Ook al landt Snowden met een buitenlands vliegtuig in Washington DC, het vliegtuig en de mensen daarin bevinden zich in het land waar het vliegtuig geregistreerd is. Zolang hij erin blijft zitten is er niks aan de hand. Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:44 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
En de ami's maar speculeren of ze dat vliegtuig nou wel of niet kunnen dwingen te landen als het zich in de US airspace bevindt.
Dat heb ik dan ook nooit beweerd. Maar ophemeling over een dief die tijdelijk asiel vindt in -uitgerekend- de Volksrepubliek China is nogal... hypocriet.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat de Amerikaanse regering beter is dan de Chinese betekent absoluut niet dat alles wat de Amerikaanse regering doet ook goed is.
Welkom in 2007.quote:
quote:Snowden nam baan om inlichtingen te winnen
Edward Snowden is bij het consultancybureau Booz Allen Hamilton gaan werken, met als enige doel informatie te kunnen verzamelen over observatieprogramma's van de Amerikaanse geheime dienst NSA. De door de VS gezochte klokkenluider heeft dat tegen de krant South China Morning Post gezegd.
'De baan bij Booz Allen Hamilton gaf me toegang tot lijsten met machines die wereldwijd door de NSA gehackt werden', aldus Snowden. 'Daarom accepteerde ik de baan.' De klokkenluider gaf het interview overigens al op 12 juni.
De 30-jarige Snowden werkte als ingehuurde kracht van Booz Allen Hamilton bij een kantoor van de NSA in Hawaï. Daar verzamelde hij gegevens over de spionagepraktijken van de NSA die hij doorgaf aan onder meer de kranten The Washington Post en The Guardian. Kort daarna werd hij ontslagen.
Bron: Volkskrant
Wat een baas.quote:
Het land van vrijheid op het internet maar niet in het dagelijkse. Veel plezier daar.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het nieuwe vaderland van Snowden:
Leve Ecuador, leve Rafael Correa!
Ecuador.![]()
![]()
Hmm, zeer gevaarlijke ontwikkeling dit. Kan bijna geen toeval zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moody’s downgrades Hong Kong over Snowden
De ware aard van de ratingbureaus laat zich ook nog even zien
http://21stcenturywire.co(...)political-arm-of-us/
O really?quote:MOODY'S CITES HK BANKS' GROWING EXPOSURES TO MAINLAND CHINA
Opzich logisch, dit gaat HK geld kosten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moody’s downgrades Hong Kong over Snowden
De ware aard van de ratingbureaus laat zich ook nog even zien
http://21stcenturywire.co(...)political-arm-of-us/
Waarom?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Opzich logisch, dit gaat HK geld kosten.
Dus? Ben jij gek ofzo? Dit is economische oorlogsvoering.quote:
Wut? Jij denkt dat Obama nu een rekening stuurt ofzo?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo gaan dat soort dingen nou eenmaal op dat niveau.
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Jij denkt dat Obama nu een rekening stuurt ofzo?
Het enige dat HK geld gaat kosten is het feit dat hun rating nu is verlaagd. Maar het is een gevaarlijke spelletje om de ratings op deze manier te manipuleren.
Weet je wel wat de gevolgen van een ratingverlaging zijn?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.
Denk aan het benadelen van ondernemingen bij bv een offerte en het niet openen van de markt voor productes uit HK, je ziet nu al dat de deelname aan de visa waiver die men voor ogen had op losse schroeven staat.
Het zal idd wat handel met de VS schelen in de toekomst. Maar om daar dan nu al een lagere rating voor uit te delen is natuurlijk waanzin. Bovendien kunnen ze misschien wel op extra investeringen vanuit Rusland rekenen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, laat het simplisme achter je, dit gaat subtieler.
Denk aan het benadelen van ondernemingen bij bv een offerte en het niet openen van de markt voor productes uit HK, je ziet nu al dat de deelname aan de visa waiver die men voor ogen had op losse schroeven staat.
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
Weet je wel wat de gevolgen van een ratingverlaging zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |