abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128027487
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128027573
Lijstje:
O: 1 spelt met gerookte makreel. Koffie met melk.
T: 1 spelt met 30+ kaas. Glas water
L: Nog inspiratieloos.
T: Ligt aan mijn L.
D: BBQ (met groente en zelfgemaakte kipspiesjes) of courgette uit de oven, wat rosti en een kipfilet waar ik nog wat lekkers mee ga doen.
T: Rabarber :9
pi_128027688
Gerookte makreel als ontbijt :o Ik moet er niet aan denken! :D Wel lekker verder :9

Wat doe je met die rabarber, Lonaa? Mijn ervaring is dat gekookte rabarber gecombineerd wordt met enorm veel suiker...

En over suiker gesproken. Ik had nog een flesje Teriyaki woksaus staan, gekregen van iemand. En gisteren vroeg ik me af of ik dat ook zelf kon maken, dus wat zit er nou in zo'n flesje? Ingrediënt nr 1: water :') en op de tweede plaats: suiker.... :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128027768
Rabarber? Denk dat ik vanavond of morgen deze maar doe:

quote:
Rabarber met aardbeien
ingrediënten:
2 personen: per persoon 95 Kcal

250 gram rabarber
1/2 dl sinaasappelsap
witte basterdsuiker
100 gram aardbeien
bereiding:
Maak de rabarber schoon en snijd de stengels in stukjes van 2 cm. Kook de rabarber in het sinaasappelsap in enkele minuten gaar. Laat de rabarber afkoelen en maak het op smaak met basterdsuiker. Was de aardbeien, verwijder de kroontjes en snijd de aardbeien in vieren. Schep de aardbeien door de rabarber.
Verdeel het over 2 coupes.
Heb namelijk ook nog rabarber en aardbeien in huis :P
pi_128028183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Gerookte makreel als ontbijt :o Ik moet er niet aan denken! :D Wel lekker verder :9

Wat doe je met die rabarber, Lonaa? Mijn ervaring is dat gekookte rabarber gecombineerd wordt met enorm veel suiker...

En over suiker gesproken. Ik had nog een flesje Teriyaki woksaus staan, gekregen van iemand. En gisteren vroeg ik me af of ik dat ook zelf kon maken, dus wat zit er nou in zo'n flesje? Ingrediënt nr 1: water :') en op de tweede plaats: suiker.... :o
Ene beetje gerookte makreel hoor, niet een halve ofzo.
Heb geen probleem met ontbijten. Ik eet ook niet direct als ik wakker ben, dat scheelt ook.

Die rabarber kook ik.
Mijn grote voordeel is dat ik niet zo van zoet hou. Dus er gaat bijna geen suiker bij in. En wat er aan zoet in gaat is half suiker half honing. :Y

Sinds ik van nog meer dingen de verpakking ben gaan lezen is het me enorm opgevallen in hoe ontzettend veel dingen suiker en aanverwanten zitten, echt bizar.
pi_128028271
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef Lonaa het volgende:

Sinds ik van nog meer dingen de verpakking ben gaan lezen is het me enorm opgevallen in hoe ontzettend veel dingen suiker en aanverwanten zitten, echt bizar.
Ik vermijd kant en klare verpakkingen en dergelijke zo veel mogelijk, want idd echt overal gaat suiker in 8)7 Alles moet maar zoet in onze maatschappij!

En als je geen suiker wilt dan is het nog steeds moeilijk te vermijden. Bonen in blik? Gerookte zalm? Zit allemaal vaak suiker bij door...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128028359
Kant en klaar, pakjes en zakjes vermijdt ik al tijden.
Suikervrij is inderdaad lastig, maar ik doe mijn best.
Ik ga ook eens een poging wagen zelf brood (ik typte broot :')_) te bakken, aangezien zelfs in brood de nodige toevoegingen zit.
pi_128028449
In bijna al het brood zit ook suiker 8-) in de vorm van dextrose vaak.
Allinson heeft geen suiker toegevoegd, alleen volkorenmeel, water, zout en gist.
pi_128028485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:06 schreef Isabeau het volgende:
In bijna al het brood zit ook suiker 8-) in de vorm van dextrose vaak.
Allinson heeft geen suiker toegevoegd, alleen volkorenmeel, water, zout en gist.
In mijn zelfgemaakte brood zit vaak ook geen suiker. Soms een beetje voor de gist, om die te voeren :P
pi_128028550
En dat is precies waarom ik mijn eigen brood wil bakken.

Plus ik hou van prutsen in de keuken. O+

Ik ga moed verzamelen om op de fiets te gaan zitten, benauwde bende hier.
pi_128029194
Zelf brood bakken begin ik voorlopig maar niet aan. Misschien over 20 kilo :D
Spoilers!
pi_128029532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zelf brood bakken begin ik voorlopig maar niet aan. Misschien over 20 kilo :D
Ik nu ook nog niet, want dan eet ik weer veel te veel brood :9~
Maar tzt lijkt me dat ook wel leuk om te doen :Y
pi_128030739
Ik eet de laatste 2 weken toevallig helemaal geen brood. Alleen roggebrood en waldkorn beschuiten. Die zijn iets te lekker dus die mag ik niet meer.

Ik heb net lekker iig 1km gezwommen! Buiten! En het was op 1 of andere manier nog gratis ook!
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:08:09 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128033315
Ja, wij gingen er ook meer brood door eten, gewoon omdat het zo lekker ruikt. :D

Ik heb net nog even een eitje aan mijn lunch toegevoegd, merkte met hardlopen net dat ik toch wel echt op het randje zit qua wat ik eet en dat ik erg weinig energie over had. Sowieso merk ik het goed dat ik ook nog Jillian doe ernaast qua energieverbruik.
pi_128034384
Ik heb toevallig na het zwemmen net bij een vriendinnetje zelfgebakken brood gelunched, en het is wel écht heel erg lekker! Alleen het is duurder ook dan in de winkel kopen over het algemeen, en mij toch net wat teveel moeite.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:20:04 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128036263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef Zeester het volgende:
Ik heb toevallig na het zwemmen net bij een vriendinnetje zelfgebakken brood gelunched, en het is wel écht heel erg lekker! Alleen het is duurder ook dan in de winkel kopen over het algemeen, en mij toch net wat teveel moeite.
Nee joh, echt niet duurder hoor! :o

http://www.frugallivingnw(...)step-by-step-recipe/

Dit is bloem, water, beetje gist, beetje zout.
pi_128036362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee joh, echt niet duurder hoor! :o

http://www.frugallivingnw(...)step-by-step-recipe/

Dit is bloem, water, beetje gist, beetje zout.
Ow, ik heb juist weleens een berekening gezien waarmee, als je elektriciteits-kosten enzo meerekend het uiteindelijk duurder uitkomt dan brood uit de supermarkt. Maar goed, sowieso eet ik de laatste tijd dus vrijwel geen brood, dus het zou sowieso niet uitkunnen hier ;)!
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:06 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128036426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik nu ook nog niet, want dan eet ik weer veel te veel brood :9~
Maar tzt lijkt me dat ook wel leuk om te doen :Y
idd.

Vers brood :9~
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:10 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128036431
Ja, dat is mss ook wel zo, als je dat allemaal mee rekent idd. Zo ver denk ik dan weer niet. :+
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:39:21 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128039700
:o Net zo'n leuk rokje gezien: http://i1.ztat.net/large/ST/92/1B/01/L5/06/ST921B01L-506@1.1.jpg
Maar ja... alleen nog maar in 40 verkrijgbaar en om nu 70 euro uit te geven omdat het mss over 8 kg past... -O- Dat gaat me een tikje te ver. :')
maar hard mijn best doen, dan kan ik over een tijdje gewoon op 'in het mandje' klikken bij deze maat.
Hoewel het dan ook vast wel voor zal komen dat hij er dan alleen in 36 is. :D
pi_128041721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
:o Net zo'n leuk rokje gezien: http://i1.ztat.net/large/ST/92/1B/01/L5/06/ST921B01L-506@1.1.jpg
Maar ja... alleen nog maar in 40 verkrijgbaar en om nu 70 euro uit te geven omdat het mss over 8 kg past... -O- Dat gaat me een tikje te ver. :')
maar hard mijn best doen, dan kan ik over een tijdje gewoon op 'in het mandje' klikken bij deze maat.
Hoewel het dan ook vast wel voor zal komen dat hij er dan alleen in 36 is. :D
Die is echt heel erg leuk! Goed ding om je voor je houden voor over 8 kilo. Over 8 kilo mag jij zonder aarzelen als beloning dit rokje! Vind ik ook!
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:13:53 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128051886
Net twee afleveringen west wing zitten kijken, season finale, en nu wil ik door ipv Jillian te gaan doen. :')

Maar ik kan dat! :Y Nu dus maar omkleden en op naar level 2!
pi_128052530
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Net twee afleveringen west wing zitten kijken, season finale, en nu wil ik door ipv Jillian te gaan doen. :')

You go girl!

Rokje is inderdaad mooi. Maar volgens mij alleen maar mooi als je echt een slanke taille hebt. Ziet er ook uit als heel mooi materiaal.
Spoilers!
pi_128052908
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef Brighteyes het volgende:

The West Wing! O+ O+
pi_128053219
Ik ben wat afgeweken van mijn lijstje vandaag. Vroeg gegeten dus vanmiddag mijn slmpie ijsje en paprika overgeslagen. Omdat het brood op was heb ik alleen de nicoise op maar dat was toch meer dan gedacht dus dat kwam niet slecht uit.
Vanavond asperges in plaats van gorgonzolaspinazie gegeten dus ook daar wat minder dan gepland op qua kcal.

En dat komt goed uit want ik heb mijn vriend en mij net getrakteerd op een Frozz O+ Frozen yogurt a 100 kcal per bakje met 3 toppings naar keuze uit een range van 30. Ik heb verstandig gedaan en ben voor aardbei, blauwe bes en pecannoten. Vriendje ging voor brownie, stroopwafel en witte chocolade.
Spoilers!
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:41:32 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128058190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

You go girl!

Rokje is inderdaad mooi. Maar volgens mij alleen maar mooi als je echt een slanke taille hebt. Ziet er ook uit als heel mooi materiaal.
Ja, en een paar prachtige benen eronder! :Y

Fluster, ik loop meestal jaren achter met dit soort dingen, zo ook nu, maar ik vind het zo'n waanzinnige serie! :Y Ik ga nu aan seizoen 6 beginnen. *O*

En Jillian level 2 was minder heftig da de eerste keer dat ik eraan begon, maar jemig hey, het zweet droop van mijn lijf! :D
pi_128059730
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wat afgeweken van mijn lijstje vandaag. Vroeg gegeten dus vanmiddag mijn slmpie ijsje en paprika overgeslagen. Omdat het brood op was heb ik alleen de nicoise op maar dat was toch meer dan gedacht dus dat kwam niet slecht uit.
Vanavond asperges in plaats van gorgonzolaspinazie gegeten dus ook daar wat minder dan gepland op qua kcal.

En dat komt goed uit want ik heb mijn vriend en mij net getrakteerd op een Frozz O+ Frozen yogurt a 100 kcal per bakje met 3 toppings naar keuze uit een range van 30. Ik heb verstandig gedaan en ben voor aardbei, blauwe bes en pecannoten. Vriendje ging voor brownie, stroopwafel en witte chocolade.
Frozz is echt heerlijk! Het zit schuin tegenover 1 vd vestigingen van m'n werk, heel af en toe mag ik dan wel een kindermaatje, met dan 1 gezonde, en 1 ongezonde topping van mezelf (ongezond altijd kletskoppen NOM!!!)
pi_128059848
Defnitief lijstje:
O: 1 spelt met gerookte makreel. Koffie met melk.
T: 1 spelt met 30+ kaas. Glas water.
L: 1 spelt met rosbief, wat roomkaas, sla, glas limonade.
D: Rosti met een uitje en wat spekjes, courgette, halve kipfilet.
T: Turkse yoghurt met wat walnoten, rozijntjes, gedroogde mango en honing.
T: Mini-schaaltje cashews.

Het is een beetje raar. Soms heb ik bere-honger en vandaag amper trek. :{
pi_128068522
Ook maar weer eens hier posten, volg het al af en toe, en vind heterg knap dat jullie zoveel kunnen eten en toch afvallen.
Mijn gemiddeld eetpatroon is 2 volkoren beechuit als ontbijt, 3 broodjes tussen de middag en lunch wat de pot schaft. Verder af en toe wat fruit o.i.d. als tussendoor en dat is het wel.
Als ik meer eet kom ik geheid aan.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_128068583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:24 schreef Marco001 het volgende:
Ook maar weer eens hier posten, volg het al af en toe, en vind heterg knap dat jullie zoveel kunnen eten en toch afvallen.
Mijn gemiddeld eetpatroon is 2 volkoren beechuit als ontbijt, 3 broodjes tussen de middag en lunch wat de pot schaft. Verder af en toe wat fruit o.i.d. als tussendoor en dat is het wel.
Als ik naar jouw lijstje kijk dan is mijn eerste reactie: je ontbijt is wel erg karig. Dan moet je juist goed eten.
Bij de lunch zou ik voor boterhammen kiezen in plaats van broodjes.

Verder geef je wat weinig informatie om echt goed op te kunnen reageren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_128068661
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Als ik naar jouw lijstje kijk dan is mijn eerste reactie: je ontbijt is wel erg karig. Dan moet je juist goed eten.
Bij de lunch zou ik voor boterhammen kiezen in plaats van broodjes.

Verder geef je wat weinig informatie om echt goed op te kunnen reageren.
bedoelde ook boterhammen.. en meet dan 2 beschuitjes en 1 koffie(1 jam, 1 kaas) krijg ik sochtends niet eens op.(volgens mij dan. )
Verder rij ik taxi, dus mijn eetpatroon is nogal onregelmatig en dat is denk ik de grootste boosdoener.
Zout eet ik heel weinig(alleen dat wat al door het brood zit en tijdens het mountainbiken. Isotone sportdrank en een bidon water met eens snufje zout.)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 08:02:24 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128068781
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

bedoelde ook boterhammen.. en meet dan 2 beschuitjes en 1 koffie(1 jam, 1 kaas) krijg ik sochtends niet eens op.(volgens mij dan. )
Verder rij ik taxi, dus mijn eetpatroon is nogal onregelmatig en dat is denk ik de grootste boosdoener.
Zout eet ik heel weinig(alleen dat wat al door het brood zit en tijdens het mountainbiken. Isotone sportdrank en een bidon water met eens snufje zout.)
Onregelmatige diensten wilt niet zeggen dat je ook per se slecht moet eten. Er zijn genoeg makkelijk mee te nemen gezonde tussendoortjes. Post eens een lijstje van je op een dag precies eet?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:21:25 #33
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128069778
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, en een paar prachtige benen eronder! :Y

Fluster, ik loop meestal jaren achter met dit soort dingen, zo ook nu, maar ik vind het zo'n waanzinnige serie! :Y Ik ga nu aan seizoen 6 beginnen. *O*

En Jillian level 2 was minder heftig da de eerste keer dat ik eraan begon, maar jemig hey, het zweet droop van mijn lijf! :D
Ja, echt drup drup drup van m'n voorhoofd op de grond :') Volgende keer misschien even een raam openzetten voor ik begin :') oO<

Ik doe het ook nog eens op blote voeten, dus lekkere voetafdrukken overal :P
And eternity in an hour.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:22:30 #34
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128069795
Volgens mij ben ik weer op de goede weg.

O: yoghurt, muesli, lijnzaad
S: Jillian
T: nectarine, 3 matze met St Moret
L: 2 bruin met gekookt ei, 1 bruin met selleriesalade
T: Platte perzik, 2 mini pruimen, komkommer, paprika, slimpie ijsje
A: Risotto met groene en witte asperges, lente-ui, beetje parm en een zachtgekookt ei :9
T: Aardbeien

Straks met mijn schoonmoesjenaar de Plantenhal, lekker goedkope planten en potten aanschaffen :Y Dat gaat wel ten koste van mijn half uurtje wandelen maar vooruit.
Spoilers!
pi_128069817
Ik heb even mijn post gekopieerd vanuit slank omdat ik op zoek ben naar meerdere meningen:

quote:
Alleen ik heb een vraagje, omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik moet doen. Een vriendin van mij (met wie ik ook sport) raadt mij aan om een afspraak te maken met een holistisch arts. Met als een van de redenen het moeilijke afvallen en de continue gespannen gevoel in mijn rug en schouders. Ze denkt dat ik te veel afvalstoffen in mijn lijf heb waardoor ik moeilijk afval, en dat die afvalstoffen eerst ook hun uitgang moeten vinden.
Weet je ik sta daar echt wel open voor, en geloof echt wel dat zo'n arts op een andere manier kijkt en je daarbij ook kan helpen. Maar het is een flinke uitgave, en ben benieuwd naar hoe jullie hier naar kijken.
Ik weet dat het bij haar heel goed heeft geholpen en ze van heel veel klachten af is. Maar goed zoals ik al zeg, ik wil meer meningen omdat het een flinke uitgave is.
Zo nu ga ik eerst even lekker sporten en daarna de spullen pakken voor het weekendje weg!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:23:59 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128069831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:21 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja, echt drup drup drup van m'n voorhoofd op de grond :') Volgende keer misschien even een raam openzetten voor ik begin :') oO<

Ik doe het ook nog eens op blote voeten, dus lekkere voetafdrukken overal :P
Echt alsof ik onder de douche vandaan kom inderdaad. Ik heb wel een ventilator staan. Tijdens de cardiominuten hups ik 2 meter naar links zodat ik voor de ven sta.
Spoilers!
pi_128069848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:24 schreef Marco001 het volgende:
Toen ik meer ging eten, viel ik ineens ook meer af. Soms is weinig eten een signaal voor je lichaam om zo efficiënt mogelijk met de binnenkomende energie om te gaan. En ik heb natuurlijk geen idee wat je avondeten is, een erg vette maaltijd of 2x opscheppen kan je ook zomaar ver boven de 1000 kcal voor één maaltijd brengen.

En je beroep is ook niet zo prettig qua beweging natuurlijk -O- In een taxi zit je toch heel erg veel.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:25:30 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128069859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Echt alsof ik onder de douche vandaan kom inderdaad. Ik heb wel een ventilator staan. Tijdens de cardiominuten hups ik 2 meter naar links zodat ik voor de ven sta.
Ik heb geen ventilator :'( En de ramen kunnen ook niet open vanwege de katten :')

Ja, kan wel, maar dan moeten de katten de kamer uit, vind ik ook weer zielig (zo gezellig, 's nachts, katjes op je bed O+)
And eternity in an hour.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:26:14 #39
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128069871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb even mijn post gekopieerd vanuit slank omdat ik op zoek ben naar meerdere meningen:

[..]

Zo nu ga ik eerst even lekker sporten en daarna de spullen pakken voor het weekendje weg!!
Nou vind ik dat soort 'artsen' altijd een enorme load of crap maar ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept. Maar ik denk dat je bij wijze van testperiode ook best zelf een tijdje (geen idee hoe lang zoiets moet) kunt detoxen. Daar heb je zo'n figuur toch niet voor nodig?
Spoilers!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:29:06 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128069929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:25 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik heb geen ventilator :'( En de ramen kunnen ook niet open vanwege de katten :')

Ja, kan wel, maar dan moeten de katten de kamer uit, vind ik ook weer zielig (zo gezellig, 's nachts, katjes op je bed O+)
Voorzethorren doen het bij mij prima ;) Eentje is wel vastgeplakt met ducttape omdat een buurkat de hor er uit mikte en ik midden in de nacht wakker werd van een hoop gestommel en mijn kat nog net bij haar staart kon grijpen terwijl ze het 'wild' ging verkennen om de vijand te grazen te nemen. Ze is heel waaks :Y Maar ik vond het toch niet zo'n goed idee.
Spoilers!
pi_128069950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou vind ik dat soort 'artsen' altijd een enorme load of crap maar ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept. Maar ik denk dat je bij wijze van testperiode ook best zelf een tijdje (geen idee hoe lang zoiets moet) kunt detoxen. Daar heb je zo'n figuur toch niet voor nodig?
Zij heeft bepaalde druppels gekregen, en is ook gezocht voor wel voeding ze overgevoelig is, dus dat zou de meerwaarde zijn van zo'n arts.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:31:27 #42
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128069986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Voorzethorren doen het bij mij prima ;) Eentje is wel vastgeplakt met ducttape omdat een buurkat de hor er uit mikte en ik midden in de nacht wakker werd van een hoop gestommel en mijn kat nog net bij haar staart kon grijpen terwijl ze het 'wild' ging verkennen om de vijand te grazen te nemen. Ze is heel waaks :Y Maar ik vond het toch niet zo'n goed idee.
Is een optie, alleen is dit niet mijn eigen huis, maar een huurhuis :P

Voor buurkatten ben ik niet bang, die kunnen hier niet komen :)
And eternity in an hour.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:31:34 #43
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128069993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Zij heeft bepaalde druppels gekregen, en is ook gezocht voor wel voeding ze overgevoelig is, dus dat zou de meerwaarde zijn van zo'n arts.
Oh... Dan weet ik het ook niet :)
Spoilers!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:32:49 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128070022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Is een optie, alleen is dit niet mijn eigen huis, maar een huurhuis :P

Voor buurkatten ben ik niet bang, die kunnen hier niet komen :)
Tenzij je er over 3 maanden uit gaat lijkt het mij wel waard om een paar latjes met wat gaas te bespannen ;)
Spoilers!
pi_128070760
quote:

[..]

Zonder lullig te willen zijn denk ik écht dat je meer zou hebben aan een goede psycholoog dan aan een holistisch dokter. Uiteindelijk ben jij degene die het moet doen, en het is meer je geest die tegenwerkt dan je lichaam, denk ik. Maar als jij het geld er voor over hebt, dan kun je je ook best een keer naar die dokter wagen, baad het niet...
pi_128070842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

En wat zit er in die druppels? Als ik naar zo'n arts ga kunnen zij mij ook wel heel veel wijsmaken. Om te beginnen met de spier in mijn nek die ALTIJD vast zit. Maar hey, dat is aan de rechterkant en ik ben toevallig ook blind aan mijn rechteroog waardoor die spier iets teveel belast is door het draaien van mijn hoofd.

Tsja, als jij erin gelooft moet je het doen, maar het zal niet het magische middel zijn om je doel te bereiken. Vriendinnetje kreeg toen het verhaal van een gemuteerde e.coli in haar hersenen, helemaal knap als je dat met wat druppels op kun lossen :X
pi_128070974
quote:

Ik vin dhet ook enorme nonsens en zonde van je geld. Je lichaam is zelf uitstekend in staat zich te ontdoen van afvalstoffen (via je nieren, lever, huid, longen) en als die niet goed werken dan krijg je heel andere klachten. Verder denken mensen dat afvalstoffen zich 'ophopen' in je darmen, maar ook dat is nonsens. Je darmen zien er van binnen uit als de binnenkant van je lip/wang. En zeg nou zelf, hoopt daar je voedsel (hoe vet of plakkerig ook) zich daar ook op?

Verder vinden ze altijd wel overgevoeligheden en dan toch héél vaak voor suiker (nooit slecht om te schrappen 8-) ) en gluten en dergelijke. Voor de meeste mensen gaat dat toch echt niet op en je kan het zelf uittesten door een tijdje geen toegevoegde suikers te nemen of granen te schrappen etc.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:12:27 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128071010
Een holistisch arts is niet per definitie een kwakzalver. Hier geven fysiotherapeuten ook holistische therapie en uit ervaring weet ik dat zij resultaten bereiken die een normale fysiotherapeut niet bereikt.

Ze kijken niet alleen naar afvalstoffen, maar ook naar doorstroming en blokkades in spieren en zenuwen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:10:11 #49
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128072614
*O* I am well on my way to being shredded *O* En inmiddels doe ik elke oefening met mijn 1 kg gewichtjes ipv met 0.5 of die twee afwisselen. Dat is een dag eerder dan gepland. Waarom is er geen schouderklop-emoticon :{

Ik hoor Dido en Be over hoe moeilijk level 2 is. Is level 3 makkelijker dan? Daar hoor ik jullie namelijk niet over.
Spoilers!
pi_128074643
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nice! Enjoy! Ik vind het zo jammer dat ik het jaren geleden allemaal al gezien heb. En zelfs al eens herkeken heb. :P Die eerste keer TWW is zo O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:14:07 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128075004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
*O* I am well on my way to being shredded *O* En inmiddels doe ik elke oefening met mijn 1 kg gewichtjes ipv met 0.5 of die twee afwisselen. Dat is een dag eerder dan gepland. Waarom is er geen schouderklop-emoticon :{

Ik hoor Dido en Be over hoe moeilijk level 2 is. Is level 3 makkelijker dan? Daar hoor ik jullie namelijk niet over.
Ikzelf vind 2 echt het pittigst, maar is natuurlijk persoonlijk.
pi_128075679
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:12 schreef Tinkepink het volgende:
Een holistisch arts is niet per definitie een kwakzalver. Hier geven fysiotherapeuten ook holistische therapie en uit ervaring weet ik dat zij resultaten bereiken die een normale fysiotherapeut niet bereikt.

Ze kijken niet alleen naar afvalstoffen, maar ook naar doorstroming en blokkades in spieren en zenuwen.
Dit laatste dus. Ik kan het niet zo goed omschrijven maar wat Tinkepink zegt bedoel ik dus. Ik zal er nog wel goed over nadenken en op zoek gaan naar info over die arts.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 12:46:29 #53
5428 crew  miss_sly
pi_128076221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

*O* goed bezig *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 12:46:57 #54
5428 crew  miss_sly
pi_128076242
Ik heb morgen een intake bij de sportschool :o Ik ga het toch maar weer doen en heb er echt zin in!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:22:01 #55
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128077685
Ik kom me hier toch maar weer aanmelden. Een hele tijd geleden ook een poging gedaan om af te vallen, maar vlak daarna werkloos geworden en dat werkte niet echt mee.
Vanaf half april weer flink de schouders eronder en tot nu toe al 9,5 kilo afgevallen. Van 97 kg op 14 april naar afgelopen zaterdag 87,5 gegaan. Ik wil graag naar een gezond bmi en dan zou ik 69,1 moeten wegen
Ik deed WW, maar dan zonder cursus/website (boekjes via mijn moeder) en nu ga ik weer "gewoon" caloriën tellen.
Ik heb al wel een tijdje hier meegelezen en ben flink geïnspireerd door jullie. Ik ga 2-3 x per week naar de sportschool (meestal 1x XCO en 2x cardio/kracht, soms op vrijdag ipv cardio/kracht yoga) en ik wil ook gaan Jilliannen.

Mijn voorgenomen lijstje van vandaag
O: 150ml Griekse yoghurt 0% met banaan
T: 2 kinderappeltjes
L: 2 meergranenboterhammen met een beetje mayolijn en schouderham, 0% drinkyoghurt
T: 2 volkoren cracottes met la vache qui rit light
D: Afbakstokbroodje met ketjap-omelet en tomatensalsa
S: 1,5 uur cardio/kracht
T: Mueslireep light
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:26:29 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128077862
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik meer ging eten, viel ik ineens ook meer af. Soms is weinig eten een signaal voor je lichaam om zo efficiënt mogelijk met de binnenkomende energie om te gaan. En ik heb natuurlijk geen idee wat je avondeten is, een erg vette maaltijd of 2x opscheppen kan je ook zomaar ver boven de 1000 kcal voor één maaltijd brengen.

En je beroep is ook niet zo prettig qua beweging natuurlijk -O- In een taxi zit je toch heel erg veel.
Ik heb vandaag mijn inname ook maar iets verhoogd, hoe fijn ook ging het deze week wel heel hard en dus maar beter iets erbij. Dus ipv 25gr brinta m 250ml melk. Nu 30 om 300, minimaal, maar toch net ietsje meer. En bij de lunch een mueslibol en twee boterhammen. Alleen mijn tussendoortje straks moet nog even iets bij de paprika die gepland staat. Ik pak nog even een roggebroodje voor onderweg denk ik.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:26:33 #57
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128077865
Fail!

Ik moest voor ik naar mijn werk ging nog even onderweg mysteryshoppen bij een grote fastfood keten. En omdat ik het belangrijker vond om Leslie Sansone filmpjes te organisen en downloaden ging ik veel te laat weg zonder mijn ochtend tussendoortje op te hebben. Normaal gesproken eet ik een hapje kipnugget en twee patatjes (om de kwaliteit te testen) maar nu faalde ik natuurlijk hard. Twee kipnuggets, een handvol patat en wat bbq saus. En een halve medium fanta.
Ik keek net in de spiegel in de lift naar mijn kantoor en ik zag er gelijk een stuk dikker uit dan toen ik van huis weg ging :')

En natuurlijk weet ik dat ik morgen geen 6 kilo meer weeg, dat er nu geen man overboord is, dat de rest van mijn dag niet verpest is etc. Het waren wel briljante patatjes.
Spoilers!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:29:45 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128077999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:22 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik kom me hier toch maar weer aanmelden. Een hele tijd geleden ook een poging gedaan om af te vallen, maar vlak daarna werkloos geworden en dat werkte niet echt mee.
Vanaf half april weer flink de schouders eronder en tot nu toe al 9,5 kilo afgevallen. Van 97 kg op 14 april naar afgelopen zaterdag 87,5 gegaan. Ik wil graag naar een gezond bmi en dan zou ik 69,1 moeten wegen
Ik deed WW, maar dan zonder cursus/website (boekjes via mijn moeder) en nu ga ik weer "gewoon" caloriën tellen.
Ik heb al wel een tijdje hier meegelezen en ben flink geïnspireerd door jullie. Ik ga 2-3 x per week naar de sportschool (meestal 1x XCO en 2x cardio/kracht, soms op vrijdag ipv cardio/kracht yoga) en ik wil ook gaan Jilliannen.

Mijn voorgenomen lijstje van vandaag
O: 150ml Griekse yoghurt 0% met banaan
T: 2 kinderappeltjes
L: 2 meergranenboterhammen met een beetje mayolijn en schouderham, 0% drinkyoghurt
T: 2 volkoren cracottes met la vache qui rit light
D: Afbakstokbroodje met ketjap-omelet en tomatensalsa
S: 1,5 uur cardio/kracht
T: Mueslireep light
Dat is best een net lijstje. Wel een beetje weinig groente zo op het eerste gezicht.
Wat is XCO?

En welkom natuurlijk :s)
Spoilers!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:28 #59
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128078474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is best een net lijstje. Wel een beetje weinig groente zo op het eerste gezicht.
Wat is XCO?

En welkom natuurlijk :s)
Idd vandaag weinig groente, vrijdag is onze koelkast-leeg dag en op zaterdag worden er weer verse groenten gehaald. Normaal eten we in de week aardig wat groente weg, dan vind ik 1 dagje wat minder niet zo erg.

XCO

Als ik mijn lijstje uitreken kom ik bij voedingscentrum uit op 1703 kcal en bij Fatsecret op 1581 kcal :?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:59:25 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128079267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Idd vandaag weinig groente, vrijdag is onze koelkast-leeg dag en op zaterdag worden er weer verse groenten gehaald. Normaal eten we in de week aardig wat groente weg, dan vind ik 1 dagje wat minder niet zo erg.

XCO

Als ik mijn lijstje uitreken kom ik bij voedingscentrum uit op 1703 kcal en bij Fatsecret op 1581 kcal :?
Dat is vreemd. Maar beide wel een prima hoeveelheid.
Spoilers!
pi_128079533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

zal vanavond eens een lijstje maken.met wat ik vandaag heb gegeten. Avondeten valt bij mij best mee. Meestal 2aardappelen, wat groente en een stuk vlees. Als desser meestal vla(vind yoghurt niet lekker.)
En klopt, in de taxi krijg je weinig beweging, daarom probeer ik 2x per week te mountainbiken en heb ik ook een mountainbikevakabtie geboekt. 4 dagen mountainbiken in.1 week in Oostenrijk.
pi_128081191
Ik ben net naar de Lidl geweest. Ik ging voor de superman-pyjamas, maar blijkt dat mijn Lidl geen non food verkoopt. Ik ben nog aan t twijfelen om straks naar een andere lidl te gaan, maar al die regen, en vriendin van me was in Utrecht geweest en daar waren ze al op :(

O: muesli met magere yoghurt en extra rozijnen
T: handje rozijnen
L: roggebrood met gravad lachs (lidl impulsaankoop), roggebrood met hummus en bruin bolletje rosbief
T: geen idee nog
D: snijboontjes met kipfilet a la minute, in knoflook gebakken champignons, beetje komkommersalade en paar aardappelkroketjes.
T: geen idee nog
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 14:51:55 #63
5428 crew  miss_sly
pi_128081336
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik zag het bij de diëtiste van mijn sportschool: een weeglepel O+ Die ga ik dus een aanschaffen!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:53:28 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128083764
Pfft, gisteravond uit eten met collega's. Tapas, 0,0% rosebier en weinig beweging. Wel nog 20 minuutjes gewandeld tussendoor.

Vanavond pizza's omdat broertjelief zn diploma gehaald heeft. Hij wilt graag met zn allen pizza eten en ga dan ook geen roet in 't eten gooien...

Nu bij de diplomauitreiking btw. Niet een beetje saai -_-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:46:11 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128085883
Vandaag is kuuuuut.

Mars, sprits, krentenbol, witte bol salami, witte bol kaas en een oliebol :X

En dan moet ik nog avond eten. En ik heb zwaar zwaar zwaar de neiging om een blik soep te halen, met een afbak broodje, maar dat is ook weer niet goed.

Gisteren was mhaw. Stuk taart gehad.

Morgen maar normaal. Ik weet alleen niet wat ik nu moet eten want ik heb echt geen zin in koken en pizza lijkt me niet handig.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_128088774
Vanochtend een ATL (dergelijke scores had ik voor het laatst in 1998 denk ik).
Vanavond uitgebreid aan de sushi en teppanyaki.

Goede combi, deze 2 regels.
It was delicious.
pi_128088816
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:11 schreef Sometimes het volgende:
Vanochtend een ATL (dergelijke scores had ik voor het laatst in 1998 denk ik).
Vanavond uitgebreid aan de sushi en teppanyaki.

Goede combi, deze 2 regels.
:')

De vorige keer dat ik veul afviel trakteerde ik mezelf ook altijd met eten. Iedere 10 kg eraf was uitgebreid uit eten. En dan bij een steakhouse ofzo, met een pond vlees. :')
pi_128089546
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:')

De vorige keer dat ik veul afviel trakteerde ik mezelf ook altijd met eten. Iedere 10 kg eraf was uitgebreid uit eten. En dan bij een steakhouse ofzo, met een pond vlees. :')
Mja, het is geen beloning, eigenlijk gewoon toeval. Maar ik vond het wel grappig.

In het weekend mogen de teugels wat losser, dat bevalt goed.
It was delicious.
pi_128090145
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:33 schreef Sometimes het volgende:

Mja, het is geen beloning, eigenlijk gewoon toeval. Maar ik vond het wel grappig.

In het weekend mogen de teugels wat losser, dat bevalt goed.
Niet zo handig toeval, want zal je zien dat je er morgen weer boven zit -O-

Ik mag van mezelf meer eten op sportschooldagen *O* Voor de rest zou ik eigenlijk sowieso wat meer moeten gaan eten, want ik val momenteel 2 ons per dag af 8)7
pi_128090286
Vanavond weer een verjaardag en volgende week m'n eigen verjaardag. Ben ik even blij dat ik (dankzij mijn werk bij de bakker) geen gebak etc meer eet. (oke, soms een kleeeeeein stukje rijstevlaai)

Elke dag vroeg er wel iemand "Vind je dat niet moeilijk, altijd werken met gebakjes, chocolade etc.?" Nou, ik kan je vertellen: na een tijdje ben je dat zoo zat! Dan wil je het helemaal niet meer.

Heb voor mezelf dus nu fruithapjes etc gemaakt. Anderen mogen lekker die zooi eten. :6
pi_128090456
Ook geen zelfgemaakt gebak, Mokkels? :o Ik vind gebak uit de winkel ook maar zo zo.

Ik zag net op de sportschool een pracht van een vrouw O+ Heel mooi gebouwd, direct jaloers O-) Wel een haalbare lichaamsbouw overigens (dus niet rank en slank, maar stevig en mooi gespierd).
pi_128090851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet zo handig toeval, want zal je zien dat je er morgen weer boven zit -O-

Zo gaat het elk weekend.
Als ik er volgende week maar weer onder zit.

Dit werkt voor mij uitstekend.
It was delicious.
pi_128091819
Zelfgemaakt gebak O+ Niet teveel trouwens, zo'n zoetekauw ben ik niet.

Sometimes, ik snap wel wat je bedoelt, ik doe het ook zo. :)
pi_128091905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Ook geen zelfgemaakt gebak, Mokkels? :o Ik vind gebak uit de winkel ook maar zo zo.

Ik zag net op de sportschool een pracht van een vrouw O+ Heel mooi gebouwd, direct jaloers O-) Wel een haalbare lichaamsbouw overigens (dus niet rank en slank, maar stevig en mooi gespierd).
Neh ook niet zo. Alleen voor het gebakje wat m'n vriend z'n oma heeft is altijd wel O+ .

En ik zag net ook een hele mooie vrouw/meid. :o Had ze een wit shirt aan met Vogue erop?
pi_128092046
Mensen zeggen dat tegen mij ook, 'handig, in een lunchroom werken.' Nou, het is niet zo alsof wij de hele dag al die lekkere dingen mogen eten, en dat lekkere broodje als lunch, dat loop ik er in de loop van de dag OOK wel weer af.
pi_128092098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:47 schreef Zeester het volgende:
Ik ben net naar de Lidl geweest. Ik ging voor de superman-pyjamas, maar blijkt dat mijn Lidl geen non food verkoopt. Ik ben nog aan t twijfelen om straks naar een andere lidl te gaan, maar al die regen, en vriendin van me was in Utrecht geweest en daar waren ze al op :(
Ik wil morgen wel even voor je naar de lidl hier fietsen hoor :) Geen idee of ze er nog zijn. En dan heb ik ook mn beweging gehad :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:40:49 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128092305
Jaaaa, vandaag is kut. Gevulde koek erbij :'(
pi_128092345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:40 schreef Qwea het volgende:
Jaaaa, vandaag is kut. Gevulde koek erbij :'(
Och mijn hele week is al kut met eten. Maar ik ben vrij geweest, mijn energie is weer een stuk hersteld en mijn hoofd is flink rustig.
pi_128093031
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik wil morgen wel even voor je naar de lidl hier fietsen hoor :) Geen idee of ze er nog zijn. En dan heb ik ook mn beweging gehad :P
Ja, nee, we hebben al besloten dat een superman pyjama geen prioriteit at all heeft :P Maar lief aangeboden!
pi_128093539
Ik voel me nog steeds ziek. Lijstje van vandaag is ruk.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:15:43 #81
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_128096896
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:48 schreef douche-eendje het volgende:
Rabarber? Denk dat ik vanavond of morgen deze maar doe:

[..]

Heb namelijk ook nog rabarber en aardbeien in huis :P
Ik kreeg van de week een rabarber smoothie en die was vet lekker! Dus dat kan ook!
pi_128097036
Rabarber is niet om te eten :(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:52:31 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_128098769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:19 schreef rhubarbje het volgende:
Rabarber is niet om te eten :(
met suiker! :9~
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:18:27 #84
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128099976
Net terug van sporten. In plaats van cardio/kracht heb ik een uur Bodyshape gedaan, 10 min gefietst en daarna een lesje Yoga meegepakt. Even de week weer van me af sporten. Heerlijk
  zaterdag 22 juni 2013 @ 00:12:27 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128105716
grr, kon de cornetto's weer niet laten liggen in de lidl, zijn wel even lekker voor de halve prijs.
maar ja, het is toch weekend en warm weer, maandag gaan we er weer vol voor.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:16:46 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128110454
Wat een week... Vanochtend niet op de weegschaal geweest, maar dat ik geen atl gehad zou hebben, lijkt me duidelijk.

Vandaag iig normaal ontbeten, sporten en dan werken, naar de markt, de decathlon en de Ikea... Tot vanavond ergens!!
pi_128110493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb morgen een intake bij de sportschool :o Ik ga het toch maar weer doen en heb er echt zin in!
Veel succes vandaag *O* En er zin in hebben is heel belangrijk :Y
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:27:35 #88
5428 crew  miss_sly
pi_128110519
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Veel succes vandaag *O* En er zin in hebben is heel belangrijk :Y
Ja, echt, grappig is dat. Een aantal jaren geleden heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer naar een sportschool hoef, en nu ga ik echt omdat ik wil. Ik heb zin om te sporten, een paar uurtjes in de week me-time en lekker bezig zijn.
pi_128110526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:27 schreef miss_sly het volgende:

Ja, echt, grappig is dat. Een aantal jaren geleden heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer naar een sportschool hoef, en nu ga ik echt omdat ik wil. Ik heb zin om te sporten, een paar uurtjes in de week me-time en lekker bezig zijn.
Wat wil je precies allemaal gaan doen? Vooral fitness of groepslessen of spinning of iets anders?
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:35:42 #90
5428 crew  miss_sly
pi_128110568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat wil je precies allemaal gaan doen? Vooral fitness of groepslessen of spinning of iets anders?
Om te beginnen vooral fitness (conditie verbeteren en krachttraining) en wat groepslessen. Toen we woensdagavond gingen kijken en een rondleiding kregen, was er net (buiten!) een groepsles Zumba bezig. Dat zag er fijn uit! Ze hebben ook kickboksen en bodypump en bodybalance en steps en weet ik wat. Ik wil daarvan eens een en ander gaan proberen en welke me qua les en tijdstip het beste bevalt, blijven doen.

mijn eigen schema verandert in september natuurlijk, omdat S dan naar school gaat en ik op andere dagen ga werken. Dus nu even de zomermaanden zo, en dan straks weer verder kijken.

Ook erg leuk is dat voor een kleiner bedrag S ook lid kan worden en dan naar tuimeljudo of ballet kan!
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:36:13 #91
5428 crew  miss_sly
pi_128110572
Spinning hoeft niet zo nodig, want doorgaans fiets ik 60-80 km per week, dat vind ik best genoeg ;)
pi_128110592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:35 schreef miss_sly het volgende:
Om te beginnen vooral fitness (conditie verbeteren en krachttraining) en wat groepslessen. Toen we woensdagavond gingen kijken en een rondleiding kregen, was er net (buiten!) een groepsles Zumba bezig. Dat zag er fijn uit! Ze hebben ook kickboksen en bodypump en bodybalance en steps en weet ik wat. Ik wil daarvan eens een en ander gaan proberen en welke me qua les en tijdstip het beste bevalt, blijven doen.

mijn eigen schema verandert in september natuurlijk, omdat S dan naar school gaat en ik op andere dagen ga werken. Dus nu even de zomermaanden zo, en dan straks weer verder kijken.

Ook erg leuk is dat voor een kleiner bedrag S ook lid kan worden en dan naar tuimeljudo of ballet kan!
Buiten Zumba :o Maar dat is tof! Toen ik bij een sportschool ging met veel groepslessen had ik mezelf voorgenomen elk soort les een paar keer te doen/Ik bleek bodyjam erg leuk te vinden :D (geheel onverwacht) Ik zou gewoon alles eens uitproberen en dan als je weer naar school gaat naar de lessen gaan waar je het meest enthousiast van werd. Kickboksen lijkt me ook wel wat :7 (ik vond bodycombat bijv ook erg leuk)
pi_128110599
En ik dacht even: ik zie mezelf echt noooooit aan ballet doen _O- maar dat was niet voor jou maar voor het kleine grut :+
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:41:34 #94
5428 crew  miss_sly
pi_128110615
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Buiten Zumba :o Maar dat is tof! Toen ik bij een sportschool ging met veel groepslessen had ik mezelf voorgenomen elk soort les een paar keer te doen/Ik bleek bodyjam erg leuk te vinden :D (geheel onverwacht) Ik zou gewoon alles eens uitproberen en dan als je weer naar school gaat naar de lessen gaan waar je het meest enthousiast van werd. Kickboksen lijkt me ook wel wat :7 (ik vond bodycombat bijv ook erg leuk)
Als het lekker weer is, gaan ze naar buiten in plaats van binnen. Ze hebben ook dingen als bootcamp, ze geven hardlooptraining.

En inderdaad, dat is het plan een beetje: alles uitproberen, gewoon omdat het kan!
Kickboksen lijkt me erg leuk en ik kan me zo voorstellen dat er momenten zijn dat ik er met heelrijk op los kan meppen :+
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:42:18 #95
5428 crew  miss_sly
pi_128110621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:
En ik dacht even: ik zie mezelf echt noooooit aan ballet doen _O- maar dat was niet voor jou maar voor het kleine grut :+
hahaha, nee hoor, ballet is niets (meer) voor mij :D

*visioen van mezelf in roze balletpakje met tutu :')
Nee, toch maar niet!
pi_128110624
Kickboksen klinkt ook als een goede oplossing tegen emo-eten *O* O-)
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:44:05 #97
5428 crew  miss_sly
pi_128110643
Jaaaa! En tegen boosheid en machteloosheid!
pi_128111280
Zo, lijstje:

O: smoothie
T: eierkoek
L: 2 bruin met gekookt ei, 1 bruin met bouillon
T: 2 Crackers met smeerkaas, paprika, worteltjes
A: Ceasar salad met gegrillde kip
T: aardbeien, stukje kaas

S: badkamer, slaapkamer, woonkamer, keuken, wc, tuinieren en Jillian dag 6
Spoilers!
pi_128111536
Je klinkt heerlijk enthousiast miss_sly :)

Ik ben op het moment de sportschool alleen maar aan het sponsoren.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:44:15 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128111832
Mijn contactgrill is eindelijk binnen *O* Heeft iemand een leuk idee voor een panini voor de lunch morgen? Als het kan een beetje verantwoord dus brie enzo valt helaas af ;)
Ik heb van die Delifrance panini broodjes gekocht, geen idee of die een succes zijn.
Spoilers!
pi_128112087
Ik heb keelontsteking. ;(
Toch blijven eten, want ik val best snel af. Ben al zo'n anderhalve week niet wezen sporten omdat ik me beroerd voel. Bah.
Sinds ik "begonnen" ben ben ik nu 3,7 kilo kwijt. Wel grappig dat die datum precies 3 maanden naar mijn stoppen met roken datum ligt.

Zo aankleden en naar de markt. Groente en fruit halen, wat vlees en even shoppen. Ik wil geld uitgeven. :')
Verder moet ik ongesteld worden en had ik gisteren bijna een bak chocoladeroomijs gekocht. Ik hou helemaal niet van roomijs. :")

Voorlopig lijstje:
late O: 2 zelfgebakken spelt :9 anderhalf met rauwe ham, halve met zalm. :9
T: Haring op de markt. Wat fruit.
T: Boterham
D: Wrap/maaltijdsalade met garnalen, zalm, sla, komkommer. Zoiets iig.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:00:57 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128113381
_O- Heb gisteren tegen ING verteld dat we er over denken om zakelijk naar een andere bank te gaan, krijg ik vandaag een enorme bos bloemen _O-

Heb wel een luxe-probleem nu. Ik had al een bos en heb er gisteren twee bij gekocht. En een plant van mijn schoonmoeder gekregen. Plus deze bos. Weet even niet hoe ik het aan moet pakken. En ik moet echt nieuwe vazen kopen.
Spoilers!
pi_128113475
Vanavond sushi eten :9
Vandaag zijn mijn vriend en ik 5,5 jaar samen dus een goed excuus om uit eten te gaan.
pi_128115361
Ik wil eigenlijk naar de open dag bij een boerderij in de buurt en het waait echt gigantisch hard en dat is niet leuk op de fiets :{ En de auto bij pa en ma ophalen is net zo ver weg :D
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:21:40 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128118648
Stikchagrijnig omdat ik al 2 dagen niet heb gesport en ik wil zo graag. :D

Morgen gelukkig hardlopen. *O*
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:02:12 #106
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128119735
Vanochtend lekker boodschappen gedaan en vanmiddag met J. en de kinderen naar de Action en Hema geweest.
Ik heb veel fruit gekocht, ik vind het zo fijn dat het nu allemaal weer betaalbaar is en veel variatie op de fruitschaal zorgt ervoor dat er ook veel fruit gegeten wordt. Ik heb bananen, appels, aardbeien, druiven en nectarines nu meegenomen.

Lijstje voor vandaag
Late O: 150 gr Griekse yoghurt 0% met aardbeien
L: bij de Hema een meergranen broodje met zalm en roomkaas
T: Nectarine
D: Broodje gezond met veel groenvoer
T: waarschijnlijk een paar crackers met Slankie
pi_128120139
Terug uit de stad. Voel me ongelukkig en zit mezelf in de weg. Ik twijfel of ik de huisartsenpost moet bellen. ;(
pi_128120206
Wat is er aan de hand Lonaa?
pi_128121011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:18 schreef Sarabi het volgende:
Wat is er aan de hand Lonaa?
Ik denk een keelontsteking. Al ruim een week verkouden incl. gele klodders. Opkomende voorhoofdsholte ontsteking trok weg aan het begin van de week, beginnende longontsteking ook, en nu ben ik bang dat het in mijn keel is gaan zitten. Slikken (dus eten en drinken) doet pijn, praten doet pijn, temp is 38,3, keel is rood en alles in mijn hals/nek doet zeer.

Maar ik vind de term "spoedeisend" altijd zo lastig.
pi_128121065
Spoedeisend is ook lastig maar anders moet je 2 dagen wachten?
pi_128121090
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:47 schreef Sarabi het volgende:
Spoedeisend is ook lastig maar anders moet je 2 dagen wachten?
Klopt. En ik heb er al sinds donderdagavond last van.
pi_128121819
:* Lonaa, hoop dat het snel weg trekt.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:46:01 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128122774
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk een keelontsteking. Al ruim een week verkouden incl. gele klodders. Opkomende voorhoofdsholte ontsteking trok weg aan het begin van de week, beginnende longontsteking ook, en nu ben ik bang dat het in mijn keel is gaan zitten. Slikken (dus eten en drinken) doet pijn, praten doet pijn, temp is 38,3, keel is rood en alles in mijn hals/nek doet zeer.

Maar ik vind de term "spoedeisend" altijd zo lastig.
gewoon bellen, het lijkt mij ernstig wat je beschrijft.
pi_128125399
Ziekenhuis geweest. Fikse keelontsteking. Pijnstilling is het enige wat kan helpen. ;(

Lijstje van vandaag: ;(
O: 2 eigengebakken spelt. 1 met rauwe ham, 1 met zalm. Kop koffie
T: Halve nieuwe haring, half mandarijntje.
T: Water
D: Iets met zalm, sla, komkommer, tomaat, paksoi. Met wrap of pasta.
T: Fruitprak met kwark.

Woohoo.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:38:43 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128129989
Bah Lonaa, lekker uitzieken dan maar. Beterschap!
pi_128130086
2 paracetamol 500 met coffeine + 2 ibuprofen 400 helpt prima. Ik voel me wel een beetje gek. :')

Avondeten was lekker. Wrap met gerookte zalm, sla, dille, citroen en kruidenkaas, met daarnaast een salade van sla, gerookte zalm, komkommer, groene asperges en wat creme fraiche.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 22:41:06 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128132369
:* Lonaa

Je A klinkt erg lekker!
Spoilers!
pi_128132697
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:41 schreef Lonaa het volgende:
2 paracetamol 500 met coffeine + 2 ibuprofen 400 helpt prima. Ik voel me wel een beetje gek. :')

Avondeten was lekker. Wrap met gerookte zalm, sla, dille, citroen en kruidenkaas, met daarnaast een salade van sla, gerookte zalm, komkommer, groene asperges en wat creme fraiche.
Ik heb heel veel keelontsteking gehad, en blijf heel veel koud drinken. Geen thee met honing enzo, van koud drinken (met ijs) krimpt je keel en heb je minder moeite met slikken! Beterschap!
pi_128134866
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
:* Lonaa

Je A klinkt erg lekker!
Dat was het ook! :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:48 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik heb heel veel keelontsteking gehad, en blijf heel veel koud drinken. Geen thee met honing enzo, van koud drinken (met ijs) krimpt je keel en heb je minder moeite met slikken! Beterschap!
Ik heb er ook veel gehad en je hebt gelijk.
Vorig jaar moesten mijn amandelen eruit, grote dikke pingpongballen waren het. Hartstikke ontstoken. "Als ze er eenmaal uit zijn is de kans op keelontsteking heel erg klein", ja hoor. :')

Inmiddels ook nog een paar sneetjes stokbrood gehad en ik heb een bigass smoothie in elkaar gedraaid.
bijna hele bak aardbeien, 2 wilde perzikken en wat ananas. nomnomnom
pi_128141480
Keelontsteking is geen pretje. Maar de laatste keer dat ik een fikse te pakken had kon ik ècht geen stokbrood ed eten :o Alleen maar vloeibaar en ook dat was al een ramp. Mijn eigen speeksel was al een ramp :{
  zondag 23 juni 2013 @ 07:38:51 #121
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128141528
Au Loona, klinkt pijnlijk! Sterkte!

Ik heb een pijntje in de bal van m'n voet en strompel door het huis. Gisteren erger geworden tijdens de hardlooptraining. Stiekem toch te veel gedaan icm Jillian, touwtje springen en voetversterkingsoefeningen. Ik leer het ook nooit 8)7. Huisarts gemaild om te vragen wat te doen en tot die tijd maar zo min mogelijk belasten. Heel handig, twee weken voor je naar Rome gaat :')
And eternity in an hour.
pi_128141547
Ouch Dido, maar even niet te veel doen met die voet. Sporten moet wel leuk blijven :P

Gisteren lekker wat glaasjes wijn en soesjes gehad. Zag het direct op de weegschaal vanmorgen :+
  zondag 23 juni 2013 @ 07:56:55 #123
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128141556
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 07:50 schreef Isabeau het volgende:
Ouch Dido, maar even niet te veel doen met die voet. Sporten moet wel leuk blijven :P

Gisteren lekker wat glaasjes wijn en soesjes gehad. Zag het direct op de weegschaal vanmorgen :+
lekker :9 ik ga zo lekker Griekse yoghurt eten :9 En schrijven aan een verslag, bleh.
And eternity in an hour.
  Moderator zondag 23 juni 2013 @ 08:12:47 #124
5428 crew  miss_sly
pi_128141579
De intake in de sportschool was tof. Mijn vetpercentage is maar iets hoger dan de max, dat viel me mee. Spiermassa mag wat toenemen, en ik moet meer vocht innemen. Klinkt logisch, ik drink te weinig dat weet ik. Op werkdagen valt het mee, maar thuis drink ik alleen bij ontbijt en 's avonds.

Mooi schema opgesteld met ook wat oefeningen zonder apparaten, namelijks lunges en squats en een plank-oefening. Die laatste is wel echt zwaar :o

Vanmiddag voor het eerst het hele schema afwerken!

Trouwens ook twee aardige jongens die de intake deden.
  zondag 23 juni 2013 @ 10:07:07 #125
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128142306
Vandaag een lekker lijstje

O: 3 afbak pistoletjes, 1 met 30+ kaas, 1 met casselerrib en 1 met aardbeien, kopje cappucino
T: nectarine, aardbeien
L: 150 gr Griekse yoghurt 0% met banaan
S: achter de kinderen aan rennen in indoorspeeltuin
D: Gehaktbrood maar met little gem sla ipv witlof
T: 2 knäckerbrod met Slankie
pi_128142339
Leuk dat het leuk was, miss_sly! Heb je ook een conditietest gehad? En door maar liefst twee mannen geholpen, doe maar luxe *) Plank is idd best zwaar, ik zou het vaker moeten doen, maar vergeet het steeds.

Goedemorgen sugarsnap :W Naar een indoorspeeltuin :o Lijkt me echt afschuwelijk :D (als ouder dan hè, niet als kind)
  zondag 23 juni 2013 @ 10:16:28 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128142399
De ouders in mijn vriendenkring zijn erg blij dat de indoorspeeltuin hier failliet is :D

Maar weer een lijstje:
T: eierkoek
L: panini brie, ontbijtspek, walnoten, tijm
T: wortels, paprika, 1 pure bonbon, 2 crackers met smeerkaas
A: Ceasar salad met gebakken aardappels en gegrillde kip.
T; aardbeien
Spoilers!
pi_128142405
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
De ouders in mijn vriendenkring zijn erg blij dat de indoorspeeltuin hier failliet is
_O-
  zondag 23 juni 2013 @ 10:21:29 #129
217702 Lonaa
Honger!
pi_128142450
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 07:01 schreef Isabeau het volgende:
Keelontsteking is geen pretje. Maar de laatste keer dat ik een fikse te pakken had kon ik ècht geen stokbrood ed eten :o Alleen maar vloeibaar en ook dat was al een ramp. Mijn eigen speeksel was al een ramp :{
Hij is ook absoluut niet zo erg als toen mijn amandelen meededen. Dan was mijn keel gewoon geblokkeerd. :{

Moet ook wel zeggen dat ik sinds die operatie wel gewend ben om met veel pijn te eten. :{
pi_128142475
En je krijgt toch honger, ook al heb je een keelontsteking huh. Geen pretje, Lonaa.
  zondag 23 juni 2013 @ 10:26:22 #131
217702 Lonaa
Honger!
pi_128142492
Precies Isa.

Bagger geslapen, duizend keer wakker geworden, veel pijnstillers gehad.
Voel me ietsje beter dan gisteren, hoewel ik wel ongesteld moet worden, vandaag. :')
  zondag 23 juni 2013 @ 12:05:31 #132
16245 CarOnline
met lange O
pi_128144228
Beterschap Lonaa. Keelontsteking is echt erg.
Miss Sly zoals jij het vertelt heb ik er bijna zin in! Maar das maar voor een uur of wat, dus ik begin er niet meer aan ;)
Niet handig Dido! Rome, tof! Staat ook ergens op mn lijstje. Werk ook :P

Ah hier gaat het wel goed, na bijna een week stilstand zat ik vanmorgen op -3.9 en morgen ben ik 4 weken bezig. Niet slecht al voelde het afgelopen week niet goed daar de weegschaal gewoon NIET versprong. Zelfs geen grammetje ;(

Maar sinds gister en vandaag ga ik weer omlaag.

Qua snoepen en snaaien: NIKS! Niks gezondigd in die bijna 4 weken.
Das me nog nooit overkomen :D
Geen koekje, geen snoepje, geen ijsje, geen chocola, geen chips, geen patat, niks!
Ik kan het echt goed weerstaan, de behoefte is er ook niet. Herken mezelf niet eens haha.
Screw them.
We're going home.
pi_128144486
Super fijn caro! Dat zijn echt de momenten die je moet koesteren, als het als vanzelf gaat!

Ik had vroeger ook altijd keelontsteking, en was er dan een week ziek van + nog een week opgezette keel erna. Toen m'n amandelen laten knippen op m'n 23e en dat was best heftig. Ik bleek allergisch voor diclofenac, kreeg last van bloed in m'n stoelgang en moest toen cold Turkey daarmee stoppen, dat deed wel pijn. Na een week was ik de vla en pudding en yoghurt ook echt zo beu, maar dingen met harde randjes (aka bijna alles) deden pijn! Uiteindelijk ging ik met m'n ouders naar de mc Donalds en een milkshake om de zwelling te verminderen en een mc kroket die heerlijk zacht m'n keel in gleed was precies datgene wat perfect was om te eten ;). Die goede oude tijd ;). Puddingbroodjes deden het ook goed trouwens!
pi_128144497
Goedemorgen :)

Ik zit ook een beetje te kloten met m'n gewicht. Ben 1.82m en ooit 100kg geweest, toen afgevallen tot 78, maar inmiddels weer 92. De laatste tijd probeer ik het weer op te pakken om af te vallen (doel is 80kg), maar ik merk dat ik het heel moeilijk vind om mezelf in de hand te houden. Als ik een keer een week flink ben afgevallen, dan kom ik de week daarna bijna altijd aan, omdat ik dan denk: ja, maar vorige week ben ik zoveel afgevallen, nu kan ik wel weer even wat nemen.
Destijds ben ik zoveel afgevallen onder de controle van een diëtiste, maar ik heb nu heel weinig tot geen tijd om iemand te bezoeken (i.v.m. hele week stage, daarnaast nog tentamens leren, afstudeerplek zoeken en dat soort zaken). Hebben jullie wellicht tips hoe ik mezelf een beetje in de hand zou kunnen houden zonder externe controle?

Misschien dat hier mee posten al een kleine vorm van controle is :D
  zondag 23 juni 2013 @ 12:28:10 #135
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128144845
Deze indoorspeeltuin is niet zo erg omdat er ook een groot buiten gedeelte bij zit, maar langer dan een uurtje of 4 trek ik het echt niet.

Lonaa, een keelontsteking is wel zo ellendig. Op mijn verjaardag had ik ook een beginnende keelontsteking, dat is qua timing ook wel erg kut.

Irritatie100, ik merk dat meeposten weer erg motiverend werkt. Vooral lijstjes neerzetten zorgt ervoor dat ik niet meer wil afwijken daarvan.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:29:09 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128144876
quote:
6s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Goedemorgen :)

Ik zit ook een beetje te kloten met m'n gewicht. Ben 1.82m en ooit 100kg geweest, toen afgevallen tot 78, maar inmiddels weer 92. De laatste tijd probeer ik het weer op te pakken om af te vallen (doel is 80kg), maar ik merk dat ik het heel moeilijk vind om mezelf in de hand te houden. Als ik een keer een week flink ben afgevallen, dan kom ik de week daarna bijna altijd aan, omdat ik dan denk: ja, maar vorige week ben ik zoveel afgevallen, nu kan ik wel weer even wat nemen.
Destijds ben ik zoveel afgevallen onder de controle van een diëtiste, maar ik heb nu heel weinig tot geen tijd om iemand te bezoeken (i.v.m. hele week stage, daarnaast nog tentamens leren, afstudeerplek zoeken en dat soort zaken). Hebben jullie wellicht tips hoe ik mezelf een beetje in de hand zou kunnen houden zonder externe controle?

Misschien dat hier mee posten al een kleine vorm van controle is :D
Inderdaad je lijstjes hier posten. En niet te weinig eten!

Vertel eens wat je zoal van plan bent om te eten vandaag?
Spoilers!
pi_128145557
Mijn eten op zich is niet eens verkeerd denk ik. Normaal gesproken eet ik:

Ontbijt: 2 geroosterde bruine boterhammen met boter
Lunch: 3 bruine boterhammen met vleeswaren of kaas
Avondeten: groente, aardappelen en een stukje vlees van ongeveer een ons

Meestal ook 1 dag pasta of rijst als avondeten en op zaterdag iets makkelijks (een loempia voor in de oven ofzo). Meestal dan 's ochtends rond een uur of half 11 en 's middag rond half 4 een rijstwafel en that's it. Doordeweeks op stage drink ik me helemaal suf aan de thee (geen groene thee of kruidenthee, maar wel ongezoet), in het weekend meestal cola light.

Maar mijn probleem is bijvoorbeeld als ik uitga. Dan is zo'n biertje wel héél lekker en ik heb niet de discipline om er dan eentje te nemen, maar dan gaan er gelijk 7-8 biertjes in. Avondje voetbal kijken met vrienden? Dan is de kans behoorlijk groot dat ik geen nee zeg tegen de chips die op tafel staan.

En bijvoorbeeld ook met stage. Ik heb 's avonds als ik naar huis ga ongeveer 10 minuten de tijd om vanaf kantoor naar het station te lopen om mijn trein te halen. Soms haal ik het wel, soms ben ik 5 minuten later klaar met werken en dan haal ik het niet. Dan moet ik een kwartier wachten op de volgende trein en dan ga ik niet braaf op het perron staan, maar dan is het zeer verleidelijk om even de AH to go in te duiken.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:48:47 #138
217702 Lonaa
Honger!
pi_128145565
Zeester, ik heb mijn amandelen laten knippen op mijn 21e (lees, 14 maanden geleden), ooh wat een pijn. Alleen maar ijswater, veeeel ijswater. Geen waterijs, want suiker en dat prikt. Geen soep, want zout en dat prikt. Wat een ellende zeg. ;(

Ik voel me wel echt extreem smerig en ellendig trouwens. Inmiddels komt uit zo'n beetje IEDER lichaamsgat dunne drap gelopen. :')

Lijstje:
late O: 2 spelt. 1 met smeerkaas, 1 met pepercervelaat
T: 300 ml smoothie van gisteren.
D: Lamskoteletje, paksoi, champignons, aardappels
T: Weet ik nog niet.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:25:35 #139
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128146853
Irritatie100, waar is je fruit? :P

Lijstje van vandaag:
LateO: smoothie (150 ml melk, 5 aardbeien, banaan, 2 eetlepels brinta). Snee lijnzaadbrood met kruidenkaas.
T: Appel, druiven.
L: Spelt-walnotenbrood, wat erop gaat moet ik nog even bedenken :) en het brood moet nog gebakken worden :+
D: Paksoistamppot met rookkaas.
T: handje cashewnoten
pi_128146978
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:25 schreef douche-eendje het volgende:
Irritatie100, waar is je fruit? :P

Lijstje van vandaag:
LateO: smoothie (150 ml melk, 5 aardbeien, banaan, 2 eetlepels brinta). Snee lijnzaadbrood met kruidenkaas.
T: Appel, druiven.
L: Spelt-walnotenbrood, wat erop gaat moet ik nog even bedenken :) en het brood moet nog gebakken worden :+
D: Paksoistamppot met rookkaas.
Fruit neem ik alleen in de vorm van vers geperste sinaasappelsap bij het ontbijt :@
  zondag 23 juni 2013 @ 13:30:06 #141
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128147017
quote:
6s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:29 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Fruit neem ik alleen in de vorm van vers geperste sinaasappelsap bij het ontbijt :@
Je kunt beter die sinaasappels gewoon opeten ipv uitpersen :)
  zondag 23 juni 2013 @ 16:02:11 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128153718
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je kunt beter die sinaasappels gewoon opeten ipv uitpersen :)
:Y

Ik ben nog steeds niet echt terug in het gareel, al gaat het vandaag wel weer de goede kant op. Morgenvroeg maar even schrikken van de weegschaal en dan nog 5 dagen voor Canada...
pi_128160959
Ik heb net lekker afhaal surinaams gehad. Was echt heerlijk, en het is weekend, en ik heb gewerkt, en mag best een keertje ;)!
  zondag 23 juni 2013 @ 20:01:03 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128162223
Canada-tas ingepakt :) njah, zonder de dingen die we deze week nog nodig heb. Lekker veel korte broeken en topjes en voor het tussen de muggen kanoën ook maar wat lang spul mee... Zo bizar om voor vier weken te pakken. Alsof ik nu al weet wat voor weer het over drie weken is :s
  Moderator zondag 23 juni 2013 @ 20:30:35 #145
5428 crew  miss_sly
pi_128163927
Je vertrekt deze week, Tink!? Wat heerlijk zeg, dat wordt geweldig!

Loona, gaat het al iets beter met je keel?

Wat heb je gegeten, Zeester? Wij waren gisteren op een verjaardag en daar kregen we pom. Hemeltje wat was dat lekker!

Ik heb vandaag gesport. En ik heb spierpijn :o maar wat voelde het fijn om zo bezig te zijn!
pi_128164090
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef miss_sly het volgende:

Wat heb je gegeten, Zeester? Wij waren gisteren op een verjaardag en daar kregen we pom. Hemeltje wat was dat lekker!

Ik heb vandaag gesport. En ik heb spierpijn :o maar wat voelde het fijn om zo bezig te zijn!
Ik had nasi met kip. Met tempe en kouseband ook. De Surinamer bij mij om de hoek is echt zo heeerlijk!
pi_128175823
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:01 schreef Tink89 het volgende:
Canada-tas ingepakt :) njah, zonder de dingen die we deze week nog nodig heb. Lekker veel korte broeken en topjes en voor het tussen de muggen kanoën ook maar wat lang spul mee... Zo bizar om voor vier weken te pakken. Alsof ik nu al weet wat voor weer het over drie weken is :s
Vier weken lijkt me heel lang om van huis weg te zijn :+ Maar wel tof zeg!
  zondag 23 juni 2013 @ 23:55:00 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_128176039
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef miss_sly het volgende:

Lief dat je aan me denkt. O+

Het gaat wel ietsje beter ten opzichte van gisteren. Toen zat ik er echt enorm doorheen. Ik doe wel nog steeds de maximale dosis ibuprofen en paracetamol op een dag. Zo maar slapen en hopen dat het morgen nog wat beter gaat. :)
pi_128182440
OMG lieve mensjes,
Ik heb mijn scriptie AAAAF!!! *O* *O*
My salvation lies in your love..
  maandag 24 juni 2013 @ 07:16:40 #150
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_128182465
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 07:10 schreef BananaPancake het volgende:
OMG lieve mensjes,
Gefeliciteerd!

En jaloers...
It was delicious.
pi_128182476
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 07:16 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

En jaloers...
Dankje!

sorry :@
pi_128182757
quote:
OMG lieve mensjes,
Gefeliciteerd!! *O*

En ik begin de week 'goed' (na een weekend vol culinaire hoogstandjes O+ ) met maar weer eens een lijstje:

o 4 rijstwafels met pindakaas
t appel
l kwark met muesli
t eat natural reep
d iets met iig heel veel broccoli
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 08:29:31 #153
5428 crew  miss_sly
pi_128182882
Vier weken van huis lijkt me heerlijk als je aan het reizen bent O+ Langer ook nog wel, maar dat is zo lastig met vrije dagen.

Bananapancake, wat goed *O*

fluster, je lijstje lijkt me tamelijk minimalistisch. Ik zou de eat natural reep vervangen door iets als fruit en/of groente (komkommer, paprika zijn prima om tussendoor te snacken) en bij de lunch zou ik toch wel een boterham pakken met mager vleesbeleg bijvoorbeeld.
pi_128182903
Oja, lijstje:
O. 2 beschuitjes, 1 met jam en 1 met lyoner.
T. Bakje fruitsalade
L onbekend, waarschijnlijk 2-3 broodjes.
T appel
D stamppot andijvie (waarschijnlijk)
T: stukje meloen.
Misschien ook nog wat jillians als sport.
  maandag 24 juni 2013 @ 08:32:22 #155
386633 Adnap
I love Life !
pi_128182920
Ik zit nu officieel in de opbouw, dus kan ik hier lijstjes posten.
dagelijk deze week rond de 1000 kcal, elke week vanaf nu er 100 bij ongeveer.
Ik hoop deze periode nog een kg of 4 af te vallen (tot 75)

o : 200 gr kwark met handje noten
t : bakje aardbeien
l : 2 speltboterhammen, 1 met kaas, 1 met ham + rauwkost + 1x roomboter
t : beker karnemelk
d : 150 gr kalkoenfilet met broccoli O+ en aardappelen uit de oven
t : ? denk iets van wat fruit
s : 1 uur wandelen (5 km binnen 50 minuten is mijn doel)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_128183102
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Vier weken van huis lijkt me heerlijk als je aan het reizen bent O+ Langer ook nog wel, maar dat is zo lastig met vrije dagen.

Bananapancake, wat goed *O*

fluster, je lijstje lijkt me tamelijk minimalistisch. Ik zou de eat natural reep vervangen door iets als fruit en/of groente (komkommer, paprika zijn prima om tussendoor te snacken) en bij de lunch zou ik toch wel een boterham pakken met mager vleesbeleg bijvoorbeeld.
Dat lijkt echt maar zo. :) 500 gr bak kwark met muesli lijkt me nl. toch eigenlijk wel een prima lunch! En als het al minimalistisch zou zijn dan los ik dat niet op door water (komkommer) of paprika erbij te nemen. Wat groente betreft vanavond al een broccoli fest (een klein overschot aan broccoli hier atm) dus dat zit wel goed. Misschien maak ik wel iets van een broccoli quinoa pilaf ofzo. :9
  maandag 24 juni 2013 @ 08:50:43 #157
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128183107
Handje noten zegt weinig. Bij mij is dat 50 gram, nog best veel dus.
And eternity in an hour.
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 08:53:30 #158
5428 crew  miss_sly
pi_128183153
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:50 schreef fluster het volgende:

[..]

Dat lijkt echt maar zo. :) 500 gr bak kwark met muesli lijkt me nl. toch eigenlijk wel een prima lunch! En als het al minimalistisch zou zijn dan los ik dat niet op door water (komkommer) of paprika erbij te nemen. Wat groente betreft vanavond al een broccoli fest (een klein overschot aan broccoli hier atm) dus dat zit wel goed. Misschien maak ik wel iets van een broccoli quinoa pilaf ofzo. :9
Ik zou dan de kwark halveren en er een boterham bij eten, denk ik. Of iets van fruit in de kwark erbij doen.
  maandag 24 juni 2013 @ 09:05:41 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_128183323
Hai! Ben jullie niet vergeten!
Maar zal hier niet zo vaak zijn de komende tijd... (Nee, ik ben niet zwanger :P)
Uiteraard wens ik iedereen onverminderd succes toe met afvallen O+
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 09:08:47 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128183361
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Maar zal hier niet zo vaak zijn de komende tijd... (Nee, ik ben niet zwanger :P)
Je maakt me wel nieuwsgierig! Of ben je gewoon even klaar met dieten etc?
  maandag 24 juni 2013 @ 09:19:06 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_128183500
Gewoon beetje FOKmoe, ben er een maand niet geweest en dan ben je er echt helemaal uit, dan weet je niet meer waar het over gaat enzo. Dus gaandeweg pak ik vanzelf de draad wel weer op ;)
Ik heb mezelf ook beloofd om minder tijd op FOK door te brengen, maar dat terzijde :P
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 09:26:43 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128183614
Ah zo! Good on ya! :Y
  maandag 24 juni 2013 @ 09:44:35 #163
217702 Lonaa
Honger!
pi_128183904
Dag SQ, en tot ziens!

Banana, gefeliciteerd!!

Ik ga zo naar de sportschool met mijn nog zieke hoofd.
  maandag 24 juni 2013 @ 09:56:58 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128184151
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, zeg, heej.... en wij dan? Kom je wel naar de meet dan, op 26 oktober?

En heel erg graag tot ziens natuurlijk. Succes met minder Fokken!

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:29 schreef miss_sly het volgende:

Njah, wij beginnen met het opzoeken van vrienden en verder is er meer dan genoeg te zien daar, dus ik vind het ook echt heerlijk. Vind het wel ongeveer het maximum om daarna weer je werk op te kunnen pakken enzo. Als je langer weg wilt, moet je dat wel echt goed geregeld hebben.

Zaterdagochtend dus btw. Als het vliegtuig internetverbinding heeft, laat ik misschien nog wel wat van me horen, maar ik ben bang dat juli een Tink-loze maand voor jullie wordt...

Xx
  maandag 24 juni 2013 @ 10:10:54 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128184445
quote:
OMG lieve mensjes,
*O* *O*
Spoilers!
  maandag 24 juni 2013 @ 10:12:09 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_128184473
Meet? Ligt er een beetje aan :D details?
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 10:13:23 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128184499
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Meet? Ligt er een beetje aan :D details?
She's back!

Meet bij Tink in haar nieuwe huis in Rijen op 26 oktober.
Spoilers!
  maandag 24 juni 2013 @ 10:15:31 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_128184557
Oh zo! :D een housewarming!
Ik zal eens kijken, qua afstand is het doable :)
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 10:16:05 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128184581
Lijstje:
T: pruim, 3 matze met St Moret
L: 2 bruin met komijn, 1 bruin met selleriesalade, tomatensap
T: paprika, komkommer, wortel, cracker met smeerkaas
A: asperges, ei, vegaburger, ham, lepeltje boter, ovenaardappeltjes
T: aardbeien
Spoilers!
  maandag 24 juni 2013 @ 10:47:22 #170
386633 Adnap
I love Life !
pi_128185462
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:50 schreef _Dido_ het volgende:
Handje noten zegt weinig. Bij mij is dat 50 gram, nog best veel dus.
bij mij niet, iets van 20 gram max, kleine handjes nemen he ;)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 24 juni 2013 @ 11:40:33 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128187114
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

She's back!

Huh, paar posts overgeslagen. SQ is dus terug maar niet terug. Gelijk heb je, ik moet ook eens minderen met fokken, maar goed dat komt er niet zo van :')

Succes met klussen en slinken iig.
Spoilers!
  maandag 24 juni 2013 @ 12:16:53 #172
217702 Lonaa
Honger!
pi_128188268
Cardio was niet zo een succes als je geen lucht krijgt. :')
  maandag 24 juni 2013 @ 12:23:27 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128188516
Ik snap ook serieus niet waarom je in het weekend de HAP belt omdat je je zo ziek voelt om vervolgens op maandag in de sportschool te gaan staan...
  maandag 24 juni 2013 @ 12:39:29 #174
217702 Lonaa
Honger!
pi_128189124
quote:
5s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap ook serieus niet waarom je in het weekend de HAP belt omdat je je zo ziek voelt om vervolgens op maandag in de sportschool te gaan staan...
Omdat ik al bijna 2 weken thuis zit en tegen de muren omhoog loop. Ik ben bijzonder slecht in ziek zijn.
Met pijnstillers is het goed te doen.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2013 @ 12:45:25 #175
70532 loveli
N
pi_128189333
Sporten met pijnstillers (ontstekingsremmers zoals ibuprofen) is slecht. Zonder die dingen krijgt je immuunsysteem een boost van sport, met niet.
crap in = crap out
  maandag 24 juni 2013 @ 12:55:57 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_128189697
Mja, vond het ook niet zo een succes, dus we gana gewoon uitzieken.
De laatste pijnstillers heb ik vannacht om 4 uur gehad, en zo net weer. Maar dan nog.
pi_128190883
Bedankt voor felicitaties en jompels:D
Nog wel even t oordeel van mn begeleidster afwachten natuurlijk :)

Een week gestress en gesnoep heeft +2 op de Weegschaal opgeleverd. Hopelijk vooral vocht en vanaf vandaag weer de schouders eronder!
  maandag 24 juni 2013 @ 13:33:47 #178
217702 Lonaa
Honger!
pi_128191006
Voorlopig lijstje:
O: 1 spelt met sla en zalm
S: Kracht + iets meer kracht, beetje cardio
L: 2 spelt. 1 met ham, 1 met cervelaat
T: Fruit
D: Aardappels uit de oven, groene asperges, kipfilet gevuld met een beetje brie en walnoten.
T: Kwark.
pi_128195146
*O* Top BananaPancake!

Ik doe ook weer eens een lijstje:

O: 2 bruine boterhammen. 1 met 30+ kaas en 1 met runderrookvlees, komkommer erop
t1: geboorte-cupcake :@
t2: appel, groot glas aloe vera drinken :9
L: kwark, cruesli balans, banaan, lijnzaad, latte met honing
T: niks
D: pasta met saus en groente
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128195656
BP wat geweldig! ^O^

SQ welcome back >:) FOK! is ook voor getrouwde vrouwen hoor :o En niet nu ineens alleen in OUD gaan rondhangen.

Ik heb niet zo de behoefte op het moment om FOK! te minderen. Toch een stukje van mijn sociale leven, ook al klinkt dat wat triestig. Geen echte vriendinnen meer in mijn woonplaats en mijn goede vriendinnen wonen ver weg :{ Ben wel vaker een lange periode FOK!-moe geweest, dus dat herken ik weer wel :D
pi_128195759
Jullie lijstjes, is dat altijd van vandaag (dus een planning) of is dat van de dag er voor. Ik weet nooit wie wat doet. Kan dat er bij gezet worden O-) Zo van: Lijstje (v) of Lijstje (g) met de v van vandaag en de g van gisteren (of ook Lijstje (m) morgen). Bij een v of m kan je dan nog ingrijpen 8-) (neeee, geen pasta carbonara èn baklava nemen!)
pi_128195852
Ik had vrijdag baklava, verse, OMNOMNOM.
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:31:08 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_128196123
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had vrijdag baklava, verse, OMNOMNOM.
ik heb 12 dagen lang vrijwel elke dag verse baklava gegeten :@ :@ :') :9
Ben dan ook 5 kilo aangekomen in de verkansie O+

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:20 schreef Isabeau het volgende:
BP wat geweldig! ^O^

SQ welcome back >:) FOK! is ook voor getrouwde vrouwen hoor :o En niet nu ineens alleen in OUD gaan rondhangen.

Ik heb niet zo de behoefte op het moment om FOK! te minderen. Toch een stukje van mijn sociale leven, ook al klinkt dat wat triestig. Geen echte vriendinnen meer in mijn woonplaats en mijn goede vriendinnen wonen ver weg :{ Ben wel vaker een lange periode FOK!-moe geweest, dus dat herken ik weer wel :D
je denkt toch niet dat dat goed gaat, SQ in OUD? :')
disclaimer
pi_128196168
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:31 schreef Stormqueen het volgende:
je denkt toch niet dat dat goed gaat, SQ in OUD?
Het lijkt mij een boeiend experiment :Y
pi_128196183
Oh! En O+ baklava O+ (mits klein stukje, want man man wat zit je snel vol van dat spul)
  maandag 24 juni 2013 @ 15:33:56 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_128196258
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het lijkt mij een boeiend experiment :Y
ik wil geen mensen aan het huilen maken en mijn ervaring is dat ik zwangere mensen onbedoeld binnen vijf seconden aan het huilen kan krijgen. En dan doe ik nog niet eens mijn best.
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 15:34:33 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_128196285
en mijn "minderen met fok" voornemen heb ik toch wel zeker een uur volgehouden. ;(
disclaimer
pi_128196473
Ghehe.

Maargoed, jij wilde je toch wel voortplanten, SQ?
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:38:23 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128196478
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
en mijn "minderen met fok" voornemen heb ik toch wel zeker een uur volgehouden. ;(
:D Ik lurk af en toe bij SHJN en moest net al even grinniken. :*
pi_128196519
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Voorlopig lijstje:
O: 1 spelt met sla en zalm
S: Kracht + iets meer kracht, beetje cardio
L: 2 spelt. 1 met ham, 1 met cervelaat
T: Fruit
D: Aardappels uit de oven, groene asperges, kipfilet gevuld met een beetje brie en walnoten.
T: Kwark.
Lonaa jouw lijstjes doen je lichaam goed, geef het nu ook de kans om even uit te rusten. Veel beterschap. ;)

Lijstje voor vandaag:
O: 250g kwark met mango
T: wortel
L: Sandwich met kaas en sandwich met tonijn en beetje cocktailsaus
T: groentensoep
D: Kip met rijst en boontjes
T: geen idee
S: 30 km gefietst
  maandag 24 juni 2013 @ 15:40:24 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128196579
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb 12 dagen lang vrijwel elke dag verse baklava gegeten :@ :@ :') :9
Ben dan ook 5 kilo aangekomen in de verkansie O+

[..]

je denkt toch niet dat dat goed gaat, SQ in OUD? :')
Ik heb dat meerdere mensen zien zeggen en die behoren bijna tot de grootste tuttebollen hoor! :Y :D
  maandag 24 juni 2013 @ 15:43:29 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128196731
quote:
5s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
Heb ik ook wel eens. Ik sukkel nou al 2 maanden met mijn gewrichten. Had gisteren 38,3 koorts, ik principe was ik vandaag gaan sporten, met pijnstillers.. maar toen bedacht ik me dat dat de vorige 3x ook niet zo handig uitpakte en heb ik het maar gelaten :')
  maandag 24 juni 2013 @ 15:45:45 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_128196854
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

naja, het feit dat ik ze daar allemaal persoonlijk ken maakt het niet beter, en iedereen is op vakantie nu, hier, :')

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehe.

Maargoed, jij wilde je toch wel voortplanten, SQ?
ja, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dus ook graag in OUD wil posten :@ :')
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 15:49:32 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_128197043
Maar goed, dieet. Dat is weer even wennen na vier weken compleet zonder regels leven, godsamme _O-
O: 30 gram cruesli, 150 gram aardbeien, 250 gram yoghurt
T: Appel
L: vier volkorenboterhammen met smeerkaas
T: een komkommer
D: echt, geen idee. Heb al een maand niet gekookt, :')
disclaimer
pi_128197091
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:38 schreef Brighteyes het volgende:

SHJN?
pi_128197158
mango, ik heb nog een mango liggen! Maar een gerecht voor vanavond omheen verzinnen.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:51:42 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_128197159
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SHJN?
SHJN Slowchat in LIF - ook wel "kippenhok"
disclaimer
pi_128197196
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
SHJN Slowchat in LIF - ook wel "kippenhok"
Ah :) Nooit gerealiseerd dat LIF ook een slowchat heeft O-)
pi_128197234
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

naja, het feit dat ik ze daar allemaal persoonlijk ken maakt het niet beter, en iedereen is op vakantie nu, hier, :')

[..]

ja, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dus ook graag in OUD wil posten :@ :')
er zitten ook best leuke mensen in OUD hoor *)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128197255
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat er leuke mensen zijn maakt OUD zelf nog niet leuk :N
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:53:20 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_128197263
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah :) Nooit gerealiseerd dat LIF ook een slowchat heeft O-)
dat is ook niet DE slowchat, maar meer een gevolg van een serie waar zoveel werd geslowchat dat allemaal mensen beaus werden (show hier je nagels) en toen werd er een SC als proef gedaan en dat sloeg wel aan, kennelijk _O-
disclaimer
pi_128197315
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:53 schreef motorbloempje het volgende:

Ik ken ook genoeg leuke mensen die in OUD posten :Y Maar hoe daar soms tegen elkaar gekat wordt :X
pi_128197320
quote:
3s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:51 schreef Isabeau het volgende:
mango, ik heb nog een mango liggen! Maar een gerecht voor vanavond omheen verzinnen.
er staat een erg lekkere chili con carne met mango op AH.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128197321
Goh, mag er ook een AfvalSC komen dan, hihi :') En dan noemen we het de 'vuilnishoop'.
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:54:36 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_128197335
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja dit :D
Er zitten zeker leuke mensen in OUD maar ik krijg nog steeds zin om kuikentjes dood te trappen als ik daar anderhalf topic doorlees, dus lijkt me beter van niet. De leuke OUD-ers ontmoet ik ook wel in andere topics O+
disclaimer
pi_128197349
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:54 schreef Vicky het volgende:

er staat een erg lekkere chili con carne met mango op AH.
Ik ben dol op chili con carne, maar heb het echt nog nooit met mango gemaakt.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:55:35 #207
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128197390
:o kuikentjes doodtrappen! :'(
And eternity in an hour.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:55:41 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_128197396
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
Goh, mag er ook een AfvalSC komen dan, hihi :') En dan noemen we het de 'vuilnishoop'.
nah, dat kippenhok is geen officiele naam, het is gewoon een kippenhok, want alleen wijven.
Wel bierdrinkende wijven met allemaal hersenschade van de nagellak :D

Overigens valt dieetclub ook gewoon weg als je de SC's uit je MyAT filtert :')
disclaimer
pi_128197448
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben dol op chili con carne, maar heb het echt nog nooit met mango gemaakt.
ik vind m echt heerlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 juni 2013 @ 15:57:17 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128197486
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens. Ik sukkel nou al 2 maanden met mijn gewrichten. Had gisteren 38,3 koorts, ik principe was ik vandaag gaan sporten, met pijnstillers.. maar toen bedacht ik me dat dat de vorige 3x ook niet zo handig uitpakte en heb ik het maar gelaten :')
Nee tut! Jij schopt geen drama over 38.3, ernstige keelonsteking, gaat naar de hap, kauwt vervolgens een half stokbrood weg :') en gaat een dag later in de sportschool staan. :N
Sorry, dat trek ik niet. Geen wonder dat de kosten voor de zorg de pan uit rijzen!
pi_128197568
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[..]

Ja dit :D
Er zitten zeker leuke mensen in OUD maar ik krijg nog steeds zin om kuikentjes dood te trappen als ik daar anderhalf topic doorlees, dus lijkt me beter van niet. De leuke OUD-ers ontmoet ik ook wel in andere topics O+
NEE JULLIE KINDEREN ZIJN NIET BIJZONDER OF MOOI EN JE HOEFT NIET IN EEN POST OP ELKE POST MET 1024 *O*'s en O+'s TE REAGEREN EN ZWANGERE BUIKEN EN PASGEBOREN KINDEREN ZIJN LELIJK EN WAT VINDEN JE KINDEREN ER LATER VAN DAT JULLIE AL HUN SCHIJT- EN KOTSVERHALEN LEKKER OP FOK! HEBBEN GEZET?????? EN NOEM ZE GEEN LENTE OF BLOEM!!!!!!!

Maargoed, dat denk ik dan, als ik weer eens misklik omdat ik de AT's op autorefresh om de 5 seconden heb staan en dan wel eens in OUD terecht kom ;( .
Ja doei.
pi_128197581
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:57 schreef Brighteyes het volgende:

Nee tut! Jij schopt geen drama over 38.3, ernstige keelonsteking, gaat naar de hap, kauwt vervolgens een half stokbrood weg :') en gaat een dag later in de sportschool staan. :N
Sorry, dat trek ik niet. Geen wonder dat de kosten voor de zorg de pan uit rijzen!
Dit valt nog mee vergeleken met wat ik 's nachts langs zie komen op de spoedhulp O-)
pi_128197634
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
NEE JULLIE KINDEREN ZIJN NIET BIJZONDER OF MOOI EN JE HOEFT NIET IN EEN POST OP ELKE POST MET 1024 *O*'s en O+'s TE REAGEREN EN ZWANGERE BUIKEN EN PASGEBOREN KINDEREN ZIJN LELIJK EN WAT VINDEN JE KINDEREN ER LATER VAN DAT JULLIE AL HUN SCHIJT- EN KOTSVERHALEN LEKKER OP FOK! HEBBEN GEZET?????? EN NOEM ZE GEEN LENTE OF BLOEM!!!!!!!

Maargoed, dat denk ik dan, als ik weer eens misklik omdat ik de AT's op autorefresh om de 5 seconden heb staan en dan wel eens in OUD terecht kom ;( .
Oh ja, nog veel erger dan het gekat zijn de kusje-kroel reacties *jeuk*
Maar goed, er zitten genoeg erg leuke mensen in OUD :Y
  maandag 24 juni 2013 @ 15:59:54 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_128197644
quote:

[..]

_O- Jij weet alles altijd zo genuanceerd te brengen O+
disclaimer
pi_128197664
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O- Jij weet alles altijd zo genuanceerd te brengen O+
Zo ben ik. Ieder z'n talenten 8-)
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:00:51 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_128197688
ik dacht dat mijn bijna tienermoedernichtje nog aardig op weg was om niet zo'n moeder te worden, totdat ook haar bloedje aan de zindelijkheidstraining begon :')
Arm jong :')
disclaimer
pi_128197711
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
ik dacht dat mijn bijna tienermoedernichtje nog aardig op weg was om niet zo'n moeder te worden, totdat ook haar bloedje aan de zindelijkheidstraining begon :')
Arm jong :')
;( sterkte...
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:02:38 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128197789
Wanneer leer ik nou eens te gaan slapen ipv te gaan vreten als ik moe ben...

Score afgelopen half uur: nep-magnum en 4 zakjes kinderkoekjes...
Tussendoortje vanmorgen was een rol mariakaakjes. :')
  maandag 24 juni 2013 @ 16:03:22 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_128197828
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

Dude! :o
disclaimer
pi_128197841
Ooooowh, ik droomde vannacht dat ik een mini-nep-magnum at. helaas was 't maar een droom en is de laatste keer dat ik zoiets op heb máánden geleden....
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:04:56 #221
217702 Lonaa
Honger!
pi_128197903
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:39 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Lonaa jouw lijstjes doen je lichaam goed, geef het nu ook de kans om even uit te rusten. Veel beterschap. ;)

Een compliment over mijn lijstjes! Dankjewel O+

Ik weet het ook wel, maar ik ben ongeduldig. :@
  maandag 24 juni 2013 @ 16:05:31 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_128197939
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ooooowh, ik droomde vannacht dat ik een mini-nep-magnum at. helaas was 't maar een droom en is de laatste keer dat ik zoiets op heb máánden geleden....
dat doet die verse baklava met je. Suikerhallucinaties.
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:07:14 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128198018
Vraagje, Ik zit gemiddeld rond de 98gr eiwitten per dag. Volgens de eetmeter iig. Neem het ruim zeg 110gr.

Is dat te veel?
  maandag 24 juni 2013 @ 16:07:16 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128198020
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dude! :o
Al soppend in de thee is dat heel goed te doen hoor. :@

Gisteren al een discussie met de man van een stick-skinny vriendin: zij kan alles eten wat ze wil, als je ziet was zij af en toe snoept...
Ja, af en toe ja. Laat haar eens structureel met mijn gevreet mee doen, zoals het de afgelopen jaren was, en ze komt echt wel aa hoor. :D
  maandag 24 juni 2013 @ 16:07:44 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128198037
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Neehee, niet helaas, maar hoera *O* Da's iets om trots op te zijn...

Ik wil geen lijstje posten, maar ik moet van mezelf. Shoot me.

O: 3 volkoren met aardbeien en twee theelepeltjes suiker.
T: Een volkoren met cervelaat.
L: 3 volkoren. 1 cervelaat, 2 linerapaté dat is de enige paté zonder room en dus lv en best lekker
T: 2 kokosrotsjes, gluten- en lactosevrij. Best jum, maar bestaan met name uit kokos en suiker.
D: Yakitori van kip, paprika, champignons, rijst en saus.
S: Mijn nieuwe kast ophalen in Zwijndrecht! Sjouwen en uit elkaar halen enzo...

Xx
pi_128198292
Ik leef nog maar doe heel weinig aan gezond leven dus post daarom niet echt mee :@. Vakantie wordt een harde reset, daarna verveel ik jullie weer met saaie posts.
pi_128198352
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat doet die verse baklava met je. Suikerhallucinaties.
*kras*
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:15:21 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_128198390
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Neehee, niet helaas, maar hoera *O* Da's iets om trots op te zijn...

Ik wil geen lijstje posten, maar ik moet van mezelf. Shoot me.

O: 3 volkoren met aardbeien en twee theelepeltjes suiker.
T: Een volkoren met cervelaat.
L: 3 volkoren. 1 cervelaat, 2 linerapaté dat is de enige paté zonder room en dus lv en best lekker
T: 2 kokosrotsjes, gluten- en lactosevrij. Best jum, maar bestaan met name uit kokos en suiker.
D: Yakitori van kip, paprika, champignons, rijst en saus.
S: Mijn nieuwe kast ophalen in Zwijndrecht! Sjouwen en uit elkaar halen enzo...

Xx
da's toch geen slecht lijstje? Vanwege die kokosrotsjes? Het enige commentaar dat ik daar op kan geven is dat ik kokos ontzettend smerig vind :')
disclaimer
pi_128198430
quote:

[..]

Wilde net zeggen dat ik het vooral heel bijzonder vind hoeveel privé-informatie daar wordt neergegooid. En dan al die foto's. Maar goed ik ben dan ook niet de grootste kindervriend, zeg maar. Dus het ligt wellicht wel een beetje aan mij. ;)
pi_128198491
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

Herkenbaar. Stomme kinderen met hun kinderkoekjes
o wacht :')
pi_128198809
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:16 schreef fluster het volgende:

[..]

Wilde net zeggen dat ik het vooral heel bijzonder vind hoeveel privé-informatie daar wordt neergegooid. En dan al die foto's. Maar goed ik ben dan ook niet de grootste kindervriend, zeg maar. Dus het ligt wellicht wel een beetje aan mij. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:24:02 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_128198877
Ik zie maar 1 oplossing, moblo :7
disclaimer
pi_128198895
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie maar 1 oplossing, moblo :7
If you can't beat them, join them is géén optie 8-)
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:25:02 #234
217702 Lonaa
Honger!
pi_128198923
Brrrrr, kinderen. -O-
  maandag 24 juni 2013 @ 16:25:31 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_128198943
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ZEG NOOIT NOOIT!
disclaimer
pi_128198962
Voedsel/OT-technisch:

Lijstje dan maar:

O: yoghurt met bosvruchten
T: snee brood met hummus
L: restje volkorenpasta met vooral veel groente (moest de pastavlindertjes echt zoeken :') )
T: 2 knackebrod met pindakaas
D: pompoenrisotto met limoen :9
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:25:53 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_128198966
*strooit nog wat andere cliche's en lokmiddelen in het rond*
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:37:11 #238
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128199492
Ik ben op een gegeven moment ook gestopt in OUD omdat ik het niet meer echt kon volgen en het gekat/gejubel zat was. Als je niet op iemand reageerde omdat zijn/haar mupje zo'n geweldige/moeilijke baby is/was, dan lag je meteen buiten de groep.

Volgens mij gaat het hier wel relaxter.

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0% met banaan
T: nectarine en een bakje aardbeien
S: strijken (veel, heel veel)
L: 3 meergranenbth, 2 met 30+ kaas en 1 met casselerrib, beker drinkyoghurt 0%
S: strijken (had ik al gezegd dat het veel was)
T: grote tomaat en plakje 30+ kaas
D: Spinazie met Boursin, minikrieltjes en vissticks
S: uur intensief XCO in de sportschool
T: of een mueslireep of 2 cracottes met Slankie
  maandag 24 juni 2013 @ 16:38:11 #239
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128199550
Later vanavond zal ik wel mijn eerste lijstje posten, vind dat stiekem erg spannend :@
Weet wel dat afgelopen dagen niet goed waren, veels te weinig gegeten :')

Even een vraagje over de dvd van Jillian, kan op Amazon zo snel alleen regio 1 dvd's vinden, maar die kan ik hier toch niet afspelen dan? :@
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128199586
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat. En nooit is toch echt gewoon nooit hier hoor. :)
  maandag 24 juni 2013 @ 16:42:04 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128199713
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:38 schreef roos85 het volgende:
Later vanavond zal ik wel mijn eerste lijstje posten, vind dat stiekem erg spannend :@

Even een vraagje over de dvd van Jillian, kan op Amazon zo snel alleen regio 1 dvd's vinden, maar die kan ik hier toch niet afspelen dan? :@
de drie level filmpjes v d 30 day shred zijn ook via youtube te vinden. :Y
  maandag 24 juni 2013 @ 16:42:47 #242
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128199741
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

de drie level filmpjes v d 30 day shred zijn ook via youtube te vinden. :Y
Is het elke keer dezelfde reeks oefeningen?
  maandag 24 juni 2013 @ 16:43:41 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_128199785
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:38 schreef roos85 het volgende:

wel in je laptop of playstation :+
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:44:12 #244
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128199808
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wel in je laptop of playstation :+
Aah playstation staat hier van meneerroos :+
  maandag 24 juni 2013 @ 16:44:19 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_128199814
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:39 schreef fluster het volgende:

[..]

Dat. En nooit is toch echt gewoon nooit hier hoor. :)
het is ook wel een gezonde denkwijze, er zijn immers al veel te veel mensen op de aarde.
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:46:26 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128199903
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:42 schreef roos85 het volgende:

[..]

Is het elke keer dezelfde reeks oefeningen?
10 dagen level 1, 10 dagen L2 en 10 dagen L3. :Y
pi_128199961
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is ook wel een gezonde denkwijze, er zijn immers al veel te veel mensen op de aarde.
En wat voor mensen ;( kijk eens naar wat er op FOK! allemaal voorbij komt. Vertrouwen -1024 ;(
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:49:24 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_128200038
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En wat voor mensen ;( kijk eens naar wat er op FOK! allemaal voorbij komt. Vertrouwen -1024 ;(
Dat is ook de enige reden waarom ik voor mezelf kan verantwoorden misschien toch een kind te willen. Voor de balans der dingen. :')
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:50:00 #249
217702 Lonaa
Honger!
pi_128200063
Ik verbrandde mijn tong aan zelfgemaakte heerlijke uiensoep. ;(
  maandag 24 juni 2013 @ 16:51:47 #250
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128200155
Noh, Lonaa, ook dat nog
  maandag 24 juni 2013 @ 16:52:45 #251
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128200200
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

10 dagen level 1, 10 dagen L2 en 10 dagen L3. :Y
Oke :)

Ga zo via Amazon de dvd maar bestellen, iets van 7,50 dollar.. prima :)
  maandag 24 juni 2013 @ 16:55:25 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_128200295
ik heb m ook maar echt, da's geen kattenpis zeg, die jillian :')
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 16:55:28 #253
217702 Lonaa
Honger!
pi_128200297
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:51 schreef Sugarsnap het volgende:
Noh, Lonaa, ook dat nog
First world problems. Kutleven, alles. ;(
pi_128200444
Ik heb Lekker kort dagje gewerkt. Wel stiekem 5 mini stroopwafeltjes gesnoept tijdens het werken, want het was saai en ze waren er. En had buikpijn want ongesteld, dus heeeel zielig! ;)

SQ welkom terug *o* je bent nu een getrouwde dame dus nu hoef je niet meer aan de lijn te doen ;) heerlijk uitdijen en kinderen baren ;)!
  maandag 24 juni 2013 @ 17:00:26 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_128200522
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:58 schreef Zeester het volgende:
Ik heb Lekker kort dagje gewerkt. Wel stiekem 5 mini stroopwafeltjes gesnoept tijdens het werken, want het was saai en ze waren er. En had buikpijn want ongesteld, dus heeeel zielig! ;)

SQ welkom terug *o* je bent nu een getrouwde dame dus nu hoef je niet meer aan de lijn te doen ;) heerlijk uitdijen en kinderen baren ;)!
godsamme ja O+
Gabor schoenen kopen O+
Capribroeken dragen O+
Mijn haar op een stiekje OF nog korter knippen O+
Mijn epilady weggooien *O*
disclaimer
pi_128200702
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

godsamme ja O+
Gabor schoenen kopen O+
Capribroeken dragen O+
Mijn haar op een stiekje OF nog korter knippen O+
Mijn epilady weggooien *O*
Vergeet geen matchende regenjas én fiets met je echtgenoot!
  maandag 24 juni 2013 @ 17:06:47 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_128200805
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:04 schreef Zeester het volgende:

[..]

kut ja, een regenjas!
Of eigenlijk een all weather jas van Gaastra toch? :9
disclaimer
pi_128200977
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:04 schreef Zeester het volgende:

Matchende joggingbroek en trainingsjas :'( :'(

Hier ook geen kinderen *O* Ik geloof niet dat ik een leuke moeder zou zijn, dus doe maar niet.
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 17:14:44 #259
5428 crew  miss_sly
pi_128201145
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier ook geen kinderen *O* Ik geloof niet dat ik een leuke moeder zou zijn, dus doe maar niet.
Ik weet niet of ik een leuke moeder ben, maar dat is dan pech voor mijn kind, dat toevallig wel een heel leuk kind is :+
  maandag 24 juni 2013 @ 17:21:01 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128201400
In mijn vriendengroep zijn de meeste dames wel uitgebaard en uit ervaring kan ik zeggen dat zodra de kinderen een paar jaar oud zijn, de meesten weer in zijn voor bieren enzo. En op verjaardagen kunnen die kids elkaar vermaken en hebben de ouders inmiddels het vertrouwen dat hun kind niet dood is als ze het even uit het oog verliezen dus een normaal gesprek is dan weer mogelijk.
Het is alleen wel zo dat zij meer contact krijgen met andere ouders die ze op yoga, peuterballet en zwemles tegenkomen dus dat sommige vriendschappen wat verwateren. In de vriendengroep van mijn vriend zijn we de enige kinderlozen. De andere 5 stellen hebben samen 10 kinderen :')

Ben benieuwd wat onze huisarts volgende week vindt over het sterilisatie plan van mijn vriend. Mijn lichaam is niet gemaakt om te baren, dat laat ik lekker aan anderen over. Beetje je lichaam vrijwillig uiteen laten scheuren, wie doet dat nou?
Spoilers!
pi_128201703
Lonaa was je brood nu gelukt?

Een vraagje hoeveel snoepen jullie gemiddeld nu nog op een week (7dagen)? Ik bedoel chips, ijs, koekje, chocolat, frisdrank alles wat rotzooi is. Ik krijg het namelijk moeilijk geband uit mijn leven en eet het toch wel om de paar dagen.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:31:20 #262
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128201803
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ben benieuwd wat onze huisarts volgende week vindt over het sterilisatie plan van mijn vriend. Mijn lichaam is niet gemaakt om te baren, dat laat ik lekker aan anderen over. Beetje je lichaam vrijwillig uiteen laten scheuren, wie doet dat nou?
Ik. 2x zelfs. En misschien nog wel een 3e keer.

Of ik een leuke mama ben, weet ik niet. Maar gezien de knuffels en kusjes wel leuk genoeg. :+

Maar ieder zijn eigen keuze en welke die ook is, ik respecteer het.
Bieren doe ik niet aan, maar voor een avondje stappen met een paar glaasjes wijn mag je me altijd wakker maken B-)
  maandag 24 juni 2013 @ 17:34:18 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_128201909
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:28 schreef Serieliefhebber het volgende:

Een vraagje hoeveel snoepen jullie gemiddeld nu nog op een week (7dagen)? Ik bedoel chips, ijs, koekje, chocolat, frisdrank alles wat rotzooi is. Ik krijg het namelijk moeilijk geband uit mijn leven en eet het toch wel om de paar dagen.
Ik snoep op een week nog best wat, maar ik doe het maar op 1 dag in de week (als ik aan het lijnen ben). Dieettechnisch is het beter om op 1 dag 1 zak chips weg te werken dan elke dag een klein bakkie. Dus laten we zeggen, een zak chips en een reep chocolade per week, zoiets?
disclaimer
pi_128201932
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

oh ik ben soms echt geen leuke moeder hoor....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128201956
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh ik ben soms echt geen leuke moeder hoor....
+1
pi_128201999
Vorige weekkreeg ik van mijn 7.5 jarige 'ik haat je' naar mijn hoofd gegooid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 juni 2013 @ 17:37:58 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_128202014
Mja, kinderen zijn een persoonlijke keuze, dat blijft, welke kant je ook op wil. Alleen grote gezinnen hebben vind ik persoonlijk een beetje aso, maar ook dat is een eigen keuze :+
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 17:38:23 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_128202028
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:37 schreef Vicky het volgende:
Vorige weekkreeg ik nog een 'ik haat je' naar mijn hoofd gegooid
hehe ja, dat hoort er ook bij :')
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 17:45:24 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128202275
Ik vind de kinderen van onze vrienden erg leuk hoor, die worden fatsoenlijk opgevoed.

En ik ben erg blij dat er mensen zichzelf willen opofferen zodat er nog een kansje is dat ik later nog een AOW'tje krijg ;)
Spoilers!
  maandag 24 juni 2013 @ 17:45:53 #270
217702 Lonaa
Honger!
pi_128202293
quote:

Ja, een beetje. Het ziet er mooi uit maar is niet mooi omhoog gekomen, dus het is heel dicht en vast. Wel lekker. :9

Verder snoep ik best nog wel veel. IJs, koekjes, chocola doe ik eigenlijk niet, misschien 1 koekje per maand ofzo. Chips wel, wil ik beperken tot 1 zak per week (maar das lastig). Frisdrank, tja, ik ben niet van de cola. Soms een fles sinaasappelsap of appelsap. Of ijsthee. (of wijn.)
pi_128202383
quote:

Zelden. Chocolade ligt hier soms een pakje met losse blokjes, daar kan ik 3 weken mee doen (200 gram) en neem dan om de dag een blokje ofzo. Chips kan hier wéken liggen ("ja, vanavond bij de film echt maar een schaaltje nemen...." en het dan vergeten, of wel een schaaltje nemen en de rest van de zak laten vergaan omdat je 't weer vergeet), ijs nooit, frisdrank nooit, koekjes nooit, want dat hebben we allemaal niet in huis.
Soms bak ik wel eens een cake, maar dan neem ik zelf een klein plakje en is de rest voor na een hardloopwedstrijd en dus voor anderen (kan Mr.Mo dan meenemen naar 't werk ofzo).
Oplossing voor hen die het niet kunnen laten liggen is gewoon het niet in huis halen, simpel.
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:50:49 #272
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128202450
quote:

niet kopen = niet eten. Anders gaat alles in een keer op :P
And eternity in an hour.
pi_128203044
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:37 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, kinderen zijn een persoonlijke keuze, dat blijft, welke kant je ook op wil. Alleen grote gezinnen hebben vind ik persoonlijk een beetje aso, maar ook dat is een eigen keuze :+
Ik vind het jammer dat veel van die gezinnen met heel veel kinderen zich niet lijken te beseffen dat het hebben van veel kinderen gewoon een luxe is. Die kun je je veroorloven of niet. Als je het wel kunt, more power to you. Als je het niet kunt, laat het dan gewoon. Doe er 1 of 2 en hou het daar bij.

Als ik echt in the zone zit eet ik bijna nooit snoep. Of het moet zijn waar ik op een zwak moment bij een ander tegenaan loop. Als ik bij iemand ga eten en die heeft niet zo'n haast met opdienen, maar wel een schaal chocolaatjes op tafel heeft. Dan schaam ik me echt voor mezelf :@

Zelf heb ik het niet meer in huis. Ik baal daarvan. Vroagah kon er bij wijze van spreke een voetbalelftal onverwacht langs komen waaien en ik kon ze in de watten leggen. Nu kunnen ze water en een bruine boterham krijgen als er geen supermarkt open is :')

Ik ga weer eens proberen wat meer gestructureerd in de pas te lopen. Met het accent op het eten. Bewegen roept op dit moment een hoop meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh bij me op :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 18:07:24 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128203143
quote:

[..]

mijn kind is haske bijzonder enzo... Voor mij dan hè ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_128203158
Voor bezoek is het inderdaad wel schraal bij ons.
Thee, water, melk en aanmaaklimo kunnen ze krijgen. En iets te knabbelen zou ik dan zelf moeten maken, wat dan neerkomt op een snelle cake of een vers brood met een sausje en dipje wat ik dan ook nog in elkaar moet flansen. Maar als we weten dat er mensen komen proberen we er wel rekening mee te houden _O-
Ja doei.
pi_128203180
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mijn kind is haske bijzonder enzo... Voor mij dan hè ;)
Ja, maar die van jou zegt dan ook dat ze teveel patat of ijs niet goed vindt _O_
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 18:12:12 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128203329
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar die van jou zegt dan ook dat ze teveel patat of ijs niet goed vindt _O_
gisteren nog op de vraag of ze een zakje chips wilde 'nee, dank je, ik heb vandaag al chips gehad' :o

Echt, ik wilde dat ik dat in me had... Ik ben nl weer de weg kwijt.
pi_128203338
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:37 schreef Stormqueen het volgende:
Deze week nog een jonge vrouw (begin 40) ontmoet met 11 kinderen :7
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 18:13:25 #279
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128203375
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze week nog een jonge vrouw (begin 40) ontmoet met 11 kinderen :7
ik weet niet of ik het asociaal vind, maar het lijkt me hel op aarde...
pi_128203511
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:13 schreef Sjeen het volgende:

Mij ook hoor :X

En de weg weer kwijt. Wat is er gebeurd? -O- Enorme drang naar alles wat maar ongezond is of kan het je even niets schelen (of maakt dat stemmetje in je hoofd je dat wijs)?
pi_128203627
Ik heb een salade-van-het-huis (=wat is er aanwezig en dat gooien we bij elkaar) op met gerookte paling :9~ Morgen chili met mango, want nu moest de paling op :+
pi_128203671
Ik ga zo ook een lekkere salade eten :9~

Met iig een eitje en tomaat en verder waar ik nog tegenaan loop in de vriezer/koelkast.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_128203832
Ik wil het liefst 4 kinderen :(. Maar voorlopig heb ik nog steeds geen man, en als kind nr1 na mijn 30e komt lijkt 4 me wel een hoop. Mijn droombeeld was altijd 2 voor de 30 en dan nog 2 zo halverwege de 30. Zo gezellig!
  maandag 24 juni 2013 @ 18:28:11 #284
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128204060
Ergens lijkt het me wel leuk om kinderen te hebben, maar ik wil ze wel uit kunnen zetten als het me niet uitkomt :') Ik ben nogal gesteld op m'n vrijheid en doen wat ik wil wanneer ik dat wil, dus ik zou het zwaar krijgen!
And eternity in an hour.
pi_128204115
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:28 schreef _Dido_ het volgende:
Ergens lijkt het me wel leuk om kinderen te hebben, maar ik wil ze wel uit kunnen zetten als het me niet uitkomt :') Ik ben nogal gesteld op m'n vrijheid en doen wat ik wil wanneer ik dat wil, dus ik zou het zwaar krijgen!
Haal je toch gewoon dat apparaat uit je oor en doe je de deur op slot?
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:30:16 #286
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128204153
Ik heb ook een lekkere salade op. Met rucola, geroosterde walnoten en mozzarella gemarineerd in olijfolie, balsamico-azijn, honing en tijm omwikkeld met parmaham. Omg :9~ vult alleen voor geen meter, dat beetje sla, dus straks nog een lekker zachtgekookt eitje oid :9~
And eternity in an hour.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:43:18 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_128204803
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

het is aso :D
Gelukkig gaat de bevolking binnenkort krimpen O+
disclaimer
pi_128204907
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Moet ik dit doorgeven aan de AIVD? :o
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:46:33 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_128204954
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Moet ik dit doorgeven aan de AIVD? :o
nee, dat is berekend :D
disclaimer
  maandag 24 juni 2013 @ 18:47:01 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_128204986
Althans, qua natuurlijke aanwas :')
disclaimer
pi_128205054
_O-
Ja doei.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:51:58 #292
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128205219
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Haal je toch gewoon dat apparaat uit je oor en doe je de deur op slot?
neh, daar zou ik me rot bij voelen :P
And eternity in an hour.
pi_128205980
Moet je natuurlijk wel zwanger kunnen worden om te weten of je een leuke moeder bent...

Zo, tijdje hier niet geweest. Flink ziek geweest met heel erg diep hoesten (wat volgens de huisarts een normale verkoudheid was :') ). Dus voorlopig ook even zo min mogelijk melkproducten. Dat wekt bij mij altijd geïrriteerde luchtwegen op...

Anyway, lijstje!
O: pistolet kaas
T: handje aardbeien
L: 3 bruine boterhammen met rookvlees, kaas, sandwichspreak
T: banaan, sinasappel
D: wraps met veel groente en wat runderreeptjes
T: iets van fruit
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 20:11:15 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128208964
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mij ook hoor :X

En de weg weer kwijt. Wat is er gebeurd? -O- Enorme drang naar alles wat maar ongezond is of kan het je even niets schelen (of maakt dat stemmetje in je hoofd je dat wijs)?
beide... Maar we vertrekken zaterdag op vakantie en vorige jaar ben ik daar ongemerkt 2 kilo afgevallen, dus wie weet vind ik de flow wel weer.
pi_128209215
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef Sjeen het volgende:

beide... Maar we vertrekken zaterdag op vakantie en vorige jaar ben ik daar ongemerkt 2 kilo afgevallen, dus wie weet vind ik de flow wel weer.
Wie weet, Sjeen! Gewoon lekker veel bewegen op vakantie en het niet te gek maken wbt eten en het komt wel goed :Y
pi_128209245
Weet iemand nog een Nederlandse website waar je een beetje nerdy t-shirts en hoodies kan kopen? En dan bedoel ik niet de Large, dat is vooral sletterig en stoer 8-)
  maandag 24 juni 2013 @ 20:38:00 #297
217702 Lonaa
Honger!
pi_128210353
Weet ik niet Isa, maar ik hou me aanbevolen. *O*
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 21:17:18 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128212618
Retrorush?
  maandag 24 juni 2013 @ 21:47:55 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128214522
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn neefje heeft een meisje bezwangerd die al 3 kinderen van 2 mannen had en lekker beroepsbijstandsmoeder was. Zijn dochter is inmiddels 1,5 en zegt tegen iedere man die ze tegenkomt 'papa'. Ze is inmiddels alweer een paar papa's verder want haar moeder heeft mijn neefje uit huis gezet net na de bevalling. Ze kwam er achter dat het toch niet zo'n heel strak plan is om een drugsverslaafde schizofreen in je huis te hebben omdat die ook wel eens niet voor je kroost kan zorgen :')
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar maandag 24 juni 2013 @ 21:51:11 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128214721
Weet je, ik heb echt medelijden met kinderen zo af en toe... En dan bedenk ik me vervolgens dat mijn dochter het zo slecht nog niet heeft, ondanks mij als moeder.
  maandag 24 juni 2013 @ 22:26:56 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128217448
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef Sjeen het volgende:
Weet je, ik heb echt medelijden met kinderen zo af en toe... En dan bedenk ik me vervolgens dat mijn dochter het zo slecht nog niet heeft, ondanks mij als moeder.
Ja, echt erg voor dat kind. Ik heb met mijn opleiding geleerd dat er bepaalde risicofactoren zijn in een kinderleven die toekomstig anti-sociaal gedrag kunnen voorspellen en verklaren. Dit kind heeft er zo veel, echt sneu. Slechte voeding, slechte wijk, klein huis, ouders met drugs- en drankproblematiek, geweld, tienermoeder, laag IQ van ouders, uitkeringssituatie, geen twee-ouder gezin, gebrek aan regelmaat, etc etc.

Dit meisje is 1,5 en moet dagelijks vechten voor haar eten. Moeder zet gewoon een zak brood op tafel en alle kinderen graaien dan wat ze te pakken kunnen krijgen. Om maar weer even bij eten uit te komen :+
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')