Hmmm die maken te graag gebruik van mensen en zijn zelf ook helemaal niet dol op klokkeluiders...quote:Op maandag 24 juni 2013 08:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom blijft hij niet gewoon in Rusland. Die levert toch ook niet uit?
Dat zijn dingen die je natuurlijk ook niet in Ecuador kan voorkomen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:38 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm die maken te graag gebruik van mensen en zijn zelf ook helemaal niet dol op klokkeluiders...
Ik zou daar ook niet wilen blijven. Stel ze willenn hem gaan ruilen voor iemand waar ze zelf veel interesse in hebben ? Daar acht ze best toe in staat.
quote:Waar is Snowden?
Volgens correspondent Olaf Koens is het grote speculeren begonnen over de vraag waar Snowden op dit moment is. "Waanzinnig. De journalisten zijn aan boord van het vliegtuig dat hen in 12 uur naar Cuba brengt. Maar zonder Snowden, heeft een security guard van Aerflot bevestigd. Geen scoop van de eeuw dus. Joost mag weten waar Snowden is. Er wordt gespeculeerd dat hij helemaal niet in Moskou is tot verhalen dat hij tussen de bagage zou zitten
Pagina 2 is te lezen op de site.quote:For Snowden, a Sudden Departure from Hong Kong
HONG KONG — For Edward J. Snowden, the former National Security Agency contractor who has acknowledged leaking numerous documents about American surveillance operations around the world, the path to a sudden departure from Hong Kong late Sunday morning began over a dinner last Tuesday of a large pizza, fried chicken and sausages, washed down with Pepsi.
Albert Ho, one of Mr. Snowden’s lawyers, said that before the dinner began, Mr. Snowden insisted that everyone hide their cellphones in the refrigerator of the home where he was staying, to block any eavesdropping. Then began a two-hour conversation during which Mr. Snowden was deeply dismayed to learn that he could spend years in prison without access to a computer during litigation over whether he would be granted asylum here or surrendered to the United States, Mr. Ho said.
Staying cooped up in the cramped Hong Kong home of a local supporter was not bothersome to Mr. Snowden, but the prospect of losing his computer scared him.
“He didn’t go out, he spent all his time inside a tiny space, but he said it was O.K. because he had his computer,” Mr. Ho said. “If you were to deprive him of his computer, that would be totally intolerable.”
The outcome of that meeting, Mr. Ho said, was a decision by Mr. Snowden by Friday morning to have Mr. Ho pose two questions to the Hong Kong government: would he be released on bail if he were detained in Hong Kong at the request of the United States, and would the Hong Kong government interfere if Mr. Snowden tried to go to the airport and leave Hong Kong instead.
A person with a detailed knowledge of the Hong Kong government’s deliberations said that the government had been delighted to receive the questions. Leung Chun-ying, the chief executive, and his top advisers had been struggling through numerous meetings for days, canceling or postponing most other meetings, while trying to decide what to do in response to an American request for Mr. Snowden’s detention, even as public opinion in Hong Kong seemed to favor protecting the fugitive.
But Mr. Snowden’s choice of Mr. Ho to represent him raised a problem, said the person knowledgeable about the government’s deliberations, who insisted on anonymity because of the diplomatic sensitivities in the case. Mr. Ho, a member of the territory’s legislature for nearly 20 years, is a former chairman of the Democratic Party and a longtime campaigner for full democracy here, to the irritation of government leaders of the territory, which was returned by Britain to China in 1997.
“The Hong Kong government doesn’t trust him,” the person said, adding that the Hong Kong government also did not want to be involved in any direct negotiations with Mr. Snowden. So the government found an intermediary, someone with longstanding connections to the local government but not in office, to bypass Mr. Ho and contact Mr. Snowden through someone in the Hong Kong community who was helping Mr. Snowden.
The intermediary told Mr. Snowden Friday night that the government could not predict what Hong Kong’s independent judiciary would do, but that serving jail time while awaiting trial was a possibility. The intermediary also said that the Hong Kong government would welcome Mr. Snowden’s departure, Mr. Ho and the person who insisted on anonymity said. Both declined to identify the intermediary.
The Hong Kong government said that it would not interfere with Mr. Snowden’s departure and even provided unobtrusive police protection for him as he went through the airport, both of them said.
But, Mr. Ho said, Mr. Snowden went through the same security and immigration channels as most passengers at the airport, rather than a special channel usually used for people involved in highly political cases — a sign that the Hong Kong government wanted to minimize its involvement in Mr. Snowden’s departure.
At the same time, the Hong Kong government’s encouragement for Mr. Snowden to leave, instead of a suggestion that he stay and fight any return to the United States, had persuaded him that staying was risky because the Hong Kong government might not be on his side. “He would not like to fight with the Hong Kong government, with the Chinese government and the U.S. government” against him, Mr. Ho said.
Bron: www.nytimes.com
En de ami's maar speculeren of ze dat vliegtuig nou wel of niet kunnen dwingen te landen als het zich in de US airspace bevindt.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:15 schreef deedeetee het volgende:
vliegtuig naar Cuba zonder Snowden
Zou hij de rest van de reis liever onopvallend/stiekem/onder valse naam gaan maken ?
[..]
waar issie nou ??
![]()
Weet iemand zijn nick hier op Fok! ?quote:“He didn’t go out, he spent all his time inside a tiny space, but he said it was O.K. because he had his computer,” Mr. Ho said. “If you were to deprive him of his computer, that would be totally intolerable.”
Ik dacht hetzelfdequote:Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Weet iemand zijn nick hier op Fok! ?
Assange zal er ook wel lol in hebben om de US het nakijken te geven in dit gevalquote:Assange: we are aware of where Snowden is, he is safe and "his spirits are high". We cannot reveal what country he is in at this time.
http://www.twitlonger.com/show/n_1rkvrdsquote:Snowden should not come to Iceland unless he will request and be granted citizenship by the Icelandic Parliament. Citizenship is the only legal protection that will shelter him from any demands of extradition to the USA.
Maak je geen illusies hoor, de Chinese overheid is echt geen haar beter dan de Amerikaanse overheid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef RetepV het volgende:
Ze houden de hele boel voor de gek en denken dat ze er mee weg kunnen komen. Iemand moest een grens stellen, en het is moedig van China om die grens neer te zetten.
Dat.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maak je geen illusies hoor, de Chinese overheid is echt geen haar beter dan de Amerikaanse overheid.
Maar massaal alles afluisteren is dan weer wel goed zeker?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
En als je vertrouwelijke documenten illegaal kopieert en online gooit, gaat elke werkgever achter je aan. En volkomen terecht.
Die adoratie voor een ordinaire dief en verklikker Snowden gaat maar door.
Dat is irrelevant. Het feit op zich is bijzonder laakbaar en terecht dat die Snowden wordt opgespoord en veroordeeld wordt.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:23 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar massaal alles afluisteren is dan weer wel goed zeker?
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
En als je vertrouwelijke documenten illegaal kopieert en online gooit, gaat elke werkgever achter je aan. En volkomen terecht.
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:18:42An email you author is your copyright. When the US makes an unauthorized copy & distributes it to its partners that's copyright infringement reageer retweet
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:22:31The largest copyright infringer in the world is the U.S. govt. Take them down, seize their assets & extradite its executives. reageer retweet
quote:
Omdat jij het snotneusje steunt, is zijn daad goed. Als men jouw gegevens online zou gooien, piep je anders.quote:
Hij meldt iets aan de verkeerde personen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik verbaas mij er over dat men hier nog denkt dat Snowden iets meldt wat men zelf al niet wist.
Ik zit niet op Twitter en hoef er niks mee te maken te hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:18:42An email you author is your copyright. When the US makes an unauthorized copy & distributes it to its partners that's copyright infringement reageer retweet
twitter:KimDotcom twitterde op zondag 23-06-2013 om 21:22:31The largest copyright infringer in the world is the U.S. govt. Take them down, seize their assets & extradite its executives. reageer retweet
Wie zijn die 'verkeerde personen'?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij meldt iets aan de verkeerde personen.
Werkt de US regering netjes? Nee, en inderdaad, dat wisten we al. Maar dat geeft een ander niet het recht zaken te stelen en te publiceren.
Allen buiten de US regering die hier helemaal niet van horen te weten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Wie zijn die 'verkeerde personen'?
Oh, dat ben ik niet met je eens hoor. Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch volkomen logisch om in het belang van JOUW land te redeneren? China die nu loopt te blaten, nee dat is lekker. Die moeten helemaal hun noodlesmoel houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef Fossieltje het volgende:
http://nos.nl/artikel/522014-vs-waarschuwt-china-en-rusland.html
De VS heeft boter op het hoofd. Stel: Snowden was Yáng, een Chinese oud-spion die bekend maakt dat China al jaren gegevens van alle Amerikanen aftapt. Dan had men op hoge poten een verklaring geëist en had men ook nooit Yáng uitgeleverd aan China.
Een algemeen geheim is plots een staatsgeheim? Ik vind het nogal spastisch.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allen buiten de US regering die hier helemaal niet van horen te weten.
Het doorspelen van staatsgeheimen wordt -terecht- keihard bestraft, ook in Nederland.
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Wat heeft ie gestolen dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?
Juridisch gezien niet natuurlijk, maar gelukkig ben ik geen jurist. Ik vind het goed wat Snowden gedaan heeft en hij zou daarom niet vervolgd moeten worden voor diefstal.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat relevant om hem als dief te bestempelen?
Het is inderdaad erg dapper van Snowden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu ik die manhunt nu zo bekijk sowieso mijn bek houden.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn mond zou houden, zeker als je bijna 2 ton per jaar verdient.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou jij doen wanneer je documenten onder ogen krijgt waaruit blijkt dat je werkgever en/of de overheid op grote schaal de wet overtreden en de rechten van grote groepen burgers structureel schenden?
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid en dat gewone forummertjes als jij en ik door de AIVD van ons bed gelicht worden omdat we wat dingetjes op een forumpje schrijven.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een algemeen geheim is plots een staatsgeheim? Ik vind het nogal spastisch.
Ik zou die kennis in me opnemen, maar ik ga niet actief mijn werkgever/de overheid ermee schaden. Blijkbaar zijn er belangen groter dan die van El_Matador.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terrorisme komt van twee kanten. Het is niet voor niks dat landen die hun macht op krampachtige wijze willen uitoefenen vaker het slachtoffer zijn van acties van militante groeperingen. De VS heeft flink boter op hun hoofd met hun manhunt en zou er goed aan doen eerst eens naar zichzelf te kijken voordat ze een heksenjacht ontketenen tegen enkele individuen die alleen maar het beste voor hebben met de maatschappij.quote:
Wat heeft iemands inkomen nu weer met iemands vrijheid van meningsuiting te maken?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn mond zou houden, zeker als je bijna 2 ton per jaar verdient.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Er zijn ook belangen die groter zijn dan die van je werkgever of de overheid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou die kennis in me opnemen, maar ik ga niet actief mijn werkgever/de overheid ermee schaden. Blijkbaar zijn er belangen groter dan die van El_Matador.
Als je zelf anno nu al niet weet dat alles wat je online bezigt traceerbaar is, heb je een plaat voor je kopquote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]skip lap onzin over Henk en Ingrid![]()
Dat de VSAmerikaanse regeringspolitiek terrorisme uitlokt, is een valide punt. Ik ben het dan ook niet eens met veel dingen die ze uitvoeren. Maar is dat ook maar ergens een reden om HUN documenten te stelen en online te gooien?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terrorisme komt van twee kanten. Het is niet voor niks dat landen die hun macht op krampachtige wijze willen uitoefenen vaker het slachtoffer zijn van acties. De VS heeft flink boter op hun hoofd met hun manhunt en zou er goed aan doen eerst eens naar zichzelf te kijken voordat ze een heksenjacht ontketenen tegen enkele individuen die alleen maar het beste voor hebben met de maatschappij.
Op die manier, ja, dan is de ophef helemaal opvallend.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:42 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Als je zelf anno nu al niet weet dat alles wat je online bezigt traceerbaar is, heb je een plaat voor je kop
Ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat de VSAmerikaanse regeringspolitiek terrorisme uitlokt, is een valide punt. Ik ben het dan ook niet eens met veel dingen die ze uitvoeren. Maar is dat ook maar ergens een reden om HUN documenten te stelen en online te gooien?
Je laat je lekker bangmaken.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid en dat gewone forummertjes als jij en ik door de AIVD van ons bed gelicht worden omdat we wat dingetjes op een forumpje schrijven.
Het volgen van terrorisme en aanverwante grensoverschrijdende criminaliteit gebeurt nou eenmaal via internet.
De terroristen mogen alles om zich voor te bereiden op een aanslag, maar even wat emailtjes scannen (anoniem, totdat er profielbellen gaan rinkelen, dan kijkt men individueel) dat mogen we niet terug doen.
Wat wil je dan, drones? Dat versterkt terrorisme juist.
Nietsdoen dan maar? Gewoon afwachten tot de treinen van Madrid nogmaals de lucht in gaan?
Je vergelijking met 'Fokkertjes' trekken geeft wel aan hoe je in het leven staatquote:Op maandag 24 juni 2013 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op die manier, ja, dan is de ophef helemaal opvallend.
De heldenstatus van dieven (die "verkrachting" lijkt me aangesmeerd) als Assange en Snowden snap ik niet. Die mannetjes zijn echt niet meer dan een paar geflipte FOK!kers die hier rondhangen.
Hoe meer er gelekt wordt, hoe beter.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik niet met je eens hoor. Ik vind het uitstekend wat Snowden heeft gedaan.
Ik niet. De overheid is van mij, niet andersom.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het spastisch dat Henk, Snowden en Ingrid denken dat het volk alles zou moeten weten van de overheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |