quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)-joanna-kwestie.html
'Koninklijke beveiligingsdienst speelde rol in Joanna-kwestie'
De koninklijke beveiligingsdienst heeft waarschijnlijk achter de schermen een rol gespeeld bij de arrestatie van anti-monarchiste Joanna van der Hoek tijdens de troonswisseling op de Dam.
Dat stelt de Utrechtse advocaat Bernard Tomlow in een interview met NU.nl.
Tomlow neemt het op voor de republikeinse activiste die werd opgepakt toen zij een protestbord omhoog hield voorafgaand aan de balkonscène. De jurist stuurde eerder deze week al een brief aan de Amsterdamse gemeenteraad. In die brief pleit hij voor een onafhankelijk onderzoek. Tomlow nam het eerder ook al op voor de activiste.
'Signalen'
Sinds hij de brief aan de gemeenteraad stuurde, ving Tomlow naar eigen zeggen 'signalen' op die erop wijzen dat de koninklijke beveiligingsdienst achter de schermen betrokken is geweest bij de kwestie.
Tomlow: ''Het feit dat daar opeens een stuk of tien agenten rondom haar stonden en haar verhinderden vlak voor de balkonscène van het koningspaar om te demonstreren, kan niet anders zijn dat er sprake is van opzet. En ik heb inmiddels ook al signalen uit welke richting het komt. Dat zou waarschijnlijk vanuit de koninklijke beveiligingsdienst zijn. En dan wordt het heel spannend in een rechtsstaat.''
(...)
http://www.nu.nl/binnenla(...)-joanna-kwestie.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 11:00:48 ]
quote:Op zondag 5 mei 2013 11:00 schreef HPLC het volgende:
Als dat zo is moet het koningshuis worden opgedoekt.Mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Dit.quote:
en dit ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
Boeiend wat er met die hippiesnol gebeurd![]()
Ga d'r vooral nog meer aandacht geven
Nee laten we met zijn allen gaan knielen voor een bepaalde familiequote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
De DKDB is gewoon onderdeel van de Nationale Politie, daar heeft Willie geen macht over hoor.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:09 schreef trabant het volgende:
Het gaat niet om Joanna, het gaat om de rechtstaat. Morgen voeren ze jou af. Gewoon omdat het kan. Omdat het de majesteit behaagt, of iemand die meent hem te moeten vleien.
Dan ben je nog geen uur koning en de WA pakt al iemand op...
Dus als je niet verplicht wil meebetalen aan een koninklijke familie ben je een snol?quote:
Ze zal dus wel een snol zijn geweest. Of hippietuig.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef nofxtbr het volgende:
Het hele ding doet me denken aan Myanmar jaren geleden. Daar kreeg presidentskandidate Aung San Suu Kyi zonder reden huisarrest net voor de verkiezingen.
Tuurlijk, ze ging tegen het corrupte militaire regime in en dus was ze een snolquote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Ze zal dus wel een snol zijn geweest. Of hippietuig.
Alle vrouwen zijn snollen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Waarom is een protesterende vrouw eigenlijk automatisch een snol? Ik heb nog niets gezien wat op een zeker losbandig gedrag wijst.
Maar het is natuurlijk heel eenvoudig een discussie met negatieve termen te bevuilen, en al snel gaat het niet meer om het eigenlijke punt: dat iemand ten onrechte is aangehouden.
Soms vergeet ik waar al die vrouwonvriendelijke domheid in de samenleving toch woekert. Dan lees ik één post op fok en denk ik "oja, bij deze lompe mongolen".quote:
Een vrouw met een mening, hè? Voor sommigen uiterst bedreigend.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:15 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Tuurlijk, ze ging tegen het corrupte militaire regime in en dus was ze een snol
Hans? of Mijnheer Maessen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Een vrouw met een mening, hè? Voor sommigen uiterst bedreigend.
Maar goed, Hans Maessen is een man. Hoe dient hij dan te worden aangeduid?
dit dus..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
leef je werkelijk in de illusie dat de koning in nederland die macht heeft?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:09 schreef trabant het volgende:
Het gaat niet om Joanna, het gaat om de rechtstaat. Morgen voeren ze jou af. Gewoon omdat het kan. Omdat het de majesteit behaagt, of iemand die meent hem te moeten vleien.
Dan ben je nog geen uur koning en de WA pakt al iemand op...
Stond ze eigenlijk op een daarvoor aangewezen plek?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus..
maar ik zie het redelijk simpel: als ze zonodig wilde demonstreren: er waren aangewezen plekken voor..
wil je dat niet, dan moet je je niet al antikoningshuis opstellen en helemaal vooraan gaan staan, dan vraag je gewoon om 'preventieve' maatregelen..
Er mocht individueel geprotesteerd worden. Demonstreren is een grondrecht (artikel 9). Moeten we dan tegen iedereen met een mogelijk afwijkende mening 'preventieve' maatregelen nemen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus..
maar ik zie het redelijk simpel: als ze zonodig wilde demonstreren: er waren aangewezen plekken voor..
wil je dat niet, dan moet je je niet al antikoningshuis opstellen en helemaal vooraan gaan staan, dan vraag je gewoon om 'preventieve' maatregelen..
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstrerenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stond ze eigenlijk op een daarvoor aangewezen plek?
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Er mocht individueel geprotesteerd worden. Demonstreren is een grondrecht (artikel 9). Moeten we dan tegen iedereen met een mogelijk afwijkende mening 'preventieve' maatregelen nemen?
Wat ik had begrepen heeft Van der Laan een persoonlijke, mondelinge toezegging gedaan dat individuen mochten demonstreren op de Dam.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstreren
Wat begrijp je niet van de excuses van de politie?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstreren
Als dat zo is, is het niet heel raar dat ze wordt weggehaald.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
En de dam was er een van (met wat beperkingen), ze mocht er dus gewoon demonstreren.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, ze mocht daar staan van de burgemeester. Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.
bron? dit heb ik namelijk nergens gehoord..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:26 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
nee, ze mocht daar staan van de burgemeester. Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.
Was het maar enkel een verwijdering, ze is gearresteerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:26 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.
Als dat de vrijheid is die we vandaag vieren dan laat ik de vlag maar binnenshuis.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)g,+maar+in+je+eentjequote:Op zondag 5 mei 2013 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
bron? dit heb ik namelijk nergens gehoord..
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als dat de vrijheid is die we vandaag vieren dan laat ik de vlag maar binnenshuis.
hmm dan is het wel vreemd jaquote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)g,+maar+in+je+eentje
Leg mij eens uit waarom ze tot 'rare' dingen in staat zou zijn?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?
Voor groepen mensen ja. Als individu mocht je overal protesteren.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren
Jij bent waarschijnlijk iemand die smalend lacht als hij de nationale volksrouw ziet in Noord Korea als de geliefde leider is overleden en die de verering van ons koningshuis iets heel anders vind.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?
we hebben op 4mei 2010 gezien hoe goed dat gaat...
Mwah, het was best netjes geregeld vond ik. Maar ben wel benieuwd hoe dat nu precies achter de schermen is gegaan.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij bent waarschijnlijk iemand die smalend lacht als hij de nationale volksrouw ziet in Noord Korea als de geliefde leider is overleden en die de verering van ons koningshuis iets heel anders vind.
Deze mensen hebben nog nooit geweld gebruikt. Het is gewoon not done op anti monarchie te zijn.
Er stond dan ook op het ene bord geen Monarchie maar Democratie en op de andere werd gerefereerd aan Big Oil. Dus A.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Demonstreren is A, maar "Bea moet oprotten" is toch echt B. En dat gaat dan nog meer over fatsoen en respect dan over of je er wel of niet mag demonstreren. Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
Precies, en daarom maken sommigen van ons zich hier zo druk over. Het mocht, ze deed niemand kwaad, en toch pakte de politie haar en Maessen op. Sterker nog, Maessens legitimatie werd niet geaccepteerd, hij zou een gevaarlijke gek met een vervalst rijbewijs kunnen zijn.quote:
Ze schreeuwde het, dus toch B.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er stond dan ook op het ene bord geen Monarchie maar Democratie en op de andere werd gerefereerd aan Big Oil. Dus A.
Een maand geleden is ze opgepakt enkel omdat ze een kartonnen protest omhoog hield en jij gaat beginnen over fatsoen en respect?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Demonstreren is A, maar "Bea moet oprotten" is toch echt B. En dat gaat dan nog meer over fatsoen en respect dan over of je er wel of niet mag demonstreren. Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
Wat snap je niet van de excuses van de politie?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
euhh nee..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij bent waarschijnlijk iemand die smalend lacht als hij de nationale volksrouw ziet in Noord Korea als de geliefde leider is overleden en die de verering van ons koningshuis iets heel anders vind.
dat iemand nooit geweld gebruikt heeft zegt niet zoveel he, een waxinelichtje (om maar even wat te noemen) is zo gegooid...quote:Deze mensen hebben nog nooit geweld gebruikt. Het is gewoon not done op anti monarchie te zijn.
Precies. Hier was het haar om te doen. Was ze niet opgepakt, dan was haar protest in de totale massa totaal onopgemerkt gebleven. Nu ze wél is opgepakt, heeft ze dagenlang aandacht.quote:
Die damschreeuwer lag binnen twee tellen op de grond en was binnen drie tellen stil.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben op 4mei 2010 gezien hoe goed dat gaat...![]()
De waxinelichtjeshouderwerper heeft in vergelijking met plegers van andere delicten achterlijk lang vastgezeten. Blijkbaar wordt er met twee maten gemeten wanneer het om het koningshuis gaat.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
euhh nee..
[..]
dat iemand nooit geweld gebruikt heeft zegt niet zoveel he, een waxinelichtje (om maar even wat te noemen) is zo gegooid...
Ja laten we dat eens doenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee laten we met zijn allen gaan knielen voor een bepaalde familie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-XOXO-
Precies. Liever het zekere voor het onzekere. Sommige mensen doen net alsof die muts dagenlang heeft vastgezeten, terwijl het hooguit om een paar uurtjes gaat.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben op 4mei 2010 gezien hoe goed dat gaat...![]()
Dus als ik te hard rijd en wordt aangehouden mag ik tegenwoordig ook mijn excuses gaan aanbieden. Nee zo werkt het niet, aan de vrijheid van demonstreren was zoveel aandacht gegeven dat dit niet onder een foutje van onze rechtstaat meer zou mogen vallen en ze er met een laf excuus vanaf komen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:25 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet van de excuses van de politie?
Ze had ook niet opgepakt mogen worden. Dus haar punt (en de media-aandacht) is terecht.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:38 schreef Elfletterig het volgende:
Precies. Hier was het haar om te doen. Was ze niet opgepakt, dan was haar protest in de totale massa totaal onopgemerkt gebleven. Nu ze wél is opgepakt, heeft ze dagenlang aandacht.
Wat dus meer weer even fijn aangeeft dat het recht om te demonstreren een wassen neus is in NL. Tuurlijk mag je demonstreren joh, maar alleen daar waar wij zeggen dat het mag en waar weinig mensen langs komen. We willen natuurlijk niet dat anderen je anti koningshuis leuzen lezen. Dat kan niet in onze rechtstaat!quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
Ieder mens heeft het recht om tegen de monarchie te zijn en dat op vreedzame wijze kenbaar te maken. Dit was een doelgerichte actie om alles en iedereen (behalve op de aangewezen plaatsen natuurlijk) die niet voor de Oranjes op de knietjes valt monddood te maken. Het feit dat er mensen zijn die dat goedpraten en de rechtstaat voor zoiets tijdelijk aan de kant willen zetten vind ik nog veel griezeliger. Dat zijn meestal dezelfde mensen die altijd roepen dat ze niks te verbergen hebben.quote:wil je dat niet, dan moet je je niet al antikoningshuis opstellen en helemaal vooraan gaan staan, dan vraag je gewoon om 'preventieve' maatregelen..
Op die fiets lijkt het me dan redelijk dat jij dan ook maar een paar weekjes/jaartjes vastgezet moet worden. Je weet maar nooit.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:38 schreef mschol het volgende:
dat iemand nooit geweld gebruikt heeft zegt niet zoveel he, een waxinelichtje (om maar even wat te noemen) is zo gegooid...
Niemand zou ooit van haar bestaan hebben geweten als de media wat beters te doen hadden dan deze one-woman show zo te lopen promoten..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:37 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Schreeuwen op zich is echt geen ordeverstoring, en bovendien, niemand zou haar hebben gehoord als de rest massaal 'Leve oranje' had gebruld.
Het is mede de taak van de media op misstanden als deze te wijzen. Ze mocht daar staan, ze is ten onrechte opgepakt. Dat is nieuws.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niemand zou ooit van haar bestaan hebben geweten als de media wat beters te doen hadden dan deze one-woman show zo te lopen promoten..
Wat dat betreft ben ik dan maar wat blij dat de media niets beters te doen hadden.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niemand zou ooit van haar bestaan hebben geweten als de media wat beters te doen hadden dan deze one-woman show zo te lopen promoten..
Nou... je kan de media er wel de schuld van geven maar volgens mij is het meer het spastische optreden van het 'gezag' wanneer het op het koningshuis aankomt.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik vind dat wanneer zo stuitend vast komt te staan dat we in en schijnvrijheid leven dat meer nieuws dan de Oranje indoctrinatie van de afgelopen maanden.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik dan maar wat blij dat de media niets beters te doen hadden.
Maxima bedoel je?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
Ik bedoel alleen aan te geven dat gezien de excuses van de politie ze niet opgepakt mochten worden en ze daar dus legaal gestaan hebben.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als ik te hard rijd en wordt aangehouden mag ik tegenwoordig ook mijn excuses gaan aanbieden. Nee zo werkt het niet, aan de vrijheid van demonstreren was zoveel aandacht gegeven dat dit niet onder een foutje van onze rechtstaat meer zou mogen vallen en ze er met een laf excuus vanaf komen.
Elk mens verdient een betere interviewer. We kunnen niet allemaal een Paxman zijn, maar wat een stottermiep.quote:
Dan laat je toch echt de verkeerde man bloeden. Het is nu juist Van der Laan die vanachter is gepasseerd door het elitecorps rondom de Oranjes, op een moment waarop die het überhaupt te druk had met gastheer spelen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:48 schreef OEM het volgende:
Ik bedoel juist aan te geven dat gezien de excuses van de politie ze niet opgepakt mochten worden en ze daar dus legaal gestaan hebben. Je mag hopen dat Van der Laan dit z'n kop gaat kosten als baas van de politie.
Ik bedoel eigenlijk ook Ivo, aangezien het een landelijke instantie is, niet een Amsterdamse.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan laat je toch echt de verkeerde man bloeden. Het is nu juist Van der Laan die vanachter is gepasseerd door het elitecorps rondom de Oranjes, op een moment waarop die het überhaupt te druk had met gastheer spelen.
Zo is dat. anders had er wel Golddigger gestaan i.p.v. snol.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk Joanna in de TT dacht ik.
[ afbeelding ]
Als je iets verder terug had gelezen had je wellicht gezien dat je individueel mocht protesteren.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:21 schreef Jian het volgende:
Er waren 6 plekken aangewezen waar gedemonstreerd kon worden en als je daar genoeg demonstranten krijgt is er ook media aandacht, maar er was gewoon weinig tot geen animo. Dus dan ga je maar midden op de Dam staan! Plekken aanwijzen op een dergelijke dag heeft ook zeer zeker te maken met controle en veiligheid. Als je midden op de Dam gaat staan roepen Rot op Beatrix tussen een geweldige menigte die Bedankt Beatrix loopt te zingen, dan loop je een behoorlijk risico en dan reken je volgens mij wel erg op de bescherming van die "verfoeilijke" politie uit "Noord Korea" (haar woorden) Aandachtshoer!
Je, je hebt niet zoveel op met de vrijheid van meningsuiting, zoveel is duidelijk.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:21 schreef Jian het volgende:
Er waren 6 plekken aangewezen waar gedemonstreerd kon worden en als je daar genoeg demonstranten krijgt is er ook media aandacht, maar er was gewoon weinig tot geen animo. Dus dan ga je maar midden op de Dam staan! Plekken aanwijzen op een dergelijke dag heeft ook zeer zeker te maken met controle en veiligheid. Als je midden op de Dam gaat staan roepen Rot op Beatrix tussen een geweldige menigte die Bedankt Beatrix loopt te zingen, dan loop je een behoorlijk risico en dan reken je volgens mij wel erg op de bescherming van die "verfoeilijke" politie uit "Noord Korea" (haar woorden) Aandachtshoer!
Dat heb ik wel gelezen, maar waarom zou je dat op de Dam in je eentje doen tussen duizenden "koningshuis-supporters" waartussen je dus totaal niet opvalt, behalve wanneer je op iets als dit uit bent.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je iets verder terug had gelezen had je wellicht gezien dat je individueel mocht protesteren.
plrrrrruuuuupppp!quote:Op zondag 5 mei 2013 12:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Je, je hebt niet zoveel op met de vrijheid van meningsuiting, zoveel is duidelijk.
Waarom zou ze hierop uit zijn als aangekondigd was dat je gewoon individueel mócht demonstreren?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gelezen, maar waarom zou je dat op de Dam in je eentje doen tussen duizenden "koningshuis-supporters" waartussen je dus totaal niet opvalt, behalve wanneer je op iets als dit uit bent.
Maar goed, ik ben blij om te zien dat je tot inkeer bent gekomen en ook van mening bent dat Wilders z'n mond moet houden voor z'n eigen veiligheid.quote:
Maar wat heeft Greet hiermee te maken?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar goed, ik ben blij om te zien dat je tot inkeer bent gekomen en ook van mening bent dat Wilders z'n mond moet houden voor z'n eigen veiligheid.
Omdat bepaalde mensen hier van mening zijn dat Greet alle bescherming dient te krijgen ivm de vrijheid van meningsuiting maar een doos zoals Joanna beter ergens anders kan gaan staan en terecht opgepakt wordt. En die hypocriete houding komt dan enkel omdat haar mening dergelijk PVV volk niet aanstaat.quote:
Omdat het vooral een aandachtshoer is. Google eens op haar. Waarom niet gewoon met een goed verhaal echt serieus je best doen om veel mensen op het Waterlooplein te krijgen en dan een echte statement af te geven, i.p.v. in je eentje, rekenend op bescherming van de politie, op de Dam gaan staan en plat "rot op Beatrix" te roepen en Nederland kinderlijk met Noord Korea te vergelijken. Simpele aandachtshoer!quote:Op zondag 5 mei 2013 12:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou ze hierop uit zijn als aangekondigd was dat je gewoon individueel mócht demonstreren?
Of ze er nu een intellectueel verhaal van maakt of een aandachtshoer is heeft er verder geen reet mee te maken natuurlijk. Ze mocht demonstreren en is toch afgevoerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat het vooral een aandachtshoer is. Google eens op haar. Waarom niet gewoon met een goed verhaal echt serieus je best doen om veel mensen op het Waterlooplein te krijgen en dan een echte statement af te geven, i.p.v. in je eentje, rekenend op bescherming van de politie, op de Dam gaan staan en plat "rot op Beatrix" te roepen en Nederland kinderlijk met Noord Korea te vergelijken. Simpele aandachtshoer!
En zo is het. Volgens sommigen is dat echter geen nieuws.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of ze er nu een intellectueel verhaal van maakt of een aandachtshoer is heeft er verder geen reet mee te maken natuurlijk. Ze mocht demonstreren en is toch afgevoerd.
Zal ik jou eens 6 plekken aanwijzen waar je wél je mening mag geven?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:21 schreef Jian het volgende:
Waar zeg ik dat ze niet mocht demonstreren? Mensen zijn conceptdenkers,maar je moet toch eens proberen je conceptjes eningszins los te laten en daadwerkelijk te lezen en te zien. Ik zeg min of meer dat het een hypocriete, weinig oprechte trut is die er duidelijk op uit is om ietwat rellerig ophef maken om vervolgens op een wat zwakke, slecht onderbouwde manier een boodschap uit te dragen.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of ze er nu een intellectueel verhaal van maakt of een aandachtshoer is heeft er verder geen reet mee te maken natuurlijk. Ze mocht demonstreren en is toch afgevoerd.
Ze liep een risico zeg je. Hoezo dan? Ze mocht daar toch gewoon demonstreren?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet mocht demonstreren?
Het interesseert me geen reet welke mooie kwalificaties je voor haar verzonnen hebt en heeft ook niets met het feit dat de politie haar heeft opgepakt te maken.quote:Mensen zijn conceptdenkers,maar je moet toch eens proberen je conceptjes eningszins los te laten en daadwerkelijk te lezen en te zien. Ik zeg min of meer dat het een hypocriete, weinig oprechte trut is die er duidelijk op uit is om ietwat rellerig ophef maken om vervolgens op een wat zwakke, slecht onderbouwde manier een boodschap uit te dragen.
Ik denk dat één ervan Fok zou zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zal ik jou eens 6 plekken aanwijzen waar je wél je mening mag geven?
Ik had het over controle en veiligheid. Ga met een Feyenoord-shirt in een vak met Ajax-supporters staan en begin "Rot op Cruijff" te roepen. Dat soort controle en veiligheid bedoel ik!quote:Op zondag 5 mei 2013 12:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze liep een risico zeg je. Hoezo dan? Ze mocht daar toch gewoon demonstreren?
Dat kan, jouw interesses zullen ook zeker de mijne niet zijn.quote:Het interesseert me geen reet welke mooie kwalificaties je voor haar verzonnen hebt
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het over controle en veiligheid. Ga met een Feyenoord-shirt in een vak met Ajax-supporters staan en begin "Rot op Cruijff" te roepen. Dat soort controle en veiligheid bedoel ik!
[..]
Dat kan, jouw interesses zullen ook zeker de mijne niet zijn.
Net alsof het merendeel van de oranje massa zich ook maar wat zou aantrekken van een republikein. Je komt alleen met drogredenaties, en smadelijke opmerkingen over de republikeinen aan om het falen van de rechtstaat in deze maar te blijven goed praten.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het over controle en veiligheid. Ga met een Feyenoord-shirt in een vak met Ajax-supporters staan en begin "Rot op Cruijff" te roepen. Dat soort controle en veiligheid bedoel ik!
[..]
Dat kan, jouw interesses zullen ook zeker de mijne niet zijn.
De hoer heeft nu anders een flink statement gemaakt.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat het vooral een aandachtshoer is. Google eens op haar. Waarom niet gewoon met een goed verhaal echt serieus je best doen om veel mensen op het Waterlooplein te krijgen en dan een echte statement af te geven, i.p.v. in je eentje, rekenend op bescherming van de politie, op de Dam gaan staan en plat "rot op Beatrix" te roepen en Nederland kinderlijk met Noord Korea te vergelijken. Simpele aandachtshoer!
Ik dacht zelf meer aan de plee, de schuur, de bezemkast etc. Het demonstratievergunningvereiste is op zich een inbreuk op het recht op vrije meningsuiting en het recht op vergadering, dat alleen gerechtvaardigd is wanneer de openbare orde in het geding is. Die orde is wel in het geding wanneer je met 10.000 van A naar B wil marcheren, binnen de bebouwde kom, maar natuurlijk niet als je met zijn 5-en wat loopt te roepen.quote:
Volslagen irrelevant. Als Wilders van bed wordt gelicht en wordt opgesloten omdat hij negatieve oneliners over de euro twittert kun je dat ook niet verdedigen met het argument dat hij ook een boek over de euro had kunnen schrijven, maar daar de visie toe ontbeert.quote:Maar als jij de kans krijgt om op de Kroningsdag in de hoofdstad op 6 plekken te demonstreren en je bereid het goed voor en je krijgt "die mensenmassa" die tegen de monarchie is op de been dan heb je legio mogelijkheden om een sterk signaal af te geven. Maar ja, dan heb je een echte visie nodig en dat was/is dit stelletje "republikeinse" hippies echt niet is toevertrouwd.
Drogredenering. Daar had het niets mee te maken, ze stonden er immers een uur later gewoon weer tussen. Of waren de gemoederen toen alsnog hoog opgelopen? Kan zijn dat ik dat gemist heb.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je komt overduidelijk niet zoveel buiten ....., ik zou jou daar wel eens tussen willen zien zonder politiebescherming roepend "Rot op Beatrix", één vonkje is in dat soort massa's vaak genoeg.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Net alsof het merendeel van de oranje massa zich ook maar wat zou aantrekken van een republikein. Je komt alleen met drogredenaties, en smadelijke opmerkingen over de republikeinen aan om het falen van de rechtstaat in deze maar te blijven goed praten.
Laten we het erop houden dat ze in elk geval flink wat aandacht heeft gehad, ik zal dat niet ontkennen.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De hoer heeft nu anders een flink statement gemaakt.
Was er niet genoeg politie aanwezig dan?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Je komt overduidelijk niet zoveel buiten ....., ik zou jou daar wel eens tussen willen zien zonder politiebescherming roepend "Rot op Beatrix", één vonkje is in dat soort massa's vaak genoeg.
Precies. En dan heb je een succesvolle demonstratie. Dat krijg je niet door je door het regime in een hoek te laten zetten.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat ze in elk geval flink wat aandacht heeft gehad, ik zal dat niet ontkennen.
Kan geen kwaad dit nog even te herhalen, want het blijft blijkbaar een moeilijk concept.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het demonstratievergunningvereiste is op zich een inbreuk op het recht op vrije meningsuiting en het recht op vergadering, dat alleen gerechtvaardigd is wanneer de openbare orde in het geding is.
Je weet toch hoe extreem gewelddadig die Oranjegasten zijn. Ze zijn goed georganiseert in verenigingen door het hele land, ze hebben in no-time waar dan ook een knokploeg paraat staan om Republikeinen te vierendelen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was er niet genoeg politie aanwezig dan?
Toen de plekken aangewezen werden was dat uiteraard om reden van orde, controle en veiligheid. Dat er geen hond zou komen opdagen om te demonstreren was van te voren natuurlijk niet bekend.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan de plee, de schuur, de bezemkast etc. Het demonstratievergunningvereiste is op zich een inbreuk op het recht op vrije meningsuiting en het recht op vergadering, dat alleen gerechtvaardigd is wanneer de openbare orde in het geding is. Die orde is wel in het geding wanneer je met 10.000 van A naar B wil marcheren, binnen de bebouwde kom, maar natuurlijk niet als je met zijn 5-en wat loopt te roepen.
[..]
Volslagen irrelevant. Als Wilders van bed wordt gelicht en wordt opgesloten omdat hij negatieve oneliners over de euro twittert kun je dat ook niet verdedigen met het argument dat hij ook een boek over de euro had kunnen schrijven, maar daar de visie toe ontbeert.
Omdat hersenspoel-Maxima-heilige huisjes.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:02 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Kan geen kwaad dit nog even te herhalen, want het blijft blijkbaar een moeilijk concept.
Het doet er niet toe waar het om gaat, en het doet er niet toe dat het hier een vrouw betreft (en dus een hoer, een snol, en ander fraais). Als daar een Fokker had gestaan met een bord 'Tim Kuik moet weg' en daarvoor was opgepakt, was de verontwaardiging alom geweest. Waarom is dit anders?
Bullshit! (makkelijke reply en een variant op drogredenering)quote:Op zondag 5 mei 2013 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Drogredenering. Daar had het niets mee te maken, ze stonden er immers een uur later gewoon weer tussen. Of waren de gemoederen toen alsnog hoog opgelopen? Kan zijn dat ik dat gemist heb.
In elk geval genoeg om voor escalatie de boel in de kiem te smoren, dat bleekquote:Op zondag 5 mei 2013 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was er niet genoeg politie aanwezig dan?
Twee maten, dus. Het koningshuis is blijkbaar belangrijker dan een burger. En ik maar denken dat we allemaal gelijk zijn in dit land. Of zullen we met artikel 9 artikel 1 ook maar in de prullenmand gooien?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat hersenspoel-Maxima-heilige huisjes.
Een succesvolle demonstratie heb je als je mensen voor je zaak weet te winnen. Als technisch republikein (en economisch monarchist) werd ik er in elk geval totaal niet warm van .... maar goed jij wellicht wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. En dan heb je een succesvolle demonstratie. Dat krijg je niet door je door het regime in een hoek te laten zetten.
En terecht, die Republikeinen hebben 364 dagen in het jaar waarin ze kunnen gaan en staan en schreeuwen wat ze willen. Moeten ze nou echt vlak voor dat balkon gaan staan met hun wanstaltige borden en leuzen? Gewoon weghalen dat volk.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:08 schreef Basp1 het volgende:
Wat een flutantwoord waarbij je ook nog eens op de persoon gaat spelen ipv in te gaan op het argument dat de rechtstaat niet functioneert hoe hij zou moeten doen.
Blijkbaar is het fundamentele begrip van een rechtstaat niet voor iedereen even belangrijk. Waarbij we dan ook nog eens constateren dat er lieden hier zijn die de rechtstaat willekeurig willen laten functioneren.
wat een lulkoek-postquote:Op zondag 5 mei 2013 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je weet toch hoe extreem gewelddadig die Oranjegasten zijn. Ze zijn goed georganiseert in verenigingen door het hele land, ze hebben in no-time waar dan ook een knokploeg paraat staan om Republikeinen te vierendelen.
Je krijgt bijna zin om voor behoud van de rechtsstaat te demonstreren. Maar dan niet in een groep natuurlijk, straks is het weer verstoring van de openbare orde, of verstoor je andermans 5 mei-feestje (o, de ironie van deze datum).quote:Op zondag 5 mei 2013 13:08 schreef Basp1 het volgende:
Blijkbaar is het fundamentele begrip van een rechtstaat niet voor iedereen even belangrijk.
Maar hij mag bellen, daar gaat het om.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
Republikeinen zijn gewoon een soort zure buurman die als enige thuiszit terwijl de rest een wijkfeest heeft, en dan de politie gaat bellen na 12 uur dat hij overlast heeft.
Natuurlijk mag hij dat, en de telefoon mag ook door de overheid op de haak worden gesmeten.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:13 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Maar hij mag bellen, daar gaat het om.
Nogmaals, het gaat niet om republikein of monarchist, het gaat om het recht iets te mogen doen.
Ik word er zo moe van. Hoe lang is het nou? Meer dan 10 jaar sinds Fortuyn en sindsdien is de vrijheid van meningsuiting aanhoudend onderwerp van het maatschappelijk debat geweest. Maar elke keer als het recht op vrije meningsuiting ter sprake komt, begint er weer een of andere malloot bij de mening zelf.... Als je 12 jaar geleden dat deed terwijl de kwestie vrijheid van meningsuiting nog nieuw voor je was en je nog geen 14 was geworden, OK. Maar nu nog steeds.....quote:Op zondag 5 mei 2013 13:02 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Kan geen kwaad dit nog even te herhalen, want het blijft blijkbaar een moeilijk concept.
Het doet er niet toe waar het om gaat, en het doet er niet toe dat het hier een vrouw betreft (en dus een hoer, een snol, en ander fraais). Als daar een Fokker had gestaan met een bord 'Tim Kuik moet weg' en daarvoor was opgepakt, was de verontwaardiging alom geweest. Waarom is dit anders?
Kennelijk speelden er nog andere motieven.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Toen de plekken aangewezen werden was dat uiteraard om reden van orde, controle en veiligheid.
Grote aantallen mensen verzamelen is maar een manier om je mening voor het voetlicht te krijgen. Over het algemeen is die manier de manier met de meeste implicaties voor de openbare orde, waardoor de autoriteiten zich er legitiem mee kunnen bemoeien. Maar ik zie niet in hoe dat terzake doet voor mensen die een andere manier kiezen om hun mening te uiten.quote:Dat er geen hond zou komen opdagen om te demonstreren was van te voren natuurlijk niet bekend.
Dat had je beter kunnen doen met je eigen redenering die even onzinnig is als de situatie in mijn voorbeeld.quote:De Wilders-voorbeelden laat ik maar voor wat ze zijn .....
Omdat sommige meningen gewoon te debiel zijn om te propageren ondanks vrijheid van meningsuiting? Kan je wel zeggen van niet, maar als Voorpost/Stormfront daar op de Dam ging staan met Maxima buitenlandse kuthoer dan waren ze ook wel weggetrapt.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik word er zo moe van. Hoe lang is het nou? Meer dan 10 jaar sinds Fortuyn en sindsdien is de vrijheid van meningsuiting aanhoudend onderwerp van het maatschappelijk debat geweest. Maar elke keer als het recht op vrije meningsuiting ter sprake komt, begint er weer een of andere malloot bij de mening zelf....
Prima, dan kunnen ze dus makkelijk die gewelddadige orangisten oppakken om de onschuldige burger te beschermen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:07 schreef Jian het volgende:
[..]
In elk geval genoeg om voor escalatie de boel in de kiem te smoren, dat bleek
quote:
quote:Jian: Dat er geen hond zou komen opdagen om te demonstreren was van te voren natuurlijk niet bekend.
Ik haal dit er toch nog even uit.quote:Grote aantallen mensen verzamelen is maar een manier om je mening voor het voetlicht te krijgen. Over het algemeen is die manier de manier met de meeste implicaties voor de openbare orde, waardoor de autoriteiten zich er legitiem mee kunnen bemoeien. Maar ik zie niet in hoe dat terzake doet voor mensen die een andere manier kiezen om hun mening te uiten.
Jij illustreert dat bijna dagelijks zeer overtuigend. Maar daar heeft je vrijheid om dat te doen niks mee te maken.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat sommige meningen gewoon te debiel zijn om te propageren ondanks vrijheid van meningsuiting?
Dat is beledigend, en een verbod op belediging is een legitieme inperking van de uitingsvrijheid, de vorm waarin een mening geuit wordt, niet eens de mening zelf.quote:Kan je wel zeggen van niet, maar als Voorpost/Stormfront daar op de Dam ging staan met Maxima buitenlandse kuthoer dan waren ze ook wel weggetrapt.
De vrijheid van meningsuiting voor meningen die goedgekeurd zijn door het gezag en het meest bekrompen deel van Nederland is geen vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid gaat altijd om meningen die mensen liever niet willen horen.quote:Absolute vrijheid van meningsuiting is een fabel enkel nagestreefd door een handjevol mafkezen die de realiteit uit ogen zijn geraakt.
"Beatrix rot op" is wat anders. Nu kun je twisten over de vraag of dat wel een mening is dat de abdicatie niet snel genoeg ging, of slechts een feitelijke vaststellen van wat zich op dat moment aan het voltrekken was, beledigend was het niet.quote:Zo ook Joanna, "BEATRIX KUTHOER" heeft echt helemaal niks meer uit te staan met Republikeins gedachtengoed.
quote:Op zondag 5 mei 2013 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij illustreert dat bijna dagelijks zeer overtuigend.
Waarom probeer ik het met jou eigenlijk nog.quote:De vrijheid van meningsuiting voor meningen die goedgekeurd zijn door het gezag en het meest bekrompen deel van Nederland is geen vrijheid van meningsuiting.
Jouw opmerking lijkt te suggereren dat het een iets met het ander te maken heeft. Dat de overheid zich schijnbaar terecht heeft bemoeid met een demonstratie van eventueel grote aantallen mensen betekent natuurlijk niet dat meningsuitingen elders die geen implicaties hebben voor de openbare orde dan maar verhinderd mogen worden.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:23 schreef Jian het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik haal dit er toch nog even uit.
Ik zie niet hoe dit verhaal terzake doet bij mijn opmerking. Over zaken uit de context rukken gesproken.
Dag WS fijne middag
Een vrouw die vecht voor mensenrechten en de nobelprijs voor de vrede heeft gewonnen vergelijken met een of ander verwend hippiewijf met zand in haar vagina die heel rebels tegen het koningshuis loopt te schoppenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef nofxtbr het volgende:
Het hele ding doet me denken aan Myanmar jaren geleden. Daar kreeg presidentskandidate Aung San Suu Kyi zonder reden huisarrest net voor de verkiezingen.
Voor de ware zure Nederlander is dat natuurlijk geheel overeenstemmig, dus ik begrijp het wel. Als ik om iedere hoek een samenzwering zou zien van "het meest bekrompen deel van Nederland" dan wist ik het ook wel, dan werd ik ook zo'n doorgedraaide mafkees.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een vrouw die vecht voor mensenrechten en de nobelprijs voor de vrede heeft gewonnen vergelijken met een of ander verwend hippiewijf met zand in haar vagina die heel rebels tegen het koningshuis loopt te schoppen.
Dus wat de Oranjes betreft moet iedereen die een mening heeft waar de meerderheid het niet mee eens is afgevoerd worden?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En terecht, die Republikeinen hebben 364 dagen in het jaar waarin ze kunnen gaan en staan en schreeuwen wat ze willen. Moeten ze nou echt vlak voor dat balkon gaan staan met hun wanstaltige borden en leuzen? Gewoon weghalen dat volk.
Beetje het plezier van iedereen verpesten om een statement te maken waar bijna niemand het binnen Nederland mee eens is. Groot gelijk dat ze weg zijn gehaald.
Groot gelijk hebben ze, op jouw bruiloft hoef je ook geen hippietuig die alles bij elkaar loopt te scanderen toch? Iedere familie heeft wel een zwart schaap die ze liever niet uitnodigen en buiten de boot houden, vergelijk het daar mee.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:42 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dus wat de Oranjes betreft moet iedereen die een mening heeft waar de meerderheid het niet mee eens is afgevoerd worden?
Denk niet dat iemand met afkeer van de Oranjes hier begrip voor heeft of de vergelijking kan trekken.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Groot gelijk hebben ze, op jouw bruiloft hoef je ook geen hippietuig die alles bij elkaar loopt te scanderen toch? Iedere familie heeft wel een zwart schaap die ze liever niet uitnodigen en buiten de boot houden, vergelijk het daar mee.
Niet dat we met z'n allen denken dat ze die mening niet mogen hebben, zeer zeker niet, maar ga het lekker ergens anders uitfoeteren waar niemand er last van heeft.
Natuurlijk niet, want hun mooiste moment in het leven is waarschijnlijk wanneer ze weer de hand aan zichzelf slaan of de uitkering weer binnen komt. Totaal geen besef van wat er speelt in dit land en waar mensen nou wel of niet op zitten te wachten. Ik heb er niks op tegen dat dergelijk feestverpestend volk op uitgerekend zo'n dag van nationaal feest en trots gewoon af wordt gevoerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand met afkeer van de Oranjes hier begrip voor heeft of de vergelijking kan trekken.
Goeie beeldspraak. Somt het wel op.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
Het besef van een klein kind dat geen snoepje krijgt in de winkel en derhalve maar over de grond gaat rollen en bleren. Dat niveau.
Precies, en een goede ouder geeft ze dan gewoon een tik zodat ze ophouden.quote:
Mag niet. Is auw. We kunnen als verwijfd landje dit niet tolereren.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en een goede ouder geeft ze dan gewoon een tik zodat ze ophouden.
Occupy is een mooi voorbeeld, laatst zaten ze hier ook weer, nemen ze het mooiste plekje in de stad 's ochtends vroeg in en de rest van de dag verpesten ze voor iedereen het terrasplein met hun megafoons en gejank en geflyer. Echt waar, je zou ze toch af en toe een trap willen verkopen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mag niet. Is auw. We kunnen als verwijfd landje dit niet tolereren.
Praten, dialoog aangaan... waar we geen kloot mee verder komen.
Nu komt het:quote:Op zondag 5 mei 2013 13:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Occupy is een mooi voorbeeld, laatst zaten ze hier ook weer, nemen ze het mooiste plekje in de stad 's ochtends vroeg in en de rest van de dag verpesten ze voor iedereen het terrasplein met hun megafoons en gejank en geflyer. Echt waar, je zou ze toch af en toe een trap willen verkopen.
Klopt, zo ook die Joanna, ze wordt afgevoerd omdat ze met bordjes met "BEATRIX KUTHOER" gaat rondlopen temidden van duizenden fans die lol hebben, en dan gaat ze schreeuwen over Noord-Korea, Guantanamo en weet ik wat allemaal. Dan heb je toch een draadje los?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu komt het:
Als je ze een stuk land aanbied waar ze lekker met hun eigen cultuurtje kunnen opbouwen met die waslijst aan beschavingseisen van ze, willen ze het niet.
Het gratis geld en andere voorzieningen zijn gewoon te makkelijk. Ze weten nog niet eens hoe ze een schop in de grond moeten douwen.
Huttevolk.
Dramaqueen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klopt, zo ook die Joanna, ze wordt afgevoerd omdat ze met bordjes met "BEATRIX KUTHOER" gaat rondlopen temidden van duizenden fans die lol hebben, en dan gaat ze schreeuwen over Noord-Korea, Guantanamo en weet ik wat allemaal. Dan heb je toch een draadje los?
Zelfs die maken 't nog niet zo bont inderdaad.quote:
Ik kan alleen maar spreken als iemand die geen afkeer van de oranjes heeft, maar tot iets anders dan diepe verachting voor de kwaadaardige stupiditeit van dat standpunt ben ik niet in staat.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand met afkeer van de Oranjes hier begrip voor heeft of de vergelijking kan trekken.
Ze heeft mij overtuigd. ik vond het koningshuis wel best, maar met dit soort Nazi-praktijken ben ik vanaf nu Republikein.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Een succesvolle demonstratie heb je als je mensen voor je zaak weet te winnen.
Je hebt je laten overtuigen door een rellende hippie met scandaleuze leuzen op de borsten genaaid met een dom bordje die een beetje mensen loopt te beledigen op een plein. Good for you, zegt genoeg over je.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze heeft mij overtuigd. ik vond het koningshuis wel best, maar met dit soort Nazi-praktijken ben ik vanaf nu Republikein.
Johanna is dus een zeer succesvol activiste.
Jij laat je ook snel overtuigen. Hoe heet die "groente"?quote:Op zondag 5 mei 2013 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze heeft mij overtuigd. ik vond het koningshuis wel best, maar met dit soort Nazi-praktijken ben ik vanaf nu Republikein.
quote:Op zondag 5 mei 2013 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij laat je ook snel overtuigen. Hoe heet die "groente"?
Wat een ontzettend domme vergelijking. Ten eerste was het geen bruiloft en ten tweede is de koninklijke familie op niet democratische wijze daar neergezet en ze worden om het nog erger te maken van ons belasting geld betaald. Hoe wil je dat met een doorsnee familie vergelijken? Het is ook ontzettend bekrompen om iedereen die tegen de monarchie is gelijk als hippietuig te bestempelen. Dat zegt meer over jou dan over hen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
Groot gelijk hebben ze, op jouw bruiloft hoef je ook geen hippietuig die alles bij elkaar loopt te scanderen toch? Iedere familie heeft wel een zwart schaap die ze liever niet uitnodigen en buiten de boot houden, vergelijk het daar mee.
Je bent dus voor vrijheid van meningsuiting zolang het in jouw straatje past. In een vrije samenleving zullen er altijd mensen zien die iets zeggen waar jij het niet mee eens bent. Als je daar niet mee om kunt gaan en die mensen de mond wilt snoeren dan ben je dus ook tegen vrijheid.quote:Niet dat we met z'n allen denken dat ze die mening niet mogen hebben, zeer zeker niet, maar ga het lekker ergens anders uitfoeteren waar niemand er last van heeft.
Zie mijn antwoord hierboven.quote:Die beelden van het Waterlooplein spraken voor zich, dat type volk verpest ieder feestje met hun aanwezigheid, dus lekker wegfilteren.
Ja, dat is inderdaad precies hetzelfde.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef nofxtbr het volgende:
Ik begin ook te twijfelen. Als het verschijning van een koning zoveel mensen brengt tot dergelijke ideeen dan ontstaat de situatie dat het koningshuis en de vrijheid van meningsuiting niet tegelijk kunnen bestaan. In dat geval zal het koningshuis onder de guillotine moeten. Jammer, maar het kan niet anders.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uiteindelijk mochten de Republikeinen gewoon demonstreren, dus er is helemaal niets aan de hand. Je kunt lang of kort lullen over wie er nou fout zat, die trut of de politie/Van der Laan, maar er is helemaal niets mis met vrijheid van meningsuiting in dit land. Het was een inschattingsfout, of een agentje was zenuwachtig - excuses aangeboden, klaar.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begin ook te twijfelen. Als het verschijning van een koning zoveel mensen brengt tot dergelijke ideeen dan ontstaat de situatie dat het koningshuis en de vrijheid van meningsuiting niet tegelijk kunnen bestaan. In dat geval zal het koningshuis onder de guillotine moeten. Jammer, maar het kan niet anders.
En dan ook gaarne het oranjeprinsesje die hier ronddwarrelt. Ik ben koningsgezind maar door dat soort figuren krijg zelfs ik begrip voor republikeinen.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begin ook te twijfelen. Als het verschijning van een koning zoveel mensen brengt tot dergelijke ideeen dan ontstaat de situatie dat het koningshuis en de vrijheid van meningsuiting niet tegelijk kunnen bestaan. In dat geval zal het koningshuis onder de guillotine moeten. Jammer, maar het kan niet anders.
Jawel, er is altijd wel iets met het koninklijk huis, maar dat is zeker niet het enige.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Uiteindelijk mochten de Republikeinen gewoon demonstreren, dus er is helemaal niets aan de hand. Je kunt lang of kort lullen over wie er nou fout zat, die trut of de politie/Van der Laan, maar er is helemaal niets mis met vrijheid van meningsuiting in dit land.
Gelul.quote:Het was een inschattingsfout, of een agentje was zenuwachtig - excuses aangeboden, klaar.
Dat maakt deze vrijheidsberoving niet minder illegaal.quote:Er waren ZES plekken aangewezen waar legaal gedemonstreerd mocht worden.
Het is helemaal niet aan de staat om schappelijk te zijn. Die heeft helemaal geen plekken te verdelen waar wél meningen geuit mogen worden.quote:Dat vind ik zeer schappelijk.
Volkomen irrelevant. Ik mag jou ook niet een half uur in de schuur opsluiten zodat je niet kunt posten wat je wil posten wanneer je wil posten.quote:Dat er uiteindelijk niet eens genoeg mensen komen opdagen om 1 post de hele dag te bemannen, is hun probleem.
In een echt vrije samenleving worden er geen plekken aangewezen maar kun je waar en wanneer je wilt demonstreren. Het feit dat er door de autoriteiten zes plekken waren aangewezen geeft aan dat de vrijheid in NL die we allemaal zo hoog in het vaandel hebben een illusie is.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er waren ZES plekken aangewezen waar legaal gedemonstreerd mocht worden. Dat vind ik zeer schappelijk.
Vrijheid van meningsuiting is een grondrecht. Een apv kan nooit een opschortende werking hebben over grondrechten.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Uiteindelijk mochten de Republikeinen gewoon demonstreren, dus er is helemaal niets aan de hand. Je kunt lang of kort lullen over wie er nou fout zat, die trut of de politie/Van der Laan, maar er is helemaal niets mis met vrijheid van meningsuiting in dit land. Het was een inschattingsfout, of een agentje was zenuwachtig - excuses aangeboden, klaar.
Er waren ZES plekken aangewezen waar legaal gedemonstreerd mocht worden. Dat vind ik zeer schappelijk. Dat er uiteindelijk niet eens genoeg mensen komen opdagen om 1 post de hele dag te bemannen, is hun probleem.
Hallo, je hoeft enkel de beelden te bekijken van het Waterlooplein om tot die conclusie te komen. Jammer voor je dat je die realiteit niet wilt erkennen, maar soit.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:50 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat een ontzettend domme vergelijking. Ten eerste was het geen bruiloft en ten tweede is de koninklijke familie op niet democratische wijze daar neergezet en ze worden om het nog erger te maken van ons belasting geld betaald. Hoe wil je dat met een doorsnee familie vergelijken? Het is ook ontzettend bekrompen om iedereen die tegen de monarchie is gelijk als hippietuig te bestempelen. Dat zegt meer over jou dan over hen.
Wat een larie! Er bestaat ook nog zoiets als orde en veiligheid, zou een lekker zooitje worden zeg, zeker tijdens dit soort grote gebeurtenissen.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:37 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
In een echt vrije samenleving worden er geen plekken aangewezen maar kun je waar en wanneer je wilt demonstreren. Het feit dat er door de autoriteiten zes plekken waren aangewezen geeft aan dat de vrijheid in NL die we allemaal zo hoog in het vaandel hebben een illusie is.
Ze had volgens mij wel een lekkere kont, maar daar hield het bij mij dan ook wel mee op.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, is geen larie. Vrijheid die je alleen op door de overheid aangewezen plaatsen mag uitoefenen is geen vrijheid.quote:
Wat een ontzettend domme beredenering. Totaal wereldvreemd.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:37 schreef PalmRoyale het volgende:
echt vrije samenleving worden er geen plekken aangewezen maar kun je waar en wanneer je wilt demonstreren. Het feit dat er door de autoriteiten zes plekken waren aangewezen geeft aan dat de vrijheid in NL die we allemaal zo hoog in het vaandel hebben een illusie is.
Sommige mensen verwarren vrijheid met alles mag en kan. Maar met vrijheid komt ook de verantwoordelijkheid om op juiste manier met die vrijheid om te gaan. Nogmaals wat jij eerder schetst is larie!quote:Op zondag 5 mei 2013 19:44 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee hoor, is geen larie. Vrijheid die je alleen op door de overheid aangewezen plaatsen mag uitoefenen is geen vrijheid.
Die mening heb je over Wilders of willekeurig welke ultra-rechtse 'islamcriticus' niet. Vanwaar het verschil ?quote:Op zondag 5 mei 2013 19:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Maar met vrijheid komt ook de verantwoordelijkheid om op juiste manier met die vrijheid om te gaan.
Says who?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Die mening heb je over Wilders of willekeurig welke ultra-rechtse 'islamcriticus' niet.
Die moeten we even onthouden inderdaad.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Die mening heb je over Wilders of willekeurig welke ultra-rechtse 'islamcriticus' niet. Vanwaar het verschil ?
Euh nee. Je bent daarvoor aan niemand verantwoording schuldig, stel je voor zeg. Wie bepaalt dan wat de juiste manier is?quote:Op zondag 5 mei 2013 19:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Sommige mensen verwarren vrijheid met alles mag en kan. Maar met vrijheid komt ook de verantwoordelijkheid om op juiste manier met die vrijheid om te gaan.
Nee hoor. Alleen als je wijze van demonstreren implicaties heeft voor de openbare orde, bijvoorbeeld doordat het een massademonstratie moet worden, mag de overheid zich ermee bemoeien.quote:Nogmaals wat jij eerder schetst is larie!
Uh, dat staat er niet. Met vrijheid komt verantwoordelijkheid dat staat er!quote:Op zondag 5 mei 2013 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Euh nee. Je bent daarvoor aan niemand verantwoording schuldig, stel je voor zeg. Wie bepaalt dan wat de juiste manier is?
Precies toezicht op openbare orde en veiligheid, laat het voorbeeld maar weg, dat is niet interessant.quote:Nee hoor. Alleen als je wijze van demonstreren implicaties heeft voor de openbare orde, bijvoorbeeld doordat het een massademonstratie moet worden, mag de overheid zich ermee bemoeien.
Verantwoordelijkheid zonder verantwoording is natuurlijk een beetje een loos begrip, dus ik zie nog steeds niet in aan wie jij dan verantwoording af zou moet leggen over hoe je je vrijheid gebruikt. Of wie mag jou dan aanspreken op die verantwoordelijkheid, zo je wilt. En is dat dan wel vrijheid, als jij je mening uit en vervolgens de politie komt controleren of je wel juist gebruik maakt van die vrijheid?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Uh, dat staat er niet. Met vrijheid komt verantwoordelijkheid dat staat er!
Toezicht ja, en dan zie je dat er met die orde niks aan de hand is, en dan ga je iemand wederrechtelijk van zijn vrijheid beroven? Daar wordt het niet veiliger van natuurlijk, als je zomaar slachtoffer van dat misdrijf kan worden.quote:Precies toezicht op openbare orde en veiligheid, laat het voorbeeld maar weg, dat is niet interessant.
Verantwoording naar jezelf m'n beste WS valt onder de het kopje normen en waarden.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid zonder verantwoording is natuurlijk een beetje een loos begrip, dus ik zie nog steeds niet in aan wie jij dan verantwoording af zou moet leggen over hoe je je vrijheid gebruikt. Of wie mag jou dan aanspreken op die verantwoordelijkheid, zo je wilt. En is dat dan wel vrijheid, als jij je mening uit en vervolgens de politie komt controleren of je wel juist gebruik maakt van die vrijheid?
Ze werd tegen zichzelf beschermd, men was eenvoudig bezig met het voorkomen van mogelijke escalatie en wellicht was men wat te voorbarig daarin vandaar ook de excuses! Maar dat maakt het nog geen Noord Korea heur.quote:Toezicht ja, en dan zie je dat er met die orde niks aan de hand is, en dan ga je iemand wederrechtelijk van zijn vrijheid beroven? Daar wordt het niet veiliger van natuurlijk, als je zomaar slachtoffer van dat misdrijf kan worden.
Waar kwam de dreiging vandaan dan ? Ze voelde zichzelf totaal niet bedreigd leek het noch waren er woedende orangisten die haar wilden aanvallen.quote:
wat snap je niet aan het woordje "voorkomen"quote:Op zondag 5 mei 2013 21:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar kwam de dreiging vandaan dan ? Ze voelde zichzelf totaal niet bedreigd leek het noch waren er woedende orangisten die haar wilden aanvallen.
En als ze bescherming nodig had, waarom halen ze de bedreigers dan niet van het toneel ?
Nou, dat moet Wilders ook gemuilkorft worden, uit zelfbescherming. Scheelt de samenleving tonnen per jaar. Wat vind je daarvan ?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:26 schreef Jian het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het woordje "voorkomen"
Vandaar dat ze een uur later er weer gewoon stond en er niets gebeurde. Prima dat je vindt dat zo iemand op moet tyfen, maar wees daar dan op z'n minst eerlijk in.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:20 schreef Jian het volgende:
Ze werd tegen zichzelf beschermd, men was eenvoudig bezig met het voorkomen van mogelijke escalatie en wellicht was men wat te voorbarig daarin vandaar ook de excuses! Maar dat maakt het nog geen Noord Korea heur.
Verantwoording naar jezelf? Is dat net zoiets als hardop praten in jezelf zoals bejaarden vaak doen? En bedoel je hier 'normen en waarden' als kreetje, de tautologie van JPB om kleinburgerlijk fatsoen aan te duiden.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Verantwoording naar jezelf m'n beste WS valt onder de het kopje normen en waarden.
Gelul. Als je met zoveel politie bent kun je haar makkelijk beschermen tegen militante oranjefundamentalisten. De excuses waren leugenachtig en wijzen vooral op een vooropgezet plan tot wederrechtelijke vrijheidsberoving, wat het alleen nog maar ernstiger maakt.quote:Ze werd tegen zichzelf beschermt, men was eenvoudig bezig met het voorkomen van mogelijke escalatie en wellicht was men wat te voorbarig daarin vandaar ook de excuses! Maar dat maakt het nog geen Noord Korea heur.
Even aangaande je Wilders fobie. Je denkt dat je , door iemand lukraak het etiket "Wilders-aanhanger" op te spelden, zijn/haar mening direct kunt kleineren. Een beproefd edoch gebrekkig conceptje voor de toch enigszins wat boereslimme denker, er lopen er hier nog wel een paar rond. Ik persoonlijk ben geen groot fan van Wilders maar ik raad toch elke Wilders-aanhanger en trouwens één ieder, dit te zien voor wat het is en het te herkennen als een zwaktebod, een bod dat niet voor niets keer op keer wordt gedaan door wat onzekere mannetjes.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, dat moet Wilders ook gemuilkorft worden, uit zelfbescherming. Scheelt de samenleving tonnen per jaar. Wat vind je daarvan ?
Wat begrijp je niet aan "men was wat voorbarig daarin"quote:Op zondag 5 mei 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat ze een uur later er weer gewoon stond en er niets gebeurde. Prima dat je vindt dat zo iemand op moet tyfen, maar wees daar dan op z'n minst eerlijk in.
Ok, en nu een antwoord ?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Even aangaande je Wilders fobie. Je denkt dat je , door iemand lukraak het etiket "Wilders-aanhanger" op te spelden, zijn/haar mening direct kunt kleineren. Een beproefd edoch gebrekkig conceptje voor de toch enigszins wat boereslimme denker, er lopen er hier nog wel een paar rond. Ik persoonlijk ben geen groot fan van Wilders maar ik raad toch elke Wilders-aanhanger en trouwens één ieder, dit te zien voor wat het is en het te herkennen als een zwaktebod, een bod dat niet voor niets keer op keer wordt gedaan door wat onzekere mannetjes.
Het gaat natuurlijk niet om die ene persoon in kwestie maar om mogelijk machtsmisbruik / overtreden van de wet door de overheidquote:
Misschien wordt Wilders erbij gehaald omdat rondom hem de indruk is ontstaan dat de vrijheid van meningsuiting in het geding was? Kennelijk was dat voor velen slechts een holle kreet en ging het hen in de verste verte niet om de vrijheid van meningsuiting maar om het verkondigen van steun aan die mening.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Even aangaande je Wilders fobie. Je denkt dat je , door iemand lukraak het etiket "Wilders-aanhanger" op te spelden, zijn/haar mening direct kunt kleineren. Een beproefd edoch gebrekkig conceptje voor de toch enigszins wat boereslimme denker, er lopen er hier nog wel een paar rond. Ik persoonlijk ben geen groot fan van Wilders maar ik raad toch elke Wilders-aanhanger en trouwens één ieder, dit te zien voor wat het is en het te herkennen als een zwaktebod, een bod dat niet voor niets keer op keer wordt gedaan door wat onzekere mannetjes.
Hallo!quote:Op zondag 5 mei 2013 11:43 schreef Elfletterig het volgende:
Precies. Liever het zekere voor het onzekere. Sommige mensen doen net alsof die muts dagenlang heeft vastgezeten, terwijl het hooguit om een paar uurtjes gaat.
Ik sta niet "te juichen" bij het geblunder van de politie, maar ik vind dat de ernst van deze gebeurtenis schromelijk wordt overdreven. De inhuldiging is al een week geleden en we mekkeren er nog steeds over.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hallo!
Onrechtmatige detentie is onrechtmatige detentie. En de reden die jij bedenkt "voor het geval dat" is al helemaal achterlijk. Niet alleen omdat beiden bekend waren bij de Politie en ze nota bene nog met de Burgemeester afspraken gemaakt hebben (waar zij zich wel aan gehouden hebben!), maar bovendien omdat die reden voldoende is om iedereen vast te zetten als het de politie uitkomt.
Nederland is een politiestaat, het wordt met het jaar erger en de grote domme massa staat er nog bij te juichen ook! Bizar...
Wat is er mis met het koningshuis toejuichen en de persoon die boe roept verder negeren?quote:Op zondag 5 mei 2013 12:39 schreef Jian het volgende:
Waar zeg ik dat ze niet mocht demonstreren? Mensen zijn conceptdenkers,maar je moet toch eens proberen je conceptjes eningszins los te laten en daadwerkelijk te lezen en te zien. Ik zeg min of meer dat het een hypocriete, weinig oprechte trut is die er duidelijk op uit is om ietwat rellerig ophef maken om vervolgens op een wat zwakke, slecht onderbouwde manier een boodschap uit te dragen.
En we moeten het schromelijk blijven overdrijven totdat het niet meer gebeurd en om te voorkomen dat het erger wordt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sta niet "te juichen" bij het geblunder van de politie, maar ik vind dat de ernst van deze gebeurtenis schromelijk wordt overdreven. De inhuldiging is al een week geleden en we mekkeren er nog steeds over.
Ik vind het helemaal niet overdreven. Grondrechten worden terzijde geschoven voor een toneelstukje met overbetaalde slechte acteurs die vrijstelling hebben van de bezuinigingen op cultuur. Dubbele klassenjustitie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sta niet "te juichen" bij het geblunder van de politie, maar ik vind dat de ernst van deze gebeurtenis schromelijk wordt overdreven. De inhuldiging is al een week geleden en we mekkeren er nog steeds over.
Er gebeuren in dit land echt wel ergere dingen dan het per ongeluk aanhouden van twee mensen, die binnen korte tijd weer op vrije voeten zijn. Als ze nou dagenlang waren vastgezet, had je een punt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En we moeten het schromelijk blijven overdrijven totdat het niet meer gebeurd en om te voorkomen dat het erger wordt.
Welnee. Daar wordt om gelachen, voor zover er al aandacht aan wordt besteedt. Iedereen heeft het naar de zin, no big deal.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
Je komt overduidelijk niet zoveel buiten ....., ik zou jou daar wel eens tussen willen zien zonder politiebescherming roepend "Rot op Beatrix", één vonkje is in dat soort massa's vaak genoeg.
Lastig, Lastig. Ik kom op "nee en ja",quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is vooraf met de Burgemeester besproken dat ze daar zouden demonstreren. De Burgemeester heeft in persoon dat akkoord bevonden.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:04 schreef Jian het volgende:
Toen de plekken aangewezen werden was dat uiteraard om reden van orde, controle en veiligheid.
Wat is er precies zo ernstig aan? Een paar overijverige agenten hebben per abuis twee demonstranten aangehouden, die binnen enkele uren weer op straat stonden. Het is niet alsof ze voor een vuurpeloton zijn gezet en afgeknald. Als je dit al "ernstig" noemt, hoe wil je dan de écht grote fouten, met echt grote gevolgen noemen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
Lastig, Lastig. Ik kom op "nee en ja",
Nee, want het feit is simpelweg ernstig. En dat er geen gevolgen voor de verantwoordelijken zijn is schandalig.
Ja, want mevrouw wilde aandacht voor haar boodschap. Die heeft ze nu - en aanzienlijk meer dan ze met haar lullige bordje ooit voor elkaar had kunnen krijgen. Dus in essentie hebben deze acties haar niet geschaad maar geholpen.
Daar geloof ik helemaal niks vanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er precies zo ernstig aan? Een paar overijverige agenten hebben per abuis twee demonstranten aangehouden, die binnen enkele uren weer op straat stonden.
De ernst zit er in dat het er alle schijn van heeft dat bewust mensen zijn vastgezet omdat het koningshuis liever niet ziet dat er ook een enkele republikein zijn/haar mening uit op de dam.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Jij gelooft echt dat dit het werk is van overijverige agenten?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is er precies zo ernstig aan? Een paar overijverige agenten hebben per abuis twee demonstranten aangehouden, die binnen enkele uren weer op straat stonden. Het is niet alsof ze voor een vuurpeloton zijn gezet en afgeknald. Als je dit al "ernstig" noemt, hoe wil je dan de écht grote fouten, met echt grote gevolgen noemen?
Denk je dat het koningshuis achterlijk is? Denk je dat die het mechanisme niet snappen? Het koningshuis weet ook wel dat er geen haan kraait naar twee demonstranten die ergens in een grote mensenmassa staan, terwijl het (onterecht / onjuist) aanhouden van die mensen juist voor een grote hoeveelheid aandacht zorgt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
De ernst zit er in dat het er alle schijn van heeft dat bewust mensen zijn vastgezet omdat het koningshuis liever niet ziet dat er ook een enkele republikein zijn/haar mening uit op de dam.
Wat dat betreft is het ook bijzonder vreemd dat de pers niet zomaar foto's mag plaatsen van het koningshuis die geplaatst mogen worden van ieder ander.
En zo zijn er heel veel zaken die heel apart zijn en niet passen bij de rechtstaat. Natuurlijk kun je daar je schouders over ophalen, maar ik vind dat dus helemaal niet gepast.
De politietop had een directe lijn met de aanwezige agenten. Complete bullshit dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat dit het werk is van overijverige agenten?
Mijn god, dan ben je echt naïef!
Je mag wel zomaar foto's van Willy plaatsen maar dan doe je niet meer mee met de officiële fotomomentjes. Wat dat prulblaadje van laatst aankondigde waren verhalen over het vriendje van een klein kind en foto's van haar. Klein verschil lijkt me.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
De ernst zit er in dat het er alle schijn van heeft dat bewust mensen zijn vastgezet omdat het koningshuis liever niet ziet dat er ook een enkele republikein zijn/haar mening uit op de dam.
Wat dat betreft is het ook bijzonder vreemd dat de pers niet zomaar foto's mag plaatsen van het koningshuis die geplaatst mogen worden van ieder ander.
En zo zijn er heel veel zaken die heel apart zijn en niet passen bij de rechtstaat. Natuurlijk kun je daar je schouders over ophalen, maar ik vind dat dus helemaal niet gepast.
En waarom we een of ander advocaatje zijn complottheorie zo serieus nemen is me ook een raadsel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:53 schreef Scorpie het volgende:
Waarom is er zoveel ophef over een of ander studentenkutje met een bord?
In het geval van die Joanna boeit het me niet zo. Er waren overigens ook plekken waar 'republikeinen' mochten demonstreren, de dam was niet zo'n plek. Kun je het wel/niet mee eens zijn, maar het was in ieder geval bekend.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor het KH geldt hetzelfde als alle andere mensen met een publieke functie. Portretrecht is dus wel aan de orde en je kunt weliswaar alles publiceren, alleen de rijksvoorlichtingsdienst hebben bedacht dat je dan niet meer welkom bent bij officiele gelegenheden. Fucking slim vind ik hetquote:Wat dat betreft is het ook bijzonder vreemd dat de pers niet zomaar foto's mag plaatsen van het koningshuis die geplaatst mogen worden van ieder ander.
Eerste probleem is de waarheidsvinding; ik lees speculaties en daarna de conclusie dat er op basis van die speculatie iets mis is met de rechtstaat. De advocaat die signalen krijgt klinkt alsof ie de Jomanda van de jurisprudentie is ofzo.quote:En zo zijn er heel veel zaken die heel apart zijn en niet passen bij de rechtstaat. Natuurlijk kun je daar je schouders over ophalen, maar ik vind dat dus helemaal niet gepast.
Correctie: zij mocht wel degelijk op de dam protesteren. Daar had ze expliciet toestemming voor gekregen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
In het geval van die Joanna boeit het me niet zo. Er waren overigens ook plekken waar 'republikeinen' mochten demonstreren, de dam was niet zo'n plek. Kun je het wel/niet mee eens zijn, maar het was in ieder geval bekend.
Bron?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Grouch het volgende:
[..]
Correctie: zij mocht wel degelijk op de dam protesteren. Daar had ze expliciet toestemming voor gekregen.
Het gaat ze waarschijnlijk niet om het voorkomen van de aandacht, maar om machtsvertoon. Wij vinden dat er geen tegengeluid mag zijn op de dam, dus verwijder je het tegengeluid.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:50 schreef Elfletterig het volgende:
Denk je dat het koningshuis achterlijk is? Denk je dat die het mechanisme niet snappen? Het koningshuis weet ook wel dat er geen haan kraait naar twee demonstranten die ergens in een grote mensenmassa staan, terwijl het (onterecht / onjuist) aanhouden van die mensen juist voor een grote hoeveelheid aandacht zorgt.
Zoveel agenten die allemaal een knullige vergissing maken, resulterend in dat deze mensen net in de uren dat het er toe deed verwijderd waren terwijl UITDRUKKELIJK door de burgemeester was opgedragen dat deze mensen met rust gelaten moesten worden en de redengeving van de politie van onwaarschijnlijk, tot volstrekt idioot varieert?quote:Wat mij betreft heeft het er dus juist alle schijn van dat het daadwerkelijk een knullige vergissing is geweest.
Oeps! Beter kunnen negeren inderdaad, NOS buiten beeld houden en niemand wist dat ze uberhaupt bestond. Inderdaad foutje om haar te arresteren / mee te nemen, nu zitten we nog dagenlang met dit gezeik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Grouch het volgende:
[..]
Correctie: zij mocht wel degelijk op de dam protesteren. Daar had ze expliciet toestemming voor gekregen.
Nee, de politie had de uitdrukkelijke opdracht om deze mensen met rust te laten vermits ze op een normale manier zouden demonstreren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:52 schreef Fides het volgende:
Kom op zeg. Waarom zou hier nou weer een groot complot achter zitten? De politie heeft gewoon opdracht gehad om alle gekkies op de Dam af te voeren.
Ik weet er het fijne niet van, maar er zijn weldegelijk beperkingen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:53 schreef Brum_brum het volgende:
Je mag wel zomaar foto's van Willy plaatsen maar dan doe je niet meer mee met de officiële fotomomentjes.
Ik ken die casus niet, dus daar doelde ik ook niet op.quote:Wat dat prulblaadje van laatst aankondigde waren verhalen over het vriendje van een klein kind en foto's van haar. Klein verschil lijkt me.
Er waren duizenden agenten uit de provincie aanwezig.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat ze waarschijnlijk niet om het voorkomen van de aandacht, maar om machtsvertoon. Wij vinden dat er geen tegengeluid mag zijn op de dam, dus verwijder je het tegengeluid.
[..]
Zoveel agenten die allemaal een knullige vergissing maken, resulterend in dat deze mensen net in de uren dat het er toe deed verwijderd waren terwijl UITDRUKKELIJK door de burgemeester was opgedragen dat deze mensen met rust gelaten moesten worden en de redengeving van de politie van onwaarschijnlijk, tot volstrekt idioot varieert?
Kom op nou!
Je hebt ook gelijk ookquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom blijft men nog aandacht schenken aan die twee zure huillies? Simpel gedoe
Wat maakt het nu uit om wie het gaat?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
In het geval van die Joanna boeit het me niet zo.
Je bent niet op de hoogte van de feiten, want de Burgemeester heeft uitdrukkelijk toestemming gegeven aan die Joanna. Althans, daar zal hij niet over gelogen hebben tijdens P&W lijkt mij...quote:Er waren overigens ook plekken waar 'republikeinen' mochten demonstreren, de dam was niet zo'n plek. Kun je het wel/niet mee eens zijn, maar het was in ieder geval bekend.
Als het echt alleen maar zo werkt kan ik daar ook geen problemen mee hebben. Helaas zijn er talloze voorbeelden dat het toch allemaal net wat anders werkt als het KH er bij betrokken geraakt.quote:Voor het KH geldt hetzelfde als alle andere mensen met een publieke functie. Portretrecht is dus wel aan de orde en je kunt weliswaar alles publiceren, alleen de rijksvoorlichtingsdienst hebben bedacht dat je dan niet meer welkom bent bij officiele gelegenheden. Fucking slim vind ik het
Je hebt gelijk als je stelt dat niet bewezen is dat opzettelijk de rechten van Joanna met voeten getreden zijn, maar de verklaring die de politie gegeven heeft is gewoon te dom voor woorden en ik weiger te geloven dat zoveel agenten zo lang zo fout kunnen zitten.quote:Eerste probleem is de waarheidsvinding; ik lees speculaties en daarna de conclusie dat er op basis van die speculatie iets mis is met de rechtstaat. De advocaat die signalen krijgt klinkt alsof ie de Jomanda van de jurisprudentie is ofzo.
Mocht je/hij gelijk hebben is het inderdaad apart, al vind ik het in het geval van deze Joanna nog niet zo'n punt. Die kwam nml weer op tv en veelvoud en heeft zelfs een eigen topic op Fok!. Wat wil je nou nog meer als aandachtgeile studente?
Jij denkt serieus dat inclusief het haar uren vasthouden er geen moment is geweest waarop de korpsleiding eerder had kunnen ingrijpen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er waren duizenden agenten uit de provincie aanwezig.
Waarom snappen sommige droeftoeters hier niet dat er machtspelletjes door onze bestuurders gespeeld worden die indruisen tegen de rechtstaat, waarbij de publieke verontwaardiging niet om die 2 republiekeinen gaat maar juist over het niet naleven van regels die men opgesteld heeft. En dat de betrokken bestuurders wederom hiermee weg lijken te gaan komen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom blijft men nog aandacht schenken aan die twee zure huillies? Simpel gedoe
Nou en? We hebben het hier over een evenement dat voor het eerst plaats vindt in 33 jaar. Dan kan er wel eens een verkeerde beslissing worden gemaakt. Er is niemand overleden, er is niets aan de hand. So be it. Sommige 'droeftoeters' kunnen inzien dat de bestuurders ook maar mensen zijn en niet onfeilbaar, get over itquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom snappen sommige droeftoeters hier niet dat er machtspelletjes door onze bestuurders gespeeld worden die indruisen tegen de rechtstaat, waarbij de publieke verontwaardiging niet om die 2 republiekeinen gaat maar juist over het niet naleven van regels die men opgesteld heeft. En dat de betrokken bestuurders wederom hiermee weg lijken te gaan komen.
De vergelijking met Noord-Korea slaat inderdaad nergens op, maar het gaat helemaal niet om de vraag of mevrouw Joanna lief, leuk en aardig is (ik ken haar niet).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef Jian het volgende:
"Hou het rustig op de Dam, zorg dat er geen situaties ontstaan die mogelijk kunnen escaleren, haal daarom mogelijke sujetten die de boel dreigen te verstoren er direct tussenuit" Dat zal de opdracht zijn geweest aan de aldaar aanwezige politie. En die politie heeft aan de hand daarvan en onder druk van het gewicht van de gebeurtenis (wellicht wat overijverig) gereageerd. Mevrouw is daarna weer losgelaten met excuses ook al waren die waarschijnlijk niet gemeend.
Maar was de politie echt bezig iemand het zwijgen op te leggen? Welnee, er waren immers 6 plaatsen in de stad waar je kon roeptoeteren over de monarchie en de republiek wat je maar wilde, een eventuele belangrijke boodschap kon dus gewoon worden afgegeven, nee, de politie was bezig met het controleren van de gebeurtenis, het zorgen voor orde en veiligheid ten behoeve van één ieder aldaar aanwezig, meer niet.
Tot zover Noord Korea.
Zie tijdens zo'n reality serie wel eens een agent typen; met twee vingers en 90% backspace. Vind twee uur nog snel, als ze haar hele verklaring hadden in moeten typen zat ze nu nog vast.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat inclusief het haar uren vasthouden er geen moment is geweest waarop de korpsleiding eerder had kunnen ingrijpen?
Kijk, als ze 10 minuten later weer vrij was gelaten, dan geloof ik zoiets nog wel. Dat kan nog dat het 10 minuten duurt voordat iemand met hersenen hoort van dit probleem, even nadenkt wat er moet gebeuren en daar naar handelt. Maar dit? No way!
Behalve dat dat al een onrechtmatig ambtelijk bevel is, was er ook nog de mogelijkheid tot overleg met de leiding.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef Jian het volgende:
"Hou het rustig op de Dam, zorg dat er geen situaties ontstaan die mogelijk kunnen escaleren, haal daarom mogelijke sujetten die de boel dreigen te verstoren er direct tussenuit" Dat zal de opdracht zijn geweest aan de aldaar aanwezige politie.
Eerst nog even een leugen de media in.quote:En die politie heeft aan de hand daarvan en onder druk van het gewicht van de gebeurtenis (wellicht wat overijverig) gereageerd. Mevrouw is daarna weer losgelaten met excuses ook al waren die waarschijnlijk niet gemeend.
Ja. Iemand wilde daar op dat moment zijn mening geven en de politie verhinderde dat. Bij de bruiloft van de koning werd er ook een man aangehouden en zijn pamfletten in beslag genomen. Hij werd nooit vervolgd, maar die pamfletten kon hij die dag niet uitreiken.quote:Maar was de politie echt bezig iemand het zwijgen op te leggen?
Dan kan de politie ook wel op eigen houtje beslissen dat Wilders zijn mening alleen mag geven in boeken van meer dan 500 pagina's zonder Jip en Janneketaal. Tijd, plaats en manier valt ook onder het vrije van vrije meningsuiting. Bovendien gaat ook om jouw en mijn recht van een mening kennis te nemen.quote:Welnee, er waren immers 6 plaatsen in de stad waar je kon roeptoeteren over de monarchie en de republiek wat je maar wilde, een eventuele belangrijke boodschap kon dus gewoon worden afgegeven, nee, de politie was bezig met het controleren van de gebeurtenis, het zorgen voor orde en veiligheid ten behoeve van één ieder aldaar aanwezig, meer niet.
Tot zover Noord Korea.
Ik mag toch wel degelijk aannemen dat al die politie agenten van te voren gewoon goed geinstrueerd zijn wat wel en niet toelaatbaar was. Als er expleciet door een burgemeester op TV gezegd wordt dat individuele protesten op de dam toegestaan zijn dan wordt dit toch ook wel aan de medewerkers meegedeeld. En als er al tijden redelijk wat agenten rondgeslingerd hebben zal er toch niet zomaar 1 bedacht hebben laten we die 2 in het wit geklede mensen nu maar eens gaan oppakken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? We hebben het hier over een evenement dat voor het eerst plaats vindt in 33 jaar. Dan kan er wel eens een verkeerde beslissing worden gemaakt. Er is niemand overleden, er is niets aan de hand. So be it. Sommige 'droeftoeters' kunnen inzien dat de bestuurders ook maar mensen zijn en niet onfeilbaar, get over it
Je bent op de hoogte van het bestaan van moderne communicatiemogelijkheden?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zie tijdens zo'n reality serie wel eens een agent typen; met twee vingers en 90% backspace. Vind twee uur nog snel, als ze haar hele verklaring hadden in moeten typen zat ze nu nog vast.
Nadeel van hierarchische organisaties is dat potentieel niemand een beslissing neemt tot iemand met genoeg strepen besloten heeft. Op zo'n dag kan dat even duren. Maar net uit welk perspectief je het bekijkt of dat j e vindt dat twee uur lang is. Kan me voorstellen dat ze gewoon twee uur heeft zitten wachten tot er uberhaupt iemand na de hele ceremonie tijd had om zich over haar zaak te buigen. Of is dat pertinent uitgesloten aangezien alles mbt de rechtstaat altijd in 10 min geregeld is?
Zij was van plan om daar met een bord te gaan staan en te roepen Rot op Beatrix, de Politie heeft op dat moment geoordeeld dat, dat een risico was en dat, dat zou kunnen leiden tot ongeregeldheden en escalatie en omdat ze geenszins van plan was haar streven om nu juist op die plek haar boodschap uit te dragen te laten varen, heeft de politie haar even in de wacht gezet, niet omdat ze de boodschap van de republiek niet mocht uitdragen, want dat had ze de avond ervoor al op TV gedaan en dat kon ze elders op aangewezen plekken doen, maar om redenen van orde en veiligheid.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De vergelijking met Noord-Korea slaat inderdaad nergens op, maar het gaat helemaal niet om de vraag of mevrouw Joanna lief, leuk en aardig is (ik ken haar niet).
Het gaat ook niet om het eruit halen van deze mensen. Dat dat gebeurt om even op gepaste afstand te controleren wie het zijn en wat ze doen en of ze ook maar enigszins spullen bij zich hebben waarmee ze gevaar kunnen aanrichten... prima. Maar nee... er wordt ter plekke de legitimatie gecontroleerd. Dan is vastgesteld dat we niet met een gevaarlijke gek te maken hebben en alsnog word je urenlang vastgezet.
Dat zijn geen kleine vergissingen... Dat kan gewoon niet. Althans, als dat echt zou kunnen, dan is er nog een heel veel groter probleem.
Iemand als Wilders brengt niet alleen zichzelf maar ons hele land in gevaar bij het uiten van zijn mening. Toch wil je hier maar geen antwoord op geven : moet Wilders z'n mond houden ?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Zij was van plan om daar met een bord te gaan staan en te roepen Rot op Beatrix, de Politie heeft op dat moment geoordeeld dat, dat een risico was en dat, dat zou kunnen leiden tot ongeregeldheden en escalatie en omdat ze geenszins van plan was haar streven om nu juist op die plek haar boodschap uit te dragen te laten varen, heeft de politie haar even in de wacht gezet, niet omdat ze de boodschap van de republiek niet mocht uitdragen, want dat had ze de avond ervoor al op TV gedaan en dat kon ze elders op aangewezen plekken doen, maar om redenen van orde en veiligheid.
Dergelijk machtsvertoon zou slecht vallen onder de bevolking. Het koningshuis zou daarmee aan zijn eigen stoelpoten zagen, wat draagvlak betreft. Ik vind je theorie daarom totaal ongeloofwaardig. Bovendien is de verantwoordelijkheid gewoon in handen van de burgemeester van Amsterdam, zoals je hieronder zelf ook al aangeeft.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
Het gaat ze waarschijnlijk niet om het voorkomen van de aandacht, maar om machtsvertoon. Wij vinden dat er geen tegengeluid mag zijn op de dam, dus verwijder je het tegengeluid.
Hoezo "zo veel agenten" ? Is er dertig man betrokken geweest bij de aanhouding van die twee individuen? En hoezo "uren dat het ertoe deed" ? Er was slechts een korte balkonscene van pakweg 20-30 minuten; dat was de enige tijd die ertoe deed.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
Zoveel agenten die allemaal een knullige vergissing maken, resulterend in dat deze mensen net in de uren dat het er toe deed verwijderd waren terwijl UITDRUKKELIJK door de burgemeester was opgedragen dat deze mensen met rust gelaten moesten worden en de redengeving van de politie van onwaarschijnlijk, tot volstrekt idioot varieert?
Kom op nou!
Dit is echt muggenzifterij, spijkers zoeken op laag water. Jij gaat er maar zo'n beetje vanuit dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je, je verder aan niets hoeft te storen en nergens rekening mee hoeft te houden en je overal en waar en wanneer dan ook je mening maar kunt gaan staan ventileren, ordeverstorend of niet. En of je andere daar op dat moment anderen mee stoort of op wat voor manier dan ook mee benadeelt doet niet ter zake.... Ik zei het al naast de geldende regels, zijn daar ook nog eens normen, respect en de eigen verantwoordelijkheid om geen misbruik te maken van al die vrijheid, maar er op een gepaste wijze mee om te gaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat dat al een onrechtmatig ambtelijk bevel is, was er ook nog de mogelijkheid tot overleg met de leiding.
[..]
Eerst nog even een leugen de media in.
[..]
Ja. Iemand wilde daar op dat moment zijn mening geven en de politie verhinderde dat. Bij de bruiloft van de koning werd er ook een man aangehouden en zijn pamfletten in beslag genomen. Hij werd nooit vervolgd, maar die pamfletten kon hij die dag niet uitreiken.
We hebben al eerder gezien dat die Joanna werd verhinderd haar mening te geven op de door haar gekozen plek en moment.
We hebben de politie gehad die borden van bejaarden afpakte omdat de Japanse kroonprins of zo die niet te zien mocht krijgen. Er tekent zich dus wel degelijk een patroon af van mondsnoerderij, met name rond het koningshuis.
[..]
Dan kan de politie ook wel op eigen houtje beslissen dat Wilders zijn mening alleen mag geven in boeken van meer dan 500 pagina's zonder Jip en Janneketaal. Tijd, plaats en manier valt ook onder het vrije van vrije meningsuiting. Bovendien gaat ook om jouw en mijn recht van een mening kennis te nemen.
Stel dat het initiatief was van een willekeurig diender, so what? Stel het was van de Burgermeester of iemand anders? So what. Fouten mogen gemaakt worden, kan gebeuren. Zeker bij een uniek iets wat (zoals ik al zei) misschien een keer per 30 jaar gebeurt. Twee zure jankerds hebben 3 uur in een cel gezeten, who cares. Echt, waar maak je je druk om?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik mag toch wel degelijk aannemen dat al die politie agenten van te voren gewoon goed geinstrueerd zijn wat wel en niet toelaatbaar was. Als er expleciet door een burgemeester op TV gezegd wordt dat individuele protesten op de dam toegestaan zijn dan wordt dit toch ook wel aan de medewerkers meegedeeld. En als er al tijden redelijk wat agenten rondgeslingerd hebben zal er toch niet zomaar 1 bedacht hebben laten we die 2 in het wit geklede mensen nu maar eens gaan oppakken.
Ik geloof niet zomaar dat dit het intiatief was van 1 overijverig diender, en dat er dan rest die er ook bij stonden gezegd hebben dat deze mensen ook gewoon hun vrijheid hadden moeten behouden. Als dit wel zo is hebben we een veel groter probleem dat is namelijk de gehele organisatie van de politie want dat zou dan inhouden dat wat machtsgeile agenten maar kunnen doen en laten wat ze willen en de rest van de agenten gewoon meelopen en liegen en bedreigen om hun eigen boterham te behouden.
Open er een topic over en ga op die aangewezen plek je mening ventileren jongen, dan komen er wellicht vanzelf mensen die in je mening geïnteresseerd zijn!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Iemand als Wilders brengt niet alleen zichzelf maar ons hele land in gevaar bij het uiten van zijn mening. Toch wil je hier maar geen antwoord op geven : moet Wilders z'n mond houden ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom geef je niet gewoon antwoord ?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Open er een topic over en ga op die aangewezen plek je mening ventileren jongen, dan komen er wellicht vanzelf mensen die in je mening geïnteresseerd zijn!![]()
Dus jij mag ook regelmatig te hard rijden en dan zeg je sorry en krijg je geen bekeuring. Kom op zeg fouten mogen gemaakt worden, maar bij zulke simpele fouten als snelheidsovertredingen hangen al forse boetes. Maar bestuurders die helemaal het goede voorbeeld zouden moeten geven die komen hier gewoon mee weg. Het is toch te bizar voor woorden dat we dit onrecht door de vingers moeten zien.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:13 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel dat het initiatief was van een willekeurig diender, so what? Stel het was van de Burgermeester of iemand anders? So what. Fouten mogen gemaakt worden, kan gebeuren. Zeker bij een uniek iets wat (zoals ik al zei) misschien een keer per 30 jaar gebeurt. Twee zure jankerds hebben 3 uur in een cel gezeten, who cares. Echt, waar maak je je druk om?
Ja. Er zijn enkele wettelijke beperkingen, over hoever die precies mogen reiken kun je twisten, maar hier gaat het over de politie die de wet aan zijn laars lapt. De staat die zijn eigen recht niet respecteert, en dat is nou net de kern van de rechtsstaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit is echt muggenzifterij, spijkers zoeken op laag water. Jij gaat er maar zo'n beetje vanuit dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je, je verder aan niets hoeft te storen en nergens rekening mee hoeft te houden en je overal en waar en wanneer dan ook je mening maar kunt gaan staan ventileren, ordeverstorend of niet.
Nee, de vrijheid van meningsuiting is er immers per definitie voor meningen die mensen kunnen storen, niet om 'mooi weertje he' tegen elkaar te mogen zeggen. Als je wil voorkomen dat iemand iets zegt waar een ander zich aan kan storen dan moet je de vrijheid van meningsuiting afschaffen.quote:En of je andere daar op dat moment mee stoort of op wat voor manier dan ook mee benadeelt doet niet ter zake....
Ja, eigen verantwoordelijkheid zoals je al zegt. Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de politie. "Is het goed dat ik deze mening heb en uit, oh almachtige staat? Als u dat liever niet hoort dan zeg ik het niet."quote:Ik zei het al naast de geldende regels, zijn daar ook nog eens normen, respect en de eigen verantwoordelijkheid om geen misbruik te maken van al die vrijheid, maar er op een gepaste wijze mee om te gaan.
Jawel. Als ik hier mod ben en jouw mening niet geschikt acht voor de discussie dan kan ik ook email aanwijzen als de geschikte plek om die te uiten, maar dan ben ik jou wel degelijk de mond aan het snoeren.quote:Dit had niets te maken met iemand de mond snoeren omdat een bepaalde mening niet voor het voetlicht gebracht zou mogen worden!
Kijk, dat is het. Zij mogen wel en ik niet, boo-fucking-hoo. Bestuurders worden door ons aangesteld, ze hebben meer verantwoordelijkheid dan Henk die bij UPC werkt, zo is het nou eenmaal. Deal with it.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus jij mag ook regelmatig te hard rijden en dan zeg je sorry en krijg je geen bekeuring. Kom op zeg fouten mogen gemaakt worden, maar bij zulke simpele fouten als snelheidsovertredingen hangen al forse boetes. Maar bestuurders die helemaal het goede voorbeeld zouden moeten geven die komen hier gewoon mee weg. Het is toch te bizar voor woorden dat we dit onrecht door de vingers moeten zien.
En die kroning is net zo uniek als een andere konningedag op de dam waar het heel druk is, alleen nu verscheen het koninklijk paar op de dam ipv dat men schubbekutteveen bezocht en meedeed aan de vergane glorie van oud hollandsche spelen.
De politie heeft haar nu opgepakt omdat ze een plan had om mogelijk iets te roepen? Het wordt steeds gekker!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:56 schreef Jian het volgende:
Zij was van plan om daar met een bord te gaan staan en te roepen Rot op Beatrix, de Politie heeft op dat moment geoordeeld dat, dat een risico was en dat, dat zou kunnen leiden tot ongeregeldheden en escalatie en omdat ze geenszins van plan was haar streven om nu juist op die plek haar boodschap uit te dragen te laten varen, heeft de politie haar even in de wacht gezet, niet omdat ze de boodschap van de republiek niet mocht uitdragen, want dat had ze de avond ervoor al op TV gedaan en dat kon ze elders op aangewezen plekken doen, maar om redenen van orde en veiligheid.
Kennelijk weet het KH dat haar onderdanen een stel goedgelovige sukkels zijn en ze daarom hier mee wegkomen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
Dergelijk machtsvertoon zou slecht vallen onder de bevolking. Het koningshuis zou daarmee aan zijn eigen stoelpoten zagen, wat draagvlak betreft. Ik vind je theorie daarom totaal ongeloofwaardig.
Dus heeft het KH er niets mee te maken? Huh?quote:Bovendien is de verantwoordelijkheid gewoon in handen van de burgemeester van Amsterdam, zoals je hieronder zelf ook al aangeeft.
Er stonden best veel agenten bij. Ik heb ze niet geteld, maar ik begreep in de orde van grootte van 10-15 stuks. In uniform, daarnaast heb je vast en zeker ook een hoop stillen erbij gehad.quote:Hoezo "zo veel agenten" ? Is er dertig man betrokken geweest bij de aanhouding van die twee individuen? En hoezo "uren dat het ertoe deed" ? Er was slechts een korte balkonscene van pakweg 20-30 minuten; dat was de enige tijd die ertoe deed.
Neen. De burgemeester is gewoon in dezen gepasseerd.quote:En aangezien je zelf ook schrijft wat het devies van de burgemeester was, duidt de aanhouding van de twee nog meer op een fout.
En vervolgens zeggen we iedere keer dat het een incident is, dan kunnen struisvogels hun kop in het zand houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:13 schreef HostiMeister het volgende:
Stel dat het initiatief was van een willekeurig diender, so what? Stel het was van de Burgermeester of iemand anders? So what. Fouten mogen gemaakt worden, kan gebeuren. Zeker bij een uniek iets wat (zoals ik al zei) misschien een keer per 30 jaar gebeurt. Twee zure jankerds hebben 3 uur in een cel gezeten, who cares. Echt, waar maak je je druk om?
En ga nou niet zeggen dat het een principe kwestie is, dat slaat al he-le-maal nergens op.
Precies. Vrijheid van meningsuiting is er juist voor de meningen die jeuken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de vrijheid van meningsuiting is er immers per definitie voor meningen die mensen kunnen storen, niet om 'mooi weertje he' tegen elkaar te mogen zeggen. Als je wil voorkomen dat iemand iets zegt waar een ander zich aan kan storen dan moet je de vrijheid van meningsuiting afschaffen.
Nee, dat zie ik dus niet zo, de vrijheid van meningsuiting is hier in mijn optiek nimmer in het geding geweest. Waar je hooguit over kunt discussiëren is of hier sprake was van (potentiële) ordeverstoring en gevaar voor veiligheid. Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja. Er zijn enkele wettelijke beperkingen, over hoever die precies mogen reiken kun je twisten, maar hier gaat het over de politie die de wet aan zijn laars lapt. De staat die zijn eigen recht niet respecteert, en dat is nou net de kern van de rechtsstaat.
Complete onzin, wie zegt dat zij haar mening niet mag ventileren ook al is dat niet de mening van anderen, dat mag best.... alleen niet tijdens het staatsbanket!quote:Nee, de vrijheid van meningsuiting is er immers per definitie voor meningen die mensen kunnen storen, niet om 'mooi weertje he' tegen elkaar te mogen zeggen. Als je wil voorkomen dat iemand iets zegt waar een ander zich aan kan storen dan moet je de vrijheid van meningsuiting afschaffen.
Slechte analogie, het gaat hier nogmaals gewoon om ordeverstoring en veiligheid. Haar recht om haar mening voor het voetlicht te brengen is haar niet ontzegd.quote:Jawel. Als ik hier mod ben en jouw mening niet geschikt acht voor de discussie dan kan ik ook email aanwijzen als de geschikte plek om die te uiten, maar dan ben ik jou wel degelijk de mond aan het snoeren.
Ze riep het al hoor en de rest was preventief, niet zo ongewoon hoor.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De politie heeft haar nu opgepakt omdat ze een plan had om mogelijk iets te roepen? Het wordt steeds gekker!
Op basis van compleet niets vind je dat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef Jian het volgende:
Nee, dat zie ik dus niet zo, de vrijheid van meningsuiting is hier in mijn optiek nimmer in het geding geweest. Waar je hooguit over kunt discussiëren is of hier sprake was van (potentiële) ordeverstoring en gevaar voor veiligheid. Ik vind van wel.
Moet Wilders z'n mond ook houden ?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Slechte analogie, het gaat hier nogmaals gewoon om ordeverstoring en veiligheid. Haar recht om haar mening voor het voetlicht te brengen is haar niet ontzegt.
Dus ze is weldegelijk opgepakt en verwijderd vanwege het uiten van een specifieke mening. Nou, zijn we daar ook uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:37 schreef Jian het volgende:
Ze riep het al hoor en de rest was preventief, niet zo ongewoon hoor.
Als die bestuurders idd veel meer verantwoordelijkheden hebben als henk mogen we toch weldegelijk verwachten dat ze ook heel secuur met die verantwoordelijkheden omgaan. Blijkbaar vinden sommige mensen hier dat bestuurders zich net zo dom als henk de palletreparateur mogen gedragen en dan ermee weg kunnen komen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kijk, dat is het. Zij mogen wel en ik niet, boo-fucking-hoo. Bestuurders worden door ons aangesteld, ze hebben meer verantwoordelijkheid dan Henk die bij UPC werkt, zo is het nou eenmaal. Deal with it.
Op basis van de inschatting die ervaren politiemensen op dat moment maken! En dat jij een gekkie bent die denkt dat je in Feyenoordshirt midden in een vak, vol met Ajaxsupporters kan gaan staan en kan gaan staan roepen "Weg met Johan Cruijff" en er daarna lachend zonder kleerscheuren kunt uitlopen, dat is jouw probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op basis van compleet niets vind je dat.
Verder constateer ik dat de Burgemeester de kwestie orde en veiligheid vooraf beoordeeld heeft en in orde heeft bevonden. Geen bedenkingen, nee... ondubbelzinnig op orde.
Hoe jij er dan bij komt dat dit om orde en veiligheid gaat ontgaat mij ten ene male.
Niet te vergelijken. Wanneer troffen de harde kern van oranjegezinden en republikeinen elkaar voor het laatst?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Op basis van de inschatting die ervaren politiemensen maken op dat moment maken! En dat jij een gekkie bent die denkt dat je in Feyenoordshirt midden in een vak, vol met Ajaxsupporters kan gaan staan en kan gaan staan roepen "Weg met Johan Cruijff" en er daarna lachend zonder kleerscheuren kunt uitlopen, dat is jouw probleem.
Alleen als je geluk hebt, anders wordt je misschien wel gemolesteerd ....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:41 schreef NomanIW het volgende:
Als we Jian mogen geloven kun je iemand dus de mond snoeren door een intimiderende houding aan te nemen als je een meerderheid vormt. Dan komt de politie de dissident aanhouden om de orde te bewaren.
Uhhh, het is iets dat DS4 net aanhaalde.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:46 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Wanneer troffen de harde kern van oranjegezinden en republikeinen elkaar voor het laatst?
Moet Wilders z'n mond houden ? Is namelijk erg gevaarlijk, je mening uiting temidden van moslimextremisten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Alleen als je geluk hebt, anders wordt je misschien wel gemolesteerd ....
U gaat er volledig aan voorbij dat "iemand de mond snoeren" hier helemaal niet de eigenlijke issue is.
Uiteraard wel, de vrijheid van meningsuiting behelst immers het recht om te zeggen wat je wil, op elke plaats op elke tijd die je wil. Als de staat gaat bepalen wanneer en waar je je mening mag geven, dan is er geen vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik dus niet zo, de vrijheid van meningsuiting is hier in mijn optiek nimmer in het geding geweest.
Dat kun je ook van Wilders en Van Gogh's meningsuitingen zeggen. Het is een kutsmoes, zeker omdat er zoveel agenten aanwezig waren en omdat juist die agenten het gevaar voor die dame vormden en zij de orde verstoorden.quote:Waar je hooguit over kunt discussiëren is of hier sprake was van (potentiële) ordeverstoring en gevaar voor veiligheid. Ik vind van wel.
Het staatsbanket zal een besloten gelegenheid zijn. Als je op de openbare weg iets organiseert dan heb je je huisregels thuis te laten.quote:Complete onzin, wie zegt dat zij haar mening niet mag ventileren ook al is dat niet de mening van anderen, dat mag best.... alleen niet tijdens het staatsbanket!
Nogmaals, nee. Het hoort bij de orde dat mensen gewoon hun mening kunnen geven. En de veiligheid was slechts bedreigd door die agenten zelf.quote:Slechte analogie, het gaat hier nogmaals gewoon om ordeverstoring en veiligheid.
Jawel. En mijn recht om van haar mening kennis te nemen ook. Niemand heeft voorafgaande goedkeuring van de staat nodig om zijn mening te mogen uiten, dus er zijn ook geen voorwaarden aan plaats en tijd verbonden om die goedkeuring te krijgen. En dus ook geen door de staat goedgekeurde pleintjes of communicatiemiddelen waar het dan wel mag.quote:Haar recht om haar mening voor het voetlicht te brengen is haar niet ontzegt.
Alleen waren de politieagenten hier de hooligans die geweld gebruikten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Op basis van de inschatting die ervaren politiemensen op dat moment maken! En dat jij een gekkie bent die denkt dat je in Feyenoordshirt midden in een vak, vol met Ajaxsupporters kan gaan staan en kan gaan staan roepen "Weg met Johan Cruijff" en er daarna lachend zonder kleerscheuren kunt uitlopen, dat is jouw probleem.
Dat is het wel. Jij roept van niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Alleen als je geluk hebt, anders wordt je misschien wel gemolesteerd ....
U gaat er volledig aan voorbij dat "iemand de mond snoeren" hier helemaal niet de eigenlijke issue is.
Het oppakken van die twee levert veel meer aandacht op dan wanneer ze daar zielig met hun bordje in de mensenmassa hadden gestaan. Je theorie gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:29 schreef DS4 het volgende:
Kennelijk weet het KH dat haar onderdanen een stel goedgelovige sukkels zijn en ze daarom hier mee wegkomen...
"Niets" heb ik niet gezegd. Handhaving van de openbare orde en veiligheid is primair een verantwoordelijkheid van de gemeente Amsterdam. Natuurlijk is dit wel een bijzonder evenement, dus zijn er diverse zichtbare en onzichtbare maatregelen genomen. Men neemt het zekere voor het onzekere, zeker na de gebeurtenissen tijdens Koninginnedag in Apeldoorn.quote:
Zo kun je het ook uitleggen, jaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:29 schreef DS4 het volgende:
Neen. De burgemeester is gewoon in dezen gepasseerd.
Ik heb in het vijandige vak gestaan tussen de harde kern. No problem. Ik ben niet zo bangig.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef Jian het volgende:
Op basis van de inschatting die ervaren politiemensen op dat moment maken! En dat jij een gekkie bent die denkt dat je in Feyenoordshirt midden in een vak, vol met Ajaxsupporters kan gaan staan en kan gaan staan roepen "Weg met Johan Cruijff" en er daarna lachend zonder kleerscheuren kunt uitlopen, dat is jouw probleem.
Dat jij tussen de regels hebt gelezen dat ik de theorie aanhang dat het het Koningshuis te doen was om zo min mogelijk publiciteit neemt niet weg dat mijn theorie feitelijk is dat men deze mensen niet op de dam wilde hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het oppakken van die twee levert veel meer aandacht op dan wanneer ze daar zielig met hun bordje in de mensenmassa hadden gestaan. Je theorie gaat dus niet op.
Joanna had geen auto bij zich, laat staan andere potentiële wapens.quote:"Niets" heb ik niet gezegd. Handhaving van de openbare orde en veiligheid is primair een verantwoordelijkheid van de gemeente Amsterdam. Natuurlijk is dit wel een bijzonder evenement, dus zijn er diverse zichtbare en onzichtbare maatregelen genomen. Men neemt het zekere voor het onzekere, zeker na de gebeurtenissen tijdens Koninginnedag in Apeldoorn.
De burgemeester is feitelijk gepasseerd. Hij is niet betrokken geweest bij dit incident, althans, niets wijst daarop.quote:Zo kun je het ook uitleggen, jaDoen ze in de voetballerij ook wel. Als een verdediger een fout maakt, wordt hij door de aanvaller gepasseerd...
Daar ga je weer, onzin dus, als jij elke nacht om 24.00 uur een megafoon uit je zolderraampje steekt om luidkeels je mening te verkondigen dan maakt de gebelde politie daar een eind aan wegens geluidsoverlast en ordeverstoring en dat heeft dan helemaal niets met de door jou vertolkte mening te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard wel, de vrijheid van meningsuiting behelst immers het recht om te zeggen wat je wil, op elke plaats op elke tijd die je wil. Als de staat gaat bepalen wanneer en waar je je mening mag geven, dan is er geen vrijheid van meningsuiting.
Klopt!quote:Jawel. En mijn recht om van haar mening kennis te nemen ook. Niemand heeft voorafgaande goedkeuring van de staat nodig om zijn mening te mogen uiten
.quote:dus er zijn ook geen voorwaarden aan plaats en tijd verbonden om die goedkeuring te krijgen. En dus ook geen door de staat goedgekeurde pleintjes of communicatiemiddelen waar het dan wel mag
Dat is het niet, er waren vele mogelijkheden, door overheid en media gecreëerd om de mening van Joanna de republikein bij het grote publiek voor het voetlicht te brengen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:52 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Dat is het wel. Jij roept van niet.
Jij begint over openbare orde. Ik leg uit waarom je op die fiets elke dissident de mond kunt snoeren. Daarmee is dat per definitie een issue.
Puur jouw subjectieve inzicht en daar heb je natuurlijk recht op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb in het vijandige vak gestaan tussen de harde kern. No problem. Ik ben niet zo bangig.
En dit zijn mensen die gewoon naar de koning komen kijken, in plaats van doorgesnoven en ladderzatte hooligans!
Dat jij zo'n foute inschatting maakt, soit. Maar ervaren politiemensen weten dat er geen enkel gevaar is in zo'n situatie.
Die geluidsoverlast is er dan wel onafhankelijk van de mening en daar zit nu net het kenmerkende verschil met jouw redenering.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Jian het volgende:
Daar ga je weer, onzin dus, als jij elke nacht om 12.00 uur een megafoon uit je zolderraampje steekt om luidkeels je mening te verkondigen dan maakt de gebelde politie daar een eind aan wegens geluidsoverlast en ordeverstoring en dat heeft dan helemaal niets met de door jou vertolkte mening te maken.
Gevaar? Welk gevaar? Ordeverstoring is al voldoende om e.e.a. te kunnen laten escaleren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb in het vijandige vak gestaan tussen de harde kern. No problem. Ik ben niet zo bangig.
En dit zijn mensen die gewoon naar de koning komen kijken, in plaats van doorgesnoven en ladderzatte hooligans!
Dat jij zo'n foute inschatting maakt, soit. Maar ervaren politiemensen weten dat er geen enkel gevaar is in zo'n situatie.
Gewoon mijn hersenen gebruiken. En ervaring mbt het tussen die hooligans in staan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:06 schreef Jian het volgende:
Puur jouw subjectieve inzicht en daar heb je natuurlijk recht op.
Nee je ontwijkt alle ter zake doende argumenten, dus discussie voeren konden we het al niet noemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is het niet, er waren vele mogelijkheden, door overheid en media gecreëerd om de mening van Joanna de republikein bij het grote publiek voor het voetlicht te brengen.
Laat dissidenten-mond-soer-verhaal en de eventuele nog komende Noord Korea retoriek maar achterwege, dat hebben we in dit topic al ruimschoots aan bod gehad en ik ga daar in elk geval geen discussie meer over voeren.
Ik bestrijd slechts de mening van WS, dat je overal en altijd en op welk tijdstip dan ook je mening mag verkondigen. Er kunnen redenen zijn waarom dat niet kan of gewenst is, dat heeft NOGMAALS niet zo zeer met de vrijheid van meningsuiting te maken, als wel met andere omstandigheden, in mijn voorbeeld inderdaad met geluidsoverlast, goedzo! In het geval van Joanna met veiligheid en gevaar voor eventuele escalatie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die geluidsoverlast is er dan wel onafhankelijk van de mening en daar zit nu net het kenmerkende verschil met jouw redenering.
Of was "leve de Koning, hoera, hoera, hoera" roepen ook ordeverstorend op de dam?
Het gevaar wat je nu beschrijft geldt voor iedere verkondiging van een mening op ieder gegeven moment!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:07 schreef Montagui het volgende:
Gevaar? Welk gevaar? Ordeverstoring is al voldoende om e.e.a. te kunnen laten escaleren.
Zij was 1 van 2 mensen op de dam die wilde protesteren tegen het koningshuis. Zij begaf zich daar temidden van 25000 mensen die (in hun beleving) een heuglijk feit wilden vieren. Er was daarom wel degelijk sprake van de kans op mogelijke ordeverstoring. Er hoeft maar 1 persoon temidden van die 25000 te zijn die (om wat voor reden dan ook) haar anti monarchistische leuzen zat is en haar op haar bek slaat....of zo. Niet goed te praten, maar die mogelijkheid bestaat. En dan zit je daar met je ordeverstoring én een nog meer verontwaardigde Joanna. Die dat dan weer kan aangrijpen voor haar eigen gewin.
Nee, dat gebeurt niet. Zelfs niet met dat Feyenoord shirt aan, want er is een verdomd mooie foto van iemand in een Feyenoord shirt in een Ajax vak (of andersom, dat ben ik kwijt) en ook die kreeg alleen wat verbaal naar zijn hoofd.quote:Vandaar dat de analogie met voetbalsupporters ook best opgaat. Je kan je als bv feyenoord supporter gerust begeven onder de Ajax supporters. Zolang je je gemak houdt is er niets aan de hand. Maar sta er dan niet gek van te kijken als je een pak slaag krijgt als je ze gaat uitjouwen en/of provoceren.
De 2 republikeinen zijn een uur later weer terug gebracht. Dat zou men natuurlijk niet doen als er daadwerkelijk sprake was van een verstoring van de orde.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gevaar? Welk gevaar? Ordeverstoring is al voldoende om e.e.a. te kunnen laten escaleren.
Zij was 1 van 2 mensen op de dam die wilde protesteren tegen het koningshuis. Zij begaf zich daar temidden van 25000 mensen die (in hun beleving) een heuglijk feit wilden vieren. Er was daarom wel degelijk sprake van de kans op mogelijke ordeverstoring. Er hoeft maar 1 persoon temidden van die 25000 te zijn die (om wat voor reden dan ook) haar anti monarchistische leuzen zat is en haar op haar bek slaat....of zo. Niet goed te praten, maar die mogelijkheid bestaat. En dan zit je daar met je ordeverstoring én een nog meer verontwaardigde Joanna. Die dat dan weer kan aangrijpen voor haar eigen gewin.
Vandaar dat de analogie met voetbalsupporters ook best opgaat. Je kan je als bv feyenoord supporter gerust begeven onder de Ajax supporters. Zolang je je gemak houdt is er niets aan de hand. Maar sta er dan niet gek van te kijken als je een pak slaag krijgt als je ze gaat uitjouwen en/of provoceren.
Ja wellicht bij FC schubbekutveen op de Veluwe, waar het leven nog goed is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon mijn hersenen gebruiken. En ervaring mbt het tussen die hooligans in staan.
Dat roep je keer op keer, maar een deugdelijke onderbouwing ontbreekt en ik heb je al onderbouwd aangegeven waarom het onzin is en bovendien dat als dat al zo zou zijn iedere verkondiging van een mening die jeukt een probleem is en daarmee dus weldegelijk de vrijheid van meningsuiting in geding is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef Jian het volgende:
In het geval van Joanna met veiligheid en gevaar voor eventuele escalatie.
Mag Wilders z'n mening verkondigen als het tot gevolg heeft dat hij de Nederlandse veiligheid in gevaar brengt ?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik bestrijd slechts de mening van WS, dat je overal en altijd en op welk tijdstip dan ook je mening mag verkondigen. Er kunnen redenen zijn waarom dat niet kan of gewenst is, dat heeft NOGMAALS niet zo zeer met de vrijheid van meningsuiting te maken, als wel met andere omstandigheden, in mijn voorbeeld inderdaad met geluidsoverlast, goedzo! In het geval van Joanna met veiligheid en gevaar voor eventuele escalatie.
Er zal reden moeten zijn aan te nemen dat de openbare orde ernstig in het geding komt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik bestrijd slechts de mening van WS, dat je overal en altijd en op welk tijdstip dan ook je mening mag verkondigen. Er kunnen redenen zijn waarom dat niet kan of gewenst is, dat heeft NOGMAALS niet zo zeer met de vrijheid van meningsuiting te maken, als wel met andere omstandigheden, in mijn voorbeeld inderdaad met geluidsoverlast, goedzo! In het geval van Joanna met veiligheid en gevaar voor eventuele escalatie.
Ah gaat toch weg man, ik heb hier in dit topic mijn mening breed gegeven en dan kom jij binnenvallen met argumenten die in de hele discussie al 3 x over de tafel en terug zijn geweest en ga je mij verwijten die argumenten te ontwijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Nee je ontwijkt alle ter zake doende argumenten, dus discussie voeren konden we het al niet noemen.
Nee, bij FC Groningen in een periode dat er rondom de wedstrijden aardig wat charges nodig waren van de ME om de orde en veiligheid te bewaken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
Ja wellicht bij FC schubbekutveen op de Veluwe, waar het leven nog goed is.
Harstikke mooi toch dat dat kan! Ben ik helemaal voor! Maar zo gaat het helaas niet altijd......zie bv 29 mei 1985.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gevaar wat je nu beschrijft geldt voor iedere verkondiging van een mening op ieder gegeven moment!
[..]
Nee, dat gebeurt niet. Zelfs niet met dat Feyenoord shirt aan, want er is een verdomd mooie foto van iemand in een Feyenoord shirt in een Ajax vak (of andersom, dat ben ik kwijt) en ook die kreeg alleen wat verbaal naar zijn hoofd.
Wat daar ook van moge zijn: hooligans zijn van een compleet ander slag dan Oranjefans. Bij schaatsen (dat soort publiek hebben we het over) zitten supporters ook door elkaar. Dat leidt NIMMER tot problemen.
Nee,die zijn naar een andere plek gebracht, namelijk het Waterlooplein, één van de 6 plekken in de stad die waren aangeduid als demonstratieplekken, toen waren de balkontoestanden etc op de Dam overigens ook al zo'n beetje achter de rug.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De 2 republikeinen zijn een uur later weer terug gebracht. Dat zou men natuurlijk niet doen als er daadwerkelijk sprake was van een verstoring van de orde.
Dan niet nee, luidkeels oranje boven zingen mag dan immers ook niet. Zoals ik al aangaf zijn er wettelijke beperkingen. Hier mocht echter wel oranje boven gezongen worden, maar geen bord omhoog gehouden worden met een republikeinse boodschap.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar ga je weer, onzin dus, als jij elke nacht om 24.00 uur een megafoon uit je zolderraampje steekt om luidkeels je mening te verkondigen dan maakt de gebelde politie daar een eind aan wegens geluidsoverlast en ordeverstoring en dat heeft dan helemaal niets met de door jou vertolkte mening te maken.
Er zijn restricties aan de geluidsproductie, niet aan de mening, dat is heel wat anders. Het wordt echt geen teringzooi in Nederland als iedereen zijn mening geeft wanneer die wil en waar die wil, als er bij de uitingsvorm maar rekening wordt gehouden met een ander zijn nachtrust.quote:Klopt!
[..]
.
Niks "dus" het één heeft niets met het andere te maken! Natuurlijk zijn er restricties aan waar en welk tijdstip anders zou het een mooie teringzooi worden in Nederland.
En wederom kom de vrijheid van meningsuiting hierbij niet in het geding!
En jij roept keer op keer dat het gevaar voor veiligheid en de kans op escalatie niet aanwezig waren omdat jij als durfal en fan van FC Dorpshoofdstraat tussen de harde kern van FC Schubbekutveen hebt gestaan. En als ik zeg dat de politie bij een dergelijke gebeurtenis geen enkel risico neemt waar het betreft veiligheid en orde, dan zeg jij dat, dat onzin is omdat de politie wel weet wie die 30.000 feestgangers op dat plein zijn en dat ze heus wel weten dat die eigenlijk heel lieffffff zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat roep je keer op keer, maar een deugdelijke onderbouwing ontbreekt en ik heb je al onderbouwd aangegeven waarom het onzin is en bovendien dat als dat al zo zou zijn iedere verkondiging van een mening die jeukt een probleem is en daarmee dus weldegelijk de vrijheid van meningsuiting in geding is.
De vraag blijft in hoeverre het Koningshuis daar iets over te zeggen had. Het is niet alsof de precieze regels over protesten door de Majesteit zelf zijn opgesteld ofzo...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:
Dat jij tussen de regels hebt gelezen dat ik de theorie aanhang dat het het Koningshuis te doen was om zo min mogelijk publiciteit neemt niet weg dat mijn theorie feitelijk is dat men deze mensen niet op de dam wilde hebben.
Dat is niet relevant. Waar het om gaat, is dat er bij een dergelijk evenement allerhande veiligheidsmaatregelen worden getroffen. En daar zijn gegronde redenen voor. Dat staat verder los van het individu Joanna, het gaat om het niveau van veiligheidsmaatregelen in algemene zin.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:
Joanna had geen auto bij zich, laat staan andere potentiële wapens.
De vergelijking met Apeldoorn gaat mank.
Dat er een fout is gemaakt, wil niet zeggen dat de burgemeester is gepasseerd. Het is niet zo dat de burgemeester voortdurend als een soort vijfde wiel aan de wagen achter politiemensen aanholt. Daar zou hij een dagtaak aan hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:
De burgemeester is feitelijk gepasseerd. Hij is niet betrokken geweest bij dit incident, althans, niets wijst daarop. Over voetbal kun je het verder beter niet hebben, want je gaat dan raaskallen.
Men heeft het in de media toch altijd over de veiligheids driehoek, van het OM, de politie en de Burgemeerster, die 3 verschillende onderdelen zouden toch een consistent beleid moeten uitdragen. En niet dat de ene iets zegt en de ander toch iets anders doet, dan weet je als burger helemaal niet meer waar je aan toe bent.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Dat er een fout is gemaakt, wil niet zeggen dat de burgemeester is gepasseerd. Het is niet zo dat de burgemeester voortdurend als een soort vijfde wiel aan de wagen achter politiemensen aanholt. Daar zou hij een dagtaak aan hebben.
Je hoeft geen geharde hooligan te zijn om iemand op zijn (of haar) bek te slaan. Dit zijn 25000 mensen die wil vieren dat er een nieuwe koning is en dan komt zo'n paljas dat feestje verstoren. Mocht zij wel hebben kunnen demonstreren dan zullen er ongetwijfeld afkeurende blikken in haar richting geworpen zijn, of haar verbaal te kennen zijn gegeven op te rotten...maar je kan niet weten of er misschien niet ook iemand tussen zit die haar wat hardhandiger aan zou pakken en dan zijn de poppen helemaal aan het dansen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:20 schreef gelly het volgende:
We hebben het over burgervolk dat naar de koningin komt kijken, niet over geharde hooligans die de tegenpartij opzoeken om een partijtje te knokken. Uit niets bleek ook dat ze daar voor haar eigen veiligheid weggehaald moest worden en als dat al het geval was had de politie de bedreiging weg moeten halen en niet haar.
Dat was geen eenling die werd belaagd, of wel?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:17 schreef Montagui het volgende:
Harstikke mooi toch dat dat kan! Ben ik helemaal voor! Maar zo gaat het helaas niet altijd......zie bv 29 mei 1985.
Nee, ik geef aan dat zelfs in jouw onzinnige vergelijking je geen gelijk hebt en dat je blijft roepen dat het bij Schubbekutteveen was geeft aan dat je niet heel erg op argumenten van anderen in wil gaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Jian het volgende:
En jij roept keer op keer dat het gevaar voor veiligheid en de kans op escalatie niet aanwezig waren omdat jij als durfal en fan van FC Dorpshoofdstraat tussen de harde kern van FC Schubbekutveen hebt gestaan.
Er is dus actief gecommuniceerd wie daar wilde gaan demonstreren en dat die mensen dat ook mochten. Dan kun je bij de controle van de identiteit dat te weten komen. Dat kost een minuut. Hoogstens.quote:En als ik zeg dat de politie bij een dergelijke gebeurtenis geen enkel risico neemt waar het betreft veiligheid en orde, dan zeg jij dat, dat onzin is omdat de politie wel weet wie die 30.000 feestgangers op dat plein zijn en dat ze heus wel weten dat die eigenlijk heel lieffffff zijn.
Goed dat is jouw onderbouwde mening die ik kwalificeer als larie, maar die ik je natuurlijk, ook i.h.k.v. de vrije meningsuiting, van harte ende vanzelfsprekend gun.
Nee, die ME deed de charges voor de lol indertijd, die stenen die rondvlogen werden door de eekhoorns gegooid en jij hebt altijd gelijk.quote:Ow, ik lees net FC Groningen, nou ja wat scheelt 't![]()
Jian is begin 20 en niet helemaal op de hoogte van dit soort zaken..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:
Nee, die ME deed de charges voor de lol indertijd, die stenen die rondvlogen werden door de eekhoorns gegooid en jij hebt altijd gelijk.
Ik denk dat het koningshuis daar inderdaad iets over te zeggen krijgt. Het hoort niet, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag blijft in hoeverre het Koningshuis daar iets over te zeggen had. Het is niet alsof de precieze regels over protesten door de Majesteit zelf zijn opgesteld ofzo...
Natuurlijk is het relevant of iemand wapens bij zich heeft. Degenen die verwijderd moesten worden waren degenen die iets geks konden doen en daar valt iets roepen niet onder!quote:Dat is niet relevant. Waar het om gaat, is dat er bij een dergelijk evenement allerhande veiligheidsmaatregelen worden getroffen. En daar zijn gegronde redenen voor. Dat staat verder los van het individu Joanna, het gaat om het niveau van veiligheidsmaatregelen in algemene zin.
Hij is gepasseerd in de zin van dat hij expliciet heeft opgedragen dat deze mensen met rust gelaten zouden worden. Dat hij niet rechtstreeks erbij betrokken was gaf ik al aan. Hij was op dat moment met iets anders bezig, zie P&W.quote:Dat er een fout is gemaakt, wil niet zeggen dat de burgemeester is gepasseerd. Het is niet zo dat de burgemeester voortdurend als een soort vijfde wiel aan de wagen achter politiemensen aanholt. Daar zou hij een dagtaak aan hebben.
En dat geldt voor iedere mening die jeukt!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Montagui het volgende:
Je hoeft geen geharde hooligan te zijn om iemand op zijn (of haar) bek te slaan. Dit zijn 25000 mensen die wil vieren dat er een nieuwe koning is en dan komt zo'n paljas dat feestje verstoren. Mocht zij wel hebben kunnen demonstreren dan zullen er ongetwijfeld afkeurende blikken in haar richting geworpen zijn, of haar verbaal te kennen zijn gegeven op te rotten...maar je kan niet weten of er misschien niet ook iemand tussen zit die haar wat hardhandiger aan zou pakken en dan zijn de poppen helemaal aan het dansen.
Stuk voor stuk voorbeelden die niets te maken hebben met mening.quote:Je kan dan wel een ideaalbeeld hebben van al die o zo lieve feestgangers (en dat zal de overgrote meerderheid ook wel zijn), maar klein beetje hedendaags realisme zou ook niet verkeerd zijn. We hebben tenslotte al voorbeelden genoeg van onze 'orderverstoorders'...van waxinelichthoudergooier, tot damschreeuwer, tot Tates.....1 persoon, meer heb je er niet voor nodig.
Klopt. En aangezien het handelen van de agenten niet in overeenstemming was met het afgesproken beleid is er dus sprake van een fout.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Men heeft het in de media toch altijd over de veiligheids driehoek, van het OM, de politie en de Burgemeerster, die 3 verschillende onderdelen zouden toch een consistent beleid moeten uitdragen. En niet dat de ene iets zegt en de ander toch iets anders doet, dan weet je als burger helemaal niet meer waar je aan toe bent.
O, dat verklaart...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:07 schreef gelly het volgende:
Jian is begin 20 en niet helemaal op de hoogte van dit soort zaken..
Als mensen met dit soort statements komen, dan laat ik het er meestal bij.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:11 schreef Elfletterig het volgende:
Klopt. En aangezien het handelen van de agenten niet in overeenstemming was met het afgesproken beleid is er dus sprake van een fout.
Dat staat je helemaal vrij. Het zou fraaier zijn als je met fatsoenlijke argumenten kwam, maar goed... Ieder zijn niveau.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:13 schreef Jian het volgende:
Als mensen met dit soort statements komen, dan laat ik het er meestal bij.
Groningen was de tegenstander...quote:Succes met Groningen in de play-offs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |