aanspreken op 'zijn uitspraken'.
De OP gaat over dit http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112 artikel.
pi_132295772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De OP gaat over dit http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112 artikel.
Het gaat erover of je een Alevitisch centrum en moskee samen kunt onderbrengen, hij zegt om dit te bespreken moet je een zuiver islamitisch dialoog opzetten tussen een Soeniet en een Aleviet, een zuiver Alevitische, niet een die is beïnvloed door Sjamanistische en boeddhistische waarden en een die wordt gepresenteerd als een apart godsdienst.

Anders sluit hij ook een dialoog met Soenieten uit:

quote:
adı ister sünnî olsun ister alevî olsun, müslüman olarak karşımıza diyalog için çıkması mümkün değildir
Hij geeft aan dat beiden, zowel Sunni als Alevi niet hoeven te komen dan voor het opzetten van een dialoog over het samenbrengen van beide 'gebeds'huizen.

quote:
Of de naam nu Sunni of Alevi is, als moslim is het onacceptabel dat ze beiden tegenover ons komen te staan voor een dialoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 15:04:30 ]
pi_132296773
Hoe lang moeten we nog geduld hebben met deze mensen?
Waarom sturen we ze niet (terug) naar de grote zandbak waar ze blijkbaar zoveel affiniteit mee hebben

Een dialoog met moslims is onmogelijk :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132296894
Ik ga nu even de verontwaardigingen tellen nadat iemand zei dat er met moslims geen dialoog mogelijk is.
pi_132296956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:30 schreef Oud_student het volgende:
Hoe lang moeten we nog geduld hebben met deze mensen?
Waarom sturen we ze niet (terug) naar de grote zandbak waar ze blijkbaar zoveel affiniteit mee hebben

Een dialoog met moslims is onmogelijk :{
Omdat je hier in Nederland vrij bent om een mening te hebben, hoe gestoord anderen die ook vinden.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:07:23 #47
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132299580
Natuurlijk vind hij dat iedereen die niet zijn geloof aanhangt fout bezig is. Dat vindt iedere gelovige en ongelovige namelijk.
Anders zou je wel dat andere geloven, als je dat kennelijk beter acht.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:08:54 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132299638
Die gozer leef wel in de middeleeuwen trouwens met z'n dochters uithuwelijken :')
pi_132299755
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die gozer leef wel in de middeleeuwen trouwens met z'n dochters uithuwelijken :')
Je hebt niet veel contact met moslims he?
pi_132299771
quote:
Islamitische Universiteit
:')
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')