ik wil nog even opmerken dat ik dit geen terroristische aanslag vind trouwens. en ik ga even wat echte christelijke terreuraanslagen voor je googlen (hoop dat er een paar mooie voorbeelden zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.
Ik ben niet zo thuis in de koran, maar die koning David was natuurlijk een ontzettende schurk, de Saddam Hoessein van zijn tijd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk, maar de Koran is wat extremer geschreven, dus het laat sneller ruimte voor een extreme interpretatie. De ware "gelovige" Christenen en Joden zijn ook niet bepaald de meest heldere lichten met verstand, maar in hun boekjes wordt niet gesproken met eenzelfde verheerlijking van geweld.
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog is wat anders dan terrorisme natuurlijk.
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.
Huh, willen ze de Engelsen van hun land jagen dan? Of zeggen ze dat ze die daden plegen omdat ze de buitenlandse troepen weg willen hebben uit de islamitische landen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk was dan zou je zeggen dat al die terroristen en andere fundamentalisten toch een betere conclusie zouden moeten kunnen trekken, nietwaar?
Ik denk dat die het verschil ook nog wel kunnen zien in het opblazen van 2 torens in New York, een metro, of een stel bussen of het platgooien van een militaire installatie van Saddam.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gezeik in Irak is voor ons oorlog, voor de lokale bevolking terrorisme.
Ja, uit Afghanistan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, willen ze de Engelsen van hun land jagen dan? Of zeggen ze dat ze die daden plegen omdat ze de buitenlandse troepen weg willen hebben uit de islamitische landen?
Er is natuurlijk ook wat meer platgegooid dan millitaire installatie. In 1991 de hele infrastructuur bijvoorbeeld. Terwijl het leger al vluchtende was.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat die het verschil ook nog wel kunnen zien in het opblazen van 2 torens in New York, een metro, of een stel bussen of het platgooien van een militaire installatie van Saddam.
Net zoveel als wij ons verbonden voelen met Amerika na de ellende in 9/11. Wij tegen zij. Zo simpel is het. Gevoed door radicalen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, uit Afghanistan.
Maar wat 2 Nigeriaanse semi-tieners te maken hebben met "ons eigen land Afghanistan" is me nog vreemd.
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook wat meer platgegooid dan millitaire installatie. In 1991 de hele infrastructuur bijvoorbeeld. Terwijl het leger al vluchtende was.
Ik zie Amerika niet als mijn land hoor, ik geloof de meerderheid van Europeanen niet, sterker nog, de gemiddelde tendens in Europa is dat we steeds meer anti-Amerika worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoveel als wij ons verbonden voelen met Amerika na de ellende in 9/11. Wij tegen zij. Zo simpel is het. Gevoed door radicalen.
Hoef je niet ver te zoeken, je kan gewoon in Engeland blijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik wil nog even opmerken dat ik dit geen terroristische aanslag vind trouwens. en ik ga even wat echte christelijke terreuraanslagen voor je googlen (hoop dat er een paar mooie voorbeelden zijn)
Dat doelbewuste maakt geen reet uit als er onschuldige slachtoffers vallen. En die vallen er.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.
Nou ja, er was doelbewust infrastructuur kapotgebombardeerd, wat geen enkel militair nut had.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet alsof we doelbewust kantoorgebouwen platgooien.
Leg eens uit waarom een miljoen doden in Irak dan wel gerechtvaardigd zou zijn...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Interloper het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.
ik vond die ik net gepost heb veel toffer. wat een beeld! at gunpoint mensen naar je geloof omturnen. christenenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoef je niet ver te zoeken, je kan gewoon in Engeland blijven.
Kom, jij weet net zo goed als ik dat de verbondenheid groot is. We spreken dan ook niets voor niets over het Westen alsof het een vrijwel éénduidig machtsblok is.Terrorisme komt dan ook veel harder aan als het in Amerika gebeurt, dan als het in Irak gebeurt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie Amerika niet als mijn land hoor, ik geloof de meerderheid van Europeanen niet, sterker nog, de gemiddelde tendens in Europa is dat we steeds meer anti-Amerika worden.
de intentie? de formele? om gifgas uit de handen van een gevaarlijke gek te halen toch? de werkelijke intenties? iig niet hetzelfde als de formeel opgegeven intentie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef Interloper het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Het draait volledig om intentie.
Dat er per ongeluk slachtoffers vallen is heel wat anders dan geestelijk gehandicapte kinderen bommen omdoen en ze een markt opsturen voor boodschapjes en dan laten ontploffen. Dat jij het verschil niet ziet prima, dat zien wel meer niet blijkbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doelbewuste maakt geen reet uit als er onschuldige slachtoffers vallen. En die vallen er.
Wie heeft het over 'gerechtvaardigd'?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom een miljoen doden in Irak dan wel gerechtvaardigd zou zijn...
Je wilt mijn post bewust niet 'begrijpen'. Alsof het de broer/vader/moeder van zo'n onschuldig gestorven kind uitmaakt wat het doel van het bombardement was? Het feit is dat Amerika daar dan toch voor verantwoordelijk is. Of dat dan per ongeluk is - doet er voor die mensen dan helemaal niet toe. Zeker inzake een oorlog waarin Amerika nota bene het desbetreffende land binnenvalt. Het was geen verdedigingsoorlog van de Amerikanen. Dat er dan dus wraakgevoelens ontstaan of zullen ontstaan - ja dat vind ik niet erg vreemd nee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat er per ongeluk slachtoffers vallen is heel wat anders dan geestelijk gehandicapte kinderen bommen omdoen en ze een markt opsturen voor boodschapjes en dan laten ontploffen. Dat jij het verschil niet ziet prima, dat zien wel meer niet blijkbaar.
Jij. De intentie maakt namelijk het verschil zeg je.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Interloper het volgende:
[..]
Wie heeft het over 'gerechtvaardigd'?
Wat is er nu precies gewonnen in Irak? Waar zijn die miljoenen doden dan precies goed voor geweest?quote:Een oorlog beginnen met miljoenen doden als tol is iets totaal anders dan een doelbewust een miljoen mensen vermoorden, zoals jij de zaken voor lijkt te stellen.
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de intentie? de formele? om gifgas uit de handen van een gevaarlijke gek te halen toch? de werkelijke intenties? iig niet hetzelfde als de formeel opgegeven intentie.
Het zijn doorgaans ook niet de vaders en de moeders van die kinderen die vliegtuigen kapen, bussen opblazen of mensen onthoofden in het Westen he.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wilt mijn post bewust niet 'begrijpen'. Alsof het de broer/vader/moeder van zo'n onschuldig gestorven kind uitmaakt wat het doel van het bombardement was? Het feit is dat Amerika daar dan toch voor verantwoordelijk is. Of dat dan per ongeluk is - doet er voor die mensen dan helemaal niet toe. Zeker inzake een oorlog waarin Amerika nota bene het desbetreffende land binnenvalt. Het was geen verdedigingsoorlog van de Amerikanen. Dat er dan dus wraakgevoelens ontstaan of zullen ontstaan - ja dat vind ik niet erg vreemd nee.
Wat was de werkelijke intentie dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.
de formele intentie is al lang onderuit gehaald, er is immers toegegeven dat bekend was dat er geen sprake was van beschikbaarheid van gifgas.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:13 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het draait om de werkelijke intentie. Waar jij - mocht men liegen over de formele intentie - overigens niet van op de hoogte bent.
Nee het zijn de mensen die deze beelden zien en zich ermee verbonden voelen. En we hebben in het Westen wel meer dan alleen Breivik gehad. Alleen springt Breivik er bovenuit omdat hij nogal succesvol was. Maar goed, als je wilt weten waarom moslims vaker dergelijk wraakgedrag vertonen dan christenen en of joden: simpel - de laatste twee wonen a) doorgaans niet in een failed state b) hebben last van luxeproblemen, waardoor zij met compleet andere dingen bezig zijn c) hebben niet het gevoel de underdog te zijn / zijn niet de underdog - ergo ze hebben in de wereld een veel sterkere politieke positie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans ook niet de vaders en de moeders van die kinderen die vliegtuigen kapen, bussen opblazen of mensen onthoofden in het Westen he.
Het Westen had Breivik, maar dat was 't dan ook wel.
Och dat boeit het "Westen" c.q. Amerika ook geen reet, anders was Assad al wel weg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de formele intentie is al lang onderuit gehaald, er is immers toegegeven dat bekend was dat er geen sprake was van beschikbaarheid van gifgas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |