abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:49:15 #126
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_130551807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]

Het was Assad! Onze rebellen lieverdjes zouden zoiets nooit doen!
Vertel eens wat meer over deze foto?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_130551842
quote:
Alle drones, spionagesatellieten en langeafstandsraketten ten spijt blijft in de opbouw naar een oorlog een primitieve logica domineren. De ene leider heeft de andere uitgedaagd en dus volgt vergelding. Zo lijkt ook vandaag niet het ondersteunen van de Syrische bevolking of het beslechten van de oorlog het ultieme argument om ten strijde te trekken, maar wel het herstel van de geloofwaardigheid van president Obama, nadat hij bij chemische wapens een 'rode lijn' getrokken had.

Er zit ook veel naïviteit in de bijna kommerloze oppervlakkigheid waarmee velen menen dat we met een paar raketaanvallen de klus kunnen klaren, zonder oog voor het kruitvat waar we onze raketten op richten. Zoals The New Yorker al schreef: "Het lijkt wel of we weer in augustus 1914 zitten." Wat de huidige opmaat naar westerse betrokkenheid in de oorlog in Syrië verbindt met de start van de Eerste Wereldoorlog is dat een roep om vergelding een heldere blik verhindert op de mogelijk catastrofale gevolgen van een uitbreiding van de oorlog.

De gedachte dat we dictator Assad eens goed op zijn donder geven, sust ons geweten. Behalve die morele pleister op ons door jarenlang getalm bezwaard gemoed zijn er eigenlijk niet zo gek veel redenen om ons hier en nu in de Syrische strijd te gooien. Natuurlijk is het gebruik van chemische wapens onaanvaardbaar en heeft Assad zijn plaats in een internationaal strafhof allang verdiend. Wel ontbreekt nog altijd sluitend bewijs dat de recente gifaanval aan de Syrische president toe te schrijven is. Zolang dat niet vaststaat lijkt elke vergeldingsactie te vroeg te komen.

Maar zelfs als de schuld van Assad vast komt te staan, moeten we ons afvragen wat er na de raketten volgt. Het valt zelfs niet uit te sluiten dat er kettingreactie op gang komt, waardoor ook landen als Iran en Israël door het conflict besmet raken. Wat begint als een wraakoefening kan zomaar uitmonden in een totale oorlog in het Midden-Oosten.

In het allerbeste geval brengt de bommencampagne het moorddadige Syrische regime aan het wankelen. Maar zelfs dan ligt er geen plan klaar om een overgang te bewerkstelligen naar een vreedzame coalitie van gematigde krachten, die ook nog eens de invloed van Al Qaidagezinde rebellen afstopt. Een diplomatieke uitweg lijkt door een militaire interventie eerder afgeremd dan versneld te gaan worden.

Niemand heeft een helder idee van wat er na de raketaanvallen te gebeuren staat. Dat is geen geruststellende gedachte. Daarom, zolang er geen haalbaar plan op tafel ligt voor een post-Assadtijdperk, is het beter de koelbloedigheid te bewaren en de oorlogstrom nog even onaangeroerd te laten.

Bart Eeckhout
Hier sluit ik mij bij aan, komt uit een Belgische krant
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 13:50:37 #128
145738 superworm
is erbij
pi_130551857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:44 schreef Roarzcorp. het volgende:
Het gaat hier toch ook niet om een kant kiezen maar om de 'waarheid' zoveel mogelijk boven tafel te krijgen. In ieder geval een beter beeld scheppen dan onze media doet. Ik ben net zo anti-VS als elke andere grootmacht. Zeker wanneer de hypocrisie er vanaf druipt.
Dit dus, ik wil puur de geopolitieke achtergrondredenen belichten. Qua kant kiezen is het hier toch lood om oud ijzer dus dat is nutteloos.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:00:08 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130552266
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Er valt niet meer zoveel meer te onderzoeken nadat Assad's troepen het besmette gebied nog dagenlang geshelld hebben. Daarmee hebben ze zichzelf ook voldoende verdacht gemaakt om een aanval te rechtvaardigen in de ogen van de VS en daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar dat komt omdat je veel bier drinkt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130552277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

Een foto van een van de video's die op youtube en/of Syrische staatstelevisie zijn verspreid waarop te zien is dat rebellen chemische wapens hebben of gebruiken. Er zijn ook meerdere malen opslagruimtes van rebellen gevonden met chemische wapens erin. Ook zouden er militairen aangevallen zijn met gifgas. Al dit 'bewijs' is natuurlijk niet sluitend, maar het is meer dan dat ik van het Westen heb gezien dat Assad chemische wapens gebruikt.
Misschien moet Rusland en Iran zeggen maar eens zeggen dat het gebruik van chemische wapens een rode lijn is om in te grijpen tegen de rebellen. Dat ze 3 dagen bombardementen uit gaan voeren op Syrische rebellen voor het gebruik van chemische wapens?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:01:18 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130552326
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef Schurkenstaat het volgende:
Dat VN rapport dat hierover verschijnt, is zeer waarschijnlijk gewoon weer in .pdf te downloaden.

Ik ben zeer benieuwd. :)
Met van die mooie wazig luchtfoto's van gebouwen en vrachtwagens.
Dat soort dingen..
what a year!, and its only Januari!
pi_130552389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]

Het was Assad! Onze rebellen lieverdjes zouden zoiets nooit doen!
Dit is gewoon zo'n waterfles die je op kantoor ook hebt staan
pi_130552462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:50 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan, komt uit een Belgische krant
Ook als die raket aanvallen Assad dusdanig zal verzwakken dat Assad het een risico vindt en daardoor voortaan wel verdere gifgas aanvallen (mits door hem gedaan) uit zijn hoofd zal laten?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:04:43 #134
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_130552494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

carbid schieten in lutjebroek afgelopen oud en nieuw
pi_130552647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:00 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een foto van een van de video's die op youtube en/of Syrische staatstelevisie zijn verspreid waarop te zien is dat rebellen chemische wapens hebben of gebruiken. Er zijn ook meerdere malen opslagruimtes van rebellen gevonden met chemische wapens erin. Ook zouden er militairen aangevallen zijn met gifgas. Al dit 'bewijs' is natuurlijk niet sluitend, maar het is meer dan dat ik van het Westen heb gezien dat Assad chemische wapens gebruikt.
Misschien moet Rusland en Iran zeggen maar eens zeggen dat het gebruik van chemische wapens een rode lijn is om in te grijpen tegen de rebellen. Dat ze 3 dagen bombardementen uit gaan voeren op Syrische rebellen voor het gebruik van chemische wapens?
Waar haal je vandaan dat het explosief op die mortier, dat blauwe ding, een chemisch explosief is?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:07:54 #136
132191 -jos-
Money=Power
pi_130552669
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:27 schreef Re het volgende:

[..]

welke onze media heeft dan al uitgesloten dat het de ene of de andere partij is?
Zeg ik dat dan?

Overigens wordt er door onze media wel erg hun best gedaan om de schuld bij Assad te leggen en Assad neer te zetten als een gewelddadige, wrede dictator. Framing heet dat.

En ik heb hier al diverse opinieartikelen uit Nederlandse kranten gelezen waarin de schuld figuurlijk gezegd voor 99% bij Assad gelegd wordt. En dat terwijl we nu allemaal weten wat het zogenaamde definitieve bewijs voor de Irakoorlog was.

Dit is ook framing:

WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:09:45 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130552771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Overigens wordt er door onze media wel erg hun best gedaan om de schuld bij Assad te leggen en Assad neer te zetten als een gewelddadige, wrede dictator. Framing heet dat.

En ik heb hier al diverse opinieartikelen uit Nederlandse kranten gelezen waarin de schuld figuurlijk gezegd voor 99% bij Assad gelegd wordt. En dat terwijl we nu allemaal weten wat het zogenaamde definitieve bewijs voor de Irakoorlog was.
je ziet spoken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130552852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat het explosief op die mortier, dat blauwe ding, een chemisch explosief is?
dat blauwe ding is een gasfles, of er ook daadwerkelijk een chemisch gas in zit dat weet ik niet.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:11:45 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_130552862
quote:
18s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat je veel bier drinkt.
Ik zit nog aan de Nescafe frappe :{w
Yankee go home!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:13:11 #140
132191 -jos-
Money=Power
pi_130552922
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

je ziet spoken...
http://www.geenstijl.nl/m(...)erij_van_u.html#more

quote:
"Wereldbeeld: het is naïef om niet te accepteren dat beide zeiden in staat zijn de feiten te manipuleren om hun eigen belangen te dienen "
http://www.informationclearinghouse.info/article35459.htm
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130553010
quote:

Dit is ook framing:

[ afbeelding ]
Kunnen die kinderen niets aan doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130553031
quote:
[..]
Zeg ik dat dan?

Dit is ook framing:

[ afbeelding ]
Assad heeft in de eerste dagen van de protesten bewezen dat het een gewelddadige wrede dictator is. Toen er nog normale protesten waren, helaas zijn die protesten nu gekaapt door allemaal gewelddadige islam groepjes.
pi_130553120

Echt beschamend hoe Assad en zijn vrouw worden neergezet als afschuwelijke dictators.
  Admin woensdag 28 augustus 2013 @ 14:20:42 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_130553274
Was dit artikel al gepost?

Robert Fisk

Tuesday 27 August 2013
Does Obama know he’s fighting on al-Qa’ida’s side?

‘All for one and one for all’ should be the battle cry if the West goes to war against Assad’s Syrian regime

http://www.independent.co(...)as-side-8786680.html
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:23:48 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Breekfast het volgende:
Als er een luchtoffensief komt waarbij Turkije betrokken zal worden zit Nederland wel in een uiterst lastige situatie.

Dan is het de keus tussen de patriots terugtrekken of verzeild raken in het conflict. :{
nee de Patriots staan daar defensief via een onderlinge overeenkomst iirc, als de Turken aanvallen terwijl wijhet er niet mee eens zijn dan komen ze terug

die afspraken zijn al gemaakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:14 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:00 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

linkje naar die video?

ik zie enkel wat man om een howitzer heenstaan

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

dat blauwe ding is de monding van de loop, waarom hij blauw geschilderd is weet ik niet, kan voor oefendoeleinden zijn
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:23 #147
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130553469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:20 schreef yvonne het volgende:
Was dit artikel al gepost?

Robert Fisk

Tuesday 27 August 2013
Does Obama know he’s fighting on al-Qa’ida’s side?

‘All for one and one for all’ should be the battle cry if the West goes to war against Assad’s Syrian regime

http://www.independent.co(...)as-side-8786680.html
Obama is volgens sommige fanatiekelingen toch een moslim?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:26:09 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130553504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

linkje naar die video?

ik zie enkel wat man om een howitzer heenstaan
Die blauwe kop zit vol met snot van mensen die verkouden zijn.

Edit: Dat kan niet, want dan zou het biologische wapens zijn.........
pi_130553537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Obama is volgens sommige fanatiekelingen toch een moslim?
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 14:28:02 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130553585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Die blauwe kop zit vol met snot van mensen die verkouden zijn.

Edit: Dat kan niet, want dan zou het biologische wapens zijn.........
ow dat kan wel

tuig :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')