quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)-joanna-kwestie.html
'Koninklijke beveiligingsdienst speelde rol in Joanna-kwestie'
De koninklijke beveiligingsdienst heeft waarschijnlijk achter de schermen een rol gespeeld bij de arrestatie van anti-monarchiste Joanna van der Hoek tijdens de troonswisseling op de Dam.
Dat stelt de Utrechtse advocaat Bernard Tomlow in een interview met NU.nl.
Tomlow neemt het op voor de republikeinse activiste die werd opgepakt toen zij een protestbord omhoog hield voorafgaand aan de balkonscène. De jurist stuurde eerder deze week al een brief aan de Amsterdamse gemeenteraad. In die brief pleit hij voor een onafhankelijk onderzoek. Tomlow nam het eerder ook al op voor de activiste.
'Signalen'
Sinds hij de brief aan de gemeenteraad stuurde, ving Tomlow naar eigen zeggen 'signalen' op die erop wijzen dat de koninklijke beveiligingsdienst achter de schermen betrokken is geweest bij de kwestie.
Tomlow: ''Het feit dat daar opeens een stuk of tien agenten rondom haar stonden en haar verhinderden vlak voor de balkonscène van het koningspaar om te demonstreren, kan niet anders zijn dat er sprake is van opzet. En ik heb inmiddels ook al signalen uit welke richting het komt. Dat zou waarschijnlijk vanuit de koninklijke beveiligingsdienst zijn. En dan wordt het heel spannend in een rechtsstaat.''
(...)
http://www.nu.nl/binnenla(...)-joanna-kwestie.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 11:00:48 ]
quote:Op zondag 5 mei 2013 11:00 schreef HPLC het volgende:
Als dat zo is moet het koningshuis worden opgedoekt.Mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Dit.quote:
en dit ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
Boeiend wat er met die hippiesnol gebeurd![]()
Ga d'r vooral nog meer aandacht geven
Nee laten we met zijn allen gaan knielen voor een bepaalde familiequote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
Boeiend wat er met die hippiesnol gebeurd![]()
De DKDB is gewoon onderdeel van de Nationale Politie, daar heeft Willie geen macht over hoor.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:09 schreef trabant het volgende:
Het gaat niet om Joanna, het gaat om de rechtstaat. Morgen voeren ze jou af. Gewoon omdat het kan. Omdat het de majesteit behaagt, of iemand die meent hem te moeten vleien.
Dan ben je nog geen uur koning en de WA pakt al iemand op...
Dus als je niet verplicht wil meebetalen aan een koninklijke familie ben je een snol?quote:
Ze zal dus wel een snol zijn geweest. Of hippietuig.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef nofxtbr het volgende:
Het hele ding doet me denken aan Myanmar jaren geleden. Daar kreeg presidentskandidate Aung San Suu Kyi zonder reden huisarrest net voor de verkiezingen.
Tuurlijk, ze ging tegen het corrupte militaire regime in en dus was ze een snolquote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Ze zal dus wel een snol zijn geweest. Of hippietuig.
Alle vrouwen zijn snollen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Waarom is een protesterende vrouw eigenlijk automatisch een snol? Ik heb nog niets gezien wat op een zeker losbandig gedrag wijst.
Maar het is natuurlijk heel eenvoudig een discussie met negatieve termen te bevuilen, en al snel gaat het niet meer om het eigenlijke punt: dat iemand ten onrechte is aangehouden.
Soms vergeet ik waar al die vrouwonvriendelijke domheid in de samenleving toch woekert. Dan lees ik één post op fok en denk ik "oja, bij deze lompe mongolen".quote:
Een vrouw met een mening, hè? Voor sommigen uiterst bedreigend.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:15 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Tuurlijk, ze ging tegen het corrupte militaire regime in en dus was ze een snol
Hans? of Mijnheer Maessen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Een vrouw met een mening, hè? Voor sommigen uiterst bedreigend.
Maar goed, Hans Maessen is een man. Hoe dient hij dan te worden aangeduid?
dit dus..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:02 schreef datismijnmening het volgende:
leef je werkelijk in de illusie dat de koning in nederland die macht heeft?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:09 schreef trabant het volgende:
Het gaat niet om Joanna, het gaat om de rechtstaat. Morgen voeren ze jou af. Gewoon omdat het kan. Omdat het de majesteit behaagt, of iemand die meent hem te moeten vleien.
Dan ben je nog geen uur koning en de WA pakt al iemand op...
Stond ze eigenlijk op een daarvoor aangewezen plek?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus..
maar ik zie het redelijk simpel: als ze zonodig wilde demonstreren: er waren aangewezen plekken voor..
wil je dat niet, dan moet je je niet al antikoningshuis opstellen en helemaal vooraan gaan staan, dan vraag je gewoon om 'preventieve' maatregelen..
Er mocht individueel geprotesteerd worden. Demonstreren is een grondrecht (artikel 9). Moeten we dan tegen iedereen met een mogelijk afwijkende mening 'preventieve' maatregelen nemen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus..
maar ik zie het redelijk simpel: als ze zonodig wilde demonstreren: er waren aangewezen plekken voor..
wil je dat niet, dan moet je je niet al antikoningshuis opstellen en helemaal vooraan gaan staan, dan vraag je gewoon om 'preventieve' maatregelen..
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstrerenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stond ze eigenlijk op een daarvoor aangewezen plek?
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Er mocht individueel geprotesteerd worden. Demonstreren is een grondrecht (artikel 9). Moeten we dan tegen iedereen met een mogelijk afwijkende mening 'preventieve' maatregelen nemen?
Wat ik had begrepen heeft Van der Laan een persoonlijke, mondelinge toezegging gedaan dat individuen mochten demonstreren op de Dam.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstreren
Wat begrijp je niet van de excuses van de politie?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik had begrepen stond ze in de mensenmassa voor het paleis op de dam, dus niet een aangewezen plek voor demonstreren
Als dat zo is, is het niet heel raar dat ze wordt weggehaald.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
En de dam was er een van (met wat beperkingen), ze mocht er dus gewoon demonstreren.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, ze mocht daar staan van de burgemeester. Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.
bron? dit heb ik namelijk nergens gehoord..quote:Op zondag 5 mei 2013 11:26 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
nee, ze mocht daar staan van de burgemeester. Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.
Was het maar enkel een verwijdering, ze is gearresteerd.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:26 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Dat haar mening niet overeenkomt met die van het gros der aanwezigen is geen reden voor verwijdering.
Als dat de vrijheid is die we vandaag vieren dan laat ik de vlag maar binnenshuis.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren.. als bekend staat als antikoningshuis en tevens mogelijke relschopper dan kan ik mij voorstellen dat je wordt verwijderd van een plek waar niet mag worden gedemonstreerd.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)g,+maar+in+je+eentjequote:Op zondag 5 mei 2013 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
bron? dit heb ik namelijk nergens gehoord..
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als dat de vrijheid is die we vandaag vieren dan laat ik de vlag maar binnenshuis.
hmm dan is het wel vreemd jaquote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)g,+maar+in+je+eentje
Leg mij eens uit waarom ze tot 'rare' dingen in staat zou zijn?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?
Voor groepen mensen ja. Als individu mocht je overal protesteren.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
er waren protest plekken aangewezen, daar mocht je protesteren
Jij bent waarschijnlijk iemand die smalend lacht als hij de nationale volksrouw ziet in Noord Korea als de geliefde leider is overleden en die de verering van ons koningshuis iets heel anders vind.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, jij hebt liever een potentiele relschopper die tot rare dingen in staat kan zijn tussen een hele grote mensen massa staan?
we hebben op 4mei 2010 gezien hoe goed dat gaat...
Mwah, het was best netjes geregeld vond ik. Maar ben wel benieuwd hoe dat nu precies achter de schermen is gegaan.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij bent waarschijnlijk iemand die smalend lacht als hij de nationale volksrouw ziet in Noord Korea als de geliefde leider is overleden en die de verering van ons koningshuis iets heel anders vind.
Deze mensen hebben nog nooit geweld gebruikt. Het is gewoon not done op anti monarchie te zijn.
Er stond dan ook op het ene bord geen Monarchie maar Democratie en op de andere werd gerefereerd aan Big Oil. Dus A.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Demonstreren is A, maar "Bea moet oprotten" is toch echt B. En dat gaat dan nog meer over fatsoen en respect dan over of je er wel of niet mag demonstreren. Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
Precies, en daarom maken sommigen van ons zich hier zo druk over. Het mocht, ze deed niemand kwaad, en toch pakte de politie haar en Maessen op. Sterker nog, Maessens legitimatie werd niet geaccepteerd, hij zou een gevaarlijke gek met een vervalst rijbewijs kunnen zijn.quote:
Ze schreeuwde het, dus toch B.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er stond dan ook op het ene bord geen Monarchie maar Democratie en op de andere werd gerefereerd aan Big Oil. Dus A.
Een maand geleden is ze opgepakt enkel omdat ze een kartonnen protest omhoog hield en jij gaat beginnen over fatsoen en respect?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Demonstreren is A, maar "Bea moet oprotten" is toch echt B. En dat gaat dan nog meer over fatsoen en respect dan over of je er wel of niet mag demonstreren. Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
Wat snap je niet van de excuses van de politie?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:33 schreef RichardHammond het volgende:
Gewoon een gevalletje ordeverstoring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |