Ach er was geen veiliger land dan Irak onder Saddam, zo ongeveer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef SaulGoodman het volgende:
Tijdens de aanvang van de oorlog was ik nog voorstander, maar toen er niets gevonden werd begonnen de twijfels boven te komen. Al vind ik het wel goed dat moslimterroristen worden aangepakt.
Voor de oorlog waren er helemaal geen extremisten of terroristen in Irak. Daarbuiten wel, maar in Irak specifiek niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef SaulGoodman het volgende:
Tijdens de aanvang van de oorlog was ik nog voorstander, maar toen er niets gevonden werd begonnen de twijfels boven te komen. Al vind ik het wel goed dat moslimterroristen worden aangepakt.
Ik ook niet, ik denk dat hij het geloofdquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies
Ik kan er niets anders van maken
[ link | afbeelding ]
Men aanvaard dat er slachtoffers vallen, omdat dat de consequenties zijn van vrijwel iedere oorlog. Dat is wat anders dan een miljoen mensen over de kling jagen om een statement te maken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren logische consequenties die voortvloeiden uit hun actie. Consequenties die bewust zijn genomen.
Het gaat alleen al lang niet meer over 'een paar rebellen'. Een dictator is dan ook juist veel makkelijker af te schieten. Het is duidelijk waar hij zit, wat zijn intenties zijn en wat zijn politieke belangen zijn. Voor het Westen waren de dictaturen juist ideaal. Relatieve rust - en ongestoord de vruchten (olie) plukken. Dat kan nu niet meer - de rebellen hebben een onduidelijke politieke agenda - en als ze al een politieke agenda hebben is deze tegenovergesteld aan die van het Westen. Dan hebben we nog de invloedssferen van buurlanden, dat is helemaal mooi: die financieren gewoon bepaalde rebellen (zie Syrië, maar dat was ook in Libië het geval) voor hun eigen politieke gewin. Al met al heeft deze instabiliteit niet alleen honderden miljarden gekost - maar ook miljoenen mensenlevens, een onveilige situatie in het Westen en gevoelens van onmacht in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:36 schreef Voorschrift het volgende:
Dat wel, maar die paar rebellen zijn makkelijker te handelen dan onvriendelijke dictators. Kijk naar bijvoorbeeld Libië, we sturen soldaten naar raffinaderijen en havens, bombarderen alles er omheen en voor de rest zoeken ze het maar uit.
Verdeel en overheers, dat idee.
Oh ik had het dan ook specifiek over dwarsliggende dictators.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat alleen al lang niet meer over 'een paar rebellen'. Een dictator is dan ook juist veel makkelijker af te schieten. Het is duidelijk waar hij zit, wat zijn intenties zijn en wat zijn politieke belangen zijn. Voor het Westen waren de dictaturen juist ideaal. Relatieve rust - en ongestoord de vruchten (olie) plukken. Dat kan nu niet meer - de rebellen hebben een onduidelijke politieke agenda - en als ze al een politieke agenda hebben is deze tegenovergesteld aan die van het Westen. Dan hebben we nog de invloedssferen van buurlanden, dat is helemaal mooi: die financieren gewoon bepaalde rebellen (zie Syrië, maar dat was ook in Libië het geval) voor hun eigen politieke gewin. Al met al heeft deze instabiliteit niet alleen honderden miljarden gekost - maar ook miljoenen mensenlevens, een onveilige situatie in het Westen en gevoelens van onmacht in het Midden-Oosten.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vloeiden voort uit de bombardementen en acties die het leger inzette en waren daar een logisch gevolg van.
Dus?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vloeiden voort uit de bombardementen en acties die het leger inzette en waren daar een logisch gevolg van.
Het gaat hier om een bewuste aanvaarding. Als ik een mes in iemands hart steek, durf ik met grote zekerheid te zeggen dat diegene zal komen te overlijden. Daar komt het op neer. Amerika wilde onder andere een statement maken richting de naburige dictaturen (destijds ook khadaffi) - en dat is gedaan over de rug van heel veel mensen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Interloper het volgende:
[..]
Men aanvaard dat er slachtoffers vallen, omdat dat de consequenties zijn van vrijwel iedere oorlog. Dat is wat anders dan een miljoen mensen over de kling jagen om een statement te maken.
In Mali zijn de rebellen nog alive and kicking. In Afghanistan eveneens. In Irak ook - ondanks jaren van Amerikaanse aanwezigheid.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik had het dan ook specifiek over dwarsliggende dictators.
Rebellengroepen zijn makkelijk omver te werpen a la Mali, maar een Saddam met een paar miljoen soldaten wat lastiger. En Saddam begon lastig te doen zijn laatste jaren, m.b.t. olie en dollars en noem maar op, dus ja dan moet je wat he.
Ja, maar ze schaden ons amper.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Mali zijn de rebellen nog alive and kicking. In Afghanistan eveneens. In Irak ook - ondanks jaren van Amerikaanse aanwezigheid.
Nogal logisch. De EDL heeft een standpunt t.o.v. de islam. Andersom doen islamieten natuurlijk precies hetzelfde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Individual het volgende:
'RIP Woolwich Soldier': over a million people may have accidentally 'liked' a covert EDL Facebook page
De EDL probeert er weer een slaatje uit te slaan..
Dus waren ze net zomin gelegitimeerd als een dode die hier door terreur valt. Er is immers geen algemeen doel bij gebaat, of bij gebaat geweest. Het zijn in allebei de gevallen egocentrische belangen die hieraan ten grondslag lagen. Dat het een dan een 'oorlog' en het ander 'terreur' genoemd wordt klinkt wellicht leuk maar er is nauwelijks tot geen verschil.quote:
We hebben meer last van slakken of slechte zebrapaden in Nederland dan last van terrorisme. Dus laten we aub niet overdrijven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar ze schaden ons amper.
In ieder geval niet op eenzelfde schaal als een Saddam die ineens in Roebbels gaat betalen in plaats van Dollars.
De schade die nu is ontstaan is vele malen groter. Maar daar gaan wij het niet over eens worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar ze schaden ons amper.
In ieder geval niet op eenzelfde schaal als een Saddam die ineens in Roebbels gaat betalen in plaats van Dollars. Of nouja, technisch gezien wou hij overstappen op Euro's, en wouden wij een wit voetje halen bij Amerika door gewoon lekker het spel mee te spelen en te helpen, maar toch.
Sinds wanneer is olie in Euro's gaan betalen terrorisme dan? Of lees je niet wat ik schrijf?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben meer last van slakken of slechte zebrapaden in Nederland dan last van terrorisme. Dus laten we aub niet overdrijven.²
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nogal logisch. De EDL heeft een standpunt t.o.v. de islam. Andersom doen islamieten natuurlijk precies hetzelfde.
Mwoh ik denk dat de economische en politieke schade kleiner is dan wanneer Saddam z'n gang zou gaan, maar als je kijkt naar de emotionele schade en relaties met volkeren op de rest van de planeet dan is dat redelijk onherstelbaar de komende generaties ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De schade die nu is ontstaan is vele malen groter. Maar daar gaan wij het niet over eens worden.
Dit iddquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.
Gisteren zijn ze aan het rellen geslagen en zijn ze in elkaar gemept door de Londense politie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EDL bevindt zich dan ook in hetzelfde verwerpelijke straatje als de radicale extremisten.
Uiteraard. Alleen vind ik dat schaden zoals je het noemde in je vorige post nogal suggestief.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is olie in Euro's gaan betalen terrorisme dan? Of lees je niet wat ik schrijf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |