abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128286522
quote:
Klokkenluider Snowden onderweg naar Venezuela via Moskou

De Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden heeft zondagochtend Hongkong vrijwillig verlaten en is in een Aeroflot-vliegtuig op weg naar de Russische hoofdstad Moskou. Zijn eindbestemming is Venezuela.

FLASH: Mr. Snowden is currently over Russian airspace accompanied by WikiLeaks legal advisors.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013

FLASH: WikiLeaks has assisted Mr. Snowden's political asylum in a democratic country, travel papers ans safe exit from Hong Kong. More soon.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013

Wikileaks laat in een verklaring weten Snowden op zijn verzoek te hebben geholpen met het vinden van politiek asiel 'in een democratisch land'. Snowden zou in het vliegtuig vergezeld worden door juridische adviseurs van Wikileaks.

Een bron bij luchtvaartmaatschappij Aeroflot liet aan persbureau Reuters weten dat er voor maandag een ticket naar Cuba is geboekt op naam van Snowden. Vanuit de Cubaanse hoofdstad Havana zou Snowden willen doorreizen naar eindbestemming Venezuela.

Snowden is zondagochtend in Hongkong op vlucht SU213 gestapt en komt om kwart over vijf 's middags aan in Moskou (15.15 uur Nederlandse tijd). Een woordvoerder van de Russische president Poetin liet weten niet op de hoogte te zijn van de plannen van Snowden.

In een verklaring laat het bestuur van Hongkong weten dat Snowden vrijwillig en op legale wijze 'naar een ander land' is vertrokken. Verder stelt het bestuur dat het Amerikaanse uitleveringsverzoek voor Snowden 'niet voldeed aan de juridische eisen' en dat er 'geen juridische basis bestaat' om de klokkenluider tegen te houden. Hongkong stelt tot slot opheldering te willen over het onderscheppen van tekstberichten uit China door de VS.

Amerikaanse aanklagers willen Snowden aanklagen voor onder meer spionage en diefstal. Snowden onthulde de afgelopen weken omvangrijke afluister- en meeleesprogramma's van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
En hier verder vast...
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128286577
Niet te gretig :{w
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128286657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:09 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Een keerpunt van het imago van de VS? Uit de wikileaks onthullingen bleek dat bepaalde segmenten dat de amerikaanse overheid niet onderdeden voor dr. Mengele en co. Desalniettemin werd Assange in de VS als een verrader weggezet. De rest van de wereld protesteerde en na een paar maanden was de rust wedergekeerd.

Als staatsgesponsorde moordpartijen, ontvoeringen en martelingen de tij niet konden keren, wat kan Snowden ons voor iets schokkends vertellen?

Immers 70% van de Nederlanders heeft er geen problemen mee om afgeluisterd te worden door een buitenlandse mogendheid... :')
Heb je wikileaks helemaal niet voor nodig. Gezond boerenverstand een bibliotheekpas en interesse in geschiedenis is voldoende. Dat mensen zich verbazen door wikileaks heeft alles met naïviteit en onwetendheid te maken.

Ik vermoed dat Snowden kan bevestigen wat je altijd al gevreesd hebt, maar nooit hebt willen geloven. Dat schept een bizar precedent en zet de complotdenkers op de praatstoel, in plaats van de verdomhoek. Dat is het keerpunt voor de VS en haar geloofwaardigheid. Alle verdachts wordt vanaf dat moment gemakkelijk als waarheid aangenomen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:13:55 #4
132191 -jos-
Money=Power
pi_128286659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:12 schreef Aloulou het volgende:
Niet te gretig :{w
Dit dus, verder in ander topic dat gekoppeld is.

edit: Laat maar, lukt niet. Stomme bug van Fok...

quote:
Je kunt een nieuw topic alleen koppelen aan een ander topic wanneer dat andere topic al onderdeel is van een reeks.

[ Bericht 19% gewijzigd door -jos- op 26-06-2013 17:21:13 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128286942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:13 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heb je wikileaks helemaal niet voor nodig. Gezond boerenverstand een bibliotheekpas en interesse in geschiedenis is voldoende. Dat mensen zich verbazen door wikileaks heeft alles met naïviteit en onwetendheid te maken.

Ik vermoed dat Snowden kan bevestigen wat je altijd al gevreesd hebt, maar nooit hebt willen geloven. Dat schept een bizar precedent en zet de complotdenkers op de praatstoel, in plaats van de verdomhoek. Dat is het keerpunt voor de VS en haar geloofwaardigheid. Alle verdachts wordt vanaf dat moment gemakkelijk als waarheid aangenomen.
Oh maar ik verbaasde mij niet om Wikileaks. Het is natuurlijk wel interessant om het nieuws zo rauw en up-to-date to krijgen en niet 30 jaar na dato.

Dezelfde misdaden heeft Amerika al tig keer in Latijns-Amerika en Zuid-Oost Azië begaan, zonder enige consequenties voor de daders.

Ik zat laatst een programma te kijken op History Channel met oud CIA-agenten die met trots vertelden dat ze trofeeën in vorm van afgesneden oren verzamelden van dode 'communistische' vietnamezen. Dit speelde zich natuurlijk nog lang voor de 'Vietnam-oorlog' plaatsvond af. :r En dat loopt vrij rond in de VS....
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128287005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:19 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Oh maar ik verbaasde mij niet om Wikileaks. Het is natuurlijk wel interessant om het nieuws zo rauw en up-to-date to krijgen en niet 30 jaar na dato.

Dezelfde misdaden heeft Amerika al tig keer in Latijns-Amerika en Zuid-Oost Azië begaan, zonder enige consequenties voor de daders.

Ik zat laatst een programma te kijken op History Channel met oud CIA-agenten die met trots vertelden dat ze trofeeën in vorm van afgesneden oren verzamelden van dode 'communistische' vietnamezen. Dit speelde zich natuurlijk nog lang voor de 'Vietnam-oorlog' plaatsvond af. :r En dat loopt vrij rond in de VS....
Ik weet er alles van. Het is mijn interessegebied.

Maar het is niet specifiek van de VS, dat zeg ik je erbij. Het lijkt mens-eigen en is van alle tijden en alle naties.
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:22:45 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_128287053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:13 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dit dus, verder in ander topic dat gekoppeld is.

edit: Laat maar, lukt niet. Stomme bug van Fok...

Ik heb 'em even gekoppeld.
Sorry NWS-mods ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_128287101
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik weet er alles van. Het is mijn interessegebied.

Maar het is niet specifiek van de VS, dat zeg ik je erbij. Het lijkt mens-eigen en is van alle tijden en alle naties.
VS is extra interessant omdat het zich voordoet als de voorvechter van vrijheid en democratie... Niemand kijkt er vanop als een paar Chinese regimenten een opstandig dorpje 'schoonvegen' of als een paar FSB-agenten iets te nieuwsgierige journalisten 'stimuleren' om hun werk met minder enthousiasme te doen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:57:57 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_128298928
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_128299264
quote:
The Terminal, mooie film.
pi_128309429
quote:
De Verenigde Staten zullen handel afkomstig uit Ecuador weren als het Zuid-Amerikaanse land besluit Edward Snowden asiel te verlenen. Dat heeft senator Robert Menendez, voorzitter van de Amerikaanse Senaatscommissie voor Buitenlandse Zaken, woensdag gezegd.

,,Onze regering zal landen niet belonen voor slecht gedrag," aldus Menendez. De senator liet weten dat twee handelsovereenkomsten tussen beide landen volgende maand aflopen en dat het verlengen ,,ernstig in gevaar" komt.

Menendez deed ook een beroep op Rusland om te stoppen met het opvangen van Snowden. De voortvluchtige klokkenluider zou nog steeds op een vliegveld van Moskou bivakkeren.

Snowden wordt door de VS gezocht omdat hij openbaar maakte dat de Amerikaanse geheime dienst NSA op grote schaal gegevens verzamelde over internetgebruik via het geheime computerprogramma PRISM. Hij heeft, net als WikiLeaks-voorman Julian Assange eerder, asiel aangevraagd in Ecuador.
VS dreigt met stoppen handel Ecuador

Gelukkig is Held Correa de afgelopen jaren bezig geweest om Ecuador van de bankeninfuus te halen door de staatsschuld van 81% naar minder dan 20% binnen enkele jaren te verminderen. Misschien is dit juist ook de reden waarom Amerika Ecuador wil isoleren aangezien ze geen sterke, zelfstandige staten duldt in haar achtertuin. Bron

Daarnaast zijn eind 2012 de banden met China sterk aangehaald. Verder nogal ironisch dat de VS dreigt handelsovereenkomsten niet te verlengen, terwijl juist Ecuador zelf hiermee dreigde richting de VS eind 2009. :D :D Deze laatste amerikaanse wanhoopsdaad zal weinig indruk maken op Held Correa.

Bron
  donderdag 27 juni 2013 @ 04:18:53 #12
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_128309447
Ik zou willen oproepen tot een grootschalige boycot van Amerikaanse producten, gezien de kwestie Snowden.

Voor zover je nog at in McDonalds, BurgerKing en nog Coca Cola dronk, stop hiermee.
Schakel over op Linux i.p.v. het Amerikaanse Windows, neem een niet-Amerikaans e-mailadres, dus geen hotmail,com, maar neem mail.ru of seznam.cz sapo.pt http://apennootje.nl/ , verwijder je Gezichtsboeks-account, bel niet meer met Skype (was voorheen een Baltische onderneming, nu Amerikaans helaas).

Gelukkig is het toch uitsluitend troep en rommel dat de Amerikanen verkopen, dus je leven verbetert slechts, wanneer je alles dat Amerikaans mijdt.

Via de add-on Firefox flag kan je kijken of een weblocatie uit de V.S. komt en deze weblocaties vervolgens mijden.

Leve Ecuador, leve de democratie! Leve Rafael Correa. _O_ _O_ _O_
  donderdag 27 juni 2013 @ 04:31:36 #13
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_128309458
Mischien is hij via een omweg naar Zuid Amerika vertrokken. Waarschijnlijk om het de Amerikanen lastig te maken om hem te vinden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  donderdag 27 juni 2013 @ 04:46:16 #14
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_128309478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:23 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

VS is extra interessant omdat het zich voordoet als de voorvechter van vrijheid en democratie... Niemand kijkt er vanop als een paar Chinese regimenten een opstandig dorpje 'schoonvegen' of als een paar FSB-agenten iets te nieuwsgierige journalisten 'stimuleren' om hun werk met minder enthousiasme te doen.
Tja maar Europa heeft ook de vruchten geplukt van de afluisterpraktijken van de VS. Het gebrek aan echte kritiek vanuit de EU spreekt boekdelen.

Hierdoor kan de VS gewoon vrijuit gaan.

En het stomme is, het is ook allemaal zo makkelijk. Zonder veel moeite kan VS hele profielen opstellen uit bijv. Facebook dossiers. En door mobiele telefoons zijn er letterlijk overal camera's en microfoons. Dit aangevuld met security camera's en je weet gewoon dat privacy niet meer bestaat, behalve binnen in huis met computer en telefoon uit of op de steppes in Mongolie.

En over 20 jaar hebben we overal kleine drones met cameras rondvliegen, die video en audio opnemen. Ze zijn er al mee bezig.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_128309483
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 04:46 schreef breaky het volgende:

[..]

Tja maar Europa heeft ook de vruchten geplukt van de afluisterpraktijken van de VS. Het gebrek aan echte kritiek vanuit de EU spreekt boekdelen.

En het stomme is, het is ook allemaal zo makkelijk. Zonder veel moeite kan VS hele profielen opstellen uit bijv. Facebook dossiers. En door mobiele telefoons zijn er letterlijk overal camera's en microfoons. Dit aangevuld met security camera's en je weet gewoon dat privacy niet meer bestaat, behalve binnen in huis met computer en telefoon uit of op de steppes in Mongolie.

En over 20 jaar hebben we overal kleine drones met cameras rondvliegen, die video en audio opnemen. Ze zijn er al mee bezig.
Inderdaad.

Ik zag gisteravond de remake van Total Recall (2012) en daar zaten een paar fijne snufjes in. Je hoeft helemaal niet naar een Stasi-politiestaat, al zullen de tegenstanders van spionage (wat al zo oud is als Rome zelf) dat wel zo zien... :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:00:43 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128312261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 04:46 schreef breaky het volgende:

[..]

True story, kwam ooit 2 amerikanen tegen die hadden onder andere met een jeep door Mongolie gereist. Toen ze dachten helemaal in de middle of nowhere te zijn kwamen ze een huis tegen met daarin een Nederlands gezin. Voedsel lieten ze overvliegen want ze hadden geen idee hoe ze iets moesten verbouwen. Nu pas snap ik die lui :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:04:45 #17
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_128312374
quote:
17s.gif Op donderdag 27 juni 2013 04:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik zou willen oproepen tot een grootschalige boycot van Amerikaanse producten, gezien de kwestie Snowden.

Voor zover je nog at in McDonalds, BurgerKing en nog Coca Cola dronk, stop hiermee.
Schakel over op Linux i.p.v. het Amerikaanse Windows, neem een niet-Amerikaans e-mailadres, dus geen hotmail,com, maar neem mail.ru of seznam.cz sapo.pt http://apennootje.nl/ , verwijder je Gezichtsboeks-account, bel niet meer met Skype (was voorheen een Baltische onderneming, nu Amerikaans helaas).

Gelukkig is het toch uitsluitend troep en rommel dat de Amerikanen verkopen, dus je leven verbetert slechts, wanneer je alles dat Amerikaans mijdt.

Via de add-on Firefox flag kan je kijken of een weblocatie uit de V.S. komt en deze weblocaties vervolgens mijden.

Leve Ecuador, leve de democratie! Leve Rafael Correa. _O_ _O_ _O_
Helaas moet je je PC ook uitztten. Veel onderdelen zijn in de USA ontworpen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_128324067
Van NRC.nl:
quote:
Obama heeft geen zin in kwartetten met China en Rusland om Snowden
Nee, Barack Obama heeft niet gebeld met zijn ambtsgenoten Xi Jinping of Vladimir Poetin over het verzoek Edward Snowden uit te leveren aan de VS. "Waarom niet? Omdat dat niet nodig zou moeten zijn."

De president van de Verenigde Staten lijkt niet bepaald amused met de houding van China en Rusland inzake de klokkenluider Snowden. Op een persconferentie in Senegal - Obama begon vandaag aan een tour langs drie Afrikaanse landen - liet Obama weten dat de gangbare diplomatieke kanalen zouden moeten volstaan om te voldoen aan het uitleveringsverzoek van een "crimineel" door Washington.

"Ik heb president Xi noch president Poetin persoonlijk gebeld en de reden daarvoor is, ten eerste: het zou niet nodig moeten zijn. En ten tweede: we doen een heleboel zaken met China en Rusland en ik ga één geval van een verdachte die we uitgeleverd willen zien niet verheffen tot een niveau waarop ik moet gaan onderhandelen, afdingen en ruilen met betrekking tot een hele reeks andere zaken."

Ecuador: buigen niet voor chantage
Ondertussen liet Ecuador vanmiddag weten het asielverzoek van de inmiddels 30-jarige Edward Snowden nog niet in behandeling te hebben genomen. Quito laat weten dat hij hiertoe persoonlijk een bezoek zal moeten brengen aan een van Ecuadors diplomatieke gebouwen. Dat is nog niet gebeurd.

Wel meldt de minister van Communicatie, Fernando Alvarado, dat Ecuador afziet van hernieuwde handelsovereenkomsten met de VS. De Amerikanen dreigden gisteren de voorkeuren niet te verlengen, maar Ecuador is Washington nu voor door te stellen dat deze zijn verworden tot "een instrument tot chantage".

Van oorsprong dienden de handelsvoorkeuren tussen de VS en Ecuador ter bestrijding van drugscriminaliteit. "Ecuador zegt de overeenkomsten nu unilateraal en onherroepelijk op", aldus Alvarado. Het programma tussen beide landen leverde Ecuador tot nu toe miljoenen aan dollars op. Alvarado: "Ecuador buigt niet voor handelsbelangen, hoe belangrijk die ook mogen zijn."
Haha :D , waar de VS dreigden de handelsovereenkomst met Ecuador te beëindigen heeft Ecuador nu zelf al eenzijdig de handelsovereenkomst met de VS beëindigd. Dat is nog eens kordaat optreden.
pi_128324201
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:26 schreef Kowloon het volgende:
Van NRC.nl:

[..]

Haha :D , waar de VS dreigden de handelsovereenkomst met Ecuador te beëindigen heeft Ecuador nu zelf al eenzijdig de handelsovereenkomst met de VS beëindigd. Dat is nog eens kordaat optreden.
Die arme ami's ook... :') _O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:41:28 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128324636
quote:
Van NRC.nl:

[..]

De angst is weg. Met z'n allen tegen dictator USA.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128325154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:04 schreef Knarf het volgende:

[..]

Helaas moet je je PC ook uitztten. Veel onderdelen zijn in de USA ontworpen.
Hoezo helaas?

_O_ _O_ _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:10:08 #22
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_128325772
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoezo helaas?

_O_ _O_ _O_
;)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_128326994
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De angst is weg. Met z'n allen tegen dictator USA.
Dictator USA staat aan de kant van jouw mensetende vriendjes in Syrië. ;)
pi_128327188
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Dictator USA staat aan de kant van jouw mensetende vriendjes in Syrië. ;)
Als je er goed over nadenkt is het eten van mensen anders wel de oplossing voor alle fundamentele problemen waar de mensheid mee worstelt.
pi_128327228
quote:
Van NRC.nl:

[..]

Wat een bazen, Noord-Korea is er niks bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')