De reden dat de rating van HK nu al verlaagd wordt heeft niets met de reële economie te maken en alles met politieke spelletjes. En het is zeker niet de eerste keer dat Moody's zich voor het karretje van het witte huis laat spannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.
Walgelijke man die Obama, hadden zij maar op een rechtgeschapen Mormoon als Romney moeten stemmen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat de rating van HK nu al verlaagd wordt heeft niets met de reële economie te maken en alles met politieke spelletjes. En het is zeker niet de eerste keer dat Moody's zich voor het karretje van het witte huis laat spannen.
Wat is je schatting dan? Wat je net noemde is namelijk geen (direct) gevolg van een ratingverlaging.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik kan een schatting maken en dankzij mijn post weet jij nu ook waarom de verlaging van die rating heeft plaatsgevonden.
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/quote:Washington’s allegations over US fugitive Edward Snowden are ‘unacceptable’ as he never crossed the Russian border, Russia’s Foreign Minister Sergey Lavrov has said. As a consequence, any attempt to accuse or threaten Moscow by the US is unfounded.
“Russia has nothing to do with Snowden's movements, he chose his route himself and didn't cross the Russian border,” said Lavrov, responding to a question by RT’s correspondent at a press conference with the Algerian foreign minister.
According the Reuters sources at Sheremetyevo airport, Snowden arrived on Sunday with a valid ticket to Havana on Monday which he did not use. He is reportedly not able to cross the Russian border because he is not in possession of a valid visa. Moreover, the whistleblower’s passport is thought to have been revoked a day after he fly out of Hong Kong to Moscow on Sunday.
“For this reason we consider all attempts to accuse Russia of violating American law and conspiring against the US unfounded and unacceptable,” stress Lavrov, adding that the Kremlin does not tolerate threats.
Lavrov’s statements follow strong US rhetoric threatening consequences if Moscow does not comply with the US extradition order against Snowden under the espionage act.
"We expect the Russian government to look at all options available to expel Mr. Snowden back to the US to face justice for the crimes with which he is charged," White House National Security Council spokeswoman Caitlin Hayden stressed on Sunday, when Snowden reportedly arrived in Moscow.
WikiLeaks, which is reportedly aiding Snowden in his asylum bid, confirmed on Monday that he was en route to Ecuador via Moscow. The Ecuadorian government said it has received the application for asylum and is currently processing it.
In order to get to Ecuador from Moscow, Snowden will have to transfer in Cuba, however, Sheremetyevo Airport officials have told Russian media that he was on neither Monday’s or Tuesday’s flights to Havana.
Former CIA contractor Edward Snowden fled the US for Hong Kong in May, where he handed over classified information regarding the US’ mass internet surveillance program, PRISM, to The Guardian newspaper. Since then, the US has been relentlessly pursuing him and has issued an extradition order against him under the espionage act.
After China did not hand Snowden over on the grounds that the extradition documents submitted by the US were not sufficient to warrant his arrest, Washington stepped up its rhetoric. The Obama administration said it was “disappointed” in China and threatened consequences for bilateral relations.
The White House has branded Edward Snowden as a traitor and called on all countries in the northern hemisphere to aid in his extradition to the US.
lachenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Volgens de Russen is hij de grens nooit gepasseerd. Het wordt steeds leuker...
[..]
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moody’s downgrades Hong Kong over Snowden
De ware aard van de ratingbureaus laat zich ook nog even zien
http://21stcenturywire.co(...)political-arm-of-us/
http://finance.yahoo.com/(...)447818.html?page=allquote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.htmlquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Volgens de Russen is hij de grens nooit gepasseerd. Het wordt steeds leuker...
[..]
http://rt.com/news/lavrov-press-conference-snowden-207/
Zijn er beelden van Snowden in Rusland / Moscou dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.html
Hij is dus officieel idd niet de grens gepasseerd, maar hij zit er wel
Nee, maar lijkt me toch niet dat Poetin daarover zal liegen. Waarom zou ie? Dat zou alleen maar zwakte tonen omdat ie bang zou zijn voor de Amerikanen dan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zijn er beelden van Snowden in Rusland / Moscou dan?
Heb je een citaat waaruit zonder twijfel blijkt dat Putin aangeeft dat Snowden in Rusland is? Dit is niet om te trollen, maar ik ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, maar lijkt me toch niet dat Poetin daarover zal liegen. Waarom zou ie? Dat zou alleen maar zwakte tonen omdat ie bang zou zijn voor de Amerikanen dan.
nee, ik haal het van nu.nlquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Heb je een citaat waaruit zonder twijfel blijkt dat Putin aangeeft dat Snowden in Rusland is? Dit is niet om te trollen, maar ik ben gewoon benieuwd.
Met de Russische inlichtingendienst aan zijn zijde zal Snowden hoe dan ook een veilig heenkomen vinden, maar ik ben benieuwd of de Russische overheid ook heeft toegegeven dat hij in Rusland is.
Het zijn namelijk steeds news agencies die uitspraken doen over zijn verblijfplaats.
Ik zie het al.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee, ik haal het van nu.nl
"Dat heeft de Russische president Poetin dinsdag gezegd, melden diverse internationale media."
http://rt.com/ heeft het zelfs als breaking news staan
quote:Dat heeft de Russische president Poetin dinsdag gezegd, melden diverse internationale media.
De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, betoogde eerder op dinsdag al dat Snowden Rusland niet is ingereisd. Hij bevindt zich in het transitgedeelte van het vliegveld Sheremetyevo en heeft daarmee 'technisch' Rusland niet betreden.
Wat ik me altijd afvraag is wat een transit area officieel is. Ik heb ook heel vaak moeten wachten daar zonder dat ik eruit mocht omdat ik (uiteraard) geen visum had voor dat land. Maar zit je dan officieel in Nederland nog (het land waar je vandaan komt), of is het niemandsland, of is het net zoiets als internationale wateren....?quote:
Ik weet het ook niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is wat een transit area officieel is. Ik heb ook heel vaak moeten wachten daar zonder dat ik eruit mocht omdat ik (uiteraard) geen visum had voor dat land. Maar zit je dan officieel in Nederland nog (het land waar je vandaan komt), of is het niemandsland, of is het net zoiets als internationale wateren....?
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminalquote:The Terminal is een Amerikaanse dramafilm uit 2004 onder regie van Steven Spielberg. Het verhaal gaat over een man die vastzit op een vliegveld, omdat hem de toegang wordt ontzegd tot de Verenigde Staten. Hij kan ook niet terugkeren naar zijn thuisland (het fictieve Krakhosia) omdat er daar, tijdens zijn vlucht, een revolutie uitgebroken is.
Viktor Navorski (Tom Hanks) stapt het vliegtuig uit op de John F. Kennedy-luchthaven. Hij heeft netjes zijn papieren bij zich, maar mag toch niet langs de douane. In plaats daarvan wordt hij apart genomen door de directeur douane en grensbewaking Frank Dixon (Stanley Tucci). Dixon legt Navorski uit dat hij niets fout gedaan heeft, maar dat er tijdens zijn vlucht een revolutie is uitgebroken in zijn thuisland Krakhosia (een fictieve Oost-Europese staat). Er is een staatsgreep gepleegd en er zijn nieuwe mensen aan de macht gekomen. Hierdoor is Navorski's visum om de VS te betreden ingetrokken, maar kan hij ook niet terug omdat het land waar hij net vandaan komt officieel niet meer bestaat.
Dat is trouwens deels een waar gebeurd verhaaldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet.
Misschien worden we iets wijzer na het zien van de film The Terminal
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminal
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als Snowden allang die luchthaven heeft verlaten. Vliegtuigen genoeg om mee te vertrekken.
Hij zit er nog:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als Snowden allang die luchthaven heeft verlaten. Vliegtuigen genoeg om mee te vertrekken.
Ik verwacht niet dat men t meteen bekend maakt als hij weg is, dit om het zoeken te vermijden. Zo lang als de US denkt dat hij nog op dat vliegveld zit kan hij zich er buiten veel gemakkelijker bewegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hij zit er nog:
http://www.nu.nl/buitenla(...)teeds-in-moskou.html
Rusland levert hem sowieso niet uit.
Net alsof de US het niet weet als hij dat vliegveld verlaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat men t meteen bekend maakt als hij weg is, dit om het zoeken te vermijden. Zo lang als de US denkt dat hij nog op dat vliegveld zit kan hij zich er buiten veel gemakkelijker bewegen.
Je weet. Is Siestéééém.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
het is gewoon simpel:
Rusland klopt aan bij Snowden met de vraag, kom bij ons onderduiken. we geven je alles, drank, snoepjes, chocolade enzo.... je hoeft niets te doen. We hebben je alleen nodig om de Amerikanen een beetje te jennen.
Amerika vraagt zich af aan rusland waar Snowden is gebleven?
Russen Antwoorden, neenhebben we niet gezien
Als dat gebeurd dan zijn de rapen gaar. Dan ontmaskert de VS zichzelf als een maffia-achtige organisatie. Dat gaat dus ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
In Rusland zitten vast nog wel een paar CIA-agentjes die hem een prikje kunnen geven met een speciale paraplu.
Want het wemelt daar van de spionnen en die kunnen letterlijk alles zien ?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Net alsof de US het niet weet als hij dat vliegveld verlaat
quote:
quote:Volgens het Witte Huis dinsdag is er een 'duidelijke juridische basis' die uitwijzing 'zonder uitstel' rechtvaardigt.
quote:De Russische president Poetin verklaarde dinsdag juist dat Snowden niet zal worden uitgeleverd. Hij heeft volgens Poetin niets misdaan in Rusland en kan gaan waar hij wil.
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:40 schreef kalinhos het volgende:
Iets wat ik me zojuist afvroeg tijdens het lezen van het nieuwsbericht over dat Assange nog in Londen in de Ecuadoriaanse Ambassade zit....als ze het accepteren, hoe gaat hij daar komen? Is 't niet zo dat zodra hij voet uit de ambassade zet, de Britse politie hem oppakt? Dus hoe komt hij ooit veilig op de luchthaven en door de douane??
Russia strongquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:04 schreef Pek het volgende:
Poetin, wat een baas is het toch. Weer een dikke middelvinger naar de US, heerlijk![]()
dan maken ze hem toch FF diplomaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.
Heldquote:"Het liefst heb ik niets te maken met deze affaire", liet Poetin volgens Wall Street Journal optekenen. "Het is als het scheren van een varken. Veel gepiep, weinig wol."
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet.
Misschien worden we iets wijzer na het zien van de film The Terminal
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminal
Er is ook een waargebeurd verhaal dat hierop lijkt:
http://www.snopes.com/travel/airline/airport.asp
niet echt waar(#6),want Hollywood verkracht altijd alles.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is trouwens deels een waar gebeurd verhaald
Haha, dit schoot al door me heen vorige week en het blijkt dus ook zo te zijn. Net Percy met zijn black boxes in Nikita.quote:hij heeft gecodeerde bestanden met geheimen van de NSA aan meerdere mensen gegeven. Als er iets met hem gebeurt, worden deze bestanden ontgrendeld, zo schrijft de Daily Beast.
Hij is in ieder geval geen schoothond van de VS, in tegenstelling tot Rutte en zijn voorgangers.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
klopt, maar vind deze 'middelvinger' naar de VS gewoon terecht en mooiquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Een keerpunt van het imago van de VS? Uit de wikileaks onthullingen bleek dat bepaalde segmenten dat de amerikaanse overheid niet onderdeden voor dr. Mengele en co. Desalniettemin werd Assange in de VS als een verrader weggezet. De rest van de wereld protesteerde en na een paar maanden was de rust wedergekeerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Als zowel de Russen, als de Amerikanen hetzelfde willen: dan vermoed ik dat het plaatsvindt. Linksom of rechtsom.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |