Jawel , die rol is weggelegd voor (een deel van) de rebellen.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja maar "no boots on the ground"![]()
Ik vrees van wél: ze grijpen in (kuch), het escaleert en ze krijgen een groter mandaatquote:Op donderdag 5 september 2013 01:42 schreef practics het volgende:
[..]
Denk niet dat ze binnen 90 dagen boel daar kunnen "winnen"![]()
Dus echt oorlog zoals we dat normaal kennen zou het niet worden.
Truequote:Op donderdag 5 september 2013 01:46 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jawel , die rol is weggelegd voor (een deel van) de rebellen.
Hopelijk "afstel" (al vrees ik van niet)quote:
En er waren al eerder gifgasaanvallen daar. Waar Carla del Ponte (op iig 1) OOK GEREAGEERD HEEFT..quote:Op donderdag 5 september 2013 01:51 schreef deelnemer het volgende:
Ik denk dat dit van meet af aan het plan was. Je begint geen oorlog op grond van een incident.
Ik weet niet, ik denk dat met name het huis van afgevaardigden niet makkelijk gaat instemmen met een grondoorlog en die wordt in de huidige resolutie, zoals goedgekeurd door de senaatscommissie, uitgesloten. Aan de andere kant, wanneer de boel escaleert, wat voor situatie krijgen we dan en wie kan dan de richting van het Amerikaanse congres dan nog voorspellen.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vrees van wél: ze grijpen in (kuch), het escaleert en ze krijgen een groter mandaat![]()
WEL "boots on the ground", totale chaos, veel burgerdoden en een Irka/.Afghanistan-ellende die intreedt.. Of WOIII..
Beide scenario's zie ik liever NIET..
Dus geen 90Dagen. Als ze zich daar aan houden, is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vrees van wél: ze grijpen in (kuch), het escaleert en ze krijgen een groter mandaat![]()
WEL "boots on the ground", totale chaos, veel burgerdoden en een Irak/.Afghanistan-ellende die intreedt.. Of WOIII..
Beide scenario's zie ik liever NIET..
Wanneer syrie SC meet?quote:Op donderdag 5 september 2013 01:51 schreef deelnemer het volgende:
Ik denk dat dit van meet af aan het plan was. Je begint geen oorlog op grond van een incident.
Dat bedoel ik, als het (absoluut niet ondenkbaar) inderdaad excaleert..quote:Op donderdag 5 september 2013 01:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik denk dat met name het huis van afgevaardigden niet makkelijk gaat instemmen met een grondoorlog en die wordt in de huidige resolutie, zoals goedgekeurd door de senaatscommissie, uitgesloten. Aan de andere kant, wanneer de boel escaleert, wat voor situatie krijgen we dan en wie kan dan de richting van het Amerikaanse congres dan nog voorspellen.
Wat is excaleren?quote:Op donderdag 5 september 2013 01:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als het (absoluut niet ondenkbaar) inderdaad excaleert..
Ik heb het over een situatie dat de boel binnen de 60 danwel 90 dagen WEL escaleert, en zo ondenkbaar is dat nietquote:Op donderdag 5 september 2013 01:54 schreef practics het volgende:
[..]
Dus geen 90Dagen. Als ze zich daar aan houden, is er niks aan de hand.
Die was te duidelijk niet afkomstig van het Assad regime.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En er waren al eerder gifgasaanvallen daar. Waar Carla del Ponte (op iig 1) OOK GEREAGEERD HEEFT..
De slaperige vorm van escalerenquote:
Dit IS naar mijn mening idd een voorwendselquote:Op donderdag 5 september 2013 01:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die was te duidelijk niet afkomstig van het Assad regime.
Omdat de VS de kwestie van een gifgasaanval al daarvoor als grens definieerde en bij de laatste gifgasaanval zo snel en sterk zijn conclusies trok, lijkt het op een voorwendsel voor een oorlog.
De zoveelste illegale oorlog. De VS heeft zelf een regime change nodig.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit IS naar mijn mening idd een voorwendsel
Regime? Of "powers that be"?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De zoveelste illegale oorlog. De VS heeft zelf een regime change nodig.
Je chips en popcorn trekken dat niet?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:03 schreef Miertje88 het volgende:
Ik hoop wel dat de VS het werelderfgoed daar niet bombardeert
Heeft 'het westen' al een plan om deze lieden aan te pakken of zien we dat na de vernietiging van de seculiere krachten wel?quote:Syrische extremisten bestoken christelijk dorp
Gepubliceerd: 4 sep 2013 23:43 Laatste update: 4 sep 2013 23:43 Algemeen
Radicaalislamitische rebellen hebben woensdag de aanval ingezet op een christelijk dorp in het dichtbevolkte westen van Syrië. De strijders van het Nusrafront bestookten Maaloula vanuit een hotel op een naburige bergtop, meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
Een van de strijders van de met Al-Qaida verbonden militie blies zich volgens het Observatorium woensdagochtend op bij een controlepost van regeringstroepen aan de rand van het dorp. Daarop openden de opstandelingen de aanval.
Uiteindelijk dolven de regeringstroepen volgens een non uit een klooster in het dorp het onderspit. Acht militairen sneuvelden. De extremisten wisten zich meester te maken van de controlepost en het even verderop gelegen Safirhotel. Ze maakten twee tanks en een pantservoertuig onklaar.
Tachtig dorpelingen verschuilen zich in het klooster voor de granaten die sindsdien op Maaloula neerregenen.
Door: Novum
LOL, deze "krachten"moeten het winnen volgens de VSquote:Op donderdag 5 september 2013 02:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft 'het westen' al een plan om deze lieden aan te pakken of zien we dat na de vernietiging van de seculiere krachten wel?
Als ze kruisraketten afvuren op Assad dan toch hopelijk ook op extremistische elementen binnen de rebellen. Maar de VS zullen wel zo cynisch zijn om Al-Qaida achtige groepen te steunen en door te laten vechten totdat Assad verdreven is en dan.......... Ach, 'dat zien we dan wel weer'. Niets geleerd van Irak, Vietnam, Afghanistan, Korea.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LOL, deze "krachten"moeten het winnen volgens de VS![]()
![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd: ik vind ELKE partij in deze oorlog walgelijk..
Begrijp me niet verkeerd en het is ook niet een persoonlijke bash.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LOL, deze "krachten"moeten het winnen volgens de VS![]()
![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd: ik vind ELKE partij in deze oorlog walgelijk..
We zijn het volkomen eens vrees ikquote:Op donderdag 5 september 2013 02:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ze kruisraketten afvuren op Assad dan toch hopelijk ook op extremistische elementen binnen de rebellen. Maar de VS zullen wel zo cynisch zijn om Al-Qaida achtige groepen te steunen en door te laten vechten totdat Assad verdreven is en dan.......... Ach, 'dat zien we dan wel weer'. Niets geleerd van Irak, Vietnam, Afghanistan, Korea.
Hand to mouthquote:Op donderdag 5 september 2013 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We zijn het volkomen eens vrees ik![]()
FF iets heel erg off topics: ik zoek een oud liedje van George Miscael waarin de woorden "the powers that be" (oid) voorkomen.. Heb jij een idee?
Pff, geen idee. Ben ook geen enorme George Michael fan.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We zijn het volkomen eens vrees ik![]()
FF iets heel erg off topics: ik zoek een oud liedje van George Miscael waarin de woorden "the powers that be" (oid) voorkomen.. Heb jij een idee?
Begrijp me niet verkeerd: maar denk je écht dat het onder één van de talloze "rebellen" beter wordt voor de onschuldige Syrische burgerbevolking? Denk je dat ze liever sterven door VS "missiles" dan door gifgas? Denk je echt dat de hele wereld de VS wederom de halve wereld laat meetrekken in een oorlog (ok, dat IS een geloofwaardige optie, maar ik denk "nu is het wel genoeg geweest")? HET INGRIJPEN DOET MEER (potentieel) KWAAD DAN GOEDquote:Op donderdag 5 september 2013 02:20 schreef practics het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd en het is ook niet een persoonlijke bash.
Maar wat zie jij dan als oplossing. Het is duidelijk geen nare droom, dus je hoeft niet bang te zijn dat je plots wakker word en het opgelost is. Als Amerika niet ingrijpt, gaan daar de gruwelijkheden ook wel door, daarbij zullen ze net zo lang het westen uitlokken tot we niet anders kunnen dan ingrijpen. (Ook dat gaat ten koste van de normale burger)
Ook al word het morgen of over een jaar het door de VN goed gekeurd, dan is Amerika niet meer fout, maar de burger daar is net zo de lul als dat ze nu zijn, sterker nog ze hebben nog langer moeten zuchten onder een burgeroorlog.
Ik snap je punt wel, maar het is geen oplossing.
Het beste is gewoon kort en hard ingrijpen. Dan is dat klaar en kunnen ze bouwen naar een toekomst hoe die er ook uit mag zien.
De VS heeft haar eigen belangen; de hier meermalen genoemde pijpleiding, maar belangrijker de omsingeling van Iran en de blokkade van leveranties van wapens door Iran aan Hezbollah via Syrië, hetgeen natuurlijk een doorn in het oog van Israël is, etc. Syrië is i.v.m. de situatie Iran strategisch belangrijk voor de VS en daarom moet Assad buigen of barsten. Echter indien Assad verdreven wordt wie moet dan het land gaan leiden, ... de Rebellen? Als Assad weg is vervalt dit land met al zijn bevolkingsgroepen in één lange burgeroorlog. Volgens mij zou de minst slechte optie voor het land zijn proberen er met Assad uit te komen, maar ja het beste voor het land is niet het beste voor de VS.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ze kruisraketten afvuren op Assad dan toch hopelijk ook op extremistische elementen binnen de rebellen. Maar de VS zullen wel zo cynisch zijn om Al-Qaida achtige groepen te steunen en door te laten vechten totdat Assad verdreven is en dan.......... Ach, 'dat zien we dan wel weer'. Niets geleerd van Irak, Vietnam, Afghanistan, Korea.
Maakt het uit hoe ze sterven? Dood is dood dood=leed. Rebellen/VS/aliens maakt niet uit. Het land moet gewoon herverdeelt worden onder partijen. Dat gaat met bloed, wij kunnen het hoogstens versnellen denk ik. (Het proces tot het punt om het land te herverdelen)quote:Op donderdag 5 september 2013 02:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd: maar denk je écht dat het onder één van de talloze "rebellen" beter wordt voor de onschuldige Syrische burgerbevolking? Denk je dat ze liever sterven door VS "missiles" dan door gifgas? Denk je echt dat de hele wereld de VS wederom de halve wereld laat meetrekken in een oorlog (ok, dat IS een geloofwaardige optie, maar ik denk "nu is het wel genoeg geweest")? HET INGRIJPEN DOET MEER (potentieel) KWAAD DAN GOED
Helaas eens (want Assad is ook geen fijne jongen)quote:Op donderdag 5 september 2013 02:27 schreef Jian het volgende:
[..]
De VS heeft haar eigen belangen; de hier meermalen genoemde pijpleiding, maar belangrijker de omsingeling van Iran en de blokkade van leveranties van wapens door Iran aan Hezbollah via Syrië, hetgeen natuurlijk een doorn in het oog van Israël is, etc. Syrië is i.v.m. de situatie Iran strategisch belangrijk voor de VS en daarom moet Assad buigen of barsten. Echter indien Assad verdreven wordt wie moet dan het land gaan leiden, ... de Rebellen? Als Assad weg is vervalt dit land met al zijn bevolkingsgroepen in één lange burgeroorlog. Volgens mij zou de minst slechte optie voor het land zijn proberen er met Assad uit te komen, maar ja het beste voor het land is niet het beste voor de VS.
Nee, "we" (wat WE, de VS!!) kunnen het alleen erger maken.. En de burgerbevolking beseft dat ten volle..quote:Op donderdag 5 september 2013 02:28 schreef practics het volgende:
[..]
Maakt het uit hoe ze sterven? Dood is dood dood=leed. Rebellen/VS/aliens maakt niet uit. Het land moet gewoon herverdeelt worden onder partijen. Dat gaat met bloed, wij kunnen het hoogstens versnellen denk ik. (Het proces tot het punt om het land te herverdelen)
Is dat in Irak al gebeurd dan? Daar zitten zoveel haken en ogen aan...quote:Op donderdag 5 september 2013 02:28 schreef practics het volgende:
Het land moet gewoon herverdeelt worden onder partijen. Dat gaat met bloed, wij kunnen het hoogstens versnellen denk ik. (Het proces tot het punt om het land te herverdelen)
Als je denkt dat de bevolking vrolijk verder leeft als wij/vs niks doenquote:Op donderdag 5 september 2013 02:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, "we" (wat WE, de VS!!) kunnen het alleen erger maken.. En de burgerbevolking beseft dat ten volle..
Dat denk ik zeker NIET. Ik denk wél dat ingrijpen de situatie voor hen alleen maar ERGER maakt..quote:Op donderdag 5 september 2013 02:32 schreef practics het volgende:
[..]
Als je denkt dat de bevolking vrolijk verder leeft als wij/vs niks doen![]()
Dan houd hier idd de discussie op.
Nee, dat vechten ze nu al jaren intern uit met zeer veel onschuldige doden tot gevolgquote:Op donderdag 5 september 2013 02:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat in Irak al gebeurd dan? Daar zitten zoveel haken en ogen aan...
Prins Googlequote:Op donderdag 5 september 2013 02:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij weet ook alles hè, master Yoda
Ja omdat je dan plots 30.000 doden krijgt?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik zeker NIET. Ik denk wél dat ingrijpen de situatie voor hen alleen maar ERGER maakt..
Ik doe iets verkeerd dan.. Hoe vond je het? (welke zoekopdracht?)quote:
george michael "the powers that be" lyricsquote:Op donderdag 5 september 2013 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik doe iets verkeerd dan.. Hoe vond je het? (welke zoekopdracht?)
Het is niet onze taak om iets te doen. Het is een intern conflict.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:32 schreef practics het volgende:
[..]
Als je denkt dat de bevolking vrolijk verder leeft als wij/vs niks doen![]()
Dan houd hier idd de discussie op.
Het is ook niet iets waar ik me aan stoorquote:Op donderdag 5 september 2013 02:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is niet onze taak om iets te doen. Het is een intern conflict.
Prima dat je het me me oneens bent, maar mag die (uit)lachsmiley ff weg?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:35 schreef practics het volgende:
[..]
Ja omdat je dan plots 30.000 doden krijgt?
Maar het proces word misschien wel met jaar versneld, er vallen nu meer dan 30.000 doden per jaar.
(Getallen fictief)
Ik ookquote:Op donderdag 5 september 2013 02:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
george michael "the powers that be" lyrics
quote:
Daar ging het dus fout.quote:ik zoek een oud liedje van George Miscael
Mwah... Talloze gifgasaanvallen (van wie dan ook) zijn idd eigenlijk niet te tolereren.. Maar zoals het nu gaat en met een brandend lont: laat het intern blijven..quote:Op donderdag 5 september 2013 02:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gelukkig typte ik het daar wél goedquote:
Dat kan iddquote:Op donderdag 5 september 2013 02:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
waarschijnlijk zonder ", dan slaat hij een aantal woorden over
[..]
of dat ja
Die smiley is standaard en dat blijft ook zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima dat je het me me oneens bent, maar mag die (uit)lachsmiley ff weg?
En nee: omdat er dan nog meer strijdende partijen zijn, er een WOIII kan ontstaan én je de "rebellen" (tig) niet ook nog eens rollend en onderling oorlog voerend wil zien (en dat gaat gebeuren) als ze winnen.. Laat staan als één van die partijen aan de macht komt.. Dan (met pijn in mijn hart) liever Assad..
Tsja, als straf een paar honderd kruisraketten lukraak op Damascus afvoeren vind ik geen goede bestraffing. Dan moet je gewoon concluderen dat los van boycots en het sluiten van je ambassade er weinig te doen valt. Vallen de concentratiekampen in Noord-Korea of Gitmo in de VS wel te tolereren?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah... Talloze gifgasaanvallen (van wie dan ook) zijn idd eigenlijk niet te tolereren.. Maar zoals het nu gaat en met een brandend lont: laat het intern blijven..
Precies, hooguit humanitaire hulp.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Russen moeten in rap tempo baby's maken anders zijn zij straks ook niet meer dan een regionale macht met wat kernwapens en grondstoffen.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:46 schreef practics het volgende:
[..]
Die smiley is standaard en dat blijft ook zo.
Maar je moet die WO||| Shit eens uit je hoofd zetten.![]()
China is morgen financieel net zo kapot als Amerika onderuit gaat. Ze staan namelijk garant voor de leningen die VS heeft.![]()
Rusland is nog lang niet gek, en kan beter rustig wachten tot die 2 ooit elkaar de haren invliegen. (Dat gaat gebeuren hoe dan ook) Dus die gekke russen gaan echt niks doen, die lachen zich rot uiteindelijk. Daarbij gaat Rusland het ook niet redden in hun 1tje tegen de VS.
En ja ik maak me ook zorgen over wat na assad aan de macht komt, maar volgens mij zit er een redelijke grote groep achter? Dus zo gek is het niet, assad was iets van 10% van de bevolking. Het is heel normaal dat de grootste deel aan de macht komt. Wat er nu speelt is juist uitzonderlijk..
Andere invalshoek idd: waarom Assad wél en Mugabe (noem maar wat) NIET? Er is en moet en zal een VS-belang zijn in Syrië (ja, ik ken inmiddels wat onbevestigde motieven)/ En waarom niet Noord-Korea? En waarom niet *vul maar in*?quote:Op donderdag 5 september 2013 02:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, als straf een paar honderd kruisraketten lukraak op Damascus afvoeren vind ik geen goede bestraffing. Dan moet je gewoon concluderen dat los van boycots en het sluiten van je ambassade er weinig te doen valt. Vallen de concentratiekampen in Noord-Korea of Gitmo in de VS wel te tolereren?
Ik zou niet weten waarom.. Ik was bij veel eerdere conflicten ook al 18+, en ik heb nu voor het eerst het gevoel "als het maar niet een WOIII wordt".quote:Op donderdag 5 september 2013 02:46 schreef practics het volgende:
[..]
Die smiley is standaard en dat blijft ook zo.
Maar je moet die WO||| Shit eens uit je hoofd zetten.![]()
China is morgen financieel net zo kapot als Amerika onderuit gaat. Ze staan namelijk garant voor de leningen die VS heeft.![]()
Rusland is nog lang niet gek, en kan beter rustig wachten tot die 2 ooit elkaar de haren invliegen. (Dat gaat gebeuren hoe dan ook) Dus die gekke russen gaan echt niks doen, die lachen zich rot uiteindelijk. Daarbij gaat Rusland het ook niet redden in hun 1tje tegen de VS.
En ja ik maak me ook zorgen over wat na assad aan de macht komt, maar volgens mij zit er een redelijke grote groep achter? Dus zo gek is het niet, assad was iets van 10% van de bevolking. Het is heel normaal dat de grootste deel aan de macht komt. Wat er nu speelt is juist uitzonderlijk..
quote:Op donderdag 5 september 2013 02:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ou niet weten waarom.. Ik was bij veel eerdere conflicten ook al 18+, en ik heb nu voor het eerst het gevoel "als het maar niet een WOIII wordt".
Ja: heel subjectief, maar ik vertrouw in zoverre op mijn gevoel dat ik bij de stelling blijf dat het nu kantje boord is..
Nu is als straf kruisraketten afvuren ook niet echt een logische keuzequote:Op donderdag 5 september 2013 02:55 schreef practics het volgende:
[..]Ja dat argument kan ik niet weerleggen. Maar zoals het er nu uitziet verwacht ik en de meesten het gewoon niet. Zou totaal onlogisch zijn.
Noch de keuze voor de ("talloze") rebellen.. Noch de keuze voor specifiek Syrië. Noch *kan nog ff doorgaan*quote:Op donderdag 5 september 2013 02:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nu is als straf kruisraketten afvuren ook niet echt een logische keuze
Nee je omdraaien en biertje drinken is logische keuzequote:Op donderdag 5 september 2013 02:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nu is als straf kruisraketten afvuren ook niet echt een logische keuze
Dan zou je als westen eerder de rebellen moeten aanvallen. Die lijken mij makkelijker te verslaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:58 schreef practics het volgende:
[..]
Nee je omdraaien en biertje drinken is logische keuze![]()
Heb net uitgelegd waarom een aanval wel logische keuze is en wss ook nog beste voor de bevolking.
Dan denk ik misschien nuchter over een mensen leven, maar het is gewoon schade beperking, wat aan het einde van de streep op papier staat telt.
Je kan het uitleggen totdat je dood valt, en ik respecteer je mening. Maar ik ben het volslagen met je ONEENSquote:Op donderdag 5 september 2013 02:58 schreef practics het volgende:
[..]
Heb net uitgelegd waarom een aanval wel logische keuze is en wss ook nog beste voor de bevolking.
Dan denk ik misschien nuchter over een mensen leven, maar het is gewoon schade beperking, wat aan het einde van de streep op papier staat telt.
Dat lijkt me niet.. Maar frisse jongens zijn het zeker niet..quote:Op donderdag 5 september 2013 02:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan zou je als westen eerder de rebellen moeten aanvallen. Die lijken mij makkelijker te verslaan.
Nee Rebellen verschuilen zich tussen de normale bevolking.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan zou je als westen eerder de rebellen moeten aanvallen. Die lijken mij makkelijker te verslaan.
Nee, het kan logisch zijn als het een doel heeft. Zomaar als 'straf' raketten afvuren slaat nergens opquote:Op donderdag 5 september 2013 02:58 schreef practics het volgende:
[..]
Lulkoek, Assad's leger zit er ook tussen (de bevolking)quote:Op donderdag 5 september 2013 03:01 schreef practics het volgende:
[..]
Nee Rebellen verschuilen zich tussen de normale bevolking.
Leger van assad is vrij simpel lam te leggen, daarna moet het voor de rebellen makkelijk zijn om assad af te zetten. Maar goed, daarna moet er een dialoog komen en zaken geregeld worden.
Het HEEFT ook een doel De VS heeft een zwaarwegend belang.. Welk? Kies uit de opties of verzin er zelf 1..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, het kan logisch zijn als het een doel heeft. Zomaar als 'straf' raketten afvuren slaat nergens op
Prima maar je hoeft het leger zelf mannetje bij mannetje niet uit te schakelen. Gewoon hoofdgebouwen/vliegvelden noem maar op. Daarna is het aan de rebellen om werkelijk de grond strijd te doen.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulkoek, Assad's leger zit er ook tussen (de bevolking)
Zowel de rebellen als de regeringstroepen hebben eea verplaatstquote:Op donderdag 5 september 2013 03:04 schreef practics het volgende:
[..]
Prima maar je hoeft het leger zelf mannetje bij mannetje niet uit te schakelen. Gewoon hoofdgebouwen/vliegvelden noem maar op. Daarna is het aan de rebellen om werkelijk de grond strijd te doen.
Nou nee, ten eerste is het leger van Syrie wat indrukwekkender dan dat van bijvorbeeld Libie. Ten tweede weten de hoge militairen dat het voor hun bijltjesdag is wanneer de rebellen winnen. Ergo: ze hebben veel om voor te vechten en dat met beter materieel, vers uit Rusland (vliegtuigen etc.)quote:Op donderdag 5 september 2013 03:01 schreef practics het volgende:
Leger van assad is vrij simpel lam te leggen,
Het is een conflict waar allerlei regionale machten bij betrokken zijn. Dat vraagt om eerder een diplomatieke oplossing. Dwz dat de betrokken landen hun belangen regelen in een overeenkomst. Het is schandalig om dit uit te vechten over de rug van de bevolking.quote:Op donderdag 5 september 2013 02:58 schreef practics het volgende:
[..]
De VS vuren geen raketten af als straf, ja dat is de drogreden. Assad was aan de winnende hand en daar heeft de VS geen belang bij, maar dat heeft de VS ook niet bij een overwinning van de rebellen. De VS heeft belang bij controle in de regio en de isolatie van Iran en zolang er geen sterke partij aan de macht is in Syrië kunnen ze dat redelijk bewerkstelligen.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, het kan logisch zijn als het een doel heeft. Zomaar als 'straf' raketten afvuren slaat nergens op
Assad is niet sterk en de rebellen wel??quote:Op donderdag 5 september 2013 03:07 schreef Jian het volgende:
[..]
De VS vuren geen raketten af als straf, ja dat is de drogreden. Assad was aan de winnende hand en daar heeft de VS geen belang bij, maar dat heeft de VS ook niet bij een overwinning van de rebellen. De VS heeft belang bij controle in de regio en de isolatie van Iran en zolang er geen sterke partij aan de macht is in Syrië kunnen ze dat redelijk bewerkstelligen.
Het aloude 'verdeel en heers'.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad is niet sterk en de rebellen wel??
Hier klopt iets niet..
Dat staat er toch niet, er staat dat de VS het liefst geen sterke partij aan de macht heeft in Syrië, ja natuurlijk een sterke partij die naar hun pijpen danst, dat wel, maar die is er niet, dus pas je een variant op de verdeel en heers tactiek toe. Je zorgt dat beiden niet de macht kunnen grijpen.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet..
Die is er wel: Assad.. En dat was jarenlang prima.. WAT IS ER VERANDERD?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet, er staat dat de VS het liefst geen sterke partij aan de macht heeft in Syrië, ja natuurlijk een sterke partij die naar hun pijpen danst, dat wel, maar die is er niet, dus pas je een variant op de verdeel en heers tactiek toe. Je zorgt dat beiden niet de macht kunnen grijpen.
Ik zou zeggen dat het klassiek 'verdeel en heers' is.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet, er staat dat de VS het liefst geen sterke partij aan de macht heeft in Syrië, ja natuurlijk een sterke partij die naar hun pijpen danst, dat wel, maar die is er niet, dus pas je een variant op de verdeel en heers tactiek toe. Je zorgt dat beiden niet de macht kunnen grijpen.
dat zegtie toch niet?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet..
Door de opstand kwam de mogelijkheid langs. Je hebt in Washington echt tientallen 'think tanks' die alleen maar over deze vraagstukken nadenken.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is er wel: Assad.. En dat was jarenlang prima.. WAT IS ER VERANDERD?
Assad's regime valt onder de Russische invloedssfeer. Nu is er een mogelijkheid om in Syrie een ander regime te installeren.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, ik zeg dat de VS verregaande (mij niet bekende) belangen hebben daar..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het klassiek 'verdeel en heers' is.
Assad begon op zijn volk te schieten, volk schoot terugquote:Op donderdag 5 september 2013 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heeft de VS géén belang bij.. Ze willen allies..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zegtie toch niet?
hij zegt dat de VS belang heeft bij de status quo ... rebellen en loyalisten die elkaar tot het einde der tijden kapotschieten in Syrie
op zich niet eens zo heel vergezocht maar ik geloof niet dat Assad aan de winnende hand was (nee het andere kamp ook niet), het was en is een gebed zonder einde en dat destabiliseert de regio
de VS heeft een aantal belangrijke bondgenoten in die regio, zelfde geld voor Frankrijk (in mindere mate)
reken het zelf maar uit
Nee, die was er wel, inderdaad Assad en vergis je niet hoor, in Syrië had je geen conflicten tussen bijvoorbeeld moslims en christenen, dat ging inderdaad best prima.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
nou ok, als jij het zegt dan zal het wel zo zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 03:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heeft de VS géén belang bij.. Ze willen allies..
Eens (dat die er zijn) maar waarom Al Q weer eens steuen?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Door de opstand kwam de mogelijkheid langs. Je hebt in Washington echt tientallen 'think tanks' die alleen maar over deze vraagstukken nadenken.
Mij ookquote:Op donderdag 5 september 2013 03:16 schreef deelnemer het volgende:
John Kerry's stellige beweringen irriteren mij enorm.
Ja dat nieuwe regime bestrijden ze (al dan niet zgn) elders toch???quote:Op donderdag 5 september 2013 03:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Assad's regime valt onder de Russische invloedssfeer. Nu is er een mogelijkheid om in Syrie een ander regime te installeren.
Controle over het gehele MO.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja dat nieuwe regime bestrijden ze (al dan niet zgn) elders toch???
Nee, er moeten gigantische belangen op het spel staan
Ja, maar er is een DUIDELIJK enorm belang in het spelquote:Op donderdag 5 september 2013 03:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Assad begon op zijn volk te schieten, volk schoot terug
of terroristen begonnen op Assad te schieten, Assad schoot terug
either way is fine voor de VS/het westen
Ja, dus WAT is zo geil dat ze dit doen??quote:Op donderdag 5 september 2013 03:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, die was er wel, inderdaad Assad en vergis je niet hoor, in Syrië had je geen conflicten tussen bijvoorbeeld moslims en christenen, dat ging inderdaad best prima.
Wat is er veranderd? Arabische lente, dat geweldige fenomeen dat van Egypte en Libië een puinzooi heet gemaakt heeft eveneens zijn weg gevonden naar Syrië aangewakkerd door...... en ondersteund door.............
nee dan had het allemaal niet zo heel lang geduurt voor er ingegrepen werdquote:Op donderdag 5 september 2013 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar er is een DUIDELIJK enorm belang in het spel
Waarom is de VS zo bevriend met de Golfstaten, die de grootste sponsors van terrorisme zijn? Als Pechtold al zegt dat de politiek in Den Haag veel vuiler en vunziger is dan de meesten denken dan geldt dat voor wereldpolitiek natuurlijk *10000000.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens (dat die er zijn) maar waarom Al Q weer eens steuen?
Eenschquote:Op donderdag 5 september 2013 03:16 schreef deelnemer het volgende:
John Kerry's stellige beweringen irriteren mij enorm.
nietsquote:Op donderdag 5 september 2013 03:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dus WAT is zo geil dat ze dit doen??
Tuurlijk wel, de VS heeft belang bij controle in de regio, ook ten aanzien van Iran. En aangezien er geen partij is die echt vriendjes is met de VS, dat geldt voor Assad als voor de rebellen, wil je eigenlijk geen van beide echt aan de macht, dus zorg je dat het conflict voort woekert.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heeft de VS géén belang bij.. Ze willen allies..
Ze zien "hun" scenario de mist in gaan oid.. Kom op zeg, waarom zaten ze niet op (bijv.) Mugabes huid dan??quote:Op donderdag 5 september 2013 03:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dan had het allemaal niet zo heel lang geduurt voor er ingegrepen werd
Zimbabwe ligt niet in (de buurt van) de Amerikaanse invloedsfeerquote:Op donderdag 5 september 2013 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zien "hun" scenario de mist in gaan oid.. Kom op zeg, waarom zaten ze niet op (bijv.) Mugabes huid dan??
Laatste waarschijnlijker dan eerste (voor mij), maar dan NOG/ Waarom DIT conflict?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:24 schreef sp3c het volgende:
Obama lag onder vuur over Prism en dacht de aandacht af te kunnen lijden door een paar raketten op Damascus af te vuren ... zou niet de eerste keer zijn
hij trok zijn mond alleen wat verder open dan goed voor hem is en nu zit hij eraan vast
bloedige burgeroorlogquote:Op donderdag 5 september 2013 03:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laatste waarschijnlijker dan eerste (voor mij), maar dan NOG/ Waarom DIT conflict?
Nee, Syrië is een buurland..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zimbabwe ligt niet in (de buurt van) de Amerikaanse invloedsfeer
Omdat er een veeeeeel zwaarwegender eigenbelang moet zijn vóór de VS ingrijpt..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
bloedige burgeroorlog
gifgas
waarom niet?
van Zimbabwe?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Syrië is een buurland..
nee dat bevestig ik nietquote:Maar goed: je bevestigt wat ik zei: er is een ander belang.. Het gaat NIET om de wereldvrede, de geschonden regels van het oorlogsrecht of wat voor anderen ongeloofwaardige teksten oook..
Heel het Midden Oosten is in beweging. Dat biedt kansen voor allerlei partijen om hun macht in de regio te vergroten, en allerlei risico's dat het helemaal uit de hand loopt. Het is van groot belang omdat het een olie rijk gebied is.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja dat nieuwe regime bestrijden ze (al dan niet zgn) elders toch???
Nee, er moeten gigantische belangen op het spel staan
denk jequote:Op donderdag 5 september 2013 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat er een veeeeeel zwaarwegender eigenbelang moet zijn vóór de VS ingrijpt..
Van de VS.. Maar van Zimbabwe ook niet nee..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
van Zimbabwe?
wanneer is de laatste keer dat jij een kaart van de wereld hebt gezien?
[..]
nee dat bevestig ik niet
maar ik geloof best dat het niet om de wereldvrede en/of het oorlogsrecht gaat ja
Onzin. Daarvoor worden geen oorlogen gevoerd.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:24 schreef sp3c het volgende:
Obama lag onder vuur over Prism en dacht de aandacht af te kunnen lijden door een paar raketten op Damascus af te vuren ... zou niet de eerste keer zijn
hij trok zijn mond alleen wat verder open dan goed voor hem is en nu zit hij eraan vast
Nee zeg, ik verafschuw "ome Assad" ook heilig..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:29 schreef Morendo het volgende:
Wat wil je horen Whiskers; dat ze de heilige graal verwachten te vinden bij Oom Assad?
geen oorlogen nee maar dat was in de eerste instantie ook niet de bedoelingquote:Op donderdag 5 september 2013 03:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Onzin. Daarvoor worden geen oorlogen gevoerd.
Dat ben ik met je oneens. De Israëli's zijn juist dol op een stabiel, stevig, regime in de buurlanden en beducht voor een 'failed state' naast hun.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:30 schreef Straatklinker het volgende:
Daarnaast heeft Israël er ook belang bij dat er niet een stabiel sterk vijandig leger in je buurland aanwezig is.
Jouw mening - mijn meningquote:Op donderdag 5 september 2013 03:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk je
maar je net als de rest van de wereld geen flauw idee wat die enorm zwaar wegende eigenbelangen zijn waar de VS een derde wereldoorlog voor wil riskeren ...
ze zijn er niet, shit gaat nergens over en er komt geen WO3 om Syrie
De stelling dat de VS wel moet omdat Obama een grens getrokken heeft en nu niet meer terug kan is retorica.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen oorlogen nee maar dat was in de eerste instantie ook niet de bedoeling
ok?quote:
Ja, maar wel ZO belangrijk (kennelijk) dat het waarschijnlijk tot waanzin leidt..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De stelling dat de VS wel moet omdat Obama een grens getrokken heeft en nu niet meer terug kan is retorica.
Of het was allemaal zo gepland, gifgasaanval incluis.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen oorlogen nee maar dat was in de eerste instantie ook niet de bedoeling
Ja, jij de jouwe ik de mijne en verder ok? Of niet dan?quote:
En dus wil de VS controle over de regio en één van de grote obstakels is Iran en Syrië is inderdaad de bondgenoot van Iran en door Syrië te ontregelen, verzwak je Iran.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:29 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Heel het Midden Oosten is in beweging. Dat biedt kansen voor allerlei partijen om hun macht in de regio te vergroten, en allerlei risico's dat het helemaal uit de hand loopt. Het is van groot belang omdat het een olie rijk gebied is.
Irak is belangrijk vanwege de olie.
Libië was belangrijk omdat dit het 5e land is op de ranglijst van landen met de meeste olie reserves. 11% van de olie import naar de EU komt uit Libië.
Egypte is belangrijk vanwege het Sues kanaal en de grote bevolking in dat land (82 miljoen).
Syrie is belangrijk vanwege de alliantie van dat land met Iran.
Iran is belangrijk vanwege de olie en het grootte bevolking aantal (77 miljoen).
De belangen zijn gigantisch. De hele westerse economie is ervan afhankelijk.
dan lees je het verkeerdquote:Op donderdag 5 september 2013 03:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De stelling dat de VS wel moet omdat Obama een grens getrokken heeft en nu niet meer terug kan is retorica.
Geloof ik idd eerder..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:35 schreef Jian het volgende:
[..]
En dus wil de VS controle over de regio en één van de grote obstakels is Iran en Syrië is inderdaad de bondgenoot van Iran en door Syrië te ontregelen, verzwak je Iran.
Obama is niet meer verkiesbaar..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan lees je het verkeerd
de VS kan prima terug, ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren maar dat kost Obama wel zijn kop politiek gezien
Obama kan niet meer terug omdat hij die grens heeft getrokken
Ja klopt, maar de Israëli zijn in dit geval niet blij met de relatie die Assad heeft met Hezbollah, alsook niet met de daardoor mogelijk gemaakt wapentransporten van Iran richting Hezbollah.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je oneens. De Israëli's zijn juist dol op een stabiel, stevig, regime in de buurlanden en beducht voor een 'failed state' naast hun.
Welnee, ze kunnen dat spinnen zoals ze willen. Als ze zelf voortdurend roepen dat ze nu wel moeten, dan willen ze.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar wel ZO belangrijk (kennelijk) dat het waarschijnlijk tot waanzin leidt..
Israel heeft ook gewoon botweg gebombardeerd...quote:Op donderdag 5 september 2013 03:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de Israëli zijn in dit geval niet blij met de relatie die Assad heeft met Hezbollah, alsook niet met de door mogelijk gemaakt wapentransporten van Iran richting Hezbollah.
doet dat er iets toe?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Obama is niet meer verkiesbaar..
/Care, de man deed het omdat hij een chicken isquote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef Morendo het volgende:
Bovendien hoeft Obama het Congres helemaal niet om toestemming te vragen.
Jazeker.. Kom op zeg..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
doet dat er iets toe?
op het moment is hij president van de Verenigde Staten en dat zal hij willen blijven tot de volgende
Dit en daarna wil die vast niet met pensioen of hamburger draaier willen worden.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
doet dat er iets toe?
op het moment is hij president van de Verenigde Staten en dat zal hij willen blijven tot de volgende
Dat klopt inderdaad. Maar het alternatief zal ze ook kopzorgen geven.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de Israëli zijn in dit geval niet blij met de relatie die Assad heeft met Hezbollah, alsook niet met de daardoor mogelijk gemaakt wapentransporten van Iran richting Hezbollah.
Die gedachte is zelfs te immoreel voor de wereldpolitiek.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
doet dat er iets toe?
Israel en Syrie hebben nooit een vredesovereenkomst getekendquote:Op donderdag 5 september 2013 03:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Israel heeft ook gewoon botweg gebombardeerd...![]()
![]()
ZONDER partij te zijn.. Zonder dat recht te hebben..
quote:Op donderdag 5 september 2013 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Poetin fluistert Obama nog wel wat in het oor.
Maar hij heeft wel gelijk denk ik als ze de keuze moeten maken. Als Assad weg valt dan keren de bendes in Syrie vroeg of laat vanzelf tegen Israel en hebben ze er nog meer last van straks.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de Israëli zijn in dit geval niet blij met de relatie die Assad heeft met Hezbollah, alsook niet met de daardoor mogelijk gemaakt wapentransporten van Iran richting Hezbollah.
Niet volgens het internationaal recht.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel en Syrie hebben nooit een vredesovereenkomst getekend
ze heeft het volste recht om te bombarderen wat haar goed dunkt
Dan zegt obama: En wie ben jij ook alweer?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
"ik zou het niet doen kameraad Barrack"
Israel? Heeft het volste rcht om om niks en ander soeverein land te bombarderen zonder er mee in oorlog te zijn????quote:Op donderdag 5 september 2013 03:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel en Syrie hebben nooit een vredesovereenkomst getekend
ze heeft het volste recht om te bombarderen wat haar goed dunkt
Net of (de regering van) Israel zo fris is..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:41 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk denk ik als ze de keuze moeten maken. Als Assad weg valt dan keren de bendes in Syrie vroeg of laat vanzelf tegen Israel en hebben ze er nog meer last van straks.
Dat is waar, maar het Congres nu negeren is politieke zelfmoord.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef Morendo het volgende:
Bovendien hoeft Obama het Congres helemaal niet om toestemming te vragen.
Zo is dat iddquote:Op donderdag 5 september 2013 03:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niet volgens het internationaal recht.
er is een staakt het vuren maar beide staten verkeren nog steeds in een staat van oorlog met elkaarquote:Op donderdag 5 september 2013 03:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Israel? Heeft het volste rcht om om niks en ander soeverein land te bombarderen zonder er mee in oorlog te zijn????
dit is net zo jammer als 'jij bent een meisje dus je snapt er niets van'quote:Ben je Joods???
En voor je gaat jammeren: ik heb er ook familie wonen en ik ben er ook geweest..
Israël bombardeert sowieso wanneer ze het uitkomt. In 2007 hebben ze ook nog een kern reactor kapot geschoten daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niet volgens het internationaal recht.
Ja, klopt (laatste).. BIJNA..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is een staakt het vuren maar beide staten verkeren nog steeds in een staat van oorlog met elkaar
hell, Syrie erkent Israel niet eens!
[..]
dit is net zo jammer als 'jij bent een meisje dus je snapt er niets van'
das waar, ze hebben niet zo heel veel op met internationaal recht maar in dit geval kunnen ze doen wat ze willenquote:Op donderdag 5 september 2013 03:46 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Israël bombardeert sowieso wanneer ze het uitkomt. In 2007 hebben ze ook nog een kern reactor kapot geschoten daar.
wat klopt er niet?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, klopt (laatste).. BIJNA..
Israël zou eens op zijn/haar flikker moeten krijgen..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:46 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Israël bombardeert sowieso wanneer ze het uitkomt. In 2007 hebben ze ook nog een kern reactor kapot geschoten daar.
Die houden zich nu deskundig op de vlakte.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:46 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Want: De VS steunt zequote:Op donderdag 5 september 2013 03:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
das waar, ze hebben niet zo heel veel op met internationaal recht maar in dit geval kunnen ze doen wat ze willen
Nee hoorquote:Op donderdag 5 september 2013 03:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die houden zich nu deskundig op de vlakte.
nee voordat de VS ze steunden deden ze dit ookquote:
Syrie is niet de achtertuin van Ruslandquote:Op donderdag 5 september 2013 03:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Rusland gaat het nooit goed vinden dat de USA in hun achtertuin waar ze veel belangen hebben een beetje gaat bombarderen.
Ze zullen wel moeten.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Rusland gaat het nooit goed vinden dat de USA in hun achtertuin waar ze veel belangen hebben een beetje gaat bombarderen.
Waarom? Ze doen het allemaal uit zelfverdediging en dat is wel nodig in die regio.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Israël zou eens op zijn/haar flikker moeten krijgen..
VN-veroordelingen? Veto's door de VS?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee voordat de VS ze steunden deden ze dit ook
Nee, dat doen ze niet..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:51 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Waarom? Ze doen het allemaal uit zelfverdediging en dat is wel nodig in die regio.
nee toen waren ze vriendjes met de Russen (daarna de Fransen)quote:Op donderdag 5 september 2013 03:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VN-veroordelingen? Veto's door de VS?
Kut-mentaliteit net als de Russen??
nou en?quote:En ja: ik heb er nog steeds familie wonen (Joods) en ik ben er nog steeds fysiek geweest..
Ik zat echter ook met die lui in een vliegtuig en op feesten..
Meer dan je denkt. Er lopen toevallig ook nogal wat Tsjetsjenen rond bij de rebellen.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Syrie is niet de achtertuin van Rusland
Ze doen het ook alleen uit een defensieve overweging. Op het vlak van recht ligt het sowieso al moeilijk als vrijwel heel het midden oosten Israel boycot en niet eens erkent.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
das waar, ze hebben niet zo heel veel op met internationaal recht maar in dit geval kunnen ze doen wat ze willen
denk dat ze die lever in Syrie hebben dan in hun achtertuinquote:Op donderdag 5 september 2013 03:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Er lopen toevallig ook nogal wat Tsjetsjenen rond bij de rebellen.
Nou en? Ik moet hun regering niet.. Ik moet hen niet (asociaal)...Ik ben zeer gesteld op individuen..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee toen waren ze vriendjes met de Russen (daarna de Fransen)
[..]
nou en?
Echt hoor..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Ze doen het ook alleen uit een defensieve overweging. Op het vlak van recht ligt het sowieso al moeilijk als vrijwel heel het midden oosten Israel boycot en niet eens erkent.
Doen ze wel. Je kan wachten tot dat er een bom valt maar je kan ook die bom alvast kapot schieten. Dat is wat ze doen.quote:
nou en?quote:Op donderdag 5 september 2013 03:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou en? Ik moet hun regering niet.. Ik moet hen niet (asociaal)...Ik ben zeer gesteld op individuen..
Een eenmalige actie gaat Assad nooit wegkrijgen en is voor de Russen een mooie aanleiding om die dan nog wat meer te gaan steunen.quote:
nou als het hier echt om een actie van 60 tot 90 dagen gaat dan gaat Assad het heel erg moeilijk krijgen denk ikquote:Op donderdag 5 september 2013 03:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een eenmalige actie gaat Assad nooit wegkrijgen en is voor de Russen een mooie aanleiding om die dan nog wat meer te gaan steunen.
Syrie ligt niet zover van Rusland.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat ze die lever in Syrie hebben dan in hun achtertuin
Nope, ze doen veel meer.. Walgelijke dingen..quote:Op donderdag 5 september 2013 03:55 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Doen ze wel. Je kan wachten tot dat er een bom valt maar je kan ook die bom alvast kapot schieten. Dat is wat ze doen.
het ligt ook niet in de Russische invloedssfeerquote:Op donderdag 5 september 2013 03:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Syrie ligt niet zover van Rusland.
Ik betwijfel of de USA met zo'n langdurige operatie gaat wegkomen.quote:Op donderdag 5 september 2013 03:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou als het hier echt om een actie van 60 tot 90 dagen gaat dan gaat Assad het heel erg moeilijk krijgen denk ik
Ik hoop dat ze er buiten blijven..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de USA met zo'n langdurige operatie gaat wegkomen.
Het wordt helemaal een zootje wanneer Israel steun gaat geven.
ik geloof uberhaupt niet dat er nog een actie gaat komenquote:Op donderdag 5 september 2013 04:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de USA met zo'n langdurige operatie gaat wegkomen.
Het wordt helemaal een zootje wanneer Israel steun gaat geven.
Erg voorbarig..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof uberhaupt niet dat er nog een actie gaat komen
Obama heeft gegokt en verloren
Al wens ik dat ten vollequote:
Krijgt hij op de G20 waarschijnlijk wel te horen.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof uberhaupt niet dat er nog een actie gaat komen
Obama heeft gegokt en verloren
alles wat we hier zeggen is erg voorbarigquote:
Ja en?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Krijgt hij op de G20 waarschijnlijk wel te horen.
Teruggefloten.![]()
Graagquote:Op donderdag 5 september 2013 04:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan rommelt het verder in Syrie zonder Amerikaanse actie.
iddquote:
Piet je hebt piet praat. Obama gaat echt niet anders worden van die Russen. Sterker nog de russen hebben al ingebonden.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan rommelt het verder in Syrie zonder Amerikaanse actie.
net als Obama zijn bondgenotenquote:Op donderdag 5 september 2013 04:07 schreef practics het volgende:
[..]
Piet je hebt piet praat. Obama gaat echt niet anders worden van die Russen. Sterker nog de russen hebben al ingebonden.
Live gehoord en eens met de "protester"quote:
NEE, maar het erger malen is nuttig??quote:
WRONG hij moet niks, als die wil kan die morgen zelfs al...quote:Op donderdag 5 september 2013 04:09 schreef Jian het volgende:
Obama moet eerst nog langs het Congres en dat is nogmaals geen gelopen koers in mijn optiek.
Obama gaat echt wel horen welke risico's hij neemt en je weet het nooit wanneer ze weer eens aan de wodka hebben gezeten.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:07 schreef practics het volgende:
[..]
Piet je hebt piet praat. Obama gaat echt niet anders worden van die Russen. Sterker nog de russen hebben al ingebonden.
Not Wrong, Obama gaat niet tegen de wil van het Congres in, dat staat in dit geval gelijk aan politieke zelfmoord!quote:Op donderdag 5 september 2013 04:11 schreef practics het volgende:
[..]
WRONG hij moet niks, als die wil kan die morgen zelfs al...
Maar hij wil de volks vertegenwoordigers liever achter zich zodat het makkelijker te verkopen is.
Was het dat maar (vanuit ons perspectief)quote:Op donderdag 5 september 2013 04:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon lekker een ver-van-m'n-bed-show van maken
inb4 delete
kan nuttig zijn jaquote:Op donderdag 5 september 2013 04:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NEE, maar het erger malen is nuttig??
Dat is NIET erger dusquote:Op donderdag 5 september 2013 04:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan nuttig zijn ja
dan heb ik het niet over Obama zijn 2 dagen shoot 'n scoot maar een volwaardige (VN) vredesmissie die de partijen uit elkaar haalt (slaat) tot ze klaar zijn om met elkaar te praten
jij snapt niet hoe oorlogvoeren werkt of wel?quote:
Het is een meisje..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij snapt niet hoe oorlogvoeren werkt of wel?
Het Joegoslavie scenario?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan nuttig zijn ja
dan heb ik het niet over Obama zijn 2 dagen shoot 'n scoot maar een volwaardige (VN) vredesmissie die de partijen uit elkaar haalt (slaat) tot ze klaar zijn om met elkaar te praten
quote:
Nee, blond en dom toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij snapt niet hoe oorlogvoeren werkt of wel?
Klopt, maar politieke zelfmoord is altijd beter, dan een zwakke indruk maken op de wereld. Als land zijnde.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Not Wrong, Obama gaat niet tegen de wil van het Congres in, dat staat in dit geval gelijk aan politieke zelfmoord!
jaquote:
Ok, jij gaat er aan PDquote:
weet ik veelquote:
Make up your mind.. ben je nu voor of tegen ingrijpen..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet ik veel
van een extra strijdmacht met zijn eigen doelen op de grond plaatsen wordt de situatie op de korte termijn niet beter iig, dat duurt nog steeds een paar jaar
Het zal wellicht ook nog afhangen van de omvang van een eventuele nee-stem, maar als bijvoorbeeld een groot deel van het huis van afgevaardigden nee zou zeggen en hij gaat toch, dan ga je in tegen de wil van het Congres en tegen de wil van het volk en dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan ..... Ik geloof nooit dat ie dat doet.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:14 schreef practics het volgende:
[..]
Klopt, maar politieke zelfmoord is altijd beter, dan een zwakke indruk maken op de wereld. Als land zijnde.
Probleem is dat naast "vijand" Assad er bij de rebellen ook heleboel zitten die de westerse wereld liefst willen opblazen.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:16 schreef sp3c het volgende:
van een extra strijdmacht met zijn eigen doelen op de grond plaatsen wordt de situatie op de korte termijn niet beter iig, dat duurt nog steeds een paar jaar
Ik (helaas) wel..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Het zal wellicht ook nog afhangen van de omvang van een eventuele nee-stem, maar als bijvoorbeeld een groot deel van het huis van afgevaardigden nee zou zeggen en hij gaat toch, dan ga je in tegen de wil van het Congres en tegen de wil van het volk en dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan ..... Ik geloof nooit dat ie dat doet.
tegen, Syrie boeit me niets .. zo heel onduidelijk ben ik niet volgens mijquote:Op donderdag 5 september 2013 04:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Make up your mind.. ben je nu voor of tegen ingrijpen..
We know, mag ik aannemen...quote:Op donderdag 5 september 2013 04:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Probleem is dat naast "vijand" Assad er bij de rebellen ook heleboel zitten die de westerse wereld liefst willen opblazen.
ja daar zul je ook tegen moeen gaan vechten op een gegeven momentquote:Op donderdag 5 september 2013 04:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Probleem is dat naast "vijand" Assad er bij de rebellen ook heleboel zitten die de westerse wereld liefst willen opblazen.
Tegen omdat het je niet boeit?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
tegen, Syrie boeit me niets .. zo heel onduidelijk ben ik niet volgens mij
wil niet zeggen dat het niet zou kunnen werken
dat staat er toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tegen omdat het je niet boeit?
Ze hebben in de US enige ervaring daarmee.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja daar zul je ook tegen moeen gaan vechten op een gegeven moment
Syrie is een heel belangrijk onderwerp, alleen al uit humanitair oogpunt. Dat staat in schril contrast met de wijze waarop dit topic volgekletst wordt.quote:
ik vind Syrie niet belangrijk genoeg om Westerse levens voor in de grinder te gooien, ze kunnen zich prima zelf afmaken en we hebben er geen last vanquote:Op donderdag 5 september 2013 04:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat je hier doet en waarom je mag modden..
vanuit humanitair oogpunt kun je een argument voor ingrijpen maken jaquote:Op donderdag 5 september 2013 04:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Syrie is een heel belangrijk onderwerp, alleen al uit humanitair oogpunt. Dat staat in schril contrast met de wijze waarop dit topic volgekletst wordt.
Alleen als modereren een taak is voor 3 jarige kinderen.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind Syrie niet belangrijk genoeg om Westerse levens voor in de grinder te gooien, ze kunnen zich prima zelf afmaken en ze hebben er geen last van
quote:Op donderdag 5 september 2013 04:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[ignore]Owh? Spannend heur..[/ignore]
geloof niet dat er een minimum leeftijd voor staatquote:Op donderdag 5 september 2013 04:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Alleen als modereren een taak is voor 3 jarige kinderen.
Ok, ik vind het gewoon raar dat je als niet geïnteresseerde (op welk standpunt dan ook) wel ff gaat bepalen wat belangrijk is,, Overigens met alle respect voor je mod-zijn..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind Syrie niet belangrijk genoeg om Westerse levens voor in de grinder te gooien, ze kunnen zich prima zelf afmaken en ze hebben er geen last van
wat dit met mij als mod van dit forum te maken heeft is beyond me maar ik accepteer het als een witte vlag van jouw kant
O jee, een berisping ......quote:Op donderdag 5 september 2013 04:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Syrie is een heel belangrijk onderwerp, alleen al uit humanitair oogpunt. Dat staat in schril contrast met de wijze waarop dit topic volgekletst wordt.
Kan je dat 'voordat je reageert' bericht aanpassen?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof niet dat er een minimum leeftijd voor staat
Daar sluit ik me volledig bij aan.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
vanuit humanitair oogpunt kun je een argument voor ingrijpen maken ja
maar dat moet via de VN en zonder een kant te kiezen
ik bepaal helemaal niets?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, ik vind het gewoon raar dat je als niet geïnteresseerde (op wel standpunt dan ook) wel ff gaat bepalen wat belangrijk is,, Overigens met alle respect voor je mod-zijn..
Vandaar dat je mod.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof niet dat er een minimum leeftijd voor staat
Doei danquote:Op donderdag 5 september 2013 04:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
En eerlijk gezegd boeit het me niet zo dat ze elkaar daar met de meest gruwelijke wapens afslachten en al helemaal niet wie het gedaan heeft.
Niets nieuws in die regio en buurman Saddam was er al veel eerder met weggekomen toen die nog voor de CIA werkte en Iran bestookte.
Er gaat niks naar FB, voor klachten over de moderatie moet je daar zijn. Niet hier.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Best hoor, dat het naar FB gaat.. Maar informeer mij ook ff..
Dat weet je best..quote:Op donderdag 5 september 2013 04:34 schreef sp3c het volgende:
informeer je over wat?
terug naar Syrie anders?
dit is ongetwijfeld een heul gevatte opmerking maar ik snap hem nietquote:
nou ik heb wel wat ervaring met dit soort landen en met dit soort ingrepen en wmb blijven we er buiten ... raakt ons simpelweg nietquote:Het is in die regio een hel. Je heb totaal geen besef van wat dit inhoud. Intypen dat het je geen ruk kan schelen is onbegrijpelijk. In dat geval is alles irrelevant.
quote:Op donderdag 5 september 2013 04:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah ga weg, sommige mensen nemen zichzelf veeeel te serieus.
quote:-Dat houdt dus in geen andere users uitschelden/wegsturen/zeggen dat ze het wel goed vinden dat Assad mensen vermoord, omdat ze tegen de rebellen zijn.
Ja maar wat moet je allemaal gaan platgooien dan?quote:Op donderdag 5 september 2013 04:46 schreef sp3c het volgende:
maar als we het gaan doen moeten we het goed doen
lukraak dingen platgooien lost dit probleem niet opquote:Op donderdag 5 september 2013 04:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja maar wat moet je allemaal gaan platgooien dan?
Ik snap die Obama ook werkelijk niet meer maar ik verwacht dat er na wat overleg met Poetin minder hoog van de toren geblazen gaat worden.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
lukraak dingen platgooien lost dit probleem niet op
beginnen met Assad zijn tanks en zijn luchtmacht zodat je een gepantserde vredesmacht het land in kan sturen die de verschillende partijen uit elkaar kan houden en vervolgens kan ontwapenen, met geweld if need be
dat kost heel veel geld en heel veel levens en daar hebben we gewoon geen zin in, niet voor Syrie iig
dan zeg ik niet ingrijpen, ons probleem is het niet
ik denk dat het congres hem gewoon terugfluit volgende weekquote:Op donderdag 5 september 2013 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap die Obama ook werkelijk niet meer maar ik verwacht dat er na wat overleg met Poetin minder hoog van de toren geblazen gaat worden.
Ook dat, de Amerikaanse bevolking ziet zo'n actie helemaal niet zitten na al die successen uit het verleden.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat het congres hem gewoon terugfluit volgende week
zou wel logisch zijn
quote:Op donderdag 5 september 2013 04:56 schreef Specularium het volgende:
Ik had alvast een beetje weggehaald want het topic was bijna vol.
Ontopic.
[ afbeelding ]
Zo blijft ie bezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:57 schreef practics het volgende:
[..]![]()
Kun jij niet wat vaker hier rond hangen?
Not gonna happen ( al wens ik dat)quote:Op donderdag 5 september 2013 04:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat het congres hem gewoon terugfluit volgende week
zou wel logisch zijn
Dat wel maar jullie gemier van net om niets nietquote:Op donderdag 5 september 2013 04:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, het onderwerp boeit je niet zo dus?
lijkt me een beetje voorbarigquote:Op donderdag 5 september 2013 04:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Not gonna happen ( al wens ik dat)
true enough maar Whiskers wil dat van de andere kant op ook niet hebbenquote:
Jeetje hoe oud ben je.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
true enough maar Whiskers wil dat van de andere kant op ook niet hebben
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23966147quote:The Syrians prepared to die for President Assad
Whiskers wil maar 1 ding, dat de hemel opbreekt god naar beneden dondert, en totale wereld vrede maakt. Zonder dat er slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
true enough maar Whiskers wil dat van de andere kant op ook niet hebben
zou een mooie wereld zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 05:03 schreef practics het volgende:
[..]
Whiskers wil maar 1 ding, dat de hemel opbreekt god naar beneden dondert, en totale wereld vrede maakt. Zonder dat er slachtoffers vallen.
Dat gaat in Syrie niet meer lukken.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:03 schreef practics het volgende:
[..]
Whiskers wil maar 1 ding, dat de hemel opbreekt god naar beneden dondert, en totale wereld vrede maakt. Zonder dat er slachtoffers vallen.
Dit gejammer heb ik wel gehad kleuter...quote:Op donderdag 5 september 2013 05:03 schreef practics het volgende:
[..]
Ik ook, maar schetst wel een beeld hoever ze van de realiteit afstaat.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou een mooie wereld zijn
ik teken ervoor
Obama gaat geen steun krijgen in eigen land en weet zich met behulp van Poetin eruit te lullen.quote:
Ja die vinden het prachtig omdat ze zelf ook nog paar eilanden willen hebben. Ik zeg steun uitruilenquote:Op donderdag 5 september 2013 05:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Chinezen op de G20 top vinden het prachtig.
als er toch nog een actie komt dan gaat dat ook wel gebeuren denk ikquote:Op donderdag 5 september 2013 05:11 schreef practics het volgende:
[..]
Ja die vinden het prachtig omdat ze zelf ook nog paar eilanden willen hebben. Ik zeg steun uitruilen
Voor wat hoort wat is het grote spel.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
als er toch nog een actie komt dan gaat dat ook wel gebeuren denk ik
'wij knepen daar een oogje toe en nu is het jullie beurt'
Het congres gaat voor stemmen. Want het is de grootste garantie straks dat dan de zittende Democratische president dan geen opvolger krijgt in zijn eigen partij.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze hebben allemaal hun achterban en wat congres gaat doen is denk ik eieren voor het geld kiezen.
Hun kiezers willen helemaal geen ingrijpen in een land waarvan ze op zijn hoogst weten dat het naast Israel ligt.
Ik neem je al tijden niet serieusquote:Op donderdag 5 september 2013 05:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit gejammer heb ik wel gehad kleuter...
We hebben hier een serieuze discussie...
"You gotta take this one for the team, Barack...".quote:Op donderdag 5 september 2013 04:14 schreef practics het volgende:
[..]
Klopt, maar politieke zelfmoord is altijd beter, dan een zwakke indruk maken op de wereld. Als land zijnde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |