Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
Zie de laatste pagina's van het vorige deel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #3quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk dat dit wel eens een naar verhaal kan gaan worden tussen al die andere wazige landen. Ik gok dat Amerika deze week nog kruisraketten inzet, ongeacht wat er nu nog gebeurd. Als ze niks doen zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt, ik denk dat ze daar nog het meeste mee zitten, ze willen een statement maken. De rode lijn weet je wel...
Er is nog niks gebeurd de afgelopen dagenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nog niks gebeurd de afgelopen dagen
Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nog niks gebeurd de afgelopen dagen
even Powell van stal halen dus,...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.
Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechtenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals of niet.
Dat hebben Frankrijk en Duitsland ook niet gedaan tijdens de Irak oorlog, dus waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
Wow er is al een jaar niet ingegrepen!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
Wat wil dat uberhaupt zeggen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syriequote:
Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syrië, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.
Onzin? Hoe was dat ook alweer in Irak gegaan? Waar waren ook alweer die WMD's?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syrie
Ze hebben gezegd militair te zullen ingrijpen wanneer er chemische wapens zouden worden gebruikt. Die zijn nu gebruikt dus gaan ze ingrijpen denk ik. En ik verwacht dat ze ingrijpen ongeacht welke partij die chemische wapens heeft gebruikt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syrië, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?
Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.
Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
quote:Strike on Syria Would Cause One on Israel, Iran Declares
Iranian lawmakers and commanders issued stark warnings to the United States and its allies on Tuesday, saying any military strike on Syria would lead to a retaliatory attack on Israel fanned by “the flames of outrage.”
The warnings came against a backdrop of rising momentum among Western governments for a military intervention in the Syria conflict over what the United States, Britain, France and others have called undeniable evidence that President Bashar al-Assad’s forces used banned chemical weapons on civilians last week, killing hundreds. Mr. Assad has accused the insurgents who are trying to topple him of using such munitions.
Iran, which itself came under chemical weapons assault by Iraq during its eight-year war in the 1980s, has been a loyal ally of the Syrian government. Iranian hard-liners often say Syria is Iran’s first trench in a potential war with hostile Western powers. Iran has blamed Israel for the conflict in Syria, saying Israel is trying to bring down Mr. Assad.
“In case of a U.S. military strike against Syria, the flames of outrage of the region’s revolutionaries will point toward the Zionist regime,” the semiofficial Fars news agency quoted Mansur Haqiqatpur, an influential member of Parliament, as saying on Tuesday.
At the same time Iran has always taken the moral high ground on the issue of chemical weapons, actively opposing their use. If it turns out that Mr. Assad’s side deployed the weapons, it will be difficult for Iranian leaders to explain their support for the Syrian president to their people, analysts point out.
A potential military intervention by the United States in Syria also represents a test for Iran’s new president, Hassan Rouhani, who condemned the use of chemical weapons on his Twitter account on Monday, but stopped short of blaming either side in the Syrian conflict.
On Tuesday the new foreign minister of Iran, Mohammad Javad Zarif, stressed that Iran condemned the use of chemical weapons by any group. He also said Iran had pressed the Syrian government to assist the United Nations weapons inspectors who are in the country conducting an inquiry.
There is no evidence, he said, that chemical weapons were used by the Syrian government. But in remarks quoted by the official Islamic Republic News Agency. Mr. Zarif said there was some evidence that such munitions had been given to what he called Takfiri groups, referring to Syria’s insurgents. Takfiri is a disparaging term used by Muslims for extremist groups that accuse others of apostasy.
Many analysts close to Mr. Rouhani privately say that Syria is an obstacle to change inside Iran. The country’s hard-liners say any attack on Syria is in fact an act of war against Iran, and point to a support pact in which both nations have vowed to defend each other in case of a military attack by a third country.
“Naturally Iran does not want to lose Syria as a foothold in the region,” said Davoud Hermidas-Bavand, a professor of international relations at Allameh Tabatabaei University in Tehran.
“But in the long run a solution for Syria will mean that officials in Tehran can soften their stance towards the U.S.,” he said. “It means we would have a more open domestic atmosphere.”
Iran is widely seen as having close coordination with Hezbollah, the militant Shiite Lebanese organization that is an ideological ally. Both regard Israel as a common enemy, and Hezbollah is reported to have many rockets deployed in southern Lebanon capable of striking deep into Israeli territory.
Iran and Hezbollah are heavily engaged in helping Mr. Assad’s side in the Syria conflict. Iranian military advisers have been seen in Syria, and Iran provides military support and training to Hezbollah fighters, who have joined the Syrian armed forces in recent months retake rebel-held areas.
Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, meeting with visiting Sultan Qaboos bin Said al Said of Oman in Tehran on Monday, predicted the Syrian conflict would escalate far beyond its borders if other regional nations continued to aid the Syrian opposition.
“Their supporters must know that this fire will finally engulf them as well,” Mr. Khamenei said, according to the Mehr news agency.
Ik kan dit enkel erg naïef vinden. Er zijn nooit enkel humanitaire belangen, zo werkt het grote spel gewoon niet. De tijden van idealisme (als die er ooit echt waren) zijn zeker niet op dit moment. Plus dat je nu niks kan bedenken betekent niet dat er geen andere motieven zijn. Er loopt blijkbaar een zeer lucratieve pijp/gas lijn in Syria (zie vorig topic). Maar ook Rusland en China een hak zetten kan al motief genoeg zijn. Niks humanitair aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syrië, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?
Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.
Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
controle over fossiele brandstoffenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Amerika doet het hoe dan ook nooit goed... of het is vanwege olie of vanwege wapens die er niet zijn... nu schreeuwt men al maanden: waarom doet niemand iets.. En inderdaad niemand doet iets... Arabische Liga niet, Rusland niet, China niet (olie/gascontracten?), en de VS/UK niet (geen olie/gascontracten) en nu gebeurd er iets waar je iets mee kunt uit "humanitair" oogpunt is het ook weer niet goed omdat Amerikanen oorlogzuchtig zijn en een falseflag willen/zoeken/hebben om weer eens te rellen...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We kennen allemaal het Irak verhaal maar als Amerika sowieso gaat ingrijpen zoals een paar beweren en er geen bewijs nodig is, vraag ik mij af waarom er vorige week niet al is ingegrepen? Blijkbaar staat ingrijpen niet zo vast als men wil denken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:11 schreef Killaht het volgende:
[..]
Onzin? Hoe was dat ook alweer in Irak gegaan? Waar waren ook alweer die WMD's?
Ik zeg dat het wederom tot een mogelijkheid behoort, kijk naar het verleden.
Amerika is niet almachtig en kan niet overal direct en tegelijk ingrijpen.
Hoe zat dat in Irak ook alweer? Oja Irak had olie en de VS probeerde al deze olie toe te eigenen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef metallicelmo het volgende:
Het gaat altijd om geld mensen. En dat geld halen ze uit grondstoffen uit het gebied daar.. Was in Irak net zo..
Hooguit een signaal dat er een grens is overschreden en dat de laatste waarschuwing bereikt is. Ik geloof voorlopig ook niet in een scenario waarbij ook luchtaanvallen gaan plaatsvinden. Vooralsnog blijft het vermoedelijk bij wat raketten en time will tell what's next...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hopelijk grootspraak..quote:
http://www.mirror.co.uk/n(...)siles-allies-2231694quote:SAS hunting Syrian missiles as Allies prepare for bombing blitz
Cruise missile attacks and RAF raids are expected in response to the Assad regime’s use of chemical weapons
http://online.wsj.com/art(...)639903412487708.htmlquote:Syria's Alawite Force Turned Tide for Assad
National Defense Force Helped Regain Territory From Rebels
http://www.foreignaffairs(...)ss/how-to-oust-assadquote:How to Oust Assad
And Why the United States Should Try
Dit is het standaard verhaal dat gebruikt wordt, maar uiteindelijk wordt voor het veiligstellen van de economische belangen eerder/wel gezorgd. Voor de situatie van de burgers een stuk minder. De VS heeft al bewezen in deze gebieden geen stabiliteit te kunnen brengen. Dus ik vraag me af wat nou minder slachtoffers oplevert, ingrijpen door de VS of Assad gewoon laten winnen. Wapenleveringen aan rebellen zorgt in ieder geval zeker voor de meeste slachtoffers.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Amerika doet het hoe dan ook nooit goed... of het is vanwege olie of vanwege wapens die er niet zijn... nu schreeuwt men al maanden: waarom doet niemand iets.. En inderdaad niemand doet iets... Arabische Liga niet, Rusland niet, China niet (olie/gascontracten?), en de VS/UK niet (geen olie/gascontracten) en nu gebeurd er iets waar je iets mee kunt uit "humanitair" oogpunt is het ook weer niet goed omdat Amerikanen oorlogzuchtig zijn en een falseflag willen/zoeken/hebben om weer eens te rellen...
Dit conflict zal nog maanden doorgaan met duizenden (onschuldige) slachtoffers... ook zonder ingrijpen... dus of we sluiten onze ogen en vergeten al die mensen daar en laten ze verrekken of er gaat daadwerkelijk iets gebeuren in de hoop dat het verbeterd, met kans dat het verslechterd...
en het blijkt maar weer dat de VN ook machteloos is in dit soort conflicten..
Dure Tomahawk missles en ander materieel zorgt weer voor productie en dus een positieve invloed op de economie. Veel oorlogen worden gestart uit winstoogmerk, de redenen daarvoor in dit geval zijn ook legio.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
VS is ook helemaal niet gebaat bij stabiliteit, gewoon divide and conquer principe.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit is het standaard verhaal dat gebruikt wordt, maar uiteindelijk wordt voor het veiligstellen van de economische belangen eerder/wel gezorgd. Voor de situatie van de burgers een stuk minder. De VS heeft al bewezen in deze gebieden geen stabiliteit te kunnen brengen. Dus ik vraag me af wat nou minder slachtoffers oplevert, ingrijpen door de VS of Assad gewoon laten winnen. Wapenleveringen aan rebellen zorgt in ieder geval zeker voor de meeste slachtoffers.
Het Amerikaanse belang ligt in mijn ogen ook bij Israel... voor Israel komt het natuurlijk prima uit dat het regiem Assad wat klappen krijgt en waarbij zij zelf wellicht ook nog eens met Hezbollah willen clashen. Neemt niet weg dat als Assad wegvalt er wellicht ooit een regime komt dat nog meer anti-Israel is dan dat er nu al zit... Plus dat Syrie een bondgenoot is van Iran dat ook al op de Amerikaanse korrel ligt en een Iran zonder bondgenoot Syrie komt wellicht weer makkelijker aan de onderhandelingstafel?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit is het standaard verhaal dat gebruikt wordt, maar uiteindelijk wordt voor het veiligstellen van de economische belangen eerder/wel gezorgd. Voor de situatie van de burgers een stuk minder. De VS heeft al bewezen in deze gebieden geen stabiliteit te kunnen brengen. Dus ik vraag me af wat nou minder slachtoffers oplevert, ingrijpen door de VS of Assad gewoon laten winnen. Wapenleveringen aan rebellen zorgt in ieder geval zeker voor de meeste slachtoffers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)he-aanval-syrie.htmlquote:VN vindt bewijzen voor chemische aanval Syrië
Lakhdar Brahimi, gezant voor de Verenigde Naties in Syrië, zegt dat er volgens de VN-inspecteurs een 'chemische substantie' is aangetroffen in Damascus die honderden mensen heeft gedood.
Foto: AFP
Dat meldt de BBC woensdag.
Bij die aanval op 21 augustus kwamen volgens Artsen zonder Grenzen 355 mensen om het leven.
Later meer
Van Iran..quote:
Als je een oorlog voert moet je het wel strategisch in kaart brengen, mobiliseren en je beweegredenen overbrengen en dat kost tijd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We kennen allemaal het Irak verhaal maar als Amerika sowieso gaat ingrijpen zoals een paar beweren en er geen bewijs nodig is, vraag ik mij af waarom er vorige week niet al is ingegrepen? Blijkbaar staat ingrijpen niet zo vast als men wil denken.
Ik ben wel heel erg benieuwd waarom de VS er zo van overtuigd is dat Assad achter die gifgasaanval zit. Lijkt gebaseerd dat de rebellen geen gifgas zouden hebben en omdat Assad niet meteen waarnemers toestond (wat an sich niet eens heel vreemd is).
Maar is Syrië niet in de armen van Iran gedreven door dit conflict juist. Ik vraag me af of voor dit conflict men hele warme banden had? Aangezien Iran gewoon geniet van elk conflict waar zij in kunnen roeren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het Amerikaanse belang ligt in mijn ogen ook bij Israel... voor Israel komt het natuurlijk prima uit dat het regiem Assad wat klappen krijgt en waarbij zij zelf wellicht ook nog eens met Hezbollah willen clashen. Neemt niet weg dat als Assad wegvalt er wellicht ooit een regime komt dat nog meer anti-Israel is dan dat er nu al zit... Plus dat Syrie een bondgenoot is van Iran dat ook al op de Amerikaanse korrel ligt en een Iran zonder bondgenoot Syrie komt wellicht weer makkelijker aan de onderhandelingstafel?
Zo denkt de meerderheid, ook op tv trouwens wat me nog meevalt gezien het nos journaal eenzijdig rupert murdochs transcripties volgt, ben positief verrast dat mensen toch nog eerlijk blijven en uitspreken dat er toch echt eerst hard bewijs moet komen dat assad het zou hebben gedaan gezien dat vooral nu totaal niet logisch lijkt en dat het toch (doordrammen van tevens) 'ingrijpen' nogal nutteloos zou zijn, wat het verdacht maakt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:08 schreef Roarzcorp. het volgende:
Zijn er meer mensen hier nou voor of tegen ingrijpen. Gezien Afghanistan en Irak ben ik pertinent tegen. Ook twijfel ik sterk of Assad überhaupt die wapens heeft gebruikt. (of is dit ondertussen al 'bewezen'?) Het valt me tevens op dat GB en VS al een paar dagen roepen, lang en breed voor de VN inspecteurs zijn gearriveerd, dat ze overtuigd zijn dat Assad erachter zit. Dus het publiek warm maakt voor een oorlog. Ik vind dit nogal kwalijk, geen bewijs maar wel dit roepen. Dat doe je alleen als je al een agenda hebt tot ingrijpen..
Dat is denk ik ook 1 van de grote beweegredenen. Men staat direct aan de voordeur van Iran en luchtaanvallen door Israel zijn mogelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het Amerikaanse belang ligt in mijn ogen ook bij Israel... voor Israel komt het natuurlijk prima uit dat het regiem Assad wat klappen krijgt en waarbij zij zelf wellicht ook nog eens met Hezbollah willen clashen. Neemt niet weg dat als Assad wegvalt er wellicht ooit een regime komt dat nog meer anti-Israel is dan dat er nu al zit... Plus dat Syrie een bondgenoot is van Iran dat ook al op de Amerikaanse korrel ligt en een Iran zonder bondgenoot Syrie komt wellicht weer makkelijker aan de onderhandelingstafel?
quote:Lees hier de brief van het kabinet over Syrie
Nederland bepleit een actieve inzet door de internationale gemeenschap. Het is van belang dat de feiten over de vermeende aanvallen zo snel mogelijk duidelijk worden. Nederland heeft hierover intensief politiek en diplomatiek contact. De uitkomsten van het VN-onderzoek dienen te worden afgewacht. Als blijkt dat chemische wapens zijn ingezet, zal dit gevolgen moeten hebben. Daarvoor is ook antwoord nodig op de schuldvraag. De regering acht de rol van de VN bij het bepalen van eventuele vervolgstappen van belang.
Dat is opzich nog begrijpelijk maar ze grijpen niet neutraal in, ze hebben hun overduidelijk gefabricieerde versie van de historie alweer gemaakt; "assad is een gemene gevaarlijke tiran die zijn volk met chemische wapens bestookt en moet gestraft worden."quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:11 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
En ik verwacht dat ze ingrijpen ongeacht welke partij die chemische wapens heeft gebruikt.
twitter:ThomasErdbrink twitterde op woensdag 28-08-2013 om 12:24:43Iran's Larijani says he has information a regional country provided Syrian rebels with chemical weapons: "it is clear who used them" [MEHR] reageer retweet
Irak en Afghanistan waren ook goed voor de militaire productie maar je gaat mij echt niet vertellen dat het de Amerikanen economisch gezien meer opgeleverd heeft dan het heeft gekost.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:22 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dure Tomahawk missles en ander materieel zorgt weer voor productie en dus een positieve invloed op de economie. Veel oorlogen worden gestart uit winstoogmerk, de redenen daarvoor in dit geval zijn ook legio.
Het is in een humanitair jasje gegoten dat is wat anders.En of een meerderheid voor of tegen is maakt allang niet meer uit (zie VN raad).
Ok nu ben ik overtuigdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:ThomasErdbrink twitterde op woensdag 28-08-2013 om 12:24:43Iran's Larijani says he has information a regional country provided Syrian rebels with chemical weapons: "it is clear who used them" [MEHR] reageer retweet
Andere theorie: controle over Saddam die naar verluid zijn olie niet meer in dollars wilde verkopen maar in andere valuta. Iran was zoiets ook van plan en dit zou wel eens een domino effect kunnen hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Irak en Afghanistan waren ook goed voor de militaire productie maar je gaat mij echt niet vertellen dat het de Amerikanen economisch gezien meer opgeleverd heeft dan het heeft gekost.
De andere argumenten hier zijn ook vrij zwak naar mijn mening. Controle over fossiele brandstoffen en hun olie pijpleidingen? Hoe krijg je daar precies controle op met een beperkte militaire aanval, die zoals ze zelf zeggen niet als doel heeft Assad zelf af te zetten?
Dat zou het beste zijn imo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Misschien dat S_P het gemist heeft maar het volgende:
Maar stel dat de rebellen chemische wapens hebben gebruikt. Betekend dat automatisch dat de rebellen naar het stenen tijdperk worden gebombardeerd??
VS en beperkte militaire opties. Dat hebben we in het verleden gezien ja. Het begint met raketten eindigt met troepen omdat de raketten (verrassend) niet goed genoeg werken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Irak en Afghanistan waren ook goed voor de militaire productie maar je gaat mij echt niet vertellen dat het de Amerikanen economisch gezien meer opgeleverd heeft dan het heeft gekost.
De andere argumenten hier zijn ook vrij zwak naar mijn mening. Controle over fossiele brandstoffen en hun olie pijpleidingen? Hoe krijg je daar precies controle op met een beperkte militaire aanval, die zoals ze zelf zeggen niet als doel heeft Assad zelf af te zetten?
Ook zie ik niet in hoe Rusland een hak kan worden gezet met de beperkte militaire opties die nu worden genoemd waarbij de militaire acties van de Amerikanen niet een significante machtsverschuiving tot stand zullen brengen in de richting van de rebellen.
Als Raegan weg kan komen met het steunen van een gifgasaanval (100.000 doden) dan moet Obama ook wel weg kunnen komen met niet ingrijpen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef truthortruth het volgende:
Doet Obama niets gaat die de geschiedenis in als laffe president van het millitair machtigste land die vele Syrische burgers door gifgas liet omkomen. Doet die wel wat, dan gaat die de geschiedenis in als weer een VS president die millitair ingrijpt.
Ojeeh, komt het nu plots naar je voordeur en vind je het niet leuk meer?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoop echt dat dit met een sisser afloopt, het moet niet zo zijn dat straks de coalition of the willing bommen gaat keilen, dat is naast dat het geen nut heeft een gevaarlijke actie die veel landen tegen ons in het harnas zal jagen, nederland zou onder het mom van 'we zijn vrienden van de amerikanen' meedoen immers aan zo'n coalitie, al is het maar om orders te kunnen ontvangen voor de wederopbouw.
Dit kan er voor zorgen dat nederland een doelwit word in het hele conflict.
Nee het is hardstikke leuk, maar mischien vinden de mensen die nu bij de oude vierkante tv een kopje koffie drinken het niet leuk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:44 schreef practics het volgende:
[..]
Ojeeh, komt het nu plots naar je voordeur en vind je het niet leuk meer?
Een minister heeft dat statement gemaakt. Is voorbij gekomen op Al Jazeera. In de Nederlandse media heb ik daar niks van vernomen..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef metallicelmo het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp en misschien kan iemand mij dat uitleggen: Als Assad niet achter die chemische aanval zat, waarom ga je dan niet gewoon met je kop op TV en verklaar je dat jij het niet was? Hoe moeilijk is dat nou pak gewoon je iPhone en upload je statement.. Ik heb nog niets gehoord van die kant.
Om op het eerste punt in te gaan: Jij verwacht dat er uiteindelijk een grootschalig offensief komt, met een langdurige inzet van gevechtsvliegtuigen in de lucht of zelfs tot op het punt van de inzet van grondtroepen? Dat zie ik namelijk niet gebeuren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:41 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
VS en beperkte militaire opties. Dat hebben we in het verleden gezien ja. Het begint met raketten eindigt met troepen omdat de raketten (verrassend) niet goed genoeg werken.
Daarnaast is het uitgaan van wat de VS zeggen nogal naïef, dat verandert zo. Het is onlogisch om Syrië aan te vallen vanwege deze chemische wapens en niet Assad af te willen zetten. Zo creëer je enkel slachtoffers voor een nutteloze zaak. Lijkt me niet dat ze dat gaan doen.
Ook die mensen gaan met de tijd mee en hebben een smart tv en noem maar opquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee het is hardstikke leuk, maar mischien vinden de mensen die nu bij de oude vierkante tv een kopje koffie drinken het niet leuk.
Alsjeblieft:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef metallicelmo het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp en misschien kan iemand mij dat uitleggen: Als Assad niet achter die chemische aanval zat, waarom ga je dan niet gewoon met je kop op TV en verklaar je dat jij het niet was? Hoe moeilijk is dat nou pak gewoon je iPhone en upload je statement.. Ik heb nog niets gehoord van die kant.
Er zijn hier genoeg belangen genoemd. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen in het verleden. Het is simpel, waarom wordt er in Afrika NOOIT ingegrepen. Maar in het MO of ergens met olie altijd? Door de VS. It's a simple question with a simple answer. Money.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Om op het eerste punt in te gaan: Jij verwacht dat er uiteindelijk een grootschalig offensief komt, met een langdurige inzet van gevechtsvliegtuigen in de lucht of zelfs tot op het punt van de inzet van grondtroepen? Dat zie ik namelijk niet gebeuren.
Wat betreft het tweede punt: Ik ga ook zeker niet alleen af op wat ze zeggen, ik probeer logische redenen te bedenken waarom een miliatire interventie in Amerikaans belang is, en overtuigende redenen kan ik daar niet voor vinden.
Precies, je moet goed zoeken naar de andere kant van het verhaal, in de media hoor je er niks over. Het is net als met mensen die worden opgepakt voor iets, die worden bij voorbaat al schuldig bevondenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Alsjeblieft:
Syria's Assad: We did not use chemical weapons
http://news.yahoo.com/syr(...)apons-064952151.html
Het probleem is dat onze media de andere kant van het verhaal niet vertellen. Ze zijn totaal niet objectief en beseffen het zelf niet.
Hier de andere kant van het verhaal over chemische wapens in Syrie:
http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5346935
http://www.globalresearch(...)on-by-rebels/5346604
http://www.globalresearch(...)nment-forces/5342148
http://www.globalresearch(...)e-other-side/5340127
http://www.globalresearch(...)weapons-hoax/5339208
Alsof er niks van waarde is in Afrika, zie Congoquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg belangen genoemd. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen in het verleden. Het is simpel, waarom wordt er in Afrika NOOIT ingegrepen. Maar in het MO of ergens met olie altijd? Door de VS. It's a simple question with a simple answer. Money.
In Mali is ingegrepen door Frankrijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg belangen genoemd. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen in het verleden. Het is simpel, waarom wordt er in Afrika NOOIT ingegrepen. Maar in het MO of ergens met olie altijd? Door de VS. It's a simple question with a simple answer. Money.
Yep door Frankrijk niet de VS. Plus Mali is een voormalig kolonie waar Frankrijk grote belangen heeft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
In Mali is ingegrepen door Frankrijk.
Nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En deze partij gaan wij nu een handje helpen
En Libië is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrikaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat vanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Precies, in Somalië is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Yep door Frankrijk niet de VS. Plus Mali is een voormalig kolonie waar Frankrijk grote belangen heeft.
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Alsjeblieft:
Syria's Assad: We did not use chemical weapons
http://news.yahoo.com/syr(...)apons-064952151.html
Het probleem is dat onze media de andere kant van het verhaal niet vertellen. Ze zijn totaal niet objectief en beseffen het zelf niet.
Hier de andere kant van het verhaal over chemische wapens in Syrie:
http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5346935
http://www.globalresearch(...)on-by-rebels/5346604
http://www.globalresearch(...)nment-forces/5342148
http://www.globalresearch(...)e-other-side/5340127
http://www.globalresearch(...)weapons-hoax/5339208
Ja maar het punt is, Afrika heeft men redelijk onder de duim. De grondstoffen worden daar allemaal ruw opgekocht en verwerkt tot nuttige stoffen door westerse bedrijven ter plekke of elders. Een paar hoge mensen verdienen goud geld, de rest is arm en de eerste wereld is de lachende derde.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof er niks van waarde is in Afrika, zie Congo
Niet?? Wat dan??quote:
Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:38 schreef superworm het volgende:
[..]
Toen ik las dat Shell enorme belangen heeft wist ik het al. Hoe extreem doorzichtig...
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.
Ja dat zien we ook zo duidelijk in de ANP/Novum berichtgeving over Israelquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?
Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen één transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
Daar hebben ze weinig goede herinneringen aanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef Revanches het volgende:
[..]
Precies, in Somalië is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.
Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:
[.We did not use chemical weapons.]
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.
Opvallend is in ieder geval dat je weinig ziet van Assad's kant van de zaak. Daarnaast lijken alle westerse landen elkaar ongelofelijk na te praten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?
Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen één transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
Mali zit vol met goud en uranium. Dat gelul van die Fransen over ex-kolonien steunenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat van
Dat Assad het heeft gezegd stond ook in de westerse media.En nee, ook niet alle niet westerse media zitten in een complot.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:01 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten?
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens wel duidelijk is dat de VS, GB, en Frankrijk het VN spoor al zeker hebben opgegeven en snel willen handelen.
Groot-Britannie maakt op dit moment niet voor niks haast met een VN resolutie, wetende dat het zal worden verworpen in de Veiligheidsraad ( de resolutie heeft het over 'all necessary measures to protect civilians'), waarbij ze meteen door kunnen gaan buiten de VN om en voordat het VN onderzoeksteam zijn onderzoek kan afronden.
Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En Libië is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrika
Geografisch, maar cultureel meer een Arabisch land met olie. Het ingrijpen daar was ook echt niet louter humanitair. Zo werd het wel gebracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.
Hoeft niet perse. Het gaat ook om het momentum van zo'n aanval. Hoe langer je wacht met een reactie, hoe moeilijker het zal zijn binnenlandse steun te krijgen voor een militaire actie. Er is een verschil of mensen de gifgas aanval nog vers op hun netvlies hebben staan, of dat het iets is van een aantal maanden terug. In dat laatste geval is het nog lastig momentum op te bouwen voor een vergeldingsactie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.
Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Punt dat ik het vraag is dat ik ook die nieuwe pijplijn en de Israelische contracten voor een nieuw te bouwen dominante positie als olieverhandelaar in het oostelijke MidZee-gebied was tegengekomen.
Om die reden wilde ik morgen FOK!toen schrijven over de achterliggende redenen, of mijns inziens, de echte redenen om in te grijpen.
Ik zit op mijn werk en heb de linkjeslijst hier niet. Bovendien vraag ik hier om extra bronnen en zienswijzen. Denk je nou echt dat ik zo.n controversieel onderwerp eenzijdig zou belichten? Ik ken Fok lang genoeg om te weten dat users als jij je dan direct neersabelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;
[..]
Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.
De VS is de enige die dit zegt. Daarnaast is het 100% zeker dat Assad de shells geschoten heeft? Kunnen net zo goed de rebellen zijn. Teveel is onzeker en om nou het verhaal van de VS klakkeloos te geloven.. mij niet gezien.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |