Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef Tsurany het volgende:
Daar hebben we de verplichting voor dagrijverlichting al voor. Elke nieuwe auto is verplicht uitgerust met permanente verlichting aan de voorzijde. Enige nadeel is dat het juist expliciet verboden is verlichting aan de achterkant van de auto te voeren als dagrijverlichting is ingeschakeld.
Volgens mij hebben merken zoals Volvo datquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:25 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk nieuwere autos die ik zonder licht zie rijden...
Het zijn vaak (niet alleen maar, maar wel het grootste deel) nieuwe auto's die geen verlichting voeren, ook geen dagrijverlichting. Ik denk dat de optie verlichting en de optie richtingaanwijzer hetzelfde kruisje zijnquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:27 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Het is vanaf februari 2011 verplicht voor modellen die vanaf die datum geïntroduceerd worden. Oudere modellen, ook al zijn ze na februari 2011 gebouwd, hebben deze verplichting niet.
Alleen dit gaat dus om verlichting aan de voorkant, met dagrijverlichting mag je aan de achterkant geen verlichting voeren dus de automobulist zal dit overdag ook niet snel doen als de dagrijverlichting gewoon werkt.
En daarom heb ik toen ik vanochtend opstapte, voor de zekerheid maar even de hele motor schoongemaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de autoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef BlackLining het volgende:
Fabrikanten hebben hun xenon niet verkeerd afgesteld, dat staat prima. Als het bij een Audi of Mercedes te hoog staat en verblindend is heeft men er zelf aan liggen prutsen. Je kunt immers in veel auto's de lamp ook hoger of lager zetten. Als ik helemaal omhoog richt verblind ik jou wel ja. Maar dat doe ik ook met een halogeenlampje hoor.
OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als je automatische hoogtestelling hebt vanwege xenon dan heb je meestal geen handmatige afstelling meer in de auto
ook leuk als fabrikanten (zoals mitsubishi) besluiten dat ze alleen maar de koplampen automatisch afstellen op het moment dat je de auto start. zo komt het vaak voor dat als mijn auto op een helling geparkeerd stond, mijn lampen verkeerd afgesteld staan na het starten (te hoog of te laag, net nagelang de neus naar boven of naar beneden geparkeerd stond)
of naar mensen toerijdt, achterin in laat stappen terwijl je de motor laat draaien om dan naar je volgende locatie te rijden...quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
OF als je dan de auto start en vervolgens een aanhanger aankoppelt zonder de motor uit te zetten.. Ook fijn dan.
die 5 minuten die hij buiten staat ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...
Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Turbomuis het volgende:
Er wordt zo een sterretje in m'n voorruit gerepareerd (geHPX3-t). Buiten, zonder afdak. In de sneeuw. Arme Carglassman...
Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hierquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker ontopic ook, of vergis je je met je feestboek tab?
Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullenquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee hoor. Een ruit repareren in de sneeuw is behoorlijk irritant. Vandaar hier
Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ook irritant is dat er mensen zijn die hun dagrijverlichting/mistlampen voor aanzetten bij grauwe weerstomstandigheden..maar dan vergeten ze dat aan de achterkant alles uit is!
Wat jij wilquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhuh.. probeer je er maar onderuit te lullen
Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:09 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Je zet je dagrijverlichting niet aan, die staat standaard aan.
In principe brand dagrijverlichting automatisch als alle andere vormen van verlichting uitgeschakeld zijn. Aftermarket systemen zullen wellicht anders ingericht zijn maar de correcte manier van dagrijverlichting voeren betekent dat het bij het starten automatisch aan gaat en zichzelf uitschakelt zodra andere verlichting aan gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je aanzetten toch? ik zie er zat rijden die het wel hebben, maar waar het niet brandt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |