quote:Op maandag 18 maart 2013 13:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep, levert af en toe leuke beelden op.
Vandaag hem ik hem er specifiek op gericht om alle gaten in de weg te vinden op mijn route
Ja die zag ik van het weekend ook, terecht imhoquote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Mwa, valt best mee.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef Caland het volgende:
Die gaten in de weg worden altijd redelijk vlot weer gedicht. Doe je niks aan na een vorstperiode.
Is er fittie geweest?quote:Rellen, trollen of schelden in dit topic wordt vanaf heden streng genote.
>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
Lijkt Belgie welquote:Op maandag 18 maart 2013 13:35 schreef lipjes het volgende:
Deze is btw ook erg leuk, op een brug, 70km/h, in een bocht.
Asfalt ligt er al een jaar zo bij ongeveer
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:31 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Is er fittie geweest?
Ontopic: Net een fossiel voor me, dik in de 80 in een Suzuki WagonR(dan weet je al genoeg). Hij ging eerst wachten bij de rotonde tot er zoveel ruimte was dat je er een Airbus kon landen. Daarna reed ie er onder een concert van toeters op, en liet hem afslaan. Het duurde 5 minuten voor ie weer gestart was, 8 minuten voordat ie de rotonde over was, en de vertraging staat er nu nog
Ga dan ook gewoon met de bus of met de trein of met het ouderenvervoer of met je looprek. Dat is namelijk wel zo handig als je reactievermogen 10 jaar eerder sterft dan je brein.
Yep, deze week gaat er een lijst meldingen de deur uit, met erbij de regel dat bij schade door slecht asfalt de wegbeheerder aansprakelijk gesteld zal wordenquote:
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Inderdaad ja..quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
lijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arn
Sneeuw? Waar?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
En wat kunnen wederom mensen slecht hun auto ont-sneeuwen voordat ze de weg opgaan. Kreeg vanmorgen een witte deken voor me auto.
En terecht, dat soort dingen doe je gewoon niet. Daarmee brengt hij zichzelf en anderen in gevaar.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Ik begrijp dat ook niet. Je moet je gewoon niet zo laten opfokken in het verkeer. Natuurlijk lukt dat niet altijd, ook mij niet. Ik druk ook weleens op m'n toeter of roep wat naar iemand of doe wat langer over inhalen dan nodig is, maar dat is ook maar sporadisch. En remtrappen zoals jij dus omschrijft is voor mij een absolute no-go.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Wat mij nog het meest is bijgebleven was dat mijn auto direct begon te piepen (de radar ziet de obstakels snel dichterbij komen) en de remming al had ingezet voordat ik op de rem kon staan. Het voelde alsof beide auto's stilstonden, zo snel werd de afstand tussen mijn voorganger en mij kleiner. Het feit dat de computer sneller is dan de mens was mijn redding, die heeft voor een paar extra meters gezorgd waardoor een aanrijding is voorkomen (de ruziemakers zijn gelukkig ook niet gebotst), en gelukkig zat er niemand zo dicht achterop mij dat die vervolgens in mijn kofferbak terecht kwam.
Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Als dat voor jou helpt om af te koelen, en het blijft bij woorden, dan moet dat kunnen vind ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
Mwa, als iemand mij bijna van de motor af rijd waar ik vrij duidelijk kom aanrijden dan wil ik er wel eens achteraan schieten en de huid volschelden zodra we stilstaan
Ik ga niet op jou in, want door jou is het topic vorige keer gesloten.quote:
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Het korte lontje kom je overal tegen, dat hoort er blijkbaar bij tegenwoordig...quote:Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Bij BMW kan je drie afstanden instellen, waarbij de kleinste stand volgens mij gewoon het wettelijke minimum + kleine marge zal aanhouden. Ik merk wel dat de afstand die hij aanhoudt eigenlijk groter is dan je zou willen, omdat je zelf waarschijnlijk bij drukte snel onder de minimumafstand zal duiken.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.
Ik zie dat ook elke dag, rete irritant als jij degene bent die wel altijd netjes wacht. Laatst was ik het een beetje zat en liet degene, die ik dat bijna elke dag zie doen, er lekker niet voorquote:Op maandag 18 maart 2013 16:07 schreef Tsurany het volgende:
Asociaal gedrag loont gewoon zo ontzettend goed. Met asociaal rijden zou ik op drukke dagen een minuut of 10 eerder thuis kunnen zijn. Inhalen op de doorgaande baan bij afslagen en er op het eind tussen proppen kan je echt meerdere minuten per afslag kosten.
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Ohh ja daar kan ik me ook echt ontzettend aan ergerenquote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangenquote:Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:50 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangen
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
- Vast wel, mij niet bekend echter
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
- Neuh, maar als je logisch nadenkt weet je wel dat het zo is
Zou in mijn optiek meer 'fair' zijn als er op basis van inkomen wordt bekeurd zodat ook mensen met meer inkomen een boete voelen. Kunnen ze op die manier ook beter de staatskas vullen, maar nu zal ik wel weer te socialistisch denken
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me toch een aannemelijk verhaal; als je niet veel geld hebt is 100¤ een hoop geld, en als je veel geld hebt is 100¤ een giller.
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.
En het is in deze veel interessanter om te weten waarom er talloze petjes zijn die ondanks de (in verhouding hoge) boete's steeds weer de fout in gaan. Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat hoe minder erg je de boete voelt, hoe vaker je nieuwe verkeersovertredingen pleegt.
Echter lijkt mij deze correlatie erg twijfelachtig.
Mij wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.
Dames en heren, we hebben een aselecte steekproef.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mij wel.
Ik ken er persoonlijk meerdere voorbeelden van.
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.
Ik rijd met de motor ook naar voren, maar ik mag dat als motorrijder en dat is ook gewoon goed voor de doorstroming.
Maar moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik vooraan sta, wegrijd en zo een gozertje hem er opeens voor wil gooien.
Denk dat ik daar dan lig, en dat gozertje er zsm vandoor gaat
Noem me een autist, maar weet nog precies welke autos het waren, mag jij kijken of je hypothese klopt:quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).quote:Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?
Nee?
Als ik om mij heen kijk op de weg, dan zie ik toch vooral mensen met duurdere auto's continue hard rijden, links rijden, rechts inhalen, bumperkleven etc.
Petjes heb ik vooral last van qua uitlaat gebrul en harde muziek.....
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Al spreken die babyboomer dametjes die altijd zo ontzettend verongelijkt doen wel tot de verbeelding. Ontzettend drama maken, niet normaal een dialoog willen voeren en denigrerend naar agenten doen, is ook een vorm van asociaal gedrag. Maarja, babyboomers hebben alleen maar rechten natuurlijkquote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Censuur!quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.quote:Ook een kromme beredenering.... En dat je bij wegmisbruikers een bepaald soort mensen voorbij ziet komen, is omdat die vaak lekker er tegen in gaan en dus betere TV maken.
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.quote:Daarnaast zijn het alleen staande houdingen, er worden jaarlijks miljoenen boetes uitgedeeld. Het gros gewoon via de flitskastjes langs de weg.
Wat een onzin. Een staande houding is gewoon toevallig gepakt worden door de politie in plaats van een flitskast....quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.
[..]
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.
[..]
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Gaat hem meer om de reactie die de mensen geven tijdens hun staandehouding geloof ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een staande houding is gewoon toevallig gepakt worden door de politie in plaats van een flitskast....
Zijn genoeg mensen die elke maand meerdere boetes ontvangen door flitskastjes hoor.... Dat heeft niks te maken met "echt" schijt hebben aan dingen....
En ik vind 4000 euro netto per maand best een hoop geld. Dan lig je niet snel wakker van 100 euro hoor..... Dan heb je nog 3900 euro over....
Als er twee (of meer) rijstroken voor rechtuit zijn, mag je zelf weten welke van die rijstroken je kiest als je rechtuit wilt. Da's heel wat anders dan de file voor rechtuit inhalen over het voorsorteervak voor linksaf en op de streep, als het vak voor linksaf groen krijgt, besluiten dat je toch rechtdoor wilt.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens ook een hand in eigen boezem; ik trek bij stoplicht meestal links op, omdat ik meestal vlotter weg ben.
Ja ik doe het gewoon lekker op mijn gemakkie, die 10 seconden dat ik eerder voor het rode licht sta helpt toch niks.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.
Terechte invordering Had wat mij betreft ook nog gewoon een EMG bij gezeten.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
die BMW-rijder gedraagt zich ook als een BMW-rijder mevrouw zet ruimt voordat hij kan anticiperen haar knipperlicht aan en nog steeds gedraagt hij zich compleet verrast als hij beseft op het laatste moment dat klemrijden wellicht niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mevrouw in de groene polo: denk nou effe na en wissel effe van baan tijdens het rijden en niet zo.
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verderquote:Op maandag 18 maart 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die Polo moet gewoon opdonderen en achteraan aansluiten.
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verder
Nee de muts ging rechtdoorquote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Ik niet...quote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.quote:
Dan okay, maar in het filmpje zie je echt een enorm gat tussen de Polo en de auto daarvoor..quote:Op maandag 18 maart 2013 20:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Wegmisbruikers vind ik altijd nogal stemmingsmakerij; kijk veel liever Blik op de Weg, wat inhoudelijk echt stukken beter is.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.
Stout!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dan heb je groen, maar komt dit nog even voorbij.
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Stout!
Leuk stuk weg trouwens naar die lichten toe, men rijd er vaak al direct na Sontplein links. Ik denk dat ik daar al 10tallen auto's rechts heb ingehaald..
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksafquote:Op maandag 18 maart 2013 20:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".quote:Op maandag 18 maart 2013 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksaf
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".
Een van mijn irritaties. 2 Auto's voor het stoplicht: 1 links en 1 rechts. Gaat het op groen wanneer je komt aanrijden, kan je alsnog vol in de ankers.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Als meer mensen het zouden doenquote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Zo kun je het ook zien.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Dat van mij was geen irritatie, was meer bedoeld als opmerking. Ging puur om de reden van de meeste mensen, van "moet straks toch ritsen".quote:Op maandag 18 maart 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Ik las hier laatst juist de irritatie van mensen die njet om en om bij het verkeerslicht gaan staan
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Het lijkt mij onlogisch, aangezien die vrachtwagen- of buschauffeur op andermans rijbaan komt en dus voorrang moet verlenen. Voor zover ik weet is er ook geen wetgeving die daar in dit geval afwijkingen over bepaalt.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Bij een minirotonde hebben bestuurders die de rotonde naderen haaietanden, dus ze moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de rotonde. En de vrachtwagenchauffeur die de rotonde wil verlaten is een bestuurder op de rotonde.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Dit soort situaties bevestigen de uitzonderingen waarbij het aankomt op gezond verstand om een situatie fatsoenlijk op te lossen. Jammer genoeg zijn er ook verkeersautisten die alles volgens de regeltjes willen doen en bij de minste afwijking helemaal flippen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Ja, het doen is wat anders. Ik laat in principe altijd een ander voor als ik zie dat die gene de ruimte nodig heeft. Voor zover dat veilig mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
If not, gaat het alleen maar langer durenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
En uiteraard ben ik jullie ook dank verschuldigd. alleen jammer dat ik het af en toe niet altijd duidelijk kan maken, al zal ik vaak even een handje opsteken of even knippertje links-rechts doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
Die bocht is nog redelijk ruim qua radius; als ik afrit Gouda nam vanaf Rotterdam, moest je hem op de binnenbaan bijna haaks omtrekken, dat gaat natuurlijk niet, dus je staat óf op binnenbaan en dan kun je de trekker niet kwijt omdat je eerst een stukkie rechtdoor de andere baan op moet en op de linkerbaan uit gaat komen na de bocht, óf je pakt ze allebei en trekt de boel meteen de rechterbaan op na de bocht. Net ná die bocht moest ik er meteen (75 meter) rechts vanaf achter de pomp langs, dus ik had gewoon weinig keus; ik moest wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.
Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
gisteravond 1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.
*zet groot licht aan*
als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef lipjes het volgende:
1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterl
Xenon kan ik nog wel langskijken, deze eikel was ik achterop geknald als ik hem op de snelweg was tegengekomen waar ik overheen moest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.
Op een onverlichte weg vind ik het nog steeds behoorlijk verblindend in veel gevallen. Achteropkomend kun je je spiegel nog in de anti-verblindings stand zetten, maar tegemoetkomend vind ik het helemaal niksquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.
Neehoor, Zowel onze Astra en Corsa(beide 2012) hebben gewoon halogeen..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.
Dat,quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:36 schreef BlackLining het volgende:
Lullige van Xenon zijn de idioten die het zelf inbouwen, daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken als het gaat om de hoek van het licht..
Met Xenon zelf is weinig mis als het goed afgesteld is. dan schijnt het namelijk niet in je ogen maar zie je nagenoeg alleen de reflectie.
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Elke moderne auto heeft xenon. Niks mis mee.
Een gewoon halogeen lampje kan jou ook verblinden hoor. Het probleem zit hem niet in de lichtbron maar in de afstelling van de reflector.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.
het zijn niet alleen de sjoniies, ook de audi's, mercedessen enzo die die klote lampen hebben. zou ze het liefst met een bijl er uit halen.
Je moet er ook niet in kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
er is veel mis mee, kijk er maar eens naar in.
het zijn niet alleen de sjoniies, ook de audi's, mercedessen enzo die die klote lampen hebben. zou ze het liefst met een bijl er uit halen.
Alleen als ze verkeerd zijn ingebouwd / afgesteld. Als je een moderne auto hebt, die af-fabriek xenon heeft, is er niks aan de hand. En voor achteropkomend verkeer heb je uiteraard een zelfdimmende spiegel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:49 schreef Posergoth6667 het volgende:
weinig andere mogelijkheden aangezien die lampen niet alleen de grond maar ook de hemel en al het andere wat in de weg zit, blauw verlicht.
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:39 schreef k_man het volgende:
ebouwd / afgesteld. Als je een moderne auto hebt, die af-fabriek xenon heeft, is er niks aan de hand. En voor achteropkomend verkeer heb je uiteraard een z
ik heb liever een tegenligger met normale lampen met groot licht aan, dan iemand met xenon lampen met "normaal" licht aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Haha, Xenon verblindend?
Liever dit, dan boelers die "Groot licht" gebruiken....
Ik zei juist dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.
maar ik bedoel dat die dus ook verblindenquote:
Het lichtbeeld van groot licht komt veel verder dan een normale Xenon lamp ongeacht hoeveel K hij heeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ik heb liever een tegenligger met normale lampen met groot licht aan, dan iemand met xenon lampen met "normaal" licht aan.
Dit geloof je zelf toch niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
apart dan dat fabrikanten zoals mercedes ze fabrieks af al verkeerd hebben gemonteerd/afgesteld.
Dat doe ik (vrijwel) altijd. Niet alleen bij kruispunten en rotondes, ook bij krappe bochten, mits de situatie het toestaat. Als de chauffeur in kwestie dan even groet ofzo wordt dat ook weer gewaardeerd. Busschauffeurs doen dat meestal niet. Chauffeurs die druk aan het bellen zijn ook niet. Helaas zie ik dat altijd te laat, want dat vind ik weer een goede reden om juist géén voorrang te geven/ruimte te maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
Tja, heb standaard mijn h7 lampjes op de allerhoogste stand.. Zonder kar ofzo erachter of volle lading achterin heeft niemand er last van..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
De K-waarde (lichttemperatuur) heeft sowieso geen fluit met de lichtsterkte (lm) te maken. 12000K wil gewoon zeggen dat het licht erg koud, een beetje blauwig is.
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
Verschilt per auto.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, heb standaard mijn h7 lampjes op de allerhoogste stand.. Zonder kar ofzo erachter of volle lading achterin heeft niemand er last van..
Heb ik echter iets loodzwaars achterin, zet ik de lampen even een standje lager.. Heel veel vergeten dat echter.
eens, wij hebben 1 mercedes als taxi, waar ik met het dimlicht alleen hooguit 10 meter voor de auto kan zien, ongeacht de positie van de lampen(en lampen zelf..)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verschilt per auto.
Ik hoef het bij mij niet te proberen. Halverwege het schuifje maximaal, anders wordt er geseind van voren. Maarr ook daar geldt, als jij met een lege auto rijdt dan voldoet de fabrieksinstelling. Dat heeft niets met de techniek xenon te maken.
Klopt, maar je weet zelf natuurlijk ook dat het lichtbeeld van groot verlichting een groter bereik heeft dan een Xenon lamp, en wanneer deze je dan tegemoet rijdt je dan eerder verblind raakt dan bij een Xenon lamp...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
De K-waarde (lichttemperatuur) heeft sowieso geen fluit met de lichtsterkte (lm) te maken. 12000K wil gewoon zeggen dat het licht erg koud, een beetje blauwig is.
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
Volgens mij hebben merken zoals Volvo datquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
Het zijn vaak (niet alleen maar, maar wel het grootste deel) nieuwe auto's die geen verlichting voeren, ook geen dagrijverlichting. Ik denk dat de optie verlichting en de optie richtingaanwijzer hetzelfde kruisje zijnquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:27 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.
Alleen dit gaat dus om verlichting aan de voorkant, met dagrijverlichting mag je aan de achterkant geen verlichting voeren dus de automobulist zal dit overdag ook niet snel doen als de dagrijverlichting gewoon werkt.
En daarom heb ik toen ik vanochtend opstapte, voor de zekerheid maar even de hele motor schoongemaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de autoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de auto
ook leuk als fabrikanten (zoals mitsubishi) besluiten dat ze alleen maar de koplampen automatisch afstellen op het moment dat je de auto start. zo komt het vaak voor dat als mijn auto op een helling geparkeerd stond, mijn lampen verkeerd afgesteld staan na het starten (te hoog of te laag, net nagelang de neus naar boven of naar beneden geparkeerd stond )
of naar mensen toerijdt, achterin in laat stappen terwijl je de motor laat draaien om dan naar je volgende locatie te rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.
die 5 minuten die hij buiten staat ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...
Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...
Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hierquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?
Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullenquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hier
Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
Wat jij wilquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullen
Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:09 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.
In principe brand dagrijverlichting automatisch als alle andere vormen van verlichting uitgeschakeld zijn. Aftermarket systemen zullen wellicht anders ingericht zijn maar de correcte manier van dagrijverlichting voeren betekent dat het bij het starten automatisch aan gaat en zichzelf uitschakelt zodra andere verlichting aan gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.
Bij modellen vanaf februari 2011 kan je het gewoon niet uitzetten. Dat zijn dan oudere auto's.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
Niet in hun optiek dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan. pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
blijkbaar niet, terwijl ik helemaal niets verkeerd deed..quote:
Ja maar ik denk dat 99% van de mensen dat niet doet. het valt me gewoon vaak op...dan zie je in je achteruitkijkspiegel al een rij ledjes aan komen, en dan hebben ze achter niets branden terwijl het regenachtig/donker is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
Dat laatste is.een beetje een kul argument. Maakt vrijwel kks uit namelijk als je goede lampen gebruikt. (Praktijkervaring met meerdere transits...)quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
En voor dat mensen gaan schreeuwen: ik zet altijd mijn lampen aan, maar door dat pas te doen na het starten gaan de lampen langer mee.
Oud model, nog niet verplicht. Alleen verplicht op nieuwe modellen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:47 schreef knep het volgende:
Ik kan de dagrijverlichting van mijn Alfa Giulietta gewoon uitzetten hoor, zit ergens in een standaard menu.
Misschien was het omdat je toeterde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan. pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
Misschien kenden ze de weg gewoon niet goed en moesten ze even goed kijken of ze idd wel naar rechts moesten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..] .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan. pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
Gisteren voegde ik in vanaf A73 naar A73 richting de Waalbrug, kijk ik voor me; heel de rechterbaan leeg tot aan een vrachtwagen ruim 500 meter voor me, kijk ik in de achteruitkijk spiegel, heb ik achter me denk ik meer als een kilometer vrij, en links zat helemaal ramvol bumpertje aan bumpertje; echt hequote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Tsurany het volgende:
Fucking linksplakkers elke dag weer. Rot godverdomme op naar rechts.
Op de motor wel, maar ik was in blik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef Tsurany het volgende:
Ja gewoon rechtsinhalen volle gas hoppatee. Fuck that shit.
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de motor wel, maar ik was in blik.
Hoe harder je er langs rijdt, hoe eerder je er voorbij bent. Alleen maar veiliger dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef blup het volgende:
[..]
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.
6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
nk eacht wel even maar dit begon een tijd te duren. Ik toeter maar een keer, rijden ze door en zetten ze de brommer aan de kant bij de ingang van
Rooie Seat Ibiza toevallig?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Heb ik de memo gemist dat we vandaag maar maximaal 60 km/h zouden rijden?
Een groene Suzuki Jimny en daarna een Ford Fiesta...quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Rooie Seat Ibiza toevallig?
Had ik voor me met 60 op een 100 weg; zat niet eens een bejaarde in maar een kerel van een jaartje of 30.
Vandaag was vooroordeelbevestigingsdag:
Ik had vandaag: 1 bumperklever; één doorgetrokken streep inhaler; één die iemand volkomen onnodig over het verdrijvingsvlak inhaalde en één die met 150 aan kwam scheuren terwijl de linker- en rechterbaan 90 reden wegens drukte....... en raad es??
Allemaal Audi's.
wisselbaan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:02 schreef Piles het volgende:
De hele A1 vanuit Amsterdam stond stil, en de wisselbaan was leeg. Waarom snappen mensen het niet
Niet deze domme, nutteloze discussie weer alsjeblieft. Dank.quote:
mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.
Wat Marco zegt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..
Wijsneusquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Baan vervangen door strook...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselstrook
Sorry, ben er zo aan gewend zal het volgende keer uitleggen.quote:
Na mijn wijzigingen kent Wikipedia inderdaad de term wisselbaan. Daarvoor ging het altijd over wisselstroken in het gehele artikel en vond je niet het artikel als je op wisselbaan zocht.quote:
Helder. Ik ben meteen overtogen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:07 schreef Descendent het volgende:
Stadsbussen! (sommige in elk geval; dwz de bestuurders ervan....)
Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.quote:
Maak er maar nooit vanquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.
quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:59 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.
Ah oke, enfin, dit was voor mij hooguit lastig, maar voor hun gevaarlijk. Als ze zich zo onbewust van de omgeving zijn acht ik ze in staat om midden op een 80 weg nog stil te gaan staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..
65+ers krijgen hier alleen korting op het OV.
Je hebt wel een regiotaxipas, maar die krijgt lang niet iedereen.
Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:07 schreef NoBody122 het volgende:
Weinig irritaties vandaag, op traag invoegende lui na (als zelfs ik met mijn 90 KM/u nog moet inhalen..)...
[..]
[..]
Idioot.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:10 schreef Cybje het volgende:
Ben er maar gewoon over de vluchtstrook voorbij gegaan toen. Verder praktisch geen verkeer, dus geen politie en dus geen boete. Net zo goed niet netjes, maar het werkt.
Idioot: Ja.quote:
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.quote:
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.
Daarnaast is het totaal ongevaarlijk, was niemand op de weg verder. Ik snap echt niet dat die idioot niet even die paar seconden kon wachten, zodat ik niet pal op de rem had gehoeven. En hij snapt waarschijnlijk niet dat er dan een idioot ineens de vluchtstrook neemt
Iddquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.
Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.
Het was al niet helemaal donker meer. Objecten zonder licht (dus auto's met pech zonder alarmlichten) waren goed te zien als die er zouden zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?
Ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:19 schreef Cybje het volgende:
Geloof me maar, het was echt niet onveilig
Ja, als jij naast een vrachtwagen rijdt. Knap.quote:en anders had ik gewoon terug de rijbaan op gekund.
Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:06 schreef Sloggi het volgende:
Autorijden bestaat nu eenmaal voor een groot deel uit het omgaan met andermans stommiteiten.
Dat is mijn punt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Vergeten we allemaal niet zo af en toe die topicpointer begrijpend te lezen?
Het zakt allemaal weer een beetje de verkeerde kant op.
Geldt dit niet ook voor bepaalde weggebruikers?quote:>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
Jeetje, zielig figuur. Gaan pesten omdat jij toeterde, wat hij zelf uitlokte omdat 'ie vol door rood reed.quote:Op zondag 24 maart 2013 02:39 schreef Peerijsje het volgende:
Vandaag bij mijn woonplaats van de rondweg net een N-weg op gereden. Sta als eerste voor een stoplicht.
Het wordt groen dus ik trek op en ik zie van links nog net een busje door rood rijden dus ik schrok al een beetje. Komt er gewoon nog een hufter in een 5 serie Touring achteraan door het rode licht dus ik moet op de rem om er niet tegenaan te rijden. Nogal verontwaardigd toeter ik om aan te geven wat hij doet vrij gevaarlijk is. Ik zie hem naar mij kijken en als hij voor mij rijdt kijkt hij nog eens in zijn spiegel waarbij ik met mijn vinger op mijn slaap tik om aan te geven dat hij na moet denken.
Meneer gaat vervolgens in zijn spiegel kijkend bewust 50 rijden waar je 80 mag om na een aantal seconden hard op te trekken.
Wat een zielige hufter zeg.
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.
Het is alleen niet bepaald een subtiele overtreding en er staat ook een behoorlijk boetebedrag voor (terecht, ook, want het kán wel heel erg gevaarlijk zijn). Verkeersagenten hebben haviksogen op dit gebied, dus onderschat het risico zeker niet.
Het kan best zijn dat meneer net daarvoor is geslipt en daarvoor de rest wil waarschuwen dat de weg gladder is dan het eruit ziet.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:57 schreef Ridocar het volgende:
Een Chrysler Neon (volgens mij) die met alarmlichten langzaam reed. Wil ik inhalen, komt er een handje uit het raam, gebarend dat ik langzamer moet rijden. Ja daag, er mag misschien sneuw liggen, maar ik ga geen 45 achter iemand blijven rijden omdat meneer het gevaarlijk vindt.
Ohja, van die mensen die denken dat ze Formule 1-coureur zijn en de ideale lijn rijden over de vluchtstrookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:46 schreef Cybje het volgende:
@Koepert ik rijd wel heel bewust. Zat mensen die ook over de vluchtstrook rijden (ik zie ze dagelijks), zeker in bochten. Maar die mensen doen dat onbewust en houden op dat moment waarschijnlijk minder rekening met de gevaren van de vluchtstrook. Zal me niks verbazen als minimaal een kwart van de mensen wel eens over de vluchtstrook rijdt zonder dat dat mag.
Eigenlijk was het niet eens de haast, want ik had ruim de tijd. Ik vertrek altijd ruim van tevoren, zodat ik niet met stress hoef te rijden. Dat was vanochtend ook het geval. Het was gewoon de ergernis en de erg makkelijke manier om het zo op te lossen, zonder (naar mijn gevoel) risico op gevaar en een boete.
Maar 150 rijden mag natuurlijk net zo goed niet en is ook gevaarlijk Ik ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door
Ik zeg nietsquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:02 schreef Donderkonijn het volgende:
Mensen die bij de samenvoeging van de A12 en de A15, waar het 4 baans word besluiten om met een gangetje van 80 op de 2e baan van links te blijven rijden zodat letterlijk al het verkeer erachter voor de keuze staat: Of rechts inhalen en hopen dat meneer opa niet ineens een moment van helderheid heeft en naar rechts komt, OF vol in de ankers ( max toegestane snelheid 120) en dan erachter langs invoegen, daarbij verkeer hinderend dat wel normaal 120 rijd en OOK niet verwacht dat jij ff afremt naar 80 en naar links voegt.....
Serieus. Echte iedere keer weer ter hoogte van Gouda , zo moeilijk is het echt niet.
Misschien dat het dan een beetje doordringt wat voor idiote actie je uithaalt. Maar jij bent de perfecte chauffeur natuurlijk, dus jou gebeurt niksquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Omdat je een bord voor je kop hebt. Maargoed, jouw beslissing, jouw prent, jouw centen. Laten we hopen dat er niet meer personen betrokken raken.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
Dan heb ik hier een voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.quote:Op zondag 24 maart 2013 03:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.
Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe. Gaat die malloot ineens vol gas inhalen ( wat eerst dus niet kon ) en voor mij kort remmen zodat ik alleen zou schrikken en dat was hem ook gelukt. Wat een malloot was dat zeg. Daarna haalde ik hem in en zie ik hem allemaal gebaren maken. Sommige mensen sporen echt niet.
Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe.
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerdquote:Op zondag 24 maart 2013 12:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.
Haha nee hoor de invoeger voert een speciale handeling uit en moet voorrang verlenen. Het ruimte geven aan een invoeger is een mag maar zeker geen moet. Zou lekker zijn als elke invoeger voorrang heeft...gebeurden er veel meer ongelukken.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Geef je even gas bij en voeg je er voor inquote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
Uh, nee Jij moet voorrang verlenen aan hem, en dus zelf ruimte zoeken om in te voegen.quote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Waarom geef je dan niet even wat gas bij en voeg je voor hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
Nee, zeker niet. Iemand die al op de snelweg rijdt en gewoon z'n snelheid constant houdt hoeft absoluut niet uit te wijken of ruimte te maken voor invoegers. De invoeger doet een speciale manoeuvre, dus die moet zorgen dat-ie dat doet zonder het verkeer dat al op de weg rijdt te hinderen.quote:Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
Ik zag gisteren nog iemand in nota bene een Renault Twingo (oud model) die dat flikte bij een Audi op de snelweg; knipperlicht uit en gaan zeg maar ongeacht of er ruimte is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Omdat hij met zijn voorkant bij mijn kont van de auto bleef hangen zodat ik niet kon invoegen. Als ik gas zou loslaten zat ik naast hem.
[..]
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
A sociaal of hij zat gewoon niet op te letten; velen zijn in de auto namelijk met vanalles bezig behalve met autorijden en medeweggebruikers zeg maar. Onderschat de onkunde van een ander NOOIT; ga daar zeg maar juist altijd vanuit dát je de enige goede rijder bent in een wereld van #@#$%$quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ( )
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, leer maar gewoon invoegen. Zeker als het rustig is.
Dat is niet het enige hè. Invoegen is je aanpassen aan het verkeer wat al op de snelweg rijdt en zelf ruimte zoeken om in te voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:38 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik voeg juist altijd met snelheid in om niemand in de weg te zitten. Gewoon zoals ze je dat ook leren met rijles.
Je mag de invoeger niet hinderen. Dus bijvoorbeeld gas bijgeven of loslaten om er maar naast te blijven of een gat dichtrijden. De invoeger is echter zelf verantwoordelijk voor zijn/haar manoeuvre en dient zelf te anticiperen op de rest van het verkeer.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef HiddenResponse het volgende:
Je moet ruimte voor de invoeger maken is mij altijd geleerd
ik ook, maar het is me al meermalen overkomen dat zo iemand denkt van "oh ja, nu moet ik naar rechts ", en dan met 80 3 banen over schiet. En als het druk is en je komt van de havens af, dan heb je vaak niet zoveel keus.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.
Als je aan komt rijden op de oprit van een snelweg, kun je toch de snelheid van het verkeer op de snelweg inschatten en dan je gas loslaten zodat je achter hem in kunt voegen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:29 schreef HiddenResponse het volgende:
Even gegoogled of het echt zo is en jullie hebben gelijk ( )
Maar dan alsnog vind ik het asociaal dat HIJ geen afstand hield. Oke, er kwam een auto aan waardoor dat niet meteen kon, maar als hij gas had losgelaten ( want ik reed al 130 waar je 120 mag, dus ik gaf al gas bij ), dan had hij gewoon in kunnen halen, maar na die rem actie haalde ik hem in met 130 en reed hij maar 120 of zoiets ( dus wat is het nut?). Dan kan ik wel fout zijn geweest maar hij gewoon asociaal dat hij mij niet laat invoegen en dan die remactie...
En als je ziet dat een auto wil invoegen en je met je neus bij de achterkant van die auto zit laat je toch gewoon even je gas los zodat iemand kan invoegen of ben ik nu zo wereldvreemd (
Heb pas ná het reageren de rest van de reacties gelezen, de discussiestatus is me dus bekend.quote:Op zondag 24 maart 2013 05:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijnquote:Op zondag 24 maart 2013 12:09 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dan heb ik hier een voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
quote:Op maandag 25 maart 2013 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is het werkelijk? Dat zal dan wel zo zijn
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maaktquote:
niet zo vaak gebeurt: Ja, men maakt wel ruimte voor elkaar, maar men gaat er niet zomaar vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurt en blijft nog wel de spiegels gebruiken en heeft de regel in het achterhoofd. Niet allemaal, uiteraard, met het gros wel. Merk dat ik hier een stuk minder irritaties heb op de weg dan in NL.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
Niet gevraagd voor een seksdate?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:18 schreef Triptamine2 het volgende:
Net had ik een meisje voor me die hem echt net had. Ze had het druk met de radio, toen met haar telefoon, toen MOEST ze even 30 rijden waar je 60 moet want ja, haar pony zat niet goed, the horror.
Rijbewijs afpakken. Gewoon daar niet moeilijk over doen. Niet opletten = niet rijden
Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit had ik net 10 min geleden (net thuis) maar dan was ik inde invoegende partij. Niet dat ik hem gelijk naar rechts flikker, maar ik had meneer die er per se rechts langs wou met een noodgang gewoon niet gezien. En nog druk gebaren en doen terwijl ik al een sorry gebaar maakte. Ach ja, valt me wel vaker op dat bepaalde types in oude Merc's/Bmw's 0,0 verkeersinzicht hebben.
Je mag er 100. Ik weet zeker dat ie NIET met die snelheid aan kwam zetten, want ik spiegel altijd 2 x en hij zat er niet toen ik keek, en ik reed op de middelste baan en was al 1 baan naar rechts gevoegd op een 3 baans weg. Dus als ie er langs wou had ie een baan naar links gemoeten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoezo? Hij is niet degene die fout zit.
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Luxuria het volgende:
Oh het was dus niet tijdens het oprijden van de snelweg, want daar ging het over.
Hoe gebaar je eigenlijk sorry?
Echt erg eigenlijk hequote:Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat weet dan weer niemand, bijzonder he.
En dat terwijl het internationale gebaar voor vriendschap en waardering weer zo bekend is.
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef Balsam het volgende:
Mensen die hun auto naar links willen gooien terwijl ik naast hun rij, terwijl ze gewoon een beetje gas bij haddden kunnen geven zodat ze voor mij konden als ze op links wouden rijden.
Maar op rechts voor hun was er nog ruimte en de afstand tot het kruispunt was nog vrij groot.
Toch wou deze oudere dame haar grijze fiat punto naar links in mijn auto gooien, waar ik geen mogelijkheid had tot uitwijken.
Zelfs na een paar keer flink op mijn toeter te hebben gedrukt bleef zij stug doorduwen, gelukkig zag ik dat de auto achter mij naar rechts was gegaan zodat ik kon remmen.
verkoop je auto, koop een oude rammelbak. probleem opgelostquote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verkoop je auto, koop een oude rammelbak. probleem opgelost
moet je je wel afvragen wie van de 2 de grootste debiel is natuurlijk, maar toch
Ik heb een oude rammelbak en krijg daardoor juist vaak ruimte omdat mensen de indruk krijgen dat het me geen reet boeit als ze me aanrijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Soms he, zou ik met dat soort momenten gewoon graag een oude rammelbak willen hebben en dan blijven doorrijden.
Waarom denk je dat ik het niet doe?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
moet je je wel afvragen wie van de 2 de grootste debiel is natuurlijk, maar toch
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).quote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.
ik denk omdat het teveel tijd kostquote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het niet doe?
[..]
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).
Het zou me niets verbazen als jij niet eens je best doet om het te voorkomen (ook al duwt die ander hen bij je naar binnen ( ))dat je verzekering het dan op opzettelijkheid of roekeloosheid gooit. En beiden zijn uitsluitingsgronden.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het niet doe?
[..]
Dat durf ik in twijfel te trekken. De ander duwt hem immers bij jou naar binnen (en hoe vaak gebeurt het niet dat mensen bluffen en op het laatste moment toch terugsturen?).
En omdat je, al is het alleen al lichamelijk, er nooit beter uitkomt.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik denk omdat het teveel tijd kost
Tsja. Hoeveel mensen verstijven niet als ze zoiets zien gebeuren of meemaken of willen een rare manoeuvre maken? Ik snap wat je bedoelt, maar vraag mij af of men dat zomaar kan zeggen. Daarbij moet je natuurlijk ook maar net de ruimte hebben tot uitwijken o.i.d.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als jij niet eens je best doet om het te voorkomen (ook al duwt die ander hen bij je naar binnen ( ))dat je verzekering het dan op opzettelijkheid of roekeloosheid gooit. En beiden zijn uitsluitingsgronden.
Maar goed, het is niet op waarheid gebaseerd en slechts mijn invulling van de polisvoorwaarden.
True, je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En omdat je, al is het alleen al lichamelijk, er nooit beter uitkomt.
[..]
Tsja. Hoeveel mensen verstijven niet als ze zoiets zien gebeuren of meemaken of willen een rare manoeuvre maken? Ik snap wat je bedoelt, maar vraag mij af of men dat zomaar kan zeggen. Daarbij moet je natuurlijk ook maar net de ruimte hebben tot uitwijken o.i.d.
Standaard verhaal in de spits toch? Vaak ook zonder knipperlicht.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:49 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hier erger ik mij ook zo ontzettend aan. Mensen die hun knipperlicht uitzetten en dan meteen invoegen zonder ook maar te kijken of er ruimte is en verwachten dat jij ruimte voor hen maakt
echt hé, ik krijg soms de neiging om 2x 50W Xenon verstralers in mijn bumper te monteren om het ze duidelijk te maken, maarja dan ben ik ook geen haar beterquote:Op maandag 25 maart 2013 22:44 schreef knep het volgende:
[..]
Standaard verhaal in de spits toch? Vaak ook zonder knipperlicht.
Tuurlijk joh, overdrijven is ook een vakquote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar kijk niet raar op als je nog een bekeuring na krijgt + je verzekering niets vergoed.
daarom doe ik het ook niet. Maar vertel eens, waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn post? Dit kinderlijk bashen kan iedereen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, overdrijven is ook een vak
Je bedoelt de "uitrit" van het ziekenhuis? (Rechtsaf naar kruising/Sontplein, Linksaf richting JC Kapteyn/Korrewegwijk? Dat is idd n kloterige.. Heel veel mensen vinden het schijnbaar eng dat ze dan direct naast een andere auto terecht komen idd..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:37 schreef Marco001 het volgende:
Goed, je hebt als je bij het UMCG weg rijd richting sontplein een kruising die zo is ingericht dat je alleen hoef te wachten op fietsers. Wat ik me echter afvraag, is waarom men daar wacht opauto's waar ze helemaal geen last van zouden hebben. (Zie maps, word daar 2baans.
Oh, en dan ook nog boos reageren omdat je even zacht toetert dat de dame(kort pittig kapsel, Renault scenic ) staat stil te staan terwijl je haaet hebt en graag door wilt rijden.
Inderdaad.. Maar goed, misschien ben ik daar dan ook weer bevoorrecht doordat ik er heel vaak kom(taxi).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:49 schreef Koepert het volgende:
[..]
Je bedoelt de "uitrit" van het ziekenhuis? (Rechtsaf naar kruising/Sontplein, Linksaf richting JC Kapteyn/Korrewegwijk? Dat is idd n kloterige.. Heel veel mensen vinden het schijnbaar eng dat ze dan direct naast een andere auto terecht komen idd..
Het kruispunt verderop (bij pand Rabobank) is ook moeilijk voor sommigen btw. Vanaf stationkant kun je dan rechtsaf, daarnaast rechtdoor naar mcD/Ikea en linksaf richting UMCG en daar weer naast alleen linksaf naar UMCG.
Die middelste snappen veel mensen niet. Ik stond daar een keer, paar jaar geleden, knipper naar links aan (stond op de rechtdoor/linksaf), komt een auto naast me staan, Groen, rijden allebei naar links en op moment dat ik dus ter hoogte van die hoge stoep zit komt meneer naar rechts zeilen.. ik kon nergens naartoe..(auto vrij dicht achter me) behalve de stoep op... wat via zijn wiel ook lukte.. (Wiel op/tegen wiel = soort lanceerwerking oid..) en meneer had niks door... tot ik weer druk gebarend achter hem kwam rijden.. Gelukkig geen grote schade, maar toch..
gewoon doodrijden, doe ik ook altijd....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:00 schreef Charged het volgende:
Blegh..vandaag weer in een tunnel gewerkt,alles netjes uitgepionned,bordjes werk in uitvoering en de lampjes netjes aan en dan nog van die klote schooljeugd op de fiets die de pionnen willen omtrappen (hebben ze wel last van de enkels met die verzwaarde voet ),langs knallende scooters en oude opa's en oma's die dan in 1 keer niet meer langs durven.
Werk met hogedruk apparatuur..af en toe heeeel erg zin om eens richting het klootzakkie te knallen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
gewoon doodrijden, doe ik ook altijd....
(sommige peepz vragen er om... )
Jij gaat nog mild met ze om, ik zou gelijk mijn Carmageddon tafarelen uitgehaald hebben...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Werk met hogedruk apparatuur..af en toe heeeel erg zin om eens richting het klootzakkie te knallen...
Al grijpen we er af en toe wel eens eentje in de kraag....je moet eens zien hoe braaf ze de pion netjes terugzetten.
Ach...wat ik af en toe zou willen doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:12 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Jij gaat nog mild met ze om, ik zou gelijk mijn Carmageddon tafarelen uitgehaald hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |