http://www.volkskrant.nl/(...)ela-via-Moskou.dhtmlquote:Klokkenluider Snowden onderweg naar Venezuela via Moskou
De Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden heeft zondagochtend Hongkong vrijwillig verlaten en is in een Aeroflot-vliegtuig op weg naar de Russische hoofdstad Moskou. Zijn eindbestemming is Venezuela.
FLASH: Mr. Snowden is currently over Russian airspace accompanied by WikiLeaks legal advisors.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013
FLASH: WikiLeaks has assisted Mr. Snowden's political asylum in a democratic country, travel papers ans safe exit from Hong Kong. More soon.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013
Wikileaks laat in een verklaring weten Snowden op zijn verzoek te hebben geholpen met het vinden van politiek asiel 'in een democratisch land'. Snowden zou in het vliegtuig vergezeld worden door juridische adviseurs van Wikileaks.
Een bron bij luchtvaartmaatschappij Aeroflot liet aan persbureau Reuters weten dat er voor maandag een ticket naar Cuba is geboekt op naam van Snowden. Vanuit de Cubaanse hoofdstad Havana zou Snowden willen doorreizen naar eindbestemming Venezuela.
Snowden is zondagochtend in Hongkong op vlucht SU213 gestapt en komt om kwart over vijf 's middags aan in Moskou (15.15 uur Nederlandse tijd). Een woordvoerder van de Russische president Poetin liet weten niet op de hoogte te zijn van de plannen van Snowden.
In een verklaring laat het bestuur van Hongkong weten dat Snowden vrijwillig en op legale wijze 'naar een ander land' is vertrokken. Verder stelt het bestuur dat het Amerikaanse uitleveringsverzoek voor Snowden 'niet voldeed aan de juridische eisen' en dat er 'geen juridische basis bestaat' om de klokkenluider tegen te houden. Hongkong stelt tot slot opheldering te willen over het onderscheppen van tekstberichten uit China door de VS.
Amerikaanse aanklagers willen Snowden aanklagen voor onder meer spionage en diefstal. Snowden onthulde de afgelopen weken omvangrijke afluister- en meeleesprogramma's van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
http://www.info.gov.hk/gia/general/201306/23/P201306230476.htmquote:The HKSAR Government today (June 23) issued the following statement on Mr Edward Snowden:
Mr Edward Snowden left Hong Kong today (June 23) on his own accord for a third country through a lawful and normal channel.
The US Government earlier on made a request to the HKSAR Government for the issue of a provisional warrant of arrest against Mr Snowden. Since the documents provided by the US Government did not fully comply with the legal requirements under Hong Kong law, the HKSAR Government has requested the US Government to provide additional information so that the Department of Justice could consider whether the US Government's request can meet the relevant legal conditions. As the HKSAR Government has yet to have sufficient information to process the request for provisional warrant of arrest, there is no legal basis to restrict Mr Snowden from leaving Hong Kong.
The HKSAR Government has already informed the US Government of Mr Snowden's departure.
Meanwhile, the HKSAR Government has formally written to the US Government requesting clarification on earlier reports about the hacking of computer systems in Hong Kong by US government agencies. The HKSAR Government will continue to follow up on the matter so as to protect the legal rights of the people of Hong Kong.
Ends/Sunday, June 23, 2013
Issued at HKT 16:05
Hij zal sowieso hulp krijgen van Wikileaks en de Venezolaanse overheid verwacht ik. Als hij in zijn eentje stond, dan had je een punt, maar ik betwijfel ten zeerste of ze hem kunnen oppakken zonder de hulp van Venezuela.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef AhmedJaret het volgende:
rechtvaardigheid? denk je dat hij in venezuela veilig is voor de nsa en de cia? hij heeft niks meer, geen familie alles kwijt omdat hij zo nodig wat klokken moest luiden
ooit op een dag wanneer die van de krantenkoppen af is, wordt hij gewoon opgepakt hoor of ie nu in hong kong of venezuela zit
Daarmee zegt Snowden's keuze dus genoeg over Amerika zelf.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:52 schreef Strani het volgende:
Venezuela of all countries. Als ze ergens weinig ophebben met persoonlijke vrijheid is het daar wel.
Het enige dat het zegt is dat hij weet dat Venezuela een hekel heeft aan de VS.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Daarmee zegt Snowden's keuze dus genoeg over Amerika zelf.
quote:Op zondag 23 juni 2013 14:52 schreef Strani het volgende:
Venezuela of all countries. Als ze ergens weinig ophebben met persoonlijke vrijheid is het daar wel.
Zie post boven jequote:Op zondag 23 juni 2013 14:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Wat zegt dat over Amerika als Amerikaanse burgers daar naartoe vluchten.
Jammer. Je was een goedzak van een moderator. Altijd zeer vriendelijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Yep! Tijdelijk forum is gesloten, ik ben weer een vrije sterveling
Heb je de OP wel gelezen? Hoe durf je dan iets over persoonlijke vrijheden te zeggen?quote:
Dank je wel, dat doet me goedquote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jammer. Je was een goedzak van een moderator. Altijd zeer vriendelijk.
Ik weet niet precies waar je op doelt. Maar je weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld in Cuba, de grote vriend van Venezuela, zo'n beetje elke burger en vooral buitenlander in de gaten gehouden wordt. Daar hebben ze er niet eens moderne techniek voor nodig.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Hoe durf je dan iets over persoonlijke vrijheden te zeggen?
Best wel netjes van Aeroflot dat ze dit soort gegevens doorgeven aan journalistenquote:Een bron bij luchtvaartmaatschappij Aeroflot liet aan persbureau Reuters weten dat er voor maandag een ticket naar Cuba is geboekt op naam van Snowden.
Ik doel op het feit dat naast het feit dat alle amerikaanse burgers worden getapt (hun internet dan), dat ook de rest van de wereld overkomt dankzij PRISM.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je op doelt. Maar je weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld in Cuba, de grote vriend van Venezuela, zo'n beetje elke burger en vooral buitenlander in de gaten gehouden wordt. Daar hebben ze er niet eens moderne techniek voor nodig.
Waaronder een menneke van 15.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
Om het maar niet te hebben over Bombama die al 7 Amerikanen standrechtelijk heeft laten executeren met drones, zonder enige vorm van proces.
Venezuela is natuurlijk niets beter, alleen komen al die verhalen niet zo snel naar Europa want ze zijn minder interessant dan de VS. Dat hij een vijand van de VS uitkiest is niet onlogisch maar het doet wel af aan het imago van rechtvaardigheidstrijder dat hij heeft gekregen.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat naast het feit dat alle amerikaanse burgers worden getapt (hun internet dan), dat ook de rest van de wereld overkomt dankzij PRISM.
Om het maar niet te hebben over Bombama die al 7 Amerikanen standrechtelijk heeft laten executeren met drones, zonder enige vorm van proces. Iets wat Amerikaanse presidenten zelfs in oorlogstijd niet hebben aangedurfd omdat dat ongrondwettelijk is.
Nou, en ze vliegen van Cuba naar Venezuela natuurlijjk ook helemaal niet over VS grondgebied natuurlijk... !!quote:Op zondag 23 juni 2013 15:00 schreef YazooW het volgende:
[..]
Best wel netjes van Aeroflot dat ze dit soort gegevens doorgeven aan journalisten
Nee.. niet over Amerikaans grondgebied nee.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou, en ze vliegen van Cuba naar Venezuela natuurlijjk ook helemaal niet over VS grondgebied natuurlijk... !!!!
Wikileaks is geen navy seals ofzo he gewoon een groepje hackers en nerdjes op hun zolderkamer wat voor bescherming kunnen ze bieden behalve onderdak en een laptopje om te internettenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij zal sowieso hulp krijgen van Wikileaks en de Venezolaanse overheid verwacht ik. Als hij in zijn eentje stond, dan had je een punt, maar ik betwijfel ten zeerste of ze hem kunnen oppakken zonder de hulp van Venezuela.
Daar zit wat in maar waar zou hij nog meer terecht kunnen? De EU-landen zijn niets meer dan Amerikaanse satelliet-staten, Africa is out of the question, Aziaten zitten niet te wachten op een hot potatoe als Snowden, dan is Latijns-Amerika een logische keuze.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Venezuela is natuurlijk niets beter, alleen komen al die verhalen niet zo snel naar Europa want ze zijn minder interessant dan de VS. Dat hij een vijand van de VS uitkiest is niet onlogisch maar het doet wel af aan het imago van rechtvaardigheidstrijder dat hij heeft gekregen.
die kerel heeft zijn leven al verlorenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef Wokkel het volgende:
Fijn dat er nog mogelijkheden zijn voor zulke mensen om verder te leven zonder onderdrukt te worden.
Ik hoopte dat IJsland zou lukken. Maar je hebt wel gelijk dat er weinig keus is ja. Ik ben wel bang dat landen als Ecuador (Assange) en nu wellicht Venezuela nu in het westen de faam krijgen dat ze landen zijn die mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:07 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Daar zit wat in maar waar zou hij nog meer terecht kunnen? De EU-landen zijn niets meer dan Amerikaanse satelliet-staten, Africa is out of the question, Aziaten zitten niet te wachten op een hot potatoe als Snowden, dan is Latijns-Amerika een logische keus.
Oh, van Rusland naar Cuba bedoel ik dan...quote:Op zondag 23 juni 2013 15:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee.. niet over Amerikaans grondgebied nee.
Het is vaak genoeg in de geschiedenis voorgekomen dat mensen die onderduikten nooit zijn opgepakt of pas tientallen jaren later. Met hulp van de Venezolaanse overheid denk ik niet dat ze hem te pakken krijgen. Het zijn niet bepaald vrienden en Venezuela helpt de man graag gezien het feit dat de VS hem heel graag wil hebben.......quote:Op zondag 23 juni 2013 15:07 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
Wikileaks is geen navy seals ofzo he gewoon een groepje hackers en nerdjes op hun zolderkamer wat voor bescherming kunnen ze bieden behalve onderdak en een laptopje om te internetten
het zijn geen getrainde assasins die snowden dag in dag uit coveren dat is misschien een film scenario maar niet die realiteit toch
Tenzij Capriles alsnog op de één of andere manier aan de macht komt. Dan is ie de klos.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is vaak genoeg in de geschiedenis voorgekomen dat mensen die onderduikten nooit zijn opgepakt of pas tientallen jaren later. Met hulp van de Venezolaanse overheid denk ik niet dat ze hem te pakken krijgen.
denk je dat ze persoonlijk voor hem garant staan?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is vaak genoeg in de geschiedenis voorgekomen dat mensen die onderduikten nooit zijn opgepakt of pas tientallen jaren later. Met hulp van de Venezolaanse overheid denk ik niet dat ze hem te pakken krijgen.
Je komt toch wel aardig dicht in de buurt van Florida als je land op Havana. Zou me niks verbazen als je dan ook een stukje van het Amerikaanse luchtruim meepakt.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Oh, van Rusland naar Cuba bedoel ik dan...
Ik denk dat de kans aanzienlijk is dat ze hem stevig gaan helpen bij het onderduiken, omdat Venezuela nu weet hoe graag de VS hem wil hebben.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:11 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
denk je dat ze persoonlijk voor hem garant staan?
Treurig maar waar. Van alle grootmachten die de wereld zou kunnen hebben, is de VS waarschijnlijk degene die de Europese levensstijl het minst bedreigt. Dat realiseren veel mensen zich niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:13 schreef waht het volgende:
Het wordt tijd dat China eens een oorlog begint, dat vindt men in Nederland kennelijk heel goed. Want Amerika is eng.
Als ze opeens pro Westers worden, dan wordt het een heel ander verhaal.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Tenzij Capriles alsnog op de één of andere manier aan de macht komt. Dan is ie de klos.
Inderdaad en Venezuela is op dit moment behoorlijk instabiel. Dan had Assange het toch iets beter voor elkaar met Ecuador.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als ze opeens pro Westers worden, dan wordt het een heel ander verhaal.
Dat hebben ze toch ook? Alleen is het wel zo dat ze dat alleen maar hebben als ze er landen als de VS mee kunnen sarren, maar eerlijk gezegd gaan wij (de Westerse wereld) er niet bepaald op een betere manier mee om.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik hoopte dat IJsland zou lukken. Maar je hebt wel gelijk dat er weinig keus is ja. Ik ben wel bang dat landen als Ecuador (Assange) en nu wellicht Venezuela nu in het westen de faam krijgen dat ze landen zijn die mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.
twitter:russian_market twitterde op zondag 23-06-2013 om 15:11:35SNOWDEN WILL SPEND THIS NIGHT AT VENEZUELLIAN EMBASSY IN MOSCOW reageer retweet
Als je ziet hoe de laatste verkiezingen zijn verlopen in Venezuela, zou je niet denken dat mensenrechten heel hoog op de agenda staan van Maduro.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch ook? Alleen is het wel zo dat ze dat alleen maar hebben als ze er landen als de VS mee kunnen sarren, maar eerlijk gezegd gaan wij (de Westerse wereld) er niet bepaald op een betere manier mee om.
Ze bedreigen de Europese levensstijl het minst zolang ze er nog iets aan kunnen verdienen, als daar om wat voor manier verandering in komt zullen ze geen seconde twijfelen om Europa als een baksteen te laten vallen.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Treurig maar waar. Van alle grootmachten die de wereld zou kunnen hebben, is de VS waarschijnlijk degene die de Europese levensstijl het minst bedreigt. Dat realiseren veel mensen zich niet.
Het verschil met landen als China of Rusland is dat Europa cultureel het dichtst bij de VS staat. Daarom zijn ze niet zo'n grote bedreiging voor onze levensstijl.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze bedreigen de Europese levensstijl het minst zolang ze er nog iets aan kunnen verdienen, als daar om wat voor manier verandering in komt zullen ze geen seconde twijfelen om Europa als een baksteen te laten vallen.
Oh die handtekeningen staan allang netjes in een database, met adres en telefoonnummer ernaastquote:Op zondag 23 juni 2013 15:18 schreef YazooW het volgende:
Meer dan 100.000 handtekeningen maar nog steeds geen reactie
https://petitions.whiteho(...)ard-snowden/Dp03vGYD
Dat zei ik toch ook (of dat probeerde ik over te brengen althans)? Mensenrechten interesseert ze werkelijk geen drol, alleen nu eventjes gauw omdat ze de VS er dwars mee kunnen zitten. Maar het is niet alsof wij (waar mensenrechten ook niet meer zo heel erg veel waard zijn zodra je het woordje 'terrorisme' laat vallen) echt veel beter zijn dan de Venezolanen.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je ziet hoe de laatste verkiezingen zijn verlopen in Venezuela, zou je niet denken dat mensenrechten heel hoog op de agenda staan van Maduro.
Ah sorry, ik las verkeerdquote:Op zondag 23 juni 2013 15:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook (of dat probeerde ik over te brengen althans)? Mensenrechten interesseert ze werkelijk geen drol, alleen nu eventjes gauw omdat ze de VS er dwars mee kunnen zitten. Maar het is niet alsof wij (waar mensenrechten ook niet meer zo heel erg veel waard zijn zodra je het woordje 'terrorisme' laat vallen) echt veel beter zijn dan de Venezolanen.
quote:Op zondag 23 juni 2013 15:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah sorry, ik las verkeerd
Maar het is toch nog een verschil hoor. In Venezuela riskeer je in elkaar geslagen te worden als je per ongeluk zegt dat je op de oppositie gaat stemmen. Dat heb ik in Nederland nog niet zien gebeuren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkersquote:Spijkers werkte als bedrijfsmaatschappelijk werker bij het ministerie van Defensie. Toen de mijnexpert Rob Ovaa in 1984 bij een ongeluk met een Nederlandse AP-23 mijn omkwam, kreeg Spijkers opdracht de weduwe, Marjolein Ovaa, te vertellen dat haar man door eigen nalatigheid was omgekomen.
Spijkers vermoedde echter dat mijnen van dat type ondeugdelijk waren omdat er al eerder een dodelijk ongeluk mee was gebeurd waarbij zes dienstplichtigen waren omgekomen. Tijdens het gesprek met de weduwe op 14 september 1984 maakte Spijkers duidelijk dat hij was gestuurd en niet achter zijn boodschap stond. Vervolgens begon hij een onderzoek.
Spijkers ontdekte dat de ondeugdelijkheid van de door Eurometaal geproduceerde mijnen van dit type al sinds 1970 bekend was. Hierop liet zijn chef door de Marine Inlichtingendienst (Marid) en Landmacht Inlichtingendienst (Lamid) een onderzoek uitvoeren naar Spijkers.
Op 13 mei 1986 gaf de Lamid Spijkers de kwalificatie "politiek crimineel" mee. Het jaar daarop werd Spijkers psychiatrisch onderzocht. Hij werd als paranoļde en schizofreen omschreven, en kwam in de WAO terecht. In 1989 werd Spijkers door twee militairen beschoten; het duo kwam er met een disciplinaire straf vanaf. Per 1 september 1998 werd betaling van zijn inkomen en zijn pensioenvoorziening gestaakt.
Juist, en omdat Europese media als Justin Bieber-fans achter Amerikaanse verhalen aan hollen en de rest vergeten.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:23 schreef waht het volgende:
Uiteindelijk ben je gewoon nergens veilig, en Amerika wil op z'n minst laten zien dat je niet zo maar dit soort dingen kan flikken. In de Ruslanden en China's van deze wereld gebeurt het uiteraard ook, maar daar horen we vrij weinig over omdat die lui sneller vermoord dan wel gepakt worden.
Juist. In Venezuela zou zo'n verhaal dus niet eens in de krant komen.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
Iedereen doet het in zijn broek voor de VS. Alleen Iran, een aantal Zuid-Amerikaanse landen, Rusland en China hebben een soort van eigen mening. De laatste twee zijn grootmachten, Iran speelt met vuur en Zuid-Amerika is weer een ander categorie. Die laten zich niet afschrikken lijkt het wel. Als je wilt onderduiken, dan moet je het bij dat soort landen zoeken. Heel eenvoudig. Hij zit nu in Rusland, die zullen hem echt niet oppakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:26 schreef deedeetee het volgende:
hem IJsland best gegund maar dat was wrs niet veilig. Europese landen doen het in hun broek voor de US en gehoorzamen slaafs. Kijk maar naar Zweden...
Andere zaken zijn ook niet te onderzoeken natuurlijk. Een mooi item over klokkenluiders in China maken kost veel te veel moeite en levert weinig op.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist, en omdat Europese media als Justin Bieber-fans achter Amerikaanse verhalen aan hollen en de rest vergeten.
quote:'Chinese hackers stelen ontwerp JSF en Patriot-raket'
Chinese hackers hebben de hand gelegd op geheime ontwerpen van tal van geavanceerde Amerikaanse wapensystemen, waaronder Patriot-raketten en de F35-straaljager (JSF).
Dat stelt een wetenschappelijke adviesraad van het Amerikaanse ministerie van Defensie in een rapport, berichtte The Washington Post dinsdag. Ook andere straaljagers en helikopters staan op de lijst van gestolen ontwerpen.
De experts waarschuwen dat China de informatie kan gebruiken om de eigen wapensystemen naar een hoger plan te tillen. Daarmee zou het militaire voordeel van de VS ten opzichte van China verminderd worden.
Bovendien kan China de ontwerpen gebruiken om miljarden te besparen bij de ontwikkeling van eigen wapens en voertuigen.
Overheid
Het adviesorgaan houdt zich op de vlakte over de vraag of de Chinese overheid achter de digitale inbraken zit. Ook is onduidelijk in welke computersystemen precies is ingebroken, en wanneer dit is gebeurd.
"Vaak weten ze niet dat ze zijn gehackt totdat de FBI op de deur klopt", aldus een anonieme legerleider tegen de Washington Post. "Dit is miljarden dollars aan militair voordeel voor China. Ze hebben 25 jaar aan onderzoek en ontwikkeling bespaard. Het is bizar."
Cyberaanvallen
Een uitgeklede versie van het rapport werd in januari gepubliceerd. Die openbare versie bevatte wel de waarschuwing dat de VS onvoldoende zijn voorbereid op grote cyberaanvallen, maar vermeldde de hacks niet.
Eerder deze maand beschuldigde het Pentagon het Chinese leger voor het eerst publiekelijk van cyberspionage. Een toen gepubliceerd rapport stelde dat Chinese hackers het ook hadden gemunt op defensie, maar meer details werden niet gegeven.
Australische media meldden dinsdag nog een precair voorbeeld van cyberspionage: het ontwerp voor een nieuw gebouw van het ministerie van Buitenlandse Zaken zou vanuit China zijn gehackt. Onder het departement valt ook de buitenlandse inlichtingendienst ASIS, de Australische evenknie van de CIA, merkte tv-zender ABC op.
Naar verwachting zal president Obama de cyberincidenten ten sprake brengen als hij in juni een ontmoeting heeft met de Chinese president Xi Jinping in Californiė.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)n-patriot-raket.html
quote:1446:
Several countries have been named as a possible final destination for Mr Snowden, including Cuba, Venezuela and Ecuador. Russian news service Ria Novosti has just reported that an Ecuadorean embassy car is waiting at Terminal F, where the plane he is thought to be on has landed.
Ook in de VS haalt niet alles de krant....quote:Op zondag 23 juni 2013 15:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist. In Venezuela zou zo'n verhaal dus niet eens in de krant komen.
Geenstijl.nlquote:Jaagt Obama NSA-journalisten de dood in?
gchqengelsenzijnklootzakkenNSA-klokkenluider Edward Snowden kreeg gisteren een aanklacht voor spionage aan zijn broek van Barack Stalinbama. Dat is gevalletje nummer zeven van mensen die vervolgd werden om het lekken van gevoelige informatie. Alle vorige presidenten bij elkaar deden dat drie keer. Yes we dictator. Het deksel van de Amerikaanse spionagedoos afblazen betekent dat de knokploegen van Barucker je opjagen. Desnoods tot de dood er op volgt. Niet? Buzzfeedjournalist Michael Hastings kwam afgelopen dinsdag om het leven in een heftig eenzijdig auto-ongeluk in Los Angeles [VIDEO]. Enkele uren nadat hij een email had gestuurd dat hij bezig was een grote zaak rondom NSA te kraken en liet weten tijdelijk 'off the radar' te moeten. Aluhoedjes, vouw ze nu. Niemand had mogen weten dat de Amerikanen (en de zowaar nog fanatiekere Britten) alles van iedereen weten. Bespioneer de spionnen en ze zullen je kapot maken. Voor de nationale veiligheid, natuurlijk. En dat daar wat eerlijke mensen voor sterven of eeuwig worden opgesloten, dat zij dan maar zo. Fuck dat. Weg met de overlords. Het is 2013 1984.
https://twitter.com/KimDotcom/status/348789029761859585quote:Hilarious: 14 U.S. spy satellites watching Aeroflot flight SU213 right now and there is NOTHING they can do :-)
Waarschijnlijk gaat hij naar Equador.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:13 schreef QBay het volgende:
Venezuela en de VS gaan niet zo goed samen toch? Misschien dat ie daarom daarheen vlucht. Hij weet dat Venezuela hem niet zal uitleveren.
Dat Venezuela en China meer vrijheid bieden dan de VS.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Wat zegt dat over Amerika als Amerikaanse burgers daar naartoe vluchten.
Hier komt het in de krant, en dan? Spijkers' zaak is nog steeds niet rond.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist. In Venezuela zou zo'n verhaal dus niet eens in de krant komen.
Ja, heel erg vergelijkbaar.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hier komt het in de krant, en dan? Spijkers' zaak is nog steeds niet rond.
Ecuador is een bondgenoot van Venezuela, dus heel veel maakt het niet uit. Behalve dan dat Ecuador wat stabieler is, politiek gezien.quote:
Als je met stabieler bedoelt dat Ecuador niet is verzadigd met buitenlandse agenten dat geef ik je groot gelijk. Maar Venezuela is ook met een grote schoonmaak bezig.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ecuador is een bondgenoot van Venezuela, dus heel veel maakt het niet uit. Behalve dan dat Ecuador wat stabieler is, politiek gezien.
De vraag is wel of je daar ook op lange termijn nog wel garanties hebt.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:45 schreef themole het volgende:
Ecuador is wel logisch, die helpen ook Assange.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat Correa's presidentschap een stuk stabieler is (vraag niet hoe) dan dat van Maduro, op dit moment. De kans dat het politiek klimaat omslaat is in Venezuela meer aanwezig dan in Ecuador.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:55 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Als je met stabieler bedoelt dat Ecuador niet is verzadigd met buitenlandse agenten dat geef ik je groot gelijk. Maar Venezuela is ook met een grote schoonmaak bezig.
Wat gaan ze dan doen je op een zwarte lijst zetten.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh die handtekeningen staan allang netjes in een database, met adres en telefoonnummer ernaast
Mwah, ik heb liever dat NL zich aan de internationale wetgeving houdt. Dat gezegd vind ik dat er best nagedacht mag worden over een recht om te klokkenluiden tegen inlichtingendiensten. Een soort digitale right to bear arms.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef Starm het volgende:
Belachelijk dat die naar allerlei communistische landen moet om uit de handen van de VS te blijven.
Nederland zou een voorbeeld functie moeten zijn, zich afzetten van de VS en dit soort mensen hier asiel geven.
Dan maar geen JSF....
Heb je nu pas door dat in het * vrije westen * de vrijheid zeer twijfelachtig is ?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:44 schreef Brum_brum het volgende:
Nadat de muur viel vertelden ze ons dat we gewonnen hadden. 20 jaar later vluchten mensen wederom, maar deze keer niet over een enge betonnen muur, maar een muur van regeltjes, regulatie en de mensen die serieus denken ons veilig te houden. En het meest tragische misschien nog wel is dat mensen nu de andere kant op vluchten.
Naar een fucking communistisch land moeten vluchten voor de vrijheid van meningsuiting.
Nee.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb je nu pas door dat in het * vrije westen * de vrijheid zeer twijfelachtig is ?
Als je kijkt naar de behandeling van Bradley Manning (jarenlange eenzame opsluiting zonder aanklacht, wat door waarnemers torture werd genoemd), kun je je wel raden wat er met Snowden in de VS gaat gebeuren na een uitlevering.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, ik heb liever dat NL zich aan de internationale wetgeving houdt. Dat gezegd vind ik dat er best nagedacht mag worden over een recht om te klokkenluiden tegen inlichtingendiensten. Een soort digitale right to bear arms.
Nee, drugs legaliseren!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, ik heb liever dat NL zich aan de internationale wetgeving houdt.
Zijn paspoort is nu dus ingetrokken, maar kennelijk trok men zich daar in Hong Kong en Rusland niet zoveel van aan. Wellicht ook omdat hij, neem ik aan, zijn paspoort nog gewoon bij zich heeft.quote:Oproep VS aan overheden: Snowden mag geen grens meer passeren
De Verenigde Staten hebben alle landen op het westelijk halfrond geadviseerd om Edward Snowden geen grens meer te laten passeren en nergens toe te laten, behalve in een vliegtuig naar de VS. Dat meldt een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vanavond, zo schrijft persbureau Reuters.
De verklaring betreffende Snowden, de man die de geheime afluisterprogramma's van de Amerikaanse geheime dienst NSA en het Britse GCHQ openbaarde:
"De VS waarschuwt overheden: Snowden wordt gezocht wegens diverse misdrijven, en iedere vorm van internationaal reizen moet hem ontboden behalve een reis die ervoor zorgt dat hij terugkeert naar de Verenigde Staten."
Paspoort werd gisteren ingetrokken
Het paspoort van Edward Snowden werd gisteren al ingetrokken. Volgens een Amerikaanse functionaris is dat gebeurd voordat Snowden uit Hong Kong naar Rusland vertrok. Hoe hij zonder geldig paspoort de grens kon passeren is nog niet duidelijk.
De intrekking van het paspoort maakt het voor Snowden lastiger, maar niet onmogelijk om nu verder te reizen. Snowden bevindt zich sinds vanmiddag op het vliegveld van Moskou. Hij zou op weg zijn naar Ecuador, waar hij asiel heeft aangevraagd met hulp van WikiLeaks. Een verklaring van WikiLeaks van vanmiddag:
"Klokkenluider Edward Snowden heeft Hong Kong op legale wijze verlaten. Hij is op weg naar Ecuador via een veilige route met als doel om hier politiek asiel te verkrijgen. Hij wordt daarin begeleid door diplomaten en juridische adviseurs van WikiLeaks. [...] Zodra meneer Snowden in Ecuador arriveert wordt zijn verzoek tot asiel formeel verwerkt."
http://www.guardian.co.uk(...)scape-moscow-ecuadorquote:The Democratic senator Chuck Schumer added: "The bottom line is very simple: allies are supposed to treat each other in decent ways, and Putin always seems almost eager to put a finger in the eye of the United States, whether it is Syria, Iran and now of course with Snowden. That's not how allies should treat each other and I think it will have serious consequences for the United States-Russia relationship."
Sinds kort na het eind van de koude oorlog. Niet BFF's maar zeker wel knusse Frenemiesquote:Op maandag 24 juni 2013 01:26 schreef Kowloon het volgende:
Wat een rare reactie van die senator. Sinds wanneer zijn de VS en Rusland bondgenoten? Wat heb ik gemist?
Was dat voor, of nadat UK (lees: verlengstuk van US-buitenlandbeleid) aan veroordeelde Russisch-Checheense koppensnellers asiel begon uit te delen? De uitleveringsverzoeken lopen nog steeds...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sinds kort na het eind van de koude oorlog. Niet BFF's maar zeker wel knusse Frenemies
Onmogelijk, de VS hebben teveel invloed hier.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:41 schreef SpecialK het volgende:
Het had overigens mooi geweest als de EU een veilige ruimte was voor klokkenluiders. Vanuit principes van vrijheid (persoonlijk zowel als informatie).
Ik ben diep teleurgesteld dat dat niet de realiteit is.
Maar snap je dan niet dat koppensnellers mensenrechten hebben itt tot klokkenluiders die ook marteling tegemoet kunnen zien?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:42 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Was dat voor, of nadat UK (lees: verlengstuk van US-buitenlandbeleid) aan veroordeelde Russisch-Checheense koppensnellers asiel begon uit te delen? De uitleveringsverzoeken lopen nog steeds...
'Invloed'quote:Op maandag 24 juni 2013 01:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onmogelijk, de VS hebben teveel invloed hier.
Ze hebben het niet meer daar in Washington, schitterend.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:31 schreef Kowloon het volgende:
Snowden uit Hong Kong naar Rusland vertrok. Hoe hij zonder geldig paspoort de grens kon passeren is nog niet duidelijk.
De intrekking van het paspoort maakt het voor Snowden lastiger, maar niet onmogelijk om nu verder te reizen. Snowden bevindt zich sinds vanmiddag op het vliegveld van Moskou. Hij zou op weg zijn naar Ecuador, waar hij asiel heeft aangevraagd met hulp van WikiLeaks. Een verklaring van WikiLeaks van vanmiddag:
"Klokkenluider Edward Snowden heeft Hong Kong op legale wijze verlaten. Hij is op weg naar Ecuador via een veilige route met als doel om hier politiek asiel te verkrijgen. Hij wordt daarin begeleid door diplomaten en juridische adviseurs van WikiLeaks. [...] Zodra meneer Snowden in
Mwa, dat is schijn. Als ze echt willen dan hebben ze Snowden in een ochtend te pakken, desnoods met geweld.quote:
Alsof die in de USA hoog in het vaandel staan.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik hoopte dat IJsland zou lukken. Maar je hebt wel gelijk dat er weinig keus is ja. Ik ben wel bang dat landen als Ecuador (Assange) en nu wellicht Venezuela nu in het westen de faam krijgen dat ze landen zijn die mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.
Primaquote:Op zondag 23 juni 2013 15:13 schreef waht het volgende:
Het wordt tijd dat China eens een oorlog begint, dat vindt men in Nederland kennelijk heel goed. Want Amerika is eng.
Waarom blijft hij niet gewoon in Rusland. Die levert toch ook niet uit?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:45 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ela-via-Moskou.dhtml
Goed nieuws. Er is tóch is soort van rechtvaardigheid op deze wereld. Mooi om te zien dat VS-klokkenluiders ook een happy end kunnen krijgen. Hopelijk schept dit een precedent voor de vele anderen die zullen volgen.
En wie weet denkt de volgende regering er anders over daar. Rusland is wat stabieler wat dat betreft.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:22 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Benieuwd hoe lang hij (relatief) veilig lijkt te zijn in Ecuador. Zoals al gezegd, als hij uit de headlines is verdwenen, kan ie natuurlijk een stuk makkelijker ineens 'verdwijnen'
Precies, voor die verrader offeren wij wel even een paar miljoen poppetjes op, ik kan niet wachtenquote:Op maandag 24 juni 2013 08:30 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Primaliever oorlog dan uitgeleverd worden.
Al vermoed ik dat je je verkijkt op China's eigen issues. Het is ook geen 1989 meer.
Hmmm die maken te graag gebruik van mensen en zijn zelf ook helemaal niet dol op klokkeluiders...quote:Op maandag 24 juni 2013 08:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom blijft hij niet gewoon in Rusland. Die levert toch ook niet uit?
Dat zijn dingen die je natuurlijk ook niet in Ecuador kan voorkomen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:38 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm die maken te graag gebruik van mensen en zijn zelf ook helemaal niet dol op klokkeluiders...
Ik zou daar ook niet wilen blijven. Stel ze willenn hem gaan ruilen voor iemand waar ze zelf veel interesse in hebben ? Daar acht ze best toe in staat.
quote:Waar is Snowden?
Volgens correspondent Olaf Koens is het grote speculeren begonnen over de vraag waar Snowden op dit moment is. "Waanzinnig. De journalisten zijn aan boord van het vliegtuig dat hen in 12 uur naar Cuba brengt. Maar zonder Snowden, heeft een security guard van Aerflot bevestigd. Geen scoop van de eeuw dus. Joost mag weten waar Snowden is. Er wordt gespeculeerd dat hij helemaal niet in Moskou is tot verhalen dat hij tussen de bagage zou zitten
Pagina 2 is te lezen op de site.quote:For Snowden, a Sudden Departure from Hong Kong
HONG KONG — For Edward J. Snowden, the former National Security Agency contractor who has acknowledged leaking numerous documents about American surveillance operations around the world, the path to a sudden departure from Hong Kong late Sunday morning began over a dinner last Tuesday of a large pizza, fried chicken and sausages, washed down with Pepsi.
Albert Ho, one of Mr. Snowden’s lawyers, said that before the dinner began, Mr. Snowden insisted that everyone hide their cellphones in the refrigerator of the home where he was staying, to block any eavesdropping. Then began a two-hour conversation during which Mr. Snowden was deeply dismayed to learn that he could spend years in prison without access to a computer during litigation over whether he would be granted asylum here or surrendered to the United States, Mr. Ho said.
Staying cooped up in the cramped Hong Kong home of a local supporter was not bothersome to Mr. Snowden, but the prospect of losing his computer scared him.
“He didn’t go out, he spent all his time inside a tiny space, but he said it was O.K. because he had his computer,” Mr. Ho said. “If you were to deprive him of his computer, that would be totally intolerable.”
The outcome of that meeting, Mr. Ho said, was a decision by Mr. Snowden by Friday morning to have Mr. Ho pose two questions to the Hong Kong government: would he be released on bail if he were detained in Hong Kong at the request of the United States, and would the Hong Kong government interfere if Mr. Snowden tried to go to the airport and leave Hong Kong instead.
A person with a detailed knowledge of the Hong Kong government’s deliberations said that the government had been delighted to receive the questions. Leung Chun-ying, the chief executive, and his top advisers had been struggling through numerous meetings for days, canceling or postponing most other meetings, while trying to decide what to do in response to an American request for Mr. Snowden’s detention, even as public opinion in Hong Kong seemed to favor protecting the fugitive.
But Mr. Snowden’s choice of Mr. Ho to represent him raised a problem, said the person knowledgeable about the government’s deliberations, who insisted on anonymity because of the diplomatic sensitivities in the case. Mr. Ho, a member of the territory’s legislature for nearly 20 years, is a former chairman of the Democratic Party and a longtime campaigner for full democracy here, to the irritation of government leaders of the territory, which was returned by Britain to China in 1997.
“The Hong Kong government doesn’t trust him,” the person said, adding that the Hong Kong government also did not want to be involved in any direct negotiations with Mr. Snowden. So the government found an intermediary, someone with longstanding connections to the local government but not in office, to bypass Mr. Ho and contact Mr. Snowden through someone in the Hong Kong community who was helping Mr. Snowden.
The intermediary told Mr. Snowden Friday night that the government could not predict what Hong Kong’s independent judiciary would do, but that serving jail time while awaiting trial was a possibility. The intermediary also said that the Hong Kong government would welcome Mr. Snowden’s departure, Mr. Ho and the person who insisted on anonymity said. Both declined to identify the intermediary.
The Hong Kong government said that it would not interfere with Mr. Snowden’s departure and even provided unobtrusive police protection for him as he went through the airport, both of them said.
But, Mr. Ho said, Mr. Snowden went through the same security and immigration channels as most passengers at the airport, rather than a special channel usually used for people involved in highly political cases — a sign that the Hong Kong government wanted to minimize its involvement in Mr. Snowden’s departure.
At the same time, the Hong Kong government’s encouragement for Mr. Snowden to leave, instead of a suggestion that he stay and fight any return to the United States, had persuaded him that staying was risky because the Hong Kong government might not be on his side. “He would not like to fight with the Hong Kong government, with the Chinese government and the U.S. government” against him, Mr. Ho said.
Bron: www.nytimes.com
En de ami's maar speculeren of ze dat vliegtuig nou wel of niet kunnen dwingen te landen als het zich in de US airspace bevindt.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:15 schreef deedeetee het volgende:
vliegtuig naar Cuba zonder Snowden
Zou hij de rest van de reis liever onopvallend/stiekem/onder valse naam gaan maken ?
[..]
waar issie nou ??
![]()
Weet iemand zijn nick hier op Fok! ?quote:“He didn’t go out, he spent all his time inside a tiny space, but he said it was O.K. because he had his computer,” Mr. Ho said. “If you were to deprive him of his computer, that would be totally intolerable.”
Ik dacht hetzelfdequote:Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Weet iemand zijn nick hier op Fok! ?
Assange zal er ook wel lol in hebben om de US het nakijken te geven in dit gevalquote:Assange: we are aware of where Snowden is, he is safe and "his spirits are high". We cannot reveal what country he is in at this time.
http://www.twitlonger.com/show/n_1rkvrdsquote:Snowden should not come to Iceland unless he will request and be granted citizenship by the Icelandic Parliament. Citizenship is the only legal protection that will shelter him from any demands of extradition to the USA.
Maak je geen illusies hoor, de Chinese overheid is echt geen haar beter dan de Amerikaanse overheid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef RetepV het volgende:
Ze houden de hele boel voor de gek en denken dat ze er mee weg kunnen komen. Iemand moest een grens stellen, en het is moedig van China om die grens neer te zetten.
Dat.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maak je geen illusies hoor, de Chinese overheid is echt geen haar beter dan de Amerikaanse overheid.
Maar massaal alles afluisteren is dan weer wel goed zeker?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
En als je vertrouwelijke documenten illegaal kopieert en online gooit, gaat elke werkgever achter je aan. En volkomen terecht.
Die adoratie voor een ordinaire dief en verklikker Snowden gaat maar door.
Dat is irrelevant. Het feit op zich is bijzonder laakbaar en terecht dat die Snowden wordt opgespoord en veroordeeld wordt.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:23 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar massaal alles afluisteren is dan weer wel goed zeker?
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
En als je vertrouwelijke documenten illegaal kopieert en online gooit, gaat elke werkgever achter je aan. En volkomen terecht.
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:18:42An email you author is your copyright. When the US makes an unauthorized copy & distributes it to its partners that's copyright infringement reageer retweet
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:22:31The largest copyright infringer in the world is the U.S. govt. Take them down, seize their assets & extradite its executives. reageer retweet
quote:
Omdat jij het snotneusje steunt, is zijn daad goed. Als men jouw gegevens online zou gooien, piep je anders.quote:
Hij meldt iets aan de verkeerde personen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik verbaas mij er over dat men hier nog denkt dat Snowden iets meldt wat men zelf al niet wist.
Ik zit niet op Twitter en hoef er niks mee te maken te hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:18:42An email you author is your copyright. When the US makes an unauthorized copy & distributes it to its partners that's copyright infringement reageer retweet
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:22:31The largest copyright infringer in the world is the U.S. govt. Take them down, seize their assets & extradite its executives. reageer retweet
Wie zijn die 'verkeerde personen'?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij meldt iets aan de verkeerde personen.
Werkt de US regering netjes? Nee, en inderdaad, dat wisten we al. Maar dat geeft een ander niet het recht zaken te stelen en te publiceren.
Allen buiten de US regering die hier helemaal niet van horen te weten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Wie zijn die 'verkeerde personen'?
Oh, dat ben ik niet met je eens hoor. Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch volkomen logisch om in het belang van JOUW land te redeneren? China die nu loopt te blaten, nee dat is lekker. Die moeten helemaal hun noodlesmoel houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef Fossieltje het volgende:
http://nos.nl/artikel/522014-vs-waarschuwt-china-en-rusland.html
De VS heeft boter op het hoofd. Stel: Snowden was Yįng, een Chinese oud-spion die bekend maakt dat China al jaren gegevens van alle Amerikanen aftapt. Dan had men op hoge poten een verklaring geėist en had men ook nooit Yįng uitgeleverd aan China.
Een algemeen geheim is plots een staatsgeheim? Ik vind het nogal spastisch.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allen buiten de US regering die hier helemaal niet van horen te weten.
Het doorspelen van staatsgeheimen wordt -terecht- keihard bestraft, ook in Nederland.
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Wat heeft ie gestolen dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?
Juridisch gezien niet natuurlijk, maar gelukkig ben ik geen jurist. Ik vind het goed wat Snowden gedaan heeft en hij zou daarom niet vervolgd moeten worden voor diefstal.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?
Het is inderdaad erg dapper van Snowden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn mond zou houden, zeker als je bijna 2 ton per jaar verdient.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid en dat gewone forummertjes als jij en ik door de AIVD van ons bed gelicht worden omdat we wat dingetjes op een forumpje schrijven.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een algemeen geheim is plots een staatsgeheim? Ik vind het nogal spastisch.
Ik zou die kennis in me opnemen, maar ik ga niet actief mijn werkgever/de overheid ermee schaden. Blijkbaar zijn er belangen groter dan die van El_Matador.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terrorisme komt van twee kanten. Het is niet voor niks dat landen die hun macht op krampachtige wijze willen uitoefenen vaker het slachtoffer zijn van acties van militante groeperingen. De VS heeft flink boter op hun hoofd met hun manhunt en zou er goed aan doen eerst eens naar zichzelf te kijken voordat ze een heksenjacht ontketenen tegen enkele individuen die alleen maar het beste voor hebben met de maatschappij.quote:
Wat heeft iemands inkomen nu weer met iemands vrijheid van meningsuiting te maken?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn mond zou houden, zeker als je bijna 2 ton per jaar verdient.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Er zijn ook belangen die groter zijn dan die van je werkgever of de overheid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou die kennis in me opnemen, maar ik ga niet actief mijn werkgever/de overheid ermee schaden. Blijkbaar zijn er belangen groter dan die van El_Matador.
Als je zelf anno nu al niet weet dat alles wat je online bezigt traceerbaar is, heb je een plaat voor je kopquote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]skip lap onzin over Henk en Ingrid![]()
Dat de VSAmerikaanse regeringspolitiek terrorisme uitlokt, is een valide punt. Ik ben het dan ook niet eens met veel dingen die ze uitvoeren. Maar is dat ook maar ergens een reden om HUN documenten te stelen en online te gooien?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terrorisme komt van twee kanten. Het is niet voor niks dat landen die hun macht op krampachtige wijze willen uitoefenen vaker het slachtoffer zijn van acties. De VS heeft flink boter op hun hoofd met hun manhunt en zou er goed aan doen eerst eens naar zichzelf te kijken voordat ze een heksenjacht ontketenen tegen enkele individuen die alleen maar het beste voor hebben met de maatschappij.
Op die manier, ja, dan is de ophef helemaal opvallend.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:42 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Als je zelf anno nu al niet weet dat alles wat je online bezigt traceerbaar is, heb je een plaat voor je kop
Ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat de VSAmerikaanse regeringspolitiek terrorisme uitlokt, is een valide punt. Ik ben het dan ook niet eens met veel dingen die ze uitvoeren. Maar is dat ook maar ergens een reden om HUN documenten te stelen en online te gooien?
Je laat je lekker bangmaken.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid en dat gewone forummertjes als jij en ik door de AIVD van ons bed gelicht worden omdat we wat dingetjes op een forumpje schrijven.
Het volgen van terrorisme en aanverwante grensoverschrijdende criminaliteit gebeurt nou eenmaal via internet.
De terroristen mogen alles om zich voor te bereiden op een aanslag, maar even wat emailtjes scannen (anoniem, totdat er profielbellen gaan rinkelen, dan kijkt men individueel) dat mogen we niet terug doen.
Wat wil je dan, drones? Dat versterkt terrorisme juist.
Nietsdoen dan maar? Gewoon afwachten tot de treinen van Madrid nogmaals de lucht in gaan?
Je vergelijking met 'Fokkertjes' trekken geeft wel aan hoe je in het leven staatquote:Op maandag 24 juni 2013 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op die manier, ja, dan is de ophef helemaal opvallend.
De heldenstatus van dieven (die "verkrachting" lijkt me aangesmeerd) als Assange en Snowden snap ik niet. Die mannetjes zijn echt niet meer dan een paar geflipte FOK!kers die hier rondhangen.
Hoe meer er gelekt wordt, hoe beter.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik niet met je eens hoor. Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.
Ik niet. De overheid is van mij, niet andersom.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid
Zoals jij dus ?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op die manier, ja, dan is de ophef helemaal opvallend.
De heldenstatus van dieven (die "verkrachting" lijkt me aangesmeerd) als Assange en Snowden snap ik niet. Die mannetjes zijn echt niet meer dan een paar geflipte FOK!kers die hier rondhangen.
Het gaat ook niet om de mening van Snowden, laat staan die van jou of mij. Het gaat erom dat de inwoners van een democratie moeten weten wat hun overheid uitvoert. Je kunt als burger geen keuzes maken als je de feiten niet kent. Door mensen als Snowden beschikken de Amerikanen over belangrijke informatie die de overheid van ze achterhoudt. Ik vind dat een goede zaak. Hopelijk doen ze er iets mee.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat de VSAmerikaanse regeringspolitiek terrorisme uitlokt, is een valide punt. Ik ben het dan ook niet eens met veel dingen die ze uitvoeren. Maar is dat ook maar ergens een reden om HUN documenten te stelen en online te gooien?
De opinie van jou, mij en Snowden zijn volslagen irrelevant in een complexe wereld van (contra)spionage.
Want zonder het gebruik van internet en een smartphone is de kans op een opgeblazen trein of dubbeldekker in Londen uitgesloten?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nietsdoen dan maar? Gewoon afwachten tot de treinen van Madrid nogmaals de lucht in gaan?
Nee, natuurlijk niet. Jij bent een onderdaan van de overheid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik niet. De overheid is van mij, niet andersom.
Burgers stellen een overheid op om hun leefbaarheid te kunnen realiseren.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Jij bent een onderdaan van de overheid.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Jij bent een onderdaan van de overheid.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Burgers stellen een overheid op om hun leefbaarheid te kunnen realiseren.
Verdiep je eens in de geschiedenis.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Door wie is de overheid dan opgericht? De kaboutertjes?
quote:
Nee.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want zonder het gebruik van internet en een smartphone is de kans op een opgeblazen trein of dubbeldekker in Londen uitgesloten?
Ik vind het allemaal prima, laat ze jou communicatie dan maar monitoren als jij daar geen probleem mee hebt, ik heb dat wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee.
• ik heb niet de illusie dat je terrorisme kan uitsluiten
• ik vind dat terrorisme actief bestreden moet worden. Nietsdoen is geen optie.
• aanslagen zijn niet uit te sluiten, ze zijn wel te voorkomen. Uiteraard is dat alleen maar "wij van wc-eend"-gelul van immer corrupte overheden, want men wil graag jouw Facebookberichtjes en pinbetalingen lezenzo belangrijk zijn jullie immers
• passieve grootschalige monitoring van informatie is daarbij een slachtofferloos hulpmiddel wat ik liever zie dan vele andere manieren van "terrorismebestrijding".
• zie ik het gevaar in dat de VSAmerikaanse overheid verkeerde dingen met die informatie kan gaan doen? Ja, dat zie ik. Maar ik zie ook dat de kans dat jij en ik daar persoonlijk last van hebben nihil tot nul is.
Dat is leuk voor je, maar geen argument. Die terrorist zal het ook niet leuk vinden, maar daar gaat het nu net om.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima, laat ze jou communicatie dan maar monitoren als jij daar geen probleem mee hebt, ik heb dat wel.
Maar eerder was je nog van mening dat Snowden staatsgeheimen aan de kaak stelde. Dingen die de rest van de wereld niet zou mogen wetenquote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee.
• aanslagen zijn niet uit te sluiten, ze zijn wel te voorkomen. Uiteraard is dat alleen maar "wij van wc-eend"-gelul van immer corrupte overheden, want men wil graag jouw Facebookberichtjes en pinbetalingen lezenzo belangrijk zijn jullie immers
• passieve grootschalige monitoring van informatie is daarbij een slachtofferloos hulpmiddel wat ik liever zie dan vele andere manieren van "terrorismebestrijding".
• zie ik het gevaar in dat de VSAmerikaanse overheid verkeerde dingen met die informatie kan gaan doen? Ja, dat zie ik. Maar ik zie ook dat de kans dat jij en ik daar persoonlijk last van hebben nihil tot nul is.
Alsof een serieuze terroristencel via het publieke internet communiceertquote:Op maandag 24 juni 2013 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je, maar geen argument. Die terrorist zal het ook niet leuk vinden, maar daar gaat het nu net om.
Er zit een subtiel verschil tussen niets doen en hotmails, creditcardaccounts en Facebook te controleren. Burgers worden op grote schaal in de gaten gehouden onder het mom van beveiligen, maar ondertussen gaat het om voordelen pakken die weinig met terrorisme van doen hebben. Obama die zelf werd geschaduwd is daar een goed voorbeeld van. Niet alleen terroristen een stapje voor zijn, maar iedereen een stapje voor zijn op verschillende gebieden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nee.
Ik hoef ook niets te beargumenteren, je dient gewoon met je fikken uit mijn data te blijven.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je, maar geen argument. Die terrorist zal het ook niet leuk vinden, maar daar gaat het nu net om.
Is het niet de bedoeling dat je zoveel mogelijk weet van de mensen met wie je zaken doet of oorlog voert? Daar is toch niets mis mee?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:56 schreef Kowloon het volgende:
El_Matador, er zijn toch wel aanwijzingen dat men verder gaat dan alleen afluisteren in het kader van terrorismebestrijding en misdaadbestrijding, men gebruikt de inlichtingen ook voor economische spionage. En dat laatste is heel kwalijk omdat het de vrije economie ondermijnt. Het is goed dat Snowden dat bekend heeft gemaakt vind ik.
Niet alles, en niet alle leden nee. Maar via forums als Marokko.nl kom je best snel bij de echte terroristjes hoor.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof een serieuze terroristencel via het publieke internet communiceert
Ik verbaasde me al over dat iemand met moreel besef daar ging werker, en daarom had ik mijn twijfels bij hem, maar nu is hij voor mij helemaal een held.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:57 schreef El_Matador het volgende:
Snowden werd NSA-medewerker om bewijs te verzamelen
Edward Snowden was al van plan om de aftappraktijken van Amerikaanse inlichtendiensten aan de grote klok te hangen, voordat hij in dienst trad bij een bedrijf dat werk verricht voor de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.
Hij nam de baan om extra bewijs te verzamelen.
Dat heeft Edward Snowden gezegd in een interview met de Chinese krant South China Morning Post. Het interview waarin hij dit zei vond plaats op 12 juni, maar is pas maandag gepubliceerd. De klokkenluider had Hong Kong toen al verlaten.
Tegen de Chinese krant zou Snowden hebben gezegd dat zijn baan bij Booz Allen Hamilton, een bedrijf dat werk verricht voor de National Security Agency (NSA), hem toegang verschafte tot lijsten met machines overal ter wereld, die gehackt waren door de Amerikaanse inlichtingendienst.
"Daarom heb ik die baan zo'n drie maanden geleden aanvaard", aldus Snowden, die als systeembeheerder werkte voor Booz Allen Hamilton, na eerder onder meer voor de CIA te hebben gewerkt.
Ontslagen
Toen begin juni Snowdens eerste onthullingen over de aftappraktijken van Amerikaanse veiligheidsdiensten naar buiten kwamen, werd hij door Booz Allen Hamilton ontslagen. De klokkenluider zat toen in Hong Kong, waar hij afgelopen zondag vertrok om via een tussenstop in onder meer Moskou naar Ecuador te vliegen. Daar heeft hij politiek asiel aangevraagd.
Snowden heeft volgens de Chinese krant ook toegegeven dat hij geld heeft ontvangen voor zijn medewerking aan een online chat op de website van de Britse krant The Guardian vorige week. Ook zou de 29-jarige klokkenluider hebben gezegd dat hij nog meer geheime informatie achter de hand heeft die hij beschikbaar wil stellen 'aan journalisten in elk land, zodat ze hun eigen afwegingen kunnen maken'.
PRISM
Snowden maakte onlangs bekend dat de Amerikaanse inlichtingendienst telefoon- en internetgegevens verzamelde van burgers met behulp van het PRISM-programma. Ook deed hij uitlatingen over de Britse inlichtingendienst.
====
Dus nog erger; een geplande diefstal. Niet iemand die "opeens" iets zag en daar morele problemen mee had. Ziek mannetje
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet alles, en niet alle leden nee. Maar via forums als Marokko.nl kom je best snel bij de echte terroristjes hoor.
Het lekken van gegevens die niet van jou, maar van de staat zijn, zijn dan toch staatsgeheim? Ookal zit er informatie tussen die iedereen al weet.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:56 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar eerder was je nog van mening dat Snowden staatsgeheimen aan de kaak stelde. Dingen die de rest van de wereld niet zou mogen weten
Misschien zorgt dat ervoor dat mensen dat minder snel doen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lekken van gegevens die niet van jou, maar van de staat zijn, zijn dan toch staatsgeheim? Ookal zit er informatie tussen die iedereen al weet.
Je zal maar PRISM-medewerker zijn en ineens ligt je woonadres op straat. Lekker is dat. Maar ik neem aan dat de fans van Snowden hier een dodelijke aanval op hem en zijn familie niet zullen afkeuren.
Dat heeft niet zoveel te maken met wat PRISM doet. Opmerkingen als "dan ontwikkelt Nederland toch z'n eigen afluistersysteem" slaan ook nergens op. Waar het om gaat is dat al het relevante internetverkeer van de wereld via Amerikaanse diensten loopt (Google, Microsoft, Facebook, Twitter, Apple etc.). Al deze diensten vallen per definitie onder de Patriot Act en daarmee hebben de Amerikaanse inlichtingendiensten automatisch het recht om in alle data te graaien die deze bedrijven opslaan. De enige manier om daar als Europa of Nederland een stokje voor te steken is niet door een alternatief te maken voor PRISM, maar een alternatief voor Facebook/Twitter/Google/etc.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet alles, en niet alle leden nee. Maar via forums als Marokko.nl kom je best snel bij de echte terroristjes hoor.
Ik ben geen fan, maar net iets minder blond om te doen dat wat hier gemeld wordt 'nieuws' zou zijn en daar mij dus nu druk om zou maken. Ik ben blijkbaar gezegend met gezond verstand.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lekken van gegevens die niet van jou, maar van de staat zijn, zijn dan toch staatsgeheim? Ookal zit er informatie tussen die iedereen al weet.
Je zal maar PRISM-medewerker zijn en ineens ligt je woonadres op straat. Lekker is dat. Maar ik neem aan dat de fans van Snowden hier een dodelijke aanval op hem en zijn familie niet zullen afkeuren.
Exact. Dat is moderne oorlogsvoering.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zit een subtiel verschil tussen niets doen en hotmails, creditcardaccounts en Facebook te controleren. Burgers worden op grote schaal in de gaten gehouden onder het mom van beveiligen, maar ondertussen gaat het om voordelen pakken die weinig met terrorisme van doen hebben. Obama die zelf werd geschaduwd is daar een goed voorbeeld van. Niet alleen terroristen een stapje voor zijn, maar iedereen een stapje voor zijn op verschillende gebieden.
quote:Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Al zijn mensen die bij dat soort organisaties werken in principe wel gewoon criminelen natuurlijk en die moet je ook zo behandelen.
Nee, het gaat om informatie die door de overheid doorgespeeld is aan private bedrijven om zodoende voordeel op buitenlandse concurrenten te kunnen behalen. Ten eerste is dat staatssteun in natura, ten tweede ondermijnt het de vrije prijsvorming en ten derde zorgt het voor oneerlijke concurrentie waardoor de zuiverende werking van het marktmechanisme aangetast wordt. Dat zijn zaken die niet thuishoren in een kapitalistische economie.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef El_Matador het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je zoveel mogelijk weet van de mensen met wie je zaken doet of oorlog voert? Daar is toch niets mis mee?
Ze zitten daar zonder toestemming in mijn gegevens te neuzen, dat is gewoon een criminele activiteit.quote:
Ik wil dat het niet mogelijk is voor Amerikaanse veiligheidsdiensten om juridisch legaal alle data van iedere Nederlander te vergaren. Te beginnen bij mezelf. Opdonderen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Dat is moderne oorlogsvoering.
We kunnen dan ook veul beter in IT dan in JSFs investeren als Nederland.
AIVD maar afschaffen? Wat willen jullie privacyjihadisten nu eigenlijk?
Wat dan ook. Ga je als land zitten klagen dat de "vijand" (of nu nog bondgenoot maar als men in de VS weet wat wij FOKkertjes allemaal zeggen, ligt de US Marine op Scheveningen...) grotere en betere wapens maakt, of ga je aan de slag om dan toch ook maar es goeie wapens aan te schaffen?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel te maken met wat PRISM doet. Opmerkingen als "dan ontwikkelt Nederland toch z'n eigen afluistersysteem" slaan ook nergens op. Waar het om gaat is dat al het relevante internetverkeer van de wereld via Amerikaanse diensten loopt (Google, Microsoft, Facebook, Twitter, Apple etc.). Al deze diensten vallen per definitie onder de Patriot Act en daarmee hebben de Amerikaanse inlichtingendiensten automatisch het recht om in alle data te graaien die deze bedrijven opslaan. De enige manier om daar als Europa of Nederland een stokje voor te steken is niet door een alternatief te maken voor PRISM, maar een alternatief voor Facebook/Twitter/Google/etc.
Dat zou een goed begin zijn. Gelukkig helpt iemand als Snowden om dat besef te creėren.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij Amerikaanse diensten niet meer te gebruiken hoor.
Dat staat het helemaal niet, ik wil dat namelijk niet maar ik moet er wel aan meebetalen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat dan ook. Ga je als land zitten klagen dat de "vijand" (of nu nog bondgenoot maar als men in de VS weet wat wij FOKkertjes allemaal zeggen, ligt de US Marine op Scheveningen...) grotere en betere wapens maakt, of ga je aan de slag om dan toch ook maar es goeie wapens aan te schaffen?
Dan gebruik je Russische zoekmachines en een Iraans mailadres.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik wil dat het niet mogelijk is voor Amerikaanse veiligheidsdiensten om juridisch legaal alle data van iedere Nederlander te vergaren. Te beginnen bij mezelf. Opdonderen.
Moreel gezien heb je gelijk, maar praktisch gezien werkt de wereld zo allang niet meer. Overheid en bedrijfsleven zijn geen aparte takken meer, met de overheidssubsidies aan de dom-opererende banken als schrijnend duur voorbeeld.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, het gaat om informatie die door de overheid doorgespeeld is aan private bedrijven om zodoende voordeel op buitenlandse concurrenten te kunnen behalen. Ten eerste is dat staatssteun in natura, ten tweede ondermijnt het de vrije prijsvorming en ten derde zorgt het voor oneerlijke concurrentie waardoor de zuiverende werking van het marktmechanisme aangetast wordt. Dat zijn zaken die niet thuishoren in een kapitalistische economie.
Moreel gezien heeft Snowden dus ook gelijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moreel gezien heb je gelijk, maar praktisch gezien werkt de wereld zo allang niet meer.
Het is niet zo dat als ik niet gebruik maak van Amerikaanse programma's of sites ik een blinde vlek voor ze ben, dat begrijp je hč? Amerikanen kunnen tot in detail mijn betalingsverkeer en medische dossier bekijken, als ze daar zin in hebben. Dat gaat tegen fundamentele mensenrechten in en daarom bestaan er documenten als de Rechten van de Mens en de Grondwet. Om mij te beschermen tegen dat soort fratsen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan gebruik je Russische zoekmachines en een Iraans mailadres.
Oh en als je niet meer gefilmd wil worden, kies je maar straten zonder camera's.
Dan ook niet zeiken als de kopschopdaders van jouw mishandeling niet gefilmd (en dus mogelijk opgespoord) worden.
Gemakzuchtig argument. Kijk naar de Britten, die slaan gewoon alle data op die via de Britse glasvezelkabels binnen komen. Op de route die jouw datapakketten volgen heb je echter geen invloed. Ook als je niet van de diensten van Britse of Amerikaanse bedrijven gebruik maakt is de kans groot dat je wel degelijk afgeluisterd wordt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef El_Matador het volgende:
Dat zeg ik; hij is maar een menneke, tegenover een staatsapparaat dat behept is met de veiligheid van een compleet land (en satellietstaten in de wereld).quote:Op maandag 24 juni 2013 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moreel gezien heeft Snowden dus ook gelijk.
Dus hij is een dappere held, geen crimineel of verrader. Hij heeft gedaan wat-ie kon, de rest is nu aan het Amerikaanse electoraat.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeg ik; hij is maar een menneke, tegenover een staatsapparaat dat behept is met de veiligheid van een compleet land (en satellietstaten in de wereld).
Gebruik geen internet of mobiele telefoon.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gemakzuchtig argument. Kijk naar de Britten, die slaan gewoon alle data op die via de Britse glasvezelkabels binnen komen. Op de route die jouw datapakketten volgen heb je echter geen invloed. Ook als je niet van de diensten van Britse of Amerikaanse bedrijven gebruik maakt is de kans groot dat je wel degelijk afgeluisterd wordt.
Hij is geen held, hij blijft een dief. Ook al zal het volgens zijn en -op dit vlak mijn- morele vlak goedkeuring kunnen verdienen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus hij is een dappere held, geen crimineel of verrader. Hij heeft gedaan wat-ie kon, de rest is nu aan het Amerikaanse electoraat.
Hij is een dief zoals Robin Hood een dief is.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij is geen held, hij blijft een dief. Ook al zal het volgens zijn en -op dit vlak mijn- morele vlak goedkeuring kunnen verdienen.
Zonde, we waren juist goed op weg met de liberalisering van de wereldeconomie. Een WTO zodat handelsconflicten opgelost kunnen worden, cabotage wordt meer en meer toegestaan, men is bezig met het sluiten van handelsvedragen zodat importheffingen omlaag kunnen. Daar vind ik het ook uitermate slecht dat men de afluistersystemen gebruikt om ook aan economische spionage te doen. Voor terrorismedoeleinden en misdaaddoeleinden heb ik er veel minder problemen mee, al vraag ik mij wel af of de schaal waarop wordt afgeluisterd nog wel in verhouding staat tot het probleem.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moreel gezien heb je gelijk, maar praktisch gezien werkt de wereld zo allang niet meer. Overheid en bedrijfsleven zijn geen aparte takken meer, met de overheidssubsidies aan de dom-opererende banken als schrijnend duur voorbeeld.
Aha, u is socialist.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is een dief zoals Robin Hood een dief is.
Wat wel vervelend is, is dat de grootste tegenstanders, ook hier op FOK!, van dit soort systemen ook vaak enorme anti-kapitalisten zijn.quote:
Ik ben zoals je weet voor economische openheid, maar importheffingen zijn een goed middel om de lokale economie te blijven handhaven. Je ziet dat de politieke importheffingen weg zijn met 2e wereldlanden als Bulgarije en Roemenie. Dat gaat ook de economische importheffingen zo parten spelen. Het is niet meer mogelijk te concurreren met goedkope Bulgaren.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zonde, we waren juist goed op weg met de liberalisering van de wereldeconomie. Een WTO zodat handelsconflicten opgelost kunnen worden, cabotage wordt meer en meer toegestaan, men is bezig met het sluiten van handelsvedragen zodat importheffingen omlaag kunnen. Daar vind ik het ook uitermate slecht dat men de afluistersystemen gebruikt om ook aan economische spionage te doen. Voor terrorismedoeleinden en misdaaddoeleinden heb ik er veel minder problemen mee, al vraag ik mij wel af of de schaal waarop wordt afgeluisterd nog wel in verhouding staat tot het probleem.
Robin Hood was geen socialist hoor.quote:
Anders bepaal jij dat lekker gewoon voor jezelf en laat je mij gewoon de suiker kopen die ik wil kopen, in plaats van dat je dan geld van mij steelt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:23 schreef El_Matador het volgende:
Liever "duurdere" Europese suiker in Europa dan geimporteerde Brazilia
heiden6 denkt dat ie iets voorstelt in de wereld.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Anders bepaal jij dat lekker gewoon voor jezelf en laat je mij gewoon de suiker kopen die ik wil kopen, in plaats van dat je dan geld van mij steelt.
Wellicht krijg je morgen een job offer voor een Socialist met Paint-ervaring in je inbox. Verstuurd door de Chinese overheid. Want die is uiteraard veel beter dan de VSAmerikaanse.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef Tijn het volgende:
Ik ben bang dat ik met m'n pro-Snowdenpraatjes nu ook in PRISM geregistreerd sta
Wij stellen allemaal uiteindelijk niets voor, dat geeft jou niet het recht om mij te bestelen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
heiden6 denkt dat ie iets voorstelt in de wereld.
Ik steel niets. En accounts kunnen allang gehackt worden, door iedereen met een beetje ITkennis. Dan moet je maar helemaal niet meer internetten en bellen, dan ben je daar ook vanaf.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wij stellen allemaal uiteindelijk niets voor, dat geeft jou niet het recht om mij te bestelen.
Dat het al lang mogelijk is rechtvaardigt helemaal niets.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik steel niets. En accounts kunnen allang gehackt worden, door iedereen met een beetje ITkennis. Dan moet je maar helemaal niet meer internetten en bellen, dan ben je daar ook vanaf.
Jawel, want als de vijand data kan opsporen, waarom jij als staat dan niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat het al lang mogelijk is rechtvaardigt helemaal niets.
Omdat het een inbreuk is op je rechten. Los daarvan, de staat is de grootste vijand die we hebben,quote:Op maandag 24 juni 2013 21:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jawel, want als de vijand data kan opsporen, waarom jij als staat dan niet?
"ha sempre ragione"quote:Op maandag 24 juni 2013 21:37 schreef heiden6 het volgende:
Los daarvan, de staat is de grootste vijand die we hebben,
Dat is een citaat van iemand die ongeveer net zo dacht als jij.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"ha sempre ragione"
Whatever, heiden, whatever.
Dan moet je stelende burgers ook hun gang laten gaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik steel niets. En accounts kunnen allang gehackt worden, door iedereen met een beetje ITkennis. Dan moet je maar helemaal niet meer internetten en bellen, dan ben je daar ook vanaf.
Je kent mij niet en weet nog minder wat ik allemaal denk. Misschien moet je mijn forumberichten es monitoren.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is een citaat van iemand die ongeveer net zo dacht als jij.
Je moet niet raar kijken als je op een toeristisch uitje naar Amerika als eerste een cavity search krijgt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef Tijn het volgende:
Ik ben bang dat ik met m'n pro-Snowdenpraatjes nu ook in PRISM geregistreerd sta
Hoe je hier, en in sommige eerdere topics waar ik je ben tegengekomen, reageert zegt mij genoeg.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kent mij niet en weet nog minder wat ik allemaal denk. Misschien moet je mijn forumberichten es monitoren.
geef niksquote:Op maandag 24 juni 2013 21:25 schreef Tijn het volgende:
Een bekrompen denker. Weet je zeker dat dat citaat van Berlusconi niet gewoon van jezelf is, menneke?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe je hier, en in sommige eerdere topics waar ik je ben tegengekomen, reageert zegt mij genoeg.
Het is van Mussolini, menneke.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bekrompen denker. Weet je zeker dat dat citaat van Berlusconi niet gewoon van jezelf is, menneke?
Gelukkig ben ik net geweest. Ik denk dat het nog wel wat jaartjes duurt voordat ik er weer eens heenga.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je moet niet raar kijken als je op een toeristisch uitje naar Amerika als eerste een cavity search krijgt.
Ik twijfelde even over je historisch besef, maar wees er trots op met zo iemand te pronken.quote:
Je hebt blijkbaar zelf erg weinig historisch besef als er iets tegen het fascisme in gaat is het wel het anarchisme. Anarchisten keuren het bestaan van een overheid af, fascisme verklaart de staat net als jij heilig.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik twijfelde even over je historisch besef, maar wees er trots op met zo iemand te pronken.
quote:All within the state, nothing outside the state, nothing against the state.
Ik streef graag praktisch en pragmatisch naar een compactere (minder pamperen) doch slagvaardige (wel spioneren) overheid. Ook iets realistischer.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar zelf erg weinig historisch besef als er iets tegen het fascisme in gaat is het wel het anarchisme. Anarchisten keuren het bestaan van een overheid af, fascisme verklaart de staat net als jij heilig.
[..]
Je mag van mij streven tot je een ons weegt, maar houd mensen die het niet met je eens zijn daar buiten.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik streef graag praktisch en pragmatisch naar een compactere (minder pamperen) doch slagvaardige (wel spioneren) overheid. Ook iets realistischer.
Jij loopt met Benito op je buik, je doet maar, jongen.
Dat de Amerikaanse regering beter is dan de Chinese betekent absoluut niet dat alles wat de Amerikaanse regering doet ook goed is.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wellicht krijg je morgen een job offer voor een Socialist met Paint-ervaring in je inbox. Verstuurd door de Chinese overheid. Want die is uiteraard veel beter dan de VSAmerikaanse.
Ook al landt Snowden met een buitenlands vliegtuig in Washington DC, het vliegtuig en de mensen daarin bevinden zich in het land waar het vliegtuig geregistreerd is. Zolang hij erin blijft zitten is er niks aan de hand. Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:44 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
En de ami's maar speculeren of ze dat vliegtuig nou wel of niet kunnen dwingen te landen als het zich in de US airspace bevindt.
Dat heb ik dan ook nooit beweerd. Maar ophemeling over een dief die tijdelijk asiel vindt in -uitgerekend- de Volksrepubliek China is nogal... hypocriet.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat de Amerikaanse regering beter is dan de Chinese betekent absoluut niet dat alles wat de Amerikaanse regering doet ook goed is.
Welkom in 2007.quote:
quote:Snowden nam baan om inlichtingen te winnen
Edward Snowden is bij het consultancybureau Booz Allen Hamilton gaan werken, met als enige doel informatie te kunnen verzamelen over observatieprogramma's van de Amerikaanse geheime dienst NSA. De door de VS gezochte klokkenluider heeft dat tegen de krant South China Morning Post gezegd.
'De baan bij Booz Allen Hamilton gaf me toegang tot lijsten met machines die wereldwijd door de NSA gehackt werden', aldus Snowden. 'Daarom accepteerde ik de baan.' De klokkenluider gaf het interview overigens al op 12 juni.
De 30-jarige Snowden werkte als ingehuurde kracht van Booz Allen Hamilton bij een kantoor van de NSA in Hawaļ. Daar verzamelde hij gegevens over de spionagepraktijken van de NSA die hij doorgaf aan onder meer de kranten The Washington Post en The Guardian. Kort daarna werd hij ontslagen.
Bron: Volkskrant
Wat een baas.quote:
Het land van vrijheid op het internet maar niet in het dagelijkse. Veel plezier daar.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het nieuwe vaderland van Snowden:
Leve Ecuador, leve Rafael Correa!
Ecuador.![]()
![]()
Hmm, zeer gevaarlijke ontwikkeling dit. Kan bijna geen toeval zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moody’s downgrades Hong Kong over Snowden
De ware aard van de ratingbureaus laat zich ook nog even zien
http://21stcenturywire.co(...)political-arm-of-us/
O really?quote:MOODY'S CITES HK BANKS' GROWING EXPOSURES TO MAINLAND CHINA
Opzich logisch, dit gaat HK geld kosten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich logisch, dit gaat HK geld kosten.
Dus? Ben jij gek ofzo? Dit is economische oorlogsvoering.quote:
Wut? Jij denkt dat Obama nu een rekening stuurt ofzo?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo gaan dat soort dingen nou eenmaal op dat niveau.
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Jij denkt dat Obama nu een rekening stuurt ofzo?
Het enige dat HK geld gaat kosten is het feit dat hun rating nu is verlaagd. Maar het is een gevaarlijke spelletje om de ratings op deze manier te manipuleren.
Weet je wel wat de gevolgen van een ratingverlaging zijn?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.
Denk aan het benadelen van ondernemingen bij bv een offerte en het niet openen van de markt voor productes uit HK, je ziet nu al dat de deelname aan de visa waiver die men voor ogen had op losse schroeven staat.
Het zal idd wat handel met de VS schelen in de toekomst. Maar om daar dan nu al een lagere rating voor uit te delen is natuurlijk waanzin. Bovendien kunnen ze misschien wel op extra investeringen vanuit Rusland rekenen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.
Denk aan het benadelen van ondernemingen bij bv een offerte en het niet openen van de markt voor productes uit HK, je ziet nu al dat de deelname aan de visa waiver die men voor ogen had op losse schroeven staat.
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
Weet je wel wat de gevolgen van een ratingverlaging zijn?
De reden dat de rating van HK nu al verlaagd wordt heeft niets met de reėle economie te maken en alles met politieke spelletjes. En het is zeker niet de eerste keer dat Moody's zich voor het karretje van het witte huis laat spannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.
Walgelijke man die Obama, hadden zij maar op een rechtgeschapen Mormoon als Romney moeten stemmen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat de rating van HK nu al verlaagd wordt heeft niets met de reėle economie te maken en alles met politieke spelletjes. En het is zeker niet de eerste keer dat Moody's zich voor het karretje van het witte huis laat spannen.
Wat is je schatting dan? Wat je net noemde is namelijk geen (direct) gevolg van een ratingverlaging.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/quote:Washington’s allegations over US fugitive Edward Snowden are ‘unacceptable’ as he never crossed the Russian border, Russia’s Foreign Minister Sergey Lavrov has said. As a consequence, any attempt to accuse or threaten Moscow by the US is unfounded.
“Russia has nothing to do with Snowden's movements, he chose his route himself and didn't cross the Russian border,” said Lavrov, responding to a question by RT’s correspondent at a press conference with the Algerian foreign minister.
According the Reuters sources at Sheremetyevo airport, Snowden arrived on Sunday with a valid ticket to Havana on Monday which he did not use. He is reportedly not able to cross the Russian border because he is not in possession of a valid visa. Moreover, the whistleblower’s passport is thought to have been revoked a day after he fly out of Hong Kong to Moscow on Sunday.
“For this reason we consider all attempts to accuse Russia of violating American law and conspiring against the US unfounded and unacceptable,” stress Lavrov, adding that the Kremlin does not tolerate threats.
Lavrov’s statements follow strong US rhetoric threatening consequences if Moscow does not comply with the US extradition order against Snowden under the espionage act.
"We expect the Russian government to look at all options available to expel Mr. Snowden back to the US to face justice for the crimes with which he is charged," White House National Security Council spokeswoman Caitlin Hayden stressed on Sunday, when Snowden reportedly arrived in Moscow.
WikiLeaks, which is reportedly aiding Snowden in his asylum bid, confirmed on Monday that he was en route to Ecuador via Moscow. The Ecuadorian government said it has received the application for asylum and is currently processing it.
In order to get to Ecuador from Moscow, Snowden will have to transfer in Cuba, however, Sheremetyevo Airport officials have told Russian media that he was on neither Monday’s or Tuesday’s flights to Havana.
Former CIA contractor Edward Snowden fled the US for Hong Kong in May, where he handed over classified information regarding the US’ mass internet surveillance program, PRISM, to The Guardian newspaper. Since then, the US has been relentlessly pursuing him and has issued an extradition order against him under the espionage act.
After China did not hand Snowden over on the grounds that the extradition documents submitted by the US were not sufficient to warrant his arrest, Washington stepped up its rhetoric. The Obama administration said it was “disappointed” in China and threatened consequences for bilateral relations.
The White House has branded Edward Snowden as a traitor and called on all countries in the northern hemisphere to aid in his extradition to the US.
lachenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Volgens de Russen is hij de grens nooit gepasseerd. Het wordt steeds leuker...
[..]
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://finance.yahoo.com/(...)447818.html?page=allquote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.htmlquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Volgens de Russen is hij de grens nooit gepasseerd. Het wordt steeds leuker...
[..]
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/
Zijn er beelden van Snowden in Rusland / Moscou dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.html
Hij is dus officieel idd niet de grens gepasseerd, maar hij zit er wel
Nee, maar lijkt me toch niet dat Poetin daarover zal liegen. Waarom zou ie? Dat zou alleen maar zwakte tonen omdat ie bang zou zijn voor de Amerikanen dan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zijn er beelden van Snowden in Rusland / Moscou dan?
Heb je een citaat waaruit zonder twijfel blijkt dat Putin aangeeft dat Snowden in Rusland is? Dit is niet om te trollen, maar ik ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, maar lijkt me toch niet dat Poetin daarover zal liegen. Waarom zou ie? Dat zou alleen maar zwakte tonen omdat ie bang zou zijn voor de Amerikanen dan.
nee, ik haal het van nu.nlquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Heb je een citaat waaruit zonder twijfel blijkt dat Putin aangeeft dat Snowden in Rusland is? Dit is niet om te trollen, maar ik ben gewoon benieuwd.
Met de Russische inlichtingendienst aan zijn zijde zal Snowden hoe dan ook een veilig heenkomen vinden, maar ik ben benieuwd of de Russische overheid ook heeft toegegeven dat hij in Rusland is.
Het zijn namelijk steeds news agencies die uitspraken doen over zijn verblijfplaats.
Ik zie het al.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee, ik haal het van nu.nl
"Dat heeft de Russische president Poetin dinsdag gezegd, melden diverse internationale media."
http://rt.com/ heeft het zelfs als breaking news staan
quote:Dat heeft de Russische president Poetin dinsdag gezegd, melden diverse internationale media.
De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, betoogde eerder op dinsdag al dat Snowden Rusland niet is ingereisd. Hij bevindt zich in het transitgedeelte van het vliegveld Sheremetyevo en heeft daarmee 'technisch' Rusland niet betreden.
Wat ik me altijd afvraag is wat een transit area officieel is. Ik heb ook heel vaak moeten wachten daar zonder dat ik eruit mocht omdat ik (uiteraard) geen visum had voor dat land. Maar zit je dan officieel in Nederland nog (het land waar je vandaan komt), of is het niemandsland, of is het net zoiets als internationale wateren....?quote:
Ik weet het ook niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is wat een transit area officieel is. Ik heb ook heel vaak moeten wachten daar zonder dat ik eruit mocht omdat ik (uiteraard) geen visum had voor dat land. Maar zit je dan officieel in Nederland nog (het land waar je vandaan komt), of is het niemandsland, of is het net zoiets als internationale wateren....?
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminalquote:The Terminal is een Amerikaanse dramafilm uit 2004 onder regie van Steven Spielberg. Het verhaal gaat over een man die vastzit op een vliegveld, omdat hem de toegang wordt ontzegd tot de Verenigde Staten. Hij kan ook niet terugkeren naar zijn thuisland (het fictieve Krakhosia) omdat er daar, tijdens zijn vlucht, een revolutie uitgebroken is.
Viktor Navorski (Tom Hanks) stapt het vliegtuig uit op de John F. Kennedy-luchthaven. Hij heeft netjes zijn papieren bij zich, maar mag toch niet langs de douane. In plaats daarvan wordt hij apart genomen door de directeur douane en grensbewaking Frank Dixon (Stanley Tucci). Dixon legt Navorski uit dat hij niets fout gedaan heeft, maar dat er tijdens zijn vlucht een revolutie is uitgebroken in zijn thuisland Krakhosia (een fictieve Oost-Europese staat). Er is een staatsgreep gepleegd en er zijn nieuwe mensen aan de macht gekomen. Hierdoor is Navorski's visum om de VS te betreden ingetrokken, maar kan hij ook niet terug omdat het land waar hij net vandaan komt officieel niet meer bestaat.
Dat is trouwens deels een waar gebeurd verhaaldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet.
Misschien worden we iets wijzer na het zien van de film The Terminal
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminal
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als Snowden allang die luchthaven heeft verlaten. Vliegtuigen genoeg om mee te vertrekken.
Hij zit er nog:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als Snowden allang die luchthaven heeft verlaten. Vliegtuigen genoeg om mee te vertrekken.
Ik verwacht niet dat men t meteen bekend maakt als hij weg is, dit om het zoeken te vermijden. Zo lang als de US denkt dat hij nog op dat vliegveld zit kan hij zich er buiten veel gemakkelijker bewegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hij zit er nog:
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.html
Rusland levert hem sowieso niet uit.
Net alsof de US het niet weet als hij dat vliegveld verlaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat men t meteen bekend maakt als hij weg is, dit om het zoeken te vermijden. Zo lang als de US denkt dat hij nog op dat vliegveld zit kan hij zich er buiten veel gemakkelijker bewegen.
Je weet. Is Siestéééém.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
het is gewoon simpel:
Rusland klopt aan bij Snowden met de vraag, kom bij ons onderduiken. we geven je alles, drank, snoepjes, chocolade enzo.... je hoeft niets te doen. We hebben je alleen nodig om de Amerikanen een beetje te jennen.
Amerika vraagt zich af aan rusland waar Snowden is gebleven?
Russen Antwoorden, neenhebben we niet gezien
Als dat gebeurd dan zijn de rapen gaar. Dan ontmaskert de VS zichzelf als een maffia-achtige organisatie. Dat gaat dus ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
In Rusland zitten vast nog wel een paar CIA-agentjes die hem een prikje kunnen geven met een speciale paraplu.
Want het wemelt daar van de spionnen en die kunnen letterlijk alles zien ?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Net alsof de US het niet weet als hij dat vliegveld verlaat
quote:
quote:Volgens het Witte Huis dinsdag is er een 'duidelijke juridische basis' die uitwijzing 'zonder uitstel' rechtvaardigt.
quote:De Russische president Poetin verklaarde dinsdag juist dat Snowden niet zal worden uitgeleverd. Hij heeft volgens Poetin niets misdaan in Rusland en kan gaan waar hij wil.
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:40 schreef kalinhos het volgende:
Iets wat ik me zojuist afvroeg tijdens het lezen van het nieuwsbericht over dat Assange nog in Londen in de Ecuadoriaanse Ambassade zit....als ze het accepteren, hoe gaat hij daar komen? Is 't niet zo dat zodra hij voet uit de ambassade zet, de Britse politie hem oppakt? Dus hoe komt hij ooit veilig op de luchthaven en door de douane??
Russia strongquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:04 schreef Pek het volgende:
Poetin, wat een baas is het toch. Weer een dikke middelvinger naar de US, heerlijk![]()
dan maken ze hem toch FF diplomaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.
Heldquote:"Het liefst heb ik niets te maken met deze affaire", liet Poetin volgens Wall Street Journal optekenen. "Het is als het scheren van een varken. Veel gepiep, weinig wol."
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet.
Misschien worden we iets wijzer na het zien van de film The Terminal
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminal
Er is ook een waargebeurd verhaal dat hierop lijkt:
http://www.snopes.com/travel/airline/airport.asp
niet echt waar(#6),want Hollywood verkracht altijd alles.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is trouwens deels een waar gebeurd verhaald
Haha, dit schoot al door me heen vorige week en het blijkt dus ook zo te zijn. Net Percy met zijn black boxes in Nikita.quote:hij heeft gecodeerde bestanden met geheimen van de NSA aan meerdere mensen gegeven. Als er iets met hem gebeurt, worden deze bestanden ontgrendeld, zo schrijft de Daily Beast.
Hij is in ieder geval geen schoothond van de VS, in tegenstelling tot Rutte en zijn voorgangers.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
klopt, maar vind deze 'middelvinger' naar de VS gewoon terecht en mooiquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Een keerpunt van het imago van de VS? Uit de wikileaks onthullingen bleek dat bepaalde segmenten dat de amerikaanse overheid niet onderdeden voor dr. Mengele en co. Desalniettemin werd Assange in de VS als een verrader weggezet. De rest van de wereld protesteerde en na een paar maanden was de rust wedergekeerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Als zowel de Russen, als de Amerikanen hetzelfde willen: dan vermoed ik dat het plaatsvindt. Linksom of rechtsom.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.
Heb je wikileaks helemaal niet voor nodig. Gezond boerenverstand een bibliotheekpas en interesse in geschiedenis is voldoende. Dat mensen zich verbazen door wikileaks heeft alles met naļviteit en onwetendheid te maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Een keerpunt van het imago van de VS? Uit de wikileaks onthullingen bleek dat bepaalde segmenten dat de amerikaanse overheid niet onderdeden voor dr. Mengele en co. Desalniettemin werd Assange in de VS als een verrader weggezet. De rest van de wereld protesteerde en na een paar maanden was de rust wedergekeerd.
Als staatsgesponsorde moordpartijen, ontvoeringen en martelingen de tij niet konden keren, wat kan Snowden ons voor iets schokkends vertellen?
Immers 70% van de Nederlanders heeft er geen problemen mee om afgeluisterd te worden door een buitenlandse mogendheid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |