abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130547389
Loopt er eigenlijk al een Fok-poule naar wanneer de eerste Westerse bom daar inslaat?
Ja, ik generaliseer.
pi_130547422
Als je Isral als deel van het Westen beschouwt is dat al lang gebeurd natuurlijk.
pi_130547447
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
pi_130547587
Wie achter de gifaanval zit is nog niet officieel bewezen. Landen als Frankrijk en de UK weten het zeker, maar waar dat zeker weten op gebaseerd is blijft vaag.
pi_130547600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
pi_130547626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Zie de laatste pagina's van het vorige deel.
pi_130547706
Ik denk dat dit wel eens een naar verhaal kan gaan worden tussen al die andere wazige landen. Ik gok dat Amerika deze week nog kruisraketten inzet, ongeacht wat er nu nog gebeurd. Als ze niks doen zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt, ik denk dat ze daar nog het meeste mee zitten, ze willen een statement maken. De rode lijn weet je wel...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:55:09 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130547763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk dat dit wel eens een naar verhaal kan gaan worden tussen al die andere wazige landen. Ik gok dat Amerika deze week nog kruisraketten inzet, ongeacht wat er nu nog gebeurd. Als ze niks doen zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt, ik denk dat ze daar nog het meeste mee zitten, ze willen een statement maken. De rode lijn weet je wel...
NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #3
pi_130547796
Zijn ze trouwens niet al stiekem begonnen met bombarderen? http://www.telegraph.co.u(...)15749#?frame=2215750
pi_130547886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
Er is nog niks gebeurd de afgelopen dagen
pi_130547921
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:26 #13
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130547958
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:01:24 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130547979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.
even Powell van stal halen dus,...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130548065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals of niet.
Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:04:36 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130548109
VN-resolutie: 'noodzakelijke' actie om Syrische burgers te beschermen

BUITENLAND Groot-Brittanni dient later vandaag bij de VN-Veiligheidsraad een ontwerpresolutie in die de vermeende chemische aanval in Syri van vorige week veroordeelt en "noodzakelijke maatregelen om de burgerbevolking te beschermen" rechtvaardigt. Dat maakte de Britse premier Cameron vanochtend bekend. (NRC)
pi_130548122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat hebben Frankrijk en Duitsland ook niet gedaan tijdens de Irak oorlog, dus waar baseer je dat op?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_130548130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
Wow er is al een jaar niet ingegrepen!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:05:36 #19
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil dat uberhaupt zeggen?
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_130548195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef Killaht het volgende:

[..]

Wat wil dat uberhaupt zeggen?
Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syrie
pi_130548233
Zijn er meer mensen hier nou voor of tegen ingrijpen. Gezien Afghanistan en Irak ben ik pertinent tegen. Ook twijfel ik sterk of Assad berhaupt die wapens heeft gebruikt. (of is dit ondertussen al 'bewezen'?) Het valt me tevens op dat GB en VS al een paar dagen roepen, lang en breed voor de VN inspecteurs zijn gearriveerd, dat ze overtuigd zijn dat Assad erachter zit. Dus het publiek warm maakt voor een oorlog. Ik vind dit nogal kwalijk, geen bewijs maar wel dit roepen. Dat doe je alleen als je al een agenda hebt tot ingrijpen..
pi_130548258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.
Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syri, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?

Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.

Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:11:05 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syrie
Onzin? Hoe was dat ook alweer in Irak gegaan? Waar waren ook alweer die WMD's?

Ik zeg dat het wederom tot een mogelijkheid behoort, kijk naar het verleden.

Amerika is niet almachtig en kan niet overal direct en tegelijk ingrijpen.
pi_130548332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syri, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?

Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.

Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
Ze hebben gezegd militair te zullen ingrijpen wanneer er chemische wapens zouden worden gebruikt. Die zijn nu gebruikt dus gaan ze ingrijpen denk ik. En ik verwacht dat ze ingrijpen ongeacht welke partij die chemische wapens heeft gebruikt.
pi_130548334
quote:
Strike on Syria Would Cause One on Israel, Iran Declares

Iranian lawmakers and commanders issued stark warnings to the United States and its allies on Tuesday, saying any military strike on Syria would lead to a retaliatory attack on Israel fanned by “the flames of outrage.”

The warnings came against a backdrop of rising momentum among Western governments for a military intervention in the Syria conflict over what the United States, Britain, France and others have called undeniable evidence that President Bashar al-Assad’s forces used banned chemical weapons on civilians last week, killing hundreds. Mr. Assad has accused the insurgents who are trying to topple him of using such munitions.

Iran, which itself came under chemical weapons assault by Iraq during its eight-year war in the 1980s, has been a loyal ally of the Syrian government. Iranian hard-liners often say Syria is Iran’s first trench in a potential war with hostile Western powers. Iran has blamed Israel for the conflict in Syria, saying Israel is trying to bring down Mr. Assad.

“In case of a U.S. military strike against Syria, the flames of outrage of the region’s revolutionaries will point toward the Zionist regime,” the semiofficial Fars news agency quoted Mansur Haqiqatpur, an influential member of Parliament, as saying on Tuesday.

At the same time Iran has always taken the moral high ground on the issue of chemical weapons, actively opposing their use. If it turns out that Mr. Assad’s side deployed the weapons, it will be difficult for Iranian leaders to explain their support for the Syrian president to their people, analysts point out.

A potential military intervention by the United States in Syria also represents a test for Iran’s new president, Hassan Rouhani, who condemned the use of chemical weapons on his Twitter account on Monday, but stopped short of blaming either side in the Syrian conflict.

On Tuesday the new foreign minister of Iran, Mohammad Javad Zarif, stressed that Iran condemned the use of chemical weapons by any group. He also said Iran had pressed the Syrian government to assist the United Nations weapons inspectors who are in the country conducting an inquiry.

There is no evidence, he said, that chemical weapons were used by the Syrian government. But in remarks quoted by the official Islamic Republic News Agency. Mr. Zarif said there was some evidence that such munitions had been given to what he called Takfiri groups, referring to Syria’s insurgents. Takfiri is a disparaging term used by Muslims for extremist groups that accuse others of apostasy.

Many analysts close to Mr. Rouhani privately say that Syria is an obstacle to change inside Iran. The country’s hard-liners say any attack on Syria is in fact an act of war against Iran, and point to a support pact in which both nations have vowed to defend each other in case of a military attack by a third country.

“Naturally Iran does not want to lose Syria as a foothold in the region,” said Davoud Hermidas-Bavand, a professor of international relations at Allameh Tabatabaei University in Tehran.

“But in the long run a solution for Syria will mean that officials in Tehran can soften their stance towards the U.S.,” he said. “It means we would have a more open domestic atmosphere.”

Iran is widely seen as having close coordination with Hezbollah, the militant Shiite Lebanese organization that is an ideological ally. Both regard Israel as a common enemy, and Hezbollah is reported to have many rockets deployed in southern Lebanon capable of striking deep into Israeli territory.

Iran and Hezbollah are heavily engaged in helping Mr. Assad’s side in the Syria conflict. Iranian military advisers have been seen in Syria, and Iran provides military support and training to Hezbollah fighters, who have joined the Syrian armed forces in recent months retake rebel-held areas.

Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, meeting with visiting Sultan Qaboos bin Said al Said of Oman in Tehran on Monday, predicted the Syrian conflict would escalate far beyond its borders if other regional nations continued to aid the Syrian opposition.

“Their supporters must know that this fire will finally engulf them as well,” Mr. Khamenei said, according to the Mehr news agency.
pi_130548398
quote:

[..]

Ik kan dit enkel erg naef vinden. Er zijn nooit enkel humanitaire belangen, zo werkt het grote spel gewoon niet. De tijden van idealisme (als die er ooit echt waren) zijn zeker niet op dit moment. Plus dat je nu niks kan bedenken betekent niet dat er geen andere motieven zijn. Er loopt blijkbaar een zeer lucratieve pijp/gas lijn in Syria (zie vorig topic). Maar ook Rusland en China een hak zetten kan al motief genoeg zijn. Niks humanitair aan.
pi_130548468
quote:

[..]

controle over fossiele brandstoffen

http://rt.com/op-edge/iran-pakistan-syria-pipeline-843/

daarom is de Arabische Liga er ook zo op tegen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_130548497
Het gaat altijd om geld mensen. En dat geld halen ze uit grondstoffen uit het gebied daar.. Was in Irak net zo..
pi_130548514
quote:

[..]

Amerika doet het hoe dan ook nooit goed... of het is vanwege olie of vanwege wapens die er niet zijn... nu schreeuwt men al maanden: waarom doet niemand iets.. En inderdaad niemand doet iets... Arabische Liga niet, Rusland niet, China niet (olie/gascontracten?), en de VS/UK niet (geen olie/gascontracten) en nu gebeurd er iets waar je iets mee kunt uit "humanitair" oogpunt is het ook weer niet goed omdat Amerikanen oorlogzuchtig zijn en een falseflag willen/zoeken/hebben om weer eens te rellen...

Dit conflict zal nog maanden doorgaan met duizenden (onschuldige) slachtoffers... ook zonder ingrijpen... dus of we sluiten onze ogen en vergeten al die mensen daar en laten ze verrekken of er gaat daadwerkelijk iets gebeuren in de hoop dat het verbeterd, met kans dat het verslechterd...

en het blijkt maar weer dat de VN ook machteloos is in dit soort conflicten..
pi_130548518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:11 schreef Killaht het volgende:

[..]

Onzin? Hoe was dat ook alweer in Irak gegaan? Waar waren ook alweer die WMD's?

Ik zeg dat het wederom tot een mogelijkheid behoort, kijk naar het verleden.

Amerika is niet almachtig en kan niet overal direct en tegelijk ingrijpen.
We kennen allemaal het Irak verhaal maar als Amerika sowieso gaat ingrijpen zoals een paar beweren en er geen bewijs nodig is, vraag ik mij af waarom er vorige week niet al is ingegrepen? Blijkbaar staat ingrijpen niet zo vast als men wil denken.

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom de VS er zo van overtuigd is dat Assad achter die gifgasaanval zit. Lijkt gebaseerd dat de rebellen geen gifgas zouden hebben en omdat Assad niet meteen waarnemers toestond (wat an sich niet eens heel vreemd is).
pi_130548540
Een crisis zoals deze, geeft ze gewoon een opening iets te doen. Zodat ze eens geen bewijsmateriaal hoeven te fabriceren. Ditmaal enkel te verdraaien.
pi_130548549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef metallicelmo het volgende:
Het gaat altijd om geld mensen. En dat geld halen ze uit grondstoffen uit het gebied daar.. Was in Irak net zo..
Hoe zat dat in Irak ook alweer? Oja Irak had olie en de VS probeerde al deze olie toe te eigenen?

Canada gaat zware decennia tegemoet met hun agressieve en loerende zuiderbuur
pi_130548613
quote:

[..]

Hooguit een signaal dat er een grens is overschreden en dat de laatste waarschuwing bereikt is. Ik geloof voorlopig ook niet in een scenario waarbij ook luchtaanvallen gaan plaatsvinden. Vooralsnog blijft het vermoedelijk bij wat raketten en time will tell what's next...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:20:27 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_130548628
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hopelijk grootspraak.. :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_130548670
quote:
SAS hunting Syrian missiles as Allies prepare for bombing blitz

Cruise missile attacks and RAF raids are expected in response to the Assad regime’s use of chemical weapons
http://www.mirror.co.uk/n(...)siles-allies-2231694

quote:
Syria's Alawite Force Turned Tide for Assad
National Defense Force Helped Regain Territory From Rebels
http://online.wsj.com/art(...)639903412487708.html

quote:
How to Oust Assad
And Why the United States Should Try
http://www.foreignaffairs(...)ss/how-to-oust-assad
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130548675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Amerika doet het hoe dan ook nooit goed... of het is vanwege olie of vanwege wapens die er niet zijn... nu schreeuwt men al maanden: waarom doet niemand iets.. En inderdaad niemand doet iets... Arabische Liga niet, Rusland niet, China niet (olie/gascontracten?), en de VS/UK niet (geen olie/gascontracten) en nu gebeurd er iets waar je iets mee kunt uit "humanitair" oogpunt is het ook weer niet goed omdat Amerikanen oorlogzuchtig zijn en een falseflag willen/zoeken/hebben om weer eens te rellen...

Dit conflict zal nog maanden doorgaan met duizenden (onschuldige) slachtoffers... ook zonder ingrijpen... dus of we sluiten onze ogen en vergeten al die mensen daar en laten ze verrekken of er gaat daadwerkelijk iets gebeuren in de hoop dat het verbeterd, met kans dat het verslechterd...

en het blijkt maar weer dat de VN ook machteloos is in dit soort conflicten..
Dit is het standaard verhaal dat gebruikt wordt, maar uiteindelijk wordt voor het veiligstellen van de economische belangen eerder/wel gezorgd. Voor de situatie van de burgers een stuk minder. De VS heeft al bewezen in deze gebieden geen stabiliteit te kunnen brengen. Dus ik vraag me af wat nou minder slachtoffers oplevert, ingrijpen door de VS of Assad gewoon laten winnen. Wapenleveringen aan rebellen zorgt in ieder geval zeker voor de meeste slachtoffers.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:22:24 #37
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548708
quote:

[..]

Dure Tomahawk missles en ander materieel zorgt weer voor productie en dus een positieve invloed op de economie. Veel oorlogen worden gestart uit winstoogmerk, de redenen daarvoor in dit geval zijn ook legio.

Het is in een humanitair jasje gegoten dat is wat anders.En of een meerderheid voor of tegen is maakt allang niet meer uit (zie VN raad).
pi_130548720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hopelijk grootspraak.. :{
van?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:23:34 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130548768
het M-O zou ook ontploffen toen met Irak binnenviel, maar dat is ook niet echt gebeurd, er lijken wel veel scare tactics aan de gang om toch vooral niet in te grijpen
pi_130548783
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dit is het standaard verhaal dat gebruikt wordt, maar uiteindelijk wordt voor het veiligstellen van de economische belangen eerder/wel gezorgd. Voor de situatie van de burgers een stuk minder. De VS heeft al bewezen in deze gebieden geen stabiliteit te kunnen brengen. Dus ik vraag me af wat nou minder slachtoffers oplevert, ingrijpen door de VS of Assad gewoon laten winnen. Wapenleveringen aan rebellen zorgt in ieder geval zeker voor de meeste slachtoffers.
VS is ook helemaal niet gebaat bij stabiliteit, gewoon divide and conquer principe.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_130548819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het Amerikaanse belang ligt in mijn ogen ook bij Israel... voor Israel komt het natuurlijk prima uit dat het regiem Assad wat klappen krijgt en waarbij zij zelf wellicht ook nog eens met Hezbollah willen clashen. Neemt niet weg dat als Assad wegvalt er wellicht ooit een regime komt dat nog meer anti-Israel is dan dat er nu al zit... Plus dat Syrie een bondgenoot is van Iran dat ook al op de Amerikaanse korrel ligt en een Iran zonder bondgenoot Syrie komt wellicht weer makkelijker aan de onderhandelingstafel?
pi_130548862
Breaking:
quote:
VN vindt bewijzen voor chemische aanval Syri
Lakhdar Brahimi, gezant voor de Verenigde Naties in Syri, zegt dat er volgens de VN-inspecteurs een 'chemische substantie' is aangetroffen in Damascus die honderden mensen heeft gedood.
Foto: AFP

Dat meldt de BBC woensdag.

Bij die aanval op 21 augustus kwamen volgens Artsen zonder Grenzen 355 mensen om het leven.

Later meer
http://www.nu.nl/buitenla(...)he-aanval-syrie.html
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:26:26 #43
38496 Perrin
pi_130548874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

van?
Van Iran..
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:27:03 #44
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

We kennen allemaal het Irak verhaal maar als Amerika sowieso gaat ingrijpen zoals een paar beweren en er geen bewijs nodig is, vraag ik mij af waarom er vorige week niet al is ingegrepen? Blijkbaar staat ingrijpen niet zo vast als men wil denken.

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom de VS er zo van overtuigd is dat Assad achter die gifgasaanval zit. Lijkt gebaseerd dat de rebellen geen gifgas zouden hebben en omdat Assad niet meteen waarnemers toestond (wat an sich niet eens heel vreemd is).
Als je een oorlog voert moet je het wel strategisch in kaart brengen, mobiliseren en je beweegredenen overbrengen en dat kost tijd.

De invloed van Rusland en China hierin is groot vergeet dat niet, zonder hun tegenstribellen was er zeker al ingegrepen.
pi_130548902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het Amerikaanse belang ligt in mijn ogen ook bij Israel... voor Israel komt het natuurlijk prima uit dat het regiem Assad wat klappen krijgt en waarbij zij zelf wellicht ook nog eens met Hezbollah willen clashen. Neemt niet weg dat als Assad wegvalt er wellicht ooit een regime komt dat nog meer anti-Israel is dan dat er nu al zit... Plus dat Syrie een bondgenoot is van Iran dat ook al op de Amerikaanse korrel ligt en een Iran zonder bondgenoot Syrie komt wellicht weer makkelijker aan de onderhandelingstafel?
Maar is Syri niet in de armen van Iran gedreven door dit conflict juist. Ik vraag me af of voor dit conflict men hele warme banden had? Aangezien Iran gewoon geniet van elk conflict waar zij in kunnen roeren.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:27:17 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130548909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:08 schreef Roarzcorp. het volgende:
Zijn er meer mensen hier nou voor of tegen ingrijpen. Gezien Afghanistan en Irak ben ik pertinent tegen. Ook twijfel ik sterk of Assad berhaupt die wapens heeft gebruikt. (of is dit ondertussen al 'bewezen'?) Het valt me tevens op dat GB en VS al een paar dagen roepen, lang en breed voor de VN inspecteurs zijn gearriveerd, dat ze overtuigd zijn dat Assad erachter zit. Dus het publiek warm maakt voor een oorlog. Ik vind dit nogal kwalijk, geen bewijs maar wel dit roepen. Dat doe je alleen als je al een agenda hebt tot ingrijpen..
Zo denkt de meerderheid, ook op tv trouwens wat me nog meevalt gezien het nos journaal eenzijdig rupert murdochs transcripties volgt, ben positief verrast dat mensen toch nog eerlijk blijven en uitspreken dat er toch echt eerst hard bewijs moet komen dat assad het zou hebben gedaan gezien dat vooral nu totaal niet logisch lijkt en dat het toch (doordrammen van tevens) 'ingrijpen' nogal nutteloos zou zijn, wat het verdacht maakt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130548912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Van Iran..
Ah... nu snapte ik het pas, ik dacht dat je me post daarna quote :D
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:29:14 #48
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook 1 van de grote beweegredenen. Men staat direct aan de voordeur van Iran en luchtaanvallen door Israel zijn mogelijk.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:29:22 #49
38496 Perrin
pi_130548972
quote:
Lees hier de brief van het kabinet over Syrie

Nederland bepleit een actieve inzet door de internationale gemeenschap. Het is van belang dat de feiten over de vermeende aanvallen zo snel mogelijk duidelijk worden. Nederland heeft hierover intensief politiek en diplomatiek contact. De uitkomsten van het VN-onderzoek dienen te worden afgewacht. Als blijkt dat chemische wapens zijn ingezet, zal dit gevolgen moeten hebben. Daarvoor is ook antwoord nodig op de schuldvraag. De regering acht de rol van de VN bij het bepalen van eventuele vervolgstappen van belang.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:29:49 #50
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130548987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:11 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

En ik verwacht dat ze ingrijpen ongeacht welke partij die chemische wapens heeft gebruikt.
Dat is opzich nog begrijpelijk maar ze grijpen niet neutraal in, ze hebben hun overduidelijk gefabricieerde versie van de historie alweer gemaakt; "assad is een gemene gevaarlijke tiran die zijn volk met chemische wapens bestookt en moet gestraft worden." :')
(en genoeg mensen die dat slikken en bij de koffie overnemen)
pi_130549050
ThomasErdbrink twitterde op woensdag 28-08-2013 om 12:24:43 Iran's Larijani says he has information a regional country provided Syrian rebels with chemical weapons: "it is clear who used them" [MEHR] reageer retweet
pi_130549053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:22 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dure Tomahawk missles en ander materieel zorgt weer voor productie en dus een positieve invloed op de economie. Veel oorlogen worden gestart uit winstoogmerk, de redenen daarvoor in dit geval zijn ook legio.

Het is in een humanitair jasje gegoten dat is wat anders.En of een meerderheid voor of tegen is maakt allang niet meer uit (zie VN raad).
Irak en Afghanistan waren ook goed voor de militaire productie maar je gaat mij echt niet vertellen dat het de Amerikanen economisch gezien meer opgeleverd heeft dan het heeft gekost.

De andere argumenten hier zijn ook vrij zwak naar mijn mening. Controle over fossiele brandstoffen en hun olie pijpleidingen? Hoe krijg je daar precies controle op met een beperkte militaire aanval, die zoals ze zelf zeggen niet als doel heeft Assad zelf af te zetten?

Ook zie ik niet in hoe Rusland een hak kan worden gezet met de beperkte militaire opties die nu worden genoemd waarbij de militaire acties van de Amerikanen niet een significante machtsverschuiving tot stand zullen brengen in de richting van de rebellen.
pi_130549058
Doet Obama niets gaat die de geschiedenis in als laffe president van het millitair machtigste land die vele Syrische burgers door gifgas liet omkomen. Doet die wel wat, dan gaat die de geschiedenis in als weer een VS president die millitair ingrijpt.
pi_130549100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef ItaloDancer het volgende:
ThomasErdbrink twitterde op woensdag 28-08-2013 om 12:24:43 Iran's Larijani says he has information a regional country provided Syrian rebels with chemical weapons: "it is clear who used them" [MEHR] reageer retweet
Ok nu ben ik overtuigd 8-)
pi_130549164
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan waren ook goed voor de militaire productie maar je gaat mij echt niet vertellen dat het de Amerikanen economisch gezien meer opgeleverd heeft dan het heeft gekost.

De andere argumenten hier zijn ook vrij zwak naar mijn mening. Controle over fossiele brandstoffen en hun olie pijpleidingen? Hoe krijg je daar precies controle op met een beperkte militaire aanval, die zoals ze zelf zeggen niet als doel heeft Assad zelf af te zetten?

Andere theorie: controle over Saddam die naar verluid zijn olie niet meer in dollars wilde verkopen maar in andere valuta. Iran was zoiets ook van plan en dit zou wel eens een domino effect kunnen hebben.
Gevolg, aangezien de dollar door al decennia bijdrukken zijn waarde alleen maar behouden heeft vanwege de handel in olie, de dollar crasht en de gehele wereldeconomie knalt in elkaar. Niemand blij mee, zelfs de Chinees niet
pi_130549187
Misschien dat S_P het gemist heeft maar het volgende:

Stel dat bewezen wordt dat Assad chemische wapens heeft gebruikt. Dan wordt er zeker ingegrepen, toch??

Maar stel dat de rebellen chemische wapens hebben gebruikt. Betekend dat automatisch dat de rebellen naar het stenen tijdperk worden gebombardeerd??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:36:43 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130549189
Ik hoop echt dat dit met een sisser afloopt, het moet niet zo zijn dat straks de coalition of the willing bommen gaat keilen, dat is naast dat het geen nut heeft een gevaarlijke actie die veel landen tegen ons in het harnas zal jagen, nederland zou onder het mom van 'we zijn vrienden van de amerikanen' meedoen immers aan zo'n coalitie, al is het maar om orders te kunnen ontvangen voor de wederopbouw. :r

Dit kan er voor zorgen dat nederland een doelwit word in het hele conflict.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:37:23 #58
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130549207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Misschien dat S_P het gemist heeft maar het volgende:

Maar stel dat de rebellen chemische wapens hebben gebruikt. Betekend dat automatisch dat de rebellen naar het stenen tijdperk worden gebombardeerd??
Dat zou het beste zijn imo.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 12:38:05 #59
145738 superworm
is erbij
pi_130549233
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Toen ik las dat Shell enorme belangen heeft wist ik het al. Hoe extreem doorzichtig...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130549352
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ook zie ik niet in hoe Rusland een hak kan worden gezet met de beperkte militaire opties die nu worden genoemd waarbij de militaire acties van de Amerikanen niet een significante machtsverschuiving tot stand zullen brengen in de richting van de rebellen.
VS en beperkte militaire opties. Dat hebben we in het verleden gezien ja. Het begint met raketten eindigt met troepen omdat de raketten (verrassend) niet goed genoeg werken.

Daarnaast is het uitgaan van wat de VS zeggen nogal naef, dat verandert zo. Het is onlogisch om Syri aan te vallen vanwege deze chemische wapens en niet Assad af te willen zetten. Zo creer je enkel slachtoffers voor een nutteloze zaak. Lijkt me niet dat ze dat gaan doen.
pi_130549395
Wat ik trouwens niet begrijp en misschien kan iemand mij dat uitleggen: Als Assad niet achter die chemische aanval zat, waarom ga je dan niet gewoon met je kop op TV en verklaar je dat jij het niet was? Hoe moeilijk is dat nou pak gewoon je iPhone en upload je statement.. Ik heb nog niets gehoord van die kant.
pi_130549400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef truthortruth het volgende:
Doet Obama niets gaat die de geschiedenis in als laffe president van het millitair machtigste land die vele Syrische burgers door gifgas liet omkomen. Doet die wel wat, dan gaat die de geschiedenis in als weer een VS president die millitair ingrijpt.
Als Raegan weg kan komen met het steunen van een gifgasaanval (100.000 doden) dan moet Obama ook wel weg kunnen komen met niet ingrijpen.

http://www.volkskrant.nl/(...)vallen-op-Iran.dhtml
pi_130549438
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoop echt dat dit met een sisser afloopt, het moet niet zo zijn dat straks de coalition of the willing bommen gaat keilen, dat is naast dat het geen nut heeft een gevaarlijke actie die veel landen tegen ons in het harnas zal jagen, nederland zou onder het mom van 'we zijn vrienden van de amerikanen' meedoen immers aan zo'n coalitie, al is het maar om orders te kunnen ontvangen voor de wederopbouw. :r

Dit kan er voor zorgen dat nederland een doelwit word in het hele conflict.
Ojeeh, komt het nu plots naar je voordeur en vind je het niet leuk meer? :')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:45:44 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130549486
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:44 schreef practics het volgende:

[..]

Ojeeh, komt het nu plots naar je voordeur en vind je het niet leuk meer? :')
Nee het is hardstikke leuk, maar mischien vinden de mensen die nu bij de oude vierkante tv een kopje koffie drinken het niet leuk.
pi_130549509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef metallicelmo het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp en misschien kan iemand mij dat uitleggen: Als Assad niet achter die chemische aanval zat, waarom ga je dan niet gewoon met je kop op TV en verklaar je dat jij het niet was? Hoe moeilijk is dat nou pak gewoon je iPhone en upload je statement.. Ik heb nog niets gehoord van die kant.
Een minister heeft dat statement gemaakt. Is voorbij gekomen op Al Jazeera. In de Nederlandse media heb ik daar niks van vernomen..
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:46:54 #66
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130549538
VN-gezant Syri: bewijs voor gebruik chemische stof bij aanval Syri
De VN heeft in Syri bewijzen gevonden voor het gebruik van een chemische stof bij de grootschalige aanval in Damascus van vorige week woensdag. Dat heeft de VN-gezant voor Syri, Lakhdar Brahimi, vanmiddag gezegd.

(...)

De bevindingen van de inspecteurs werden gezien als cruciaal voor de juridische legitimering van een mogelijke militaire operatie tegen het Syrische regime. De VS en zijn belangrijkste bondgenoten zagen echter al weinig heil meer in het VN-onderzoek omdat het bewijsmateriaal de afgelopen week al vernietigd zou zijn door zware beschietingen van het Syrische leger. Daarbij hebben de inspecteurs alleen toestemming om te onderzoeken f er gifgas is gebruikt en niet door wie. (NRC)
pi_130549579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:41 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

VS en beperkte militaire opties. Dat hebben we in het verleden gezien ja. Het begint met raketten eindigt met troepen omdat de raketten (verrassend) niet goed genoeg werken.

Daarnaast is het uitgaan van wat de VS zeggen nogal naef, dat verandert zo. Het is onlogisch om Syri aan te vallen vanwege deze chemische wapens en niet Assad af te willen zetten. Zo creer je enkel slachtoffers voor een nutteloze zaak. Lijkt me niet dat ze dat gaan doen.
Om op het eerste punt in te gaan: Jij verwacht dat er uiteindelijk een grootschalig offensief komt, met een langdurige inzet van gevechtsvliegtuigen in de lucht of zelfs tot op het punt van de inzet van grondtroepen? Dat zie ik namelijk niet gebeuren.

Wat betreft het tweede punt: Ik ga ook zeker niet alleen af op wat ze zeggen, ik probeer logische redenen te bedenken waarom een miliatire interventie in Amerikaans belang is, en overtuigende redenen kan ik daar niet voor vinden.
pi_130549629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee het is hardstikke leuk, maar mischien vinden de mensen die nu bij de oude vierkante tv een kopje koffie drinken het niet leuk.
Ook die mensen gaan met de tijd mee en hebben een smart tv en noem maar op *)

Maar nee, Nederland en doelwit? Laat me niet lachen, wat willen ze doen dan? Ze kunnen beter andere landen die wat belangrijker zijn pakken dan Nederland. Wij denken dat we wat betekenen, maar durf te wedden dat ze ons niet eens kennen. :')

Kijk naar de vorige serie aanslagen in EU was NL daar bij? Nee we deden wat interessant met een tunnel afsluiten, maar er is werkelijk nooit wat gevonden.
pi_130549644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef metallicelmo het volgende:
Alsjeblieft:
Syria's Assad: We did not use chemical weapons

http://news.yahoo.com/syr(...)apons-064952151.html

Het probleem is dat onze media de andere kant van het verhaal niet vertellen. Ze zijn totaal niet objectief en beseffen het zelf niet.

Hier de andere kant van het verhaal over chemische wapens in Syrie:

http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5346935
http://www.globalresearch(...)on-by-rebels/5346604
http://www.globalresearch(...)nment-forces/5342148
http://www.globalresearch(...)e-other-side/5340127
http://www.globalresearch(...)weapons-hoax/5339208
pi_130549684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Om op het eerste punt in te gaan: Jij verwacht dat er uiteindelijk een grootschalig offensief komt, met een langdurige inzet van gevechtsvliegtuigen in de lucht of zelfs tot op het punt van de inzet van grondtroepen? Dat zie ik namelijk niet gebeuren.

Wat betreft het tweede punt: Ik ga ook zeker niet alleen af op wat ze zeggen, ik probeer logische redenen te bedenken waarom een miliatire interventie in Amerikaans belang is, en overtuigende redenen kan ik daar niet voor vinden.
Er zijn hier genoeg belangen genoemd. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen in het verleden. Het is simpel, waarom wordt er in Afrika NOOIT ingegrepen. Maar in het MO of ergens met olie altijd? Door de VS. It's a simple question with a simple answer. Money.
pi_130549733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:49 schreef -jos- het volgende:

[..]

Alsjeblieft:

Het probleem is dat onze media de andere kant van het verhaal niet vertellen. Ze zijn totaal niet objectief en beseffen het zelf niet.

Precies, je moet goed zoeken naar de andere kant van het verhaal, in de media hoor je er niks over. Het is net als met mensen die worden opgepakt voor iets, die worden bij voorbaat al schuldig bevonden
pi_130549779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Er zijn hier genoeg belangen genoemd. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen in het verleden. Het is simpel, waarom wordt er in Afrika NOOIT ingegrepen. Maar in het MO of ergens met olie altijd? Door de VS. It's a simple question with a simple answer. Money.
Alsof er niks van waarde is in Afrika, zie Congo
pi_130549798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

In Mali is ingegrepen door Frankrijk.
pi_130549831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Yep door Frankrijk niet de VS. Plus Mali is een voormalig kolonie waar Frankrijk grote belangen heeft.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:55:17 #75
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_130549832
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En deze partij gaan wij nu een handje helpen :|W
Nee.
pi_130549858
quote:

[..]

En Libi is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrika :{
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:56:58 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130549880
quote:

[..]

Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat van
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:57:07 #78
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_130549888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:55 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Yep door Frankrijk niet de VS. Plus Mali is een voormalig kolonie waar Frankrijk grote belangen heeft.
Precies, in Somali is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_130549889
quote:

[..]

Alsjeblieft:

Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.
pi_130549908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alsof er niks van waarde is in Afrika, zie Congo
Ja maar het punt is, Afrika heeft men redelijk onder de duim. De grondstoffen worden daar allemaal ruw opgekocht en verwerkt tot nuttige stoffen door westerse bedrijven ter plekke of elders. Een paar hoge mensen verdienen goud geld, de rest is arm en de eerste wereld is de lachende derde.
pi_130549911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Niet?? Wat dan??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_130549925
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:38 schreef superworm het volgende:
[..]
Toen ik las dat Shell enorme belangen heeft wist ik het al. Hoe extreem doorzichtig...
Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:58:50 #83
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_130549943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Niet?? Wat dan??
Deze mensen:
https://www.google.nl/sea(...)cdUuW4JcWU4ATS64HIBg
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:59:07 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130549952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar n kant begreep je niet? :')
Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen n transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
pi_130549972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen n transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
Ja dat zien we ook zo duidelijk in de ANP/Novum berichtgeving over Israel :')
pi_130550023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef Revanches het volgende:

[..]

Precies, in Somali is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.
Daar hebben ze weinig goede herinneringen aan :P

Daarnaast is er al een grote Afrikaanse vredesmacht aanwezig in Somali.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 28-08-2013 13:26:10 ]
pi_130550037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:

[.We did not use chemical weapons.]

Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten? :')
pi_130550065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Opvallend is in ieder geval dat je weinig ziet van Assad's kant van de zaak. Daarnaast lijken alle westerse landen elkaar ongelofelijk na te praten.
pi_130550274
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat van
Mali zit vol met goud en uranium. Dat gelul van die Fransen over ex-kolonien steunen :r
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
pi_130550275
Wat trouwens wel duidelijk is dat de VS, GB, en Frankrijk het VN spoor al zeker hebben opgegeven en snel willen handelen.

Groot-Britannie maakt op dit moment niet voor niks haast met een VN resolutie, wetende dat het zal worden verworpen in de Veiligheidsraad ( de resolutie heeft het over 'authorising all necessary measures to protect civilians'), waarbij ze meteen door kunnen gaan buiten de VN om en voordat het VN onderzoeksteam zijn onderzoek kan afronden.
pi_130550319
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:01 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten? :')
Dat Assad het heeft gezegd stond ook in de westerse media.En nee, ook niet alle niet westerse media zitten in een complot.
pi_130550333
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens wel duidelijk is dat de VS, GB, en Frankrijk het VN spoor al zeker hebben opgegeven en snel willen handelen.

Groot-Britannie maakt op dit moment niet voor niks haast met een VN resolutie, wetende dat het zal worden verworpen in de Veiligheidsraad ( de resolutie heeft het over 'all necessary measures to protect civilians'), waarbij ze meteen door kunnen gaan buiten de VN om en voordat het VN onderzoeksteam zijn onderzoek kan afronden.
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
pi_130550376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En Libi is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrika :{
Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.
pi_130550450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.
Geografisch, maar cultureel meer een Arabisch land met olie. Het ingrijpen daar was ook echt niet louter humanitair. Zo werd het wel gebracht.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:16:09 #95
145738 superworm
is erbij
pi_130550514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130550521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
Hoeft niet perse. Het gaat ook om het momentum van zo'n aanval. Hoe langer je wacht met een reactie, hoe moeilijker het zal zijn binnenlandse steun te krijgen voor een militaire actie. Er is een verschil of mensen de gifgas aanval nog vers op hun netvlies hebben staan, of dat het iets is van een aantal maanden terug. In dat laatste geval is het nog lastig momentum op te bouwen voor een vergeldingsactie.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:17:20 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_130550552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.
pi_130550632
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.
Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Punt dat ik het vraag is dat ik ook die nieuwe pijplijn en de Israelische contracten voor een nieuw te bouwen dominante positie als olieverhandelaar in het oostelijke MidZee-gebied was tegengekomen.

Om die reden wilde ik morgen FOK!toen schrijven over de achterliggende redenen, of mijns inziens, de echte redenen om in te grijpen.
Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:22:32 #99
145738 superworm
is erbij
pi_130550733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;

[..]

Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.
Ik zit op mijn werk en heb de linkjeslijst hier niet. Bovendien vraag ik hier om extra bronnen en zienswijzen. Denk je nou echt dat ik zo.n controversieel onderwerp eenzijdig zou belichten? Ik ken Fok lang genoeg om te weten dat users als jij je dan direct neersabelen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130550781
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.
De VS is de enige die dit zegt. Daarnaast is het 100% zeker dat Assad de shells geschoten heeft? Kunnen net zo goed de rebellen zijn. Teveel is onzeker en om nou het verhaal van de VS klakkeloos te geloven.. mij niet gezien.
pi_130550824
Als er een luchtoffensief komt waarbij Turkije betrokken zal worden zit Nederland wel in een uiterst lastige situatie.

Dan is het de keus tussen de patriots terugtrekken of verzeild raken in het conflict. :{
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:25:22 #102
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130550860
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:01 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Daar hebben ze weinig goede herinneringen aan :P
[ afbeelding ]

Daarnaast is er al een grote Afrikaanse vredesmacht aanwezig in Somali.
Wanneer was dat ook alweer?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:26:21 #103
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130550900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:25 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wanneer was dat ook alweer?
1993.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:27:14 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130550948
quote:

[..]

Alsjeblieft:

welke onze media heeft dan al uitgesloten dat het de ene of de andere partij is?
pi_130550961
quote:

[..]

En het zijn de Fransen zelf nog (Charles de Gaulle om preciezer te zijn) die de uitspraak "Landen hebben geen vrienden maar belangen" geuit hebben.
pi_130551036
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk en heb de linkjeslijst hier niet. Bovendien vraag ik hier om extra bronnen en zienswijzen. Denk je nou echt dat ik zo.n controversieel onderwerp eenzijdig zou belichten? Ik ken Fok lang genoeg om te weten dat users als jij je dan direct neersabelen.
Alsof dat een waarde heeft, welke reacties er komen. Je hebt in ieder geval al aan gegeven dat je mening klaar was op het moment dat je de naam Shell tegenkwam. Dat vind ik nogal vooringenomen, en ik ben absoluut geen fan van shell.
pi_130551069
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:27 schreef Re het volgende:

[..]

welke onze media heeft dan al uitgesloten dat het de ene of de andere partij is?
De Volkskrant in ieder geval niet:

quote:
Nederland heeft nog niet kunnen vaststellen wie achter de mogelijke gifgasaanval zat waarbij vorige week honderden Syrische burgers omkwamen. Dat blijkt uit een brief van minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken aan de Tweede Kamer. Nederland dringt er bij de internationale gemeenschap op aan de uitkomsten van het onderzoek van de VN-inspecteurs af te wachten voordat besloten kan worden over vervolgstappen.

De minister laat weten dat de Nederlandse inlichtingendiensten AIVD en MIVD de gebeurtenissen in Syri onderzoeken en daarbij contacten onderhouden met buitenlandse collega-diensten. Uit het eigen onderzoek kan Nederland echter nog niet opmaken wie verantwoordelijk is voor de aanval van vorige week. 'Het beeld dat naar voren komt is dat er waarschijnlijk chemische wapens of andere neurotoxische stoffen zijn ingezet. Op dit moment heeft Nederland echter nog niet kunnen vaststellen wie deze wapens heeft ingezet.'
http://www.volkskrant.nl/(...)heeft-gepleegd.dhtml
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:30:51 #108
306109 francoisdublanc
pi_130551115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

1993.
Ziek. :r
pi_130551132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Dit lijkt me ook de enige juist reactie.. Niet zoals de VS en GB
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 13:31:22 #110
8781 crew  Frutsel
pi_130551134
quote:
Isral ontplooit zijn hele raketafweersysteem

Isral ontplooit zijn hele raketafweersysteem als voorzorgsmaatregel voor eventuele vergeldingsacties van Syri of de Libanese Hezbollah voor een buitenlandse interventie. Dit heeft de Arabische nieuwszender al-Jazeera bericht op gezag van de Isralische legerradio.

Vanwege de geheimhouding ging de radio niet op het aantal en de locaties van de interceptiebatterijen.

De Isralische luchtmacht gebruikt voor zijn raketafweer het Iron Dome voor de korte afstand, Patriot voor de middellange afstand en Arrow-II voor de langere afstand.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:31:25 #111
145738 superworm
is erbij
pi_130551137
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alsof dat een waarde heeft, welke reacties er komen. Je hebt in ieder geval al aan gegeven dat je mening klaar was op het moment dat je de naam Shell tegenkwam. Dat vind ik nogal vooringenomen, en ik ben absoluut geen fan van shell.
Ik mag toch als user mijn eigen perceptie vormen? Of moet ik speciaal voor jou onder een kloon gaan posten? :')
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:31:43 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_130551145

popcorn er maar weer bij, 10 jaar later zelfde kunstje.

:')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:31:53 #113
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130551150
De Russen, Amerikanen en Canadezen houden over een paar dagen een gezamenlijke luchtmacht oefening. Vigilante 2013. http://www.businessinside(...)an-militaries-2013-8

Zoals ik al tijden opper: er komt geen grootschalige oorlog tussen deze partijen.
pi_130551242
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik mag toch als user mijn eigen perceptie vormen? Of moet ik speciaal voor jou onder een kloon gaan posten? :')
Nee, ik stel alleen vragen bij jouw mate van objectiviteit. We hebben allemaal een mening, maar het feit dat alleen Shell genoemd wordt al genoeg is om je mening te bepalen is wel erg kort door de bocht. Dan vraag ik me af of je objectief genoeg bent voor zo'n stuk.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:34:49 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_130551271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:31 schreef Schurkenstaat het volgende:
De Russen, Amerikanen en Canadezen houden over een paar dagen een gezamenlijke luchtmacht oefening. Vigilante 2013. http://www.businessinside(...)an-militaries-2013-8

Zoals ik al tijden opper: er komt geen grootschalige oorlog tussen deze partijen.
Natuurlijk niet, wie dat verwacht hoort in BNW thuis.
pi_130551283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:31 schreef Schurkenstaat het volgende:

geen oorlog, maar dit zal zeker voor meer spanningen zorgen en mogelijk bijdragen aan een toekomstige grootschalige oorlog in de komende 30 jaar
pi_130551288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Ja maar ze zeggen niet dat de Rebellen het gedaan hebben dus ze behoren ook tot het westers/joodse complot.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 13:36:28 #118
8781 crew  Frutsel
pi_130551331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik stel alleen vragen bij jouw mate van objectiviteit. We hebben allemaal een mening, maar het feit dat alleen Shell genoemd wordt al genoeg is om je mening te bepalen is wel erg kort door de bocht. Dan vraag ik me af of je objectief genoeg bent voor zo'n stuk.
Elke dag vallen daar doden door shell(s)...
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:39:50 #119
145738 superworm
is erbij
pi_130551466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ten eerste, ooit gehoord van chargeren? Ten tweede: als het stuk niet objectief genoeg zou kunnen worden begon ik er niet aan. Daarnaast wil ik best hier het stuk van tevoren posten. Ik ben niet op een heilige missie om de ene of de andere partij zwart te maken. Ik wil alleen duidelijk maken dat Syri het focuspunt is van tegenstrijdige economische belangen tussen het Westen enerzijds en Rusland en Iran anderzijds. Zal daartoe heus geen kant gaan kiezen en uitsluitend mainstreambronnen gebruiken.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130551618
Het gaat hier toch ook niet om een kant kiezen maar om de 'waarheid' zoveel mogelijk boven tafel te krijgen. In ieder geval een beter beeld scheppen dan onze media doet. Ik ben net zo anti-VS als elke andere grootmacht. Zeker wanneer de hypocrisie er vanaf druipt.
pi_130551624
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:31 schreef RamboDirk het volgende:

popcorn er maar weer bij, 10 jaar later zelfde kunstje.

Ik ken me deze beelden nog goed herinneren!
pi_130551690
Volgens mij zal Isral van de situatie gebruik maken om Iran aan te vallen vanwege hun kernprogramma

Als de regio toch al in brand staat...

Is nu toch al van 1987 dat ze staan te roepen vanwege Iran zijn kernprogramma
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:46:04 #123
306109 francoisdublanc
pi_130551698
We zullen wel geen live-uitzending kunnen verwachten als ze Syrie aanvallen?
pi_130551720

Het was Assad! Onze rebellen lieverdjes zouden zoiets nooit doen!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:46:41 #125
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130551727
Dat VN rapport dat hierover verschijnt, is zeer waarschijnlijk gewoon weer in .pdf te downloaden.

Ik ben zeer benieuwd. :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:49:15 #126
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_130551807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]

Vertel eens wat meer over deze foto?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_130551842
quote:
Alle drones, spionagesatellieten en langeafstandsraketten ten spijt blijft in de opbouw naar een oorlog een primitieve logica domineren. De ene leider heeft de andere uitgedaagd en dus volgt vergelding. Zo lijkt ook vandaag niet het ondersteunen van de Syrische bevolking of het beslechten van de oorlog het ultieme argument om ten strijde te trekken, maar wel het herstel van de geloofwaardigheid van president Obama, nadat hij bij chemische wapens een 'rode lijn' getrokken had.

Er zit ook veel naviteit in de bijna kommerloze oppervlakkigheid waarmee velen menen dat we met een paar raketaanvallen de klus kunnen klaren, zonder oog voor het kruitvat waar we onze raketten op richten. Zoals The New Yorker al schreef: "Het lijkt wel of we weer in augustus 1914 zitten." Wat de huidige opmaat naar westerse betrokkenheid in de oorlog in Syri verbindt met de start van de Eerste Wereldoorlog is dat een roep om vergelding een heldere blik verhindert op de mogelijk catastrofale gevolgen van een uitbreiding van de oorlog.

De gedachte dat we dictator Assad eens goed op zijn donder geven, sust ons geweten. Behalve die morele pleister op ons door jarenlang getalm bezwaard gemoed zijn er eigenlijk niet zo gek veel redenen om ons hier en nu in de Syrische strijd te gooien. Natuurlijk is het gebruik van chemische wapens onaanvaardbaar en heeft Assad zijn plaats in een internationaal strafhof allang verdiend. Wel ontbreekt nog altijd sluitend bewijs dat de recente gifaanval aan de Syrische president toe te schrijven is. Zolang dat niet vaststaat lijkt elke vergeldingsactie te vroeg te komen.

Maar zelfs als de schuld van Assad vast komt te staan, moeten we ons afvragen wat er na de raketten volgt. Het valt zelfs niet uit te sluiten dat er kettingreactie op gang komt, waardoor ook landen als Iran en Isral door het conflict besmet raken. Wat begint als een wraakoefening kan zomaar uitmonden in een totale oorlog in het Midden-Oosten.

In het allerbeste geval brengt de bommencampagne het moorddadige Syrische regime aan het wankelen. Maar zelfs dan ligt er geen plan klaar om een overgang te bewerkstelligen naar een vreedzame coalitie van gematigde krachten, die ook nog eens de invloed van Al Qaidagezinde rebellen afstopt. Een diplomatieke uitweg lijkt door een militaire interventie eerder afgeremd dan versneld te gaan worden.

Niemand heeft een helder idee van wat er na de raketaanvallen te gebeuren staat. Dat is geen geruststellende gedachte. Daarom, zolang er geen haalbaar plan op tafel ligt voor een post-Assadtijdperk, is het beter de koelbloedigheid te bewaren en de oorlogstrom nog even onaangeroerd te laten.

Bart Eeckhout
Hier sluit ik mij bij aan, komt uit een Belgische krant
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:50:37 #128
145738 superworm
is erbij
pi_130551857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:44 schreef Roarzcorp. het volgende:
Het gaat hier toch ook niet om een kant kiezen maar om de 'waarheid' zoveel mogelijk boven tafel te krijgen. In ieder geval een beter beeld scheppen dan onze media doet. Ik ben net zo anti-VS als elke andere grootmacht. Zeker wanneer de hypocrisie er vanaf druipt.
Dit dus, ik wil puur de geopolitieke achtergrondredenen belichten. Qua kant kiezen is het hier toch lood om oud ijzer dus dat is nutteloos.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:00:08 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130552266
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat je veel bier drinkt.
pi_130552277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

Een foto van een van de video's die op youtube en/of Syrische staatstelevisie zijn verspreid waarop te zien is dat rebellen chemische wapens hebben of gebruiken. Er zijn ook meerdere malen opslagruimtes van rebellen gevonden met chemische wapens erin. Ook zouden er militairen aangevallen zijn met gifgas. Al dit 'bewijs' is natuurlijk niet sluitend, maar het is meer dan dat ik van het Westen heb gezien dat Assad chemische wapens gebruikt.
Misschien moet Rusland en Iran zeggen maar eens zeggen dat het gebruik van chemische wapens een rode lijn is om in te grijpen tegen de rebellen. Dat ze 3 dagen bombardementen uit gaan voeren op Syrische rebellen voor het gebruik van chemische wapens?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:01:18 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130552326
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef Schurkenstaat het volgende:
Dat VN rapport dat hierover verschijnt, is zeer waarschijnlijk gewoon weer in .pdf te downloaden.

Ik ben zeer benieuwd. :)
Met van die mooie wazig luchtfoto's van gebouwen en vrachtwagens.
Dat soort dingen..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130552389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is gewoon zo'n waterfles die je op kantoor ook hebt staan
pi_130552462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:50 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan, komt uit een Belgische krant
Ook als die raket aanvallen Assad dusdanig zal verzwakken dat Assad het een risico vindt en daardoor voortaan wel verdere gifgas aanvallen (mits door hem gedaan) uit zijn hoofd zal laten?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:04:43 #134
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_130552494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

carbid schieten in lutjebroek afgelopen oud en nieuw
pi_130552647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:00 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een foto van een van de video's die op youtube en/of Syrische staatstelevisie zijn verspreid waarop te zien is dat rebellen chemische wapens hebben of gebruiken. Er zijn ook meerdere malen opslagruimtes van rebellen gevonden met chemische wapens erin. Ook zouden er militairen aangevallen zijn met gifgas. Al dit 'bewijs' is natuurlijk niet sluitend, maar het is meer dan dat ik van het Westen heb gezien dat Assad chemische wapens gebruikt.
Misschien moet Rusland en Iran zeggen maar eens zeggen dat het gebruik van chemische wapens een rode lijn is om in te grijpen tegen de rebellen. Dat ze 3 dagen bombardementen uit gaan voeren op Syrische rebellen voor het gebruik van chemische wapens?
Waar haal je vandaan dat het explosief op die mortier, dat blauwe ding, een chemisch explosief is?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:07:54 #136
132191 -jos-
Money=Power
pi_130552669
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:27 schreef Re het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Overigens wordt er door onze media wel erg hun best gedaan om de schuld bij Assad te leggen en Assad neer te zetten als een gewelddadige, wrede dictator. Framing heet dat.

En ik heb hier al diverse opinieartikelen uit Nederlandse kranten gelezen waarin de schuld figuurlijk gezegd voor 99% bij Assad gelegd wordt. En dat terwijl we nu allemaal weten wat het zogenaamde definitieve bewijs voor de Irakoorlog was.

Dit is ook framing:

woensdag 28 augustus 2013 @ 14:09:45 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130552771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Overigens wordt er door onze media wel erg hun best gedaan om de schuld bij Assad te leggen en Assad neer te zetten als een gewelddadige, wrede dictator. Framing heet dat.

En ik heb hier al diverse opinieartikelen uit Nederlandse kranten gelezen waarin de schuld figuurlijk gezegd voor 99% bij Assad gelegd wordt. En dat terwijl we nu allemaal weten wat het zogenaamde definitieve bewijs voor de Irakoorlog was.
je ziet spoken...
pi_130552852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat het explosief op die mortier, dat blauwe ding, een chemisch explosief is?
dat blauwe ding is een gasfles, of er ook daadwerkelijk een chemisch gas in zit dat weet ik niet.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:11:45 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_130552862
quote:
18s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat je veel bier drinkt.
Ik zit nog aan de Nescafe frappe :{w
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:13:11 #140
132191 -jos-
Money=Power
pi_130552922
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

je ziet spoken...
http://www.geenstijl.nl/m(...)erij_van_u.html#more

quote:
"Wereldbeeld: het is naef om niet te accepteren dat beide zeiden in staat zijn de feiten te manipuleren om hun eigen belangen te dienen "
http://www.informationclearinghouse.info/article35459.htm
pi_130553010
quote:

Dit is ook framing:

[ afbeelding ]
Kunnen die kinderen niets aan doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130553031
quote:
[..]
Zeg ik dat dan?

Dit is ook framing:

[ afbeelding ]
Assad heeft in de eerste dagen van de protesten bewezen dat het een gewelddadige wrede dictator is. Toen er nog normale protesten waren, helaas zijn die protesten nu gekaapt door allemaal gewelddadige islam groepjes.
pi_130553120

Echt beschamend hoe Assad en zijn vrouw worden neergezet als afschuwelijke dictators.
  Admin woensdag 28 augustus 2013 @ 14:20:42 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_130553274
Was dit artikel al gepost?

Robert Fisk

Tuesday 27 August 2013
Does Obama know he’s fighting on al-Qa’ida’s side?

‘All for one and one for all’ should be the battle cry if the West goes to war against Assad’s Syrian regime

http://www.independent.co(...)as-side-8786680.html
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:23:48 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Breekfast het volgende:
Als er een luchtoffensief komt waarbij Turkije betrokken zal worden zit Nederland wel in een uiterst lastige situatie.

Dan is het de keus tussen de patriots terugtrekken of verzeild raken in het conflict. :{
nee de Patriots staan daar defensief via een onderlinge overeenkomst iirc, als de Turken aanvallen terwijl wijhet er niet mee eens zijn dan komen ze terug

die afspraken zijn al gemaakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:14 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553461
quote:

[..]

linkje naar die video?

ik zie enkel wat man om een howitzer heenstaan

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

dat blauwe ding is de monding van de loop, waarom hij blauw geschilderd is weet ik niet, kan voor oefendoeleinden zijn
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:23 #147
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_130553469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:20 schreef yvonne het volgende:
Was dit artikel al gepost?

Robert Fisk

Tuesday 27 August 2013
Does Obama know he’s fighting on al-Qa’ida’s side?

‘All for one and one for all’ should be the battle cry if the West goes to war against Assad’s Syrian regime

http://www.independent.co(...)as-side-8786680.html
Obama is volgens sommige fanatiekelingen toch een moslim?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:26:09 #148
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_130553504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

linkje naar die video?

Die blauwe kop zit vol met snot van mensen die verkouden zijn.

Edit: Dat kan niet, want dan zou het biologische wapens zijn.........
pi_130553537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Obama is volgens sommige fanatiekelingen toch een moslim?
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:28:02 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Die blauwe kop zit vol met snot van mensen die verkouden zijn.

Edit: Dat kan niet, want dan zou het biologische wapens zijn.........
ow dat kan wel

tuig :r
pi_130553620
Leaked Documents: US Framed Syria in Chemical Weapons Attack

http://extremeprejudiceus(...)ical-weapons-attack/
pi_130553743
anti vs is stuitend hier
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:31:50 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130553747
quote:
vandaar dat jij aankomt met bronnen die er al van overtuigd zijn dat het niet Assad was... ik snap 'm
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:33:41 #154
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130553821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:31 schreef kurk_droog het volgende:
anti vs is stuitend hier
Eerder rechtvaardigheid. Het lijkt de middeleeuwen wel met de VS en Engeland, je wijst een vrouw aan HEKS! en iedereen Jaaa! verbranden.

Men is hier voor onschuld tot het tegendeel is bewezen.
pi_130553843
Er zijn sterke overeenkomsten tussen Ghadaffi en Assad. Het Westen hielp/helpt in beide gevallen de rebellen. Nu wodt gezegt dat Syri niet om regime change zou gaan, dat is dus een leugen, want in Afghanistan, Irak, Egypte en Libi heeft er inmiddels regime change plaatsgevonden.
En soms ook andersom, in Afghanistan hielp het westen de koning en verdreef (niet versloeg) de rebellen (de Taliban), in Irak werd Saddam verdreven en op dezelfde manier zal nu Assad worden verdreven.
Maar in alle gevallen is de focus niet op de populaties, maar het gevolg van van verdrijven Taliban en de regimes change's is de organisatie van die bevolkingen op de opvolgers. Massa organisatie is het enige proces wat gaande is, want het westen is imperialistisch bezig, hier en daar, want verzet tegen dit imperialisme zal ook weer zorgen voor organisatie westerse bevolkingen. Je ziet dus steeds duidelijker een totaalbeeld onstaan wat er gaande is, het draait zoals toen met de Romeinen om een conflict tussen het Westen en Midden Oosten. M.a.w het gevolg van al deze imperialistische acties zal verder in de geschiedenis gaan uitwerken (de geschiedenis van tweeduizend jaar heeft invloed op de huidge geschiedenis, en nu worden ook Australie/NZ, Amerika en Canada erdoor beinvloed, m.a.w heel het Westen en heel het Midden Oosten is zich aan het organiseren, betekent maar een ding (als de mensen het niet op tijd allemaal gaan inzien), een grote oorlog op een dag tussen de islam en het christendom (want hier steekt religie en duizenden jaren oude stammenstrijd achter)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:02 #156
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_130553913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:33 schreef Killaht het volgende:

[..]

Eerder rechtvaardigheid. Het lijkt de middeleeuwen wel, je wijst een vrouw aan HEKS! en iedereen Jaaa! verbranden.

Men is hier voor onschuld tot het tegendeel is bewezen.
quote:
Kinderen waren nog niet duur,
ze werkten wekelijks 80 uur.
Die goeie ouwe tijd.
Was je een vrouw had je een tik,
dan stak het dorp je in de fik.
Die goeie ouwe tijd.
Een rechter die een appel dief,
voor straf in vieren splijt.
Die goeie ouwe tijd.

_O_ _O_
pi_130553924
quote:
anti vs is stuitend hier
Eerder lachwekkend.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:38:29 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130554010
quote:
anti vs is stuitend hier
Blind vertrouwen ook. Zeker als we in het verleden al vaak genoeg zijn genaaid door de officiele instanties.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:39:36 #159
8781 crew  Frutsel
pi_130554061
quote:
anti vs is stuitend hier
Ik ben niet anti-VS in dit geval, maar ik betwijfel of dit het juiste moment is om wat te ondernemen
pi_130554067
quote:

[..]

linkje naar die video?

Dat bewijs is dus net zo dun als het bewijs dat het Syrische leger er achter zit. Quote van Assad: "there isn’t a body in the world, let alone a superpower, that makes an accusation and then goes about collecting evidence to prove its point."
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:41:25 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130554127
Biden had ook weer een leuk propaganda speechje hoor, wat een poppenkast ook. En maar hopen dat de Amerikaanse MSM kijkers er weer voor vallen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_130554156
quote:
anti vs is stuitend hier
De hoeveelheid randdebielen die nu hard schreeuwen om een aanval op Syri is stuitend. Niets geleerd van Irak he?
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:42:33 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130554183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:39 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat bewijs is dus net zo dun als het bewijs dat het Syrische leger er achter zit. Quote van Assad: "there isn’t a body in the world, let alone a superpower, that makes an accusation and then goes about collecting evidence to prove its point."
de pers doet dat iedere dag

verder heeft hij wel een punt, beter verzamelijk je eerst wat bewijs voordat je roept dat de vliegkampschepen onderweg zijn
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:43:15 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130554205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:41 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

De hoeveelheid randdebielen die nu hard schreeuwen om een aanval op Syri is stuitend. Niets geleerd van Irak he?
beetje lame om gelijk maar tot namecalling over te gaan

ik snap dat het raar klinkt en het is er ook een hele rare wereld door geworden maar het is absoluut mogelijk dat normale intelligente mensen het niet met je eens zijn
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 14:45:19 #165
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130554284
quote:

[..]

Interessant verhaal. Blijft gevaarlijk. Complotten duiken altijd op.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:45:46 #166
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130554303
Zo waar: Obama is waging a war "to make a point."

quote:
This is not defensive war, since the Assad regime doesn't present even the remotest threat to America. It isn't a humanitarian war either, since U.S. airstrikes won't cripple the Assad regime's military capacity and may even get more civilians killed.
Humanitaire help my ass.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:01 #167
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130554311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Weet je wat altijd het probleem is. Verwarring.

Creer verwarring door informatie en desinformatie te verspreiden, zodat uiteindelijk niemand meer weet wat de waarheid is.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:15 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130554318
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

jup daarvoor zit er ook op fok een BNW, en daar is ook wel een syrie topic.
pi_130554333
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:41 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik zie niemand hier hard schreeuwen om tot een aanval over te gaan.
Wel mensen die vinden dat gifgas niet toelaatbaar is, en als bewezen is dat het gifgas was-en daar lijkt het inderdaad op-dat het niet zo raar is dat er een poging gedaan gaat worden die installaties uit te schakelen, of hoe dat ook werkt.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:46 #170
341203 3-voud
pi_130554348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

jup daarvoor zit er ook op fok een BNW, en daar is ook wel een syrie topic.
Want jij weet nu al zeker dat het daar thuis hoort met alu-hoedjes op?
pi_130554350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

beetje lame om gelijk maar tot namecalling over te gaan

ik snap dat het raar klinkt en het is er ook een hele rare wereld door geworden maar het is absoluut mogelijk dat normale intelligente mensen het niet met je eens zijn
Dat zal best 'lame' zijn, maar het is zorgwekkend dat zelfs in een land als Nederland het gros niets heeft geleerd van Irak en er gewoon weer alle door spindoctors gecreerde verhaaltjes weer als zoete koek slikt.

Georgie Bush:
"There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again."
pi_130554381
Wat een gelul allemaal.
Als Amerika ingrijpt is het niet goed, als Amerika niks doet is het niet goed...
Zonder wrijving geen glans
pi_130554394
quote:
anti vs is stuitend hier
Tja, niet gek ook. Als ze de helft van het budget van defensie hadden uitgegeven aan ontwikkelingshulp zou er geen land zijn die een hekel aan ze zouden hebben.

Plus wat er in Irak gebeurd is verdient ook geen schoonheidsprijs (inval vanwege massa vernietigings wapens)
pi_130554462
quote:
anti vs is stuitend hier
Er is een verschil tussen kritisch en anti-VS.
Blijkbaar moeten we maar gewoon klakkeloos het beleid van de VS steunen, je mag geen vragen stellen want Murica doet wat goed is voor het voortbestaan van de wereld.
Get it and Bet it
pi_130554470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een gelul allemaal.
Als Amerika ingrijpt is het niet goed, als Amerika niks doet is het niet goed...
Denk dat het een duivels dilemma is waar Obama mee zit.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:49:52 #176
8781 crew  Frutsel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:52:19 #177
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130554580
quote:
StopImperialism.com :')
pi_130554653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een gelul allemaal.
Want Amerika komt net pas om de hoek kijken in dit conflict?
pi_130554673
quote:
anti vs is stuitend hier
IK ben echt niet anti VS, maar wat wel stuitend is zijn de leugens die ze fabriceren om oorlogen te starten en zoveel mogelijk andere landen erin te betrekken, Met vrienden als de Amerikanen heb je niet eens vijanden nodig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130554675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Denk dat het een duivels dilemma is waar Obama mee zit.
Nee hoor. De meerderheid van het Amerikaanse volk heeft de buik meer dan vol van al die oorlogen, maar als de VS niet ingrijpt, dan is dat ontzettend slecht voor de reputatie van de VS als supermacht - een teken van zwakte.

Nog een leuke quote van Blair:

"Iraq has probably dispersed its special weapons, including its CBW [chemical and biological warfare] weapons. Intelligence also indicates that from forward-deployed storage sites, chemical and biological munitions could be with military units and ready for firing within 45 minutes."

Dat zijn de fabeltjes die wij toegespeeld kregen. Geef mij eens n reden om aan te nemen dat Assad achter deze gifgasaanvallen zit. Ik heb meer argumenten om aan te nemen dat de extremistische terroristen die Syri aan het kapot maken zijn achter deze schandalige aanval zitten.
pi_130554741
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want Amerika komt net pas om de hoek kijken in dit conflict?
Nee, iedereen is al vanaf het begin schuldig.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:39 #182
8781 crew  Frutsel
pi_130554760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

StopImperialism.com :')
:P
Deze dan:
http://guardianlv.com/201(...)t-by-rebels-says-un/

Als ze het in April deden, waarom nu dan niet opnieuw :)
pi_130554803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Nee hoor. De meerderheid van het Amerikaanse volk heeft de buik meer dan vol van al die oorlogen, maar als de VS niet ingrijpt, dan is dat ontzettend slecht voor de reputatie van de VS als supermacht - een teken van zwakte.

Nog een leuke quote van Blair:

"Iraq has probably dispersed its special weapons, including its CBW [chemical and biological warfare] weapons. Intelligence also indicates that from forward-deployed storage sites, chemical and biological munitions could be with military units and ready for firing within 45 minutes."

Dat zijn de fabeltjes die wij toegespeeld kregen. Geef mij eens n reden om aan te nemen dat Assad achter deze gifgasaanvallen zit. Ik heb meer argumenten om aan te nemen dat de extremistische terroristen die Syri aan het kapot maken zijn achter deze schandalige aanval zitten.
Fijn dat jij zo goed in het hoofd van een ander kan kijken.

Ik wacht het VN rapport wel af, voor te oordelen hoe of wat.
pi_130554817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:56 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, iedereen is al vanaf het begin schuldig.
Zo'n beetje iedereen die nu een vinger in de pap heeft was er vanaf het begin bij. Amerika&co en Rusland&co.
pi_130554869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

IK ben echt niet anti VS, maar wat wel stuitend is zijn de leugens die ze fabriceren om oorlogen te starten en zoveel mogelijk andere landen erin te betrekken, Met vrienden als de Amerikanen heb je niet eens vijanden nodig.
Dit dus. Daarnaast manifesteert de Amerikaanse overheid zich steeds meer als een Sovjet-dictatuur. Het wordt tijd dat de VS thuis de zaakjes eens op orde gaat brengen en de soevereiniteit van andere landen respecteert.

Als een stel terroristen in Amerika aanslagen pleegt, dan heeft niemand er een probleem mee als de Amerikaanse overheid hard zou ingrijpen, maar als Bashar Al-Assad dat doet, dan kan het allemaal niet door de beugel.

Dit heeft niets met anti-VS te maken. Ik kijk de gemiddelde Amerikaan namelijk niet aan op het beestachtige gedrag van hun overheid. Tegen de Sovjets steunde de VS Bin Laden en zijn vriendjes, welke later de VS diep in haar hart zou treffen. Nu wordt dat extremistische tuig dat tegen Assad vecht, bewapend en getraind. Lijkt mij niet echt een goed idee.
pi_130554877
maar amerika en UK hebben dus nog geen bewijs laten zien?
There are only 151 Pokmon.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:59:48 #187
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130554884
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:P
Deze dan:
http://guardianlv.com/201(...)t-by-rebels-says-un/

Als ze het in April deden, waarom nu dan niet opnieuw :)
'Tests undertaken at Britain's weapons research centre, Porton Down, showed sarin was used by regime forces at Utaybah on 19 March and at Sheikh Maqsood on 13 April, he said.' - http://www.theguardian.co(...)rebels-twice-cameron

Lekker duidelijk weer. :P
pi_130554935
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:59 schreef Eenskijken het volgende:
maar amerika en UK hebben dus nog geen bewijs laten zien?
De inspecteurs zijn maandag bezig geweest. Gisteren werden ze beschoten en moesten ze ophouden. Vandaag zijn ze weer bezig.
pi_130554957
Gaan vanavond de eerste bommetjes al vallen?
pi_130554976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:57 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Fijn dat jij zo goed in het hoofd van een ander kan kijken.

Ik wacht het VN rapport wel af, voor te oordelen hoe of wat.
Doe dat maar lekker. Hans Blix, hoofdinspecteur van de VN in Irak kon ook geen enkel bewijs vinden van massavernietigingswapens, maar dat mocht niet baten want dat de invasie er zou komen stond al lang vast. Dat Syri een soort gelijk lot zal ondergaan staat voor mij vast, al zullen er wellicht geen 'boots on the ground' komen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:03:21 #191
306109 francoisdublanc
pi_130555025
Breek: Israel roept gelimiteerd reservisten op.
pi_130555037
wanneer laten die VN inspecteurs dan eens wat weten? Ze kunnen het toch meteen doorgeven wat ze hebben gevonden? Duurt allemaal zo ontzettend lang :/
pi_130555040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Doe dat maar lekker. Hans Blix, hoofdinspecteur van de VN in Irak kon ook geen enkel bewijs vinden van massavernietigingswapens, maar dat mocht niet baten want dat de invasie er zou komen stond al lang vast. Dat Syri een soort gelijk lot zal ondergaan staat voor mij vast, al zullen er wellicht geen 'boots on the ground' komen.
Obama is Bush niet.

Je hebt dus echt een glazen bol...wauw.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:04:25 #194
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130555080
Een wespennest van ongekende grote. Je steekt met een stok in het hol en je bent de klos. Het is een slecht teken welke beslissing er ook genomen word. Helaas is Isral de enige democratie in dat wespennest van het MO. Ga er maar aan staan. Je kunt het nooit goed doen. Het is te complex
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130555115
israel staat nu ook paraat met hun leger aldus het NOS.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05:27 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130555130
LIVE BLOG || UN envoy to Syria confirms chemical weapons were used near Damascus

03:44 P.M. UN Secretary General says inspectors need four days to conclude their investigation and time to analyze findings (Reuters)

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.543986
pi_130555170
dit kan allemaal wel eens ernstig uit de hand gaan lopen :/
pi_130555172
quote:
Hans Blix gaf ook aan dat hij geen complete inzage had. Voor de invasie zei die het ook niet te weten en gaf aan dat Saddam niet volledig mee werkte.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:06:35 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130555179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Want jij weet nu al zeker dat het daar thuis hoort met alu-hoedjes op?
Nou waarom niet, het topic wat hier gaande is verschilt niet veel.
Al halen ze daar sommige informatie van bronnen weg waarvan ik zoiets heb van... dude op die zelfde site staat dan J Bieber dood is.

voor de rest, is het gis werk en verzamelen van info wie er achter de aanval zit, en of er uberhaupt gifgas is gebruikt.
pi_130555185
Ik mag toch echt hopen dat NL gewoon keihard nee zegt tegen welke vorm van militaire interventie dan ook, dat slaafse achternagehuppel van die Amerikaanse bloedhonden moet maar eens een keer afgelopen zijn.
pi_130555253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaan vanavond de eerste bommetjes al vallen?
Ik hoop het niet, want ik moet uit eten. Morgen Feyenoord kijken. Vrijdag zou prima uitkomen.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:08:48 #202
341203 3-voud
pi_130555264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou waarom niet, het topic wat hier gaande is verschilt niet veel.
Al halen ze daar sommige informatie van bronnen weg waarvan ik zoiets heb van... dude op die zelfde site staat dan J Bieber dood is.

voor de rest, is het gis werk en verzamelen van info wie er achter de aanval zit, en of er uberhaupt gifgas is gebruikt.
Dat beeldmateriaal blijft interessant. Dat anderen elders op het forum lekker de pan uit fantaseren maakt die foto niet comedy.
Krijg vaak het idee dat omdat er zoveel bij verzonnen wordt, men de bron, de foto in dit geval, ook van tafel veegt. So wrong.
pi_130555265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hans Blix gaf ook aan dat hij geen complete inzage had. Voor de invasie zei die het ook niet te weten en gaf aan dat Saddam niet volledig mee werkte.
bronvermelding graag. Blix heeft namelijk herhaaldelijk in interviews aangegeven dat Irak -vrezend voor de troepenopbouw aan de grens- uiteindelijk volledig meewerkte aan alle inspecties.
pi_130555329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:05 schreef Eenskijken het volgende:
israel staat nu ook paraat met hun leger aldus het NOS.
Logisch, want als het Westen Syri aanvalt, dan kun je er vergif op innemen dat zij het doel/slachtoffer gaan worden van Hezbollah. Hezbollah heeft trouwens antischeepsraketten, dus dat kan nog gezellig worden.
pi_130555342
even een doemscenario: straks valt de USA en de EU Syri aan, Israel wordt aangevallen door Iran, Rusland en China springen mee. Boem, derde wereldoorlog..
pi_130555352
Het wordt eens tijd om wat pro-VS geluid te laten horen, met al die haters hier! ^O^

Zonder hen hadden we nu in de pas moeten lopen in het Derde Rijk!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:11:19 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130555372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:10 schreef Montagui het volgende:
Het wordt eens tijd om wat pro-VS geluid te laten horen, met al die haters hier! ^O^

Nee, Sovjet
pi_130555386
quote:

_O_
pi_130555389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
even een doemscenario: straks valt de USA en de EU Syri aan, Israel wordt aangevallen door Iran, Rusland en China springen mee. Boem, derde wereldoorlog..
Zo'n vaart zal het niet lopen, maar het is wel een echt kruidvat aan het worden daar. Israelische verkopers van gasmaskers doen vette zaken nu.
pi_130555397
quote:

Hoe zwart-wit kun je denken.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:12:18 #211
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130555407
quote:
Nee.
pi_130555430
Ik ga eind september op vakantie naar Turkije.....
Laat het dan maar weer voorbij zijn daar
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:13:05 #213
341203 3-voud
pi_130555436
quote:
Waarom zou Israel aangevallen worden?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:13:07 #214
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130555437
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal het niet lopen, maar het is wel een echt kruidvat aan het worden daar. Israelische verkopers van gasmaskers doen vette zaken nu.
Wordt gewoon van overheidswege verstrekt.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:13:33 #215
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_130555455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Nee.
Zo snel zal het inderdaad niet lopen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:13:37 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130555457
quote:
dat was met irak ook zo, dat was met afganistan ook zo, dat was met libie ook zo etc...
pi_130555465
quote:

Dat begint al net zo'n afgezaagd riedeltje te worden als de joden die overal en altijd de holocaust kaart op tafel gooien.
pi_130555484
quote:

boeiuh: had ik nu Duits gesproken en hadden we allang 1 groot Europa met 1 munt en 1 taal

wat dat betreft lopen we hopeloos achter met de EU :')
(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130555500
quote:

[..]

linkje naar die video?

[..]

dat blauwe ding is de monding van de loop, waarom hij blauw geschilderd is weet ik niet, kan voor oefendoeleinden zijn
Die blauwe dingen zijn er op gelast. Dat schijnt het gifgas te zijn.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:14:57 #220
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_130555510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Daar dreeg eergisteren bij een interview van nieuwsuur n of andere hoge Syri pief mee.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:15:24 #221
306109 francoisdublanc
pi_130555525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, want ik moet uit eten. Morgen Feyenoord kijken. Vrijdag zou prima uitkomen.
Feyenoord...Wordt toch niks joh Toef.
pi_130555538
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat begint al net zo'n afgezaagd riedeltje te worden als de joden die overal en altijd de holocaust kaart op tafel gooien.
Je kunt je ook wel afvragen in hoeverre je daadwerkelijk bevrijd bent als een van de consequenties daarvan is dat je (moreel) verplicht bent om alles te doen wat je bevrijder zegt.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:15:58 #223
341203 3-voud
pi_130555551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef t-8one het volgende:

[..]

Daar dreeg eergisteren bij een interview van nieuwsuur n of andere hoge Syri pief mee.
Dus hoog piefje van Syrie bepaald dat wel even voor Rusland, China en Iran?
die Haagse bluf uit het MO kennen we onderhand ook wel een keer. Veel geschreeuw, nooit wol.
pi_130555560
quote:

[..]

Nogal logisch want die staan in Syri.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_130555569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:15 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Maar na een wedstrijd van Feyenoord kan je natuurlijk wel wat entertainment gebruiken.
pi_130555573
quote:

Nee dan hadden we Russisch als tweede taal gehad
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:17:02 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130555582
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef Re het volgende:
dat was met irak ook zo, dat was met afganistan ook zo, dat was met libie ook zo etc...
Daar ben ik ook niet bang voor, maar zo creer je steeds meer landen waar idioten mbv anarchie onder leiding van warlords de scepter zwaaien. En als nu maar genoeg landen in die situatie zitten dan is daar het opbouwen van een betrouwbare handel en economie onmogelijk.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:17:16 #228
306109 francoisdublanc
pi_130555590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar na een wedstrijd van Feyenoord kan je natuurlijk wel wat entertainment gebruiken.
Popcorn, ijsjes, drank. Het ligt hier al klaar hoor. _O_

Wij zijn best verwend.
pi_130555634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)l-iran-declares.html
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:18:32 #230
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130555635
Report: U.S. intercepted phone calls proving Assad behind chemical attack

(...)

According to the report on Tuesday, hours after the attack a Syrian Defense Ministry official made "panicked phone calls" to a commander of a chemical weapons unit, "demanding answers for a nerve agent strike that killed more than 1,000 people." (Haaretz)

Ik wacht op de reactie met een filmpje van Powell bij de VN.
pi_130555672
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga eind september op vakantie naar Turkije.....
Laat het dan maar weer voorbij zijn daar
Ik zaterdag over een week. Naar Bodrum. Zal de vliegtuigen niet over zien vliegen heb ik al bekeken via maps. Denk dat je er niet veel van zult merken :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:20:02 #232
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_130555686
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die blauwe dingen zijn er op gelast. Dat schijnt het gifgas te zijn.
Dus de FSA/terroristen/iemand anders dan Assad z'n leger, schieten gifgas af en laten zich daarbij rustig vanuit allerlei punten filmen (mogelijk door Assad's leger o.i.d.) en publiceren dit vervolgens via de staatsomroep?

vreemd verhaal.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:20:26 #233
306109 francoisdublanc
pi_130555694
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Nibb-it het volgende:

(...)

According to the report on Tuesday, hours after the attack a Syrian Defense Ministry official made "panicked phone calls" to a commander of a chemical weapons unit, "demanding answers for a nerve agent strike that killed more than 1,000 people." (Haaretz)

Als dat zo is wil ik ook het antwoord horen.
pi_130555698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:15 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Okee, dan mogen ze bij de 0-1 beginnen :D Nee, serieus, denk dat iedereen wel een beetje de adem in houdt
pi_130555710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zaterdag over een week. Naar Bodrum. Zal de vliegtuigen niet over zien vliegen heb ik al bekeken via maps. Denk dat je er niet veel van zult merken :)
Haha lekker.. Ik zit in Side dan :P
pi_130555712
quote:

(...)

Hoe is dit bewijs dat zij het gedaan hebben? Ik zou juist zeggen dat dit bewijst dat ze er niks van af wisten :')
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:21:08 #237
341203 3-voud
pi_130555722
quote:
Joh. Welk deel is dat? 157?
pi_130555729
LoL? Het iraanse parlement schreeuwt open en bloot 'dood aan amerika'.

WTF!!
pi_130555742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:17 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Popcorn, ijsjes, drank. Het ligt hier al klaar hoor. _O_

Wij zijn best verwend.
Nou, weet de eerste Golf oorlog nog, toen zat iedereen toen de oorlog begon met chips, cola en bier naar CNN te kijken.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:21:57 #240
306109 francoisdublanc
pi_130555746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Okee, dan mogen ze bij de 0-1 beginnen :D Nee, serieus, denk dat iedereen wel een beetje de adem in houdt
Ja natuurlijk, is echt een spel wat fataal kan aflopen voor Israel en Iran. En hoe staat Europa in dewereld? Zeer interessant.
pi_130555750
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe is dit bewijs dat zij het gedaan hebben? Ik zou juist zeggen dat dit bewijst dat ze er niks van af wisten :')
Lijkt inderdaad meer op een eenmansactie van een of andere doorgedraaide officier.
pi_130555751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:20 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dus de FSA/terroristen/iemand anders dan Assad z'n leger, schieten gifgas af en laten zich daarbij rustig vanuit allerlei punten filmen (mogelijk door Assad's leger o.i.d.) en publiceren dit vervolgens via de staatsomroep?

vreemd verhaal.
Wie zegt dat zij het gepubliceerd hebben?
pi_130555754
quote:

(...)

bewijs aangeleverd door de US, waar kennen we dat ook al weer van... :')
(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:22:35 #244
306109 francoisdublanc
pi_130555776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:21 schreef Eenskijken het volgende:

WTF!!
Is dat niet een ritueel daar?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:23:51 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130555826
Ben benieuwd wat China onderneemt. Hun tactiek is vaak: waar twee honden vechten om een been loopt de derde ermee heen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:24:02 #246
306109 francoisdublanc
pi_130555831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, weet de eerste Golf oorlog nog, toen zat iedereen toen de oorlog begon met chips, cola en bier naar CNN te kijken.
Heb ik niet bewust meegemaakt...Vraag me af of ze dat nu weer doen.
pi_130555833
quote:

WTF!!
Amerika = Amerikaanse overheid en dan vooral de buitenlandse politiek.
pi_130555841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Joh. Welk deel is dat? 157?
Ze hebben al mot sinds 1948 dus waarschijnlijk al deel 1000+.

Dat betekent overigens niet dat ze de 1244e keer niet het woord bij de daad kunnen voegen, als de spanningen maar hoog genoeg oplopen kan het altijd nog gebeuren.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tocadisco op 28-08-2013 15:30:28 ]
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:24:20 #249
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130555846
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat beeldmateriaal blijft interessant. Dat anderen elders op het forum lekker de pan uit fantaseren maakt die foto niet comedy.
Krijg vaak het idee dat omdat er zoveel bij verzonnen wordt, men de bron, de foto in dit geval, ook van tafel veegt. So wrong.
true, het is inderdaad interessant.
heeft trouwens de westerse wereld ondertussen wat overtuigend bewijs op tafel gegooid?
tot dusver hoor ik inderdaad alleen maar geschreeuw dat Asad het heeft gedaan maar verder als dat....
En die foto's en andere links zag ik in het BNW forum al tijdje terug naar voren komen.
leuk voorbeeld over hoe de VS het wel eens mis kan hebben.
al is dit nep, hij is en blijft briljant!
pi_130556025
quote:

WTF!!
Dat is al tientallen jaren zo.
pi_130556219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

true, het is inderdaad interessant.
heeft trouwens de westerse wereld ondertussen wat overtuigend bewijs op tafel gegooid?
tot dusver hoor ik inderdaad alleen maar geschreeuw dat Asad het heeft gedaan maar verder als dat....
En die foto's en andere links zag ik in het BNW forum al tijdje terug naar voren komen.
leuk voorbeeld over hoe de VS het wel eens mis kan hebben.
al is dit nep, hij is en blijft briljant!
Haha die is wel geniaal! Lijkt me ook sterk dat het echt is, maar mocht het zo zijn dan was het wel briljant geweest. Zowel van die Amerikaanse kapitein als die Spaanse. _O-
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:42:29 #252
306109 francoisdublanc
pi_130556602
Poll: Moet het Westen ingrijpen?
Ja
Nee
Ik weet niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Verwacht jij hierdoor grote instabiliteit in de regio?
Ja
Nee
Echt geen idee
Tussenstand:

Poll: Zie jij een conflict ontstaan tussen het Westen en de rest?
Ja
Nee
Ik weet niet
Tussenstand:

Poll: Wat zijn de gevolgen voor Israel?
Geen
Raketten vanuit Syrie
Raketten vanuit Iran
Grijpt zelf ook in
Tussenstand:

Ik ben benieuwd. :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:42:31 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_130556605
Hoop dat dit niet serieus is:

woensdag 28 augustus 2013 @ 15:44:32 #254
306109 francoisdublanc
pi_130556676
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:42 schreef remlof het volgende:

[ afbeelding ]
August 28, 2013

Issued today from the office of President Putin to the Armed Forces of the Russian Federation is ordering a “massive military strike” against Saudi Arabia in the event that the West attacks Syria.

According to Kremlin sources familiar with this extraordinary “war order,” Putin became “enraged” after his early August meeting with Saudi Prince Bandar bin Sultan who warned that if Russia did not accept the defeat of Syria, Saudi Arabia would unleash Chechen terrorists under their control to cause mass death and chaos during the Winter Olympics scheduled to be held 7-23 February 2014 in Sochi, Russia.

Lebanese newspaper As-Safir confirmed this amazing threat against Russia saying that Prince Bandar pledged to safeguard Russia’s naval base in Syria if the Assad regime is toppled, but he also hinted at Chechen terrorist attacks on Russia’s Winter Olympics in Sochi if there is no accord by stating: “I can give you a guarantee to protect the Winter Olympics next year. The Chechen groups that threaten the security of the games are controlled by us.”
pi_130556698
Bewijzen waar Cameron het over had:

O-)
pi_130556708
Massive strike zie ik niet gebeuren maar dat de Russen nog wat te regelen hebben met de arabieren spreekt voor zich. Al sinds de Tsjetsjeense oorlog nemen die salafisten/wahabisten/whatever langzaamaan de caucasus in, daarom zag je toen ook een toename aan brute acties waarbij de Tsjetsjenen van helden/vrijheidsstrijders overgingen naar terroristen in de opinie van de wereld.

Over die poll; er heerst al grote instabiliteit in die regio dus die vraag klopt niet. En wtf boeit Isral nou?
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:46:24 #257
137949 Disana
pi_130556752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:44 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Putin Orders Massive Strike Against Saudi Arabia If West Attacks Syria
mr.zAugust 28, 2013 against,Arabia,attacks,massive,orders,Putin,Saudi,strike,Syria,West,Articles,PreviousNext A grim “urgent action memorandum” issued today from the office of President Putin to the Armed Forces of the Russian Federation is ordering a “massive military strike” against Saudi Arabia in the event that the West attacks Syria.

According to Kremlin sources familiar with this extraordinary “war order,” Putin became “enraged” after his early August meeting with Saudi Prince Bandar bin Sultan who warned that if Russia did not accept the defeat of Syria, Saudi Arabia would unleash Chechen terrorists under their control to cause mass death and chaos during the Winter Olympics scheduled to be held 7-23 February 2014 in Sochi, Russia.

Lebanese newspaper As-Safir confirmed this amazing threat against Russia saying that Prince Bandar pledged to safeguard Russia’s naval base in Syria if the Assad regime is toppled, but he also hinted at Chechen terrorist attacks on Russia’s Winter Olympics in Sochi if there is no accord by stating: “I can give you a guarantee to protect the Winter Olympics next year. The Chechen groups that threaten the security of the games are controlled by us.”
Heb je ook een link naar de bron? Alvast dank.
pi_130556794
Ik ben ook geen voorstander van een aanval; hoewel ik persoonlijk Assad het liefst zou zien vertrekken in een bodybag, realiseer ik me te goed wat voor bloedbad we kunnen verwachten als zijn regime valt en Syrie wordt overgenomen door de jihadisten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:47:46 #259
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130556803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Met van die mooie wazig luchtfoto's van gebouwen en vrachtwagens.
Dat soort dingen..
Dat is geen VN rapport hoor. Dat was een presentatie van dhr. C. Powell.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:48:56 #260
306109 francoisdublanc
pi_130556843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb je ook een link naar de bron? Alvast dank.
http://banoosh.com/blog/2(...)-west-attacks-syria/
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 15:50:24 #261
8781 crew  Frutsel
pi_130556895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:44 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

August 28, 2013
Was zeker dezelfde bron als waar eerst stond dat Saoedie Arabie Rusland een "secret deal" had gestuurd als ze Syrie lieten vallen ivm olie en gas?
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:51:15 #262
137949 Disana
pi_130556935
quote:
Hmm, ik denk dat ik het maar met een korreltje zout neem. Nogmaals dank.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:52:17 #263
306109 francoisdublanc
pi_130556975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat ik het maar met een korreltje zout neem. Nogmaals dank.
Precies, denk ik ook.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:54:52 #264
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130557093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:47 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Bewijsmaterial van het niveau... "really big truck" that must mean its a bomb!

woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:23 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130557119
wel apart dat je die alternatieve bronnen altijd gelijk herkent aan de bizarre namen die ze dragen
pi_130557212
quote:

[ afbeelding ]
Onzin natuurlijk.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 16:00:36 #267
8781 crew  Frutsel
pi_130557378
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef Re het volgende:
wel apart dat je die alternatieve bronnen altijd gelijk herkent aan de bizarre namen die ze dragen
Het werd in Juni ook al eens geroepen... :P

De Saoedi deal aan Rusland was al van begin augustus
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:09:40 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_130557704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
Daar ga ik ook van uit. Dit is de orginele bron geloof ik: http://www.eutimes.net/20(...)-west-attacks-syria/
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 16:10:27 #269
137949 Disana
pi_130557738
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar ga ik ook van uit. Dit is de orginele bron geloof ik: http://www.eutimes.net/20(...)-west-attacks-syria/
Ik krijg die niet geopend, en als ik eutimes in Google invoer, kom ik terecht op

http://iranian.com/posts/view/post/19821
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 16:11:53 #270
8781 crew  Frutsel
pi_130557802
OP nog iets meer geupdate, als er nog meer suggesties zijn hoor ik het wel :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:13:48 #271
306109 francoisdublanc
pi_130557879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:11 schreef Frutsel het volgende:
Paar polls erin?
pi_130557880
quote:
"We have heard from people close to the regime that the chemical missiles were handed out a few hours before the attacks," said a source from a well-connected family, who has contacts with both the opposition and regime loyalists.
"They didn't come from the ministry of defence but from air force intelligence, under orders from Hafez Maklouf . The army officers are saying they did not know there were chemical weapons. Even some of the people transporting them are saying they had no idea what was in the rockets - they thought they were conventional explosives."
bron
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 16:14:17 #273
137949 Disana
pi_130557896
quote:
Ziet er prima uit, dank.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:14:55 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130557921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:47 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

:) ow jah, sorry was ergens een jaartje of 10 geleden...
;) geheugen laat me weer ff in de steek
pi_130557928
quote:
dank u
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:17:43 #276
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130558029
quote:
Zijn al die afbeeldingen van vlaggen en demonstraties echt nog nodig? Onder de foto van het vluchtelingenkamp staat nog een niet-werkende afbeelding.

Verder ^O^
pi_130558130
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt me van niet. Er moet wel iets heel groots gebeuren (bombardement op de Russische basis in Tartous of iets vergelijkbaars) voordat de Russen de wapens tegen ons zouden oppakken.
pi_130558166
Dat verhaaltje over Rusland is pure bullshit hoor. De bron is ene Sorcha Faal, notoire leugenaar.

EDIT:

Ik weet niet of het al geplaatst is maar op RT staat een ijzersterk stuk.

quote:
The war on Iran begins... in Syria

As the United States, along with its European and Israeli allies, prepares to launch yet another illegal war of aggression in the Middle East, the geopolitics of the US strategy could not be more apparent.

Despite the high-minded talk of humanitarianism, the US is advancing a transparently neo-colonialist agenda aimed at securing hegemony in the region by destroying what little opposition remains.

Lights... camera... war!

The images and videos flooding the internet since last week purport to show evidence of a chemical weapons attack perpetrated by the Assad regime. This development neatly and conveniently coincides with the declaration by the Obama administration that the use of such weapons constitutes a red line, merely a euphemism for the point at which the US would feel emboldened to militarily intervene on behalf of the rebels.

And so, as news outlets report on the likely use of chemical weapons by Damascus without anything other than unverifiable hearsay and ambiguous video footage, the drumbeat of war gets louder and louder.

A clear-thinking and rational political analyst would immediately be suspicious about the attack considering the presence of international chemical weapons investigators in Syria, as well as the fact that Damascus was undeniably winning the war against the jihadi rebel factions in cities like Qussair, Homs, Aleppo and elsewhere. That Assad would sabotage his own military victories and provide the perfect pretext for a foreign intervention is not only far-fetched, it runs contrary to his own record throughout this conflict. Remember that Damascus has shown restraint in the face of international war crimes committed against it by Israel, Turkey and other regional actors who have been fomenting the conflict in Syria for more than two years.

And so we see once again that we are living in what French philosopher and cultural critic Guy Debord called The Society of the Spectacle a world in which representation of truth is more important than truth itself, where videos of unknown origin and without verification take the place of authentic evidence and investigation, where wars that will destroy millions of lives and future generations are manufactured by paid actors on television who merely masquerade as journalists.

All this leads many to wonder whether the United States is really as stupid as it seems. Could Washington actually believe that a war in Syria will actually benefit the US and its interests? Could they truly be so short-sighted and unwilling to learn from past mistakes? Although these questions would seem entirely valid, they presuppose that a war with Syria is actually the goal of a war with Syria. On the contrary, this illegal aggression against the sovereign Syrian Arab Republic is merely the opening phase of a greater regional war with the ultimate target being the Islamic Republic of Iran.

Smashing the Shiite crescent
In the decades since the revolution of 1979 which created the modern Islamic Republic of Iran, the US policy toward that country has been antagonistic and belligerent to such a degree that Iran has been forced, out of sheer necessity, to rely very heavily on its few regional and international allies. And so, given the political posture of Bashar Assad, like that of his father before him, Damascus has been viewed as Irans key political partner, providing Iran with a crucial ally along the border with Israel and a bridge to the Hezbollah organization in Southern Lebanon. Additionally, a multi-ethnic society like Syria with a dominant Shiite-Alawite demographic presents itself as a natural friend to Shiite Iran. However, the importance of this relationship does not stop at mere similarities.

Since the United States imposed draconian sanctions against Tehran, ostensibly over Irans alleged nuclear program, the economics of the Iran-Syria relationship have become even more significant. As Tehran has been increasingly frozen out of world energy markets due to US and European sanctions that make it difficult if not impossible to settle international debts with the Islamic Republic, it has been forced to find alternative methods and infrastructure to sell its oil and gas and maintain its fragile economy.

A centerpiece of this strategy is the Iran-Iraq-Syria gas pipeline deal signed last month. Intended to provide Iran with a new delivery route to the Mediterranean coast, giving it renewed access to the Eurasian landmass and markets, the pipeline is obviously a blow to US-Israeli attempts to strangle the regime in Iran economically. Syria, being the critical linchpin in this deal, figures significantly in the Iranian strategy to survive the sanctions, thereby necessitating Iranian involvement in the conflict if only to provide the critical support Assad needs to maintain control of the security of the country.

When one looks at the players involved in the war in Syria, it becomes clear that the Sunni monarchies Saudi Arabia and Qatar primarily have committed to the war in order to ensure their own continued hegemony, especially in terms of energy production. Qatar, being one of the worlds wealthiest gas exporters, views the growing relationship between Iran and Syria, especially the gas pipeline deal, as an existential threat to their own standing. The Saudis, long since mortal enemies and rivals of the Shia Iranians, also have come to view Syria as merely a battleground in the larger proxy war with Iran.

And then of course, theres Israel. Perched comfortably on Syrias border, Israel has played a key role in stoking tensions and fomenting unrest on the other side of the Golan Heights. Not only did Israel carry out a number of blatantly illegal bombings inside Syrias borders, there have been dozens of mainstream accounts, including videos, of Israeli Special forces commandos inside of Syria. Naturally, Israeli intentions are to further their own interests which for decades have been centered on the destruction of Iran, their main regional competitor and rival.

Furthermore, as renowned author and geopolitical analyst F. William Engdahl has noted, Israels new gas discoveries off the Mediterranean coast add a new dimension to the struggle for dominance in the region. Engdahl writes, Now Israel faces a strategic and very dangerous dilemma. Naturally, Israel is none too excited to see Assads Syria, linked to Israels arch foe Iran, and Iraq and Lebanon out-compete an Israeli gas export to the EU markets. This could explain why Israels Netanyahu government has been messing inside Syria in the anti-Assad forces.

Of course, Israel is not an entirely independent actor. As a principal player in the US-dominated imperial system, Israel serves as the bad cop to Washingtons good cop on Iran. While the warmongers in Tel Aviv call for Iranian blood, the US is able to feign interest in nuclear negotiations to resolve the conflict and lift the sanctions. At the very same moment, the US, EU and Israel foment civil war in Syria precisely to weaken the Iranians, already isolated politically and economically, thereby showing that not only are they not interested in peace with Iran, they are implementing a multi-phased strategy to destroy that country.

Adding insult to injury, the continued instability and violence in Iraq has politically weakened Prime Minister Maliki, a key Iranian ally. With Baghdad and Damascus in chaos, Tehran will find it very difficult to continue to support Hezbollah, another important piece on the chessboard. So one can see without great difficulty that the war in Syria is, at a fundamental level, a means to an end the end being the total destruction of the Shiite Crescent insofar as it represents resistance to the hegemonic designs of the US, Israel, and their puppet Sunni monarchies.

What has become ever more apparent in recent weeks and months is that the conflict in Syria is much larger than Syria itself. Like the Balkans almost exactly 100 years ago, Syria has become the proverbial powder keg in which Western leaders play with matches. Tragically, the diplomatic brinksmanship of the imperial powers in 1914 unleashed upon the world one of the greatest tragedies in the history of humanity: the First World War. As the United States prepares to commence yet another war, let us hope that world war is not once again the outcome.

http://rt.com/op-edge/us-war-iran-begins-syria-096/

[ Bericht 49% gewijzigd door IPA35 op 28-08-2013 16:28:42 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:39:17 #279
132191 -jos-
Money=Power
pi_130558895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het werd in Juni ook al eens geroepen... :P

De Saoedi deal aan Rusland was al van begin augustus
Dat artikel van Sorcha Faal is inderdaad een hoax, maar de ontmoeting van Poetin met Prince Bandar heeft wel degelijk plaats gevonden. Maar het laat inderdaad zien dat broncontrole erg belangrijk is.
pi_130558965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:20 schreef IPA35 het volgende:
Dat verhaaltje over Rusland is pure bullshit hoor. De bron is ene Sorcha Faal, notoire leugenaar.

EDIT:

Ik weet niet of het al geplaatst is maar op RT staat een ijzersterk stuk.

[..]

http://rt.com/op-edge/us-war-iran-begins-syria-096/

Leuk geschreven stuk, maar wat de auteur in feite doet is uit de constatering dat het conflict in Syri een regionale dimensie heeft (wat zeker het geval is) de conclusie te trekken dat de acties m.b.t. Syri ook direct gelinkt zijn aan het vernietigen/klein houden van Iran.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 16:44:51 #281
8781 crew  Frutsel
pi_130559111
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:17 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Zijn al die afbeeldingen van vlaggen en demonstraties echt nog nodig? Onder de foto van het vluchtelingenkamp staat nog een niet-werkende afbeelding.

Verder ^O^
Nee, vlaggen vervangen... keer wat anders
Afbeelding gefikst, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan de lijken die er liggen?

Ik zat zelf nog te denken aan eventuele Twitter/Facebook accounts/links van 'betrouwbare' bronnen binnen Syrie? Verslaggevers, Journalisten etc ?
pi_130559159
quote:
Last Wednesday, in the hours after a horrific chemical attack east of Damascus, an official at the Syrian Ministry of Defense exchanged panicked phone calls with a leader of a chemical weapons unit, demanding answers for a nerve agent strike that killed more than 1,000 people. Those conversations were overheard by U.S. intelligence services, The Cable has learned. And that is the major reason why American officials now say they're certain that the attacks were the work of the Bashar al-Assad regime...

The Guardian
Tis duidelijk, bewijs staat vast. Bashar moet nu bloeden, go Amerika *O* *O* *O*

Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:47:28 #283
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130559197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Tis duidelijk, bewijs staat vast. Bashar moet nu bloeden, go Amerika *O* *O* *O*

[ afbeelding ]
Wij van WC eend.
pi_130559289
quote:
Tragically, the diplomatic brinksmanship of the imperial powers in 1914 unleashed upon the world one of the greatest tragedies in the history of humanity: the First World War. As the United States prepares to commence yet another war, let us hope that world war is not once again the outcome.
Totaal andere omstandigheden, maar goed.
pi_130559339
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik geloof in ieder geval niet dat Assad zelf opdracht heeft gegeven om een chemische aanval te doen op de wijk. Eerder lokale militie eenheden die buiten het centrale gezag om besloten hebben om die chemische wapens in te zetten.
pi_130559394
AMERICAAA.....FUCK YEAAAAH *O*
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 16:54:26 #287
8781 crew  Frutsel
pi_130559434
quote:

[..]

[ afbeelding ]
En die gegevens kregen ze van? .... de Israli... O-)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:55:17 #288
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130559466
Timmermans: als chemische wapens zijn ingezet, kan actie in Syri niet uitblijven

BINNENLAND / BUITENLAND Actie kan niet uitblijven als blijkt dat in Syri chemische wapens zijn ingezet. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) vanmiddag gezegd op een persconferentie met secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties. (NRC)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:57:22 #289
132191 -jos-
Money=Power
pi_130559539
quote:
Vanavond in #KvdB: aan de vooravond van het Kamerdebat over Syrie een debat tussen @harryvandesp & VVD'er @HanTenBroeke.
quote:
Kamerdebat over Syri morgenmiddag
http://nos.nl/tekst/54511(...)ie-morgenmiddag.html
quote:
US may look to build moral argument for strike against Syria, experts say

Legal analysts say US would 'undoubtedly face some tough questions about the legality' of military intervention in Syria
http://www.theguardian.co(...)al-argument-military

quote:
Sarin Gas: A New Propaganda Campaign against Syria
http://www.globalresearch(...)gainst-syria/5347246

http://online.wsj.com/art(...)039011328308776.html
pi_130559633
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:45 schreef mm1985 het volgende:
Bewijzen waar Cameron het over had:
[ afbeelding ]

O-)
Jezus, een satellietplaatje van 10 jaar oud als bewijs? Ik mag toch hopen dat we hier niet weer intrappen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_130559683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:55 schreef Nibb-it het volgende:
Timmermans: als chemische wapens zijn ingezet, kan actie in Syri niet uitblijven

BINNENLAND / BUITENLAND Actie kan niet uitblijven als blijkt dat in Syri chemische wapens zijn ingezet. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) vanmiddag gezegd op een persconferentie met secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties. (NRC)
Oorlogszuchtige Timmerfrans. :{
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:02 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_130559687
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En die gegevens kregen ze van? .... de Israli... O-)
Dat staat er niet:

Those conversations were overheard by U.S. intelligence services
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:12 #293
341203 3-voud
pi_130559695
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:55 schreef Nibb-it het volgende:

Timmermans :')
Opgeschoten varkentje wat mee wil blren met de grote jongens...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:42 #294
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130559709
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:00 schreef waht het volgende:

[..]

Oorlogszuchtige Timmerfrans. :{
Het PvdA-logo is voortaan bloedrood.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:15 #295
306109 francoisdublanc
pi_130559728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zelfs Chili en Argentinie zijn al gebeld. _O- Nederland niet. :')
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:25 #296
8781 crew  Frutsel
pi_130559732
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat staat er niet:

Hier wel
http://www.theguardian.co(...)-syria-chemical-talk
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:38 #297
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130559740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Weten we gelijk waarom hij tegen verdere bezuinigingen op Defensie was.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:47 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_130559747
quote:

[..]

[ afbeelding ]
The Guardian? Lijkt me niet 100% betrouwbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:56 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_130559754
Timmermans is in ieder geval stukken beter dan die laffe Uri Rosenthal, dat was echt een lachertje, waardeloze minister.
pi_130559765
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat staat er niet:

Ja en Saddam heeft mobiele Sarin fabrieken maar het punt is dus dat als je dit zo hoort de Syrische regering dit niet gewild heeft en dus geschokt was als dit had plaatsgevonden. Verder zijn er sterke bewijzen dat het de jihadi's waren en niet de regering.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130559775
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Het PvdA-logo is voortaan bloedrood.
Van Ojik was ook al zo strijdlustig voor zijn doen.
quote:
"We moeten er op voorbereid zijn dat geweldopties aan de orde zijn. En ik denk dat we daar zelfs niet meer aan ontkomen'', zei Van Ojik in het radioprogramma TROS Kamerbreed. Volgens de fractievoorzitter draait de discussie over Syri de komende weken om de vraag hoe er wordt ingegrepen, wie er ingrijpt en wat het mandaat is.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:04:27 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130559814
quote:

[..]

[ afbeelding ]
lijkt er dan meer op dat iemand zonder toestemming de wapens heeft gebruikt, dat is dan een false false false flag oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')