Als dat gebeurd dan zijn de rapen gaar. Dan ontmaskert de VS zichzelf als een maffia-achtige organisatie. Dat gaat dus ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
In Rusland zitten vast nog wel een paar CIA-agentjes die hem een prikje kunnen geven met een speciale paraplu.
Want het wemelt daar van de spionnen en die kunnen letterlijk alles zien ?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Net alsof de US het niet weet als hij dat vliegveld verlaat
quote:
quote:Volgens het Witte Huis dinsdag is er een 'duidelijke juridische basis' die uitwijzing 'zonder uitstel' rechtvaardigt.
quote:De Russische president Poetin verklaarde dinsdag juist dat Snowden niet zal worden uitgeleverd. Hij heeft volgens Poetin niets misdaan in Rusland en kan gaan waar hij wil.
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:40 schreef kalinhos het volgende:
Iets wat ik me zojuist afvroeg tijdens het lezen van het nieuwsbericht over dat Assange nog in Londen in de Ecuadoriaanse Ambassade zit....als ze het accepteren, hoe gaat hij daar komen? Is 't niet zo dat zodra hij voet uit de ambassade zet, de Britse politie hem oppakt? Dus hoe komt hij ooit veilig op de luchthaven en door de douane??
Russia strongquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:04 schreef Pek het volgende:
Poetin, wat een baas is het toch. Weer een dikke middelvinger naar de US, heerlijk![]()
dan maken ze hem toch FF diplomaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waarom-ie nu al meer dan een jaar in die ambassade woont. Ecuador heeft hem trouwens al in augustus asiel verleend. Maar ja, hij kan er dus niet naartoe.
Heldquote:"Het liefst heb ik niets te maken met deze affaire", liet Poetin volgens Wall Street Journal optekenen. "Het is als het scheren van een varken. Veel gepiep, weinig wol."
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet.
Misschien worden we iets wijzer na het zien van de film The Terminal
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Terminal
Er is ook een waargebeurd verhaal dat hierop lijkt:
http://www.snopes.com/travel/airline/airport.asp
niet echt waar(#6),want Hollywood verkracht altijd alles.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is trouwens deels een waar gebeurd verhaald
Haha, dit schoot al door me heen vorige week en het blijkt dus ook zo te zijn. Net Percy met zijn black boxes in Nikita.quote:hij heeft gecodeerde bestanden met geheimen van de NSA aan meerdere mensen gegeven. Als er iets met hem gebeurt, worden deze bestanden ontgrendeld, zo schrijft de Daily Beast.
Hij is in ieder geval geen schoothond van de VS, in tegenstelling tot Rutte en zijn voorgangers.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
klopt, maar vind deze 'middelvinger' naar de VS gewoon terecht en mooiquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, Rusland heeft een vlekkeloos verleden aangaande dissidenten.
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Een keerpunt van het imago van de VS? Uit de wikileaks onthullingen bleek dat bepaalde segmenten dat de amerikaanse overheid niet onderdeden voor dr. Mengele en co. Desalniettemin werd Assange in de VS als een verrader weggezet. De rest van de wereld protesteerde en na een paar maanden was de rust wedergekeerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:00 schreef Chooselife het volgende:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat de Russen de VS een poot dwarszetten. Dit valt in mijn ogen zeer te betwijfelen.
Immers: ik heb hier de laatste jaren een aantal keren geopperd dat Rusland en de VS de (latente) bondgenoten van de toekomst zijn. Ze hebben elkaar zeer nodig China te beteugelen. Ik heb zeer sterk de indruk dat beide partijen hier allang van overtuigd zijn en elkaar achter de coulissen goed van dienst zijn (CIA en FSB).
Het geval Snowden is in mijn ogen zeer gevaarlijk voor de VS en bovendien complex om uit te schakelen. Ik vermoed dat deze inderdaad over documenten beschikt die de VS nog veel meer schade kunnen toebrengen, dan inmiddels al gelukt is. Mogelijk een keerpunt voor het imago van de VS.
Ik houd er dus rekening mee dat de Russen de VS eerder een dienst bewijzen in het verhaal Snowden, dan ze in het wiel gaan rijden en hem zullen beschermen. Al zal dit een moeilijk verhaal worden, omdat de Russen dan enorme reputatieschade oplopen als Snowden iets overkomt. Dan is de geheime alliantie met de VS ook niet langer onzichtbaar.
Hoe dit afloopt? Ik schat in dat Snowden per abuis toch onderschept wordt en alsnog in de VS terecht raakt. Op regie van de Russen, die zijn tocht bewust frustreren ten gunste van de VS.
Als zowel de Russen, als de Amerikanen hetzelfde willen: dan vermoed ik dat het plaatsvindt. Linksom of rechtsom.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit zal die Snowden ook allemaal wel weten hoor. Het leuke is dat Snowden officieel niet in Rusland zit en Rusland dus niks kan/mag doen. Als hij asiel gekregen heeft van een ander land kan hij daar dus gewoon heen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |