quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:08 schreef Djibril het volgende:
Ze groeien juist op in zulke communities die zulke acties alleen voor de camera veroordelen.
Lambeth, Romford, Woolwich.. Hij kwam wel in de beste buurten..quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Michael Adebolajo is in december 1984 geboren in Lambeth, een Londense wijk. Hij groeide op in de wijk Romford en ging naar de Marshalls Park School in Harold Hill
Ik speelde al met de gedachte dat de daders wel ex-kindsoldaten moesten/konden zijn..(vanwege de onaangedane kille gruwelijkheid)quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Michael Adebolajo is in december 1984 geboren in Lambeth, een Londense wijk. Hij groeide op in de wijk Romford en ging naar de Marshalls Park School in Harold Hill
[..]
Londen dus. Of bedoel je zijn denkbeelden?
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)wich-verdachte.dhtml
En bovendien...als ie echt zo slim was had ie zich niet tot de islam bekeert, vanaf dat moment is het blijkbaar bergafwaarts gegaan met hem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:58 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Whahaha je kon er op wachten...
Ik mis alleen dat ie een hart van goud had?
Gewoon een Londense jongen met een Nigeriaanse achtergrond, op zijn 17e bekeert tot de islam, gewoon totaal verknipt net als alle bekeerlingen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik speelde al met de gedachte dat de daders wel ex-kindsoldaten moesten/konden zijn..(vanwege de onaangedane kille gruwelijkheid)
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon een Londense jongen met een Nigeriaanse achtergrond, op zijn 17e bekeert tot de islam, gewoon totaal verknipt net als alle bekeerlingen.
En dan pleeg je dus een barbaarse moord om die zonden goed te maken? Nah, klopt niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Bekeerlingen - islam, christendom én jodendom - zijn in mijn ervaring inderdaad een stuk vromer dan 'gewone' gelovigen. Alsof ze met hun fanatisme het x-aantal jaar zondig leven moeten inhalen of zo.
Nee, dat ze vromer zijn betekent niet dat ze meteen Breivik-neigingen krijgen (al is dat wellicht een onhandig gekozen naam in dezen). Alle koeien zijn dieren maar niet alle dieren zijn een koe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan pleeg je dus een barbaarse moord om die zonden goed te maken? Nah, klopt niet.
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt (post 911). 'De groep' moet eens opstaan en breken met dit soort idioten of denk je werkelijk dat dit een spontane actie is? Allereerst kunnen ze stoppen met het toelaten van dit soort psychopaten tot hun moskeeën - de vraag is echter of zij niet naar ''radicale'' moskeeën gaan welke broednesten voor dit soort klapjosties.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:05 schreef Djibril het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van zulke gasten, het klinkt cliché maar weer verpest een individu het voor de rest van de groep.
Onzin. Er zijn genoeg geluiden uit die hoek te keuren die dit soort acties afkeuren. Daar wordt echter - al dan niet bewust - overheen gelezen of het wordt gewoon genegeerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt.
Loop eens een gevangenis in: de helft claimt zeer religieus (christelijk, islamitisch, hindoe, winti, etc.) te zijn (geworden).quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar met name de islam schijnt toch wel een grote aantrekkingskracht op labiele figuren te hebben.
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'de groep' het allemaal gedoogd en met regelmaat zelfs goedkeurt (post 911). 'De groep' moet eens opstaan en breken met dit soort idioten of denk je werkelijk dat dit een spontane actie is? Allereerst kunnen ze stoppen met het toelaten van dit soort psychopaten tot hun moskeeën - de vraag is echter of zij niet naar ''radicale'' moskeeën gaan welke broednesten voor dit soort klapjosties.
Het zal je zoon maar weer zijn die op straat met een kapmes om het leven wordt gebracht. Het gedoogbeleid van een grote groep moslims maakt hun medeverantwoordelijk.
Blijkbaar niet, eerst wordt hun verweten dat ze niets zeggen, en als blijkt dat ze wel iets zeggen - ze keuren het nadrukkelijk af - dan is dat een leugen voor de camera.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?
Neeeeeeeee! Het is nooit genoeg. Ze zijn schuldig, collectief.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
De Islamitische gemeenschap (alle grote moskeeën in de UK zijn aangesloten) hebben deze daad sterk afgekeurd. Is dat niet genoeg?
Ik heb deze bewering nooit echt begrepen. Wat bedoel je met verheerlijking van geweld? De Koran is hier vrij duidelijk over. Als iemand je van je land jaagt mag je terug vechten. Als moslim mag je geen mensen van hun land jagen. In Jip en Janneke taal dan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.
Taqyah tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb deze bewering nooit echt begrepen. Wat bedoel je met verheerlijking van geweld? De Koran is hier vrij duidelijk over. Als iemand je van je land jaagt mag je terug vechten. Als moslim mag je geen mensen van hun land jagen. In Jip en Janneke taal dan.
Mensen praten dingen voor zichzelf altijd goed. Er zijn maar weinig mensen - zelfs geen moordenaars - die zichzelf als 'slecht mens' zouden omschrijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?
Dat snap ik, maar dat heeft weinig uit te staan met waarom de Koran anders geïnterpreteerd wordt dan andere heilige boeken, toch?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mensen praten dingen voor zichzelf altijd goed. Er zijn maar weinig mensen - zelfs geen moordenaars - die zichzelf als 'slecht mens' zouden omschrijven.
Waarom? Niet elke handeling die elke moslim doet doet hij uit religieuse overweging.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?
Prima, maar waarom doen Christenen en Joden niet hetzelfde dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Niet elke handeling die elke moslim doet doet hij uit religieuse overweging.
Wie zegt dat ze dat niet doen? Alleen de verhouding in de wereld is anders, waardoor dat soort dingen niet zo sterk in het nieuws komen. Er zijn ook allerlei Christelijke of joodse terreurgroepen hoor. Of bijvoorbeeld Hindoes of Boeddhisten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, maar waarom doen Christenen en Joden niet hetzelfde dan?
Laat ik het zo zeggen, op eenzelfde frequentie/schaal/etc. etc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
op de 1 of andere manier zou dat wel eens aan de marketing kunnen liggen. deze 2 donkere heren hoopten natuurlijk op een dodelijk politieschot waarna ze hun 70 beloofde maagden konden gaan vertroetelen. vandaar dat ze op deze specifieke wijze in het nieuws zijn gekomen. christenen blazen liever mensen op vanaf een afstandje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, op eenzelfde frequentie/schaal/etc. etc.
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
op de 1 of andere manier zou dat wel eens aan de marketing kunnen liggen. deze 2 donkere heren hoopten natuurlijk op een dodelijk politieschot waarna ze hun 70 beloofde maagden konden gaan vertroetelen. vandaar dat ze op deze specifieke wijze in het nieuws zijn gekomen. christenen blazen liever mensen op vanaf een afstandje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |