 
		 
			 
			
			
			Tja, heb standaard mijn h7 lampjes op de allerhoogste stand.. Zonder kar ofzo erachter of volle lading achterin heeft niemand er last van..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
De K-waarde (lichttemperatuur) heeft sowieso geen fluit met de lichtsterkte (lm) te maken. 12000K wil gewoon zeggen dat het licht erg koud, een beetje blauwig is.
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
 
			 
			
			
			Verschilt per auto.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, heb standaard mijn h7 lampjes op de allerhoogste stand.. Zonder kar ofzo erachter of volle lading achterin heeft niemand er last van..
Heb ik echter iets loodzwaars achterin, zet ik de lampen even een standje lager.. Heel veel vergeten dat echter.
 
			 
			
			
			eens, wij hebben 1 mercedes als taxi, waar ik met het dimlicht alleen hooguit 10 meter voor de auto kan zien, ongeacht de positie van de lampen(en lampen zelf..)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verschilt per auto.
Ik hoef het bij mij niet te proberen. Halverwege het schuifje maximaal, anders wordt er geseind van voren. Maarr ook daar geldt, als jij met een lege auto rijdt dan voldoet de fabrieksinstelling. Dat heeft niets met de techniek xenon te maken.
 
			 
			
			
			Klopt, maar je weet zelf natuurlijk ook dat het lichtbeeld van groot verlichting een groter bereik heeft dan een Xenon lamp, en wanneer deze je dan tegemoet rijdt je dan eerder verblind raakt dan bij een Xenon lamp...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
De K-waarde (lichttemperatuur) heeft sowieso geen fluit met de lichtsterkte (lm) te maken. 12000K wil gewoon zeggen dat het licht erg koud, een beetje blauwig is.
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
 
			 
			
			
			Volgens mij hebben merken zoals Volvo datquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
 
			 
			
			
			Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
 
			 
			
			
			Het zijn vaak (niet alleen maar, maar wel het grootste deel) nieuwe auto's die geen verlichting voeren, ook geen dagrijverlichting. Ik denk dat de optie verlichting en de optie richtingaanwijzer hetzelfde kruisje zijnquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:27 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.
Alleen dit gaat dus om verlichting aan de voorkant, met dagrijverlichting mag je aan de achterkant geen verlichting voeren dus de automobulist zal dit overdag ook niet snel doen als de dagrijverlichting gewoon werkt.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En daarom heb ik toen ik vanochtend opstapte, voor de zekerheid maar even de hele motor schoongemaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
 
											 
			 
			
			
			als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de autoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
 )
 )
											 
			 
			
			
			OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de auto
ook leuk als fabrikanten (zoals mitsubishi) besluiten dat ze alleen maar de koplampen automatisch afstellen op het moment dat je de auto start. zo komt het vaak voor dat als mijn auto op een helling geparkeerd stond, mijn lampen verkeerd afgesteld staan na het starten (te hoog of te laag, net nagelang de neus naar boven of naar beneden geparkeerd stond)
 
			 
			
			
			of naar mensen toerijdt, achterin in laat stappen terwijl je de motor laat draaien om dan naar je volgende locatie te rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			die 5 minuten die hij buiten staat ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...

 
											 
			 
			
			
			Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...
 
			 
			
			
			Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hierquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?
 
											 
			 
			
			
			Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullenquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hier
 
											 
			 
			
			
			Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
 
			 
			
			
			Wat jij wilquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullen
 
											 
			 
			
			
			Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:09 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.
 
			 
			
			
			In principe brand dagrijverlichting automatisch als alle andere vormen van verlichting uitgeschakeld zijn. Aftermarket systemen zullen wellicht anders ingericht zijn maar de correcte manier van dagrijverlichting voeren betekent dat het bij het starten automatisch aan gaat en zichzelf uitschakelt zodra andere verlichting aan gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bij modellen vanaf februari 2011 kan je het gewoon niet uitzetten. Dat zijn dan oudere auto's.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
 
			 
			
			
			Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kun je het vast ook uitzetten. Nogmaals; ik zie vaak zat auto's rijden waar het zeker weten standaard op zit, maar waarbij het het dus niet brandt
 pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.
  pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.   
  
			 
			
			
			Niet in hun optiek dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.

WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
 
			 
			
			
			blijkbaar niet, terwijl ik helemaal niets verkeerd deed..quote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja maar ik denk dat 99% van de mensen dat niet doet. het valt me gewoon vaak op...dan zie je in je achteruitkijkspiegel al een rij ledjes aan komen, en dan hebben ze achter niets branden terwijl het regenachtig/donker is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
 
			 
			
			
			Dat laatste is.een beetje een kul argument. Maakt vrijwel kks uit namelijk als je goede lampen gebruikt. (Praktijkervaring met meerdere transits...)quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef delano.888 het volgende:
Dagrijverlichting kan je in 99% van de gevallen 'uitzetten' door een zekering er uit te halen. Hier ook gedaan.
En voor dat mensen gaan schreeuwen: ik zet altijd mijn lampen aan, maar door dat pas te doen na het starten gaan de lampen langer mee.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oud model, nog niet verplicht. Alleen verplicht op nieuwe modellen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:47 schreef knep het volgende:
Ik kan de dagrijverlichting van mijn Alfa Giulietta gewoon uitzetten hoor, zit ergens in een standaard menu.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Misschien was het omdat je toeterde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gaat standaard aan, en pas weer uit als je dimlicht aan zet.
Bij b.v.onze Astra en Corsa valt dit ook niet te regelen. .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.

WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
 
			 
			
			
			Misschien kenden ze de weg gewoon niet goed en moesten ze even goed kijken of ze idd wel naar rechts moesten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..] .
Net trouwens een oud echtpaar wat vond dat ik te dicht achter hun reed bij een kruising waar zij rechtsaf moesten(en dus volledig vrij baan hadden.) Gingen ze midden op de kruising stil staan.pas toen ik na 5 sec toeterde stak opa een middelvinger op en reed weer verder.

WTF? Ik kwam pas bij de rotonde ervoor achter hun, heb dus hooguit 50 meter achter ze gereden, en hield gewoon voldoende afstand.
 
			 
			
			
			Gisteren voegde ik in vanaf A73 naar A73 richting de Waalbrug, kijk ik voor me; heel de rechterbaan leeg tot aan een vrachtwagen ruim 500 meter voor me, kijk ik in de achteruitkijk spiegel, heb ik achter me denk ik meer als een kilometer vrij, en links zat helemaal ramvol bumpertje aan bumpertje; echt hequote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Tsurany het volgende:
Fucking linksplakkers elke dag weer. Rot godverdomme op naar rechts.
 
											 
			 
			
			
			Op de motor wel, maar ik was in blik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef Tsurany het volgende:
Ja gewoon rechtsinhalen volle gas hoppatee. Fuck that shit.
 
			 
			
			
			Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
 
			 
			
			
			Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de motor wel, maar ik was in blik.
 
			 
			
			
			Hoe harder je er langs rijdt, hoe eerder je er voorbij bent. Alleen maar veiliger dusquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef blup het volgende:
[..]
Me de auto af en toe ook, wel behoedzaam.
 
											 
			 
			
			
			6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gooi daar eens een bronnetje tegen aan! De mijne branden achter gewoon mee.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
nk eacht wel even maar dit begon een tijd te duren. Ik toeter maar een keer, rijden ze door en zetten ze de brommer aan de kant bij de ingang van
 
			 
			
			
			Rooie Seat Ibiza toevallig?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Heb ik de memo gemist dat we vandaag maar maximaal 60 km/h zouden rijden?
 
											 
			 
			
			
			Een groene Suzuki Jimny en daarna een Ford Fiesta...quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Rooie Seat Ibiza toevallig?
Had ik voor me met 60 op een 100 weg; zat niet eens een bejaarde in maar een kerel van een jaartje of 30.
Vandaag was vooroordeelbevestigingsdag:
Ik had vandaag: 1 bumperklever; één doorgetrokken streep inhaler; één die iemand volkomen onnodig over het verdrijvingsvlak inhaalde en één die met 150 aan kwam scheuren terwijl de linker- en rechterbaan 90 reden wegens drukte....... en raad es??
Allemaal Audi's.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			wisselbaan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:02 schreef Piles het volgende:
De hele A1 vanuit Amsterdam stond stil, en de wisselbaan was leeg. Waarom snappen mensen het niet
 
			 
			
			
			Niet deze domme, nutteloze discussie weer alsjeblieft. Dank.quote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.
 
			 
			
			
			Wat Marco zegt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, ik kom niet uit Belgie en wist ook niet wat een wisselstrook is/was..
 
			 
			
			
			Wijsneusquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Baan vervangen door strook...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselstrook
 
 Sorry, ben er zo aan gewendquote:
 zal het volgende keer uitleggen.
 zal het volgende keer uitleggen.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Na mijn wijzigingen kent Wikipedia inderdaad de term wisselbaan. Daarvoor ging het altijd over wisselstroken in het gehele artikel en vond je niet het artikel als je op wisselbaan zocht.quote:
 
			 
			
			
			 (sommige in elk geval; dwz de bestuurders ervan....)
  (sommige in elk geval; dwz de bestuurders ervan....)
											 
			 
			
			
			Helder. Ik ben meteen overtogen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:07 schreef Descendent het volgende:
Stadsbussen!(sommige in elk geval; dwz de bestuurders ervan....)
 
			 
			
			
			Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.quote:
 
			 
			
			
			Maak er maar nooit vanquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Anne het volgende:
sararaats komt uit België en bevindt zichzelf niet zo vaak (of vrijwel nooit) op de (Nederlandse) snelweg, dus volgens mij was het een gemeende vraag van haar wat een wisselbaan/strook inhoudt.
Die andere discussie gaan we hier inderdaad niet voeren.

 
			 
			
			
			quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:59 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mooi; dan hoef ik verder ook niets uit te leggen.
 
											 
			 
			
			
			Ah oke, enfin, dit was voor mij hooguit lastig, maar voor hun gevaarlijk. Als ze zich zo onbewust van de omgeving zijn acht ik ze in staat om midden op een 80 weg nog stil te gaan staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier heb je niet zo'n taxipas hoor..
65+ers krijgen hier alleen korting op het OV.
Je hebt wel een regiotaxipas, maar die krijgt lang niet iedereen.
 
			 
			
			
			Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:07 schreef NoBody122 het volgende:
Weinig irritaties vandaag, op traag invoegende lui na (als zelfs ik met mijn 90 KM/u nog moet inhalen..)...
[..]
[..]
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Idioot.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:10 schreef Cybje het volgende:
Ben er maar gewoon over de vluchtstrook voorbij gegaan toen. Verder praktisch geen verkeer, dus geen politie en dus geen boete. Net zo goed niet netjes, maar het werkt.
 
			 
			
			
			Idioot: Ja.quote:
 
			 
			
			
			Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.quote:
 
											 
			 
			
			
			Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.
Daarnaast is het totaal ongevaarlijk, was niemand op de weg verder. Ik snap echt niet dat die idioot niet even die paar seconden kon wachten, zodat ik niet pal op de rem had gehoeven. En hij snapt waarschijnlijk niet dat er dan een idioot ineens de vluchtstrook neemt
 
			 
			
			
			Iddquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
 
  
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Cybje het volgende:
[..]
Correct. Vrachtwagenchauffeur idioot bezig, ik ook idioot bezig. Lijkt me wel zo eerlijk.

 
			 
			
			
			Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
 
			 
			
			
			Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik let natuurlijk wel op slimmerd. Daarnaast kan er op de rijbaan net zo goed iemand met pech staan. Gewoon altijd goed opletten, ongeacht waar je rijdt.
 
			 
			
			
			Het was al niet helemaal donker meer. Objecten zonder licht (dus auto's met pech zonder alarmlichten) waren goed te zien als die er zouden zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk, op de vluchtstrook is het eigenlijk net zo (on)veilig als op de rest van de weg, al helemaal in het donker. Waarom denk je dat dat stukje weg de vluchtstrook heet?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Ik ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door
 Ik ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door  
											 
			 
			
			
			Ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:19 schreef Cybje het volgende:
Geloof me maar, het was echt niet onveilig
Ja, als jij naast een vrachtwagen rijdt. Knap.quote:en anders had ik gewoon terug de rijbaan op gekund.
 
			 
			
			
			Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:06 schreef Sloggi het volgende:
Autorijden bestaat nu eenmaal voor een groot deel uit het omgaan met andermans stommiteiten.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat is mijn punt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, maar om daar op te reageren met een actie die nog tien keer zo stom is?
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Vergeten we allemaal niet zo af en toe die topicpointer begrijpend te lezen?
Het zakt allemaal weer een beetje de verkeerde kant op.
Geldt dit niet ook voor bepaalde weggebruikers?quote:>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Jeetje, zielig figuur. Gaan pesten omdat jij toeterde, wat hij zelf uitlokte omdat 'ie vol door rood reed.quote:Op zondag 24 maart 2013 02:39 schreef Peerijsje het volgende:
Vandaag bij mijn woonplaats van de rondweg net een N-weg op gereden. Sta als eerste voor een stoplicht.
Het wordt groen dus ik trek op en ik zie van links nog net een busje door rood rijden dus ik schrok al een beetje. Komt er gewoon nog een hufter in een 5 serie Touring achteraan door het rode licht dus ik moet op de rem om er niet tegenaan te rijden. Nogal verontwaardigd toeter ik om aan te geven wat hij doet vrij gevaarlijk is. Ik zie hem naar mij kijken en als hij voor mij rijdt kijkt hij nog eens in zijn spiegel waarbij ik met mijn vinger op mijn slaap tik om aan te geven dat hij na moet denken.
Meneer gaat vervolgens in zijn spiegel kijkend bewust 50 rijden waar je 80 mag om na een aantal seconden hard op te trekken.
Wat een zielige hufter zeg.
 
			 
			
			
			Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou je 'overtogen' nog maar eens opzoeken...
 
			 
			
			
			Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot je iemand tegenkomt die met pech op de vluchtstrook staat.
 
			 
			
			
			Zullen we erover ophouden? Want dit is aan het verzandden in een zinloze discussie. Punten zijn gemaakt en bekend en hoe iedereen erover denkt is aan hunzelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is gewoon goed te overzien als je een recht stuk hebt en je je ogen daadwerkelijk gebruikt. Het is een zeer begrijpelijke overtreding op dat moment, in een situatie zoals door hem omschreven.
Het is alleen niet bepaald een subtiele overtreding en er staat ook een behoorlijk boetebedrag voor (terecht, ook, want het kán wel heel erg gevaarlijk zijn). Verkeersagenten hebben haviksogen op dit gebied, dus onderschat het risico zeker niet.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het kan best zijn dat meneer net daarvoor is geslipt en daarvoor de rest wil waarschuwen dat de weg gladder is dan het eruit ziet.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:57 schreef Ridocar het volgende:
Een Chrysler Neon (volgens mij) die met alarmlichten langzaam reed. Wil ik inhalen, komt er een handje uit het raam, gebarend dat ik langzamer moet rijden. Ja daag, er mag misschien sneuw liggen, maar ik ga geen 45 achter iemand blijven rijden omdat meneer het gevaarlijk vindt.
 
			 
			
			
			Ohja, van die mensen die denken dat ze Formule 1-coureur zijn en de ideale lijn rijden over de vluchtstrookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:46 schreef Cybje het volgende:
@Koepert ik rijd wel heel bewust. Zat mensen die ook over de vluchtstrook rijden (ik zie ze dagelijks), zeker in bochten. Maar die mensen doen dat onbewust en houden op dat moment waarschijnlijk minder rekening met de gevaren van de vluchtstrook. Zal me niks verbazen als minimaal een kwart van de mensen wel eens over de vluchtstrook rijdt zonder dat dat mag.
Eigenlijk was het niet eens de haast, want ik had ruim de tijd. Ik vertrek altijd ruim van tevoren, zodat ik niet met stress hoef te rijden. Dat was vanochtend ook het geval. Het was gewoon de ergernis en de erg makkelijke manier om het zo op te lossen, zonder (naar mijn gevoel) risico op gevaar en een boete.
Maar 150 rijden mag natuurlijk net zo goed niet en is ook gevaarlijkIk ben in Duitsland wel eens met zo'n snelheid op een auto met pech af gereden, die dus midden op twee rijbanen stond. Ik reageerde ruim op tijd, want ik lette goed op, maar ten opzichte van een stilstaand object voelt 150 toch ineens al een stuk gevaarlijker. Maar het rijdt wel lekker door
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik zeg nietsquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
 
  
			 
			
			
			Ik probeer daar altijd op de buitenste rijstroken te rijden, dus vanaf de A12 helemaal links of vanaf de A20 helemaal rechts. Grote kans dat je daar gewoon 120 kunt doorrijden, terwijl men in het midden aan het prutsen is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:02 schreef Donderkonijn het volgende:
Mensen die bij de samenvoeging van de A12 en de A15, waar het 4 baans word besluiten om met een gangetje van 80 op de 2e baan van links te blijven rijden zodat letterlijk al het verkeer erachter voor de keuze staat: Of rechts inhalen en hopen dat meneer opa niet ineens een moment van helderheid heeft en naar rechts komt, OF vol in de ankers ( max toegestane snelheid 120) en dan erachter langs invoegen, daarbij verkeer hinderend dat wel normaal 120 rijd en OOK niet verwacht dat jij ff afremt naar 80 en naar links voegt.....
Serieus. Echte iedere keer weer ter hoogte van Gouda , zo moeilijk is het echt niet.
 
			 
			
			
			Misschien dat het dan een beetje doordringt wat voor idiote actie je uithaalt. Maar jij bent de perfecte chauffeur natuurlijk, dus jou gebeurt niksquote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie

 
			 
			
			
			Omdat je een bord voor je kop hebt. Maargoed, jouw beslissing, jouw prent, jouw centen. Laten we hopen dat er niet meer personen betrokken raken.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:59 schreef Cybje het volgende:
Wel grappig om te zien dat het echt onmogelijk is om te stoppen met de discussie over mijn actie
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan heb ik hier eenquote:Op zondag 24 maart 2013 03:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet nodig. Het was namelijk een bewuste grammaticaspeling en men wekt bij mij de indruk dat niet door te hebben; precies volgens verwachting. Vandaar dus de huillach.
 voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
 voor jou, want overtogen betekent bezwangerd.
											 
			 
			
			
			Ja sorry maar als jij niet kan invoegen moet je ook niet naar linksgaan...dan moet je of bijremmen/gasgeven of een stukje over de vluchtstrook. Als iemand wil invoegen en ik kan geen kant op op de rechter baan dan heeft de invoeger toch echt pech.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe. Gaat die malloot ineens vol gas inhalen ( wat eerst dus niet kon ) en voor mij kort remmen zodat ik alleen zou schrikken en dat was hem ook gelukt. Wat een malloot was dat zeg. Daarna haalde ik hem in en zie ik hem allemaal gebaren maken. Sommige mensen sporen echt niet.
 
			 
			
			
			Waarom neem je niet gewoon wat gas terug en voeg je achter hem in?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:41 schreef HiddenResponse het volgende:
Jongen in een peogot die net naast mij blijft rijden tijdens het invoegen en ik dus niet kan invoegen op de snelweg. Ik zet mijn knipperlicht maar uit en ga gewoon langzaam naar links toe.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |