En Libië is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrikaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
In Mali is ingegrepen door Frankrijk.
Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat vanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
In Mali is ingegrepen door Frankrijk.
Precies, in Somalië is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Yep door Frankrijk niet de VS. Plus Mali is een voormalig kolonie waar Frankrijk grote belangen heeft.
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Alsjeblieft:
Syria's Assad: We did not use chemical weapons
http://news.yahoo.com/syr(...)apons-064952151.html
Het probleem is dat onze media de andere kant van het verhaal niet vertellen. Ze zijn totaal niet objectief en beseffen het zelf niet.
Hier de andere kant van het verhaal over chemische wapens in Syrie:
http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5346935
http://www.globalresearch(...)on-by-rebels/5346604
http://www.globalresearch(...)nment-forces/5342148
http://www.globalresearch(...)e-other-side/5340127
http://www.globalresearch(...)weapons-hoax/5339208
Ja maar het punt is, Afrika heeft men redelijk onder de duim. De grondstoffen worden daar allemaal ruw opgekocht en verwerkt tot nuttige stoffen door westerse bedrijven ter plekke of elders. Een paar hoge mensen verdienen goud geld, de rest is arm en de eerste wereld is de lachende derde.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof er niks van waarde is in Afrika, zie Congo
Niet?? Wat dan??quote:
Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:38 schreef superworm het volgende:
[..]
Toen ik las dat Shell enorme belangen heeft wist ik het al. Hoe extreem doorzichtig...
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.
Ja dat zien we ook zo duidelijk in de ANP/Novum berichtgeving over Israelquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?
Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen één transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
Daar hebben ze weinig goede herinneringen aanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef Revanches het volgende:
[..]
Precies, in Somalië is de situatie vrij ernstig en waar zijn de VS? Nergens te bekennen.
Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef truthortruth het volgende:
[.We did not use chemical weapons.]
Kom op nou man, dit zijn toch geen bronnen....Echt.
Opvallend is in ieder geval dat je weinig ziet van Assad's kant van de zaak. Daarnaast lijken alle westerse landen elkaar ongelofelijk na te praten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de mainstream media belicht maar één kant begreep je niet?
Je bent nogsteeds niet bekend met het feit dat alle reguliere nieuwsbronnen één transcript volgen van rupert murdochs netwerk?
Mali zit vol met goud en uranium. Dat gelul van die Fransen over ex-kolonien steunenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet alleen daar, Frankrijk voert al decennia oorlogjes in Afrika, hoor je zelden wat van
Dat Assad het heeft gezegd stond ook in de westerse media.En nee, ook niet alle niet westerse media zitten in een complot.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:01 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat Assad dat niet gezegd heeft? Dus dat alle niet-westerse media in een complot zitten?
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens wel duidelijk is dat de VS, GB, en Frankrijk het VN spoor al zeker hebben opgegeven en snel willen handelen.
Groot-Britannie maakt op dit moment niet voor niks haast met een VN resolutie, wetende dat het zal worden verworpen in de Veiligheidsraad ( de resolutie heeft het over 'all necessary measures to protect civilians'), waarbij ze meteen door kunnen gaan buiten de VN om en voordat het VN onderzoeksteam zijn onderzoek kan afronden.
Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En Libië is volgens mij toch ook echt onderdeel van Afrika
Geografisch, maar cultureel meer een Arabisch land met olie. Het ingrijpen daar was ook echt niet louter humanitair. Zo werd het wel gebracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ja precies! Dus gaat niet op die vlieger.
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij sterk dat jij een onbevooroordeeld verhaal kan neerzetten.
Hoeft niet perse. Het gaat ook om het momentum van zo'n aanval. Hoe langer je wacht met een reactie, hoe moeilijker het zal zijn binnenlandse steun te krijgen voor een militaire actie. Er is een verschil of mensen de gifgas aanval nog vers op hun netvlies hebben staan, of dat het iets is van een aantal maanden terug. In dat laatste geval is het nog lastig momentum op te bouwen voor een vergeldingsactie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit handelen werkt de theorie dat de VS al lang heeft besloten te willen ingrijpen toch gewoon in de hand. Daarnaast dat dit ingrijpen niet zuiver humanitair is want als dat het geval zou zijn zou je de echte daders opsporen en deze berechten in welk geval je dus het onderzoek moet afwachten..
Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik reageer hier als user, niet vanuit Fok!toen.
Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Punt dat ik het vraag is dat ik ook die nieuwe pijplijn en de Israelische contracten voor een nieuw te bouwen dominante positie als olieverhandelaar in het oostelijke MidZee-gebied was tegengekomen.
Om die reden wilde ik morgen FOK!toen schrijven over de achterliggende redenen, of mijns inziens, de echte redenen om in te grijpen.
Ik zit op mijn werk en heb de linkjeslijst hier niet. Bovendien vraag ik hier om extra bronnen en zienswijzen. Denk je nou echt dat ik zo.n controversieel onderwerp eenzijdig zou belichten? Ik ken Fok lang genoeg om te weten dat users als jij je dan direct neersabelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij poste je in het vorige deel toch echt dit;
[..]
Nog geen feiten gezien, alleen meningen en oordelen.
De VS is de enige die dit zegt. Daarnaast is het 100% zeker dat Assad de shells geschoten heeft? Kunnen net zo goed de rebellen zijn. Teveel is onzeker en om nou het verhaal van de VS klakkeloos te geloven.. mij niet gezien.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |