quote:Rumoer in Londen. Midden in de stad zou een man zijn onthoofd die daarna in gevecht zouden zijn geraakt met hun zwaarden met de politie. Toegesnelde gewapende agenten zouden de twee aanvallers vervolgens hebben neergeschoten.
Op twitter is grote beroering onstaat. Spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen broeien dicht onder het schijnbaar vredige oppervlak. Een onthoofding zou daarbij niet helpen.
Maar nogmaals: de berichten zijn onbevestigd
Fuck dat is erg, wat zou de reden zijn?quote:TWO men have been shot after a man was beheaded in south east London today, according to reports.
The victim who was wearing a Help For Heroes t-shirt was attacked by a attackers who eyewitnesses said were hacking at him like a piece of meat.
Cops have sealed off parts of Woolwich close to the Royal Artillery Barracks.
Armed police were called to the scene and shocking claims say cops may have fired at suspects alleged to have carried out the beheading attack.
Local MP Nick Raynsford said the victim was a soldier.
A witness told LBC radio that the attackers were "chopping this guy to pieces, literally hacking at something like it was a piece of meat".
And pictures posted in Twitter appear to show three men lying on the road receiving medical attention.
The Metropolitan police would only say officers had been called to reports of an assault on John Wilson Street.
Scotland Yards police helicopter tweeted saying it was assisting with a "serious incident in the Thamesmead area".
Local MP Nick Rainsford told the BBC: "It's been verified one person is dead, two seriously injured".
Read more: http://www.thesun.co.uk/s(...)n.html#ixzz2U2JUsWHa
Dat hangt er maar vanaf, hadden ze voor deze gewelddadige actie wél een luisterend oor voor ze?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat je met deze boys de daders bedoelt: vragen wat ze willen is bepaald een gepasseerd station, denk je niet? Of snap je niet dat het afslachten van een onschuldige wandelaar de situatie grondig heeft veranderd?
quote:Everyone saying we should send the Woolwich Murderers "back where they came from": They are from London. I think prison's a better idea.
En konden aan de macht blijven als ze maar vriendjes bleven met de VS. Alsof de familie Saud iets voorstelde zonder de VS...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Toen waren die dudes al aan de macht...
Toen complotteerden ze nog om vrede te bereiken, iets wat Netanyahu kwam verpesten.quote:Verder zeggen die plaatjes geen fuck. Kijk eens, ik heb zojuist een Israelisch-Palestijns complot ontdekt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook toen een van de daders zei: 'In ons land moeten vrouwen hetzelfde aanschouwen'quote:
Is ook zo. Ze willen de status quo handhaven. Rust werkt het beste in zaken. Dus steunen ze dictators om de rust te behouden. Hetzelfde argument wat die dictators ook gebruiken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze, de Arabisch sprekende wereld.
Die dictators worden in het zadel gehouden door hun eigen geloofssysteem... en weet je, wat gebeurt er als ze een keer in opstand komen zoals 2 jaar geleden... het resultaat is van een nog grotere droefenis dan de situatie voor de opstand... En altijd en eeuwig is het de schuld van de VS en het Westen...
Huhquote:Rumoer in Londen. Midden in de stad zou een man zijn onthoofd die daarna in gevecht zouden zijn geraakt met hun zwaarden met de politie.
QFTquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef Reconquista. het volgende:
Bush, de koning van Saoedi-Arabië, CIA, Netanyahu blablabla
Ik kom van het Nujij forum en ben hier nog niet zo bekend maar het valt me wel op dat hier behoorlijk om de hete brij heen wordt gedraaid. De islam heeft gewoon een groot mentaliteitsprobleem. We zien wereldwijd aanslagen en haat tegen andere volkeren en culturen. Noem mij maar eens een cultuur die niet te maken heeft gehad met islamitische terreur. Zelfs in Thailand hebben ze te maken met islamitische terreur (en daar heeft Bush helemaal niets mee te maken)
Het probleem heeft niets met Bush, de koning van Saoedi-Arabië, CIA, Netanyahu of wat dan ook te maken maar alles met de mentaliteit van de islam. Het probleem is gewoon het racistische karakter van een islam die dwangmatig op zoek is naar conflicten. En dan kan je met je politiek correcte kop allerlei drogredenen gaan bedenken en vooral maar weer het westen beschuldigen (linkse volkssport) maar we weten allemaal dat de bron van alle ellende een religie is die mensen kort houd en haat verspreid.
Er staat ook niks over het doden van ongelovigen etc in de Koran. Islam is vrede.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef ShaoliN het volgende:
Dit heeft toch geen klote met Islam te maken. Dit is gewoon iemand die te vaak op zijn hoofd is gevallen als baby en doordraait. Helaas zul je dit soort mongolen in alle soorten en maten blijven houden.
Hoe vaak moet je allah akbar roepen, wijzen op de koran, roepen dat je het in naam van de islam doet en dat het wraak is voor moslimdoden voordat het te maken heeft met de islam?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef ShaoliN het volgende:
Dit heeft toch geen klote met Islam te maken. Dit is gewoon iemand die te vaak op zijn hoofd is gevallen als baby en doordraait. Helaas zul je dit soort mongolen in alle soorten en maten blijven houden.
Nog vaker dan de daders deden, blijkbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je allah akbar roepen, wijzen op de koran, roepen dat je het in naam van de islam doet en dat het wraak is voor moslimdoden voordat het te maken heeft met de islam?
Die man is gek en misbruikt de Islam als motief. Die vader die zijn 2 zoontjes omzeep hielp gaf bureau jeugdzorg en zijn vrouw de schuld. Vrouwen en Jeugdzorg maar verbieden of Europa uitzetten?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je allah akbar roepen, wijzen op de koran, roepen dat je het in naam van de islam doet en dat het wraak is voor moslimdoden voordat het te maken heeft met de islam?
Er staat niets onderschijnends in t.o.v. van de andere Abrahamistische geloven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staat ook niks over het doden van ongelovigen etc in de Koran. Islam is vrede.
Schuld geven is iets anders dan iets UIT NAAM van iets doen. Je moet nu niet dingen gaan lopen verdraaien. Als ik het westen de schuld geef van doden in het Midden-Oosten en dat ik uit naam de islam jouw hoofd eraf hak, dan heeft het niks te maken met de islam? En wat als dit op verschillende plekken in de wereld gebeurt? Is het allemaal toeval?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:03 schreef ShaoliN het volgende:
Die man is gek en misbruikt de Islam als motief. Die vader die zijn 2 zoontjes omzeep hielp gaf bureau jeugdzorg en zijn vrouw de schuld. Vrouwen en Jeugdzorg maar verbieden of Europa uitzetten?
Cameron is zeker als baby vaak van de commode gevallenquote:''Dit was niet gewoon een aanval op Groot-Brittannië en de Britse manier van leven; het was ook verraad aan de islam en de moslimgemeenschappen die ons land zo veel geven. Er is niets in de islam dat deze werkelijk verschrikkelijke daad
Ik vind dit iets anders dan georganiseerd terrorisme. Of hij het nou uit naam van, of als excuus gebruikt, die vent is knettergek. Hij had een ander excuus gevonden als de islam niet voorhanden was.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Schuld geven is iets anders dan iets UIT NAAM van iets doen. Je moet nu niet dingen gaan lopen verdraaien. Als ik het westen de schuld geef van doden in het Midden-Oosten en dat ik uit naam de islam jouw hoofd eraf hak, dan heeft het niks te maken met de islam? En wat als dit op verschillende plekken in de wereld gebeurt? Is het allemaal toeval?
Eens.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:07 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind dit iets anders dan georganiseerd terrorisme. Of hij het nou uit naam van, of als excuus gebruikt, die vent is knettergek. Hij had een ander excuus gevonden als de islam niet voorhanden was.
Ja, als je denigrerend doet over feiten die je niet bevallen worden ze vanzelf minder waard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Jouw Telegraafclichés zijn hier anders al wel bekend.
Natuurlijk wel. Een hele voor de hand liggende zelfs:quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef stalybridge het volgende:
Er staat niets onderschijnends in t.o.v. van de andere Abrahamistische geloven.
Hebben ze het uit naam gedaan dan? Dat 'Allahoe akbar' heb ik gehoord dat ze dat geroepen hebben. Maar uit naam van? Waar blijkt dat uit?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Schuld geven is iets anders dan iets UIT NAAM van iets doen. Je moet nu niet dingen gaan lopen verdraaien. Als ik het westen de schuld geef van doden in het Midden-Oosten en dat ik uit naam de islam jouw hoofd eraf hak, dan heeft het niks te maken met de islam? En wat als dit op verschillende plekken in de wereld gebeurt? Is het allemaal toeval?
Flikker toch op met je zielige poll.....quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Poll: Ik vind dat Europa dicht moet voor Moslims - a la Japan
• Ja
• Nee
• Ik ben meningloos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
POL / Europa dicht voor Moslims: regels a la Japan
relevant binnen dit topic. cross post heeft nu al 5 extra stemmen opgeleverd, 5 extra meningen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Flikker toch op met je zielige poll.....
Naar mijn menings, is een mening niet serieus te nemen zonder goede onderbouwing.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
relevant binnen dit topic. cross post heeft nu al 5 extra stemmen opgeleverd, 5 extra meningen.
De bijbel bestaat uit iets meer dan het nieuwe testament. dit is selectief 'quoten'.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, als je denigrerend doet over feiten die je niet bevallen worden ze vanzelf minder waard.
[..]
Natuurlijk wel. Een hele voor de hand liggende zelfs:
Jezus = Hippy
Mohammed = Arabische warlord
Hoe groter wil je het verschil hebben dan het verschil tussen Jezus met hippyshit als "Heb je vijanden lief" en Mohammed die complete stammen onthoofde?
Beetje simpel PVV-niveau niet? Kunnen we niet beter een soort Australisch puntensysteem er op nahouden? Wat kan je, wat hebben we nodig?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Poll: Ik vind dat Europa dicht moet voor Moslims - a la Japan
• Ja
• Nee
• Ik ben meningloos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
goed onderbouwdquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:18 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Naar mijn menings, is een mening niet serieus te nemen zonder goede onderbouwing.
Irrelevant. Het verschil tussen Jezus en Mohammed is een levensgroot verschil.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:18 schreef stalybridge het volgende:
De bijbel bestaat uit iets meer dan het nieuwe testament. dit is selectief 'quoten'.
Hoog gehalte "Iew moslim is eng" stemmers.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
inclusief pol
Zucht, moet ik nu weer de links naar de filmpjes gaan zoeken? Kijk zelf even.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Hebben ze het uit naam gedaan dan? Dat 'Allahoe akbar' heb ik gehoord dat ze dat geroepen hebben. Maar uit naam van? Waar blijkt dat uit?
Ik vind de vergelijking met die vader overigens scheef.
ik had eigenlijk verwacht dat er meer nee stemmers zouden zijn. verder wel stormloop polquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Hoog gehalte "Iew moslim is eng" stemmers.
Het onderstaande is slechts een kleine greep. Heb ik een vraag voor jou. Hebben deze onderstaande daders met elkaar gemeen dat ze allemaal toevallig op hun hoofd zijn gevallen als baby of is de gemene deler dat ze allemaal een islamitische achtergrond hebben ???quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef ShaoliN het volgende:
Ik had niet anders verwacht dat er veel tegenstemmers waren. De meesten durven niet voor hun mening uit te komen want hun internetpoulariteit zou wel eens wat minder kunnen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik had eigenlijk verwacht dat er meer nee stemmers zouden zijn. verder wel stormloop pol
de pol is anoniem (in die zin dat andere gebruikers niet zien wat je gestemd hebt).quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht dat er veel tegenstemmers waren. De meesten durven niet voor hun mening uit te komen want hun internetpoulariteit zou wel eens wat minder kunnen worden.
Maargoed, de islam is gewoon NIET compatibel met de westerse normen en waarden en dat schijnen veel mensen niet te kunnen accepteren.
Dat bedoelde ik ook. Daarom had ik niet anders verwacht dat er meer weerstand tegen d e islam is dan je uit de reacties zou vermoeden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de pol is anoniem (in die zin dat andere gebruikers niet zien wat je gestemd hebt).
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Daarom had ik niet anders verwacht dat er meer weerstand tegen d e islam is dan je uit de reacties zou vermoeden.
aan ieder:quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de pol is anoniem (in die zin dat andere gebruikers niet zien wat je gestemd hebt).
Kom anders een dagje in Utrecht kijken, laat ik je vanalles zien waaruit blijkt dat je ongelijk hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht dat er veel tegenstemmers waren. De meesten durven niet voor hun mening uit te komen want hun internetpoulariteit zou wel eens wat minder kunnen worden.
Maargoed, de islam is gewoon NIET compatibel met de westerse normen en waarden en dat schijnen veel mensen niet te kunnen accepteren.
Stockholm schijnt ook gezellig te zijn. Vooral het nachtleven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kom anders een dagje in Utrecht kijken, laat ik je vanalles zien waaruit blijkt dat je ongelijk hebt.
Badum tsj ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stockholm schijnt ook gezellig te zijn. Vooral het nachtleven.
Goede redenering, alleen beweerde ik niet dat Jesus en Mohammed gelijk zijn. Uit allemaal zijn haatvolle, wraakvolle en liefdevolle dingen te halen. Nu iets vredigs uit de Koran 'quoten' en daarnaast het uitmoorden van duizenden mensen door Mozes. Maakt de Koran nog niet beter dan de Bijbel of de Thora.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Irrelevant. Het verschil tussen Jezus en Mohammed is een levensgroot verschil.
Als iemand beweert dat A en B gelijk zijn en ik wijs die persoon op een verschil tussen A en B boeien de rest van de overeenkomsten niet meer. Immers, A en B zijn NIET hetzelfde.
Ik wil hand in hand lopen, zeker als je een man bent, waar gaan we heen? Kanaleneiland?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kom anders een dagje in Utrecht kijken, laat ik je vanalles zien waaruit blijkt dat je ongelijk hebt.
Kan mijn eerdere post niet terugvindenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Hoog gehalte "Iew moslim is eng" stemmers.
Dit is 100% Islamquote:„Dit was niet gewoon een aanval op Groot-Brittannië en de Britse manier van leven; het was ook verraad aan de islam en de moslimgemeenschappen die ons land zo veel geven.
punt 1. christelijke geloof past binnen onze maatschappij historisch gezien. 2. christelijke geloof leeft een stuk minder dan het moslim geloof. 3. christelijke geloof heeft de laatste jaren een stuk minder overlast veroorzaakt dan het moslim geloof.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:35 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Goede redenering, alleen beweerde ik niet dat Jesus en Mohammed gelijk zijn. Uit allemaal zijn haatvolle, wraakvolle en liefdevolle dingen te halen. Nu iets vredigs uit de Koran 'quoten' en daarnaast het uitmoorden van duizenden mensen door Mozes. Maakt de Koran nog niet beter dan de Bijbel of de Thora.
ripquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef Homofront het volgende:
[..]
Ik wil hand in hand lopen, zeker als je een man bent, waar gaan we heen? Kanaleneiland?
Prima, lekker de meubelboulevard op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef Homofront het volgende:
[..]
Ik wil hand in hand lopen, zeker als je een man bent, waar gaan we heen? Kanaleneiland?
Klopt, als je alleen al hier kritiek op hebt ben je al een 'vijand van de islam' en dus een legitiem doelwit. Met ons christendom zijn we veel te lief, laf en vergevingsgezind.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kan mijn eerdere post niet terugvinden
PC geOH can Cameron en Obama
[..]
Dit is 100% Islam
Islam is alleen vredig als we er allemaal aan ondergeschikt zijn
En zeggen dat dat niet zo is maakt het niet minder waar
Je hebt het wel over de Islam die van Marokko tot aan het uiterste van Indonesië als een native religie voor komt. Dat is niet over al dezelfde Islam. Met de communicatiemogelijkheden van tegenwoordig verspreiden wel bepaalde ideeën onder de moslims wereldwijd, maar ik vind het erg simplistisch om dat dan maar onder het idee van een generale wereldlijke Islam te plaatsen. Daarmee versimpel je het probleem, duidt je incorrect aan en zul je nooit met een werkende oplossing komen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef Reconquista. het volgende:
Ik kom van het Nujij forum en ben hier nog niet zo bekend maar het valt me wel op dat hier behoorlijk om de hete brij heen wordt gedraaid. De islam heeft gewoon een groot mentaliteitsprobleem. We zien wereldwijd aanslagen en haat tegen andere volkeren en culturen. Noem mij maar eens een cultuur die niet te maken heeft gehad met islamitische terreur. Zelfs in Thailand hebben ze te maken met islamitische terreur (en daar heeft Bush helemaal niets mee te maken)
Het probleem heeft niets met Bush, de koning van Saoedi-Arabië, CIA, Netanyahu of wat dan ook te maken maar alles met de mentaliteit van de islam. Het probleem is gewoon het racistische karakter van een islam die dwangmatig op zoek is naar conflicten. En dan kan je met je politiek correcte kop allerlei drogredenen gaan bedenken en vooral maar weer het westen beschuldigen (linkse volkssport) maar we weten allemaal dat de bron van alle ellende een religie is die mensen kort houd en haat verspreid.
Ja zo'n nicht ben ik nou ook weer niet, doe maar een biertje, of zijn er geen bars meer daar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Prima, lekker de meubelboulevard op.
Vast wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef Homofront het volgende:
[..]
Ja zo'n nicht ben ik nou ook weer niet, doe maar een biertje, of zijn er geen bars meer daar?
Staphorst kan ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef Homofront het volgende:
[..]
Of je kunt ook een keertje met mij mee naar Dahab (Egypte) laat ik je wat geweldige islamitische cultuur zien. Misschien dat je dan wakker wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Is dit een open verzoek?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef Homofront het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze de status quo willen handhaven, omdat rust het beste werkt, maar omdat die dictators/koningen/ en wat dies meer zij ook nog een claim hebben dat ze door Allah persoonlijk daar neer gezet zijn, of zelfs afstammelingen zijn van (vzmh)... En ja, je kunt natuurlijk niet tegen de wil van Allah gaan, want daaraan is iedereen onderworpen... ondertussen denkt de ene sektarische stroming dat ze de enige echte Islam zijn en dat de andere nep is en andersom, en staan ze dus ook nog vooraan om elkaar om te leggen, als het zo uitkomt... De no true Scotsman-drogreden staan ze mee op en gaan ze mee naar bed, de mafketels... maar ondertussen is alles de schuld van de VS en het Westen...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is ook zo. Ze willen de status quo handhaven. Rust werkt het beste in zaken. Dus steunen ze dictators om de rust te behouden. Hetzelfde argument wat die dictators ook gebruiken.
Daar kun jij rustig hand in hand met je vriend of vriendin lopen hoor.quote:
Vertel. Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef Homofront het volgende:
[..]
Hallo, ik heb ook een ban op nujij, je schijnt dingen niet meer bij de naam te mogen noemen.
Islam is een walgelijke moraal, en dat is simpel te verhelpen.
Misschien moeten we naar Mekka, ik hoor dat ze daar allerlei dingen slopen vanwege de afgoderij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Of je kunt ook een keertje met mij mee naar Dahab (Egypte) laat ik je wat geweldige islamitische cultuur zien. Misschien dat je dan wakker wordt.
Ja en nee. Ben zelf streng-gereformeerd opgevoed en hoewel sommige religieuze ideeën zeker overeenkomen (leuke discussies altijd daarover met moslims, er zijn veel meer overeenkomsten dan verschillen), zijn de gereformeerden na de ontzuiling enorm van de wereld afgesloten geraakt. Ze wonen in eigen dorpen met eigen sociale kringen en bemoeien zich niet met de rest van het land. En verwachten dat ook terug.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar kun jij rustig hand in hand met je vriend of vriendin lopen hoor.
Ik vind de vergelijking met Staphorst altijd zo misplaatst.
Is goed kerel. Blijf jij eromheen lullen en noemen wij het beestje bij de naam, kijken wie er eerder een oplossing heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je hebt het wel over de Islam die van Marokko tot aan het uiterste van Indonesië als een native religie voor komt. Dat is niet over al dezelfde Islam. Met de communicatiemogelijkheden van tegenwoordig verspreiden wel bepaalde ideeën onder de moslims wereldwijd, maar ik vind het erg simplistisch om dat dan maar onder het idee van een generale wereldlijke Islam te plaatsen. Daarmee versimpel je het probleem, duidt je incorrect aan en zul je nooit met een werkende oplossing komen.
Eens.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
punt 1. christelijke geloof past binnen onze maatschappij historisch gezien. 2. christelijke geloof leeft een stuk minder dan het moslim geloof. 3. christelijke geloof heeft de laatste jaren een stuk minder overlast veroorzaakt dan het moslim geloof.
Hoe verwachten ze dat dan terug? Je kunt toch ergens anders gaan wonen dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja en nee. Ben zelf streng-gereformeerd opgevoed en hoewel sommige religieuze ideeën zeker overeenkomen (leuke discussies altijd daarover met moslims, er zijn veel meer overeenkomsten dan verschillen), zijn de gereformeerden na de ontzuiling enorm van de wereld afgesloten geraakt. Ze wonen in eigen dorpen met eigen sociale kringen en bemoeien zich niet met de rest van het land. En verwachten dat ook terug.
Dat verhaal kennen we nu wel. Ze beroepen zich er wel op, deze moordenaar was een bekeerling, vraag je af hoe, wanneer en door wie hij zo ver gekomen is zijn ziel te verkopen aan Mohammed.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef HighVolume het volgende:
Al die "kut marokkaantjes" hebben geen flikker met de Islam te maken.Zij zijn juist degene die de Islam niet uitvoeren zoals het bedoeld is
Ik bedoel het doodgenegeerd worden door de rest van het land. En dat gaat heel prima, doorgaans, live and let live. Ken mensen met zat grefo-buren die hen nooit spreken (maar er verder ook geen last van hebben).quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe verwachten ze dat dan terug? Je kunt toch ergens anders gaan wonen dan?
LAat me raden, dan ontloop je bepaalde buurten in Overvecht, Zuilen, de Amsterdamse straatweg, kanaleneiland en Leidsche rijn?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik verkies zo langzamerhand toch echt een meer behavioristisch standpunt, als je het niet erg vindt...quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef HighVolume het volgende:
Al die "kut marokkaantjes" hebben geen flikker met de Islam te maken.Zij zijn juist degene die de Islam niet uitvoeren zoals het bedoeld is
Ik woon in Zuilen op 50 meter van de a'damsestraatweg en kom regelmatig in Overvecht.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
LAat me raden, dan ontloop je bepaalde buurten in Overvecht, Zuilen, de Amsterdamse straatweg, kanaleneiland en Leidsche rijn?
Moskou was Putins eigen FSB en de link tussen Lockerbie en die Libiers slaat helemaal nergens op. Het sterkste bewijs in die zaak is nog wel de connectie tussen de gebruikte timer en de CIA.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Het onderstaande is slechts een kleine greep. Heb ik een vraag voor jou. Hebben deze onderstaande daders met elkaar gemeen dat ze allemaal toevallig op hun hoofd zijn gevallen als baby of is de gemene deler dat ze allemaal een islamitische achtergrond hebben ???
Beslan, Londen (3keer), burgermeester van Parijs, Madrid, Kurt Westergaard, Malmö, 9/11,Lockerbie, Theo v Gogh, Toulouse Parijs: Acht bomaanslagen door Fouad Ali Saleh-groep
Een bomaanslag op station Saint-Michel - Notre-Dame door de islamitische GIA,
1995, 17 augustus - 17 gewonden bij een bomaanslag bij de Arc de Triomphe, Parijs.
1995, 6 oktober - Bomaanslag op het Parijse metrostation Blanche met 13 gewonden
Moskou, Volgodonsk, American Airlines-vlucht 63, Geplande aanslag op treinen in Keulen, Duitsland. Kofferbommen niet ontploft, Northwest Airlines-vlucht 253, Een aanslag in Luik eist zes doden: vijf op de Place Saint-Lambert plus de dader enz.
Ik ken mijn feiten wel, maar de Henk en Ingridbingo van onze nieuwe aanwinst reken ik daar niet toe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, als je denigrerend doet over feiten die je niet bevallen worden ze vanzelf minder waard.
met agressie en emotie reageren is imo een beetje een verlaging tot het niveau van de moordenaars.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:03 schreef Homofront het volgende:
[..]
Er zijn moskeeën aangevallen. Misschien wil iemand een koran verbranden? ik bied mijne aan.
Dat van die zondag heb ik nooit helemaal begrepen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:50 schreef superworm het volgende:
[..]
[quote]Ik bedoel het doodgenegeerd worden door de rest van het land. En dat gaat heel prima, doorgaans, live and let live. Ken mensen met zat grefo-buren die hen nooit spreken (maar er verder ook geen last van hebben).
Bemoeierige dorpjes heb je overigens wel degelijk ook, voornamelijk als het percentage religieuzen te hoog wordt - anekdotes te over van mensen die uit o.a. Barneveld weg zijn verhuisd, omdat ze daar constant werden aangesproken op wat ze ook deden, zodra ze dat deden op zondag.
Religie, kortom, houdt zich blijkbaar prima koest, tot ze een kans ziet om de dominerende groep te worden.
Wat is er agressief aan als ik mijn eigen koran wil verbranden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met agressie en emotie reageren is imo een beetje een verlaging tot het niveau van de moordenaars.
Wat is je doel precies ermee?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:09 schreef Homofront het volgende:
[..]
Wat is er agressief aan als ik mijn eigen koran wil verbranden?
Ik zie toch aardig kleurafwijkende plekken op zijn jas. Linkerzak bv.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Het is wel een goeie slager; geen enkel spatje zichtbaar op zijn jas terwijl zijn handen onder het bloed zitten.
Lijkt meer alsof hij z'n handen aan z'n zakken afgeveegd heeft. Je zou inderdaad denken dat hij onder het bloed zou zitten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik zie toch aardig kleurafwijkende plekken op zijn jas. Linkerzak bv.
Dit dus.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:18 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Lijkt meer alsof hij z'n handen aan z'n zakken afgeveegd heeft. Je zou inderdaad denken dat hij onder het bloed zou zitten.
Waarvoor/tegen?quote:
QFT kon het zelf niet mooier verwoordenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef Reconquista. het volgende:
wil je nu beweren dat de islam wel verenigbaar is met de westerse cultuur? want dan heb je echt oogkleppen op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zijn hele jas zit onder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Het is wel een goeie slager; geen enkel spatje zichtbaar op zijn jas terwijl zijn handen onder het bloed zitten.
Dat geloof ik dan wel meteen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
QFT kon het zelf niet mooier verwoorden
Je maakt een statement juist omdat je niet weetquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarvoor/tegen?
En waarom zou je zo'n statement maken?
Het valt me op dat er bijna geen aandacht is voor deze arme jongen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:16 schreef sonnyspek het volgende:
https://twitter.com/nbcni(...)998637658113/photo/1 maakt het altijd even wat zieliger als je zo'n foto ziet...
Ga eens op z'n aanbod in dan. Held.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wil je nu beweren dat de islam wel verenigbaar is met de westerse cultuur? want dan heb je echt oogkleppen op.
Provoceren. Als 1 van de 1.5 miljard moslims er iets van zegt roept hij meteen "zie je wel, stome moslims, yolooo".quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarvoor/tegen?
En waarom zou je zo'n statement maken?
"Er iets van zeggen" is iets anders dan iemand vermoorden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Provoceren. Als 1 van de 1.5 miljard moslims er iets van zegt roept hij meteen "zie je wel, stome moslims, yolooo".
En?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:39 schreef Homofront het volgende:
[..]
"Er iets van zeggen" is iets anders dan iemand vermoorden.
Nee en enkel moslims moorden. Dat we met tanks een land binnen bulderen met een bordje vrijheid daar word niet om gevraagd. Maar als er in Europa een paar fluitketels een jonge soldaat doodsteken dan is de wereld ineens te kleinquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:39 schreef Homofront het volgende:
[..]
"Er iets van zeggen" is iets anders dan iemand vermoorden.
Irak miljoenen doden door Engeland/Amerika. Afganistan idem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Het onderstaande is slechts een kleine greep. Heb ik een vraag voor jou. Hebben deze onderstaande daders met elkaar gemeen dat ze allemaal toevallig op hun hoofd zijn gevallen als baby of is de gemene deler dat ze allemaal een islamitische achtergrond hebben ???
Beslan, Londen (3keer), burgermeester van Parijs, Madrid, Kurt Westergaard, Malmö, 9/11,Lockerbie, Theo v Gogh, Toulouse Parijs: Acht bomaanslagen door Fouad Ali Saleh-groep
Een bomaanslag op station Saint-Michel - Notre-Dame door de islamitische GIA,
1995, 17 augustus - 17 gewonden bij een bomaanslag bij de Arc de Triomphe, Parijs.
1995, 6 oktober - Bomaanslag op het Parijse metrostation Blanche met 13 gewonden
Moskou, Volgodonsk, American Airlines-vlucht 63, Geplande aanslag op treinen in Keulen, Duitsland. Kofferbommen niet ontploft, Northwest Airlines-vlucht 253, Een aanslag in Luik eist zes doden: vijf op de Place Saint-Lambert plus de dader enz.
Profeet Harun Yahya?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Deze aanslagplegers zijn dus mensen die ons mooie geloof de Islam de allergrootste schade toebrengen.
Men moet niet vergeten dat de zoons van de profeet Mohammed ook vermoord werden door deze fundamentalisten.
In een overlevering van de profeet Mohammed wordt ook verwezen naar de schade die deze fundamentalisten zouden willen aanrichten. 'Na mij zullen er 70.000 fundamentalisten opstaan die achter de Dajjal (Antichrist) zullen staan.' (Antichrist=boosheid/haat/liefdeloosheid).
Gelukkig worden In Turkije deze fundamentalisten ontmaskerd en hebben ze geen invloed meer, laatst was er zelfs een bekende imam ontmaskerd en opgesloten die orders kreeg uit sommige westerse landen om de Islam schade toe te brengen.
Hieronder legt nazaat van de profeet Harun Yahya (Adnan Oktar) deze fundamentalisten uit. Zijn TV A9 krijgt steeds langzaam aan meer invloed in Turkije. Sommige mensen zeggen dat hij de Mahdi (vredesleider van de moslims) is omdat hij alle kenmerken van hem heeft, maar dat weet alleen God en kunnen we (nu nog niet) weten.
Ik ben niet religieus, maar dat geloof ik graag. Dit soort ongeleide projectielen zijn schadelijk voor iedereen. Zolang niemand probeert iemand anders iets op te dragen zie ik geen probleem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Deze aanslagplegers zijn dus mensen die ons mooie geloof de Islam de allergrootste schade toebrengen.
Als je dat nog moet vragenquote:
Whahaha je kon er op wachten...quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef moussie het volgende:
Was deze al langs gekomen?
http://www.volkskrant.nl/(...)wich-verdachte.dhtml
Weer zo'n schat van een jongenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:58 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Whahaha je kon er op wachten...
Ik mis alleen dat ie een hart van goud had?
Nee.quote:
Nee, nazaat van de profeet (Mohammed), GENAAMD Harun Yahya.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:25 schreef Albert__heijn het volgende:
[..]
Profeet Harun Yahya?
Binnen de islam is de profeet Mohamed de laatste profeet die gestuurd is naar de wereld.
Hoe kan jij een man in Turkije een profeet noemen?
Nah, da's veel te kort door de bocht. Van orthodoxe moslims zou je kunnen zeggen dat ze hier een zeker aandeel in hebben. Maar dat geldt niet voor alle orthodoxe communities. Die hebben onderling al nauwelijks contact met elkaar en leven al redelijk geisoleerd. Laat staan dat dat voor 'de moslimgemeenschap' als geheel geldt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:05 schreef Djibril het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van zulke gasten, het klinkt cliché maar weer verpest een individu het voor de rest van de groep.
Dit dacht ik, maar toen bedacht ik me dat zo’n jongen opgroeit in de groep en niet erbuiten. Zo’n jongen heeft waarschijnlijk alleen maar vrienden binnen de groep en is volledig geïsoleerd van de rest van de samenleving. Waarom zou hij anders iemand anders zien als een minderwaardige ongelovige.
We kunnen zeer zeker ook rustig een vinger wijzen naar de islamitische wijken hier in Europa. Daar groeien zulke jongens op en als ze een individu zijn dan waren ze in zulke wijken wel op hen vingers getikt voor wat ze doen. Maar nee blijkbaar worden ze dat niet. De groep veroordeelt zulke acties voor de camera maar ze gaan gewoon door met hen normale praktijken zodra de camera’s weg zijn.
The muslim community in London is partially to blame for this "incident".
Michael Adebolajo is in december 1984 geboren in Lambeth, een Londense wijk. Hij groeide op in de wijk Romford en ging naar de Marshalls Park School in Harold Hillquote:
Londen dus. Of bedoel je zijn denkbeelden?quote:Waar komen zulke individuen dan vandaan?
http://www.volkskrant.nl/(...)wich-verdachte.dhtmlquote:De Britse krant The Independent heeft een exclusief interview geplaatst met Anjem Choudary, de voormalige leider van de inmiddels verboden islamitische groepering Al Muhajiroun, die bekend stond om zijn goedkeuring van terrorisme en homofobe en antisemitische gedachtegoed.
Choudary heeft tegenover de krant bevestigd dat hij één van de verdachten van de aanslag in Woolwich kende. Het zou gaan om de 28-jarige Michael Adebolajo, die direct na de moord met bebloede handen en een mes en een bijl politieke statements maakte richting een camera. Hij zei onder meer dat hij de man - een Britse militair - had gedood als vergelding voor 'het doden van moslims in Afghanistan'.
Volgens Choudary was Adebolajo, die bekend stond onder de naam 'Mujahid', een in Groot-Brittannië geboren Nigeriaan, die zich in 2003 bekeerde tot de islam. 'Hij nam deel aan onze bijeenkomsten en mijn lezingen', zegt Choudary tegen de krant. 'Ik zou hem niet beschrijven als een lid (van Al Muhajiroun, red.). Er waren veel mensen die naar onze activiteiten kwamen, zonder noodzakelijk leden te zijn.'
quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:08 schreef Djibril het volgende:
Ze groeien juist op in zulke communities die zulke acties alleen voor de camera veroordelen.
Lambeth, Romford, Woolwich.. Hij kwam wel in de beste buurten..quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Michael Adebolajo is in december 1984 geboren in Lambeth, een Londense wijk. Hij groeide op in de wijk Romford en ging naar de Marshalls Park School in Harold Hill
Ik speelde al met de gedachte dat de daders wel ex-kindsoldaten moesten/konden zijn..(vanwege de onaangedane kille gruwelijkheid)quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Michael Adebolajo is in december 1984 geboren in Lambeth, een Londense wijk. Hij groeide op in de wijk Romford en ging naar de Marshalls Park School in Harold Hill
[..]
Londen dus. Of bedoel je zijn denkbeelden?
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)wich-verdachte.dhtml
En bovendien...als ie echt zo slim was had ie zich niet tot de islam bekeert, vanaf dat moment is het blijkbaar bergafwaarts gegaan met hem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:58 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Whahaha je kon er op wachten...
Ik mis alleen dat ie een hart van goud had?
Gewoon een Londense jongen met een Nigeriaanse achtergrond, op zijn 17e bekeert tot de islam, gewoon totaal verknipt net als alle bekeerlingen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik speelde al met de gedachte dat de daders wel ex-kindsoldaten moesten/konden zijn..(vanwege de onaangedane kille gruwelijkheid)
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon een Londense jongen met een Nigeriaanse achtergrond, op zijn 17e bekeert tot de islam, gewoon totaal verknipt net als alle bekeerlingen.
En dan pleeg je dus een barbaarse moord om die zonden goed te maken? Nah, klopt niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.
Nee, dat ze vromer zijn betekent niet dat ze meteen Breivik-neigingen krijgen (al is dat wellicht een onhandig gekozen naam in dezen). Alle koeien zijn dieren maar niet alle dieren zijn een koe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan pleeg je dus een barbaarse moord om die zonden goed te maken? Nah, klopt niet.
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt (post 911). 'De groep' moet eens opstaan en breken met dit soort idioten of denk je werkelijk dat dit een spontane actie is? Allereerst kunnen ze stoppen met het toelaten van dit soort psychopaten tot hun moskeeën - de vraag is echter of zij niet naar ''radicale'' moskeeën gaan welke broednesten voor dit soort klapjosties.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:05 schreef Djibril het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van zulke gasten, het klinkt cliché maar weer verpest een individu het voor de rest van de groep.
Onzin. Er zijn genoeg geluiden uit die hoek te keuren die dit soort acties afkeuren. Daar wordt echter - al dan niet bewust - overheen gelezen of het wordt gewoon genegeerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt.
Loop eens een gevangenis in: de helft claimt zeer religieus (christelijk, islamitisch, hindoe, winti, etc.) te zijn (geworden).quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt (post 911). 'De groep' moet eens opstaan en breken met dit soort idioten of denk je werkelijk dat dit een spontane actie is? Allereerst kunnen ze stoppen met het toelaten van dit soort psychopaten tot hun moskeeën - de vraag is echter of zij niet naar ''radicale'' moskeeën gaan welke broednesten voor dit soort klapjosties.
Het zal je zoon maar weer zijn die op straat met een kapmes om het leven wordt gebracht. Het gedoogbeleid van een grote groep moslims maakt hun medeverantwoordelijk.
Blijkbaar niet, eerst wordt hun verweten dat ze niets zeggen, en als blijkt dat ze wel iets zeggen - ze keuren het nadrukkelijk af - dan is dat een leugen voor de camera.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?
Neeeeeeeee! Het is nooit genoeg. Ze zijn schuldig, collectief.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?
Ik heb deze bewering nooit echt begrepen. Wat bedoel je met verheerlijking van geweld? De Koran is hier vrij duidelijk over. Als iemand je van je land jaagt mag je terug vechten. Als moslim mag je geen mensen van hun land jagen. In Jip en Janneke taal dan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.
Taqyah tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb deze bewering nooit echt begrepen. Wat bedoel je met verheerlijking van geweld? De Koran is hier vrij duidelijk over. Als iemand je van je land jaagt mag je terug vechten. Als moslim mag je geen mensen van hun land jagen. In Jip en Janneke taal dan.
Mensen praten dingen voor zichzelf altijd goed. Er zijn maar weinig mensen - zelfs geen moordenaars - die zichzelf als 'slecht mens' zouden omschrijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?
Dat snap ik, maar dat heeft weinig uit te staan met waarom de Koran anders geïnterpreteerd wordt dan andere heilige boeken, toch?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mensen praten dingen voor zichzelf altijd goed. Er zijn maar weinig mensen - zelfs geen moordenaars - die zichzelf als 'slecht mens' zouden omschrijven.
Waarom? Niet elke handeling die elke moslim doet doet hij uit religieuse overweging.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?
Prima, maar waarom doen Christenen en Joden niet hetzelfde dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Niet elke handeling die elke moslim doet doet hij uit religieuse overweging.
Wie zegt dat ze dat niet doen? Alleen de verhouding in de wereld is anders, waardoor dat soort dingen niet zo sterk in het nieuws komen. Er zijn ook allerlei Christelijke of joodse terreurgroepen hoor. Of bijvoorbeeld Hindoes of Boeddhisten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, maar waarom doen Christenen en Joden niet hetzelfde dan?
Laat ik het zo zeggen, op eenzelfde frequentie/schaal/etc. etc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
op de 1 of andere manier zou dat wel eens aan de marketing kunnen liggen. deze 2 donkere heren hoopten natuurlijk op een dodelijk politieschot waarna ze hun 70 beloofde maagden konden gaan vertroetelen. vandaar dat ze op deze specifieke wijze in het nieuws zijn gekomen. christenen blazen liever mensen op vanaf een afstandje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, op eenzelfde frequentie/schaal/etc. etc.
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
op de 1 of andere manier zou dat wel eens aan de marketing kunnen liggen. deze 2 donkere heren hoopten natuurlijk op een dodelijk politieschot waarna ze hun 70 beloofde maagden konden gaan vertroetelen. vandaar dat ze op deze specifieke wijze in het nieuws zijn gekomen. christenen blazen liever mensen op vanaf een afstandje.
ik wil nog even opmerken dat ik dit geen terroristische aanslag vind trouwens. en ik ga even wat echte christelijke terreuraanslagen voor je googlen (hoop dat er een paar mooie voorbeelden zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.
Ik ben niet zo thuis in de koran, maar die koning David was natuurlijk een ontzettende schurk, de Saddam Hoessein van zijn tijd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.
Huh, willen ze de Engelsen van hun land jagen dan? Of zeggen ze dat ze die daden plegen omdat ze de buitenlandse troepen weg willen hebben uit de islamitische landen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat die het verschil ook nog wel kunnen zien in het opblazen van 2 torens in New York, een metro, of een stel bussen of het platgooien van een militaire installatie van Saddam.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.
Ja, uit Afghanistan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, willen ze de Engelsen van hun land jagen dan? Of zeggen ze dat ze die daden plegen omdat ze de buitenlandse troepen weg willen hebben uit de islamitische landen?
Er is natuurlijk ook wat meer platgegooid dan millitaire installatie. In 1991 de hele infrastructuur bijvoorbeeld. Terwijl het leger al vluchtende was.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat die het verschil ook nog wel kunnen zien in het opblazen van 2 torens in New York, een metro, of een stel bussen of het platgooien van een militaire installatie van Saddam.
Net zoveel als wij ons verbonden voelen met Amerika na de ellende in 9/11. Wij tegen zij. Zo simpel is het. Gevoed door radicalen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, uit Afghanistan.
Maar wat 2 Nigeriaanse semi-tieners te maken hebben met "ons eigen land Afghanistan" is me nog vreemd.
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook wat meer platgegooid dan millitaire installatie. In 1991 de hele infrastructuur bijvoorbeeld. Terwijl het leger al vluchtende was.
Ik zie Amerika niet als mijn land hoor, ik geloof de meerderheid van Europeanen niet, sterker nog, de gemiddelde tendens in Europa is dat we steeds meer anti-Amerika worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoveel als wij ons verbonden voelen met Amerika na de ellende in 9/11. Wij tegen zij. Zo simpel is het. Gevoed door radicalen.
Hoef je niet ver te zoeken, je kan gewoon in Engeland blijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik wil nog even opmerken dat ik dit geen terroristische aanslag vind trouwens. en ik ga even wat echte christelijke terreuraanslagen voor je googlen (hoop dat er een paar mooie voorbeelden zijn)
Dat doelbewuste maakt geen reet uit als er onschuldige slachtoffers vallen. En die vallen er.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.
Nou ja, er was doelbewust infrastructuur kapotgebombardeerd, wat geen enkel militair nut had.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.
Leg eens uit waarom een miljoen doden in Irak dan wel gerechtvaardigd zou zijn...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Interloper het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.
ik vond die ik net gepost heb veel toffer. wat een beeld! at gunpoint mensen naar je geloof omturnen. christenenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoef je niet ver te zoeken, je kan gewoon in Engeland blijven.
Kom, jij weet net zo goed als ik dat de verbondenheid groot is. We spreken dan ook niets voor niets over het Westen alsof het een vrijwel éénduidig machtsblok is.Terrorisme komt dan ook veel harder aan als het in Amerika gebeurt, dan als het in Irak gebeurt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie Amerika niet als mijn land hoor, ik geloof de meerderheid van Europeanen niet, sterker nog, de gemiddelde tendens in Europa is dat we steeds meer anti-Amerika worden.
de intentie? de formele? om gifgas uit de handen van een gevaarlijke gek te halen toch? de werkelijke intenties? iig niet hetzelfde als de formeel opgegeven intentie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Interloper het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.
Dat er per ongeluk slachtoffers vallen is heel wat anders dan geestelijk gehandicapte kinderen bommen omdoen en ze een markt opsturen voor boodschapjes en dan laten ontploffen. Dat jij het verschil niet ziet prima, dat zien wel meer niet blijkbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doelbewuste maakt geen reet uit als er onschuldige slachtoffers vallen. En die vallen er.
Wie heeft het over 'gerechtvaardigd'?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom een miljoen doden in Irak dan wel gerechtvaardigd zou zijn...
Je wilt mijn post bewust niet 'begrijpen'. Alsof het de broer/vader/moeder van zo'n onschuldig gestorven kind uitmaakt wat het doel van het bombardement was? Het feit is dat Amerika daar dan toch voor verantwoordelijk is. Of dat dan per ongeluk is - doet er voor die mensen dan helemaal niet toe. Zeker inzake een oorlog waarin Amerika nota bene het desbetreffende land binnenvalt. Het was geen verdedigingsoorlog van de Amerikanen. Dat er dan dus wraakgevoelens ontstaan of zullen ontstaan - ja dat vind ik niet erg vreemd nee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat er per ongeluk slachtoffers vallen is heel wat anders dan geestelijk gehandicapte kinderen bommen omdoen en ze een markt opsturen voor boodschapjes en dan laten ontploffen. Dat jij het verschil niet ziet prima, dat zien wel meer niet blijkbaar.
Jij. De intentie maakt namelijk het verschil zeg je.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Interloper het volgende:
[..]
Wie heeft het over 'gerechtvaardigd'?
Wat is er nu precies gewonnen in Irak? Waar zijn die miljoenen doden dan precies goed voor geweest?quote:Een oorlog beginnen met miljoenen doden als tol is iets totaal anders dan een doelbewust een miljoen mensen vermoorden, zoals jij de zaken voor lijkt te stellen.
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de intentie? de formele? om gifgas uit de handen van een gevaarlijke gek te halen toch? de werkelijke intenties? iig niet hetzelfde als de formeel opgegeven intentie.
Het zijn doorgaans ook niet de vaders en de moeders van die kinderen die vliegtuigen kapen, bussen opblazen of mensen onthoofden in het Westen he.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wilt mijn post bewust niet 'begrijpen'. Alsof het de broer/vader/moeder van zo'n onschuldig gestorven kind uitmaakt wat het doel van het bombardement was? Het feit is dat Amerika daar dan toch voor verantwoordelijk is. Of dat dan per ongeluk is - doet er voor die mensen dan helemaal niet toe. Zeker inzake een oorlog waarin Amerika nota bene het desbetreffende land binnenvalt. Het was geen verdedigingsoorlog van de Amerikanen. Dat er dan dus wraakgevoelens ontstaan of zullen ontstaan - ja dat vind ik niet erg vreemd nee.
Wat was de werkelijke intentie dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.
de formele intentie is al lang onderuit gehaald, er is immers toegegeven dat bekend was dat er geen sprake was van beschikbaarheid van gifgas.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.
Nee het zijn de mensen die deze beelden zien en zich ermee verbonden voelen. En we hebben in het Westen wel meer dan alleen Breivik gehad. Alleen springt Breivik er bovenuit omdat hij nogal succesvol was. Maar goed, als je wilt weten waarom moslims vaker dergelijk wraakgedrag vertonen dan christenen en of joden: simpel - de laatste twee wonen a) doorgaans niet in een failed state b) hebben last van luxeproblemen, waardoor zij met compleet andere dingen bezig zijn c) hebben niet het gevoel de underdog te zijn / zijn niet de underdog - ergo ze hebben in de wereld een veel sterkere politieke positie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans ook niet de vaders en de moeders van die kinderen die vliegtuigen kapen, bussen opblazen of mensen onthoofden in het Westen he.
Het Westen had Breivik, maar dat was 't dan ook wel.
Och dat boeit het "Westen" c.q. Amerika ook geen reet, anders was Assad al wel weg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de formele intentie is al lang onderuit gehaald, er is immers toegegeven dat bekend was dat er geen sprake was van beschikbaarheid van gifgas.
Voor terrorisme is intentie bepalend. Daar hadden we het over.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij. De intentie maakt namelijk het verschil zeg je.
[..]
Wat is er nu precies gewonnen in Irak? Waar zijn die miljoenen doden dan precies goed voor geweest?
precies. blijft de vraag wat in werkelijkheid rationeel gezien erger is, 'wij' (het westen) die met oneigenlijke argumenten een oorlog beginnen waarbij tenminste duizenden onschuldige slachtoffers zijn gevallen, of deze 'aanslag' van 2 moslims op 1 soldaat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat boeit het "Westen" c.q. Amerika ook geen reet, anders was Assad al wel weg.
Oke, met die verklaring kan ik leven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het zijn de mensen die deze beelden zien en zich ermee verbonden voelen. En we hebben in het Westen wel meer dan alleen Breivik gehad. Alleen springt Breivik er bovenuit omdat hij nogal succesvol was. Maar goed, als je wilt weten waarom moslims vaker dergelijk wraakgedrag vertonen dan christenen en of joden: simpel - de laatste twee wonen a) doorgaans niet in een failed state b) hebben last van luxeproblemen, waardoor zij met compleet andere dingen bezig zijn c) hebben niet het gevoel / zijn niet de underdog.
Je kan natuurlijk ook gewoon spreken van staatsterreur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Interloper het volgende:
[..]
Voor terrorisme is intentie bepalend. Daar hadden we het over.
Dit zegt verder niets over hoe legitiem een oorlog is.
Precies, zelfverrijking. Die miljoen doden... tja, vervelend, hoort erbij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik wil wel wat gokjes doen mbt de echte redenen; oa olie, lokale macht welke steeds groter en dus gevaarlijker werd voor amerika. dit en dat.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oke, met die verklaring kan ik leven.
Rationeel gezien zijn beiden wellicht even erg, omdat je rationeel gezien naar de gedachtengang moet kijken. Maar Londen was gebaseerd op emotie, waar de oorlogen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika voornamelijk gebaseerd zijn op (al dan niet) economisch en politiek belang, hetgeen rationeel is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
precies. blijft de vraag wat in werkelijkheid rationeel gezien erger is, 'wij' (het westen) die met oneigenlijke argumenten een oorlog beginnen waarbij tenminste duizenden onschuldige slachtoffers zijn gevallen, of deze 'aanslag' van 2 moslims op 1 soldaat.
ik vind een oorlog waar duizenden onschuldigen omkomen vele malen erger dan de moord op 1 soldaat. maar ok dat is persoonlijk, geen vast gegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Rationeel gezien zijn beiden wellicht even erg, omdat je rationeel gezien naar de gedachtengang moet kijken. Maar Londen was gebaseerd op emotie, waar de oorlogen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika voornamelijk gebaseerd zijn op (al dan niet) economisch en politiek belang, hetgeen rationeel is.
Ik kijk liever naar de beweegredenen als je vraagt naar wat "rationeel" erger is. Qua gevolgen ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik vind een oorlog waar duizenden onschuldigen omkomen vele malen erger dan de moord op 1 soldaat. maar ok dat is persoonlijk, geen vast gegeven.
Ja, maar de een uit emotie, en de ander uit rationeel belang.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
In beide gevallen gaat het uiteindelijk om het gecalculeerd wegnemen van mensenlevens.
Dit zegt verder niets over hoe legitiem een oorlog is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Interloper het volgende:
[..]
Voor terrorisme is intentie bepalend. Daar hadden we het over.
[quote]Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon spreken van staatsterreur.
je kunt het ook zo zien: amerika WIST donders goed dat er vele burgerslachtoffers zouden vallen, en laten we even aannemen dat vooral geldelijk gewin een rol heeft gespeeld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar de beweegredenen als je vraagt naar wat "rationeel" erger is. Qua gevolgen ben ik het met je eens.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat er aardig wat angst en chaoscomponenten waren in de Irakoorlog.quote:Maar zonder de angst- en chaoscomponent is er technisch gezien geen sprake van terrorisme. Je mag van mij verder alles een welgevallig naampje geven.
Maar zonder de angst- en chaoscomponent is er technisch gezien geen sprake van terrorisme. Je mag van mij verder alles een welgevallig naampje geven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef Interloper het volgende:
[..]
Lets agree to disagree dan maar, maar mijn mening is wellicht sowieso subjectief, want ik was voorstander van beide oorlogen. Nog steeds overigens, maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt het ook zo zien: amerika WIST donders goed dat er vele burgerslachtoffers zouden vallen, en laten we even aannemen dat vooral geldelijk gewin een rol heeft gespeeld.
die 2 moslims hebben 1 persoon vermoord en meer was ook duidelijk niet hun intentie (1 heeft zelfs op een meter afstand van een filmende man 'uitleg' proberen te geven). ik weet wel welke van de 2 ik sowieso walgelijker vind.
leuk, maar als mensen in die landen dezelfde stromannetjes en kromme verbanden leggen als sommige mensen hier, dan staan ze in ieder geval een stuk minder in hun recht dan jij blijkbaar denkt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, zelfverrijking. Die miljoen doden... tja, vervelend, hoort erbij.
[..]![]()
vanwege het gifgas?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lets agree to disagree dan maar, maar mijn mening is wellicht sowieso subjectief, want ik was voorstander van beide oorlogen. Nog steeds overigens, maar dat is een ander verhaal.
Is Afghanistan van de Engelsen dan? En ik maar denken dat ze in Engeland wonen en eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben in Afghanistan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, uit Afghanistan.
Maar wat 2 Nigeriaanse semi-tieners te maken hebben met "ons eigen land Afghanistan" is me nog vreemd.
Met welke reden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lets agree to disagree dan maar, maar mijn mening is wellicht sowieso subjectief, want ik was voorstander van beide oorlogen. Nog steeds overigens, maar dat is een ander verhaal.
Gifgas/nucleair materiaal, allemaal bullshit.quote:
Extremer dan bijv dit:quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. numeri 31:17
Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal. psalmen 137:9
Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe Ezechiel 9:6
Maar die waren niet het doel op zich. Althans, niet aantoonbaar. En zeker niet op de korte termijn, want dat had veel makkelijker, goedkoper en meer "under the radar" gekund.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Ik kan je vertellen dat er aardig wat angst en chaoscomponenten waren in de Irakoorlog.
Macht, geld, economie, politiek, militair overwicht, handelsroutes, noem maar op.quote:
die 2 moslims hadden ook belangen, we weten niet eens hun volledige achtergrond.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gifgas/nucleair materiaal, allemaal bullshit.
Ik was 't gewoon eens om de belangen.
Met iemand vermoorden sta je sowieso niet in je recht. Maar daar denk jij kennelijk anders over.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Interloper het volgende:
[..]
leuk, maar als mensen in die landen dezelfde stromannetjes en kromme verbanden leggen als sommige mensen hier, dan staan ze in ieder geval een stuk minder in hun recht dan jij blijkbaar denkt.
Laat ik het zo zeggen, "wij" zijn beter geworden van de Irak oorlog dan die 2 moslims in Londen van hun kleine lynchpartijtje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die 2 moslims hadden ook belangen, we weten niet eens hun volledige achtergrond.
Is verder niet relevant. Er is namelijk geen enkel doel wat een miljoen doden rechtvaardigt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:26 schreef Interloper het volgende:
[..]
Maar die waren niet het doel op zich. Althans, niet aantoonbaar.
mja, "wij" hebben daar dan ook flink meer voor betaald dan wat 2 moslims bij elkaar kunnen krijgen. ik vind dat ze het gezien de beschikbare middelen wel redelijk hebben gedaan. het interview had uitgebreider gekund, maar zeker geen onsuccesvolle actie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, "wij" zijn beter geworden van de Irak oorlog dan die 2 moslims in Londen van hun kleine lynchpartijtje.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:26 schreef Interloper het volgende:
[..]
Maar die waren niet het doel op zich. Althans, niet aantoonbaar.
Nogmaals, met die stromannetjes en non-sequiturtjes doe je je eigen zaak geen goed.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met iemand vermoorden sta je sowieso niet in je recht. Maar daar denk jij kennelijk anders over.
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik persoonlijk zie niet de directe vruchten - behalve een Amerika dat praktisch failliet is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, "wij" zijn beter geworden van de Irak oorlog dan die 2 moslims in Londen van hun kleine lynchpartijtje.
ah maar bedrijven als shell hebben er sowieso wel mooie contracten aan overgehoudenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik persoonlijk zie niet de directe vruchten - behalve een Amerika dat praktisch failliet is.
Het waren logische consequenties die voortvloeiden uit hun actie. Consequenties die bewust zijn genomen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:26 schreef Interloper het volgende:
[..]
Maar die waren niet het doel op zich. Althans, niet aantoonbaar. En zeker niet op de korte termijn, want dat had veel makkelijker, goedkoper en meer "under the radar" gekund.
Preciesquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:34 schreef Aloulou het volgende:
Aan het begin van filmpje richt een van de daders zich op de camera (met telefoon gefilmpt) en legt uit waarom hij het deed:
http://www.youtube.com/ve(...)%3DVc62gkSN8W0#at=17
Het is natuurlijk niet enkel monetair.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik persoonlijk zie niet de directe vruchten - behalve een Amerika dat praktisch failliet is.
Ja, waarvan wij niets zien - getuige de prijzen. Sterker nog - de onrust in die regio heeft ons tot nu toe alleen maar extra geld gekost. Toen en nu.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah maar bedrijven als shell hebben er sowieso wel mooie contracten aan overgehouden
Die miljoen doden waren niet aantoonbaar gepland, dus van rechtvaardiging was al vanaf de beginfase van die hele oorlog geen sprake.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is verder niet relevant. Er is namelijk geen enkel doel wat een miljoen doden rechtvaardigt.
Ja maar zoals ik al zei, niet alles is in geld uit te drukken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja, "wij" hebben daar dan ook flink meer voor betaald dan wat 2 moslims bij elkaar kunnen krijgen. ik vind dat ze het gezien de beschikbare middelen wel redelijk hebben gedaan. het interview had uitgebreider gekund, maar zeker geen onsuccesvolle actie.
De machtsverhoudingen zijn door de navolgende revoluties alleen maar ongunstiger geworden voor het Westen. Die revoluties zijn overigens een indirect gevolg van dezelfde inmenging van het Westen (ironisch gezien). Strategisch heeft het Westen de laatste 10 jaar echt een flater geslagen. Niet alleen is het eigen grondgebied onveilig geworden, maar een fors deel van de wereld is onveiliger geworden. Radicalen hebben meer macht dan ooit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet enkel monetair.
De monopolie van Westerse bedrijven is groter geworden, de machtsverhouding in het Midden-Oosten is meer onze kant opgeschoven, er is snellere militaire paraatheid in de regio bereikt, etc.
Ze vloeiden voort uit de bombardementen en acties die het leger inzette en waren daar een logisch gevolg van.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:33 schreef Interloper het volgende:
[..]
Die miljoen doden waren niet aantoonbaar gepland, dus van rechtvaardiging was al vanaf de beginfase van die hele oorlog geen sprake.
de voorraadmagazijnen van us army leegmaken. deze weer vullen (business voor us bedrijven). om maar 1 van de factoren te noemen die vaste hebben meegespeeld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zucht. Dan nog maar een keer de vraag: welk doel was er dan?
Wie zijn hen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies
Ik kan er niets anders van maken
[ link | afbeelding ]
Dat wel, maar die paar rebellen zijn makkelijker te handelen dan onvriendelijke dictators. Kijk naar bijvoorbeeld Libië, we sturen soldaten naar raffinaderijen en havens, bombarderen alles er omheen en voor de rest zoeken ze het maar uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De machtsverhoudingen zijn door de navolgende revoluties alleen maar ongunstiger geweest voor het Westen. Die revoluties zijn overigens een indirect gevolg van dezelfde inmenging van het Westen (ironisch gezien). Strategisch heeft het Westen de laatste 10 jaar echt een flater geslagen. Niet alleen is het eigen grondgebied onveilig geworden, maar een fors deel van de wereld is onveiliger geworden. Radicalen hebben meer macht dan ooit.
Ach er was geen veiliger land dan Irak onder Saddam, zo ongeveer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef SaulGoodman het volgende:
Tijdens de aanvang van de oorlog was ik nog voorstander, maar toen er niets gevonden werd begonnen de twijfels boven te komen. Al vind ik het wel goed dat moslimterroristen worden aangepakt.
Voor de oorlog waren er helemaal geen extremisten of terroristen in Irak. Daarbuiten wel, maar in Irak specifiek niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef SaulGoodman het volgende:
Tijdens de aanvang van de oorlog was ik nog voorstander, maar toen er niets gevonden werd begonnen de twijfels boven te komen. Al vind ik het wel goed dat moslimterroristen worden aangepakt.
Ik ook niet, ik denk dat hij het geloofdquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies
Ik kan er niets anders van maken
[ link | afbeelding ]
Men aanvaard dat er slachtoffers vallen, omdat dat de consequenties zijn van vrijwel iedere oorlog. Dat is wat anders dan een miljoen mensen over de kling jagen om een statement te maken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren logische consequenties die voortvloeiden uit hun actie. Consequenties die bewust zijn genomen.
Het gaat alleen al lang niet meer over 'een paar rebellen'. Een dictator is dan ook juist veel makkelijker af te schieten. Het is duidelijk waar hij zit, wat zijn intenties zijn en wat zijn politieke belangen zijn. Voor het Westen waren de dictaturen juist ideaal. Relatieve rust - en ongestoord de vruchten (olie) plukken. Dat kan nu niet meer - de rebellen hebben een onduidelijke politieke agenda - en als ze al een politieke agenda hebben is deze tegenovergesteld aan die van het Westen. Dan hebben we nog de invloedssferen van buurlanden, dat is helemaal mooi: die financieren gewoon bepaalde rebellen (zie Syrië, maar dat was ook in Libië het geval) voor hun eigen politieke gewin. Al met al heeft deze instabiliteit niet alleen honderden miljarden gekost - maar ook miljoenen mensenlevens, een onveilige situatie in het Westen en gevoelens van onmacht in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:36 schreef Voorschrift het volgende:
Dat wel, maar die paar rebellen zijn makkelijker te handelen dan onvriendelijke dictators. Kijk naar bijvoorbeeld Libië, we sturen soldaten naar raffinaderijen en havens, bombarderen alles er omheen en voor de rest zoeken ze het maar uit.
Verdeel en overheers, dat idee.
Oh ik had het dan ook specifiek over dwarsliggende dictators.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat alleen al lang niet meer over 'een paar rebellen'. Een dictator is dan ook juist veel makkelijker af te schieten. Het is duidelijk waar hij zit, wat zijn intenties zijn en wat zijn politieke belangen zijn. Voor het Westen waren de dictaturen juist ideaal. Relatieve rust - en ongestoord de vruchten (olie) plukken. Dat kan nu niet meer - de rebellen hebben een onduidelijke politieke agenda - en als ze al een politieke agenda hebben is deze tegenovergesteld aan die van het Westen. Dan hebben we nog de invloedssferen van buurlanden, dat is helemaal mooi: die financieren gewoon bepaalde rebellen (zie Syrië, maar dat was ook in Libië het geval) voor hun eigen politieke gewin. Al met al heeft deze instabiliteit niet alleen honderden miljarden gekost - maar ook miljoenen mensenlevens, een onveilige situatie in het Westen en gevoelens van onmacht in het Midden-Oosten.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vloeiden voort uit de bombardementen en acties die het leger inzette en waren daar een logisch gevolg van.
Dus?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vloeiden voort uit de bombardementen en acties die het leger inzette en waren daar een logisch gevolg van.
Het gaat hier om een bewuste aanvaarding. Als ik een mes in iemands hart steek, durf ik met grote zekerheid te zeggen dat diegene zal komen te overlijden. Daar komt het op neer. Amerika wilde onder andere een statement maken richting de naburige dictaturen (destijds ook khadaffi) - en dat is gedaan over de rug van heel veel mensen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Interloper het volgende:
[..]
Men aanvaard dat er slachtoffers vallen, omdat dat de consequenties zijn van vrijwel iedere oorlog. Dat is wat anders dan een miljoen mensen over de kling jagen om een statement te maken.
In Mali zijn de rebellen nog alive and kicking. In Afghanistan eveneens. In Irak ook - ondanks jaren van Amerikaanse aanwezigheid.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik had het dan ook specifiek over dwarsliggende dictators.
Rebellengroepen zijn makkelijk omver te werpen a la Mali, maar een Saddam met een paar miljoen soldaten wat lastiger. En Saddam begon lastig te doen zijn laatste jaren, m.b.t. olie en dollars en noem maar op, dus ja dan moet je wat he.
Ja, maar ze schaden ons amper.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Mali zijn de rebellen nog alive and kicking. In Afghanistan eveneens. In Irak ook - ondanks jaren van Amerikaanse aanwezigheid.
Nogal logisch. De EDL heeft een standpunt t.o.v. de islam. Andersom doen islamieten natuurlijk precies hetzelfde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Individual het volgende:
'RIP Woolwich Soldier': over a million people may have accidentally 'liked' a covert EDL Facebook page
De EDL probeert er weer een slaatje uit te slaan..
Dus waren ze net zomin gelegitimeerd als een dode die hier door terreur valt. Er is immers geen algemeen doel bij gebaat, of bij gebaat geweest. Het zijn in allebei de gevallen egocentrische belangen die hieraan ten grondslag lagen. Dat het een dan een 'oorlog' en het ander 'terreur' genoemd wordt klinkt wellicht leuk maar er is nauwelijks tot geen verschil.quote:
We hebben meer last van slakken of slechte zebrapaden in Nederland dan last van terrorisme. Dus laten we aub niet overdrijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar ze schaden ons amper.
In ieder geval niet op eenzelfde schaal als een Saddam die ineens in Roebbels gaat betalen in plaats van Dollars.
De schade die nu is ontstaan is vele malen groter. Maar daar gaan wij het niet over eens worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar ze schaden ons amper.
In ieder geval niet op eenzelfde schaal als een Saddam die ineens in Roebbels gaat betalen in plaats van Dollars. Of nouja, technisch gezien wou hij overstappen op Euro's, en wouden wij een wit voetje halen bij Amerika door gewoon lekker het spel mee te spelen en te helpen, maar toch.
Sinds wanneer is olie in Euro's gaan betalen terrorisme dan? Of lees je niet wat ik schrijf?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben meer last van slakken of slechte zebrapaden in Nederland dan last van terrorisme. Dus laten we aub niet overdrijven.²
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nogal logisch. De EDL heeft een standpunt t.o.v. de islam. Andersom doen islamieten natuurlijk precies hetzelfde.
Mwoh ik denk dat de economische en politieke schade kleiner is dan wanneer Saddam z'n gang zou gaan, maar als je kijkt naar de emotionele schade en relaties met volkeren op de rest van de planeet dan is dat redelijk onherstelbaar de komende generaties ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De schade die nu is ontstaan is vele malen groter. Maar daar gaan wij het niet over eens worden.
Dit iddquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.
Gisteren zijn ze aan het rellen geslagen en zijn ze in elkaar gemept door de Londense politie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.
Uiteraard. Alleen vind ik dat schaden zoals je het noemde in je vorige post nogal suggestief.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is olie in Euro's gaan betalen terrorisme dan? Of lees je niet wat ik schrijf?
Het Westen vind haar dollars gewoon belangrijker dan Iraakse inwoners.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen vind ik dat schaden zoals je het noemde in je vorige post nogal suggestief.²
Slechte vergelijking. Het is niet alsof de Amerikanen gingen kijken wat er gebeurtde als je in een drukbevolkt gebied een zware bom laat vallen. Ze hadden zich een wezenlijk doel gesteld dat niets te maken had met het afslachten van onschuldige burgers.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier om een bewuste aanvaarding. Als ik een mes in iemands hart steek, durf ik met grote zekerheid te zeggen dat diegene zal komen te overlijden. Daar komt het op neer. Amerika wilde onder andere een statement maken richting de naburige dictaturen (destijds ook khadaffi) - en dat is gedaan over de rug van heel veel mensen.
Je hoeft ook (als je een beetje logisch na kan denken) niet te gaan kijken wat er zal gebeuren als je in een drukbevolkt gebied een bom laat vallen. Je weet bij voorbaat al de consequenties hiervan. Dat weerhield hen er niet van om het toch te doen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:49 schreef Interloper het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Het is niet alsof de Amerikanen gingen kijken wat er gebeurtde als je in een drukbevolkt gebied een zware bom laat vallen. Ze hadden zich een wezenlijk doel gesteld dat niets te maken had met het afslachten van onschuldige burgers.
Qftquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het Westen vind haar dollars gewoon belangrijker dan Iraakse inwoners.
En enigszins terecht, en daarom ben ik het nog steeds eens met die oorlog. De schade voor het Westen zou enorm zijn geweest wanneer de Dollar geen standaard valuta meer zou zijn. Want de enige reden dat de VS nog niet failliet is is omdat de Dollar nog steeds erg gewild is.quote:
dan ben je dus eigenlijk rationeel gezien wel content met deze moord in Londen. het geeft immers weer een stukje verontwaardiging bij het Europese volk waardoor eventueel ingrijpen onder het mom van 'anti-terrorisme' weer een stukje makkelijker te verantwoorden is in de toekomst.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En enigszins terecht, en daarom ben ik het nog steeds eens met die oorlog. De schade voor het Westen zou enorm zijn geweest wanneer de Dollar geen standaard valuta meer zou zijn. Want de enige reden dat de VS nog niet failliet is is omdat de Dollar nog steeds erg gewild is.
Als Saddam met z'n recalcitrante gedrag m.b.t. betalingsvaluta dan maar moet wijken dan moet dat maar. En persoonlijk heb ik liever dat een Irakees totaal in de shit zit en z'n land naar de tyfus wordt gebombardeerd, dan dat ik een hongerwinter doormaak. Puur egoïsme.
Ik waardeer je eerlijkheid en je rationele benadering. Toch denk ik dat hier sprake is van een vals dilemma. Ze hadden Saddam nl. ook middels de diplomatieke weg kunnen paaien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
Als Saddam met z'n recalcitrante gedrag m.b.t. betalingsvaluta dan maar moet wijken dan moet dat maar. En persoonlijk heb ik liever dat een Irakees totaal in de shit zit en z'n land naar de tyfus wordt gebombardeerd, dan dat ik een hongerwinter doormaak. Puur egoïsme.
Nee, ik heb namelijk weinig met terrorisme, aangezien het nergens aan te verbinden is. Ik heb liever dat Iran nog een stapje te ver zet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan ben je dus eigenlijk rationeel gezien wel content met deze moord in Londen. het geeft immers weer een stukje verontwaardiging bij het Europese volk waardoor eventueel ingrijpen onder het mom van 'anti-terrorisme' weer een stukje makkelijker te verantwoorden is in de toekomst.
Niet gelegitimeerd tot wat precies? Een persoon op straat vermoorden om een punt maken is niet te vergelijken met een grootse, complexe, prijzige, langdurige, uitzichtloze oorlog.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus waren ze net zomin gelegitimeerd als een dode die hier door terreur valt. Er is immers geen algemeen doel bij gebaat, of bij gebaat geweest. Het zijn in allebei de gevallen egocentrische belangen die hieraan ten grondslag lagen. Dat het een dan een 'oorlog' en het ander 'terreur' genoemd wordt klinkt wellicht leuk maar er is nauwelijks tot geen verschil.
Denk ook wel dat ze dat geprobeerd hebben, gezien het kostenplaatje van honderden zoniet duizenden miljarden die erin zijn gegaan om hem weg te krijgen. Als simpelweg een nieuwe Bentley aan Saddam geven en wat handelscontracten in zijn voordeel afsluiten zin had gehad dan zat hij er nu nog wel, net als Assad die ons nooit lastig valt, of een Mugabe, of een Kim-Jong-Un.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik waardeer je eerlijkheid en je rationele benadering. Toch denk ik dat hier sprake is van een vals dilemma. Ze hadden Saddam nl. ook middels de diplomatieke weg kunnen paaien.²
Daarom ontwikkelen ze er ook een.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef yup het volgende:
Dus wanneer Syrie of Iran een oorlog tegen Israel zouden beginnen zou dat ook heel logisch zijn aangezien Israel een reele dreiging is voor die 2.
Sterker nog, ik denk dat Israel een groter gevaar voor de vrede in het Midden - Oosten is dan Syrie en Iran. Wanneer Iran een atoombom erop zou droppen dan zouden alle problemen opgelost worden.
Ik ga effe Ahmedinabladiebla bellen. Effe dit uitleggen aan hem, komt die atoom bom vanzelf wel
Wat zijn dit voor zieke teksten. Alleen al qua democratie en homorechten is Israël het meest beschaafde land in het hele midden-oosten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef yup het volgende:
Wanneer Iran een atoombom erop zou droppen dan zouden alle problemen opgelost worden.
Ik ga effe Ahmedinabladiebla bellen. Effe dit uitleggen aan hem, komt die atoom bom vanzelf wel
Dat hoeft inderdaad niet, maar jij kwam met die misplaatste mes-analogie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft ook (als je een beetje logisch na kan denken) niet te gaan kijken wat er zal gebeuren als je in een drukbevolkt gebied een bom laat vallen. Je weet bij voorbaat al de consequenties hiervan. Dat weerhield hen er niet van om het toch te doen.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor zieke teksten. Alleen al qua democratie en homorechten is Israël het meest beschaafde land in het hele midden-oosten.
Waarom is het een misinterpretatie? Helaas zijn er veel islamieten vandaag de dag die de tekst precies zo interpreteren als dat deze misdadiger heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef PSV1990- het volgende:
Dus zijn rechtvaardiging is gebaseerd op dwaling en misinterpretatie van de verzen.
Definieer 'veel'.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:07 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Waarom is het een misinterpretatie? Helaas zijn er veel islamieten vandaag de dag die de tekst precies zo interpreteren als dat deze misdadiger heeft gedaan.
Heb je de rest gelezen....quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:07 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Waarom is het een misinterpretatie? Helaas zijn er veel islamieten vandaag de dag die de tekst precies zo interpreteren als dat deze misdadiger heeft gedaan.
Meer dan van welke andere groep vandaag de dag dan ook. Het aantal mensenrechten dat geschonden wordt vanuit islamitische aard, vind ik erg groot.quote:
De verzen in de Koran zijn heel erg afhankelijk van context. Dus als jij vers X pakt, dan moet je kijken naar wat de historische context er van was, en wat de context tussen de andere verzen is. Als er in vers X staat "en vecht tegen volk Y om Z reden" dan kun je niet zomaar een bepaald volk op Y zetten en zelf een reden verzinnen om het op Z te plaatsen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:07 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
hij heeft weliswaar een soldaat gedood, MAAR NIET IN OORLOGSTIJD.!quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:12 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zowel de Koran zelf als de nodige lectuur eromheen.
Waarom moet dat eigenlijk? Zou "het woord van god" niet tijdloos en breed toegankelijk moeten zijn? De meeste mensen hebben al moeite met de historische context van Kabouter Plop.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
De verzen in de Koran zijn heel erg afhankelijk van context. Dus als jij vers X pakt, dan moet je kijken naar wat de historische context er van was, en wat de context tussen de andere verzen is. Als er in vers X staat "en vecht tegen volk Y om Z reden" dan kun je niet zomaar een bepaald volk op Y zetten en zelf een reden verzinnen om het op Z te plaatsen.
Ben ik volledig met je eens. Maar als je kijkt naar de hele islamitische cultuur, daar vind ik daar vandaag de dag veel meer verwerpelijks aan dan welke andere dan ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
De verzen in de Koran zijn heel erg afhankelijk van context. Dus als jij vers X pakt, dan moet je kijken naar wat de historische context er van was, en wat de context tussen de andere verzen is. Als er in vers X staat "en vecht tegen volk Y om Z reden" dan kun je niet zomaar een bepaald volk op Y zetten en zelf een reden verzinnen om het op Z te plaatsen.
Het is wel degelijk 100% islamitisch, want als meneer geen islamiet was geweest had hij deze misdaad niet gepleegd. Jij oordeelt hem nu als geen islamiet, maar andersom gebeurd dat door orthodoxe-islamieten net zo goed tegen de vrijzinnigen. Wie geeft jou het gelijk?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef PSV1990- het volgende:
hij heeft weliswaar een soldaat gedood, MAAR NIET IN OORLOGSTIJD.!
Dus heeft ie niks van de Islam begrepen en is hier niks islamitisch aan,,
Dat is het op deze manier toch? Mensen rijden tegenwoordig ook niet meer op paarden en vervoeren hun spullen niet meer op kamelen. Het een en ander is veranderd, zo ook bepaalde interpretaties.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Waarom moet dat eigenlijk? Zou "het woord van god" niet tijdloos en breed toegankelijk moeten zijn? De meeste mensen hebben al moeite met de historische context van Kabouter Plop.
De islamieten geloven dat de Koran volledig zuiver is. In werkelijkheid bevat ook de Koran veel tegenstrijdigheden. De Hadith en dergelijke kunnen wel fouten bevatten volgens de aanhangers.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Waarom moet dat eigenlijk? Zou "het woord van god" niet tijdloos en breed toegankelijk moeten zijn? De meeste mensen hebben al moeite met de historische context van Kabouter Plop.
Er zijn heel veel verwerpelijke dingen in zogenaamde 'Islamitische' culturen. Als je naar die dingen kijkt zul je zien dat ze zelf niet Islamitisch zijn, maar eerder cultureel en vaak pre-Islam.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens. Maar als je kijkt naar de hele islamitische cultuur, daar vind ik daar vandaag de dag veel meer verwerpelijks aan dan welke andere dan ook.
Zo kan je alles wel verdedigen. Hoe kijk jij tegen de sharia aan? Dat vind ik namelijk zeer, zeer verwerpelijk. Dat staat echt haaks op de westerse beschaving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:19 schreef Peunage het volgende:
Er zijn heel veel verwerpelijke dingen in zogenaamde 'Islamitische' culturen. Als je naar die dingen kijkt zul je zien dat ze zelf niet Islamitisch zijn, maar eerder cultureel en vaak pre-Islam.
Het woord van de "almachtige schepper" is dus gewoon gedateerd. In ieder geval genoeg om "in een historische context" geplaatst te moeten wordenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is het op deze manier toch? Mensen rijden tegenwoordig ook niet meer op paarden en vervoeren hun spullen niet meer op kamelen. Het een en ander is veranderd, zo ook bepaalde interpretaties.
Maar dat is toch om te gillen? Het zogenaamde "woord van god" wordt effectief gewoon weggezet als gedateerde nonsens.....door gelovigen zelf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:18 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De islamieten geloven dat de Koran volledig zuiver is. In werkelijkheid bevat ook de Koran veel tegenstrijdigheden. De Hadith en dergelijke kunnen wel fouten bevatten volgens de aanhangers.
De volledige, pure interpretatie van welke geloofsleer dan ook vandaag strookt niet met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:22 schreef Interloper het volgende:
Het woord van de "almachtige schepper" is dus gewoon gedateerd. In ieder geval genoeg om "in een historische context" geplaatst te moeten worden
Mooier kan het gewoon echt niet worden
Ja, duh. Dat maakt het ook zo grappig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:24 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De volledige, pure interpretatie van welke geloofsleer dan ook vandaag strookt niet met de werkelijkheid.
Lijkt me alleen maar gezond, eigenlijk. Ik vind groepen zoals de Amish eerder om te gillen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:24 schreef Interloper het volgende:
[..]
Maar dat is toch om te gillen? Het zogenaamde "woord van god" wordt effectief gewoon weggezet als gedateerde nonsens.....door gelovigen zelf.
Begrijp goed wat je bedoelt. Maar voor gelovigen is hun leer moeilijk aan de kant te zetten. Desalniettemin zijn er nog steeds geleerden die gelovig zijn. Zelfs wetenschappers. Maar waar ik wel moeite mee heb is dat de Koran volgens islamieten zuiver overlevert is door de almachtige, maar tegelijkertijd wel volstaat met tegenstrijdigheden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:24 schreef Interloper het volgende:
Maar dat is toch om te gillen? Het zogenaamde "woord van god" wordt effectief gewoon weggezet als gedateerde nonsens.....door gelovigen zelf.
Dus we moeten deze geloofswaanzinnigen hun gang laten gaan in Europa omdat er elders in de wereld westerse tanks rondrijden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:51 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Nee en enkel moslims moorden. Dat we met tanks een land binnen bulderen met een bordje vrijheid daar word niet om gevraagd. Maar als er in Europa een paar fluitketels een jonge soldaat doodsteken dan is de wereld ineens te klein![]()
Natuurlijk van de zotte, maar elders waar onze tanks zovele slachtoffers eisen... Dat is gewoon normaal
Van mij mag werkelijk iedereen geloven wat hij of zij wil. Zolang dat maar wel strookt met de universele rechten van de mens. Dat het verdrag in met name islamitische landen niet ondertekend is zegt mij genoeg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me alleen maar gezond, eigenlijk. Ik vind groepen zoals de Amish eerder om te gillen.
Ja, voor de mensheid is het gezond. Maar dan wil ik verder ook nooit meer iets horen over blasfemie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me alleen maar gezond, eigenlijk. Ik vind groepen zoals de Amish eerder om te gillen.
Niet helemaal haaks, maar ook niet compatible nee. Maar dat maakt het nog niet verwerpelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:21 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel verdedigen. Hoe kijk jij tegen de sharia aan? Dat vind ik namelijk zeer, zeer verwerpelijk. Dat staat echt haaks op de westerse beschaving.
Het is te simplistisch om dat aan de islam toe te schrijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:29 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Van mij mag werkelijk iedereen gelovigen wat hij of zij wil. Zolang dat maar wel strookt met de universele rechten van de mens. Dat het verdrag in met name islamitische landen niet ondertekend is zegt mij genoeg.
Volgens mij zeg ik juist dat het niet gedateerd is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:22 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het woord van de "almachtige schepper" is dus gewoon gedateerd. In ieder geval genoeg om "in een historische context" geplaatst te moeten worden
Mooier kan het gewoon echt niet worden
Wanneer iets in een historische context geplaatst moet worden, is er sprake van een zekere mate aan datering.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik juist dat het niet gedateerd is.
Nonsens. In het volledig doorgeslagen Europa heeft in het VK een jurist uitgebreid onderzoek gedaan - op bevel van politici - of de sharia enigszins is in te passen in het Britse wetssysteem. Het antwoord was nee op alle fronten. Het strookt geenszins met de beschaving en rechten die wij hier hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:30 schreef Peunage het volgende:
Niet helemaal haaks, maar ook niet compatible nee. Maar dat maakt het nog niet verwerpelijk.
Het is volledig aan de islam toe te schrijven. Dat hebben de vertegenwoordigers uit de betreffende landen zelf te kennen gegeven. Vanwaar die hand boven het hoofd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:31 schreef Xa1pt het volgende:
Het is te simplistisch om dat aan de islam toe te schrijven.
Je moet sommige verzen in historische context plaatsen om het te begrijpen. Maar ja, dit is te hoog gegrepen voor jou. Ik ga nu niet uitleggen hoe de Koran geschreven is, wanneer wat geschreven is, en waarom.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:33 schreef Interloper het volgende:
[..]
Wanneer iets in een historische context geplaatst moet worden, is er sprake van een zekere mate aan datering.
Denk je niet dat factoren als onderwijs, sociaal ecomische klasse, samenzweringsdenken e.d. geen rol spelen in dit geval?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is volledig aan de islam toe te schrijven. Dat hebben de vertegenwoordigers uit de betreffende landen zelf te kennen gegeven. Vanwaar die hand boven het hoofd?
De vraag is of je dat überhaupt kan uitleggen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:38 schreef Peunage het volgende:
Je moet sommige verzen in historische context plaatsen om het te begrijpen. Maar ja, dit is te hoog gegrepen voor jou. Ik ga nu niet uitleggen hoe de Koran geschreven is, wanneer wat geschreven is, en waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |